M. szóváltásba keveredett a Nyugati téri McDonald's egyik helyi nagymenőjével, miután megkérdeztete, hogy az miért nem köszönt nekik. Sajnos nem alakult ki jófajta bémúvis tömegverekedés rakkendroll aláfestéssel, csak a bunkóparasztozásig jutottak el. Egy biztonsági őr azért beszállt a küzdelembe, és kikapta a kezéből a vásárlók könyvét, de naiv ügyfél az élete árán is beleírt.
Az alábbi e-mailt küldtük a McDonalds étterem vezetőinek, de a mai napig sem az e-mail üzenetünkre, sem a vásárlók könyvében rögzített jegyzőkönyvre nem reagáltak. Gondoltam megosztom Önökkel a történetünket, hogy Magyarországon ma milyen emberek dolgozhatnak étteremvezetőként. A történethez még annyit tennék hozzá, hogy az eset után beszélgettünk az egyik alkalmazottal, aki megerősítette, hogy XY nem csak a vendégekkel enged meg ilyen hangnemet, hanem a beosztottakkal is.
Tisztelt !
Elnézést kérek, hogy levelemmel zavarom, de 2012. április 30-án olyan felháborító eset történt velem és barátaimmal a budapesti Nyugati téri éttermükben, amely korábban soha sehol máshol. Sajnos, a vásárlók könyvébe csak korlátozott terjedelemben állt lehetőségünk a panaszunkat megtenni, melyet levelemhez mellékelek.
2012. április 30-án, szombaton 20:30 körül barátaimmal a Nyugati téri éttermükben szerettünk volna vacsorázni. A lépcső végéig állt két sor, a bal szélső pénztárnál tartózkodó eladótól, megkérdeztük, hogy szabad-e a pénztár, gondolván, hogy esetleg megnyitották, mivel a zárva tábla nem volt kitéve. Azt az arrogáns választ kaptuk, hogy "nem látjátok, hogy zárva van, és oda kell állni, ahol a sor áll". Ezt a "kedves" választ tudomásul véve beálltunk az egyik sorba.
Majd néhány pillanat múlva érdekes módon mégis megnyitották a bal szélső kasszát, ahol XY és egyik munkatársa szolgált ki. Gondolom sértődöttségből, amiért megkérdeztük, hogy működik-e az a pénztár, úgy szolgálta ki a barátnőinket, hogy még csak rájuk sem nézett, gyomorforgató stílusban dobta rá a tálcára az ételt és a számlát. Ekkor már nem bírtuk tovább szó nélkül, és illedelmes hangnemben megkrédeztük a Kisasszonyt, hogy "itt nem szokás köszönni?". Erre az volt a válasz, hogy "ő (a barátnőnk) sem köszönt, és különben sincs benne az üzletszabályzatban, hogy az eladónak előre kéne köszönnie".
Ezután szó szót követett, és azt is mondta többek között, hogy "paraszt bunkók vagytok". Mikor kifogásoltuk a stílusát, ő azt felelte, hogy ő olyan stílusban fog válaszolni, ahogy mi. Pedig hangsúlyozom, hogy mi nem szóltunk hozzá lekezelően vagy kifogásolható stílusban. Természetesen ezt már nem hagyhattuk szó nélkül. Kikérjük magunknak, hogy bárki is le paraszt bunkózzon, főleg, hogy kulturált hangnemben szóltunk hozzá.
Ott álltunk ledöbbenve, hogy hogyan lehet egy vendéggel így beszélni, mikor kértük, hogy küldje oda a vezetőt, akkor vigyorogva, önelégülten közölte velünk, hogy "én vagyok itt a vezető". Ehhez csak gratulálni tudtunk, illetve az ő "stílusában" voltunk már hajlandóak válaszolni sajnos.
Ezek után kértük a vásárlók könyvét, amire az volt a válasza, hogy ott van a falon, és őt az egyáltalán nem érdekli, ha beírunk, hiszen már úgyis tele van, és eggyel több vagy kevesebb nem oszt, nem szoroz semmit. Kérdeztük a nevét, amire annyit válaszolt flegmán, hogy "le tudjátok írni egyedül, vagy segítsek?" Természetesen nagyon lekezelő stílusban hangzott ez el.
Elvittük magunkkal a vásárlók könyvét az egyik asztalhoz, hogy a történteket leírhassuk. Kértük az egyik kedves alkalmazottat, hogy hívjon ide egy magasabb rangú vezetőt. Oda is jött egy biztonsági őr, aki először vezetőként mutatkozott be, próbáltuk neki elmondani a történteket, de ő végig XY mellett állt, meg sem hallgatott minket. Akkor vettem észre a névtábláját, hogy nem vezető, hanem biztonsági őr, és ezt szóvá is tettük, mire ő sértődötten azt válaszolta, hogy itt ő van megbízva a biztonságért. Megköszöntük a közreműködését, és tájékoztattuk, hogy semmi olyan nem történt, amely biztonsági kérdést érintene, erre ő kikapta a kezünkből a vásárlók könyvét, magával vitte, és visszakiabált, hogy "majd lent a pultnál megírhatjátok". Le is mentünk, meg is írtuk, XY végig lekezelő magatartást tanúsított, a biztonsági őr pedig azt válaszolta, hogy "megírtátok, most már elmehettek". Mi köze neki hozzá, hogy meddig tartózkodunk az étteremben? És ha esetleg vásárolni szerettünk volna még valamit?
Ezek után hazafelé betértünk egy másik McDonald's étterembe, ahol a vezetőtől nagyon alapos és készséges felvilágosítást kaptunk, és ő is megerősítette, hogy az eladó köteles előre köszönni az ügyfélnek, és hogy ilyen hangnemet nem üthetnek meg. Kérésére nem írom meg a nevét.
Nagyon felháborítónak találtuk azt, ahogy XY és a biztonsági őr viselkedtek, visszatérő törzsvendégek vagyunk, eddig meg voltunk elégedve mind a kiszolgálással, mind a körülményekkel, de ez az eset annyira felháborított minket, hogy ezt nem tudtuk szó nélkül hagyni, ezért is fordulunk Önhöz, hogy ne maradjon annyiban ez az ügy.
Felháborító és megalázó volt a szituáció, amit XY baszolút ellenséges és ügyfélbarátnak egyáltalán nem mondható magatartása idézett elő, nagyon reméljük, hogy ilyen ember a jövőben nem dolgozhat sem vezetőként, sem eladóként, mert ez az Önök éttermére nézve kellemetlen, számunkra pedig megalázó.
Várjuk szíves mielőbbi válaszát.
Üdvözlettel,
Az utolsó 100 komment: