Úgy tűnik, nem csak a bankok álltak át az éjszakai smsezésre. Már a Telenor is a hajnali 2-4 közötti időszakot látja a legmegfelelőbbnek értesíteni a felhasználókat, pl a digitális számla letölthetőségéről:
UPDATE 09/10: Emailben kell kérni az értesítést, akkor nem csipog. A Telenor elnézést kért.
2012-évben többször is értesítettek sms-ben, hogy előfizetéses telefonommal átválthatok díjmentes elektronikus számlára. Mindezt persze, kizárólag nappali időpontban tették. Végül is, miért ne óvjam a környezetet, minek kapjak teljesen felesleges többlapos számlákat (amelyek tartalma nem, hogy egy lapon, egyetlen oldalon elférne!), egy alkalommal igent mondtam. Ezzel aktiváltam is az elektronikus számlaszolgáltatást. 2012-07-31-én 10:35:51-kor sms-ben üzentek, hogy „ Információ a Telenor elektronikus számla szolgáltatásról: telenor.hu/eszámla „. Majd néhány perc múlva, 10:38:37-kor „Tisztelt ügyfelünk! Megrendelését rögzítettük. A szolgáltatás aktiválásáról sms-ben fogjuk tájékoztatni. Üdvözlettel Telenor.” Szövegű értesítést küldték. Nem is sejtettem akkor, hogy ettől fogva milyen zaklatásnak leszek kitéve.
Az első éjszakai üzenet 2012-08-10-én érkezett, hajnali 03:30:26-kor, hogy a számlám elkészült, és letölthető. Mivel rettentően elfoglalt voltam azokban a napokban, nem reagáltam az éjszakai ébresztőre, nem olvastam el a 91 oldalas (!) Általános szerződési feltételeket sem. Mea culpa, mea maxima culpa! Gondolva, az eddigi szolgáltatásaikra, amelyekkel eddig mindig meg voltam elégedve, meg sem fordult a fejemben, hogy ebből rendszer lesz.
Ezek után ma, éjjel 02:06:12-kor üzenet jön, felébresztve az egész családomat, melyben emlékeztetnek, hogy a teljesítés határideje 5 nap múlva lejár. NA ÉS????? Még nem járt le, hellooóó! Mégis mit képzelnek? Nem tűr nyomdafestéket, mik hangzottak el csendes kis hajlékunkban (szombat) éjszaka, az ismételt és nem kért ébresztés után! Az elektronikus számlámat amúgy sosem sikerült megtekintenem, mert a megadott oldal a firefox böngészőm értesítése alapján nem biztonságos. Erről ennyit.
Nem tudom, mi az ügymenet, ezért itt és most közlöm, hogy nem rendeltem meg semmilyen sms-értesítést, kiváltképp éjszakai órákra időzítve nem! Utólag meglepve látom a honlapon, hogy ezekért az értesítésekért és emlékeztetőkért még én fizetek! Amiket meg sem rendeltem, avagy az a tudtomon kívül, jogi csűrcsavar útján történt. Mert ugyan mennyire életszerű, hogy az ember elolvas 91 oldalnyi álmosító, és számára érthetetlen, direkt bikkfanyelven fogalmazott szöveget?
Felhívnám figyelmüket, hogy a Telenor honlap ajánlójában a következő szerepel: „A számlák a kiállításuk után azonnal rendelkezésre állnak, érkezésükről e-mailben küldünk értesítést. A lementett elektronikus számlák bármikor visszakereshetőek 8 évre visszamenően.” Én ebből indultam ki. És vártam, hogy felveszik velem a kapcsolatot a továbbiakat illetően.
Nos, az e-mail címemet meg se próbálták kitalálni, nem hogy elkérték volna. Kérem, ne állítsák azt, hogy az sms-ek e-mailek, mert nem azok. Mellesleg a telefonomat telefonálásra használom, és sosem, ha ez érthető, soha nem használom e-mailezésre – ezt önöknek tudniuk kell, és tudják is.
Éjszakai ébresztő üzenetekről egyáltalán nem volt szó, magam elképzelni se tudtam volna ilyen galádságot egy normálisan működő 21-dik századi nagymúltú cég részéről. Egyedi ügyféligény címén (telefonos ügyfélszolgálatuk világosított fel, hogy ilyen is létezik) kérem töröljenek az automatájuk listájáról, és valóban e-mailben értrsítsenek, az e-mail címemen. Vagy tekintsék semmisnek az elektronikus számla megrendelésemet.
Tisztelt szolgáltató!
A fentiekben láthatják e-mail címemet, ahonnan ezt a panaszlevelet írom. Kérem, sőt követelem, hogy ezután kizárólag ide küldjenek értesítést, az amúgy eddig nyugodt, és titkosított telefonszámomat felejtsék el. Éjszakai órákban, és pihenőnapokon kiváltképpen! Ne állítsa senki, hogy a telefont éjszakára kikapcsolhatom, vagy lenémíthatom, mert a fordítottja is igaz, és életszerű, hogy idős szülőkkel rendelkező embereknél kellőképpen indokolt. Nem azért tartom bekapcsolva a készüléket, hogy a szolgáltató elmaradott műszaki felszereltségét eltűrjem. Ne állítsa nekem azt senki, hogy az éjszakai üzenetküldés normális, mert nem az, csupán takarékosság, az én káromra. Minden műszaki lehetőség adott ahhoz, hogy a normális emberi időbeosztáshoz igazodva küldözgessék a fontos üzeneteiket, de persze pénzbe kerül. Nos, az amúgy is borsos árú szolgáltatásaik mellett nem lehetnek büszkék magukra.
A magánszférámba történő sértő behatolások, a sorozatos éjszakai zaklatásaik miatt annyira fel vagyok dúlva, hogy jelen további panaszlevelemen kívül, fontolgatom a Fogyasztóvédelmi Hatóság értesítését, és sajtónyilvánosság bevonását.
És most hajtsák le fejüket, szégyelljék el magukat mélységesen, kérjenek elnézést, és fejezzék be a sértő tevékenységet. Ahogy én ezt a levelet,
Az utolsó 100 komment: