Azt már tudjuk, hogy gyalog jobban járunk, mintha Ryanairrel mennénk, de azért még van hova tovább szinezni az összképet. Naiv ügyfél korábban megfelelő poggyászméretű csomagja ezúttal túl nagynak bizonyult. A pótdíjat telefonon bediktált kártyaadatokkal sikerült csak kiegyenlíteni, amiről sajtpapírt sem kapott.
A hét elején az említett légitársaság gépével utaztam a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. A beszállás előtti utolsó ellenőrzéskor a kézipoggyászom túl nagynak bizonyult, nem fért be az ellenőrző fém kalodába. Ezzel nincs mit tenni, ismert a maximális méret, tehát kénytelen voltam utólag feladni poggyászként. (BTW a bőrönd hivatalos kabinméret és egyszer már sikerült a Ryanairnél is kabinban utaztatnom). Az utólagos poggyászfeladás díja is adott, nem vitathatom, az más kérdés, hogy az a 17.000 Ft – hivatalosan 50 EUR – mennyire súlyos összeg a szolgáltatásért, illetve, hogy milyen árfolyamon számolták át. Ami viszont cselekvésre sarkallt és ami miatt most nektek is írok, az a fizetés módja.
Az ÁSZF tartalmazza, hogy csak kártyával lehet fizetni, de azt nem, hogy ez a fizetés úgy történik, hogy az ott álló személyzet egy tagja telefont ragad, tárcsáz egy számot, majd rövid egyeztetés után átadja a kagylót és a telefon túl oldalán lévő, be nem mutatkozó hölgy a fizetéshez elkéri a kártyámon szereplő összes adatomat. Én, szorult helyzetemben, mivel utaznom kellett és indult a gép bediktáltam, ők megterhelték és kész is. Vajon tényleg csak én érzem sérelmesnek, hogy az egyetlen alternatívám ez esetben, hogy egy idegennek kiadjam a kártyám adatait? Ezt jeleztem is felé, de természetesen nem volt érdemi válasz, talán majd a jövőben fejlesztenek az operátoroknak a Q&A egy új tételt, hogy mivel szereljék le az aggódó utast, ha esetleg hezitálna megadni a bankkártyája adatait.
A tranzakció előtt jeleztem, hogy szeretnék számlát kapni a befizetésről, mire a válasz az volt, hogy ők nem tudnak számlát adni, de még csak nyugtát, vagy bizonylatot sem, mivel ez ír cég. Nem vagyok sem harcos jogász, sem rutinos fogyasztóvédő, vagy adóellenőr, de nagyon örülnék, ha egy hozzáértő kommentelő, vagy más valaki felvilágosítana, hogy a morális igazságérzetemen túl más is sért-e az eljárás, hogy Marika néni a Lehel téren büntetést kap, ha a 3 szál tulipán után nem ad nyugtát, de Magyarország jelenleg talán legnagyobb forgalmú légitársaságától nem számíthatok még csak egy sajtpapírra sem a befizetésem után, ami persze nem jár következményekkel.
Leírtam, hogy okuljatok és ne vigyetek egynél több, nem a méretnek megfelelő poggyászt, hogy ne járjatok így. Számomra ez a tanulság, meg persze az, hogy never ever Ryanair.
Az utolsó 100 komment: