A Globetrade Hungary Kft. állítólagos csődjéről szerzett tudomást naiv ügyfél, amikor már 2 hónapja várta meghibásodott SSD-je cseréjét. Azt javasolták neki, várjon türelemmel, amíg újra működőképes lesz a cég, akkor majd visszafizetik a pénzét. Annyira mégsem naiv ügyfél ezek után végrehajtott egy próbavásárlást a cég oldalán, amit rendesen visszaigazoltak. Aztán eltűnt az oldal.
2012. március 29.-én rendeltem egy SSD meghajtót az argep.hu honlapon keresztül a Globelectro webáruházból. A webáruház üzemeltetőjének feltüntetve GTC Hungary Kft volt, a termékről kapott számlán viszont Globetrade Hungary Kft szerepel. A 3-5 napos rendelési idővel ellentétben április 12.-én küldték ki a terméket, ami sajnos hibás volt. Már telepítéskor lefagyott a gép, de akkor még egyéb hibára gyanakodtam, végül kb 10 nap után teljesen elromlott a meghajtó, olvashatatlanná vált. Garanciális egyeztetést követően április 26.-án visszajuttattam a meghajtót a webáruházhoz javításra.
Azóta többször érdeklődtem, annyi választ kaptam, hogy javítás alatt, végül annyit sem. Közel 2 hónap elteltével megelégeltem a várakozást és, hogy a gépemet nem tudom használni ennyi ideje és közöltem, hogy bejelentést teszek a fogyasztóvédelemnél, mire felhívott az áruház képviselője és közölte velem, hogy a régóta húzódó garanciális javításra tőlem átvett terméket nem tudják visszajuttatni, cserélni sem és visszafizetni sem, mivel kényszerűen leállt cégük működése, semmilyen forgalmat nem bonyolítanak, ő maga is kényszerszabadságon van, gyakorlatilag csődben van a cég. Biztosított róla, hogy feljegyezték a tartozást és ki fognak fizetni, amint újra működőképes lesz a cég, addig türelmemet kérik, ne jelentsem őket a fogyasztóvédelemnél.
Ezek után készítettünk webáruházukban egy próbavásárlást sikeresen és fel is hívtak minket, visszaigazolták a vásárlást. Fizetési módnak előre utalást választottunk, természetesen a pénzt már nem fizettük be - ismerve a cég helyzetét. Ezek szerint továbbra is fogadnak befizetéseket, holott tudják, hogy a megrendeléseket (és garanciális és egyéb feltételeket) nem tudják teljesíteni. Ezek után felhívtam a cég képviselőjét és közöltem, hogy feljelentést teszek, mivel véleményem szerint ez már bőven kimeríti a csalás fogalmát.
Eztán egyezkedni kezdtek, kérték, hogy küldjem el a visszajuttatott meghajtó feladóvevényét, mert nem találják, hogy mikor érkezett be (nyilván arra számítottak, hogy nincs meg, és akkor letagadhatják az egészet). Ezt is teljesítettem, így elkérték a számlaszámom, hogy visszautalják a termék árát, majd miután elküldtem mégis visszajeleztek, hogy továbbra sem tudják visszajuttatni a terméket, letörölték webáruházukat az internetről és írtak egy emailt, melyet a következő szöveggel zárnak:
"Felhívjuk figyelmét, hogy a fogyasztóvédelmi kifogásait, illetve az írásban és szóban tett fenyegetéseit, cégünk jó hírének nagy nyilvánosság előtti lejáratását, KÜLÖN jogi fogalomnak tekintjük, illetve kezeljük!"
Tehát ne merjek feljelentést tenni a fogyasztóvédelemnél, mert jogi úton torolják meg ha ilyet teszek. Véleményem szerint ez nem csak fogyasztóvédelmi ügy, ezért a rendőrségen is feljelentést teszek.
Az utolsó 100 komment: