Az egy dolog, hogy Bikkmakk86 egyáltalán nem tudott sehol fizetni a csipkártyás MasterCardjával Mexikóban, de az MKB még 8 eurót sem hajlandó jóváírni a kényszerATMezés után. A Homárnak mintha az rémlene, hogy Amerikába Visa-kártyát kell vinni, de lehet, hogy Mexikóban az sem segített volna.
Update 04/18: Az MKB szerint pont azért van a csipkártya, hogy a kőkorszaki kártyaolvasókkal nem tudják lelopni a pénzt.
Januárban egy hónapot Mexikóban töltöttem, amit a csípős kaján és a 30 fokos hőségen kívül az MKB használhatatlan dombornyomott kártyája tett igazán emlékezetessé. Levelemhez csatoltam az MKB híresen jó ügyfélkezeléséről szóló bizonyítékot mindenkinek, hogy lehetőleg ne utazzanak távoli kontinensre keményvaluta, vagy egy megbízható bank kártyája nélkül.
Üdv,
bikkmakk86
Tárgy: Reklamáció meghiúsult külföldi kártyahasználat miatt
Tisztelt Cím,
2012 januárjában mexikói utazásom alatt a Bank által kibocsátott MasterCard kártyámat szerettem volna vásárlásokra használni, azonban a vásárlások egyike sem sikerült valamilyen hiba folytán. Az ügyfélszolgálatot felhívva azt a tájékoztatást kaptam, hogy a hiba ismert, és a chipes kártyák nem minden esetben működnek Mexikóban.
A fentiek miatt kénytelen voltam ATM-ből pénzt felvenni, ami miatt az elszenvedett kellemetlenségek mellett 2012.01.16-án még 2530 Ft kártyahasználati díjat is felszámolt a Bank. (valamint további 40 pesot a külföldi ATM bankja, de ez már részletkérdés) Mivel véleményem szerint egy dombornyomott nemzetközi MasterCard kártyávan szemben jogos az az igény, hogy a világ minden pontján működjön, ezért szeretném kérni az említett kártyahasználati díj visszatérítését.
Üdvözlettel,
XY (ügyfélszám: xx)
Válasz:
Tisztelt XY Úr,
Hivatkozással Bankunkhoz bejelentett panaszára ezúton szeretnénk az alábbiakról tájékoztatni. Panasza kivizsgálása során megállapítottuk, hogy az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard bankkártyával 2012. januárjában kezdeményezett Mexikói vásárlási tranzakciók befogadásakor, Banki mulasztás nem történt.Tájékoztatjuk, hogy a vásárlásokhoz kapcsolódó engedélykéréseket az elfogadó bank nem megfelelően továbbította Bankunk felé. Chip kártya használatáról lévén szó, az elfogadó terminálon a chip adatok nem kerültek leolvasásra, azonban az elfogadó bank ezeket az adatokat nem továbbította, melynek során az érintett tranzakciók sikertelennek bizonyultak.
Bankunk Üzletszabályzata alapján, amely Ügyfeleink számára hozzáférhető honlapunkon, illetve bármely Bankfiókunkban, a következőkről szeretnénk tájékoztatni Önt. 18.12.4 A Bank az egyes kártyaműveletek (engedélykérések, hibás tranzakciók, tranzakciótörlések, jóváírások, stb.) teljesítéséért az azokról szóló, elektronikus úton benyújtott adatoknak az elfogadóhellyel szerződésben álló, a pénztárat működtető, illetve a készpénzkiadó automatát üzemeltető hitelintézettől (vállalkozástól) a Bankhoz való megérkezését követően vállal felelősséget.
18.19.2 A Bank nem felel a nemzetközi bankkártya társaság (VISA, MasterCard) hálózatában bekövetkezett hiba, hiányosság, működési zavar, illetve a bankkártya társaság működésének szünetelése következtében keletkezett károkért. Nem felel a Bank továbbá az elektronikus kártyaelfogadó berendezés (ATM, POS, stb.) működési hibájáért, valamint az azt üzemeltető hitelintézet (vállalkozás), illetve kereskedelmi elfogadóhely által okozott károkért. Ugyancsak kizárt a Bank felelőssége a kártyaelfogadás biztosításához szükséges telekommunikációs rendszer hibájából bekövetkező károkért.
18.19.3 Nem felel a Bank azon károkért, amelyek vis maior következményei, illetve amelyek a bankkártya használata során harmadik személyek tevékenységére, vagy mulasztására vezethetők vissza, különös tekintettel szolgáltatók tevékenységére vagy mulasztására.
Tekintettel arra, hogy Bankunk részéről mulasztás a szóban forgó eset kapcsán nem történt, a 2012.01.17-én terhelt 8 EUR összegű készpénzfelvételi díj jóváírására vonatkozó kérésének, nem áll módunkban eleget tenni. Ugyanakkor rendkívül sajnáljuk az Önt ért kellemetlenségeket.
Köszönjük megértését, valamint, hogy panaszával megkereste Bankunkat, mellyel lehetőséget biztosított arra, hogy tisztázhassuk a bankkártyás fizetésével kapcsolatosan felmerült esetleges félreértéseket. Amennyiben panaszát jelen levelünkkel nem tekinti rendezettnek, akkor a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:
[...]
