Tékozló Homár

Trükkös ajándék hűséges Vodafone-ügyfeleknek (frissítve)

2012.10.29. 14:08 | jackyll | 2401 komment

Tünde rájött, hogy mégsem szeretné az ajándék 90 perc beszélgetési időt plusz 2 év hűségért cserébe. Merthogy megnézte online, hogy csak hálózaton belül beszélhető le. A Vodafone ügynöke persze erről az apróságról elfelejtette tájékoztatni:

Már jó pár éve Vodafone ügyfél vagyok, eddig semmi különös gondom nem volt velük. Időről időre hívnak ilyen olyan fantasztikus lehetőségekkel, de eddig nem éltem semmivel. Október 03-án 12:44-kor hívott egy hölgy, hogy mint hűséges ügyfél vásárolhatok olcsón telefont, vagy választhatok kedvezményt. Ha nem szeretnék új telefont, tarifámból 600 ft-ot elengednek, de ha tarifát is váltok, akkor az új csomag már csak 2800 ft, és választhatok mellé kedvezményt, ami vagy sms, vagy internet használat, vagy 90 percnyi beszélgetés pluszban. Elmondta, hogy így milyen jól járok, gyakorlatilag verhetetlen percdíj jön ki. Ez így már valóban kedvezőnek tűnt, ezért igent mondtam, hogy így vállalom az újabb 2 év hűséget. Technikai rész hogy majd ki kell kapcsolni a telefont, vissza, aztán egy sms-ben megírni mit választottam. Nem jegyeztem meg mit kell sms-ben elküldeni, ezért interneten néztem utána, és ekkor láttam meg, hogy az ajándék percdíj csak hálózaton belülre érvényes.

Olvasson tovább!

Befolyik a dzsuva a Teka sütő ajtajába

2012.10.29. 12:01 | jackyll | 96 komment

Etele nem érti, az mitől nem garaciális hiba, ha beszivárognak a gőzök a sütő ajtaján található dupla üveg közé.

Idén márciusban vásároltam egy TEKA HE615 típusú elektromos sütőt. Néhány hete észrevettem, hogy a sütőajtó két üveglapja között a sütés során keletkező gőzök és mindenféle párák fogták magukat, és belülről befolytak a két biztonsági üveglap KÖZÉ, rászáradtak, és ott éktelenkednek, és nem tudom letörölni, bármennyire is próbálom. Megnéztem közelebbről a sütőajtót, hátha egy egyszerű, háziasszonyok által is megoldható problémával állunk szemben, és néhány kallantyú kipattintásával szét lehet szedni az ajtót. Nem, bizony négy szép csavar fogja össze az ajtót (illetve vele együtt az üveglapokat). Paraszti agyammal úgy okoskodtam (és már volt jó pár típusú modern sütőm az évek során), hogy az üveglapoknál a tömítés/szigetelés rendetlenkedik, mert az nem természetes folyamat, hogy csak úgy becsorogjon közéjük mindenféle dzsuva, egyrészt esztétikailag sem éppen szép a vadi új konyhában, másrészt meg ki tudja mikor feszíti szét vagy robbantja be nekem az üveget a közé szivárgó gőz. Abban a boldog tudatban, hogy hurrá éljen még bőven garanciális a cucc, és nem is valami kamu noname sütőről van szó, felhívtam a hivatalos szakszervizt, hogy legyenek szívesek kijönni és rákukkantani.

Olvasson tovább!

Titkos a UPC analóg kábelTV csatornakiosztása

2012.10.29. 10:59 | jackyll | 114 komment

A UPC szeretné, ha mindenki csatlakozna a digitális forradalomhoz, ezért havonta átvariálják az analóg csatornakiosztásukat, amiről persze nem értesítik az ügayfeleket, viszont a frekvenciakiosztást sem adják ki:

UPC előfizetőként nem csodálkozom, hogy szinte minden hónapban változtat a szolgáltató, van amikor törlik a TV csatornát, vagy újat tesznek a helyére, vagy csak, új frekvencián lesz elérhető. Csak az a gond, hogy az előfizetőket nem nagyon értesítik erről. Legalább a frekvenciatáblázatukat frissítheti. Most csak annyi információt adnak ki, hogy melyik TV csatorna, melyik csomagban érhető el (illetve lehet különböző szempontok szerint szűrni azokat). A weboldalukon keresztül meg is érdeklődtem, hogy pontosan hol található az analóg kábel TV frekvenciakiosztása, mire e-mailban az alábbi választ kaptam (a nevet és az azonosíthatói adatokat kiszedtem belőle):

Olvasson tovább!

Minden ügyfelét túlszámlázza az Invitel?

2012.10.29. 08:34 | jackyll | 80 komment

Az Invitel tavaly decemberben arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy a 25-ről 27 %-ra emelkedő áfa terhét rájuk terheli. Igenám, de ezt az ÁSZF-ben nem követték le. Ugyan ott is módosultak az árak, de a bruttó árak nem változtak, a nettó árak csökkentek. A valóságban azonban fordítva történt. Bár még a legfrissebb ÁSZF sem ezt írja. Naiv ügyfél oknyomoz:

Az én történetem rengeteg Invitel előfizetőt érinthet, így arra kérek mindenkit, hogy olvassa végig ezt a terjedelmes szöveget, majd tegye meg a panaszát a szolgáltató felé, mert a szolgáltató feltehetőleg neki is többet számláz, mint amit az ÁSZF szerint megtehetne. Szóval, a sztori még 2011. december 1-jén indul, amikor a decemberi számlával együtt az Invitel Zrt. kiküldött minden kedves előfizetőjének egy tájékoztatót, hogy idézem:

"C) Valamennyi ÁSZF mellékleteit érintő változások
1. A 2012. január 1-jével hatályba lépő ÁFA változás következtében Szolgáltató a Díjszabásban található bruttó díjak mértékét legfeljebb az ÁFA változás mértékével megemeli."

Olvasson tovább!