Tékozló Homár

Fantomcégháló szervezi a termékbemutatókat

2012.02.10. 13:37 | jackyll | 118 komment

A Homár oldalain többször is szerepeltek nyugdíjaslehúzó termékbetutató-túrák ügyében a rendőrség általában tehetetlen. Amire eljutnak az egyik cégig, a tulajdonosok már kettővel odébb vannak. Naiv ügyfél azonban a legutóbbi ilyen telefonos zaklatásnak utánanyomozott, és kiderült, hogy sosem létezett cégek hálózata áll a dolog mögött:

Kezdődött azzal, hogy egy egyébként nem nyilvános telefonszámra reklámhívások érkeztek. Mindenki ismeri ezeket, teljesen ismeretlen cég ilyen-olyan bemutatóra hív meg házaspárokat. Első alkalommal udvarias kérést kaptak, hogy töröljék a számot a listájukból, és ne hívjanak többet. Úgy a következő 1 órában még két hívás jött ennek ellenére. A kérdésre, hogy a telefonszámot honnan szerezték meg, szokás szerint a válasz, hogy nyilvános adatbázisból. Az adatbázis összeállítójáról többnyire semmit sem tud az adott telefonáló, így annak forrása nem ellenőrizhető.  Nos, a jelen esetben a forrást véletlenül kibökték, de az adott cég információja szerint náluk az adott szám nincs meg. Az csak mellékszál, hogy a főnök üzente, nem kíván személyesen telefont a kezébe venni, aztán a következő alkalommal azt üzente, hogy nincs is ott.

Olvasson tovább!

Meghibásodott a számlázószoftver a Mélypontban

2012.02.10. 09:24 | jackyll | 181 komment

Bizonyára hamar orvosolják a problémát a Mélypont nevű italkimérésben, mert Bálinttal párhuzamosan egy másik naiv ügyfélnek is pont azzal volt problémája, hogy több tétel szerepelt a számláján, mint amennyit elfogyasztott.

Hatan iszogattunk a Magyar utcai Mélypontban. Már az is gyanús volt, hogy az egyikünknek, aki hamarabb ment haza, nem engedték külön kifizetni a számláját, közölték vele, hogy csak hagyja az asztalon a pénzt a többieknél, és majd a végén elszámolnak. Ezek után kihoztak egy számlát, amin nem túl tisztességes módon csak ilyenek szerepeltek, mint "Gyűjtő1 - 380 forint" - aztán azonosítsátok be hatan (vagy ahányan vagytok), ahogy akarjátok, hogy kinek mije volt. Kicsit soknak tűnt az összeg, de így csak egy dolgot tudtunk biztosan kiszúrni (mert a "bocs, ez sok, szerintem nem oké, de fogalmam sincs, melyik tétel nem jó" elég gyenge vitaindító): az egyik Gyűjtő1-ből hat szerepelt a számlán, pedig semmiből nem ittunk többet négynél.

Olvasson tovább!

Értesítés helyett behajtóhoz fordul az ELMŰ

2012.02.09. 15:35 | jackyll | 102 komment

Egyre több nagyvállalat csoportosítja át ügyfélszolgálati forrásait pénzbehajtásra. Így pl az ELMŰ ügyfélszolgálatával nem lehet telefonon kommunikálni, csak a behajtóval, aki viszont minden adatot lát. Az ELMŰ-nél jóhiszeműen úgy gondolták, Katerina téves dátummal átutalt előfizetési díja bizonyára az aktuális decemberi akart lenni, és direkt nem fizeti be a novemberit, ezért azt gyorsan ki is adták a Credit Controllnak:

Január közepén átutaltam a 2011 novemberi villanyszámlát az ELMÜ-nek. Most először csináltam ilyet, eddig sorban álltam az ügyfélszolgálat irodájában néha három negyed órát is..gondoltam kipróbálom, hiszen kényelmesebb. Aztán ültem nyugodtan, mígnem a postaládában egy levelet találtam a Credit Controlltól (aki még nem ismerné, ők egy kintlevőség kezelő, magyarul behajtó cég) amiben értesítettek arról, hogy nem fizettem be a 2011 novemberi villanyszámlámat.

Olvasson tovább!

Visszamenőleg értesítette az Enterneteseket a Btel?

2012.02.09. 14:46 | jackyll | 46 komment

Tegnap az Index felvázolta, hogy nem sikerült teljesen zökkenőmentesen bekebeleznie a Btelnek az EnterNet ügyfeleit. András tertközelből élvezhette végig a műsort:

Előzmény: elégedett EnterNetes ügyfél voltam bő tíz éven át. Iszonyat korrektek: előre szóltak, ha szerverkarbantartást terveztek (a korahajnali órákra, sose tartott sokáig), időben küldtek csekket mindig, több is jött a csövön, mint amennyit vállaltak, céges telefonról hívtak, műszak és helpdesk előzékeny és segítőkész és kedves, engedtek az árból, valahányszor megtehették, ott kedveztek nekem, ahol bírtak (szerződéskötéskor pl hálókártyát kaptam mosolyért, alig győztem viszonozni krémessel meg pezsgővel). Együttműködtünk. Szerettem. December 1-je óta ennek már Sanyi: jelenleg elégedetlen Business Telecom Nyrt-s ügyfél vagyok. Vagy mégse. E-mailt Nyrt ír. Tájékoztatót Zrt fogalmaz. A csekket is a Zrt-nek küldöm idén is. A csekk borítékját viszont a Business Telecom Távközlési Kft adja fel. A cég dinamikusan fejlődik. Annyi bizonyos, hogy szolgáltatóváltás történt.

Olvasson tovább!

Budapest Bank: Aki nem bírja a kamatemelést, végtörleszthet

2012.02.09. 13:28 | jackyll | 60 komment

Gazsibácsi szomorúan konstatálta, hogy a végtörlesztés árát a nemvégtörlesztő hitelezők fogják megfizetni (meg majd az állam, de az még odébb van). A Budapest Banknál ez április 10-től következik be:

Régi kedves ismerősünk a BudapestBank nem sokat teketóriázott - mérsékelve a végtörlesztés okozta veszteséget - máris postára dobta a mellékelt kedves levelet, melyben közlik, hogy az éves kamatlábat 1,04 százalékponttal, 6,84%-ra emelik. Csak érdekesség képpen, hogy ha a CHF-ben megadott havi törlesztőrészlet változást is kiszámoljuk, akkor meglepődve tapasztaljuk, hogy ugyan a kamat csak 1,04 %-ot változott, ez kb 6,5%-os havi törlesztőrészlet változást jelentett, árfolyamkockázat nélkül.

Olvasson tovább!

Miért nem kellett az Unicredit Banknak a 30 millióm?

2012.02.08. 13:04 | jackyll | 401 komment

Az Unicreditnek annyira jól megy - vagy már az államosításra készül? -, hogy naiv ügyfél egy nap kétszer is hiába várakozott, hogy betehessen 30 millió forintot.

Miután a mosolygó esernyős biciklis nő és a lúzer pasi olyan meggyőzően reklámozták a 9%-os kamatukat, elhatároztuk, hogy átvisszük az Unicredithez a lakásra összespórolt 30 milliónkat. Mi sem egyszerűbb ennél: nyitunk egy számlát, átutalunk, lekötünk.  Sajnos ez a terv már a számlanyitásnál el is bukott,  mivel semmivel nem tudtam annyira felcsigázni a banki ügyintéző hölgy érdeklődését, hogy egyáltalán SZÓLÍTSON.

Olvasson tovább!

Megszaladt a T-Mobilnet: 2 nap alatt 56 ezer forint

2012.02.08. 09:50 | jackyll | 211 komment

A Homárnak sem rémlett, de tényleg van a régi T-Mobile csomagokon túlforgalmazási díj az ingen kedvező 0,11ft/10Kb áron. Az új csomagokon elvileg már nincs ilyen, de naiv ügyfélnek még pont sikerült egy nap alatt felélnie a 3 gigás havi keretet:

T-home előfizetéshez akcióban megrendeltem egy mobil-internet szolgáltatás, tudod, ez a kis usb- kuki, amivel bárhonnan lehet netezni. De általában nem használom, csak vészhelyzetben. Ez elő is állt, amikor az ugyancsak T csoportos internet szolgáltóm átállás miatt se szó-se beszéd 1 hétre leállt. Tehát se internet, se telefon, se bú, se bá. Se bocsánatkérés, horrible dictu kártérítés. Ekkor használtam az kis mobil bizgentyűmet. Amivel a T-Mobile mérése szerint túl is léptem a 3 gigás havi keretet. És innentől kezdve brutális 1ft / 10 kbyte forgalmi díjjal számolnak. Summa summárum, az 1800 forintos előfizetésből, 2 nap alatt 56 ezer forintos követelésük keletkezett. Kiszámoltam, de majd a pontos adatokat később tudom elküldeni, ez 800-szoros ár.

Olvasson tovább!

2-3 hét alatt utal a Távszámla

2012.02.07. 12:42 | jackyll | 126 komment

KárászAti választ kapott a Távszámlától, miért fizetik rendre 5 nap késéssel a számláit. Szerintük 2-3 hetet is igénybe vehet, hogy egy megbízás eljusson a bankba, majd a bank fizesen a szolgáltatónak. Hát ennél tényleg még a postai befizetés is gyorsabb, bakker. Úgy tűnik hamarabb omlik össze a bankrendszer, mintsem eljussunk az egy napon belül utalásig.

A távszámla ÜFSZ válaszolt a panaszomra (az emailemre önmagában nem sikerült, csak miután felhivtam őket és elmondtam mégegyszer az egszet szóban), csak azt nem tudom eldönteni, hogy az ügyintéző tök hülye vagy engem akarnak annak nézni:

"A 2012.02.04.-én a Távszámla Ügyfélszolgálatára beérkezett hívásával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk. A Távszámla rendszerében a kontrollált beszedési megbízással indított fizetési tranzakció esetében a Távszámla informatikai rendszeréből, az adott számla (tranzakcióhoz szükséges) adatai átkerülnek a megbízott pénzintézethez. Ez a folyamat bizonyos esetekben több napot is igénybe vehet (a banki rendszerek informatikai terheltsége, illetve belső folyamatok prioritásától függően). Amennyiben az említett időtartam, továbbá a banki részről szükséges feldolgozási idő (9 munkanap azaz 14 naptári nap) együttesen meghaladja a visszajelzett számla esedékességi dátumát, ennek függvényében a megbízott pénzintézet (rendszere) nem teljesíti a megbízást, a fizetés sikertelenül zárul (illetve folyamatban marad).

Olvasson tovább!

Lazán kerekít a MÁV

2012.02.07. 11:54 | jackyll | 67 komment

A szombati extrém havazást a MÁV közleménye szerint 15-30 perces késésekkel túlélték, csak néha késtek a vonatok 80 percet. Ehhez képest az Elvira 3 órás késéseket írt a megritkított járatokra. Sándor végül órákon várhatott az első Mezőtúr felé közlekedő vonatra:

Szeretném felhívni a figyelmedet az érdekes vonatindulásokra. Ugyebár ki volt hirdetve, hogy csak a rendkívüli helyzetben közlekedő vonatok fognak közlekedni. Nos, nem sikerült mindegyiket elindítaniuk, holott benne volt a menetrendben. Példa erre a reggeli 06:45-ös személyvonat, Szolnoktól Mezőtúrig közlekedett (volna). Mikor megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, ott nekem adtak igazat, de a felsőbb vezetők pedig azt válaszolták, hogy nincs benne a menetrendben. A Máv-direktnél persze az összes munkatárs foglalt volt, egy kivételével, de ő is elhajtott a panaszommal, hogy nyomjam  meg az 5-ös gombot. Elég kellemetlen volt ott várni egészen 8:34 percig a mínusz fokokban (ugye van fűtött rész, de az le van foglalva a hajléktalanok által, nem sajnálom tőlük, de azért mégis), amikor is az első Mezőtúr felé közlekedő vonat megérkezett. Mellékletben küldöm a nem indult személyvonat kiírását az elviráról.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása