A napokban volt ugye a sztori, hogy a Vatera nem veszi le a hamis termékeket. A felhasználókat viszont egy idő után törli, és az összes vásárlójuknak emailt küld, hogy ne fizessenek és küldjék el a rendőrségi feljelentésük számát. De hogy mi alapján, azt nem lehet tudni. Naiv ügyfélnek például 1 hét után törölték az összes aukcióját, és "felnyomták" vásárlóinál, még mielőtt megbizonyosodtak volna róla bármiről:
A következő kis anekdotát szeretném megosztani Veletek. Decemberben történt, hogy teljesjogú felhasználóként regisztráltam a Vatera piacterén, annak ellenére hogy rengeteg rosszat hallottam a működésről, de átnyálaztam az ÁSZF-et, gondoltam nem lesz baj. Nem lesz meglepő amit most kijelentek: nagyon nem így történt. Körülbelül 50 terméket töltöttem fel a piactérre, 10 vásárlóm is akadt.(nincs az ÁSZF-ben adat arról, hogy korlátozva lenne a feltöltés), ebből 10-et ezer forintos kiemeléssel. Egy borongós napon arra lépek be, hogy a fiókom korlátozva van... A személyi igazolványom másolatát, és a lakcím kártyám másolatát követelték "biztonsági okokból"...
Rákérdeztem e-mailben, ezt a választ kaptam:
Mint ahogyan az a Vatera Általános Felhasználási Feltételeiben - amelyet Ön a piactérre való regisztrációja során elfogadott- is szerepel, "a Vatera fenntartja jogát arra, hogy a Felhasználó által megadott regisztrációs adatokat bármikor ellenőrizhesse, különösen, ha kétség merül fel a regisztrációs adatok valódiságát illetően (biztonsági adategyeztetés). Az ellenőrzés ideje alatt a Vatera jogosult a Felhasználó felhasználói fiókhoz való hozzáférést határozatlan ideig, de legfeljebb az ellenőrzés lezárásáig felfüggeszteni." Minderre a piactér felhasználói biztonságának biztosítása és megőrzése érdekében van szükség.
Társaságunk Adatkezelési Tájékoztatója az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) alapján, azzal összhangban készült. Az Adatvédelmi Tájékoztató 4.9. pontjában fel van tüntetve a regisztrációs adatok ellenőrzésének (biztonsági adategyeztetés) célja illetve jogalapja. Az adatok a biztonsági adategyeztetés lezárultával megsemmisítésre kerülnek.
Gondoltam üsse kő, amikor egy vevőmtől kétségbeesett levelet kaptam, ki a vatera e-mailjét továbbította számomra:
Tájékoztatjuk, hogy ..... felhasználó kizárásra került a Vatera/TeszVesz piacteréről, így kérjük, semmiképpen ne utalja el a megnyert termék vételárát még abban az esetben sem, ha az eladó erre kérné Önt! Ha Ön feljelentést tett, akkor kérjük, tájékoztasson bennünket arról, hogy azt melyik rendőrkapitányságon tette, illetve mi a felvett jegyzőkönyv száma! Köszönjük figyelmét!
Na ekkor határoztam el, hogy befejeztem velük. Nem küldöm el semmilyen okmányom másolatát, az összes vevőmnek elküldték ezt a levelet, mi alapján?! ... Jézusom... Erre rá pár órára megkaptam a vatera SZÁMLÁT! A feltöltött termékekről, kiemelésekről, jutalékról. Azonnal írtam nekik, hogy milyen feltöltés, amikor 1 hét utána törölték az ÖSSZES aukciómat, és nem áll módukban visszaállítani (még akkor sem, ha elküldöm a kért iratokat!!), illetve milyen jutalék amikor az összes vevőnek írtak?!.... Már magas volt ekkor a vérnyomásom.... A következő levelezést folytattuk le: (Ez már az ötödik levelezés, azért írtam ilyen hangnemben)
Mélyről sem tisztelt Allegroup Kft. Kritikán aluli amit művelnek. A kitiltásomat nem igazán sikerült érdemlegesen megindokolni, ezután még van bőr a képükön elküldeni a SZÁMLÁT a termékfelöltésekért és a kiemelésekért? Miután kitörölték az összes aukciómat, és ilyen üzenetet küldenek a vevőknek?:Tájékoztatjuk, hogy eiffelsquare felhasználó kizárásra került a Vatera/TeszVesz piacteréről, így kérjük, semmiképpen ne utalja el a megnyert
termék vételárát még abban az esetben sem, ha az eladó erre kérné Önt!.... Milyen alapon kérnek tőlem BÁRMILYEN ÖSSZEGET?! .... Nem futottak végig az aukcióim amiket kiemeltem, ugyanis TÖRÖLTÉK, de oké, voltak vevőim, de nekik a fent említett üzenetet voltak képesek nemnaponsült kollégáikkal begépeltetni a számítógépbe. Így nem adtam el semmit, miért fizessek? Az aukciómat törölték, miért fizessek díjat? Nem gondolják, hogy nevetséges? Küldjem el a személyi igazolványomat, egy ilyen kapzsi "kitudjahonnanjött" cégnek?:D Nem gondolják komolyan?:D És azt se ugye, hogy pillanatok alatt csinálok egy új regisztrációt, másik IP címről?:D ( Mert magas intelligenciával rendelkező kollégák bizony tájékoztattak arról, hogy nem az eszközt ellenőrzik, hanem az internetszervert;) E-mailben, igen erről is felvilágosítottak;) Viccesnek gondolom az egész helyzetet, főleg hogy rágalmaznak a vevőkkel szemben. Ha el is küldöm az okányaim másolatát, mégis ki fog rendelni egy olyan eladótól, akinek az értékeléseiben
ilyen jellegű kritika szerepel: a vatera küldött levelet, hogy csaló és nem utaltam a pénzt. Felháborító!:) Nem fogok egy fillért sem fizetni.Köszönjük levelét!
A Vatera és a TeszVesz piacterén sikeresen elindította az aukciókat, így a díjak felszámlázása az ÁFF alapján megtörtént a termékek piactérre történő feltöltésekor. A termékfeltöltési díjat és a termékkiemelés díjait minden aukció esetében annak aktiválásakor számítjuk fel. Amennyiben az aukció (szabálytalanság vagy biztonsági ok miatt) törlésre kerül, a termékfeltöltés díja és a termékkiemelés díja nem törlődik, hiszen az az aktiválás feltételeként került felszámításra és nem az aukció sorsától függ.
Amennyiben a Vatera által kiküldött számla rendezése nem történik meg a számlán jelzett fizetési határidőn belül, a Vatera, a fizetési határidő lejártát követő 7. napon fizetési felszólítást küld email üzenet formájában a Felhasználónak. A fizetési felszólításban megjelölt további 7 napos fizetési határidő teljesítésének hiányában a Vatera a Felhasználó felhasználói jogosultságait ideiglenes tiltás alá helyezi, amiről email üzenet formájában tájékoztatja a Felhasználót.
Az utolsó 100 komment: