Tékozló Homár

Rugalmas euróárfolyam a Főtaxinál

2012.06.07. 17:44 | jackyll | 155 komment

Norbert madridi barátján keresztül értesült arról, hogy a Főtaxinál minden taxis szabadon határozza meg, hogy milyen árfolyamon vált. Egy diszpécser szerint van, aki 200 forintért számolja az eurót. Szegény taxisok! A következő taxisblokád sikerére azért nem vennénk mérget.

Két hete pénteken meglátogatott egy barátom Madridból. A Ferihegy 2-n a Főtaxi standján elmondta, hogy hova szeretne menni (belváros), és viszonylag gyorsan meg is érkezett. Fizetéskor a 21 eurót (az ár, ami ki van írva a Főtaxi standon) egy 50 euróssal próbálta rendezni, amire a sofőr vissza adott neki 7500 Ft-ot. A barátom gyors fejszámolás után kifogásolta az összeget, de a taxis közölte, hogy az euró árfolyam az márpedig 250 Ft/€, habár aznap 299,5 Ft-on zárt a középárfolyam pár órával a fuvart megelőzően. Barátom - más ötlete hirtelen nem lévén - ráhagyta a dolgot a taxisra. Én viszont felhívtam a Főtaxit.


A diszpécsernek elmondtam a problémát, megkereste a sofőrt a rendszerben, majd biztosított, hogy behívják a központba, és a következő szerdai etikai bizottsági ülésen (ha jól emlékszem a megnevezésre) kivizsgálják az ügyét, és értesítenek. Rendben. Pár perc múlva azonban a diszpécser visszahívott, és elmondta, hogy szerinte a sofőr korrekten számolt. Szó szót követett, a beszélgetés konklúziója pedig ez lett:

 

  • A taxis nem ad vissza euróban, mert nem hivatalos fizetőeszköz hazánkban. (Rendben, de akkor ezt szerintem oda kellene írni a reklámtáblára a Főtaxi standján, hogy a hülye utas eldönthesse, kivesz-e inkább az automatából magyar pénzt az esetleges lehúzást elkerülendő).
  • A taxis szabadon határozza meg, milyen árfolyamon vált. A diszpécser hallot már olyan taxisról, aki 200-on váltja az eurót. (A váltási árfolyamot szerintem pedig kéne szabályozni, és ki kéne írni a standon pont úgy, mint ahogy azt az összes match, interspar, stb boltokban teszik. A nagyobb lehúzással érvelni meg értelmezhetetlen).
  • A taxisnak költséget jelent az euróban fizetett viteldíj visszaváltása fortinra. (Csak ezzel az egy mutatvánnyal már legalább 1700 forintot keresett zsebre. És van egy olyan sejtésem, hogy nem a barátom volt az egyedüli külföldi, aki beleesett ebbe a csapdába).
  • Kártyával is fizethetett volna a barátom. (A taxis nem ajánlotta fel. Nyilván okkal, mert akkor nem tudja lehúzni a barátomat.)


Szóval szerintem ez egy ócska trükk, amit persze kivédhetett volna a barátom, ha egy kicsit talpraesettebb, de ne az utasnak kelljen már kiharcolnia a tisztességes hozzáállást.

Hivatalos viteldíj: 5600Ft vagy 21€
Tényleges viteldíj:7476Ft

Kalkuláció:
A barátom 7500 forintot kapott vissza, így a tranzakció a következő képpen néz ki középárfolyammal számolva:
50€x299,5=14975Ft
14900-7500=7476Ft

Öröm az ürömben, hogy a diszpécser végig kifogástalan stílusban kommunikált.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.07. 17:47:40

"A váltási árfolyamot szerintem pedig kéne szabályozni, és ki kéne írni a standon"

Akkor meg az lenne a baj, hogy mindenki 200-on váltja.

XCat 2012.06.07. 17:50:34

Szóval a diszpécser hallot már.
Tök jó, hogy nem halott.

Különben ritkanormális diszpécsereik vannak tényleg.

CBF 2012.06.07. 17:58:35

jackyll, véget ért a nyaralás? :)

Manci néni, a szomszéd 2012.06.07. 18:01:45

Hogy mik vannak halljátok!

Busz nem jár arrafelé véletlenül?

Bálintka. 2012.06.07. 18:02:54

Mivan ha a szegény taxisnak annyi a munkája, hogy nincs ideje elmenni pénztváltani, és mire elmenne addigra a forint 240 Ft-ra erősödik?

Amúgy meg igaza van a taxisnak. Az euró nem hivatalos fizetőeszköz itthon. Mintha téglával próbált volna fizetni. A taxis mégis rendes és elfogadja ezt a külföldi pénzt, cserébe ő diktálja az árfolyamot.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.07. 18:05:31

@Bálintka.: mitől van olyan érzésem, hoyg a taxis jobban örült az euronak?

Bálintka. 2012.06.07. 18:15:36

@batgirl: Tény, hogy a taxis rohadt jól járt az inkorrekt árfolyama miatt, de nem hibáztatható azért, mert a turista elfelejtett forintot vásárolni, vagy nem szólt az utazás előtt, hogy milyen pénznemben óhajt fizetni és milyen árfolyamon.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.07. 18:18:25

@Bálintka.: kis igazad van, de hidd el, hoyg a taxisok nagyon jól tudják, hoyg ritka az olyan utas aki úgy lép ki e repülőtérről, hogy van a zsebébe forint. Lassan minden üzletben ott a tábla, hogy "eurot elfogadunk"
Jó nem ez a hivatalos fizetési eszköz, de szerintem a taxis még a CHF.nek is örült volna.

Rosszindulatú Vászka 2012.06.07. 18:24:29

Kedves Norbert!

Ez így megy minden olyan üzletben, ahol elfogadnak eurót is, ezen hirigelni botorság. A mekiben is.

Továbbá ne feldkezz emg a vételi- ill. eladási árfolyamok különbségéről sem.

Hát így megy ez.

cicmen (törölt) 2012.06.07. 18:29:15

@atpijkamo: Akkor meg az lenne a baj, hogy mindenki 200-on váltja.

Akkor venni kéne tőlük! Nem? :)

Anti Anyag (törölt) 2012.06.07. 18:30:30

Ja, odamegy a csákó a hiénához és megkérdezi mennyiért ad egy darab húst.

Majd fel van háborodva, hogy sokkal többet kér mint a zebra.

Taxival csak végszükségben (se haver, se más) és kizárólag Ft-al, többel, mint amennyi ki van írva.

Reptéren én is jártam úgy, hogy ki volt írva a körzetár, mégis többet kért. Én nem panaszkodtam, odaadtam és mondtam neki, a jatt amúgy valamivel több lett volna.

Ezért nem tudnak ezek tüntetni, mindenki követelné Tarlóséktól, a bulldózert. 1991-ben is csak azért tudtak, mert mögöttük állt az SZDSZ.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.07. 18:31:06

@cicmen: Váltja, nem veszi. Te kis hundszfut.

Sancee 2012.06.07. 18:31:15

Most kis időre eltekintve attól, hogy jó magyar módra tényleg inkorrekt volt a taxis, azért: 1.: nem is kell visszaadnia euróban. Magyarországon vagy, forint a fizetőeszköz, az esetek 90% (leszámítva talán menő szállodák) ha el is fogadják, vissza forint az apró... 2.: A taxi nem a Nemzeti Bank, joga van akár 1-1 arányban is elfogadni, ha talál rá vevőt... 3.: Igen, költség neki. Váltási költség a bankban, kieső idő (akár fuvar helyett, akár szabadidőből) 4.: Ha nem is mondja, közértben, szórakozóhelyen, bárhol fizetéskor a kártyámat nyújtom. Ha nem tetszik, storno számla és csinál másikat. Szóval kissé paraszt módjára ki lehetett használva a helyzet de ha kicsit odafigyel, akkor nem lett volna. Szólni kellett volna neki előre hogy melyik országba jön :(

Bálintka. 2012.06.07. 18:37:50

@Sancee: az utolsó mondatod a válasz. :DD

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.07. 18:39:10

@cicmen: köszönöm:)) és fel is használhatom? mert hogy kérek engedélyt a blogomra kirakni..

Megdobbent 2012.06.07. 19:07:44

Es tenyleg?! Komolyan?! Meg mindig nincs egy rendes kis fuzetke, ami a magyar rogvalosagot magyarazza el, mondjuk 5 nyelven? Tisztla lapokkal jobb lenne tolni ezt a turizmus szarsagot, mert _kizarolag_ a rossz hirunkre van esely. Na nem mintha ertenem, hogy barki is minek jonne ide...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.06.07. 19:21:11

@Anti Anyag: Akkor jó hülye vagy. Aztán idejössz hánykolódni a Homárra.
Gratulálok.

XCat 2012.06.07. 19:27:15

@agresszív kismalac: Miért hülye? Akkora barom csak én vagyok, hogy nyilvánvalóan átbasznak, és jattot adok. Igaz, meg szoktam mellé átkozni. :)

igazságos 2012.06.07. 19:29:47

@atpijkamo: a 21 eurót (az ár, ami ki van írva a Főtaxi standon) egy 50 euróssal próbálta rendezni, amire a sofőr vissza adott neki 7500 Ft-

Jól átbaszták a posztert.

21* 300 = 6300 Ft.

50 euró * 300 = 15000

15000 - 6300 = 8700 forint, na most ebből kapott az ipse 7500-at, vagyis a taxis simán lenyúlta 1200 forinttal az ürgét.

Na, ezért utálom, hogy mindenhol csak az átbaszás megy.

igazságos 2012.06.07. 19:32:03

@PlastiCat: én szoktam jattot adni, de csak annak, aki megérdemli. Látom az embereken, ki köcsög, ki bunkó, ki hogy viselkedik velem szembe. Aki rendes, attól nem sajnálom, ritkák az ilyenek.

Rendes taxisból is találkoztam egy-kettővel, azokat meg is jegyeztem, tőlük nem sajnálom a pár százast.

A többi bekaphassa.

Amúgy meg köcsög Szlovák taxis is lenyúlt, hogy kapná be, remélem, boldog a négy eurójával. Mer az meg úgy tett, mintha nem találná a város második fodrászát, oszt még hazudott is annak, aki rendelte.

XCat 2012.06.07. 19:34:30

@igazságos: Pillantnyilag a magam részéről a mindenki köcsög, és mindenkinek a kurvaanyját, mert mindenki leszophat álláspontra helyezkedtem. :)

igazságos 2012.06.07. 19:41:38

@PlastiCat: de ne felejts el borravalót kérni utána. Mondjuk én nem ebben az országban tenném, ammá biztos. Hasznosítanám legalább az angolomat is, mikor kérném a lóvét előtte.

Bell a Donna 2012.06.07. 20:02:01

"Ezért tart itt az ország."

Anomalocaris (törölt) 2012.06.07. 20:07:01

@Bell a Donna: "Vann bűnök, amiket nem lehet megbocsátani? Hamaroan kiderül."

redsea 2012.06.07. 20:09:22

A reptérről és a reptérre vannak olcsóbb társaságok is.
A Főtaxi reptéri taxisainak egy része a volt Zóna taxisok közül kerül ki, akik közül sok a régi reptéri hiéna. Ez alapján nem csoda, ha minden kiskaput igyekeznek kihasználni még akkor is, ha az alap transzfer díj 1800-2000 Ft-tal több, mint az olcsóbb társaságoknál - azaz a 21 Eur-n is bőven keresnek.
Országimázs szempontjából érdemes lenne pontos szabályt alkotni minden eshetőségre és azokat következetesen betartatni.

Bálintka. 2012.06.07. 20:29:21

taxisokat is meg kéne adóztatni pluszba. Pl átverés adó név alatt, ahol minden be nem jelentett jövedelmet ezentúl be kéne vallani, és dupla adóval adózni utána.

XCat 2012.06.07. 20:32:41

@Bálintka.: Rossz irányból fogod meg. az emberek azért taxiznak, mert el akarnak jutni valahová, és nem azért, hogy a taxis adózzon. Leszarom adózik-e, az ő gondja.
Ő teljesít, én fizetek, mindenki boldog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.07. 20:34:12

Egyszer nem is olyan régen beültem egy taxiba.
Nem kellett vona, kb. a gatyám otthagytam.

Nem nagyon fogom sajnálni őket...

XCat 2012.06.07. 20:34:51

@ColT: Azt nem olyan könnyű pedig. Hova mentél?

England win The Ashes! 2012.06.07. 20:41:20

@igazságos: Ne erőltesd a matekot, nem áll jól neked. :)

Ha a te 300-as árfolyamoddal számolunk:

50*300 = 15000

Fizetnie kellett volna 5600 Ft-ot.

15000-7500 (ennyit kapott vissza) - 5600 (ennyi volt az út Ft-ban) = 1900 ft (ennyi a taxis haszna). Ez egyébként benne van a posztban is, csak ott 299.5-tel számol a poszter (meg egy helyen kerekít). :)

Amúgy nagyjából ezzel értek egyet: @Sancee:

England win The Ashes! 2012.06.07. 20:47:41

@igazságos: @Dr Jozef Vengloš:

Ja várj, vissza minden! Ha a 21 euró HIVATALOSAN van kiszabva (tehát nem a sofőr által önkényesen), akkor jó volt a matekod. Mea culpa, monnyakle, szarjak sünt stb. :)

XCat 2012.06.07. 20:51:34

@Dr Jozef Vengloš: Nem lehet hogy a 21 euró csak tájékoztató ár a külföldiek felé? A magyar taxishiéna híres hungarikum.
Lehet hogy megnyugtató valakinek, hogy nem fog 1200 dollárt fizetni a reptértől a nyugatiig.

igazságos 2012.06.07. 20:55:28

@Dr Jozef Vengloš: aha! már rájöttem, hogy itt rontottam el:

15000 - 6300 = 8700 forint, na most ebből kapott az ipse 7500-at, vagyis a taxis simán lenyúlta 1200 forinttal az ürgét.

A 15 ezerből kell levonni a 7500-at, ennyit kapott vissza, meg a viteldíjat, akkor kijön az összeged, az 1900, bocs.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.07. 20:56:37

@Dr Jozef Vengloš: azért vegyük csak újra. ha ki van függesztve a taxiban hogy 21 euro, akkor lehet euroval fizetni

igazságos 2012.06.07. 20:57:25

Amúgy a 21 euró meg 267-es árfolyamot takar.

6300-ból 5600 a menetdíj, akkor itt is nyert már a taxis, nem? 700 forintot.

Itt jön, hogy ezt hozzáadod az 1200hoz, ezért jó volt nekem is a számolásom!

Rosszindulatú Vászka 2012.06.07. 21:06:07

@PlastiCat: rossz válasz, pont ezérzt trükköznek, mert te is asszisztálsz nekik a csaláshoz.

Az meg nekem külön talány, hohy miért is járna a taxisnak borravaló, ha még számlát sem ad.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 21:07:18

@batgirl:
Én mindig vatikáni pénzzel fizetek!
Már ha taxira kényszerülök.
De olyan már réhen volt.

England win The Ashes! 2012.06.07. 21:07:19

@igazságos: Mondtam, hogy jól számoltál, mert a 21 euró (ha jól értem) előre megszabott. Csakhogy az 5600 Ft is. Viszont a kettő nem egyenlő. Olyan, mint a Time magazin: ahány ország, annyiféle az ára. :)

England win The Ashes! 2012.06.07. 21:08:30

@Sün‼ ツ: Mikor nem merült a tengeralattjáró?

XCat 2012.06.07. 21:10:05

@Rosszindulatú Vászka: Asszisztál a nyavalya. Tőlem bevallhatja, én feltételezem róla, hogy megteszi. De a sajtpapírja nem érdekel. Időm sincs általában megvárni, amíg lekaparja.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.07. 21:12:38

@Sün‼ ツ: nekem meg van monopolys pénzem, sőt monopolys bankkártyám is..
gazdag vagyok e?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 21:21:31

@Dr Jozef Vengloš:
Hát már eléggé rgen történt az eset.
Asszem, nem is volt.
De ez nem biztos.

@batgirl:
Mint a szél!
Az kettőt ér!!!4négy!!

England win The Ashes! 2012.06.07. 21:55:59

@batgirl: Igen, csak ügyelj arra, hogy tiéd legyen a Mayfair és a Park Lane, azok hozzák a legtöbb lovettát. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 21:59:50

@Dr Jozef Vengloš:
Én a májferbe csak a lédit ismerem.
Az is hoz némi nyereséget?
Mert akkor megjátszom ruletten.

England win The Ashes! 2012.06.07. 22:04:23

@batgirl: @Dr Jozef Vengloš: Illetve a magyar változatban a Dunakorzó és a Vörösmarty tér.

@Sün‼ ツ: Ruletten? Én ott még sosem csináltam, nade ízlések és pofonok.

XCat 2012.06.07. 22:07:43

@Dr Jozef Vengloš: Ugyan mit csinálna vele. Mondjuk szép nagy disznóólat lehetne építeni a gerbaud helyére.

England win The Ashes! 2012.06.07. 22:19:51

@PlastiCat: Építeni? Minek? Elég csak átalakítani. Bár arra van alkalmasabb épület, ott a Duna pesti partján, szemben a Batthyány-térrel. Az állatállomány is megvan hozzá, csak egy kanász kéne melléjük, hogy maradjanak is bent.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.06.07. 22:40:54

@Dr Jozef Vengloš:
Ruletten az igazi!
Pörögsz, mint a búgócsiga!
Próbáld ki!!!4!négy!!

Ördögfi 2012.06.07. 23:50:11

Öcsém ehhez értetek kis szarháziak! Telefonálás, feljelentés, mint az ÁVH-s időben. A tarifa Reptér-Belváros viszonylatban 5800Ft vagy 21 Euro Kis Köcsög!!Nem 5600Ft. Nem kellett volna vagizni a Fasz haverodnak az 50Euróssal, hanem a tökéhez nyúlhatott volna egy kis apróért és akkor Te se szaroskodsz az ilyen levéllel.Kártyával bármikor fizethet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.08. 01:02:05

a taxis itt is taxis
ugy latszik ez eletforma
Weavervilleben meloztam es akkor eppen egy hasznalhato kocsink volt, azt meg adtam a nejemnek, a nevet tudjatok, na oszt ejjel meloztam, 3-kor a gyarban elfogyott az anyag
lecet, go home
hivom a tacit ashevillebol, jon
megyunk haza, 13-14 dollar, 9miles, nem orom, de melozni kell adtam neki jattot is, magyar ember nem szarral gurigazik
3 nap mulva ugyanez, taxis jon, masiktaxis de taxis, beszallok
mondom a cimet, erre beszolnak a" kozpontbol" az mar varoshataron kivul van 10 dollar felar
hu mondok 14-bol 24 lett...
oreg szakallas csoka volt lerobbant geppel
aszongya, ha igy nem kell visszamegy, oszt jovan
de hagytam a faszba, OK legyen 24
azert mondtam neki, hogy most nem lesz jatt, mert 3 napja 10-el olcsobban jottem
/ de ez csak 2 hetes melo volt, mert nem akartam otthon ulni, mig elkezdhettem az itteni hotelben/
tudom senkit sem erdekelt, de ugy ez jutott eszembe a taxisokrol
egy csecsen nevelkedtek ezek:)

Megdobbent 2012.06.08. 05:45:35

@hagyma: de a tiednek a kozpont szolt, nem ilyen autonom arfolyam meghatarozo egyeniseg ;)

Namajd hetfon jon egy tökös taxis, es aszongya, matol nala 1 Ft 2 euro, oszt jonapot. Akkor megyek hozza akar a duplajaert is valtani, aztan ha nem ad, akkor hozzavagom EDE-t, es nezhet, wehe.

Megdobbent 2012.06.08. 05:47:16

@Ördögfi: Ah te vagy a taxis, kiskoma. Hu, remelem betegre kerested magad az eurozasbol, es a nav kikeri az IP-det, bizonyos jogosulatlan penzintezeti tevekenyseg vegett. De csak pofazzal sokat es meg tobbet, had legyen mindig friss az adat rolad :> Bena luzer kocsogke.

Megdobbent 2012.06.08. 05:50:41

@Sancee: pfff, mondjak-mondjak, hogy na a magyar lanyok, azok aztan a hubasszedjok. Nos, nem. Magam is ezt mondogattam, mig el nem hagytam az orszaghatart erre-arra. Maradjunk annyiban, hogy a magyar nok kurvakent pont annyit ernek, mint amennyit kapnak, ahogy mutatnak, amit tudnak.

pruntyike 2012.06.08. 06:33:56

Egy nemzetközi, utas szavazás alapján sokadszorra a taxiszolgáltatók közül a londoni taxisok végeztek világelsőként.
Példa: Sajnos késett a repülő Schwechatról Lutonba (Billigflug), ezért Lutonból Londonba a Victoria Stationra éjfél után érkeztem, késő délután helyett. Hammersmith városrészbe kellett még eljutnom. A pályaudvarnál taxi, idős taxis úr. Kérdezem, mennyibe jönne, ha elvinne Hammersmithbe (Hotel Dalmatia). Pillanatnyi gondolkozás után azt mondja: 20 font körül. Ez, a távolságot figyelemebe véve, elég normális ár, jóval éjfél után. Beültem a páncélüveggel elválasztott hátsó részbe, a taxis mikrofonon beszélgetett udvariasan. Tudtam, hogy a Sheperd Bush részen kell átmennünk, figyeltem az utat. Semmiféle kamu kerülő, a hotel előtt megáll, a taxióra, amely az utastérben is kijelez, 19,98 fontot mutat. Fizetek, és mert nagyon kedves volt, adok neki 22 fontot, elvesz 20 fontot, a borravalót nem fogadja el, a csomagot kiveszi és elviszi a szálloda lépcsőjéhez (ez egy klasszikus londoni lakóház, kis előkerttel, mint a filmekben), majd barátságosan elköszön. London tehát szuperül kezdődött, semmi bunkóság, tahóság, átverés. Megjegyzem, a prágai taxisok (éltem Prágában), sokkkal rosszabbak, mint a budapestiek. Mindig van lejjebb...

rug82 2012.06.08. 07:57:10

Akinek van pénze taxira, az pengessen! A külföldit meg a franc se hívta ide...

cicmen (törölt) 2012.06.08. 09:06:42

@Megdobbent: Maradjunk annyiban, hogy a magyar nok kurvakent pont annyit ernek, mint amennyit kapnak

Mi van? Nem adott vissza rendesen a prosti? :)

Mentolosmájkrém 2012.06.08. 09:09:46

A taxi nem bank es nem is penzvalto, amennyiben a kedves utas kifogasolja a soför altal felkinalt arfolyamot, ugy visszamegy a repteri penzvaltohoz es az ötvenest bevaltja ropogos magyar forintra, majd a sorban eppen treffre kerult taxistaval elmegy a varosba es ott a magyar forintocskajaval fizet.
Mindenutt, minden orszagban gyengebb a taxiban az arfolyam Itt mifelenk 9,80 az euro,ha valtani akarsz, a taxixiora hivatalosan 8-al valtja. A kenyelemnek ara van.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.06.08. 09:20:16

Szerintem a taxis Matolcsy spanja volt és csak előre látta, hogy a gazdasági szárnyalásnak a forint hihetetlen erősödése lesz az eredménye. Nem csaló, csak türelmetlen! ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 09:35:57

Na!
Mikóleszmáposzt?

"Kártyával is fizethetett volna a barátom. (A taxis nem ajánlotta fel. Nyilván okkal, mert akkor nem tudja lehúzni a barátomat.)"

Amúgy ja. A kártyát azért nem szeretik sok helyen, mert járulékot kell utána fizetni (köcsög bankok), meg nem lehet adócsalni vele, mert nyoma marad az összegnek.
Bekaphasssalista.

Ja meg ha már poszt :
www.pecsiriport.hu/kultura/szinhaz/3369-qhajra-pecsq-katartikus-elmenyt-a-poszt-on.html

...a polgi megnyitotta a 11. POSZT-ot...
...bár idén a 12. van.

Globetrotter2014 2012.06.08. 09:40:06

Na igen, az euro nem hivalatos fizetőeszköz M.o-on. A taxisok önszorgalomból fogadják el saját hasznonnal.

Ennyivel kerül többe hogy nem vetted a fáradtságot hogy elmenj egy bankomatig.

Aprót pedig sernki sem szokott visszazadni (nem is szokták beváltani a pánzváltók), sőt idegen pénznemben sem köteles visszaadni.

A megoldűás, hogy fizess kártyával...

M_R 2012.06.08. 09:51:45

Mivel Lisztferihegyen csak Zóna/Főtaxi van, annyiért váltja az eurót és olyan árakkal számol, amivel akar... Ilyen az, amikor a kapitalizmus helyett kommunizmus van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 09:52:11

@pruntyike: Londonban azért van gyakorlatuk :)
Meg ott azért a város- és országimage része a taxi. És van annyi eszük, hogy be is tartják.

SvenH. (törölt) 2012.06.08. 09:54:39

ezt a mazsolat...

en amikor barki idejon ismeros elmondom hogy kis belvarosi penzvalto vagy barmelyik bevasarlokozpontban is korrekt a valtas
a keletinel szerintem meg 250 Ft -ot se kapott volna a penzeert...
ez egyfajta elso lehuzas... oruljon hogy a taxis egyaltalan visszaadott penzt :)))

amikor en voltam madridban en NEM TUDTAM taxit hivni a teljes idotartamra igy vettem egy 10es jegyet es kozel metroztam a belvaroshoz es ott hivtam
hiaba na en csoro vagyok, akit nem olyan egyszeru lehuzni :)))
de lehet hogy egyszeruen korultekinto vagyok :)

Kutchek (törölt) 2012.06.08. 09:57:13

1. Ha jön egy külföldi haverom, akkor kimegyek elé.
2. Ha nem tudok kimenni elé, akkor szólok neki mire ügyeljen.
3. Elmenni egy idegen országba ottani fizetőeszköz nélkül?!
4. Mert te biztosan MNB középárfolyamon váltanád, csak hogy a hülye turista jól járjon?

2012.06.08. 09:58:11

Az oké, hogy kellene pénzt váltani vagy kártyával fizetni.
De onnantól kezdve, hogy ki van írva az eurós díj is azért inkorrektnek tartom.
Nem arról van szó, mi a 'kötelessége' hanem van egy határ amin túl szemétség amit művel az ember. Akkor írják ki, hogy mivel ez nem hivatalos, így az átváltási ár a napi hivatalosnál mondjuk 20 ft-al olcsóbb és akkor azzal fedezve lenne a taxis is, és az ember is nyugodt lenne, hogy nem verték át. Az ilyen sunyiskodó dolgokat nem szeretem...

SvenH. (törölt) 2012.06.08. 10:00:58

azt azert tegyuk hozza hogy a taxis 262 Ft -on valtotta at a teljes osszeget , az meg hogy a foszernel nem volt 20 euros azt beszopta :))) azert ne a taxist ekezzuk, olasz utra ismerosnek ugy kellett gyujtenem az egy es ket eurosokat hogy a pisalashoz legyen...
ne arcoskodjunk mar, meg jo hogy nem 200 eurossal fizetett

na hat lehuztak egy ezressel AHHHHHHHHHHHHH tanulja meg a belvarosi taxisok meg le fogjak huzni 3-4 ezerrel ha nem hiv taxit hanem ugy viselkedik mint otthon, hogy scak leinti... megjegyzem ez viszont tenylegesen undorito...

büdipeti 2012.06.08. 10:03:10

Most magyarázzuk már meg hogy hülye volt a csávó mert taxiba ült, és juróval akart fizetni, mert itt kérem forint van, meg ezt mindenki tudja hogy mi a gyakorlat taxiséknál meg mittomén hol. Mindenki szereti az ojrót, jobban mint a forintot, és átb*szásban is k*rva jók vagyunk. Legyünk már őszinték picit magunkhoz héló! Sok szinten ugyanaz megy mint 89 előtt, és ezt nem csak elfogadjuk, de még meg is magyarázzuk, hogy miért jó. Mert ez nekünk jó, és mi vagyunk a világ.

büdipeti 2012.06.08. 10:04:45

@Kutchek: igaz. köcsög túrista, nehogymá jól járjon. Járjon szarul, úgyis televan lével. Majd itt megtanulja.

hurrrdurrr · http://joallas.net 2012.06.08. 10:05:47

mekiben 220 körüli árfolyam volt kiirva...

molnisz 2012.06.08. 10:06:46

Ez olyan mintha a Spárban az 1. pénztárnál más árfolyamon számolna a pénztáros mint a 21.-nél a kollégája.
Nem értem miért nincs szabályozva a cégnél.

büdipeti 2012.06.08. 10:07:47

@molnisz: dehát dehát dehát.... erre nem tudok mit mondani, csak hogy köcsög tÚrista.

navan 2012.06.08. 10:08:35

En ezt a valtasi szabadsag-dolgot nem ertem. Mi az, hogy valakinek (itt pl taxis) "joga van 1-1-ben elfogadni, ha talal ra vevot"?

Ha vallalkozasod van, es egy kliensed euroban fizet, a konyvelesedben koteles vagy az eurot a szamladra erkezese napjan ervenyes MNB kozeparfolyammal elszamolni. Nincs olyan, hogy nalam ketszaz az euro, oszt annyi.

Illetve, mint latjuk, megiscsak van.

Kupleraj.

büdipeti 2012.06.08. 10:18:28

@navan: Ez abszolút így van. Viszont büntetést is lehet fizetni juróban itthon. Fater mesélte pl Letenyénél előszeretettel ellenőrzik a kamionokat. Itt hasára csap a hivatalos bácsi, hogy az Eur ma nála ennyi, és tessék fizetni, ha csak EUR van nálad.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.08. 10:22:43

@büdipeti: "Letenyénél előszeretettel ellenőrzik a kamionokat. Itt hasára csap a hivatalos bácsi, hogy az Eur ma nála ennyi"

Mekkora hirig lenne, ha a kamionos elindulhatna gyalog a legközelebbi bankba váltani.

Mentolosmájkrém 2012.06.08. 10:26:38

@navan: a taxis nem köteles elfogadni a viteldij arat es mivel nem bank, vagy penzvalto, igy szabadon hatarozza meg az arfolyamot, ahogyan az utas joga szabadon azt nem elfogadni.
Nem hinnem, hogy a kedves madridi utasnak nem volt bankkartyaja, amivel siman fizethet a taxiban.
Nem csak a Fötaxinal van igy, hanem minden taxiban, söt a vilag fejlettebb reszein is hasonlo a helyzet.

Mentolosmájkrém 2012.06.08. 10:28:28

euroban, ez kimaradt. Kell meg egy kv.:o)

Füles [Göd.HU.EU] 2012.06.08. 10:30:18

@Bálintka.: Szlovákiában sem hivatalos fizetőeszköz a Forint, mégis képesek normál árfolyamon számolni és elfogadni a boltban...ez egy kicsinyes, szemét hozzáállás, ami többet visz, mint hoz. Meggazdagodni nem fog belőle a paraszt taxis, a hírünket viszont öregbíti...

Neon Fu 2012.06.08. 10:32:30

Nem akarok rázendíteni a "bezzegnyugaton" kezdetű kis népdalra, minden él nélkül mondom (írom) hogy Svájcban sem az euró a hivatalos fizetőeszköz, mêgsem trükköznek, normális napi(!) árfolyamon váltják. Sőt, az éttermi számlától kezdve egészen a taxisokig, mindenki olyan blokkot ad, amin frankban és euróban is ott az ár, a turista nincs hülyének nézve.

Cseppet sem hívogató a külföldieknek, hogy már a reptérről kilépve megkapja az első leckéjét, kb. "minekjöttélide" jelleggel.

Füles [Göd.HU.EU] 2012.06.08. 10:33:51

@Mentolosmájkrém: erre szintén azt tudom mondani, mint az előbb: nem arról van szó, hogy köteles vagy nem, hanem a hozzáállásról...mondhatta volna, hogy fizessen forintban, vagy számolhatott volna tisztességesen, mint egy VENDÉGLÁTÓ, aki egy idegent fogad a hazájában és mivel ismeretlen viszonyok közé jön, segít neki, nem pedig kihasználja!

navan 2012.06.08. 10:34:47

@Mentolosmájkrém: "elfogadni a viteldij arat" - gondolom, azt akartad mondani, hogy elfogadni a viteldijat pl euroban.

En a BT-mben sem vagyok "koteles" euroban elfogadni a munkamert jaro fizetseget. Mondhatom, hogy ennyi meg ennyi lesz forintban, tessekszives ugy atutalni. Mert en se vagyok bank vagy penzvalto.

