Norbi arra gyanakszik, hogy az összevissza cserélt olaj miatt lett dízelesen karattyolós a benzines Merivája, de két év után még nincs határozott diagnózis:
Adott egy 2005-ös Opel Meriva mely a gyárból való kigördülés óta saját kezekben van. Mint minden autónál időnként újra és újra kell a kötelező szervizeket ismételni. Nálam sincs másképp és ezen nem is spórolok. Immáron két éve történt az ominózus olajcsere mikor is a megszokott 5W30 helyett 10W40 került a motorba. Használtam a megszokott módon majd idő elteltével szokatlan zörejre lettem figyelmes. Akkor visszamentem a legutóbbi szervizhelyre, hogy nézzék át,de szerintük semmi szokatlan nincs sőt " lesz ez még hangosabb is". Valóban, idővel ez a hang csak erősödött és a maga benzines motorjárás már mint egy dízel karattyolt. Ekkor újra visszatértem hozzájuk s ezután eszközöltek egy motorolaj cserét. Sajnos a hang ekkor sem múlt el.
Nem hagyott a dolog nyugton még is egy "alig használt" motorról van szó. Felkerestem több szervizt is, de egyik sem győzött meg a szaktudásukról. Később kollégák javasoltak egy szervizt (cromax) ahol csak is minőségi munkát végeztek eddig és sosem volt rájuk panasz. Kaptam az alkalmon és meglátogattam elsőre meg is mondták mi a baja s később jelentkeznek az előrelátható szervizköltségekkel. Végre örömmel telített el a dolog, hogy visszakapom az autóm eredeti állapotában. Minden a megbeszéltek alapján történt hívtak elmondták mi a baj mit csinálnak mennyiért és mikor vihetem. (Akkor egy komplett vezérlés csere lett elvégezve a kocsiban 105.000Km-nél, legalább is a számlázás alapján, már ekkor elgondolkodtam, hogy tudtommal a vázérműlánc lényege a hosszabb csereperiódus na de mind1 is.)
Szuper, kész is lett. Másnap az autóm alatt olajfolt. Hát mit látok folyik a motorból az olaj. Szervizt újra felkerestem elmondtam a bajomat majd a következő héten eszközölték is a hibát amit nekem kellett fizetni.. Nem volt vészes az összeg azt még lenyeltem.
Most, hogy eltelt 8 hónap és 14.000Km a szervizelés óta a hiba ismét felütötte a fejét. Vissza is mentem és személyesen felkerestem őket. Elmondtam a bajomat, hogy ismét az a hiba az autónál mint mielőtt megjavították volna, persze kezemben azt azt igazoló dokumentációkkal. Ekkor elég beképzelt módon a fejemhez vágták, hogy a garancia 6 hónap és innentől ők mossák a kezüket e felett. Ott lehet újra hagyni az autót és felderítik mi lehet a hiba. A higgadtságom úrrá maradt rajtam és szépen kiballagtam..
Nos én úgy hiszem egy ilyen vezérlés nem 14.000 Km-re van szavatolva és magam sem lehetek hibás.
Visszanézve a az egésznek a gyökerét én mint laikus az olajra vezetném vissza, hiszen más márka szakértők elmagyarázták, hogy mi is az elve az egésznek és ebből hogyan következhetett a hiba. Rossz olaj kisebb olajnyomás s mivel a láncfeszítő olajnyomás elvén működik így a csörgés ebből fakad. Ezt az utóbbi műhelyben is alátámasztották s vezérlés lecserélésekor váltig állították, hogy azzal az olajjal sosem lesz gond. Ekkor 5W40-es olajat raktak bele, hol ott a szervizkönyv 0 vagy 5W30-t ír elő.
Nos ezen tények alapján kérném mások véleményét / segítségét esetlegesen tapasztalatát.
Vajon autó sajátossága vagy szimplán pórul jártam?!
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.02.08. 10:20:46
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.02.08. 10:24:24
Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.02.08. 10:25:04
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 10:25:39
Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.02.08. 10:27:14
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 10:27:41
Dr. Kix 2013.02.08. 10:30:09
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 10:33:45
qwertzuiop1 2013.02.08. 10:34:20
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 10:34:33
oszt fikázni attól lehet. nem köll ahhoz érteni
2013.02.08. 10:38:12
Egyáltalán nincs drámai különbség a 5W és a 10W között.
Akkor lehetne jogos a csörgés ha mondjuk étolajat töltesz a motorba.
Add el azt a kocsit, átok van rajta.
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 10:38:43
Nem röhög, ezek fontos kérdések.
Amúgy az Opel betegség, hogy a benzinesekbe alacsony olajszintnél kerregnek a hidrotőkék, mint az ezeréves dízelekbe, ezt csekkoltad-e Norbi? Merhogy az ecotec motorok eszik az olajat gyárilag, szokol-e untántölteni?
Manyecska 2013.02.08. 10:39:58
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 10:40:09
Jokkura 2013.02.08. 10:43:55
mondjuk attól még lehet cserélni :)
sztem,vidd el egy olyanszakihoz,aki szívvel-lélekkel ( és tudással) szerel és kérj tőle egy pontos "diagnózist". A többit meg eldöntöd.
A viszkozitás különbsége ekkora nyomás ingadozást okozhat?
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 10:48:39
hánem? most beböfögöd, hogy pl "szerintem a váltóval lesz gond" vagy mongyuk: "bisztos főütötted a kardántengelyt". oszt mán egyből szagértő vagy!
peklit 2013.02.08. 10:50:45
Én állandóan a felső nívó közelében szeretem tartani a szintet mert úgy van van megfelelő hűtés kenés és állandó olajnyomás.
Sajnos a Márkaszervizek alacsony forgalma miatt az idősebb tapasztalt jó szakemberek elszivárognak jobb fizetés reményében akik ráadásul szakmai féltékenység miatt nem is adják át a fiataloknak a megszerzett tapasztalatokat.
Legutóbbi éves átvizsgáláskor tőlem kérdezte a szerelő,hogy hol van az OBD csatlakozója ( 2010-es évjáratu új modell volt )
Sajnos így élünk Hunniában és ez még tovább romolhat hiszen én sem tervezem elvinni a gk,t 3 éves átvizsgálásra anyagi okok miatt,
Tamás
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.02.08. 10:50:59
2013.02.08. 10:53:36
Fogalmam nincs látatlanban hogy miért van, de nem az olaj az biztos! A szervizekben meg akkora felületes kontárok dolgoznak hogy csak na, egyáltalán nem kell elájulni tőlük mint szakemberektől!
Egy tippem azért van, valamelyik hidraulikus szelepemelő szarozik!
vénszivar 2013.02.08. 10:56:03
2013.02.08. 10:56:49
Miből? Lada szerelésből? Az új autók tele vannak mindenféle biszbasszal (különben ez a fő hibájuk) ami nem volt régen. Nehogy már a fiatal szerelő azért ne tudja megtalálni a hibát, mert az öreg Józsi kilépett!
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 10:58:51
2013.02.08. 10:58:51
Fogadjunk, hogy az új olajtól jobban megy a gép és ez a szerencsétlen azt hallja, hogy vacog az anyósa foga amikor száguldozik vele!
hbe 2013.02.08. 10:58:58
2013.02.08. 11:00:07
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:00:50
2013.02.08. 11:01:51
Olajból? Ne rongálj! Egy öreg Zilnek is dicsőségére válna! Azt a motort lehet generálozni!
vénszivar 2013.02.08. 11:05:45
Troppauer_Hümér 2013.02.08. 11:06:10
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 11:07:31
Vicces dolog ez a teknikai fejlődés a autóiparba, hogy minnél biztonságosabb egy autó, mer megy a hiszti, hogy az kell, annál nehezebb, viszont akkor meg annál erősebb motor kell, hogy jobban zúzzon, mint a régiek, de akkor meg kell a fogósabb fék, meg erősebb futómű, de ekkor meg megy a hiszti, hogy de akkor többet fogyaszt meg füstöl, erre meg lefojcsák, node nincs füst, nincs tejjesítmény senem, de ugye a környezetvédelem oltárán meg beleszuszakolnak még több károsanyagot meg kemikáliát, oszt ott vagyunk, ahol a part szakad, csak soxoros pénzér meg javíthatatlanra bonyolított elketronikákkal.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 11:07:43
há b+ lopjátok mán el a posztolótól! nektek lesz egy jópár kiló fémetek, neki meg penget a biztosintó+megszabadul a szarjától
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:08:03
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 11:10:49
jó úton halacc, biciklit mán tudnál szerelni
megamenn 2013.02.08. 11:11:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:12:57
megamenn 2013.02.08. 11:13:00
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 11:15:38
akkor szereld mán meg az enyémet is!.....ja,ellopták az indiai franciák!
@megamen: üzemanyag se kő bele, a hegyről legurul ígyisúgyis
vénszivar 2013.02.08. 11:15:57
2013.02.08. 11:16:04
Könnyen meglehet! Autó-Motorban olvastam szervizes történeteket.
Bevitte a fazon a kocsit a szervizbe hogy néhány napja gyorsításkor és fékezéskor is nagy koppanást hall! Kiment a szerelő próbakörre, majd kivette a sörösüveget az ülés alól!
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 11:16:45
Jokkura 2013.02.08. 11:16:46
megamenn 2013.02.08. 11:17:01
peklit 2013.02.08. 11:18:04
Ő 2012.-ben hagyta ott a Budapest környéki márka szervízt ahol nyitás óta dolgozott.
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 11:18:12
6 dl/1000 (egyezer) km
Monnyakle és tilcsanak ki!
megamenn 2013.02.08. 11:18:34
vénszivar 2013.02.08. 11:22:42
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.08. 11:22:44
ámán ezeknél a modern kocsiknál mán nem kő a bengába beleönteni az olajt. de szép is vót,amikor fijatal koromba a trabanttal jártam a környéket. nem is vót baj a zörgéssel, mer állandóan zörgött, mint ami szét akar esni. *szipp
elwood 2013.02.08. 11:23:56
egy betű.
és ezzel a kommentelők 90%-ánál értékesebb tanácsot adtam.
(részvétem egyébként, engem nagyon idegesítene a dolog.)
a poszternek mégis inkább egy másik blogot javasolnék ezt megkérdezni.
bár ha életvezetési tanácsokra vágyik, vagy vadász ... vadász ... és azért jár ide, akkor megtalálja a számítását.
vénszivar 2013.02.08. 11:29:46
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:36:18
@Sekaiii: úgy én is jártam. csak nem sörösüveg vót, hanem valami ablakpucoló spray és hátul volt abban a műanyag tárolólikban. de, büszkén mondhatom, hogy én teljesen egyedül jöttem rá a zaj forrására.
Fuxika 2013.02.08. 11:37:46
Egyébként ilyen 120.000 körül javaslom a kopogást megvizsgálni még:
féletengelyeknél
kerékagycsapágyaknál
Kuplung kinyomoszerekezet
és nem utolsó sorban motortartó bak.
Illetve mondjuk nem árt a szelephézagra se ránézni időnként, ha már úgy is szétkapták.
Ja, meg a kipufogó is lehet lyukas.
Manyecska 2013.02.08. 11:38:12
Manci néni, a szomszéd 2013.02.08. 11:38:19
Manyecska 2013.02.08. 11:42:35
helianthus 2013.02.08. 11:45:16
Viszont a motorzűrök lehetnek sajnos olcsóbb és nem jó minőségű benzin tankolástól is. Egy ismim kocsiját nem lehet az olcsóbb kúton tankolni, mert nem húz utána, érződik rajta, hogy nem jól megy a motor.
Szóval ez is kérdés, mivel tankol a posztoló?
elwood 2013.02.08. 11:45:22
nemsokára megjavíttatom az ebédlőben
Leadfoot 2013.02.08. 11:45:37
Hogy micsinátak???
lazarjozsef75 2013.02.08. 11:46:22
vénszivar 2013.02.08. 11:51:00
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:51:56
Manyecska 2013.02.08. 11:52:59
Manyecska 2013.02.08. 11:54:29
helianthus 2013.02.08. 11:55:42
Mondjuk vezetni megtanultam vele, "érzem a kocsit" teljesen, még azt is észreveszem, ha téli-nyári gumi csere volt, mert nagyobb/kisebb gázzal indul, mindig hülyéznek is érte, merthogy nem hiszik, pedig más kocsijában is észreveszem azonnal, ha gumit cserélt.
vénszivar 2013.02.08. 11:57:55
Manyecska 2013.02.08. 12:04:22
peklit 2013.02.08. 12:06:58
Már !
Az 1.4 es motoroknál visszatértek a vm. lánchoz 2004 őszén.
helianthus 2013.02.08. 12:08:28
mortalwombat 2013.02.08. 12:09:55
"Több ügyfelünk is panaszkodott és bosszús leveleket is küldtek az Opel márkakereskedéseknek, hogy az újonnan megvásárolt gépkocsijuk akár 1L olaj fogyasztása 1.000 Km-en. Nem történt elírás valóban 1.000 km-en 1 literes olajfogyasztásról van szó!"
És ez gyári adat. Poszt megoldva, olaj nélkül rohangál. Következő!
Atörökk 2013.02.08. 12:42:26
Szerintem ez ne akadályozzon meg benne :D
2013.02.08. 13:23:14
ez a sztori az autó-motor 1972-es számában volt a csúcsforgalmas petres istván tollából.
goes 2013.02.08. 13:25:10
2013.02.08. 13:26:23
De én is a sárhányóra szavaznék !
Mérgező Hulladék 2013.02.08. 13:49:20
Elijah_Baley 2013.02.08. 13:52:45
wowerman 2013.02.08. 14:41:18
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.08. 14:48:31
üdv,
Opel Szer Víz
Aureliano Buendía 2013.02.08. 15:01:15
Én kétszer voltam ott, egyszer olajcsere, egyszer meg vezérműszíj-csere miatt, de mindkét alkalommal "kaptam" plusz szolgáltatást, ami nem volt betervezve. Igaz, 2e Ft nem olyan hűdenagy összeg, de valahogy minden számlára felkerült.
ás fordos ismerős is tapasztalta ez, azóta máshova viszem az autót;)
Amúgy is: "Opel, sosem kop el".
De az is lehet, hogy szarrá hajtottad az autódat, a meriva amúgy sem a technikatörténet csodája.
Zuzzant 2013.02.08. 15:31:42
Ja a 6 hó szavatosság teljesen általános utángyártott alkatrészek beépítésénél.
Sugárzik a poszt tolóból az amaőrizmus (ezt még benyeltem)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.08. 15:34:48
tükörfúró 2013.02.08. 16:01:45
Mellesleg kárositja a motort is, pláne kéziváltós autóban, ami inkább "nyomatékbol megy".
Naja, uj motorban nem kopog még, ott még minden mikronra olyan, mint a gyári tesztlaborban, csak aztán jön ugye a kor, a koksz és egyéb lerakódás, kopás, kialakult mikrosorják, meg az általános elhasználódás.
Ezért kerül 30-60..stb ezerbe már egy benzines gyujtótrafó(sor) is, és ezért csak egyben cserélhető, és ezért is megy tönkre. Még a 90es évek autóihoz képest is elképesztő gyujtásgörbék és gyujtási energiák vannak, megspékelve a minden centet és minden töredékgrammot kispóroló általában már kb nyiltan kínai gyártással.
A másik ami miatt a korszerű benzinesek zakatolnak, a már mindenhol kötelező vezérlésmódosító, pl a bmw vanos rendszere az első közismert ilyen, hires arrol, hogy tizenix éves kocsikon égtelenül kopog már,(miközben az autó többi része akár döbbenetesen ujszerű és hibátlan még) hasonló vezérléshangokat (és a vezérlés hibája miatt kerregő csörgő szelephangokat) ad ma majdnem az összes korszerű motor.
Ezeket a gépeket átlagosan 5 max-max-maximum végső utolsó leheletig 8-10évre tervezik, nyugaton az uj euronormák miatt addigra biztos nem éri meg fenntartani, megy a darálóba.
Mindehez nyugati benzint, olajat, ráköltést, szervizszinvonalat, ut és közlekedés(!) minőséget feltételeznek.
Ezért van, mikor a 3éves autó 100ezernél szétesik, senki, soha nem számolt egy magyar nagyvárosi horrorral, sem avval, hogy a több kocsival, stb rendelkező nyugati jólétpolgár majd masszivan évi 30ezret megy vele, és emellett nem lesz pénze már akár 3évesen a legujabba átülni.
mann 2013.02.08. 16:20:13
vénszivar 2013.02.08. 16:32:50
mann 2013.02.08. 16:42:15
vénszivar 2013.02.08. 16:48:58
Én is itt vagyok 2013.02.08. 17:18:30
cool 2013.02.08. 17:42:10
Nekem szintén Opelem van, ami lassacskán 8 éves, de nálam ilyesmi kattogás vagy mifene még egyáltalán nincsen. Persze lehet hogy csupán azért lehetséges mindez, mert nagyjából 80 ezer kilométer körüli megtett út van benne.
Valamikor régen Skodákat javítottam, (volt nekem 2 is) így azt bátran állíthatom, az efféle motorhang sosem az olajnak függvénye.
Én először - még a legelején a drága (akkoriban 40 Ft/l) Shell X100-ast használtam, de amikor egyszer totál apróra szétszedtem és teljesen felgeneráloztam a motort, a blokk olajozási rendszerének kiismerése után rögtön rájöttem, bizony elmegy abban a legolcsóbb gagyiolaj is.
Sokáig a melóhelyről csórogatva raktam bele az w20/20-as Shell olajat, aztán meg már jó volt bele az ADM40/10-es ÁFOR olaj is.
Ha a motor csetteg-csattog, az inkább többnyire mechanikai hiba - elmászott a vezérlés, vagy tényleg csörög a nyúlott lánc.
Az Opel motorokat többnyire kétféle verzióban nyomatják - van a gumis-vezérműszíj, és van a hagyományos kivitelű láncfeszítős lánc.
Hogy az emlegetett Meriva éppen melyikkel üzemel?
Azt biza látni kéne ...
cool 2013.02.08. 17:56:32
Viszont néhány nyugati szekér a mindenkori olajnyomásra kihegyezetten egy dugattyúval - olajnyomás által vezérelt láncfeszítőt alkalmazott.
(Személyes megjegyzés - ez volt a jobb)
Az olajok minősítése pedig a viszkozitásuktól függően - milyen hőmérsékleten üzemelnek megbízhatóan ...
Az 5/40 azt jelenti, hogy -5 C fok és +40 C fok között nagyjából azonos a sürüségük. A W20/20 meg azt jelenti - -20 C foktól + 20 C fokig nagyjából de azonos.
Hogy -30 C foknál vagy +60 C foknál feljebb mit csinál a motorban, az a gyártókat már nem nagyon érdekli. Erre fel vannak a szintetikus műolajak.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:26:30
A totálkáron olvastam mostanság, hogy panaszkodott az ipse, hogy havas úton lefelé recseg a futómű. (!) Azt a higgadt választ hapta, hogy jól van az úgy, az ABS menti éppen az életét.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:32:51
tükörfúró 2013.02.08. 18:33:35
Úristen, semmi ilyesmit nem jelent!
Ezek nem celsius fokok, hanem viszkozitás értékek téli hőmérsékleten (w=winter) illetve felmelegedve 100C fokon.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:39:19
Na, ezért rozsdásodott szét mindig 3 év alatt, mert mindig a szer vízbe jártál vele.
geniusgenie 2013.02.08. 18:59:03
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 19:15:17
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 19:16:38
Aureliano Buendía 2013.02.08. 19:38:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 19:54:53
Volt egy tízéves motorom, az volt ráírva, hogy Lada. Egyik reggel arra ébredek, hogy 4 kerék van rajta. Rálopták a gazemberek.
vénszivar 2013.02.08. 20:14:10
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 20:17:32
A jogsit az összes idióta nemindexelőtől el kell venni. Megáll az úton előttem, és UTÁNA kiteszi az indexet. Ááááá.... Elkanyarodik, és KÖZBEN kiteszi az indexet, akkor már MINEK? Hátha nem látom, hogy kanyarodik, és az index majd segít a dolgon. Akkor már ne koptassa!
Aureliano Buendía 2013.02.08. 20:19:29
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 20:28:16
Aureliano Buendía 2013.02.08. 20:28:48
Tsakazertish 2013.02.08. 20:29:54
Tsakazertish 2013.02.08. 20:34:14
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:10:34
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:16:02
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 21:17:19
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:22:20
Rosszindulatú Vászka · globalicum.blog.hu 2013.02.08. 10:58:51
+ jav.
Rosszindulatú Vászka · globalicum.blog.hu 2013.02.08. 11:18:12
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 21:25:22
Rocko- 2013.02.08. 21:26:07
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:31:15
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:35:38
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:40:37
Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:42:17
@atpijkamo: pontosan, szoktam ezzel szembesülni reggelente. De nemcsak ott, akárhol. És egyre terjed a nemindexelők száma.
Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:46:13
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:50:01
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:51:39
Amikor egyszercsak beáll a motor.
Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:52:07
Rocko- 2013.02.08. 21:54:58
de ha az autótulaj elég ügyes és kitartó, akkor eljut Tibihez.
vagy nem, és előb eladja és/vagy felgyújtja a kocsiját.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:55:35
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:59:08
@agresszív kismalac: azér a minimum alatt még sokat kell gyötörni hogy ne legyen kenés, meg akkor már minden nagyobb bebólintásra bevillan az olajnyomásjelző lámpa, vélhetően azért nem pont akkor áll be a motor, ha a minim alá ér a nívó. Egyik szervizbe, ahová jártam régen, mutogattak egy Astrát, ami 6 dl olajjal saját lábon ment be. Biztos gondos gazdája volt.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:03:08
fúlon az olajszint."
"...és bizony ha minimum körül,
vagy alatta van a nívó, úgy
kerreg-csetteg, mint egy
szívódízel."
Azért délelőtt óta elég sokat fejlődtél.:-)
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:09:25
@Rosszindulatú Vászka: ehhez képest eléggé reprezentatívak. A turbó-magyarokról nem is beszélve, akik ősei együtt puhították a nyereg alatt a húst Álmos dédapjával is. Ők ugyebár eleve kettőt érnek.
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:10:18
@agresszív kismalac: na ja, de attól függ mennyivel minimum alatt, meg mennyire pörgeted. Asszem az AutoBuild-be volt ijen teszt, hogy Golfokkal mentek 40 km-t valami olajpótló adalékkal, meg szárazon. Vissza-kettő-padlógáz betett neki, de gyötrés nélkül ment.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:10:52
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:12:15
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:14:08
...meg még egy kicsit.
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:14:26
@agresszív kismalac: nem akkrora itt az differencia, mint a te minimumod és a nincs olajszinted közt :)
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:16:57
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:17:36
@agresszív kismalac: turul volt5 a jeled az oviban?
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:19:32
@Rosszindulatú Vászka: szerintem te a kazárokkal kevered a történetet. Ha valamit felvettek, az inkább a (bizánci) kereszténység, de az sem volt annyira jellemző.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:20:06
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:20:37
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:20:45
@uraaam: aha. Szal kistérségi keverék. Hát, nem lennék a hejedbe :P
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:21:44
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:21:51
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:22:27
@agresszív kismalac: és a lovainkról se feledkezz meg!
Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:25:06
Én azt mondanám, igazi Közép-európai koktél:) De nem kistérség, hanem járás. Hogy PC legyél!
Már csak a megyehatárokat kell visszaállítani, és akkor minden rendben lesz itten a.
@agresszív kismalac: óhpardon
OmN 2013.02.08. 22:34:00
Kérdésedre válaszolva.
A csörgés állás után indításkor jelentkezik illetve miután bemelegedett a motor után alapjáraton csörög. Hideg motornál szinte nem is hallani, hogy jár. Ha emelem a fordulatot akkor elmúlik a csörgés..
Alapjáraton meleg motornál benn az utastérbe is rettenetesen hallani.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:46:58
+36 30 523 1358
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:47:59
OmN 2013.02.08. 22:54:54
Persze, sőt mint említettem az első eset az nem sokkal olajcsere után jött elő.
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:56:48
OmN 2013.02.08. 22:59:07
Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 23:25:14
CID 2013.02.09. 07:31:34
misi46 2013.02.09. 08:56:29
Rocko- 2013.02.09. 10:08:58
vénszivar 2013.02.09. 10:28:35
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2013.02.09. 13:40:00
Közben elgázosítottam magam, és azt az 5-5 litert, ami az indításkor elmegy, inkább normális helyen töltöm bele.
6 dl / 1000 km olaj? Nekem a csereperiódus alatt soha nem kellett egyik járgányban sem utántöltenem. Most 5 éves G Astra előtt volt egy akkor 10 éves ugyanilyen, előtte pedig egy akkor 20 éves C Ascona. Egyik sem evett egy deci olajat sem. Apu meg tölti az ő G Astrájába félliterszámra.
Ja, és az előző egyszer csúnyán elkezdett zörögni alapjáraton. Kiderítettem, hogy a blokkon a kipufogócsonk feletti takarólemez rögzítése eltörött. Ahogy változott a fordulatszám, a lemez rezonált, és hozzáért a motorblokkhoz.
misi46 2013.02.09. 20:24:49
Beaver100 2013.02.10. 17:08:34
vénszivar 2013.02.10. 17:16:55
Tron65 2013.02.10. 21:54:07
90%, hogy nem az olaj okozta. És nem a vezérlés csere lett volna a megoldás!
ferand1979 2013.02.11. 10:48:41
Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk meg kell vizsgálnunk egy vonatot. Miből is áll, egy vonat?
Van egy mozdony, és van sok, vagy csak egy kocsi. Namármost a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hagyhatjuk.
Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye zakatolás szempontjából, mindegyik egyforma, így elég, egy kocsit megnézni, a többit elhagyhatjuk.
De miből is áll egy vagon? Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van egy alsó rész, azaz az alváz. De a felső rész nem zakatol, így azt is elhagyhatjuk, elegendő az alsó részt vizsgálni.
Az alsó rész felépítését tekintve, áll egy alvázból, és kerekekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a kerekeket.
Kerékből is van azonban egy vagon alatt általában 4 pár, tehát elegendő egyet vizsgálni, a többit elhagyhatjuk.
Egy pár kerék felépítését nézzük meg! áll magából a kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhagyható. Marad két darab kerék ami azonban teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk.
A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! KöR ALAKú!!
A kör területét, úgy számoljuk ki, hogy r négyzet szer pí. A képletből Pí=3.14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább
Az r a sugár, ami mivel állandó megint csak nem zakatol.
Mi marad meg? HÁT A NÉGYZET!! és ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na attól zakatol a vonat kereke!
Amusing 2013.02.11. 11:11:35
el kő menni opelszervizbe azt annyi
Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.02.11. 20:56:06