Tékozló Homár

Whirpool vs. Ikea garancia

2012.06.25. 08:21 | jackyll | komment

Tímea egy Ikea konyhabútorba épített Whirlpool gáztűzhelyet szeretett volna működésre bírni, de a két cég között nem elég olajozott a kommunikáció:

2009-ben vásároltunk egy komplett konyhát háztartási gépekkel az Ikeában, amelyekre 5 év garancia van. Már a beszerelés után felfedeztük, hogy a gáztűzhely legnagyobb rózsáját gyakorlatilag lehetetlen a beépített piezzoval begyújtani. Ez jeleztem az Ikea felé, majd kiderült, hogy a garancialevelemet sem rendesen adták ki, ez miatt pár hétig húzódott a dolog. Végül az egyik vezető megunta a Whirpool szervizzel a huzavonát, mert ugye ők a szakszerviz, és saját hatáskörben kicserélte a tűzhelyet, szállítással, beszereléssel együtt.

Egy év eltelt, majd ismét kijött ugyan ez a hiba, amit egyébként nyilván hamarabb felfedeztem volna, ha használtam  volna a tűzhelyet, de akkor terhes lettem, itthon kellett maradnom, és természetesen főznöm is kellett… szóval ott voltunk, ahol kezdtük. Ezt jeleztem ismét a Whirpool szerviz felé, kijött egy szerelő, aki közölte velem, hogy ennek nincs semmi baja, mert egyszer sikerült 10-ből begyújtania.

Akkor már mérgemben nem is érdekelt a dolog, egészen 1-2 hónappal ezelőttig, amikor kijött hozzánk az Ikea minőségellenőre egy másik gond miatt, amit 5 perc alatt megoldottak (egy műanyag alkatrész eltört, azt pótolták) és megmutattam neki  a tűzhelyet, és elmeséltem a sztorit.

Természtesen azt mondta, hogy ez nem jó, ennek nem kellene így „működnie” (pontosabban nem működnie…), és mondta, hogy ismét jelezzem a szerviznek a hibát, ugyanis sok gond volt velük, de már nem az a szerelő van a  körzetünkbe. Az Ikea külön is jelezte a gondot a Whirpoolnak, de ők csak az ő csereutalványukra tudnak cserélni. Az is lehet, hogy ez egyébként típushiba…

A megígért 2 napon belül 1,5 hét múlva kijött az új szerelő is, aki ugyanaz volt, aki egy évvel korábban járt kinnt. Most már egyszer sem tudta begyújtani a rózsát, és ráírta a munkalapra, hogy „további javítást igényel”. Ezek után közölte velem, hogy ő valójában nem a leszerződött szerelője a szerviznek, az a haverja, de a gázos dolgokat ő javítja neki. Nem tudta azt sem pl.  hogy ilyenkor az Ikea cserélhet is, látszott, hogy lila köd, semmit nem tud a szervizelés gyakorlati dolgairól.

Ez gyakolatilag több, mint egy hónapja történt, és azóta hozzám sem szóltak, fel sem hívtak. Az Ikeánál egy nagyon kedves és segítőkész úr már a szerviz főnöknek jelezte ezeket emailben, aki ha éppen van kedve válaszolni, akkor azon van kiakadva, hogy ott új szerelőnek kell lennie, egyáltalán nincsenek képben.  Nem tudom mit tehetnék, hova forduljak, legyenek szívesek segíteni nekem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kenderice 2012.06.26. 08:27:32

Hát azt lehet tenni, hogy az eladó üzletbe bemenni, szerződéstől elállni, mivel nem hajlandók javítani.
Vásárlók könyvébe beírni az egész történetet és ezzel párhuzamosan panaszt tenni az üzlet ellen az NFH-nál.

Dr. Kix 2012.06.26. 08:32:27

Ez még akár javítással is végződhet.

belekotyogok 2012.06.26. 08:42:18

@Dr. Kix: micsoda napsugaras optimizmus így kora reggel...

VilMarci 2012.06.26. 08:46:14

@Kenderice:
Igen, de szerintem a szerződéstől elállni jelen esetben azt jelentené ("vásároltunk egy komplett konyhát háztartási gépekkel"), hogy visszaviszik a komplett konyhát az IKEA-ba :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.26. 09:25:15

"Egy év eltelt, majd ismét kijött ugyan ez a hiba, amit egyébként nyilván hamarabb felfedeztem volna, ha használtam volna a tűzhelyet, de akkor terhes lettem, itthon kellett maradnom, és természetesen főznöm is kellett…"

No pregnant, no food? Vagy ez hogy van nálatok?

Anti Anyag (törölt) 2012.06.26. 09:41:20

Íveld vissza az Ikeának, ez az ő problémájuk, nem a Whirpoolé, mert veled ők állnak kapcsolatban.

Máskor pedig ne vásárolj tőlük műszaki eszközt, mert hiába néznek ki jól, egyik selejtesebb mint a másik gondolom, valami nagyon olcsó helyről veszik, vagy gyártatják. A nejemet nem tudom lebeszélni, hogy ne az Ikeából vegyen lámpát, holott a másfél évet még egyetlen lámpájuk sem élte túl, pedig nem mindegyik volt 3000 Ft.

Ha onnan bútor kell, vedd meg, de bele műszaki dolgot vegyél pld. a Media Marktból (ott beveszik ha elromlott), lámpát pedig bárhonnan, csak ne az Ikeából.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.26. 09:51:22

@Anti Anyag: nem is biztos, hogy jól választottál nejet, ha ennyire elvakítja a marketing. Persze nem én dógom.

Kenderice 2012.06.26. 10:06:06

@VilMarci:
Még azt is lehet csinálni, hogy máshol megjavíttatni, utána benyújtani a számlát a boltnak. Ha nem fizetnek FMH és bíróság.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.26. 10:18:12

ez itt most mi? ilyen közbeékelt bónusz-poszt?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.26. 10:22:01

@Kenderice: ez semmiképpen sem működne.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: nem tudom, de szürreál. Van valami jó számod?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.26. 10:23:49

én spec hívnááák egy mezei szerelőt, aki 10 perc alatt megcsinálná, kifizetem neki az ötezer hufot oszt nyugodalamasan főzök meg terhülök tovább.

végső kétségbeesésemben esetleg megpróbálkoznék gyufával meggyújtani a gázt, bár tudom, ez mán nagy lúzerség lenne...

Sokorai_Atala 2012.06.26. 10:51:41

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: nekem gyufás van valami p-betűvel kezdődő, még sosem romlott el 12 év alatt. Igaz kellenének új kapcsolók rá mert randák. Néha öngyújtóval gyújtom meg, mert nincs gyufa, de akkor kissé megég az ujjam:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.26. 10:59:57

@Sokorai_Atala: @Kellemes Zérókomponista:
égett tollszag megvan, falusi tyúkkopasztás során???? na az a brojáf.

Sokorai_Atala 2012.06.26. 11:03:09

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: az nem csak disznóvágáskor a pörzsölés.
Szőr már nekem sincs egy-két ujjamon (lehet nem volt).

Kenderice 2012.06.26. 11:05:05

@Kellemes Zérókomponista:
Miért? Mindkét válaszomban jogszerű lehetőségeket soroltam fel.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.26. 11:26:12

Elméletileg kevesebb mint egy hónapja nem javították meg a gázrózsa-begyújtó-piezo-bizbaszátt, de már itt pattog a homáron. Ha odafigyel, már az első tíz kommenten beül is kaphat életvezetési tanácsokat.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.26. 11:47:59

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: nincs meg, mert elimináltam az életembül. Sokmindent birok, de asztat konkrétan nem. Gyenge vagyok.

@Kenderice: értem én és ügyes is vagy, na most akkor egyeztesd össze a valósággal. Háát..

Kelpo 2012.06.26. 12:36:36

Ikeában milliókét konyhabútort venni van pénz, de gyufára hogy begyújtsa a tűzhelyet nincs, hány baccpapucsot is érdemel a posztoló??
Egyébként sztem füreden a kis faszenesben nincs piedzzó gyújtás, és mégis megsül rajta a megfelelő méretű hűtőből hozott hús...Szarjon sünt a posztóló szvsz..bár előbb a vörlpúl szervíz is kapjon egyet..

LenaLondon 2012.06.26. 13:12:43

@Kellemes Zérókomponista: Ez nekem is kissé homályos momentum.

England win The Ashes! 2012.06.26. 13:42:37

@LenaLondon: Ez a kép, ami a zavatarod, Londonyba' készült? Mer' szombaton láttam egy éppen ilyet mifelénk is.

LenaLondon 2012.06.26. 13:43:39

@Dr Jozef Vengloš: Ez egy vidéki vasútállomáson van, mifelénk.

England win The Ashes! 2012.06.26. 13:45:28

@LenaLondon: Akkor nem ugyanaz. Én valahol máshol láttam egy ilyet, azt hittem, képzelődöm, annyira meglepett a "VR" monogram. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.26. 13:48:06

@Dr Jozef Vengloš: >>meglepett a "VR" monogram.<<

Valdosta Railway

England win The Ashes! 2012.06.26. 13:52:46

@atpijkamo: Megeshet, de nem a fenti képen. Az egy postaláda.

LenaLondon 2012.06.26. 13:56:57

@Dr Jozef Vengloš: Vadászom ezeket rendesen. A Tower egyik esőcsatornáján is van egy szépséges.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.26. 14:01:34

@Dr Jozef Vengloš: @LenaLondon: en.wikipedia.org/wiki/Wall_box

The Eagle Range & Foundry boxes of the mid 1880s were made with smooth recessed collection plates and small neat VR cipher and crown.

England win The Ashes! 2012.06.26. 14:07:26

@atpijkamo: :)

@LenaLondon: Én csak véletlenül bukkanok ilyenekre, tudatosan sosem bámulom. "EVIIIR"-t láttál már valahol? Azt lenne jó lőni valahol, állítólag igen ritka. Vajh' miért? :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.26. 14:11:18

@Dr Jozef Vengloš: As Edward, Prince of Wales abdicated in November 1936 without ever reaching his coronation, only a handful of post boxes were made carrying his Royal Cipher. Of these, 200 were pillar boxes, 70 were Ludlow wall boxes and just 11 were cast iron wall boxes.

okoskodo.peti 2012.06.26. 14:23:04

Nem lepődnék meg, ha ezek után kirugnák, az ikea minőségellenőrét házisárkány bőszítése miatt.
Azért a posztolónak megsúgnám, hogy neki az IKEA adta el a terméket (valószinűleg úgy, hogy tudta, hoyg ez típushiba), így őt közvetlenül ő bassza át. Lehet itt elájulni a szép, kedves beszédtől, de azért szerintem a lényeg sokkal inkább a problémamegoldáson lenne.

vendriner aladár 2012.06.26. 14:23:26

Hívsz egy szerelőt, oszt kicseréli aprópízé a cuccost és ennyi. Egyébként whirlpoolt soha, kérdezz meg egy szerelőt mi a vélemény róluk. Ikeás konyhabútor amilyen látványos annyira ócska és drága. Mondom mert, volt hozzá szerencsém:( Egy jó asztalos viszont főnyeremény.

LenaLondon 2012.06.26. 14:36:03

@vendriner aladár: na de most ne menjen már neki fejszével az egésznek és vegyen újat a gyújtó miatt!

XCat 2012.06.26. 14:59:06

@Kellemes Zérókomponista: Ez így helyes. A hím akkor kap kaját, ha bizonyíthatóan megdolgozott érte!

További magyar hang 2012.06.26. 15:54:30

"A megígért 2 napon belül 1,5 hét múlva kijött…" LOL :D :D :D

vendriner aladár 2012.06.26. 16:21:44

@LenaLondon: Pont ezt írtam, hívjon szerelőt és le kell szarni a wörlpúlt meg az ikeját. Egyébként meg gyufa vagy gyújtó tényleg nagy találmány és még annyiba sem kerül, mint egy szerelő.

England win The Ashes! 2012.06.26. 16:25:18

@atpijkamo: Olvastam én is. Az a kétszáz eleve marha kevés volt.

Mellesleg csaxólnék, hogy Edward, aki akkor már nem volt "Prince of Wales", nem novemberben "abdicated", hanem decemberben. :)

@LenaLondon: Köszi.

LenaLondon 2012.06.26. 16:25:59

@vendriner aladár: Ez teljesen jogos. A mienk se működik, de van gyufám.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.06.27. 14:41:56

Ez nem egyedi hiba hanem konstrukciós: gondolom annyira rossz minőségű a gáz, h nem lehet meggyújtani szikrával. Mondjuk csak addig maradjon egyben, mint a hasonló műszaki megoldást tartalmazó "Karancs" márkájú ami 20 éve is remekül üzemel a rokonságban, gyufával persze, a vásárlást követő 2. héttől.

Továbbá ha a hőérzékelő elem (lehet bimetál?) is meghibásodott egy fakanál a tepsiből kitámasztva tökéletes megoldás! Tapasztalat!

(ezeket csak azért írtam, mert ennél segítőkészebb tanáccsal sajna nem szolgálhatok, offtopic meg nem vagyok)

Bandi-Szeged 2012.06.28. 01:28:09

"Továbbá ha a hőérzékelő elem (lehet bimetál?) is meghibásodott egy fakanál a tepsiből kitámasztva tökéletes megoldás! Tapasztalat!"

Ez a megoldás nem a legjobb, mert ha elalszik a láng, akkor is jönni fog a gáz, amivel fel tudod robbantani a lakásodat is. Ha sokáig akarsz élni, akkor ne támaszd ki, hanem mondd el egy szakembernek (gázkészülék szerelő), hogy ki kellene cserélni a thermomágnest, mert nem marad égve a gáz.

Harlequin 2012.06.28. 13:01:57

Nekem az tűnt fel, hogy ha nincs kölök, akkor még X évig nem gyújtja be? Csak úgy nem főz?

Kattrin 2012.06.28. 18:34:47

@Harlequin: Csak úgy én se főzök. Minek azt?

XCat 2012.06.28. 18:46:51

@Kattrin: Ők ezt megeszik, és nem is tudják másképp elképzelni. Lásd még: "A nő helye a konyhában van". Lásd még: "Az a férfi, aki szerint a nőnek a konyhában a helye, valószínűleg nem tudja, mit kell vele csinálni a hálószobában."

Egyéb források szerint: "Ha a hím kijön a konyhából, túl hosszúra vágtuk a láncot. Jól irányzott rúgással irányítsuk a szemetes felé, majd ha visszért, kötözzük ki. Jutalomfalat liberálisabb háztartásokban megengedett."

Köszönjük hogy igénybe vette archívumunkat.

England win The Ashes! 2012.06.29. 01:17:04

Nem akarom megzavarni az amazonok társalgását, ezért csak halkan írom, hogy ugyan én nem vagyok nő, ezért nem érthetek hozzá, de én is csak akkor főzök, ha éhes vagyok. Csak úgy én sem szoktam. :)

sixtin 2012.07.03. 20:24:08

A whirlpool kp-i szervizével én is megjártam... talán leközli a Homárblog., mert megírtam.

bilidzsó 2012.08.03. 20:05:59

Ikea beépített (whirlpool) mikró sütő: -javíthatatlan, ERROR hibakóddal megáll és folyamatosan ccipog, sípol. A komplett vezérlő elektronikát cserélni kellene, ami mindennel együtt kb. 45-50e Ft. A mikró meg 64e Ft újonnan. Köszönöm Ikea! Köszönöm Whirlpool! Dobd ki a sütőt és vásárolj máshol normális készüléket!
süti beállítások módosítása