Ha azonban "elfogadom" euroban, onnantol kezdve vonatkozik ram az emlitett kotelezettseg (MNB kozeparfolyam, a szamlamra erkezes napjan). Mert a tranzakcio vegul euroban valosult meg (innentol mindegy, hogy ez "kotelezo" volt vagy sem).

Probalj meg az APEH/NAV-nak azzal ervelni, hogy "nem vagyok penzvalto" es hogy "szabadon hatarozom meg az arfolyamot". Sok szerencset ehhez.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.08. 10:41:45

@Boldogságos Ifiasszony: @Füles [Göd.HU.EU]: Talán nem a hiénataxisokat kéne rászabadítani a külföldire, ahogy belép az országba ferihengyen, hanem felszállhatna egy gyorsvasútra, ami tiszta, olcsó, sűrűn jár, és tíz perc alatt a központban van.

AzHofi 2012.06.08. 10:45:40

Legyen a taxisoknak fixáras a benzin. Legyen fix tarifa is, ami kábé a mostani kétszerese lenne, ekkor tudnának normálisan dolgozni.

AzHofi 2012.06.08. 10:46:44

"Kártyával is fizethetett volna a barátom. (A taxis nem ajánlotta fel. Nyilván okkal, mert akkor nem tudja lehúzni a barátomat.)"

Nem volt ott a kocsi ablakán vagy akárhol a visa/mastercard/faszom logo?

Mentolosmájkrém 2012.06.08. 10:52:15

@navan: eggyel lejjebb irtam, hogy euroban.
Itt, Svedorszagban is kiirja a taxiora az euros arat es az arfolyam 8 nem pedig 9,80 es pont. Pedig az adohivatal itt is resen van am. Ahogyan azt emlitettem, a taxista közlese utan, hogy ö ennyiben valtja az eurot, az utas nem köteles elfogadni azt. Vagy fizet kartyaval, vagy van forintja. A taxis es az utas között akkor jön letre a rautalasos magatartassal valo szerzödeskötes, amikor azt mindket fel elfogadta, esetunkben a taxis megmondja mennyi az annyi es az utas rabolint, majd beul az autoba.

Füles [Göd.HU.EU] 2012.06.08. 10:53:19

@atpijkamo: Én például nem tudom, van-e és ha van, honnan indul...azt sem tudom, buszmegálló van-e valahol és az hova megy...pedig még csak külföldi sem vagyok...bár e tekintetben mindegy...

Mentolosmájkrém 2012.06.08. 10:55:28

@AzHofi: de ott van minden ablakban, a kocsiban sok helyen. Annyi a ragacs az autokban, hogy hanyni kell töle.
Tudod, hogy egy nemreg elhunyt öreg "östaxis" becenevet "bitorlod"?

Egyéves Önkéntes 2012.06.08. 11:00:11

Tegnap a kutasok, ma meg a taxisok.
Pedig nekem eddig ők ketten voltak a becsületesség ércbe öntött szobrai!

Ha a rendőrökről is kiderülne valami csúnya, azt már nem tudnám feldolgozni!

navan 2012.06.08. 11:05:02

@Mentolosmájkrém: Ahogy mondtam: kivancsi lennek, mit mondana minderre a magyar adohatosag.

Es ha mar: az M1-en sem artana egy szep nagy tablat kitenni a hataron, hogy az az autos, aki belep Hegyeshalomnal (es egyben kilep az eurozonabol), alljon meg es valtson at valamennyi penzt forintra, mert ha ezt nem teszi, a par kilometerrel lejjebb talalhato utdij-fizeto helyen 250 korul szamitjak az eurot, es akkor es ott o mar nem lesz dontesi helyzetben (nem lesz forintja), igy kenytelen lesz szamara kedvezotlen arfolyamon fizetni az (egyebkent nem letezo) "matricaert".

Silent Bob 2012.06.08. 11:08:20

@navan: Mert Ausztriában hány FORINT az autópályadíj?

AzHofi 2012.06.08. 11:14:07

@Mentolosmájkrém: "Tudod, hogy egy nemreg elhunyt öreg "östaxis" becenevet "bitorlod"?"

Nem tudtam. Kb 15 éve ezen a néven keringek a neten, hadd ne változtassam meg! :-)

navan 2012.06.08. 11:14:38

@Silent Bob: Ha jol emlekszem a tiznapos dij 8 euro, illetve 2560 forint. Ami 320-as arfolyam. De lehet, hogy nem jol emlekszem...

Silent Bob 2012.06.08. 11:19:18

@navan: Lehet fizetni forinttal?

büdipeti 2012.06.08. 11:22:43

@Silent Bob: nem. de ha lehetne biztos jól átk*rnának ők is minket. és ez felment minket is. Micsoda kegy hogy nálunk lehet ójróval. Végülis rendesek vagyunk.

Silent Bob 2012.06.08. 11:25:33

@büdipeti: Milyen átkúrás? Megmondta mennyiben váltja, nem?
A mekiben, sparban is szarul váltják, ez van.
Neked eszedbe jutna Spanyolországban forinttal fizetni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 11:26:23

@Kutchek: Jó lenne egy törvény, hogy azon KELL váltani.
Ne már megmagyarázzuk a kibaszást emberekkel.

navan 2012.06.08. 11:27:32

@Silent Bob: Igen, lehet, persze. Aki Magyarorszag felol erkezik Ausztriaba, annak (viszonylag nagy esellyel) van magyar forint a zsebeben, am az elso lehetseges autopalyadij-fizeto helyen (a Shell kutnal) valthat eurot, ha ugy akarja. Vagyis szamara adott a valasztas lehetosege.

Aki viszont Ausztriabol erkezik, annak kis esellyel van csak forintja (ha nem magyar), hiszen "majd valtok penzt Pesten, amikor latom, hogy mi mennyibe kerul, stb"). Es (hacsak nem all meg rogton a hataron levo perzsavasarnal) az utdijfizeto kapubol kialakitott utdijfizeto kapunal nincs ATM, nincs valasztasa: egy euro = 250 forint. Aztan amikor Pestre er, latja majd, hogy az elso valtasi rata, amivel megkinaltak Mo-on, az bizony trefas volt...

Silent Bob 2012.06.08. 11:28:23

@navan: Na ezt nem tudtam, ez szopás valóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.08. 11:30:22

@Füles [Göd.HU.EU]: Uhm... gyrosvasút nincs. Sinek van a közelben.

büdipeti 2012.06.08. 11:30:42

@Silent Bob: ja. megmondta utólag, milyen rendes hogy nem kevesebbet számolt. Nem jutna eszembe egyébként forinttal fizetni, mert nem vagyok totál idióta. Ezért írom még mindíg, hogy milyen rendesek vagyunk hogy lehet euróval fizetni, pedig nálunk forint van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 11:33:53

@atpijkamo: Lassúvasút van. :P

Különben pl. tök mindegy, miben fizet, mert mire kifizeti Euroban az árát, úgyis változik az árfolyam...

Silent Bob 2012.06.08. 11:44:55

@büdipeti:
Ja, hát ez van. A taxisok mindenhol lehúznak, ez nem is volt annyira durva. Engem Prágában 25 euroért (már elfogyott a koronánk) tök máshova vitt a taxis mint ahova kértem, kb. a város másik végére. Persze csak akkor vettem észre, mikor már elment.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2012.06.08. 11:46:39

én 200ba váltottam volna be! az ő dolga, hogy legyen nála az adott országba érvényes valuta! tehát vagy forint vagy kártya! azt molyoljon ő a saját bankjával meg az átváltásával!

melyik országban veszik el tőlem a forintot?

büdipeti 2012.06.08. 12:01:05

@Silent Bob: tehát akkor mégis lehúzás? Ez a lényeg itt. Nem kell senkit kihasználni meg lehúzkodni, tökmindegy melyik országban vagyunk. És mi magyarok ebben jók vagyunk. Ne magyarázzuk már meg hogy mindenhol ez megy, mert az nem mentség.

büdipeti 2012.06.08. 12:04:21

@RosszQtya: nem veszik el tőled a forintot, mert fost sem ér. viszont sokan elvesszük az eurót, mert szeretjük, mert ér valamit. én holnaptól speciell 1 forintért váltom, hogy jól megtanulják ezek a faragatlan turisták.

qwertzu 2012.06.08. 12:13:31

@navan:
1: Gondolom bankkártyát elfogadnak nem?
2: Ha jól tudom minden Mol kúton lehet magyar autópályadíjat fizetni.
3: A határ közeli kutakon általában lehet a szomszédos ország autópályáira matricát venni.
4. Mielőtt elindulok valahova utánanézek, hol lehet matricát venni.

SvenH. (törölt) 2012.06.08. 12:16:46

@navan: es az osztrakoknal nincsen autopalyamatrica?
tehat az teljesen korrekt indoklas hogy ok csak pesten akarnak eloszor penzt valtani?
mintha nem lenne barhol a mariahilferen penzvalto...

amugy ez a majd pesten valtok duma tok jo... szopatjak is be a sok pisilnivagyot, ott is tutti nem ugyanannyin valtjak, hu de durva a szarert is extranyereseget vagnak zsebre szakramento!

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2012.06.08. 12:19:12

@qwertzu: ja pl mo-n is lehet osztrák matricát venni, de hasonlóan "jó" árfolyamon, euróban meg nem fizetheted ki, mert akkor ugrott az extra haszon

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 12:20:22

@RosszQtya: "legyen nála az adott országba érvényes valuta! "

Volt. Euro.

navan 2012.06.08. 12:32:46

@SvenH.: Fel- vagy egesz Europan atautozok ritkan kanyarodnak a Mariahilfer fele...

Silent Bob 2012.06.08. 12:51:51

@ColT: Az mióta hivatalos fizetőeszköz Magyarországon?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 12:52:22

@Ördögfi: veszek egy pakli magyar kártyát, és minden ide látogatni kívánó külföldi ismerősömnek küldök belőle. Utána meg, ha elfogy, beindul a debreceni reptér, 2 busszal simán eljuthat hozzánk (44+30). Ha a buszon veszi, 2×370 Ft, elővételben 2×290 Ft, de ha szól, kimegyek elé kocsival. Az összes kurvapecér hányásgyűjtő, markecoló taxis meg elmehet tőlem dolgozni valami hasznosat. Pl. szedhetnének a csikket, a parlagfüvet, meg a csalánt, utóbbit fel is vásárolják...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 12:53:37

@navan: Mennyi is kohnkrétan most a Spar-csoportnál az Euro árfolyama?

CID 2012.06.08. 12:56:12

A hülyéje, miért nem volt nála 21 euros

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:03:30

@navan: Az még mindig túl jó árfolyam az ő jövedelmükhöz. Egy rendes ember volt eddig, aki (talán pont itt láttam) hogy Watermelon 1Eur, Görögdinnye 60 Ft. De a bevásárlókocsi-tárolóknál - talán még az ALDInál is - meg úgy van kiírva, hogy 100Ft/1Eur...

SvenH. (törölt) 2012.06.08. 13:04:49

@navan: na most elkezdtem sajnalni azt aki fel europan atmegy, es itt hogy lehuzzak... persze nem hozzank jon hanem atutazik, fokent visszafele sajnalom amikor az olcso dizellel atcsapat rajtunk... annak szerintem 100 Ft -al kellene valtani az eurot

aki meg idejon az vegyen Ft -ot elore, a horvatok fele is euroval fizetve dragabb

a taxisok egy rohadek hienak de ebben a sztoriban inkabb a turista meg a posztolo a hulye

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:05:48

@ColT: @Silent Bob: A taxisoknál a szopás is fizetőeszköz, úgy hallottam, de nem mindenki fizethet úgy.

navan 2012.06.08. 13:10:40

@SvenH.: probaltad mar?

Genyozni mindig, mindenkivel lehet. Sok helyen uzik ezt.

Csak hat ez ugye a nemzeti egyuttmukodes rendszere. Peldamutato fairyland. Ertekalapu.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.08. 13:10:47

@Silent Bob: Nemtom, azt elfogadják-e. Te elfogadod?

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Azért felvilágosult korunkban ugye már a taxis beállítottsága sem mindegy, szóval azokban az esetekben pont az egyébként fizetőképes utasok nem tudnak vele számlát kiegyenlíteni :)

navan 2012.06.08. 13:12:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: A bevasarlokocsiknal az letet. Tokmindegy mennyi - mert a vegen vissza tudod venni. De hisz ezt te is tudod.

SvenH. (törölt) 2012.06.08. 13:19:26

@navan: persze voltunk a horvat autopalyan, atbassszak az embert, oda kell figyelni... engem at is kurtak ja...

tudod a turistakat atkurjak am mindenhol, nem nagy ugy, engem meg becsben is a karacsonyi vasaron majdnem lehuztak 35 eurora...
ez inkabb turistaspecifikus, es hidd el a jobb helyeken mint pl. dusszeldorf azert nincsen mert nincsen ott turista :)))

de komolyan ne sajnaljam mar ok? eljonnek ide a sor az feleannyiba kerul mert a csoro magyarok azt tudjak megfizetni es akkor egy kcisit kozelitik a vendeglatosok az arakat... ja kepzeld a vendeglatosok engem altalaban azert nem kurnak at mert mindig meg csuma reszegen is kepes vagyok gecizni...
es mert nem szeressem a lehuzos helyet, igy oda ritkan jarok

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:19:27

@ColT: Ó, a legtöbb még "vissza is tud adni", nem véletlenül kötődnek annyira a liberális oldalhoz...
@navan: Vissza, ha nem áll körbe három csöves a bepakolásnál, hogy ők visszavinnének...
Mondjuk engem nem szoktak, mert van egy csudálatos kis vasdarabom a kulcstartómon, amit a teljes súlyomat 130 kiló, 185 centi) beleadva ki tudok húzni.

navan 2012.06.08. 13:21:59

@SvenH. es @Kitalator:

Vadkelet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:22:03

@SvenH.: Amikor arabul tanultam, az első példamondatok között volt, hogy "A repülőtérről jövök, kérem, fizesse ki a taximat, és írja a számlámhoz!" Persze az elmaradott araboknál nincs recepciós-taxis-rendőr-újságíró összefonódás...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:24:58

@navan: nyugat felé nem sokat jártam, de lehúzott ablakkal parkoló kocsikat eddig csak Romániában láttam, pedig állítólag Lengyelországban is szokás. Próbálj már meg egy taxisdroszt környékén lehúzott ablakkal parkolni náluk!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.06.08. 13:26:03

@navan: Fogalmazzunk úgy, hogy én már az elején kiveszem, és úgy lökdösöm...

BékaRóka 2012.06.08. 13:26:06

Az Euro NEM hivatalos fizetőeszköz Magyarországon. Ha soxor leírjátok az ellenkezőjét akkor sem. Ráadásul a valutaváltóknál sem középárfolyamon váltanak. A bankok sem. Legutóbb bankkártyáról vettem fel valutát külföldön (nem középárfolyamon, tehát már azon is kerestek) és ehhez jött még 2440 Ft kp-felvételi tranzakciós díj. Nekem az akkor a középárfolyamhoz képest 11%-kal került többe. Ehhez képest egy taxis most 17%-kal tért el a középárfolyamtól. Neki nem a pénzváltás a fő tevékenysége - talán nem mindig rajtuk kellene elverni a port. (A hiénázósdi is már elég lejárt lemez.)

navan 2012.06.08. 13:45:40

@BékaRóka: Bonyolult hely. Aki nem bennszulott, annak biztosan segitene valami zenes-tancos-tulipanos orszagimazs-info, hogy Mo-on mindig de mindig resen kell lenni. Mert itt nem csak atb@sszak ahol erik, hanem meg meg is magyarazzak jol, hogy miert van nekik igazuk. Aztan buszkek is ra.

bekbórd! 2012.06.08. 14:42:25

Szólhattál volna a cimborádnak, hogy Mo-n még nem az euro a fizetőeszköz, és még egy darabig ne is számítson rá, hogy kihagyhatja a pénzváltót. Nem értem, miért a taxira kéne kiírni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.09. 05:38:16

@Bálintka.: "nincs ideje elmenni pénztváltani, és mire elmenne addigra a forint 240 Ft-ra erősödik?" Ez ugye csak vicc..
"de nem hibáztatható azért"
Tehát lopjunk, csaljunk, hazudjunk, ideológia mindig lesz hozzájuk, jól alátámogatjuk, végit megtoldjuk a csodamondattal, hogymiszerint nem volt más lehetőségünk és nem is vagyunk hibáztathatóak mi. Hintsük a moralitás igazi esszenciákát széles körben, nemigaz? Szép küldetés ez.

@PlastiCat: "Igaz, meg szoktam mellé átkozni. :)"
Magadban. Kevés ember vállalja fel a konfrontációt, szöges ellentétben áll az áhított (és konstansnak, folyamatosnak hinni akart) lelkibékével ugyanis. Kiugrás volna belőle, stressz, vita. Arra persze igen kevesen gondolnak, hogy a történések után elkövetkező fortyogás belülről sokkal jobban és több ideig emészt mintha reklamációra vagy kérdésre emeltük volna akkor és ott szájacskánkat.

vprof 2012.06.09. 11:52:55

@PlastiCat:
Na, ezért tart ott az ország, ahol. Már hogy a fészkes fenébe lenne neked mindegy, hogy adózik-e a jövedelméből? Majd gondolj erre akkor is, amikor a TE adódat megemeli a mindenkori kormány, mert nincs elég pénz az államkasszában!

Pl. akkor, amikor majd kifizeted az első telefonadót vagy sárgacsekkadót.

rug82 2012.06.10. 17:40:12

@vprof: Vagy amikor egy retkes tetves kormánytag, vagy rohadt gyikosokat védő ügyvéd, vagy magyarok szemét kilövető tetvesállat rendőr annyi pénzt keres, hogy abból adózva is több marad, mint a becsületes MAGYAR MUNKÁSNAK!!!

rug82 2012.06.10. 17:44:34

Normális(abb) államokban az itteni adóknak a töredékét fizetik csak - igaz, ott talán nem vándorol el az adók túlnyomó része izraeli zsebekbe!!! (Másik kérdés: Hol is a legdrágább a vízdíj Európában? Csak nem nálunk, ahol a legnagyobb tartalékok vannak???)

vprof 2012.06.11. 16:47:50

@rug82:

Nem hiszem, hogy a kormánytagok, ügyvédek és rendőrök fizetése vinné el a becsületes magyar állampolgárok megérdemelt bérét.

Talán ha nem csalnának el egyesek százmilliókat, miközben van pofájuk lopni az áramot a villájuk és irodájuk fenntartásához - www.nyirseghir.hu/megyen_tul/lopta_az_aramot_a_milliomos_vallalkozo/17396 -, talán ha a taxis és a fodrász is bejelentene minden forintot, amit a munkájáért kap, talán ha sokan nem feketén kapnák a bejelentett minimálbér mellé a megélhetésükhöz szükséges bért, akkor nem csak a tisztán bejelentett munkavállalóknak kellene állniuk a cechet.

Xezs 2012.06.11. 20:00:19

Magyarnak és külföldinek egyaránt tudnia kellene: pénzt csak és kizárólag bankban/ATM-ben váltunk.

Nem utcai standon, nem taxisnál, csak bankban.

Xezs 2012.06.11. 20:26:56

@navan: És még ezek sírnak meg tüntetnek meg akadályozzák a forgalmat. Hát apjukfaszát.

Xezs 2012.06.11. 20:47:27

@vprof: Erre meg azt szokta beokádni a sok nagyokos, hogy kényszerítve vannak a csalásra. Persze ez hülyeség, de magyarázd meg nekik.
süti beállítások módosítása