Tamás Galaxyjában egy év alatt pusztult el a GPS-vevő, amit hivatalos szervizben nem garanciálisan 50 ezer forintért javítottak volna. Szerencsére azonban bátran rákeresett a jelenségre az interneten, ahol kisvártatva megtalálta a 0 forintos megoldást:
Megosztanék egy saját tapasztalatot a Samsung márkaszervizzel kapcsolatosan. Vettem egy Samsung Galaxy S mobiltelefont a Vodafon-tól 2010. augusztusában 117 ezer forintért előfizetéssel. Akkoriban olyan 120-140 ezer forint körül mozgott a telefon függetlenül, de mégiscsak jobban megbízom a nagy multikban (Vodafone, Samsung garancia), mint a kis gsm boltokban. A telefon kiválóan működött 2011. szeptemberéig. Akkor a GPS vevő egységgel valami történt, mert nem látta a műholdakat, vagy ha látta is őket, nem volt hajlandó rájuk csatlakozni. Mivel nem igazán volt időm szervizbe menni vele, főleg arra nem volt lehetőség, hogy ott hagyjam a telefont, mert minden napos használathoz fontos volt a munkámhoz, nem foglalkoztam vele. Telt múlt az idő, amikor munkámból kifolyólag egyre inkább szükségem volt egyre a telefon GPS rendszerére is. Ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom pár napra nélkülözni a telefont, és csak elviszem egy márkaszervizbe.
Megkerestem Budapesten a legnagyobb Samsung hivatalos márkaszervizt (Oktogon Szerviz Kft. 1073 Budapest Aradi utca 2-4). Felhívtam őket, egy fiatal ember tájékoztatott telefonon, hogy valószínűleg szoftveres probléma van, vagy antenna probléma a készülékemmel, kb. 2-3 munkanap alatt megoldják, és kb. 2500 - 3000 Ft ba kerül, vigyem be a készüléket. Rávettem magam. Bevittem a készüléket 2012. júniusában a Vodafontól kapott papírokkal együtt (garancia, számla). Felvették a készülék, és az én adataim, elkérték a papírokat, majd közölték, hogy smsben értesítenek amint kész van a készülék.
Eltelt kb. 5 óra és jött is az üzenet, hogy elkészült a készülék, lehet érte menni. Boldog voltam, és elégedett, hogy ez igen, nem semmi, hogy milyen gyorsan megoldották, csak akkor koppantam nagyot, mikor beértem a boltba. Egy másik pultoshoz kerültem, aki közölte velem, hogy a készülék nem garanciális, és ők nem javítják meg garanciában. Oké, semmi gond, mondtam, nézzék meg mi baja, és hívjanak fel, hogy mennyibe kerül a javíttatása, és majd eldöntöm, hogy megéri e nekem. 2-3 munkanapot mondtak rá, hogy akkor tudnak ajánlatot tenni.
Eltelt a harmadik munkanap, de nem hívtak. Ekkor betelefonáltam, hogy mi a helyzet a készülékemmel, azt mondták, hogy még nem tudnak semmit sem, telefonáljak 2 nap múlva. Meg is tettem. Ekkor is az a válasz jött, hogy telefonáljak 2 nap múlva, meg is tettem, még akkor sem tudnak róla semmit.Újabb két munkanap múlva próbálkoztam megint, amikor közölték velem, hogy alaplap hibás a készülék, és 50.000 Ft a javítása. Természetesen nem kértem a javítást, viszont kérem róla egy szakvéleményt. Nem kaptam. Kértem, hogy egy papírra írják rá mi baja van, és bélyegezzék le nekem, nem tették. Azt mondták, hogy fizessek 2500 Ft + áfát, és akkor megírják mi baja a készüléknek. Dühös lettem, eljöttem.
Ekkor elkezdtem az interneten olvasgatni, hogy mi lehet a baja a készüléknek, sok mindent kipróbáltam, visszaállítottam a gyári állapotot, tettem rá új szoftvert, állítgattam a gps adatait. Sajnos egyik ötlet / tipp sem segített. Végül ráleltem egy külföldi oldalra, ahol leírják, hogy sok esetben érintkezési probléma van a telefon egy pontján, és csak meg kell nyomni a GPS vevőnél a matricát, és egy papírt kell tenni a hátlap mögé, hogy úgy is maradjon, megtettem.
Csoda történt. Azóta tökéletes a GPS. kb. 20 másodperc alatt talál jelet, és nem is veszíti el. Eltelt azóta 3 hét, kipróbáltam kb. 50 alkalommal a navigációt, és tökéletes. Most boldog és szomorú és vagyok. Boldog, hogy sikerült megoldani a gps problémámat, szomorú, hogy így lehúzzák / átverik / lerázzák a hozzá nem értő embereket a Samsung szervizek.
Azóta vettem egy Samsung külső dvd írót is, és elromlott... na az is egy érdekes történet...még folyamatban van....
UPDATE 08/01:
Pár dologgal kiegészíteném az írásomat, hogy megválaszoljam amit az emberek írtak.
- 2011. előtt csak 1 év garanciát adott a Samsung a telefonra.
- Regisztráltam a készüléket a samsung oldalán, és kaptam is + 2 hónap garanciát, de hiába, mert az is lejárt már.
- Természetesen én sem azt vártam, hogy egy papírcetlivel oldják meg, viszont ha érintkezési gond van a telefonnal, akkor ha eltávolítják a gyári matricát, és felragasztanak egy újat a helyére, akkor valószínű, hogy további 1-2 évet megint működhetet volna.
- Mint írtam elromlott a külső dvd író is, és arra 2 év garanciát vállal a samsung, 3hónap alatt tönkre ment, felhívtam a samsung ingyenes számát, és ott arról tájékoztattak, hogy vigyem el a Bp.1133 Véső utca 7 szám alatt található FixDirect Kft - hez. Akik azt mondták, hogy annak ellenére sem veszik át a terméket, hogy van hozzá számlám, külön samsung garancia levelem, mert nem rajtuk keresztül lett vásárolva! (samsung nem javít külső dvd írót, hanem csak cserél) Ezért írtam, hogy /elhajtják/ az embert. Visszamentem a boltba ahol vettem, és ott átvették a terméket, valószínűleg kapok egy másikat, most a várakozás időszaka van.
- Ár / érték arányban jók a Samsung termékek, a termékekkel nincs gond, a szervizek hozzáállásával van. Több, mint 50 samsung terméket vásároltam már az elmúlt 3 évben, és 3 romlott el belőlük.
Az utolsó 100 komment: