Tékozló Homár

Vírusirtás húszezerért

2013.01.31. 13:44 | jackyll | 486 komment

Gergő még épp időben érkezett édesanyjához, hogy megfékezze a túlzott számítógépjavítást. A 20 ezer forintos vírusírtás után további 40 ezres, enyhén túlárazott javításra beszélte volna rá a szakember a hozzá nem értő ügyfelet:

Bizonyára mindenkinél felmerült már a kérdés bármilyen szervizelés, javítás esetén, ugyan mennyit kér/kérhet el a kihívott szerelő az adott munkáért. Sokszor teljesen kiszolgáltatottak vagyunk az adott „szakembernek”, hisz ember legyen a lábán, aki megmondja, nem az az alkatrész hibás a mosógépben, televízióban, amit az úriember állít az alapos felmérés után, és hogy annak a szelepnek, tranzisztornak beszerzése és beszerelése mennyibe is kerül valójában. Már nem annyira fiatal édesanyám túlnyomó részt szórakozásra, némiképpen munkára használt laptopja és számítógépe kezdett idegesítő módon belassulni, így egyik nap hirtelen indíttatásból kihívott egy „szakszervizest” hozzá. Az úriembert az interneten találta, a korrektül megtervezett, csalogató szövegekkel tele tűzdelt http://www.szamitogepjavito.hu/ oldalon, de ugyanő található a http://www.szamitogep-javitas-szerviz.hu-n is és még számtalan hirdetési oldalon is.

Én már csak a másfél órás esemény végére értem oda, mikor is az Ákos néven bemutatkozó úriember befejezte a gépek karbantartását, beállította a wifit rajtuk és vírust irtott rajtuk. Az említett szolgáltatásokért húszezer forintot szeretett volna elkérni anyukámtól, ami plusz áfa lett volna természetesen, ha számlát is kérünk. Ezenfelül mivel a laptop dvd olvasója nem működött, szerette volna azt „bevinni a szervizbe”, 18 ezer forintért új olvasót szerezni, ötezer forintért beépíteni, majd tízezer forintért rendszert újratenni(?!) majd vélhetőleg ismételt kiszállási díjért házhoz hozni.

Nos, ez utóbbi összegeket meghallva meglehetősen leesett az állkapcsom: az informatikához minimálisan sem értő anyukámat félretolva közöltem az úriemberrel, hogy nem kicsit pofátlanok az árai, nem tudom honnan vette őket és hogy köszönjük eddigi közreműködését. Mivel nem tudtam, milyen cégtől, milyen honlapról is jött, miben állapodtak meg anyukámmal korábban és mik a hivatalos tarifái, a húszezer forint jogosságát nem tudtam vitatni – nyilvánvalóan meg tudta volna magyarázni, hogy szerinte hogyan is jött ki az adott összeg. Ellenben csak a szerencsén múlt, hogy pont betoppantam és nem tudta anyukámat további 30-40 ezer forinttal, esetleg egy laptoppal is lehúzni.

A javítás közben egyébként egy ismertebb cég nevével és szervizcimével dobálózott: utóbb kapcsolatba lépve velük kiderült, semmi közük nincs hozzá. A szamitogepjavito.hu-n látható elérhetőség fül utólag persze gyanús: se cégnév, se telephely, még egy fránya név sem szerepel, csupán a telefonszám és a sallang duma. Igen, ez már intő jel, ilyen oldalról jött „szakembert” soha senkinek nem lenne szabad alkalmaznia, de hát ha van egy kis sütnivalója, máskor bárki odaírhatja, hogy MegaComputer BT, Csollány köz 2, Zakay Emánuel.

Az eset remélem jó tanulság mindenkinek, és bár a hivatalos cégek esetén talán kisebb az esély a túlárazásra, egy hivatalos kazánosnál vagy vizesnél ugyanúgy senki nem garantálhatja, hogy amit állítanak, az úgy is van éppen.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zaza42 2013.02.01. 12:00:04

@Meridian74: másik szemszögből kéne megközelíteni a dolgot. Alap esetben mindenkinek egy anyukája van meg egy apukája. Opcióként még játszhat egy-két nagyszülő. Ha mindenki csak ennyi figyelmet szentelne a szüleinek, mint janihaverja, akkor ezek a gyökerek nem tudnának megélni az idősebb emberek lehúzásából.

zaza42 2013.02.01. 12:01:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: képzeld el, hogy használom. És mások is használják. A szó, amit keresel a FELELŐSEN használják.

Meridian74 2013.02.01. 12:02:08

@atörökk: "Múltkor a piócás embert hívtam vírust irtani. Egy oldal szalonnáért, liter pálinkáért és a kinőtt érettségi öltönyömért megcsinálta."

És az is megvolt, hogy ezt a hajmát meg erőssen szoríjja! Aztán futkosás az udvar körül hálóingebn? ;)

zaza42 2013.02.01. 12:03:42

@Meridian74: az a 900-1000k nagyon keménynek hangzik! Nekem is voltak ilyen problémáim '94-ben, amikor a doom 3000k ramot követelt, és venni kellett még 2megát sokezerért. Manapság szerintem +1 mega nem a világvége, sőt: a notepad.exe is többet eszik. :->

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:06:49

@zaza42:

Nem tudod csak felelősséggel meggátolni a vírusokat.

Meridian74 2013.02.01. 12:06:56

@zaza42: mást mondok. Apám taxizik, és van egy régi kuncsaftja. 87 éves, és rendszeresen hívogat rakjam rendbe a gépét... mivel én nem ebből élek meg, nagyon nincs pofám pénzt kérni, de az öreg mert fizetni akar, úgyhogy általában ráhagyom a döntést menyit ad. Egyébként órákat el lehet baszakodni egy géppel, ha szét van gányolva. Egy rendszer komplett újratelepítése (ha nincs particiómentés) sem egy óra, mert 20-30 perc csak az oprendszer, utána még egy csomó mindent fel kel lrakni, beállítgatni, lefrissíteni. Ez utóbbiak több időt igényelnek, mint feltolni egy win7-et, vagy egy ubuntut...

Ha kiszámolnám óradíjban akkor igencsak sokat kérhetnék el.

gothmog 2013.02.01. 12:08:48

@t0thl: Pedig ez van. A hibák, amikre az átlagjúzer rámondja hogy "bevirusosodott" és amiért az effélék mint te is, 10-20-30ezret elkérnének, minimális hozzáértéssel fél óra alatt javíthatók. De nyilván valamiből a magadfajtának is élni kell, igaz-e?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:09:03

@Meridian74:

Múltkor mondta valaki, csinált egy fordítást, alig 80 oldal, nézzem át jó lett-e. Mondtam, oké, ez akkor 120 ezer Ft lesz, rendben? Meglepődött nagyon és mondta, ő azt hitte, ez 1-2 ezer Ft-ba kerül.

Meridian74 2013.02.01. 12:09:31

@zaza42: bocsánat, 3 nullát lehagytam ;)

tehát 3-400000K Ramot...

gothmog 2013.02.01. 12:10:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Te linuxot utoljára tíz éve láttál, ugye?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:15:30

@gothmog:

Saját használatban utoljára 4 éve próbáltam. Egy nap szenvedés után töröltem az egész haszontalan szart, s telepítettem a megbízható Windowst.

zaza42 2013.02.01. 12:18:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: de hiszen most írtam, hogy sikerült. És a munkatársaimnak is. Egy-két szőke titkárnő az, aki rés a pajzson, de amúgy tényleg semmi gond.

t0thl 2013.02.01. 12:18:52

@gothmog: Na mi van már az én zsebemben is turkálsz, okostojás ?
Képzeld nem ebből élek, de ha nekem kellene kimennem akárkihez megélhetésért és órákat pöcsölnöm a szarjával amihez nyilvánvalóan nem ért én is megkérném az árát. A tejfölt sem adják ingyen és már elhangzott párszor pár jó hasonlat a különféle szerelőkkel. Egy IT -s miért adja oda olcsóbban magát ? Csak mert ehhez már mindenki ért, közben meg leggyakrabban az derül ki, hogy mégsem ?

Amúgy meg miféle minimális hozzáértésről beszélsz ? Bármi, amit te tudsz, a másik meg nem, már érték és tudás. Nincs ilyen, hogy minimális.
Amennyit én már másoknak segítettem ingyen különféle dolgokban abból egy kevésbé segítőkész ember már házat épített volna. :)

Neked csak annyit kívánok, hogy egyszer kerülj olyan helyzetbe, hogy ilyesmiből kelljen megélned. Meglátjuk hogy fog majd a cerka.

zaza42 2013.02.01. 12:19:55

@Meridian74: nalátod, de nem kérsz, mert apud jóbarátja. Ugyanígy mindenkinek van egy fia, unokája, aki segíthetne, mint te is, és a piócák nem élnének meg. Igazából csak megerősítetted azt, amit javasoltam.

zaza42 2013.02.01. 12:23:35

@Meridian74: "Amúgy a facebook is borzalmasan szarul van megírva, nem is értem hogyan képesek ezt milliárdnyian használni...? "

Ezt most vettem észre, és tudom, hogy ez most offtopic, de a facebook-ot meg kell védenem, mert a mintapéldánya annak, ahogyan egy dinamikus letisztult portált/weboldalt kell megcsinálni. Semmi sallang, minden ondemand, és olyan kis trükközéseket használ a háttérben, amikről te még csak nem is hallottál.

gothmog 2013.02.01. 12:23:43

@t0thl: Na mivan, szembejön a saját stílusod aztán meglepődsz rajta?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:23:56

@zaza42:

Hülyeségeket beszélsz, de szerintem ezt te is tudod...

gothmog 2013.02.01. 12:25:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Na, hát az négy éve olyan is volt.
Windowsból még mindig az 95-öt használod ugye?

t0thl 2013.02.01. 12:27:11

@zaza42: És akinek a fia és unokája kőműves az mit csináljon ? Halkan jegyzem meg azok sem ingyen kenik a maltert.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:28:43

@gothmog:

Nem, a 7-est tavaly óta.

Nem a Win 7-tel hasonlítom a Linuxot össze, hanem az AKKORI Winnel.

Összegzem miért NEM a Linuxra:
- kényelmetlen,
- egy rakás hardvert nem ismer fel vagy nem jól ismer fel,
- alig van hozzá program.

t0thl 2013.02.01. 12:28:58

@gothmog: Bár az jönne szembe, de ott még nem tartasz....

Meridian74 2013.02.01. 12:30:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A Suse Linux-ot az a faszi aki anno a Siemens központokat betervezte magyarországra a Matávnál SÜSÜ Linuxnak nevezte ;P... azt hittem, megpusztulok a röhögéstől...

zaza42 2013.02.01. 12:32:08

@t0thl: egyszerű: vegyen macbook prot! ;->

Meridian74 2013.02.01. 12:33:33

@ColT: kalóz windowsnak sem akadály a MSE, csak szólok... arra is simán felmegy, és működik.

gothmog 2013.02.01. 12:33:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: És ezt jelen időben állítod a 4 évvel ezelőtti tapasztalataiddal. Most csak szívatsz, ugye?
Vagy neked is a Photoshop hiányzik linuxról?

t0thl 2013.02.01. 12:34:25

@zaza42: :-D :D
Ismerek olyan idős nénit aki reklámok hatására vett egy komoly laptopot, és konkrétan nem meri bekapcsolni.. :)

zaza42 2013.02.01. 12:34:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Hülyeségeket beszélsz, de szerintem ezt te is tudod... "

Hát lehet, hogy ez számodra szomorúan fog hangzani, de NEM. Nem hülyeség.

És remélem megérted, hogy nem veszem túl komolyan egy olyan ember véleményét, aki képes volt soselinuxot telepíteni önszántából úgy, hogy fegyvert se tartottak a fejéhez.

compszerviz 2013.02.01. 12:34:52

Szeretnék hozzászólni a témához. Lassan 12 éve foglalkozok rendszergazdai tevékenységgel. Foglalkoztatott multi, szoftverfejlesztő voltam vállalkozó is. A szolgáltatásaim árait az is befolyásolta, hogy az a felhasználó által elvégezve mennyi időt venne igénybe. Kis hozzáértéssel minden problémát meg lehet oldanunk saját magunk. Ha nem szeretnék foglalkozni vele, hívunk egy szakembert. A szakember elvégzi helyettünk tized annyi idő alatt. Ha garanciát is vállal rá, nyugodtan rábízhatjuk magunkat.
Sajnálatosan ugyanazt a műveletet két eltérő gép konfigurációja esetén, az egyiknél fél óra, a másiknál lehet akár ennek az időnek a többszöröse is. Mindkét esetben az elvégzett munka megegyezik. Ezeket a szolgéltatásokat "csomagban" érdemes értékesíteni.
Remélem segítettem....

zaza42 2013.02.01. 12:35:43

@t0thl: Én meg olyat, aki többszázezerért bioágybetétet vett. Hülyeség ellen nincs védelem, és ez nem IT specifikus problémakör.

(Ja, aztán rájött, h kényelmetlen, és nem használja.)

Cecan Basescu 2013.02.01. 12:38:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Így célzottan a kommentjeidet mazsolázva, te is sok hülyeséget hordasz össze...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:41:39

@zaza42:

De, hülyeségeket beszélsz, s ezt bárki megmondhatja aki PICIT is ért a témához. De ez a te személyes problémád - tudod, alkotmányos jogod hülyeségeket beszélni.

Meridian74 2013.02.01. 12:43:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: linuxra van program, csak sok köztük a gagyi. A driverekkel meg sokszor ügyeskedni kell, nem úgy megy az, mint windowsnál, ha nem ismeri meg magától, akkor letölt driver (eleve van mit letölteni és nem kell keresgélni) és futtat setup.exe, és ~95%-ban sikeres telepítés...

De egyébként az Ubuntu (ami debian alapú) az nagyon erősen fejlődik, sok mindenben. Hamarosan a windows konkurrenciája lesz. Főleg, hogy (szvsz) az MS rossz irányba mozdult el az új kezelőfelület és a hozzá kapcsolódó körítéssel...

zaza42 2013.02.01. 12:43:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "De, hülyeségeket beszélsz, s ezt bárki megmondhatja aki PICIT is ért a témához."

Igen, pontosssan! Aki PICIT ért a témához, az veled ért egyet, aki ennél jobban, vagy urambocsá NAGYON ért a témához, az meg kiröhögi a picit hozzáértőket.

Pont az ilyen picit hozzáértők telepítik a kis hasznavehetetlen szarjaikat, vagy épp susét.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:47:08

@gothmog:

4 éve az akkori Linuxot hasonlítottam az akkori Windowszal.

Tapasztalat:

Linux: nem ismeri fel a képernyőmet, s csak 640x480 felbontásban hajlandó működtetni
Windows: képernyőt felismeri, s nagyobb felbontásban is megy

Linux: nincsenek programok
Windows: 100-szor több program van

Linux: nem tudok egyszerre több nyelven írni
Windows: tudok egyszerre több nyelven írni

Linux: nem tudok rendesen olvasni szabványos doc és xls fájlokat, valami sosem stimmel 100 %-ban
Windows: nincs gond ilyen fájlokkal

Egyetlen előnye volt a Linuxnak a Windowshoz képest: gyorsabban ment a böngésző alkalmazás!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:48:11

@Meridian74:

Oké, aki akarja, próbálkozzon vele. Én inkább a megbízható Windowsnál maradok.

gothmog 2013.02.01. 12:50:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Na, de tényleg, milyen program nincs linuxra? (autocaddel, archicaddel, photoshoppal hagyjál, otthoni felhasználásról beszélünk ) Melyik hardveredet nem támogatja?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:50:15

@zaza42:

Mondtam már: érezhető, hogy NEM értesz az egészhez. Még nem láttál vírusos gépet. Én láttam, olyat is, melynek a felhasználója sosem telepített semmit, mert egyszerűen nem tudta, hogyan kell bármit is telepíteni. Csak azt használta ami fel volt neki telepítve. Mégis pár hónap alatt 40 vírusa lett.

Meridian74 2013.02.01. 12:50:30

@zaza42: nem kérek, de szokott fizetni. Egyébként neki szerencséjére van miből - mivel nem magyar nyugdíjat kap.
Viszont ha ebből kellene megélnem, mint egyéni vállakozó, akkor nehezen menne nekem, mert tisztában vagyok azzal, hogy milyen kevés pénze van az emberek többségének, és a számítógép használata ma már nem luxus vagy játék.
Nyilván cégek ezt ki tudják gazdálkodni, és eleve költségként tudják elszámolni, az egy más helyzet.
Viszont ha valaki nem a rokonát hívja segítségül, hanem egy vállalkozót, az azért ne csodálkozzon, ha sokat kérnek el a szaktudásért, valaki itt írta nem olcsó a szaktudás megszerzése... pl ha csak egy OKJ-s képzést nézek, amitől még messze nem leszel "profi", az belekerül 4x~120ezerbe, egy MS tanfolyam, hasonló árakon van és több is kell belőle, egy CISCO vizsga (csak a vizsga) 270dollár, CCNA képzés 4x80ezer, CCNP 4x250ezer, stb...

Figyelmeztetés 2013.02.01. 12:51:19

Ez a THomár is kaka lett az új, Index2-n!

Címlapról teljes egészében elolvasom a cikket, hozzá akarok szól klikk, ki kell keresni az időközben újabbakkal bővült ajánlóból, megint klikk, bejön ugyanaz, amit egyszer már elolvastam(!).
Hozzászólás, megint klikk...

Klikkesedő paraszt anyátok!
Ez is mehetne a THomárra, hogyan lehet valamit elba ltázni, ami régebben jó volt!
:P

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:52:18

@gothmog:

Van mindenre linuxos program, de a választék a század a windowsos választéknak. Én meg szeretek válogatni.

A Linux olyan mint a kommunista bolt: egy termék van, azt vagy kénytelen "választani", a Windows meg egy kapitalita bolt: hatalmas a választék.

Meridian74 2013.02.01. 12:53:03

@gothmog: hát, a GIMP-et megszokni egy Paint Shop Pro vagy egy Photoshop után elég nagy szívás... én próbáltam, elegem is lett belőle egy életre.

Hiába tudja ugyanazt, "nagyjából", mégse ugyanaz...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:53:39

@gothmog:

Nem érdekel a mostani helyzet. Miért váltanék egy megbízható biztos rendszerről egy bizonytalanra?

Bougheau Tschichka 2013.02.01. 12:54:53

Az a legdurvább, hogy ilyen név nélkül, interneten hirdető kamu cégektől valaki autóalkatrészt, netán motorolajat rendel!

Utána meg ha behal az autó motorja, mert nem bele való, vagy gyenge minőségű utángyártottat kap, futhat a pénze után, meg fizetheti a teljes motor generált.

És biztos, hogy vannak ilyen emberek,mert ilyen oldalak relatív sokáig működnek, akár egy évig is, mielőtt új design-nal, új kamu név alatt létre nem hoznak egyet ismét naiv ügyfeleknek

Ezek szerint már sarlatán szgép javítók is megjelentek...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 12:55:09

@gothmog:

Mert a tapasztalatom rossz. De szoktál másnak ajánlani rossz filmet jó film helyett?

zaza42 2013.02.01. 12:55:25

@Meridian74: egyetértünk, nem kell ragozni. Az auralátók meg jósnők is adnak számlát jó esetben, és ugyancsak ebből élnek meg, ez attól még lehúzás marad. Ez meg IT-s lehúzás. Variácók egy témára.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 12:57:16

@Meridian74: hát, a Paint Shop Pro-t vagy a Photoshop-ot megszokni egy GIMP után elég nagy szívás... én próbáltam, elegem is lett belőle egy életre.

Hiába tudja ugyanazt, "nagyjából", mégse ugyanaz...

gothmog 2013.02.01. 12:58:18

@Meridian74:
1. Ha megvetted a Photoshopot, használd. Arra való, hogy pénzt keress vele. Miért akarnál mást?
2. A Gimpet is meg lehet szokni, ha akarod. ?ellesleg nem kicsit húztak bele annak a fejlesztésébe is: ubuntu.hu/node/33285
3. Nem tudja ugyanazt, de az ár-érték aránya mindenképpen jobb. Otthon mire kell a PS?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 12:59:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem érdekel a mostani helyzet. Miért váltanék egy megbízható biztos Linux rendszerről egy bizonytalan Windows-ra?

gothmog 2013.02.01. 13:02:39

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: És ekkora törést okozott az az egy nap? Négy év telt el azóta, hahó! Próbálj meg túllépni rajta. És legyél boldog a windowsoddal.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:04:09

@Meridian74: "Viszont ha valaki nem a rokonát hívja segítségül, hanem egy vállalkozót, az azért ne csodálkozzon, ha sokat kérnek el a szaktudásért"

Így van. Ismerek néhány Windows gurut, nem kétfillérért installálják a Windows-t. Persze, megcsinálja gombokért a szomszéd Pistike is, de aztán sír a szájuk, ha telimegy szeméttel a gép. Ha egyszer Windows-t teszek a gépre, nem fogom sajnálni a pénzt szakemberre. (Persze ahhoz még sokat kell fejlődnie Windows-nak.)

gothmog 2013.02.01. 13:04:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem mondtál konkrét példát, ez így csak trollkodás.

Meridian74 2013.02.01. 13:06:24

@gothmog: otthon semmire... anno 2000-2002-ben használtam sokat, annál a cégnél ahol dolgoztam, egy weboldalt raktam össze (na, nem valami hű de profit, csak szimpla dinamikus html-t - nem vagyok tehetséges grafikus), hogy elérhetőek legyenek a termékek képei, árai, és információi. Akkoriban próbálkoztam a GIMP-el is mint ingyenes rajzoló programmal (valamelyik CHIP újságban volt róla szó, hogy van már windowsos verzió is), de a szanaszét dobált sok kis ablak idegesített, és feleannyi effektet sem tudott, mint a PSP5 (vagy talán 6?). Photoshopról nem is beszélve... az akkor is a grafikusosk nonpluszultrája volt, igaz persze nem magától, érteni is kellett hozzá.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:08:42

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Én láttam, olyat is, melynek a felhasználója sosem telepített semmit, mert egyszerűen nem tudta, hogyan kell bármit is telepíteni. Csak azt használta ami fel volt neki telepítve. Mégis pár hónap alatt 40 vírusa lett."

Én láttam olyat, hogy feltette a gépre a Windowst, és 5 perc múlva már vírusos lett. (Valami COM szolgáltatáson kersztül települt azonnal.)

Meridian74 2013.02.01. 13:11:41

@gothmog: ami azt illeti tavaly augusztusban vettem egy HP ProBook 4740s laptopot... Suse linux volt, azaz lett volna rajta. Első bekapcsoláskor gondoltam megnézem milyen az új Suse, egy laptopon... :) Elkezdte kicsomagolni magát, majd valahol félúton megakadt és úgy is maradt... hmmm... persze rögtön törlésre került.

Ezzel mondjuk nem azt akarom mondani hogy a SUSE szar, csakhát... (azért ilyen egy mai windows-al nem fordulna elő - mondjuk persze mert fel van eleve teljesen telepítve, nem akkor csomagolja ki magát.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:17:15

@Meridian74: "GIMP... feleannyi effektet sem tudott, mint a PSP5"

Ha szerinted az effektek száma dönti el, melyik progi jobb, akkor a GIMP nyert: "The PSPI plug-in allows GIMP to use Photoshop plug-ins."
www.smashingmagazine.com/2009/04/03/8-handy-tweaks-to-make-gimp-replace-photoshop/

Nem tudom, nem próbáltam, nekem a GIMP tudása is túl sok, amennyit én használok belőle.

gothmog 2013.02.01. 13:19:31

@Meridian74: "2000-2002-ben"... :S
Tök jó, hogy tizenéves tapasztalatok alapján szaroztok -már elnézést. Az elmúlt pár évben -főleg az ubuntu térnyerésének és a Canonical egyéb tevékenységeinek hála- egy csomó opensource eszköz fejlesztésére feküdtek rá a fejlesztők újra. Szóval akinek nem tört úgy meg a kis lelke, mint maxvalnak, az -javaslom- ugyan tegyen már egy próbát a jelenlegi gimppel, VLC-vel, Blenderrel, Libre office-szal és esetleg (ha képes még újat tanulni) egy mai stabil linuxszal.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:19:33

@Meridian74: "persze rögtön törlésre került."

Nálam pont ez a sorsa a Windows-nak.

Próbáld ki az Ubuntut, azt mondják, az fekszik jól az egyszeri júzernek.

zaza42 2013.02.01. 13:20:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Mondtam már: érezhető, hogy NEM értesz az egészhez. Még nem láttál vírusos gépet."
Bizonyára igazad van. Ez tényleg hihető. És megjegyezném itt, hogy körhintát se láttam még!

"Én láttam, olyat is, melynek a felhasználója sosem telepített semmit, mert egyszerűen nem tudta, hogyan kell bármit is telepíteni."
Valószínű telepített, csak nem kötötte az orrodra, nehogy lehurrogd! Én ismerek olyanokat is, akik ufókat látnak rendszeresen. Nem kell mindent elhinni.

De csak hogy megnézzük, hogy maxval mennyire PICIT ért a témához, így vesézzük ki egy kicsikét eztet:
"4 éve az akkori Linuxot hasonlítottam az akkori Windowszal.

Tapasztalat:

Linux: nem ismeri fel a képernyőmet, s csak 640x480 felbontásban hajlandó működtetni
Windows: képernyőt felismeri, s nagyobb felbontásban is megy

Linux: nincsenek programok
Windows: 100-szor több program van

Linux: nem tudok egyszerre több nyelven írni
Windows: tudok egyszerre több nyelven írni

Linux: nem tudok rendesen olvasni szabványos doc és xls fájlokat, valami sosem stimmel 100 %-ban
Windows: nincs gond ilyen fájlokkal

Egyetlen előnye volt a Linuxnak a Windowshoz képest: gyorsabban ment a böngésző alkalmazás! "

Kezdjük ott, hogy a Linux csak a kernel neve (windows-ban ez ugye a kernel32.dll), a teljes környezet neve GNU/Linux, te pedig egy komplett disztribúcióról beszéltél, aminek a neve Suse Linux.
(De nézzük el ezt a kis pontatlankodást, belefért ez egy PICIT hozzáértőnél.)

Képernyő: ha nem dzsunka intel-lel vagy sis-sel áldott meg az isten, hanem normális atid/nvidiád van, akkor alapból nem csak vesa mode-ban megy, így nincs para. Intellel meg sis-sel se, csak meg kell neki mondani a típust, és fut. Az már csak a Suse disztribúciód és/vagy hw gyártó hibája, ha valami driver alapból nem volt benne. (ahogy windows-ban sincs benne mindig a legfrissebb, így ez igencsak 1:1)

Programok: nagyon sok program van, és tényleg csak a százada a windows-os dömpingnek, ahol minden feladatra van 1000féle, míg gnu/linux-on a közösség rááll 1-2 project-re, és azt kalapálják, h minden igényt kielégítsen, és ne kelljen 234 proggit 85454 féle feature-rel kipróbálgatni, h melyik lenne a jó. Ettől függetlenül természetesen nincs linuxra profi video- vagy hangvágó cuccli, nincsen több tonna directx-es játék, mert nincs. De egy 40 éves anyukának ilyen nem is kell, és ezzel nehéz vitatkozni.

Multi keyboard: őőő... háát... izéé... nem akarlak én megbántani, de '93-ban doson ugye volt a multikey, ami nem a dos része, és csak így lehetett gépelni magyarul meg angolul is. GNU/Linuxon ezidőtájt pedig a rendszer része volt a loadkeys us,hu , és... és hát ma már természetesen ez is egérrel klikkelgetős zászlócskás applet-té változott. Te tényleg csak PICIT értesz a témához, és ezt nem is leplezed.

Szabványos doc/xls: hát... őőőznöm kell még egyszer. Szerintem te nem vagy tisztában a "szabvány" szó jelentésével. Hisz az excel meg a többi rokona sem szereti a 10 évvel azelőtti verzióval mentett xls-eket, doc-okat, így szabványról még a belső köreikben sem beszélhetünk. Ajánlom nézd meg, h mit írnak a szabványról wikipedián, mert ott a "közmegegyezés" varázsszó, és az is, hogy lehet szabványokat bejegyezni. Nos, a Microsoft még sosem jegyeztett be ilyesmit doc-ra vagy xls-re, az a saját belső nemnyilvános cumójuk, ami ismétlem: SOSEM VOLT SZABVÁNY! Remélem, most már a PICINÉL többet is értesz ebből a témából (is). /Természetesen az újabb libreoffice-ok kezelik az újabb docx-eket meg társaikat, csak ugye várni kell mindig néhány hónapot, amikor az m$ update-eli a nemszabványát, amíg a lelkes amatőrök visszafejtik ezen NEMSZABVÁNYOKAT, hisz ha szabvány lenne, ilyetén gond sem lenne. Jelenleg ilyen gond nincs; majd lesz akkor, ha kijön az office hyperprobonusextra 2014 beta./

Böngésző: jajj, jajj! Ha nem szóltál volna, bölcs mara...befejezheted a mondatot. Sajnálattal kell közölnöm veled azt a tényt, hogy ha a böngészőhöz feltelepítesz egy adobe flash plugint is -mint egy normális user, aki péel youtube-ozni akar vagy bármit-, akkor meglepve tapasztalod, hogy a windows-hoz képest a flash a linux-on csigalassú. Vagy ha nem is csiga, de jól érezhetően szaggat. Ezt még az adobe is beismerte, h szar lett a linuxos portjuk, így max. a PICIT hozzáértők gondolják naívan, hogy a böngészés gyorsabb linuxon. Sajna nem az, dehát ez már az adobe sara, és a html5-canvas páros rendet tesz majd itt idővel.

Remélem, segíthettem a PICI hozzáértésedet fejleszteni egy PICIKÉT abba az irányba, ami a valóság.

gothmog 2013.02.01. 13:20:38

@Meridian74: suse linux vagy open suse?

Sátán meg a Jocó 2013.02.01. 13:23:27

@Jani haverja: ezt csináltam mindenhol. Kijelentettem, hogy nem vagyok hajlandó hetente a vírusos szarjaikkal foglalkozni. Nem profi videóvágók/grafikusok, hogy Winfost kellene használniuk.
Kellemes KDE, aztán hajrá. Jót röhögök szerencsétlen vírusirtóvásárlókon, bocs.

Más: ha netántánszgépszerelőként dolgoznék, azért el tudnék bírni egy olyan órabért, mint amit mondjuk a sütőm fázisainak bekötéséért számoltak fel. :D Bezzeg más jómunkásember miiatt nem hisztiznek, de ha IT-s az illető, máris megy sírás :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:24:50

@zaza42: "profi video- vagy hangvágó cuccli,"

A Windows-on nem illik számonkérni ilyeneket. Profi grafikus, videós MAC-et használ csak.

Sátán meg a Jocó 2013.02.01. 13:26:09

@zaza42: eh, hagyd a trollt, nem ismered a nickjét? :)

ilyen szövegekből rögtön ki kellene szúrnod, hogy vagy végtelenül ostoba, vagy végtelenül troll:

"Linux: nincsenek programok
Windows: 100-szor több program van

Linux: nem tudok egyszerre több nyelven írni
Windows: tudok egyszerre több nyelven írni"

ezen szakadtam :D

Meridian74 2013.02.01. 13:27:54

@atpijkamo: most lehet, hogy már OK a GIMP, de akkoriban nagyon nem volt OKé... :)
Egyébként kellettek az effektek, mindenféle kivágás, rétegzés, és térhatású, árnyékolt betűkhöz stb.

Amúgy könyvekből, meg a netről lestem el (olvastam el) trükköket, módszereket, egészen meglepő dolgokat lehet csinélni. Olyan amire az égvilágon nem gondolná az ember, hogy az azt fogja eredményezni :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:36:42

@Meridian74: Most lehet, hogy OK már a Windows, de akkoriban nagyon nem volt oké. Unix/X11 mindent tudott, a Microsoft meg a 3.11 verzióval jutott el csak nagy nehezen az alig használhatóság szintjére. Egy fájdalom volt benne minden. Ja, és bútoláskor nem volt szabad az egeret megérinteni, mert azonnal fagyott. Gagyihegyek a köbön.

Meridian74 2013.02.01. 13:37:11

@atpijkamo: kipróbáltam, és az ATI másodlagos videókártyát nem volt hajlandó normálisan kezelni. Az elsődlegesnek sem ment neki valami fényesen. (mondjuk az az i5 HD3000 IGP-je volt). Persze ettől még remekül működött az egész, és személy szerint nem idegenkedem az "új" Unity kezelőfelületétől sem, sőt azóta a windowsomban oldalra rakom a tálcát, így jobb a helykihasználás a 16:9-es monitoron. Egyébként az UBUNTU előtt le a kalappal, hiszen teljesen ingyenes és mégis láthatóan és erőteljesen fejlesztik. Ráadásul a telepítéshez elég egy CD-t lehúzni, az már képes felismerni még a WiFi-t is, és azon keresztül lehúzni a többi szükséges file-t... a hálózati rész az nagyon jól meg van csinálva, ennél jobban már nem is lehetne :)
sztem, ha a nagy játékgyártó konszernek elkezdik a játékaikat ubuntura is kiadogatni, akkor fog megroppani a Windows hegemóniája. Ráadásul az Ubuntut lehet használni szervernek is, mivel debian alapú (persze erre azt mondják akkor már inkább debian).

gothmog 2013.02.01. 13:37:38

@Meridian74: Így van, a Gimphez ugyanúgy bújni kell a tutorialokat mint a PS-hez, ha jobban bele akarsz mélyedni. Hogy az eljárások mások, azt ne kérd számon a gimpen, inkább képzeld el, mennyi vért hánynának az adobe szabadalmi ügyvédei, ha valami épp ugyanúgy menne, mint a ps-ben.
Tanulni kell, újat kell tanulni, de már korántsem olyan borzasztó, mint tíz éve volt. Azt hittem ez evidens.

zaza42 2013.02.01. 13:38:54

@atpijkamo: "A Windows-on nem illik számonkérni ilyeneket. Profi grafikus, videós MAC-et használ csak."

Nem kértem én számon, hanem a programokról beszéltem, nem a felhasználóról. Gyakorlatilag ugyanazok a profi programok jönnek ki mac-re, mint win-re. Az, hogy a felhasználó milyen os-t választ magának, az kb. magánügye, és ebbe nem is mennék bele.

Bár tény, hogy a pixar renderman-je mayahoz kijön mac-re, linux-ra, és win-re is, és egyik sem szar. De egy 40 éves anyukát, aki vírusirtásért 20k-t fizet, ez bizonyára hidegen hagyja. (Maja az egy méhecske, ugye?)

Egyébként kár, hogy így lesajnálod a linuxozó pixarosokat meg dreamworks-ösöket. :-/ Ahhoz képest, hogy nem profik szegénykék, azért csináltak már egy-két értékelhető filmet, amire talán a profi mac-esek is csettintenek egyet a nyelvükkel.

"Most of the major studios use Linux -- such as DreamWorks with more than 1,500 Linux desktops and 3,500 Linux servers."

- linux.slashdot.org/story/05/07/27/1551250/disney-dreamworks-pixar-go-linux

Meridian74 2013.02.01. 13:41:18

@gothmog: Suse volt. De nem az Open Suse, emlékeim alapján...

gothmog 2013.02.01. 13:47:02

@Meridian74: Hát, azzal is az a helyzet, hogy rátették, de csak azért, mert os nélkül nem adhatnak el gépet, meg amúgy is tudják hogy "mindegy mi van rajta, mivel a júzer első lépése úgyis az, hogy túrja le és teszi föl a lopott windowst."

gothmog 2013.02.01. 13:49:06

@zaza42: Viszont a pixar meg a dreamworks (meg a weta digital) nem jó példa, egyrészt mert arra a felhasználásra a windows sosem volt opció, a unixot váltották ki linuxokkal, másrészt itt most az otthoni desktop linuxokról beszélünk.

Cecan Basescu 2013.02.01. 13:50:40

@Meridian74: A steam már megy standalone változatban és folyamat portolják a játékaikat is. Nemrég jelent meg a CS 1.6 beta is, gondolom pár hónapon belül lesz szósz meg GO is.

Jó dolog ez a mostani internet, de a 10-20 évvel ezelőttinek is meg volt a maga varázsa, az ilyen Maxval féléket egyből kivetette magából.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:50:57

@zaza42: "Gyakorlatilag ugyanazok a profi programok jönnek ki mac-re, mint win-re."

A profi grafikusok és videósok nem így látják. Megmagyarázták nekem, hogy ami programokat ők használnak, azok csak MAC-en vannak meg.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 13:54:17

@Meridian74: "ha a nagy játékgyártó konszernek elkezdik a játékaikat ubuntura is kiadogatni, akkor fog megroppani a Windows hegemóniája."

Játékokhoz nem értek, de én úgy láttam, játékokhoz konzol való, mindenki azt használ.

Cecan Basescu 2013.02.01. 13:58:02

@atpijkamo: Konzollal a gyerekek játszanak:) Aki meg már elmúlt 30 és alkalmi gémer, az nem vesz konzolt és nem telepít windózt csak ezért. Persze ez csak személyes tapasztalat.

zaza42 2013.02.01. 13:58:03

@atpijkamo: "A profi grafikusok és videósok nem így látják. Megmagyarázták nekem, hogy ami programokat ők használnak, azok csak MAC-en vannak meg."
Ne higgy nekik, csak felvágnak! Ezt nevezik márkahűségnek. Szóval egy hadosztálynyi linuxozó pixaros/dreamworks-ös versus te grafikus haverjaid... Kicsit egyenlőtlen lenne. ;-]

zaza42 2013.02.01. 13:59:43

@gothmog: "Viszont a pixar meg a dreamworks (meg a weta digital) nem jó példa, egyrészt mert arra a felhasználásra a windows sosem volt opció, a unixot váltották ki linuxokkal, másrészt itt most az otthoni desktop linuxokról beszélünk. "

Ha nem csak a kiragadott példát nézed a szövegkörnyezetből, akkor azt láthatod, hogy én pont az 1.0-ás desktop user mellett érveltem, hogy neki erre nincs szüksége. Most te itt leírtad megint, hogy nincs szüksége. Erre mi szükség volt? ;->

Tony Almeida 2013.02.01. 14:00:43

@zaza42:

Plusz ne rendszergazdaként (főleg ne kikapcsolt UAC-cal) neteljünk. A családban 4 gép van, évek óta nem volt gond velük, se lassulás, se felugró ablak se semmmi.
A rg jelszót csak én tudom, de jó is ez így.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:05:31

@Cecan Basescu: Médialejáccónak egy Windows-os nótbúkot használunk, mert asszonypajtás azzal dolgozik a munkahelyén, oszt így megtalálja rajta a fel-le gombokat. De aztán látóhatáron belül csak Linux, MAC, Android van minden herkentyűben. Konzollal meg nem ütjük agyon az időt, inkább kirándulunk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:10:19

@zaza42: "csak felvágnak"

Nem vágnak fel. Csak így maradhatnak életben. A lányom is próbált ellenállni, mert drágállotta, de végül be kellett adnia a derekát, nincs más út. A Windows-os gépével meg nem tudott mit kezdeni, elajándékozta a barátnőjének.

Viktus 2013.02.01. 14:20:07

@Nick Leeson:

Persze így megy ez, ha meg mindenki tudna hűtőt-gázt-autót szerelni szintén lehúzásnak érezné a számítógép bütykölése ugyanaz aki nem tudja annak fizetnie kell olyat aki tudja ... ez van.

zaza42 2013.02.01. 14:25:23

@atpijkamo: Keményen hangzik ez a "csak így maradhatnak életben". Erre a szlogenre egy ütős apple reklámhadjáratot is fel lehetne építeni.
"nincs más út" - ez újabb szlogen lehetne... akár autópályát is lehetne vele reklámozni.

Leírnád konkrétan, hogy mi az, amit csak mac-kel lehet megcsinálni és semmi mással? És azután azt, hogy mit gondolsz arról, hogy a pixar és dreamworks alkalmazottak vajon életben vannak-e még, vagy majd a szellemük csinálja meg a toystory4-et?

t0thl 2013.02.01. 14:27:11

Na még a végén kedvet kapok... :)
De ha valaki azt mondja, hogy akár csak 3 évvel ezelőtt is volt mondjuk rendes Ati driver bármilyen Linuxra és az akár csak közelítően is aktuális hardverekkel köszönőviszonyban volt vagy ha föltetted egy Atis -laptopra működött minden rendesen a Power Managementtől a videókarin át az összes kártyaolvasóval kimenettel funkcióval bezárólag akkor itt helyben tökönszúrom magam. :D
Munkahelyen elvoltam Gentooval Ubuntuval Kubuntuval Sabayonnal mert valamilyen képet mindíg lehetett produkálni max. xorg.conf buherálással kellett kezdeni mert telepítés után nem adott képet...de otthon azért szerettem volna ha nem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:36:05

@zaza42: "Leírnád konkrétan, hogy mi az, amit csak mac-kel lehet megcsinálni és semmi mással?"

Keress néhény profi grafikust, videóst, és diszkutálj velük. Én meg nem értettem, itt reprodukáni még annyira se tudom.

"csinálja meg a toystory4-et?"

Írnak rá néhány célprogit, interaktív alkalmazást, meg szerveren futó renderert. A konzerv szoftver interaktívan nem elég alkalmazkodó, szerveren nem elég hatékony.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:42:54

@t0thl: "akár csak 3 évvel ezelőtt is volt"

Hát ezeken a szar progikon sokmindent számon lehet kérni. A Windows működésére egyenesen új szó született: kékhalál. A Windows ebben egyedülálló, ennél lejjebb nincsen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 14:45:57

Unix/Linux az elmúlt 30 évben nem nagyon halt meg alattam. 600-800 napos uptime-ok annál gyakrabban voltak. A Windows nehezen marad életben a nap végéig.

zaza42 2013.02.01. 14:50:14

@atpijkamo: "Keress néhény profi grafikust, videóst, és diszkutálj velük. Én meg nem értettem, itt reprodukáni még annyira se tudom."
Hidd el, ismerek ilyeneket, dolgoztam is ilyenekkel, és a többségük macbuzi. Ez van. Ezért nyomatják annyira a harapott almás gépet, de attól az még nem az egyetlen alternatíva, csak nekik a szívük csücske.
Szóval hidd el, hogy csak márkahűek, és ennyi. Ahogy fotósok közt is van a "proficsaknikonthasznál" meg a "canonnélkülnemtudszjóképetcsinálni" tábor, aztán mind a 2 kategóriából kerülnek ki győztesek fotóversenyeken/pályázatokon.

"Írnak rá néhány célprogit, interaktív alkalmazást, meg szerveren futó renderert. A konzerv szoftver interaktívan nem elég alkalmazkodó, szerveren nem elég hatékony."
Igazából nem értem itt az interaktivitást, meg alkalmazkodást, de nem is akarok belemenni. A grafikusok meg arrafele se írnak proggikat, hanem használják őket. És igen: linuxot használnak, nem mac-et, úgyhogy egyrészt NEM HALNAK ÉHEN, másrészt VAN MÁS ÚT, MINT A MAC. De persze hangoztathatod elfogultan, h nincs, pedig van.

Meridian74 2013.02.01. 17:33:49

@atpijkamo: azért a 600-800 napos uptime az nem biztos, hogy jó, ha ez egy szerver volt... mert akkor ennyi idő alatt már a hozzáértő kezek ki-be járkáltak rajta - mivel egyetlen egy biztonsági frissítés sem volt rajta.

A linux is éppen úgy törhető, mint a windows, csak kevésbé közismert, mivel 1% használja otthon, a szerverek meglökéseit meg nem verik nagydobra...

zaza42 2013.02.01. 18:01:25

@Meridian74: nincs igazad. Szeretnéd, hogy hosszan kifejtsem, vagy elhiszed, esetleg kiguglizod magadnak?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.01. 18:02:56

@Meridian74: Ha le van jól tűzfalazva, megfelelően beállítva, semmi esélye a behatolónak. Ha meg kell mondjuk a horde-ra egy biztonsági frissítés, attól nem kell a szervert újraindítani. Csak ha kernel csere van, az meg kétévenként az új disztribúcióval történik, közben nincs rá igazán szükség. Új hardver sem került a gépbe.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.01. 18:51:27

@zaza42:

Maradjunk annyiban: félrebeszéléssel igyekszel leplezni felsülésedet.

Meridian74 2013.02.01. 18:56:06

@atpijkamo: ugyanez igaz egy windowsra is.
Az asztali gépem tavaly május óta csak frissítve lett. Ha van jó tűzfal és víruskereső egy windows is nehezen törhető... viszont ISP-nél dolgozom, ott is a colocation közelében. Hetente jönnek a fraud-os levelek, melyik gépet tolták fel és kérik a hálózatról való lekapcsolását. Vagyis igazából nem a gép van feltolva, hanem ha az egy webszerver, akkor a weboldal hozzáférésen keresztül van megtörve... de nem egy esetben mailszerver, meg egyebeket törnek fel. Céges sztorikat meg nem mesélhetek, mert ugye azok nem publikusak. (azt meg gondolhatod egy ISP-nél nem az olcsóbbik eszközök vannak, hanem CISCO és Juniper, meg társaik, és abból is a nagyobb tejjesítményűek... meg hozzá paranoiás rendszergazdák ;)) Nem véletlenül vannak a hotfixek. Amúgy meg a 600-800-as uptime-ról egy linuxot oktató tanár fejtette ki a véleményét (konkrét eseteket is sorolt, de nem jegyzetem meg), nekem saját tapasztalatom nincs e téren. Mondjuk az is igaz, önmagában egy linux szerveren nem sok minden van ami törhető. De a szerver arra van, hogy feladatokat lásson el, azaz szolgáltatások kerüljenek rá, na és ezekben - úgy vélem - nagyságrendileg több a hibalehetőség és támadási felület. Mint ahogyan a windows szervereket is a szolgáltasákon keresztül törik meg.

zaza42 2013.02.01. 19:30:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Maradjunk annyiban: félrebeszéléssel igyekszel leplezni felsülésedet."

Maradjunk annyiban, hogy retorikai elemekkel próbálsz meg variálni egy pusztán szakmai kérdéskörben. A PICIT hozzáértők vevők a retorikádra, a többiek meg szarnak rá.

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2013.02.04. 18:52:15

Emberek, akkor ez most olyan mint a mosógépszerelő?
Ezek szerint a tuti domaineken lévő kisiparosok csalnak kicsikét...

2013.09.09. 21:31:09

Egy jobb (nem a netről leszedett, hanem boltban megvett, legális!!) vírusírtó csodákat tesz. Én esetemben a Norton Internet Security,önmagától update-el, a vírusos dolgokat még azelőtt kitörli, mielőtt még bármit tudnának csinálni (tipikus hülyevédő XDXD) Noha van pár false positive-je, ettől függetlenül nagyon korrekt program, csak ajánlani tudom
süti beállítások módosítása