Rosszabb a helyzet, mint azt olvasóink gondolhatták. Az egy dolog, hogy a forgalmasabb csomópontokon lopják az aprót, de a BKK szerint a megjavított gépeket negyedórán belül azonnal újra széthekkelik. Ugye, ha lenne mágneskártyás rendszer, nem is kellene aprót visszaadni. Illetve a Homár azt is kíváncsian várja, hova telepítenek az újfajta automatákból, mert múltkor néhány hétig tesztelte a tömegközlekedés állapotát, és a metrón kívül sehol nem tudott jegyet venni, se villamos, se busz, se troli vonal környékén nem volt.
A Tékozló Homár blogon 2012. június 12-én megjelent Lopják a visszajárót a BKV jegyautomatáiból című bejegyzés alapján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el. Tájékoztatjuk, hogy a jegykiadó automatákat üzemeltető cég naponta ellenőrzi a körúti automatákat, emellett a BKK munkatársai is rendszeresen tesztelik az automaták üzemképességét, és amennyiben meghibásodást észlelnek, azonnal bejelentik az ingyenesen hívható hibabejelentő számon.
Tapasztalataink szerint az automaták fosztogatása mára már sajnos egy városi bűnözési válfajjá vált. Sajnos egyre gyakoribb, hogy a javítást követően akár negyedórán belül ismét megrongálják a jegykiadó készülékeket, vagy eldugítják a nyílásaikat, megkárosítva nem csak a BKK-t, de az utazásukért becsületesen fizetni akaró utasokat is. Épp ezért nagy segítséget jelent, ha az automatán feltüntetett telefonszámon azonnal jelzi a vásárló a gép meghibásodását, hiszen az üzemeltető cég szakemberei a hibabejelentés napszakától függően - reggeli jelzés esetén 2-6 órán belül, délután vagy esti bejelentésnél másnap reggel - gondoskodnak a készülék megjavításáról, és amennyiben kár érte, kártalanítják a bejelentőt.
A BKK megkezdte új jegyautomaták telepítésének előkészítését, a közbeszerzési eljárást néhány héten belül megindítjuk. Ennek jegyében olyan új automatákat kívánunk beszerezni, melyek működése üzembiztosabb, rongálásra és eltömítésre kevésbé érzékenyek és bérletet is tudnak kiadni.
A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy növelje a jegykiadó automaták működésének biztonságosságát, ezáltal pedig a készülékek üzemképességét, ezért tervei között új automaták beszerzése is szerepel, az erre vonatkozó közbeszerzési eljárás az előkészítési szakaszban tart. Bízunk abban, hogy intézkedéseink nyomán drasztikusan csökkennek a blogbejegyzésben olvasottakhoz hasonló esetek, és megerősödik a vásárlók jegykiadó automaták iránti bizalma. A BKK addig is megtesz mindent azért, hogy a megrongált készülékek mielőbb üzemképessé váljanak. Ehhez azonban utasaink, vásárlóink bejelentésére, segítségére is szükség van, ezért kérjük, hogy a tudomásukra jutott rongálásokat azonnal jelezzék a 06-80-200-831-es ingyenes zöldszámunkon.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
Az utolsó 100 komment: