Tékozló Homár

Kártyával fizetés a Ryanairnél

2012.05.25. 10:39 | jackyll | 150 komment

Azt már tudjuk, hogy gyalog jobban járunk, mintha Ryanairrel mennénk, de azért még van hova tovább szinezni az összképet. Naiv ügyfél korábban megfelelő poggyászméretű csomagja ezúttal túl nagynak bizonyult. A pótdíjat telefonon bediktált kártyaadatokkal sikerült csak kiegyenlíteni, amiről sajtpapírt sem kapott.

A hét elején az említett légitársaság gépével utaztam a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A beszállás előtti utolsó ellenőrzéskor a kézipoggyászom túl nagynak bizonyult, nem fért be az ellenőrző fém kalodába. Ezzel nincs mit tenni, ismert a maximális méret, tehát kénytelen voltam utólag feladni poggyászként. (BTW a bőrönd hivatalos kabinméret és egyszer már sikerült a Ryanairnél is kabinban utaztatnom). Az utólagos poggyászfeladás díja is adott, nem vitathatom, az más kérdés, hogy az a 17.000 Ft – hivatalosan 50 EUR – mennyire súlyos összeg a szolgáltatásért, illetve, hogy milyen árfolyamon számolták át. Ami viszont cselekvésre sarkallt és ami miatt most nektek is írok, az a fizetés módja.

Az ÁSZF tartalmazza, hogy csak kártyával lehet fizetni, de azt nem, hogy ez a fizetés úgy történik, hogy az ott álló személyzet egy tagja telefont ragad, tárcsáz egy számot, majd rövid egyeztetés után átadja a kagylót és a telefon túl oldalán lévő, be nem mutatkozó hölgy a fizetéshez elkéri a kártyámon szereplő összes adatomat. Én, szorult helyzetemben, mivel utaznom kellett és indult a gép bediktáltam, ők megterhelték és kész is. Vajon tényleg csak én érzem sérelmesnek, hogy az egyetlen alternatívám ez esetben, hogy egy idegennek kiadjam a kártyám adatait? Ezt jeleztem is felé, de természetesen nem volt érdemi válasz, talán majd a jövőben fejlesztenek az operátoroknak a Q&A egy új tételt, hogy mivel szereljék le az aggódó utast, ha esetleg hezitálna megadni a bankkártyája adatait.

A tranzakció előtt jeleztem, hogy szeretnék számlát kapni a befizetésről, mire a válasz az volt, hogy ők nem tudnak számlát adni, de még csak nyugtát, vagy bizonylatot sem, mivel ez ír cég.  Nem vagyok sem harcos jogász, sem rutinos fogyasztóvédő, vagy adóellenőr, de nagyon örülnék, ha egy hozzáértő kommentelő, vagy más valaki felvilágosítana, hogy a morális igazságérzetemen túl más is sért-e az eljárás, hogy Marika néni a Lehel téren büntetést kap, ha a 3 szál tulipán után nem ad nyugtát, de Magyarország jelenleg talán legnagyobb forgalmú légitársaságától nem számíthatok még csak egy sajtpapírra sem a befizetésem után, ami persze nem jár következményekkel.

Leírtam, hogy okuljatok és ne vigyetek egynél több, nem a méretnek megfelelő poggyászt, hogy ne járjatok így. Számomra ez a tanulság, meg persze az, hogy never ever Ryanair.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adamfark 2012.05.25. 15:28:19

Nem értem a sok okost itt.
Azon rugóznak, hogy mér' volt olyan hülye a posztoló, hogy rá kellett fizetnie, meg hogy miért nem fizetett KP-ben. A posztban szépen le volt írva, hogy nem fizethetett KP (gondolom az adó szabályok miatt) csak kártyával. Ez nem az Ő választása volt, hanem a Ryanair előírása. És egyáltalán nem a túlfizetés ellen emelte fel a hangját (klaviatúráját), hanem a fizetés módja ellen.
Szerintem a kártya adatok bediktálása nem problémás, amíg nem vonnak le többet, vagy nem nem kérik el a PIN kódot. Ugyanakkor arról, hogy nem vonnak le többet a posztolónak mindenképpen kellett volna egy bizonylatot kapnia. Mert ugye jelenleg a Ryanair annyit vonhatna le a csomagért amennyit nem szégyell, mert ha az ügyfél reklamál, azt mondják, hogy nagy volt a csomag, meg hogy Ők különben is az ügyfélnek azt mondták, hogy 200 euro, és nem 50.
A posztban lévő gyakorlat minimum megfelel az adóelkerülésnek mivel a bevétel egy magyarországi szolgáltatás után nem Magyarországon realizálódik. Szóval azért nem kapott bizonylatot az ügyfél, hogy ne maradjon nyoma a magyarországi szolgáltatásnak.
Szóval ilyen esetben mindenképpen kell kapnia bizonylatot! Innentől pedig magyarországi szolgáltatás, és adóztatható. Már csak azért is magyarországi a szolgáltatás, mert a poggyászfeladás helye nem vámmentes területen történik, hanem Magyarország területén.
Érdekes lenne, hogy hogyan magyarázná ki magát egy Ryanair alkalmazott egy ilyen szituban, esetleges NAV "prübavásárlás" alkalmával.

Csetib 2012.05.25. 15:32:36

Én nem szívesen mondanám be a kártyám adatait egy telefonba, vadidegennek. Igen, ekkora a bizalom!

Amúgy megjártam már én is. Síeléskor a szálláson csak kártyával lehetett a kauciót rendezni. Ezzel nincs is baj, de csak a helyszínen derült ki, hogy mit is értenek ez alatt? Volt egy űrlap, amire a bankkártya összes adatát (értsd CDV kódot is) le kellett írni, plusz egy francia nyelvű jogi nyilatkozatot kellett volna aláírni. Ezt fogták és egy papírmappába betették. Őrzés helye egy mezei fiók. Ha a szállás elhagyása utáni ellenőrzéskor nincs gond, akkor majd széttépik a papírt, ha bármi gikszer van, akkor terhelnek.
Na ezt már nem! Nem az volt a fő problémám, hogy ők visszaélnének a kártya összes adatával a birtokukban, de egy zárható fiókból bárki kilophatja a kártyaadatokat. 2 nap vitatkozás után találtunk olyan megoldást, ami ha nem is volt 100%-os, de visszaélés esetén a bank nem küldhetett volna el súlyos gondatlanság miatt. Márpedig a kártyaadatok ilyen kiadása, szerintem is gondatlan.

Adamfark 2012.05.25. 15:38:52

Hja és szerintem már az is érdekes kérdés, hogy egy ilyen jellegű szolgáltatás esetén miért csak kártyával lehet fizetni.
Mi van akkor, ha a kedves ügyfél nem rendelkezik dombornyomott kártyával? PL. nálunk a családban direkt csak 1 ilyen kártya van, mert lényegesen magasabb a költsége az ilyen kártyáknak. Ha engem - egyedül utazva - egy ilyennel megtalálnak, akkor max. széttárom a kezemet. Mert ugye ez a bediktálósdi csak a dombornyomottal működik, mert a bediktált adatokat az írországi központban üldögélő munkatárs bepötyögte az online rendszerben, mint ha otthonról vettem volna meg a szolgáltatást.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 15:42:25

@Pitta2: Nekem is van szabványos, kabinméretű bőröndöm az egyik legnagyobb légitársaság logójával, jónéhány utazásnál használtam. A bökkenő csak, hogy a megengedett kézipoggyász méretéből a fapadosok lefaragtak, szóval nem vihetem fel a meglévő szabványos kézipoggyászom a gépre. Ha a Malév csődje miatt viszont néha csak fapados indul Pestről/Pestre :(

irónika 2012.05.25. 15:42:40

Az EU-ban a távollévők (értsd: más ország) között létrejött ügylet esetén az adózás helye a szolgáltatás nyújtója szerinti ország. Tehát ez esetben Írország. Sajtcetli pedig nem kell, mert a bankkártya terhelésnek nyoma van a posztoló bankszámla kivonatán, melyet még a NAV is elfogad külföldi kiküldetés kapcsán felmerült költségnek.
Épp most készülök Angliában vállalkozást indítani és a napjaim döntő részét az angol és a magyar adózási különségek feltérképezésével töltöm és rengetegszer dobtam el az agyam, hogy mennyivel egyszerűbb ott minden, mint itt. Csak, hogy a poszthoz kapcsolódjak. Nincs nyugtaadási kötelezettség, sőt úgy kell külön kérd. Nem kell számlát kérni cégnévre ahhoz, hogy egy felmerült költséget elszámolj. Kérsz róla egy sajtcetlit és könyvelheted. Nincsenek szigorú számadású sorszámozott bizonylatok meg efféle adminisztratív baromságok. Olyan az adózás, hogy bevallod, mert nem érdemes eltitkolnod. Konkrétan nincs nyugtaadási ellenőrzés. Nem is értették mit kérdezek! Más példa: évi 77000 Ł-ig (ma 28.8M Ft) nem kell áfát fizetned, ott ugyanis nem beszélnek a KKV-k támogatásáról, hanem csinálják. Adózni csak akkor kell, ha nyereséged van, nincs olyan, hogy IPA, amit egy veszteséges cégnek is fizetni kell. Nem kell havonta bevallást készíteni a munkaválallókról, elég csak befizetni és év végén 1x bevallani. Folytathatnám, de nincs hozzá elég hely.
Szóval összefoglalva egy ilyen ügyön, mint amit a posztoló leírt csak mi csodálkozunk, ott ez teljesen normális és elfogadott. Úgy működnek, hogy nem azt feltételezi az állampolgárról az állam, hogy lop, csal, hazudik. Azért nem mert nem lop, csal, hazudik. Dolgozik, adót fizet, megél és költi a keresetét.

Adamfark 2012.05.25. 15:43:20

@Csetib:
A kártyán szereplő adatokat bármikor bárkinek kiadhatod, amennyiben kapsz róla bizonylatot, hogy mennyit fognak levonni róla. Amennyiben többet vonnak, akkor reklamálhatsz a bankodnak.
És pont ebben hibázott szerintem a RyanAir. Jobban mondva nem hibázott, mert ez nem hiba volt, hanem szándékos adóelkerülés.

A PIN kódot viszont TILOS bárkinek is megadnod. A bankon egy PIN kóddal végrehajtott tranzakciót sosem tudsz behajtani, akár mennyire is jogtalan volt.

biododírium 2012.05.25. 15:43:23

Bő két évig jártam havi szinten oda-vissza minden irányban ryanair-el és soha semmilyen problémám nem volt.
Elolvastam a feltételeket. Betartottam. Senki soha nem csesztetett. Ennyi.

morbiczer 2012.05.25. 15:43:26

@Adamfark: Ha te szettarod a kezed, akkor a Ryanair is szettarja a kezet.

Ok buknak 17.000 HUF-t, de bukod ami penzt mar befizettel a jegyre, meg meg ott is ragadsz Ferihegyen.

Csetib 2012.05.25. 15:44:13

@Adamfark: Sokkal korrektebb lenne egy terminál, ahol saját magam írhatom be az adatokat. És akkor a terhelni kívánt összeget is ellenőrizhetem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 15:44:25

@Adamfark: Magyarországon évente 3-4 ezer forintért ad a legtöbb bank dombornyomott bankkártyát. Akinek ez magas költség, az inkább ne is repüljön, mert a nem dombornyomott, "electronic use only" kártyát nagyon sok helyen nem fogadják el.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 15:48:06

@biododírium: Gondolom, nem sokat utaztál hagyományos légitársaságokkal.

Pamuk 2012.05.25. 15:48:24

Kezd egy olyan érzésem lenni, hogy a magyar ember értelmi képességeinél fogva nem tudja felfogni a dolgok lényegét. Egyszerűen mert gyengék az értelmi képességei. De hiszen erről szól hónapok óta a fapadosokat gyalázó összes poszt: a szerzőik az átlag magyar szintet hozva egy alapvető jegyvásárlást, becsekkolást, sorállást, bőrönd összekészítést képtelenek elfogadható szinten megoldani.

Beikszeli a szerencsétlenje, hogy elfogadja a feltételeket, de nem jön rá, hogy a csomagja nagy, vagy nehéz. Megveszi olcsón a jegyet, akkor örül, de arra már képtelen, hogy átlássa, azért olcsóbb, mint egy 100 km-es vonatjegy, mert kiszednek belőle minden (valóban) fölösleges dolgot. Csak adott feltételekért fizetsz, és akkor tényleg jól jársz. De ha még annyi eszed sincs, hogy teljesítsd a minimális elvárásokat, ne haragudj...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 15:48:26

@irónika: Magyar cégek első vakkantásra küldenek mindent cgszerűen aláírva papíron, ezer példányban, aláírási címpéldánnyal, cégbírósági végzéssel megspékelve. Be vannak idomítva. Európai cég: - A l á í r á s i _ c í m p é l d á n y ? ? ? Mijajófaszt akartok???

morbiczer 2012.05.25. 15:48:48

@irónika: "Az EU-ban a távollévők (értsd: más ország) között létrejött ügylet esetén az adózás helye a szolgáltatás nyújtója szerinti ország."

Ez nemteljesen igaz, mert ha pl. az angol amazonrol rendelek valami Magyarorszagra, akkor azt magyar AFA-val szamoljak el.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 15:50:19

@Adamfark: Az az az. Megnyugtat, hogy nannak még, akik értik a dolog lényegét, kösz!

Adamfark 2012.05.25. 15:52:16

@irónika: Ez mind szép és jó, csak egy bökkenő van:
A szolgáltatást Magyarországon vette igénybe a posztoló, mivel a csomagfeladás költségét nem egy internetes terminál előtt pötyögve fizette ki a kártyájával.

Adamfark 2012.05.25. 16:01:51

@online távmunkás: És akkor ebbe belevetted a lejáratkori újragyártás költségeit (a kártya éves díjjának összege)? De a kiváltás is ennyibe kerül. Belevetted a postázási és őrzési díjat? 2500Ft, az ERSTE-nél, ami korábban nem volt (ha a kártya átvételét a bankfiókba kérted), de az évek során változtattak a hirdetményen, és erről téged elfelejtettek értesíteni. Amikor meg megkérdezted, hogy mi a "jóistenért" vontak már megint le 2500-at ilyen jogcímen, mikor pár évvel ezelőtt felháborodtál, és ennek hatására visszautalták az összeget, akkor erre a megváltozott hirdetményre hivatkoznak.
Ez nekem nagyban hasonlít a Galaxis Utikalauz Stopposoknak -ra hasonlít, amikor Arthur Dent házát és a Földet hasonló okokból akarták ledózerolni, és mindkét esetben az erről szóló hirdetményt jól eldugták. Fellebbezésnek helye nincs!!!!

irónika 2012.05.25. 16:03:55

@atpijkamo: Nincs olyan, hogy aláírási címpéldány. Ha valaki azt állítja magáról, hogy jogosult eljárni egy cég nevében, akkor ennyi, elfogadják. Ha az ellenkezője bebizonyosodik, akkor meg beperelik és a veszteségeik, meg az elveszett nyereségük többszörösét perlik ki a delikvensből. Mi itthon azt hisszük, hogy a papír a minden. Baromság. Az adott szó a minden. Ha már valamihez papír kell, akkor nem bízunk a másikban, hogy a kimondott szavai igazak vagy nem felejtődnek el. Itthon egyes bevásárlóközpontok bérleti szerződései akár 1-2 hónapos időtartamra is esetenként elérik a 200 oldalt. Kint nincs 4 oldalasnál hosszabb és abban sem az van, hogy T ehülye bérlő állja a flahoz, kiszögezünk és ha megmozdulsz lehúzzuk a gatyádat és körbeviszünk az Erzsébet téren, hogy mozogtál és utánna kicsináljuk a cégedet.

@morbiczer: Elvileg csak abban az esetben, ha EU-s adószámmal rendeled és ők nettóban számláznak, akkor a céged a NAV-val áfázik. Egyébként a NAV-nak ehhez semmi köze sincs, mert ha történetesen kimész érte repülővel, akkor a kinti áfát megfizedet, hazahozod és a zöldfolyosón átsétálsz anélkül, hogy összezárnád a farpofádat.

@Adamfark: A szolgáltatásért Mo-on fizetett, de egy Írországban bejegyzett vállalkozásnak. A repülőjegyet is ida fizette, amit az interneten vásárolt, azért egy fillér magyar adót nem fizetett a Ryanair.

843834tu 2012.05.25. 16:06:35

Sasfióka 2012.05.25. 11:29:32
Ha nem vetted volna észre itt egy magánszemély vásárolt, az idézett szabályok pedig cégekre vonatkoznak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 16:07:55

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Szerintem 300 forint + 2000 forint az adminisztrációs díj a kártyás fizetés miatti büntetésként.

Adamfark 2012.05.25. 16:08:45

@atpijkamo: Gondolom még sosem intéztél külföldi regisztrációt disztribúciókban.
Nemhogy aláírási címpéldányt, de meg cégbírósági végzést is kérnek, de van hogy mérleget is...
Olyan is előfordult, hogy hitelbiztosítókkal is vegzálnak, pedig így sem hajlandóak senkit halasztott fizetéssel kiszolgálni.
Ez tapasztalat Németországból, és Olaszországból is.

843834tu 2012.05.25. 16:09:01

Zorro2007 2012.05.25. 12:00:16
Nyugodtan írhatsz az összes társaságnak, -a Ryanair-nek van engedélye telefonos kártyaelfogadásra.
A telefonos kártyaelfogadás pedig több 10 éve létezik, csak Magyarországon kevésbé ismert (ahogy a kártyás tranzakciók védelméről szóló szabályok sem).

Pitta2 2012.05.25. 16:15:26

@online távmunkás: Nincs olyan, hogy szabvány fedélzeti bőrönd. Ahány légitársaság, annyi méret.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 16:16:06

@Intizar: :)) Köszi! Zseniális! Olyan aranyosak!

Valaki fordítsa le!

Adamfark 2012.05.25. 16:16:23

@atpijkamo:
Most írtam, hogy nem hajlandóak halasztott fizetésre még pozitív hitelbiztosítói minősítés esetén sem. Előre utalás! Amikor az összeg a számlán van, akkor indítják a szállítmányt. És ez így van egy kb. 4 éves folyamatos gyümölcsöző kapcsolat után is.

morbiczer 2012.05.25. 16:18:26

@irónika: Tutira nem igy van, mert ha en maganemberkent rendelek valami szir-szart az amazon.co.uk-rol, akkor azt a 27%-os afaval fizetem. "Ezerszer" eljatszottam mar. Egyszeru letesztelni. Valassz ki valami cuccot az amazon.co.uk-n, nezd meg mennyiert kinalja, add meg a magyar szallitasi cimet, menj el a checkoutig, es valamivel megugrik az ar a magasabb afakulcs miatt.

Egyszer utana is neztem a dolognak, de a reszletekre mar csak homalyosan emlekszem, es nem akarok itt hulyeseget irni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.25. 16:18:45

eleg sokszor vasaroltam-fizettem mar ugy, hogy telefonon mondtam be a kartyaszamomat, meg sosem raboltak le
ez egy
ketto
itt mar ezerszer olvastam, ezert elfogadom, aki fapadossal megy, ne legyenek kulonosebb igenyei azon kivul hogy elviszik A-bol B-be
ez van
ez az ara az olcsonak
tessek menni legitarsasaggal
/bar a csomag meret /suly/ mindenhol korlatozott
uff

843834tu 2012.05.25. 16:19:33

Nyugta és számlaadás: senkinek nem tűnt fel hogy telefonos értékesítést történt? A vásárló emailben kap számlát, vagy a weboldalról nyomtathatja ki, ahogy a weboldaldon történő foglalás esetén. Arról sem kapott semmilyen papírt, pedig ugyanúgy megadta a kártya adatait. Ha foglaláskor nem aggódott akkor a reptéren miért csinálta?

Akinek nincs netes/telefonos vásárlásra alkalmas kártyája az ne akarjon olyan helyen vásárolni ahol csak olyant fogadnak el. A Ryanair használata nem kötelező, csak egy lehetőség. A közvetlen foglalás sem kötelező, lehet menni utazási irodához +sok% felárért cserében. Továbbá aki külföldre utazik annál alapdolog kellene legyen a dombornyomott kártya. Soha nem tudni mi történik, és néhány esetben még a Western Union és hasonlók sem elég gyorsak (pl. lehet hogy nincs felvevőhely 1-2 órás körzetben). Évi 2-3 ezer forint a kártyadíj, ha nem használod kamat nincs, és van ahol ennyi ért vagy +1-2 ezerért már utazási biztosítás is van hozzá.

Pitta2 2012.05.25. 16:19:57

@irónika: "Úgy működnek, hogy nem azt feltételezi az állampolgárról az állam, hogy lop, csal, hazudik."

Csak a magyar, aki lop csal hazudik. És a maximum 55*40*20 cm-t sem képes felfogni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 16:20:30

@Adamfark: Az Erste 4195 forint éves díjért ad Visa Classic vagy MasterCard Standard kártyát. A kártya igénylésekor kell 4195 forint kibocsátási díjat fizetni, de újragyártási költség nincs, az benne van az éves díjban. A kártya postázása belföldre és külföldre is 0 forint. Ha a fiókban veszed át, akkor tényleg elkérnek 2000 forintot az őrzésért. www.erstebank.hu/file/LBBH_m2_20120410.pdf

4900 forintért már Wizz Air kártyát ad az Erste, amihez jár 20 ezer forintos Wizz Air kupon is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 16:23:45

@Pitta2: Tudom, ezért írtam, hogy ami az egyiknél megfelelő (saját szabvány:) ), az a másiknál túl nagy.
Egyébként a fapadosok előtt gyakorlatilag az összes légitársaság ugyanakkora poggyászméretet engedett meg, akkor még kvázi szabványos volt.

irónika 2012.05.25. 16:25:31

@morbiczer: Ez abban az esetben lehet, ha a számlázó is magyar cég. Egy külföldi cég nem állíthat ki a magyar jogszabályoknak megfelelő áfakulccsal számlát. Tehát valószínűleg az amazon.co.uk-nak vagy egy magyar bt-ja vagy kft-je és azon keresztül értékesít. Másképp nem lehet, de ezt nem fogod tudni egy folyamattal leellenőrizni, csak ha megnézed a szállító nevét a következő megrendelésnél.

irónika 2012.05.25. 16:28:16

@Pitta2: A magyarokról szinte mindenki úgy gondolkodik, hogy smart user, ami ez esetben azt hiszem az ügyeskedő megfelelője. Így vagyunk szocializálva. Nekem is so energiámba kerül megérteni a normális logikát, mert nem arra jár az agyam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 16:28:36

@atpijkamo: A nyugati cégek a kézzel írt céges papírokra néznek furcsa szemmel, hiszen nem véletlenül van számítógépes nyilvántartásuk, digitális aláírásuk, stb.
Az elektronikus ügyintézés magyar hivatali megoldásai semmit sem érnek, mert közben papírra nyomtatnak.
Írj e-mailt valamelyik magyar hivatalnak és meglátod: az e-mailt kinyomtatják és iktatják, a választ kinyomtatják, lepecsételik, beszkennelik és elküldik e-mailben (rosszabbik esetben csak postai úton válaszolnak).

bunkocska 2012.05.25. 16:32:56

Az amazonr=l rendelt trikot leáfázod? Legalább baromságokat interneten ne terjesszünk....

budahazyj 2012.05.25. 16:33:05

Itt a szama a Michael O`Leary egyik szemelyes asszisztensenek. A mult heten csutortoken csokoloztam a kover, szemuveges Deirdre-vel. 00353877613051. Mondd neki, hogy magyar vagy biztos segit. :-)

feketehun 2012.05.25. 16:35:46

@d.z.: @Pamuk: Írtok itt arról, hogy a posztoló idióta, közben úgy tűnik, nektek van alapvető problémátok az olvasott szöveg értelmezése terén.
Ja, a ryanair fapados légitársaság, nem vár el tőlük senki prémium szolgáltatást, gyakran szívóznak az emberrel, de a posztolónak nem is AZZAL volt a problémája, hogy túlméretesnek találták a csomagját, és ezért fizetnie kellett, hanem a fizetés módjával. Külön el is ismerte, hogy hülye volt, túl nagy csomagot vitt, nem is vitatta, hogy jogos volt az az extra 50 euró.

