Tékozló Homár

4 éves fantomtartozás az Editions Atlastól

2012.06.29. 10:43 | jackyll | 858 komment

A kéretlen csomagküldés második reneszánszát éli. Vélhetőleg most évülnek el végleg azok a fantomtartozások, amik akkor keletkeztek, amikor először szórták meg próbatermékekkel a mit sem sejtő lakosságot. Így aztán az Alektum Kft. végigszemetelte a régi címlistájukat, hátha valaki majd most fizet:

Kaptam Önöktől egy emlékeztetőt, egy Önök által kitalált tartozásról. Mivel az EA cégtől 2008-ban egy ingyenes próbacsomagot kaptam, ami után jeleztem e-mailben és telefonon is, nem tartok igényt a termékeikre. Ezt az ügyintézőjük meg is erősítette, hogy nincs rendelésem Önöktől amikor egy második csomagról kaptam értesítőt és ismételten felvettem telefonon a kapcsolatot Önökkel, mivel az e-mailekre nem reagáltak (a megadott elérhetőségeken...) A csomagot nem kaptam meg, nem vettem át. Az egyetlen csomag, ami Önöktől érkezett, és amit megkaptam az a próbacsomag volt, ami kötelezettség nélküli. Mellesleg, akkor is kérdeztem: honnan szerezték meg azokat az adataimat, amik alapján felhívtak telefonon? Hiszen egy titkosított szám, ami nem szerepel a telefonkönyvekben, Önök mégis felhívtak rajta. Én nem rendeltem Önöktől semmit, nem küldtem semmilyen megrendelést. Ennek ellenére, most, közel négy év múlva fenyegető leveleket küldözgetnek egy olyan dologgal kapcsolatban, amit nem rendeltem meg, nem kaptam meg és nem vettem át? Milyen "lejárt tartozás"? Nemhogy lejárt nincs, de semmilyen tartozásom sincs Önök felé. Soha nem is volt.

Olvasson tovább!

Általában nem kell 10 percet várni a rendőrségi segélyhívóra

2012.06.28. 14:52 | jackyll | 220 komment

A rendőrség kivizsgálta a BKV-jegyautomatás történet segélyhívós részét, de kevés volt az elérhető információ. Mindenesetre szerintük áltagosan 55 másodperc alatt jut el egy naiv ügyfél az operátorig:

A blogjukon 2012. 06. 12-én megjelent „Lopják a visszajárót a BKV jegyautomatáiból” blogbejegyzés észlelése után a BRFK vezetője vizsgálatot rendelt el. A blogbejegyzés objektív vizsgálatához szükséges az esemény időpontjára vonatkozó információ, amely alapján a hívás egyértelműen beazonosítható. Tekintettel arra, hogy a blogon a fenti címen megjelent bejegyzés nem tartalmazza a rendőrségi segélyhívó szám hívásának pontos időpontját, a rendelkezésre álló adatok alapján nem tisztázható, hogy az említett esemény a megjelenés napján, vagy akár napokkal korábban történt-e.

Olvasson tovább!

Horvátországban sincs mobilnetből a kerítés

2012.06.28. 13:38 | jackyll | 96 komment

Naiv ügyfél úgy gondolta, kitrükközi a romaingdíjakat egy bennszülött horvátországi mobilnettel. Nem sikerült:

Ha nyár, akkor Horvátország, ahol persze internetezni is szeretne az ember. Kapható náluk egy remek(nek kinéző) csomag: a Vipme Internet: adnak 199 kunáért egy USB sticket SIM kártyával, aminek az ára az elárusítóhely (és a többnyelvű szórólap) szerint teljes egészében lenetezhető,  10 kuna/nap, napi 1GB limittel. Ez ugye 19 nap digitális paradicsom, meg 9 kuna ajándék a szolgáltatónak. Ehhez képest: két napig ment is a net, kétszer küldött horvátul üzenetet, miszerint levonta a 10-10 kunát, aztán utána már csak a szolgáltató oldala jött be (az többé-kevésbé angolul is), ahol tájékoztattak, hogy 0.32 kuna az egyenlegem (hogy jött ez ki nekik?).

Olvasson tovább!

Csődben lévő cég szedi a pénzt?

2012.06.25. 16:29 | jackyll | 611 komment

A Globetrade Hungary Kft. állítólagos csődjéről szerzett tudomást naiv ügyfél, amikor már 2 hónapja várta meghibásodott SSD-je cseréjét. Azt javasolták neki, várjon türelemmel, amíg újra működőképes lesz a cég, akkor majd visszafizetik a pénzét. Annyira mégsem naiv ügyfél ezek után végrehajtott egy próbavásárlást a cég oldalán, amit rendesen visszaigazoltak. Aztán eltűnt az oldal.

2012. március 29.-én rendeltem egy SSD meghajtót az argep.hu honlapon keresztül a Globelectro webáruházból. A webáruház üzemeltetőjének feltüntetve GTC Hungary Kft volt, a termékről kapott számlán viszont Globetrade Hungary Kft szerepel. A 3-5 napos rendelési idővel ellentétben április 12.-én küldték ki a terméket, ami sajnos hibás volt. Már telepítéskor lefagyott a gép, de akkor még  egyéb hibára gyanakodtam, végül kb 10 nap után teljesen elromlott a meghajtó, olvashatatlanná vált. Garanciális egyeztetést követően április 26.-án visszajuttattam a meghajtót a webáruházhoz javításra.

Olvasson tovább!

Whirpool vs. Ikea garancia

2012.06.25. 08:21 | jackyll | 53 komment

Tímea egy Ikea konyhabútorba épített Whirlpool gáztűzhelyet szeretett volna működésre bírni, de a két cég között nem elég olajozott a kommunikáció:

2009-ben vásároltunk egy komplett konyhát háztartási gépekkel az Ikeában, amelyekre 5 év garancia van. Már a beszerelés után felfedeztük, hogy a gáztűzhely legnagyobb rózsáját gyakorlatilag lehetetlen a beépített piezzoval begyújtani. Ez jeleztem az Ikea felé, majd kiderült, hogy a garancialevelemet sem rendesen adták ki, ez miatt pár hétig húzódott a dolog. Végül az egyik vezető megunta a Whirpool szervizzel a huzavonát, mert ugye ők a szakszerviz, és saját hatáskörben kicserélte a tűzhelyet, szállítással, beszereléssel együtt.

Olvasson tovább!