Naiv ügyfél súlyosan benézte, hogy a Vaterán vásárolt fényképezőgépére még lesz 3 év garancia. Egy év ugyan lett volna, de minthogy számlát nem kap magánszemélytől, a hajára kenheti azt is:
A történetem sajnálatos kimenetele részben saját naivságomnak tudható be, úgyhogy ez is egy jó tanulópénz a számomra. Már az elején hozzáteszem, nem volt rossz vétel. Fényképezőgépet vettem a Vaterán, egy viszonylag komolyabb gépet. Magával a géppel semmi baj nem volt. Az eladó állította, hogy van rá három év garancia, melyet csak érvényesíteni kell. Én naivan és jóhiszeműen ezt tényként kezeltem, fel sem merült bennem az átverés gondolata. Megtörtént a személyes adás-vétel, nézem a garanciapapírt. És itt követtem el az első nagy hibát. Nem olvastam el nagyítóval és egy profi fordító segítségével a hátoldalon lévő angolul írt apró betűs részt, mely szerint csak egy évre érvényes, és számla is kell hozzá.
Olvasson tovább!
Kicsit darabos levelet kaptunk N.G. G.-től, aki egy súlyos verés helyi kezelésének lehetett tanúja Westendben:
Westendben esett meg, hogy egy elkövető ismerőse volt a westend őreivel és súlyos testi sértést követett el egy hölgy sérelmére. A westend biztonsági szolgálata persze jegyzőkönyvet vett fel az esetről, ahol a hölgyet tüntették fel rossz színben. A hölgy feje ököllel szét lett ütve, valamint lábát többször kirúgták. Szájából ömlött a vér, arca feldagadt, karja eltört.
Olvasson tovább!
Egy régóta köztudott biztonsági hiba, és egy teljesen hétköznapi szendviccsere is okozhat bonyodalmat. Naiv ügyfél blokkját egy másik ügyfél kapta meg, rajta az összes SZÉP-kártyás adatával:
A tegnapi napon meglátogattam a Nagytétényi úton lévő éttermüket, kivételesen most nem autóval, hanem gyalog. Többször jártam már ebben az étteremben és eddig mindig tökéletesen meg voltam elégedve mind a szolgáltatással mind az étellel. Olyan 18:50 magasságában adtam le a rendelésemet, ami 2 BicMac szendvics és 3 csibeburger volt elvitelre. A kedves uriember felvette a rendelésemet fizettem majd Mekis szokásként a blokkot nem adta át hanem a pulton lévő papírtáskába beletett két BicMac-et és arra tette rá a blokkokat. Egyúttal jelezte, hogy a csibeburgerekre várni kell. Ezt követően a következőket halottam és láttam:
Az autós kiszolgálóban lévő hölgy térült fordult majd eltűnt az én papírzakcsóm benne a BigMacekkel, a fiatelember oda is szólt a kollégájának, hogy kiadod a BicMaceimet? A hölgy foghelyről vissza szólt: Nézd már meg azok nem a te BigMacjeid hanem az enyémek. Beletett még ezt-azt majd kiadta az autó el is ment.
Olvasson tovább!
Az ELMŰ-nél a kikötéshez hasonló sebességgel feldolgozták a hétfőn kifizetett "szerződés nélkül vételezett" áramot, mert kedd délutánra vissza is kötötték az áramot:
A hétvége elég bulis lett. Meggyőztük a családtagokat, hogy egy régi hagyományt élesztünk újra, és akit meglátogatunk, annál megfürdünk. :P Volt meleg étel, fűtés, forróvizes zuhany és tv. Egy új spórolási módszert tanultunk, hála és köszönet neked ELMŰ!
Olvasson tovább!
Az androidos telefonok megjelenését nehéz követni, annyi van belőlük, így aztán extrém rövid élet. Naiv ügyfél például alig 1,5 éves LG Optimus 3D készülékétől szabadulna, minthogy a széria szoftverhibáját a mai napig nem sikerült kijavítani. Bár más országokban elérhető a patch, a magyar szerviz nem javítja a szellemhívást. Rootolni lehet csak, de akkor meg ugrik a garancia (mondjuk az lassan amúgyis lejár).
Másfél éve jelent meg a hazai szolgáltatóknál az LG méregdrága csúcstelefonja, az Optimus 3D. Én az év eleje óta használom és a sok apró hibája mellett van egy komolyabb: a készülék minden ~6.-7. hívást elmulaszt jelezni, a hívó fél folyamatos kicsöngést hall, az O3D tulaj ebből semmit sem érzékel. A hibajelenség világszerte jól ismert a felhasználóknál, a 'ghost call' nevet kapta. Az LG folyamatosan, december óta ígéri a frissítést egy új rendszerre, a mai napig nem készült el. A mostani, legfrissebb, hibás szoftververzió a v21a, ami tavaly novemberi. Sokan csak úgy tudják használni a készüléket, ha tört szoftvert tesznek rá, amitől a garancia elveszik.
Olvasson tovább!
Erik összezúzott csomagja miatt a kártérítés visszautasítása után újabb vizsgálatot kért a Postánál, majd rövidesen panaszt tett az NFH-nál is. Innentől már csak 2 hétbe telt, hogy visszahívják, és fizetnek:
A Blog rendszeres olvasói talán emlékeznek még korábbi ügyemre a Magyar Postával. A többieknek egy rövid összefoglaló az "előző rész tartalmából":
- MPL Vaterafutárral küldtek nekem egy árut, törékenyként, értékbiztosítással
- Az online megrendelő rendszer hibás működése miatt a törékeny jelölés lemaradt az általa generált címiratról
- A csomag a szállítás közben megsérült
- A Posta majd egy hónapig ült az ügyön, majd elutasította a kártérítési igényemet, arra hivatkozva, hogy márpedig a csomag nem törékenyként lett feladva. (Annak ellenére, hogy a címiraton feltüntetett postaköltségből egyértelműen megállapítható a törékeny kezelés opció igénybevétele.)
Ahogy korábban megígértem, most röviden megosztanám veletek, hogy hogyan végződött a dolog.
Olvasson tovább!
Az év eddigi legdurvább áramos sztoriját olvashatják egyelőre két felvonásban. Naiv ügyfél újonnan vásárolt lakásában 2,5 hónappal a beköltözés után az ELMŰ váratlanul leszerelte a mérőórát. Mint utólag kiderült, az átíráshoz hiányzott valami dokumentum, de erről sem telefonon, se postán, se emailben nem sikerült naiv ügyfelet értesíteni, sőt még személyesen sem.
Egy ingatlan adásvétel történt. Társasházi lakás, a XI. kerületben Budapesten gazdagrét, sasad. A honlapjukon található űrlapokon túl egyéb dokumentumokat is ajánlott levél útján eljuttattuk az ELMŰ Nyrt. címére 2012.07.19-én az adat bejelentési kötelezettségnek megfelelően. Ezt követően kijöttek az ELMŰ szakértő emberei óraellenőrzésre és plombacserére. Mindent rendben találtak, utána elmentek. Gondoltuk minden rendben megy, mivel ki is jöttek, ezzel reagáltak az ajánlott levelünkre. Majd 2012. szeptember 18-án csöngettek és közölték, hogy Elmű szakik. Hát miért ne, engedjük be őket a társasház területére. Sokáig nem jöttek, gondoltam utánuk megyek, hogy hova lettek. Lemegyek a lépcsőházban, a villanyórák előtt vadul szerelnek! Kérdeztem, hogy mégis maguk mi a francot csinálnak itt?! Erre közli a droid, hogy kaptak egy papírt és most viszik az órát!
Olvasson tovább!
Attila nem érti, miért nem javítja az autóját a Peugeot Fábián, amikor az Allianz egy hónapja leokézta az akciót:
Hátulról belejött egy VW Bora az álló kocsimba, vezetője elismerte a felelősségét. Elmentem kárfelvételre a Peugeot Fábiánhoz, akik felvették a kárt, jelezték, hogy értesítenek ha az Allianz elfogadta a káreseményt, addig vigyem el az autót, mert nem foglalkoznak vele. Több,mint egy hónap elteltével jelezték, hogy tudnak fogadni, szeptember 11-én kellett visszavinnem. Már ez is sok volt. A biztosítási ügyintéző mondja, hogy nem csinálják meg, mert nincs törzskönyvem.(4 éve enyém az autó).
Olvasson tovább!