A probléma ott van, hogy ha valaki tudja a kártyád számát, a hátoldalán levő 3 jegyű kódot, a lejárat dátumát na meg a nevedet, akkor röhögve vásárolgathat vele később is. És ebben a helyzetben legalább két személy megismerte ezeket az adatokat. Ez a gáz.

Adamfark 2012.05.25. 16:36:48

@online távmunkás:
Ha már belinkelsz valamit, akkor legalább olvasd el:
VISA Classic:

Fő- és társkártya kibocsátási díj 4195FT/új kártya
Fő- és társkártya éves kártyadíj
4195Ft/év
Kártya újragyártás
4195Ft
Kártyaletiltás, pótlás (2) 13500Ft

Te ezt kikerested, belinkelted. Tőlem meg múlt hónapban vonták le.
Ha egy családban mindkét nagykorú tagja csak kártyára kapja a fizetését, és ehhez balga módon dombornyomott kártyát ígényel, akkor évente kifizettetik vele az éves díjat. Asszem 3 évente az újra gyártatást + ha esetleg (mint én is) a kártya átvételét bankban (2000Ft). Ezt szorozd meg 2-vel. 3.év végén ott tartasz, hogy kifizettél az egész miskulanciáért 45950Ft-ot, csak azért, hogy a zsebedben legyen (és várd a megújított kártyádat) egy plasztik kártya, hogy fel tudd venni a fizetésedet, mert lehet, hogy a céged csak utalni hajlandó a fizetésedet.
Hja és azt már ne is mondjam, hogy lehet, hogy ha céget váltasz, akkor tök új bankszámlát kell nyitnod, természetesen új kártyával, aminek van legyártási, éves és újragyártási díja is....
Mennyire szeretem én Kazal Lászlót!!!

budahazyj 2012.05.25. 16:48:31

@Intizar: Kibaszott nagy video. :-)

Gabiiiiii 2012.05.25. 16:56:36

@Pamuk: nem,enm fizethetsz a repteren kb-val

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 16:57:31

@budahazyj:

Well we clicked on to the website and were mightily surprised, To find the actual cost wasn't quite as advertised,

Nos, rákattintottam a honlapra, és buzgón volt meglepve, hogy megtaláljuk a tényleges költség nem volt olyan reklámozott,

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 16:58:56

@Intizar:

We received an invitation in the post one Monday morn' To attend our cousin's wedding in the town where we were born The do was back in Kerry; so wishing to be frugal We trawled the 'net to find some decent travel deals on Google
Cheap flights, cheap flights, cheap as they can be, Bedad we found an airline selling flights for 50p. (Diddly aiden daidin daidin dai)
Well we clicked on to the website and were mightily surprised, To find the actual cost wasn't quite as advertised, We'd forgotten airport taxes, had also to be billed, But a bargain is a bargain and begorrah we were thrilled.
Cheap flights, cheap flights, Stanstead to Tralee, It isn't every airline offers flights for 50p, (Diddly aiden daidin daidin dai (x3))
After studying the website we decided it was best, To pay priority boarding so that we'd sit three abreast, (Three abreast, that's the best) And of course we'd all have luggage, so that's an extra cost, And then we paid insurance in case our cases might get lost.
Our cheap flights, cheap flights, it's obvious to see, There must be extra charges when the flights are 50p, (Minya, minya, minya, key change)
At last the flight was booked, with all of the additions, We'd read the reams of smallprint, of terms and conditions; And then picked up the charge for using VISA which was drastic, 'Cause how the feck are you supposed to pay if not with fecking plastic?
Cheap flights, cheap flights, we paid the fecking fee, Because by now we were committed to the flights for 50p, [ From: www.metrolyrics.com/cheap-flights-lyrics-fascinating-aida.html ] (Diddly aiden daidin daidin dai (3)) (Someone's being diddled and it's us, so it is)
(*Ochone, ochone, aah . . . ) Now I don't know if you've tried looking at Stanstead on a map, But checking in at 5am is a fecking load of crap, It's packed if you try to catch a train or underground, So a taxi to the arse in the world was more than 100 pounds,
Cheap flights, cheap flights, we should have gone by sea, There's no such fecking thing as a fecking flight for 50p, (Feckity feckity feckity feckity feck, feck, feck (x2))
Then at last we reached the airport where we had to pay a fine, The fecking feckers charged us 'cause we hadn't checked in online, And finally aboard the flight there's an extra class of tax, 'Cause the fecking fecking feckers fecking charge to use the jacks,
Cheap flights, cheap flights, I think you must agree, That only fecking gobshites think there's flights for 50p, (Feck, shite, feck, shite, feck, shite, arse) (Feck, shite, shite, feck, feck, shite, arse) (Feckity Feckity Feckity Feckity Feckity Feckity Feckity Feck) (Feckity Feckity Feckity Feckity Feckity Feckty Feck)

Sad verse Well finally we landed and tried to shuffle up the aisle But the steward sent us down to the back with never a hint of a smile And as we heard his annoucement our hearts gave a terrible thump If you haven't prepaid to use the steps you'll have to feckin jump
Cheap flights, cheap flights you're harking on to me you're an eejit (idiot) if you think a fecking flight is 50p FECK

Macropus Rufus 2012.05.25. 16:59:57

@Pitta2: elnézést, hogy belekoty, de ha az Ír cég Magyarországon tevékenykedik akkor a magyar adójogszabályok vonatkoznak rá és nem az Ír.
A posztoló helyben azonnal írnék a NAV-nak és felnyomnám a csába.

Netes rendelés: kapsz számlát. Lehet, hogy te nem kaptál, de kapsz. Rájuk ugyan az az adójogszabály vonatkozik mint a sarki virágárusra: számla adás KÖTELEZŐ.
Ha nem kaptál -> NAV

budahazyj 2012.05.25. 17:03:26

@atpijkamo: Es nem is erted, hogy mit akart eredetileg mondani?

Macropus Rufus 2012.05.25. 17:03:36

@ancsams: ha így is van, akkor meg nagy a bazmeg, ui. neked meg kötelességed számlával igazolni a vásárlást.
Egy példa: egy külföldi cégnél veszel pl. ruhát. A cég - akár csak a posztban - külföldön intézi a dolgokat. Te neked nincs számlád. Kijössz a boltból, belebotlasz a NAV-ba és már meg is vagy b@szva ott helyben, ui. nem tudod igazolni a nálad lévű árú származását stb.
Olvass utánna. Sajnos nekünk vásárlóknak is meg kell követelnünk a szálmaadást különben mi is nagy kakiba kerűlhetünk.
Megjegyzem: egy tranzakciót igazoló slefjnit KELL adnia még Írországban is.
Különben honnan tudja igazolni bárki a felek közűl, hogy az úgy történt ahhogy? :o
Ez itt egy sima adócsalás. Meg érne egy feljelentést az NAV-nál.

843834tu 2012.05.25. 17:04:07

@morbiczer
Az angol és amerikai Amazon is számolhat fel áfát mikor EU-ba szállítanak. A szabályozás bonyolult, és vannak esetek amikor ez nem lehetőség, hanem kötelesség, pl. ha az adott cég EU felé irányuló forgalma meghalad egy bizonyos mértéket.
Szívás, mert e szabályozás előtt áfamentesen lehetett vásárolni USA-ból, azóta nem. Szerencsére általában 15%-os (talán luxemburgi) adót számolnak fel és nem a célországét (cégenként változik).
A fentiek kisekereskedelemre (magánszemélyek vásárlásai) vonatkoznak.

843834tu 2012.05.25. 17:09:20

@online távmunkás
A fizetést valószinűleg bankszámlára kapjátok (mint a fejlett világban mindenki) és nem bankkártyára.
Ha cégváltás alatt másik munkáltatót értesz akkor nem értem miért kellene másik bankhoz menj. Erre egy munkáltató sem kötelezhet.
Most már Magyarországon is vannak olyan nem dombornyomott kártyák melyek használhatól netes (és talán telefonos) fizetésre is.

leha 2012.05.25. 17:11:44

Ha jól veszem le, ez egy ún. CNP (Card Not Present) vásárlás volt. Tessék a kártyacégnél (visa, maestro, amex), és/vagy banknál chargeback eljárást kezdeményezni! Mondhatod, hogy nem te vásároltál, hanem valaki hozzáfért az adataidhoz, vagy te voltál, de nem azt a szolgáltatást kaptad, amit kértél, stb. Az a lényeg, hogy ha egy ilyen cégnél a chargeback elér egy bizonyos %-ot (kb 1, vagy 1,5) akkor többet lőttek a kártyás vásárlásnál náluk. éppen ezért, inkább visszafizetnek önként (már a legtöbb. konkrétan a Ryanairt nem tudom)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 17:11:58

@Macropus Rufus: "Kijössz a boltból, belebotlasz a NAV-ba és már meg is vagy b@szva ott helyben, ui. nem tudod igazolni a nálad lévű árú származását stb."

Nagyon vicces. Csak nem kéne ilyet leírni, mert még valaki komolyan elhiszi.

Analóg helyzet, hogy van aki azt hiszi, hogy csak hologrammal ellátott DVD-re írhat.

budahazyj 2012.05.25. 17:13:41

@atpijkamo: Akkor, szeretnek segiteni az angolul nem beszeloknek. Arrol szol a dal, hogy a harom piros ruhas not testuregmotozasnak vetettek ala a repteren. Majd miutan az egyik anuszabol elohuztak 4.5 Kg kokaint a lanyok meglepodtek, hogy ezt nem lehet. Ezek utan felajanlottak, hogy oralisan kenyeztetik az egesz biztonsagi szolgalatot illetve a repulo szemelyzetet. Miutan ezt is elutasitottak felhaborodtak, hogy miert volt az a reklamban, hogy 50p a szabad szarnyalas. Persze lehet, hogy nem igy van a szoveg eredetileg. :-)

tibidanny 2012.05.25. 17:14:52

amikor becsekkolsz a bőrönddel, már ott meg kéne nézniük, hogy a kézipoggyász frankó-e...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.25. 17:18:14

@budahazyj: Olyan geci vagy! :))

Nagyon aranyosan eléneklik a fapados utazás rejtelmeit. Kész homárposzt.

budahazyj 2012.05.25. 17:22:11

@atpijkamo: Nem csak geco, hanem hulye is, mert most ujra megnezve lila ruhaban vannak. A padlo a piros. A dalban tenyleg benne van az osszes lehetseges buktato egy fapados utazas soran.

budahazyj 2012.05.25. 17:24:54

@budahazyj: Jozsikam teljesen hulye vagy a padlo is lila, egyedul a kottaallvany piros a videoban.

843834tu 2012.05.25. 17:34:01

Macropus Rufus 2012.05.25. 17:03:36
Ennyi sok kiderült számlagyáros ügy után még van épeszű ember Magyarországon aki hisz abban hogy a papír alapú bizonylatok megbízhatóak?? Majd beszélek a Mikulással hogy vigyen neked egy szép piros autót ;-)

A Ryanair (és a többi fapados társaság, és a többi online bolt is) ad nyugtát (RECEIPT). Mivel ír cég, ezért az ír törvényeknek megfelelő számlát ad (a törvény sokkal bonyolultabb annál hogy csak úgy ki lehessen jelenteni hogy Magyarorszgáról telefonáltál vagy ott ültél repülőre ezért magyar számla kell, ráadásul szolgáltatásokra más szabályok vonatkoznak mint termékekre, és a távértékesítés - pl. net és telefon - ismét más mint egy virágbolt).
Szerencsére Írország már kilépett a középkorból ezért teljesen elfogadott az elektronikus számla, ami gyakorlatilag egy email is lehet.

843834tu 2012.05.25. 17:39:32

leha 2012.05.25. 17:11:44
Ebben az esetben visszafelé sülne el a chargeback, ugyanis útlevéllel vagy személyivel igazolta hogy ő volt ott és nem más, a poggyászról kapott elismervényt (az öntapadós vonalkód amit a beszállókártyára ragasztottak, a másik felét a poggyászra), tehát nem annyira dokumentáció nélküli a tranzakció (arról nem is beszélve hogy valószinűleg legalább két kamera felvételén is rajta van amint telefonál).
Ha olyan kedvében találja az ügyintézőt akkor még csalással is megvádolhatják a kedves reklamálót.
Nem kellene ilyesmikre buzdítani az embereket, éppen elegen csinálják enélkül is, nem véletlenül kerülnek duplájába a magyarországi tranzakciódíjak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.25. 17:47:14

"(BTW a bőrönd hivatalos kabinméret és egyszer már sikerült a Ryanairnél is kabinban utaztatnom)."
Mi az hogy hivatalos kabinmeret?

Van a ryanairnek meretezese, amibe bele kell fernie.
Egyebkent kulonbozo tarsasagoknal kulonbozo meretek vannak, ami a wizzairnel 20 cm lehet max, az mashol 25 vagy 30 . (ryanairnel nem tudom , de mintha ott is 20as lenne)

Egyebkent a stwik joindulatan vagy figyelmetlenesegen mult, hogy korabban felengedtek.

Bélabáttya (törölt) 2012.05.25. 17:49:53

@ancsams: De, simán. Megadod a kívánt számlacímet, és oda kiküldik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 18:00:04

@Adamfark: Olvasd el mégegyszer. Nincs újragyártási díj, csak különleges esetekben (például ha elhagyod). Minek kéred bankfiókba, ha bárhova ingyen kiküldik? 2000 forintot fizetsz azért, hogy neked kelljen érte menned?

A lényeg az, hogy évente kb. 4 ezer forint a kártyadíj az Ersténél is, hiába próbálsz félremagyarázni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 18:03:40

@tibidanny: Minden reptéren a becsekkolásnál kint van a pult mellett a kézipoggyász méretét ellenőrző doboz. Írországban is, Magyarországon is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.25. 18:05:56

@tildy:): Vigyázat, szó szerint másolok! :)
Kártya postázása belföldre/külföldre 0 Ft

2012.05.25. 18:15:06

@Sasfióka: 73? Vissza a jövőbe? Türelmetlen nép lehet:)

Macropus Rufus 2012.05.25. 18:15:40

@Macropus Rufus: az fix, hogy elektronikus számlákra ez vonatkozik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.25. 18:16:21

@tibidanny: ha nincs feladott poggyaszod, akkor elofordulhat, hogy csak a kapunal derul feny ra, hogy nagyobb a csomag, ugyanis online check-in-nel siman el tudsz jutni idaig anelkul, hogy korabban ellenoriztek volna a csomag meretet.

@online távmunkás: No, ez jo hir.

vizsla_barat 2012.05.25. 18:24:04

ha nincs szamla/nyugta csinalj charge-backet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.05.25. 18:37:02

@online távmunkás: Szinten , nekem is. Konkretan ez: www.pak30.com/en/jansport/driver8/black, de nem fer bele sem a ryanaires, sem a wizzaires kalodaba.

2012.05.25. 19:18:32

Mindig meglepődöm egyes cégek valuta váltási módszerén.

Egy alkalommal a MÁV-nál vettem egy 29€-os vonatjegyet( €-ban adják meg, de forintban kell fizetni, mert €-casht nem fogadnak el)
A Post Bank-os (eurós) kártyámal fizettem és igy a 29€ -os jegy 31,50€ -ba került. Miért? Hát csak. Mert ennyi.

England win The Ashes! 2012.05.25. 19:52:55

@Pitta2: Ha olyan reptéren jársz, ahonnét a rájen is indít gépet, ne légy rest, és figyeld meg a ketreceit, aztán vesd össze a többi (fapados vagy nem fapados, tökmindegy) társaság ketreceivel. Sokkal kisebb a zíreké.

lingar4 2012.05.25. 21:37:55

Most, hogy 2500-ért lehetett Párizsba menni, kivittem egy diákcsoportot. Előtte elmagyaráztam és megmutattam a kézipoggyász-szabályokat. Megértették. Mind a 25-en gond nélkül utaztunk oda-vissza.

Az utasok szellemi képességeivel lehet a baj...

Pitta2 2012.05.25. 22:16:55

@Dr Jozef Vengloš: A Wizz és a Ryanair ketreceibe pont belefér az 55*40*20 cm-s szabvány bőrönd. Holnap is megnézem. :))

Pitta2 2012.05.25. 22:19:23

@lingar4: "Az utasok szellemi képességeivel lehet a baj... " Itt van a kutya elásva. Van akinek van esze és egy mérőszalagja. Talán van annak valami oka, hogy 48 fapados utazás alatt engem egyszer sem büntettek meg. Nem a véletlenen múlt. :))

menomano2012 2012.05.26. 08:36:29

@vizsla_barat: De az csalás! Igénybe vette a szolgáltatást! Akkor nem érted, hogy az csalás ha mégis visszakéred az árát? Fentebb már írták egy páran.

Xezs 2012.05.29. 20:02:01

Ezzel fogyvédhez meg pszáfhez kell menni, ez nonszensz hogy bediktálod egy idegennek a kártyadataidat. Információbiztonság, a faszt.

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.05.31. 10:15:27

@Pitta2: tudtommal a kezipoggyasznak az a szabvanymerete, hogy a hossz+szelesseg+melyseg = 115cm. a problema, h a pontos centiket az adott tarsasag hatarozza meg (bar amugy ketlem, h a repulok is elternenek...)

igy a rohadek irek es magyarok (20cm melyseg) jol kib...csiznak egy csomo emberrel.

aki pl. vett supershopos akcioban masfel eve cabin bag-et, az a kerekekkel sziv, az elso ket zsebbe nem pakolva azert bele lehet hajtogatni a keretbe.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.02. 00:16:51

@Pitta2: Nos ilyen nem igazan van. Lattam mar 21 cm-st , 25-st, de 19est is-8 ez utóbbi belefér), de 20ast nem igazán.

jazmina-da 2012.06.02. 09:01:25

@tildy:): Mi 1 hónapja voltunk Párizsban a Ryanairrel, simán belefért a ketrecbe az általuk megadott méretű kis kínai bőröndöm.Jövőhéten ismét velük utazunk és nem adunk fel poggyászt,a párom is én is 1-1 kis bőröndöt viszünk a fedélzetre.
Ami tényleg kellemetlen,hogy nem vihetek külön egy nőitáskát sem,amit valahogy bele kell szuszakolnom még...

Xezs 2012.06.02. 10:39:33

@jazmina-da: "nem vihetek külön egy nőitáskát " - fehér ember problémája

Színes Géza 2012.06.05. 22:12:42

Annyit tennék hozzá, hogy a rájener szopjon le a kis buzi lehúzásaival.
A fedélzeten a 18 hónapos gyereknek egy pohár vizet nem voltak hajlandóak adni. Görény banda.

XCat 2012.06.05. 22:25:42

@Színes Géza: A többi utas nyilván őszintén lelkesedett volna, ha bepisil.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2012.06.06. 00:56:01

5napja, hogy ryanairrel utaztam. osszesen checkin csomag nelkul 15euroval volt tobb a fix ulohely.

Mivel Dublinbol jottem, remekul mukodott a priority boarding. A legelejen felkerultem a gepre. Sajna a hihetetlen 15euros osszegert is csak 1 ulohely jart, ultek mellettem. Mivel elsok kozt kerulok fel a gepre nincs gond a csomag elhelyezesevel.

Visszafele a priority boarding hiaba van, nyilvan a buszozassal a gephez nem sokat nyertem volna es itt is olvastam a betonon varakozast, mivel fix hely, ezert gondoltam kit erdekel, megvarom a kapunal amig mindenki lecsurogok. Aztan elindultam en is , igy nem kellett varni sehol. Ezutan beszallas, semmi para, nem ultek mellettem, igy 3 szekem volt. kenyelmesen elfertem.

Mivel a jegy igy is jelentosen olcsobb volt mint az aerlingus, ezert remekul bekajaltam kb 10eurobol.

teljesen jo kis repules volt.

Színes Géza 2012.06.06. 07:09:39

@PlastiCat: Te nagyon hülye lehetsz! A gyerekek ebben a korban pelenkát viselnek.

Xezs 2012.06.06. 21:16:00

@Színes Géza: Mondjuk ilyenkor a szülő dolga gondoskodni a csemete jólétéről.

Színes Géza 2012.06.06. 21:52:33

@Xezs: Kintről nem vihetsz be italt valami fasz szabály miatt 9/11-óta, bent meg már nincs időd vásárolni, mert kint elbasszák az idődet. Geci nagy sorok vannak reggelente Ferihegyen, és akkor jön még a patkány rájener, hogy pakolj ki a kofferedből 12 dékán vagy fizess 100€-t. És akkor ott négykézláb pakolnak az utasok megalázva.
De simán be lehet őket szopatni, ha van még valaki veled. Odamész egy kofferral, szólsz, hogy más nincs, addig a másik arrébb húz a kézi pogyászoddal, aztán mikor már nálad a beszállókártya visszaadja. A buzik, csak a jegykiadásnál majomkodnak, később már nincs méricskélés,

Xezs 2012.06.06. 23:55:35

@Színes Géza: igazad van abban, hogy nem lehet bevinni vizet

gondolom meg lehet szervezni hogy utána vegyél

de tényleg adhattak volna vizet, ahhoz csak jóérzés kell

XCat 2012.06.07. 00:00:00

@Xezs: Aztán összehugyozza a jövő hetet is, és onnatól

A verzió: anyuka cirkuszt csinál, hogy miért nem cserélhet pelenkát

B verzió: a poronty végigvisítja az utat, mint a fábaszorult féreg.

Képzeld magad az utasok helyébe. Vagy ha melletted egy kölyök okádik, vagy beszarik, vagy nyáladzik, vagy egyéb olyan tevékenység jut eszébe, ami a csecsemőknek szokott... ha a szüleiben lenne egy szikrányi jóérzés (vagy ész) nem repülnének kölyökkel.

XCat 2012.06.07. 00:02:03

@Színes Géza: A szabályok azért vannak kicsi észlény, hogy tartsad őket befele. Nálad okosabbak találták ki őket, a hozzád hasonló nyomi állatok érdekében, mert valamiért az a pajkos téveszméjük támadt, hogy az ilyen szarfaszú barmokat meg kell védeni a saját hülyeségüktől meg kapzsiságuktól, bár valószínűleg nem titeket féltettek, csak a gépet.

Naszaporodjálelmégjobbanbazmeg.

Xezs 2012.06.07. 00:02:46

@PlastiCat: Nem olyan vészesek a gyerekek azért, túlzol. Ha anyuka-apuka nem tufa, akkor telezabáltatja a gyereket, hogy ne visítson, meg lekötik a figyelmét az út alatt, hogy eszébe ne jusson visítani.

Okádni nem fog egy 18 hónapos, max. ha baja van, beszarni meg be fog, de nem fogod érezni (ez nem olyan szar ami a csövesen rohad 2 hónapja).

A szüleivel semmi baj sincs. Nem szűnik meg a világ onnantól kezdve, hogy csimotád van.

XCat 2012.06.07. 00:06:17

@Xezs: Szerintem érződik. Ma mellettem állt a sorban egy csaj, egy szarszagú (amúgy nagyon cuki) kiskölyökkel. Csak iszonyatosan bűzlött. Tisztának tűntek pedig, szerintem nem lehetett több órás.

Fapadnál amúgy nem az van, hogy az ekkora poronty ingyér megy?

XCat 2012.06.07. 00:07:23

@Xezs: "A szüleivel semmi baj sincs. Nem szűnik meg a világ onnantól kezdve, hogy csimotád van."

Ez egy primitív, agresszív, fröcsögő, fillérbaszó fasz. :) Ezzel nincs baj, mert mint jelenség egészen átlagos, csak azért a hibátlantól jó messze áll.

Agyalap 2012.06.08. 09:56:11

@PlastiCat: Neked gondolom nincs még, de ha lesz, mindenképpen csak 14:30-kor fog bekakálni, hogy rögtön sterilre moshasd domestossal.
Nem baj, ha egyszer jön a gyerek majd megváltozik a véleményed, de arra már bölcsen nem fogsz emlékezni és ezerrel savazod az ilyeneket írókat mit Te...
süti beállítások módosítása