Budapest, 2012. február 10.
Válasz:
Hivatkozva X-né YZ által megfogalmazott, X iktatószámon küldött válaszukra a következő észrevételekkel szeretnék élni: bár az általam is implicit módon elfogadott ÁSZF valóban kizárja a bank felelősségét a rajta kívül álló okokból meghiúsult kártyatranzakciók miatt, véleményem szerint kicsinyes dolog a szóban forgó 8 EURO tranzakciós díjat nem elengedni egy olyan helyzetben, amikor az ügyfél minden tőle telhetőt megtett azért, hogy külföldön is használhassa a bank szolgáltatásait (és saját pénzét). Gondolok itt arra, hogy a választható bankkártyák közül a lehető legáltalánosabban elfogadott és legjobban felszerelt bankkártyával készültem az útra, melyet akár "vasalós" bankkártya-olvasóval is el kellene fogadnia a boltoknak, nem hogy egy smartcard-olvasóval is felszerelt terminállal. Még ha a bank közvetlenül nem is felelős a történtekért, engem így is igen nagy kellemetlenség ért azáltal, hogy egy külföldi kontinensen nem tudtam fizetni a banktól igényelt kártyámmal, és így gyakorlatilag pénz nélkül maradtam. Véleményem szerint a bank érdeke is lenne, hogy mint a kártyatársaság szolgáltatását közvetítő, velük közvetlen szerződéses kapcsolatban lévő szereplő a nevemben is eljárva a problémát hosszú távon megszüntesse, egyúttal kártalanítsa ügyfelét az elszenvedett kellemetlenségekért. De legalábbis intézkedéseket tegyen arra vonatkozóan, hogy figyelmeztesse hasonló utazásra készülő ügyfeleit.
Eredeti kérésem talán nem is volt túlzó, hiszen nem a pénzhez jutás költségeit (ATM keresés, taxi, stb.) szerettem volna megtéríttetni, mindössze a bank által levont tranzakciós költségre tartottam igényt. Hivatkozva továbbá ügyintézőjükkel történt, az esettel kapcsolatos beszélgetésemre (magyar idő szerint 2012.01.13 ~23:18-kor), még a készpénzfelvétel előtt jeleztem, hogy a tranzakciós díjra utólag igényt fogok tartani, melyet az ügyintéző is jogosnak tartott. Ezután jóhiszeműen indultam el ATM-et keresni, hogy pénzhez jussak. A fentiekben ismertetett körülmények miatt a mai napon minden olyan szolgáltatást felmondtam, melyre a bank szolgáltatási díjat számolhatna fel, használhatatlan bankkártyámat megsemmisíttettem, és az utolsó beérkező átutalás után bankszámlámat több év után végleg felmondom.
Budapest, 2012. február 23
Válasz:
Tisztelt XY Úr!
Hivatkozással Bankunkhoz benyújtott ismételt panaszbejelentésére ezúton szeretnénk az alábbiakról tájékoztatni. Az eset felülvizsgálata során megállapítottuk -mint ahogy arról már korábbi válaszlevelünkben is tájékoztattuk- hogy az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard bankkártyával 2012. januárjában kezdeményezett mexikói vásárlási tranzakciók befogadásakor, banki mulasztás nem történt. A kártyával történő vásárlás nem Bankunk mulasztásából fakadóan hiúsult meg.
Az xxxx xxxx xxxx xxxx számú MasterCard Standard típusú bankkártyával 2012.01.14-én 2025,42 MXM készpénzfelvétel történt, amire -a hatályos Kondíciós Lista magánszemélyek részére I. Bankszámlavezetés, szolgáltatáscsomagok és kapcsolódó szolgáltatások szerint- jogosan került felszámításra 2012.01.16-án 8 EUR összegű készpénzfelvételi díj.
Tájékoztatjuk, hogy a 2012.01.13-án TeleBANKár Ügyfélszolgálatunkon rögzítésre került beszélgetés hanganyagát visszahallgattuk és megállapítottuk, hogy ügyintézőnk a reklamáció lehetőségéről tájékoztatta, melyet Bankunk elbírál, a készpénzfelvételi díj jóváírására vonatkozóan ígéret nem hangzott el.
A fent leírtak értelmében, az X iktatószámú panaszára válaszlevelünkben megfogalmazott álláspontunkat továbbra is fenntartjuk, miszerint Bankunk az érvényben lévő szabályozásoknak megfelelően járt el, mulasztás nem történt a tájékoztatás, valamint a készpénzfelvételi jutalék felszámításával kapcsolatban. Ugyanakkor rendkívül sajnáljuk az Önt ért kellemetlenségeket.
A megfogalmazottak alapján, továbbra sem áll módunkban teljesíteni a 2012.01.06-án felszámításra került 8,- EUR összegű készpénzfelvételi jutalék kompenzációjára vonatkozó kérelmét. Köszönjük megértését, valamint hogy reklamációját ismételten eljuttatta hozzánk, mellyel lehetőséget biztosított arra, hogy
tisztázhassuk a készpénzfelvételi díjjal kapcsolatban felmerült esetleges félreértéseket.
Amennyiben panaszát jelen levelünkkel nem tekinti rendezettnek, akkor a következő jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére:
[...]
Budapest, 2012. március 20.
Az utolsó 100 komment: