Az Invitel tavaly decemberben arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy a 25-ről 27 %-ra emelkedő áfa terhét rájuk terheli. Igenám, de ezt az ÁSZF-ben nem követték le. Ugyan ott is módosultak az árak, de a bruttó árak nem változtak, a nettó árak csökkentek. A valóságban azonban fordítva történt. Bár még a legfrissebb ÁSZF sem ezt írja. Naiv ügyfél oknyomoz:
Az én történetem rengeteg Invitel előfizetőt érinthet, így arra kérek mindenkit, hogy olvassa végig ezt a terjedelmes szöveget, majd tegye meg a panaszát a szolgáltató felé, mert a szolgáltató feltehetőleg neki is többet számláz, mint amit az ÁSZF szerint megtehetne. Szóval, a sztori még 2011. december 1-jén indul, amikor a decemberi számlával együtt az Invitel Zrt. kiküldött minden kedves előfizetőjének egy tájékoztatót, hogy idézem:
"C) Valamennyi ÁSZF mellékleteit érintő változások
1. A 2012. január 1-jével hatályba lépő ÁFA változás következtében Szolgáltató a Díjszabásban található bruttó díjak mértékét legfeljebb az ÁFA változás mértékével megemeli."Ez idáig teljesen rendben is van, ugyanis 2012. január 1-től az ÁFA 25%-ról 27%-ra változott, az Invitel ezt az előfizetőkre akarta terhelni és 30 nappal korábban tájékoztatott is erről bennünket. A dolog ott kezd érdekes lenni, hogy 2012. január 1-től hatályba lépő ÁSZF díjszabásokban a bruttó árak nem változtak, a nettó árak azonban csökkentek (hogy a nettó és a bruttó között 27% legyen).
Íme egy-két példa:
Komfort ADSL 5M díjcsomag (internet + telefon) 2011-ben és 2012-ben is bruttó 8990,00 az ÁSZF díjszabása szerint, a nettó ár pedig 2011-ben 7192,00 volt, 2012. január 1-jén ez 7078,74 Ft-ra csökkent.
DuóNet 5M Családi díjcsomag (IPTV + internet - ez van nekem) 2011-ben és 2012-ben is bruttó 11770,00 az ÁSZF díjszabása szerint, a nettó ár pedig 2011-ben 9416,00 volt, 2012. január 1-től ez 9267,72 Ft-ra csökkent.Nem néztem végig az összes díjcsomag árát, csak átfutottam az Invitel honlapján is elérhető ÁSZF díjszabásokat, de az az igazság, hogy nem találtam olyan módosítást, ahol a bruttó árak lettek volna "filléresítve", minden esetben a nettó árak módosultak. (Természetesen a 2012. január 1. előtt bevezetett díjcsomagokra érvényes ez, az idén bevezetett díjcsomagokkal feltehetően minden rendben van)
Tehát, hogy visszakanyarodjak a történetembe, a fentiek szerint az Invitel az egy hónappal korábban kiküldött tájékoztatásával ellentétben nem emelte meg a díjcsomagok bruttó árát, tehát a tájékoztatásban lévő "legfeljebb" szót az előfizetőkre nézve elég barátian vette (legfeljebb = nem több, mint), így nem emelt bruttó díjakat, az ÁFA változást saját magára terhelte.Kérdezhetné most mindenki, hogy és akkor mi van? Ezzel idáig semmi különös, ez csak a bevezető volt. A fekete leves most jön:
2012-ben megkaptam az első számlámat és láss csodát: az ÁSZF szerint nettó 9267,72 bruttó 11770,00 Forintos DuóNet 5M Családi díjcsomagom a havi számlában nettó 9416,00 bruttó 11958,32 Forintos tételként szerepelt. (Persze azóta mind a 10 számlámon így volt) Vagyis: a számlázási rendszerükben a nettó árak maradtak a 2011-ben is érvényesek és a bruttó árak növekedtek az ÁFA változás miatt, azonban ez nincs összhangban az ÁSZF díjszabás mellékleteivel, ugyanis ott pont fordítva történt a változás, tehát nem kellett volna többet fizetnem. Azonban akárhogyan is nézem, osztom-szorzom, ez 188 Ft-tal több, mint ami az ÁSZF-ben szerepel. Feltettem magamnak egy egyszerű kérdést: egy szolgáltató a számlájában alkalmazhat más díjakat, mint ami a szerződésben (ÁSZF) van? Szerintem nem...A számla kézhezvétele után felhívtam az ügyfélszolgálatot panaszt tenni, és a nagy meglepetés most ért igazán: az ügyintéző szerint minden előfizetőnek így küldik a számlákat, erről értesítettek is mindenkit. Ekkor felvetettem számlareklamációnak, amit "ki is vizsgáltak", levélben, postán jött a válasz még februárban. Pont az volt benne, amire számítottam. Reklamációmat kivizsgálták, majd hivatkoztak a 2011. december 1-jén kelt tájékoztatásukra, amit már én is leírtam fent, így ők szerintük jól számláznak, az ügyemet lezártnak tekintik.
Ezután felhívtam a fogyasztóvédelmet, ők azt mondták, hogy az, ha egy szolgáltató nem a saját ÁSZF-e szerint jár el, az nem hozzájuk tartozik, menjek az NMHH-hoz. El is mentem az irodájukba (Szegeden), ott egy ügyintéző fogadott, elmondtam, hogy mi az ügy, majd az emeletről lehívott egy ilyesmire specializálódott urat. Eléraktam az ÁSZF díjszabását, mellé pedig a számlámat. Elég egyértelmű volt az ügy szerinte is, egy szolgáltató a számlájában nem alkalmazhat más árakat, mint ami az ÁSZF-ben szerepel. Viszont ők hivatalból nem vizsgálhatnak ilyet, levélben panaszt kell tennem, azt továbbítják Sopronba (mert az ottaniak foglalkoznak Inviteles ügyekkel), és majd kapok rá választ. Három, ismétlem 3 munkanap múlva a postaládámban volt a válasz. Persze egy általános tájékoztatót kaptam, hogy hova fordulhatok a panaszommal és mellé csatoltak egy sárga csekket is. Ahhoz, hogy kivizsgálják az ügyemet, fizetnem kell több, mint 3000Ft-ot. Röhej. Nekem nincs annyi károm egy évben, viszont ha azt nézem, hogy az Invitelnek van 300.000 előfizetője és mindenkinek csak havi 100 Ft-tal számláz többet, akkor az 30 millió forint havonta. Ez tíz hónap alatt már kb. 300 millió forintra tehető. Szóval az igazság az, hogy itt februárban ráhagytam az ügyet, gondolván, hogy majd ezt úgyis egyszer valaki észreveszi és majd lesz belőle egy nagy botrány, és majd úgyis minden előfizető visszakapja a pénzét. Nos, így október végén ez már nem tűnik így.
Két napja ismét megpróbáltam, felhívtam az ügyfélszolgálatot, számlareklamációm lenne. Elmondtam, hogy mi a történet, és most figyeljen mindenki: ezzel kapcsolatban nem vehetnek fel számlareklamációt, mert MINDENKI így kap számlát. Röhej a négyzeten. Na akkor gondoltam, ha már úgyis hangfelvételes ez a beszélgetés, akkor a kedves ügyintéző keresse már ki az ÁSZF díjszabásában a DuóNet 5M Családi díjcsomag bruttó árát, és legyen kedves belemondani a telefonba: 11770 Ft az ÁSZF szerint. Oké, akkor most legyen kedves megnézni az utolsó havi számlámban ezt az összeget, és mondja bele a telefonba: 11958,32 a számlán. Erre én azt mondtam neki, hogy akkor vonjuk le a következtetést, az Invitel több százezer előfizetőjének nem az ÁSZF szerint számláz. Erre ő időt kért, hogy egyeztet egy másik kollégával, addig zenét hallgatok. Majd azt mondta, hogy nem érte el, de a mai napon vissza fog engem hívni. 2 óra múlva jött a telefon, és most figyeljen mindenki: hivatkozott arra a tájékoztatóra, amit még 2011. decemberben küldtek ki, és felolvasta nekem ezt: "A 2012. január 1-jével hatályba lépő ÁFA változás következtében Szolgáltató a Díjszabásban található bruttó díjak mértékét legfeljebb az ÁFA változás mértékével megemeli." Egyrészt felhívtam a figyelmét arra, hogy ez nincs összhangban az ÁSZF díjszabásával, mert ugyan változtak az árak, de a bruttó árak nem, másrészt a szolgáltatónak az ÁSZF díjszabásával összhangban kellene számlázni, nem egy tájékoztató szerint, harmadrészt ott van az ő általa idézett szövegben egy legfeljebb szócska, negyedrészt pedig konkrét díjcsomag módosításról nem kaptam tájékoztatást. Ő arra hivatkozott, hogy neki ezt mondták, és ő nem tud mást mondani. És a legszebb momentum, számlareklamációt továbbra sem tud ezzel kapcsolatban felvenni. Röhej a köbön.
A bővebb sztori ennyi volt, a lényeg pedig ez:
Szerintem az Invitelnek az ÁSZF díjszabása szerint kell számláznia forintra pontosan, és pont. Ettől egész egyszerűen nem térhet el, mert akkor szerződésszegést követ el. Az Invitel azonban nem ezt teszi.
Az Invitel szerint rendben van a számla, mert 2011. decemberben tájékoztattak az áremelésről. Igaz, hogy az ÁSZF-ben más árak szerepelnek, de ők tájékoztattak és egyébként is minden előfizető így kap számlát.Konklúzió:
Akinek 2012. előtt megkötött szerződése van az Invitellel, annak feltehetően nem az ÁSZF díjszabása szerint számláznak. Az Invitel álláspontja a következő: ahhoz, hogy megtudjuk, hogy miért annyit számláznak amennyit, ahhoz meg kell néznünk az aktuális ÁSZF-ben szereplő díjcsomagunk szerinti árat, majd hozzá kell nézni egy 2011. decemberében kiküldött tájékoztatót. Tehát az ÁSZF-ben szereplő bruttó árat el kell osztani 1,25-el majd meg kell szorozni 1,27-el. És így már mindenképpen világos minden. Az Invitel nem az ÁSZF szerint, hanem egy tájékoztató szerint számláz. Röhej!Arra kérek mindenkit, hogy nézze meg a számláját, és ha díjcsomagja bruttó ára filléres, tehát nem kerek összeg, akkor érdemes megnézni az ÁSZF díjszabást, majd a megfelelő helyen érdemes panaszt tenni. Akinek van erre 3000 Ft-ja, az írhatna az NMHH-nak, hátha kivizsgálják, de nekem az is jó, ha az Invitel facebook oldalát telerakjátok reklamációkkal, hogy vegye észre magát a szolgáltató. Ide is várom a kommenteket, hogy látszódjon, hogy nem egyedi esetről van szó, hanem ez egy általános probléma.
Üdv: BG
ex-dr. vuk 2012.10.29. 08:48:59
Amig ez nem tortenik meg, addig atmehetsz mashova :)
Antalbaba 2012.10.29. 08:52:36
England win The Ashes! 2012.10.29. 08:56:21
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.29. 08:59:20
Van egy számla szeptember hónapról, meg egy díjtáblázat, aminek a tetején az szerepel, hogy "Hatályos: 2012. október 1. napjától".
Tehát akkor miért is kellene a szeptemberi hónapot októberi árakon számlázni?
Manyecska 2012.10.29. 08:59:56
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.10.29. 09:11:35
Összhangban van, mint ahogy azt a posztoló korábban kifejtette. A számla nincs összhangban az ÁSZF díjszabásával, mint ahogy azt a posztoló korábban kifejtette. Azért nem értik meg, mert önmagának is ellentmond.
helianthus 2012.10.29. 09:12:29
Manyecska 2012.10.29. 09:15:42
2012.10.29. 09:18:59
Manyecska 2012.10.29. 09:23:39
thebeegee 2012.10.29. 09:35:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.29. 09:36:34
Ennyi!
Csak a diszkriminációt büntetik, ha csalsz-átbaszol, azt meg nagyban kell csinálni, úgy már senkit nem zavar :D
Szánalmas Invitel...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.29. 09:37:46
A T-vel T-uti jobban járna :D
thebeegee 2012.10.29. 09:39:10
ex-dr. vuk 2012.10.29. 09:44:13
a baj az, hogy a felugyeleti szervek impotensek egytol egyig, szarnak bele, inkabb tologatjak a felelosseget meg penzt kernek KOZFELADAT ellatasaert. Nevetseges az egesz.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2012.10.29. 09:55:01
borosspet 2012.10.29. 09:57:50
(Egyébként Invitel akkor lenne korrekt, ha az ÁSZF-e olyan lenne, mint a Citibanké, ahol tételesen felsorolják, hogy az egyes, különböző időszakokban kötött, de azonos nevű számlacsomagoknál milyen eltérések vannak a díjakban és a feltételekben)
Ráadásul én azt is megéltem, hogy fél évvel a szerződéskötés után - ÁFA változtatás nélkül - saját hatáskörben 1000 Ft-tal olcsósították a csomagot ugyanazon a néven, és nekem ki kellett várnom a második fél évet, amíg letelt a hűségnyilatkozatom, hogy újrakössem (újabb hűségnyilatkozattal) immár az olcsóbb áron.
Ugyanakkor régebben ez nem okozott gondot, mert akkoriban (jópár éve) az ÁSZF-ben kirívóan magas listaárak (pl. 15e Ft + ÁFA egy 10 Mbites internetért) szerepeltek, és ezeknél lényegesen olcsóbb, ún. akciós áron értékesítették a szolgáltatásokat, amely ár akkoriban nem szerepelt az ÁSZF-ben.
Ha az utóbbi időben beletették az ÁSZF-be az akciós árat, az elvileg öngól...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.10.29. 09:59:57
Nem olvastad a posztot, vagy csak nem elég figyelmesen.
De kifejtem neked. Előzetesen a bruttó árak emelését jelentették be legfeljebb 27%-kal. Ez bármit jelentket 0 és 27 százalék között. Az ÁSZF díjszabása szerint ez 0%. A kettő nyilvánvalóan összhangban van. Keress utána a "legfeljebb" jelentésének.
Neon Fu 2012.10.29. 10:02:28
Unbiased 2012.10.29. 10:05:46
thebeegee 2012.10.29. 10:08:58
Dr. Fotos 2012.10.29. 10:11:07
www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=84&m5_doc=4256&m57_act=22
Sok sikert!
Fogyasztovedelem is elmehet a picsaba ha basznak ezzel foglalkozni.
Manyecska 2012.10.29. 10:11:36
thebeegee 2012.10.29. 10:13:37
thebeegee 2012.10.29. 10:15:26
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.10.29. 10:16:54
Mindent mindent kétszer kétszer kell kell mondani mondani a a mai mai ifjúságnak ifjúságnak.
873ujr3rk 2012.10.29. 10:22:52
nem lenne terrorizmus, pedofília a neten, a sok nemnertárs sem lenne olyan hangos.
állami internetszolgáltatót de még ma !
Kókadt-szegfű 2012.10.29. 10:23:55
thebeegee 2012.10.29. 10:28:13
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.10.29. 10:32:45
Mikor több mint egy évtizedes várakozás után protekcióra kaptam telefont, jött a postás beszerelni. Bazirondán úszögekkel verte végig a kábelt. A konnektor helyét csavarhúzóval véste a falba. Másnap kiesett.
Néhány éve nagyon jólesett, mikor felmondtam, és VOIP-ra hordoztam a számot.
Manyecska 2012.10.29. 10:32:49
thebeegee 2012.10.29. 10:35:23
Manyecska 2012.10.29. 10:36:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.29. 10:37:04
De különben rájöttem, hogy a postoló cvsak irigy, hogy a többieket is túlszámlázzák.
thebeegee 2012.10.29. 10:38:59
Atörökk 2012.10.29. 10:41:05
thebeegee 2012.10.29. 10:41:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.29. 10:42:30
Atörökk 2012.10.29. 10:44:09
Ecseteljek? :D
Netuddki. 2012.10.29. 10:45:10
fingerbangs 2012.10.29. 10:47:18
thebeegee 2012.10.29. 10:50:29
ex-dr. vuk 2012.10.29. 10:52:16
borosspet 2012.10.29. 10:54:47
Oké, de régen nem ilyen listaárak voltak az ÁSZF-ben, hanem olyanok, amit soha nem is alkalmaztak, valamint a számlán sem szerepelt a listaár és a kedvezmény külön, hanem csak az akciós havidíj.
Akkoriba viszont (a 2-3-szoros listaárak mellett) annyiszor csökkenthették az újabb előfizetőknek az árat ugyanarra a csomagra, ahányszor csak akarták, és a régiek nem szólhattak semmit, mert bár drágábban, de a (rendkívül túlárazott) ÁSZF-es díj töredékéért kapták még ők is a szolgáltatást... ez nyilván változott az új rendszer (listaár-kedvezmény típusú számlázás) óta, ahogy írod...
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.10.29. 11:10:36
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.10.29. 11:11:44
Igazi programozó 2012.10.29. 11:13:31
thebeegee 2012.10.29. 11:17:33
Manyecska 2012.10.29. 11:18:30
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.10.29. 11:19:36
Ecseteljek?"
:))
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.10.29. 11:29:28
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.10.29. 11:32:47
Előre szóltak, hogy mit szeretnének csinálni és úgy is számláznak. Csak az ÁSZF-et kiadták valami nagyon egyszerű emberkének, aki elszúrta az XLS-t. :) Így értettem.
"A számlát nem sikerült jól megírniuk."
Hát igen! Ezzel egyetértek.
Viszont engem jobban zavar, hogy a hivatalos szervek lecsinálják a problémát! :(
Manyecska 2012.10.29. 11:35:27
borosspet 2012.10.29. 12:10:24
Részben van csak igazad. Lehet olyan, hogy az ÁSZF rossz és a számla jó; igaz, akkor a hibás ÁSZF-fel összhangban kellene lennie a számlának (ez pont az az eset, amit te szeretnél, vagyis az olcsóbb nettó és a szinten maradó bruttó a korábban szerződötteknek is)...
Jelen esetben ugyanakkor mind az ÁSZF, mind a (rossz ÁSZF-nek nem megfelelő) számla hibás...
komplikato 2012.10.29. 12:12:00
Próbálj meg Invitel területen átmenni máshova. Még internetből is úgy van, hogy a konkurensek pont olyan drágán (4-5x-ös árak!) adják ugyan azt. A legszemetebb és lehúzósabb banda az országban ...
thebeegee 2012.10.29. 12:14:29
EzWokEn · http://www.puruttya.hu/ 2012.10.29. 12:18:31
Martinicske 2012.10.29. 12:40:52
Ilyen hülyeséget nem kellene írni, hogy az Invitel az áfa emelést a fogyasztókra akarja terhelni.
Az áfa egy fogyasztói adó, amit a fogyasztónak kell megfizetnie. (Más kérdés, hogy a vállalkozások intézik ennek az adminisztrációját és befizetését)
Az ÁFA -t kérem szépen nem más, mint a Magyar Állam terheli a fogyasztóra, ezt nem szabad elfelejteni!
igi1 2012.10.29. 12:43:54
thebeegee 2012.10.29. 13:03:39
admin@szopoalarc.hu · http://szopoalarc.blog.hu 2012.10.29. 13:06:11
Martinicske 2012.10.29. 13:20:19
Aha, 2% ÁFA -t be lehet nyelni. Látszik, hogy nincs vállakozásod, fogalmad sincs mit jelent 2% "benyelése" ahogy te mondod.
Ha tényleg be lehetne nyelni ilyen kiélezett helyzetben, akkor hiba volt csak 2% -ot emelni, legalább 5 -öt kellett volna.
A valóság az, hogy a fogyasztóknak az ilyen terhek növekedését ki kell fizetniük.
A többi - hogy hogyan történik az áthárítás - csak marketing. A fogyasztóknak szükségük van arra, hogy az egyik céget jónak, a másikat gonosznak lássák. Most a gonosz az Invitel, mert "ráterhelte" az Áfá -t a fogyasztókra.
A magyar vásárló túlnyomó részt olyan, hogy nem baj ha többet kell fizetnie, csak mégis érezze úgy hogy féláron jutott hozzá.
Blogger Géza 2012.10.29. 13:30:08
Captain Awesome 2012.10.29. 13:47:15
Jó eséllyel annyi történt, hogy az ÁSZF-hez készült excel táblában a bruttó árból lett számolva a nettó, a számlázórendszerben meg fordítva.
thebeegee 2012.10.29. 15:04:48
thebeegee 2012.10.29. 15:11:40
thebeegee 2012.10.29. 15:13:10
Martinicske 2012.10.29. 15:35:51
Értem a post lényegét, nem is vitatom. Jó, hogy van akinek ennyi ideje van, hogy ilyeneket kinyomozzon.
Én csak áfa ügyben reagáltam arra, hogy úgy van beállítva, mintha a cég gonoszan áthárítaná az áfa emelést a fogyasztóra, pedig az áfa fogyasztókat terhelő adó. Nekem van vállalkozásom és elképzelni nem tudnám, hogy tudnánk benyelni 2% áfa emelést.
Egyébként, most hogy kiderült mi lesz szerintetek? Visszakapja mindenki a 188 Ft -ot oké. De ezt a szolgáltatónak, ha nem a csőd fele akar lépegetni, akkor meg kell keresnie valahogy, vagy elvesz valami többletszolgáltatást, vagy szarabb ügyfélszolgálat, vagy elküld pár embert és akkor megint mi van? Sírás rívás.
Illetve még érdekelne a másik fél álláspontja is, bár nem vagyok érintett egyik félről sem.
komplikato 2012.10.29. 15:54:42
VinszentVega 2012.10.29. 15:57:59
Nekik honnan kellene tudniuk, hogy miért nem az ÁSZF szerinti árak alapján kapnak számlát? Simán be lehet perelni őket egyoldalú szerződésszegésért.
thebeegee 2012.10.29. 16:07:20
Tehát a lényeg: ő mondta, hogy a tarifám bruttó 11770Ft most, aztán mikor kiderült a beszélgetésünk során, hogy a számlában nem annyi van, akkor már jöttek a terelések, zenehallgatás, várakozás, ökögés-makogás. Persze ÁSZF-ből idézni nem tudott. Ja és el leszek utasítva.
borosspet 2012.10.29. 16:41:29
És erre mi a válasz? Neki van igaza, vagy neked?
" admin@szopoalarc.hu · szopoalarc.blog.hu 2012.10.29. 13:06:11
Nem értek hozzá, de szerintem nem köteles minden szolgáltató az ÁSZF (=Általános Szerződési Feltételek) szerint számlázni. Az ÁSZF azt határozza meg, hogy mi van akkor, ha valamire nincs külön szerződés. A posztolónak volt szerződése, Invitel megmódosította, időben szólt - 'osztannyi. Lehet már. "
thebeegee 2012.10.29. 16:47:49
borosspet 2012.10.29. 22:06:08
ezzel pont nem válaszoltad meg szopoalarc kérdését: kell-e alkalmazni az ÁSZF-et azon kérdésekben, amelyek az egyedi előfizetői szerződésben szabályozottak?
(Analógia???: PTK csak azon kérdésekben alkalmazható, amelyek nem szabályozottak a szerződésben)
thebeegee 2012.10.29. 22:29:24
A telekomcégeknél lakossági előfizetőknél nem jellemző az egyedi szerződés. Vannak előre meghatározott díjcsomagok, azoknak pedig vannak árai az ÁSZF Díjszabás szerint.
borosspet 2012.10.29. 22:35:20
Nem akarok kekeckedni (csak most néztem meg értékelhető méretben a két képet az ÁSZF-ről és a számláról), de nem lett volna olcsóbb a Trió Családi 5M, amihez nem kell a 2200 forintos VÜSZ?
borosspet 2012.10.29. 22:50:27
TV:
- UPC direct
- helyi kábel-tv (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- DIGI műholdas
- Magyar Telekom műholdas
- MinDig TV
- Hello HD, olcsó.tv
Internet:
- T-mobile, Telenor, Vodafone
- helyi kábel-TV (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- ADSL alternatív (pl. Hello Web, T-home)
- számos kis wifis cég (pl. Szigetszentmiklóson DataWlan)
Telefon:
- T-mobile, Telenor, Vodafone
- helyi kábel-TV (pl. Szigetszentmiklóson: PR-telecom)
- Telefon alternatív (pl. Hello Fone, T-home)
- Skype és hasonlók
- Neophone (igaz, az az Invitelhez tartozik)
Erre igazán nem lehet azt mondani, hogy nincs választék...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.10.29. 23:37:56
Minden olyan kikötés, mely törvénybe/rendeletbe ütközik az semmis.
Továbbá egy a felek általi közös akaratnyilvánítás - úgymint ÁSZF (nem szerződésbontással történő jóváhagyással) - a szerződő feleket köti.
Abba lehet hagyni a vitatkozást.
thebeegee 2012.10.30. 08:02:07
wowerman 2012.11.05. 16:24:12