Lassan azért kitalálhatna valamit a Vodafone a volt ügyfelei vélt vagy valós tartozásainak kezelésére. Elég béna, hogy nekik is meg kell adniuk nemlétező biztonsági kódjukat, hogy szóba álljanak velük. Ez külföldön is így megy?
Szeretném ha az esetünk nyilvánosságra hozásával talán akad valaki aki a reménytelen helyzetünkre megoldást tud adni. Az alap probléma a Vodafone ÁFSZ-jének azon pontja amely kimondja biztonsági kód nélkül még az ügyfél sem intézkedhet, nem reklamálhat semmilyen módon. Ha nincs kódja az ember fiának, akkor a szerződéssel személyesen bármelyik üzletben kérhet. Csakhogy: az aki nem ügyfél, vagy már nem ügyfél, de még gondja, baja van nem kérhet kódot, a Vodafone szabályzata lehetetlen és megoldhatatlan szabályzatot ír elő. Ezt a cég informatikai rendszere nem tudja kezelni. A panaszt csak a kód alapján tudják rögzíteni, de szerintem a tűzőgép, vagy a ragasztó is megteszi. A férjem az ÁSZF szigorú előírásának megfelelően, akkor és ott az üzletben a szerződés megszüntetésekor befizette azt az összeget, amit a cég szakemberei kiszámoltak és az ÁSZF előír. És azt gondolta ezzel végre megszabadult ettől a cégtől. Sajna nem.
Nem figyelt az érkező levelekre, akkor derült ki hogy baj van, amikor a Creditexpress felszólítása megérkezett 11800,-Ft-ról. Próbáltunk egyeztetni, hogy miből van a tartozás, és panaszt is szerettünk volna tenni, de a válasz mindig az volt, hogy kód nélkül nem lehet, menjünk be az üzletbe és ott majd tudnak segíteni. De az üzletben nem tudtak segíteni, se kódot nem tudtak adni, se panaszt nem tudtak felvenni. Ezért levélben írtunk panaszt a Vodafone-nak de sejtem mi lesz a válasz, hogy nem fognak tudni kód nélkül...
Ezért befizettük a Vodafone felé fennálló összeget, mert azt írták, hogy ezt fizessük be, ez persze nem tartalmazza a behajtócég költségeit. 5239,-Ft lett befizetve, amiből tőke 908,-Ft kamat 331,-Ft, és 4000,-Ft adminisztrációs díj, ami csak felszámolható. A behajtócég további 6000,-Ft-nyi költségét nem. Kértük igazolják le hogy ezzel mindent kifizettünk. Igazolás helyett újabb felszólítás várta férjemet, mintha be sem fizettük volna a tartozás egy részét, bár továbbra is vitattuk azt. A Vodafone ugyanis nem egyeztetett a behajtócéggel, és a panaszt sem vizsgálta továbbra sem.
Később a Vodafone igazolta hogy nem áll fenn feléjük tartozás, de a behajtócégről nem írt semmit, csak a szokásos szöveg, hogy kód szükséges az egyeztetéshez. Mivel a felügyeleti szervek, mint fogyasztóvédelem és hírközlési felügyelet sem tud mit tenni, illetve inkább nem akar foglalkozni a problémával, ezért a békéltető testületnek adtunk be panaszt. Ennek már 2 hete.
Erre tegnap egy kis idi a behajtócégtől felhív, hogy mikor fizetjük be a tartozást. Kérdezem, nem tudnak arról, hogy panasz van beadva? Hát ők erről nem tudnak. Erre azt merészelte mondani, hogy az ő költségük jogos, mert Vodafone-nak befizetett összeggel elismertük a számla jogosságát. Hát tudtam volna akkorát ..... Tájékoztattam, hogy a Vodafone szabályzata alapján akkor is be kell fizetni a számla összeget, ha nem ért vele egyet a fogyasztó, de ha jogos a reklamáció, akkor majd kifizetik. Csakhogy nem vizsgálják a számlapanaszt, és a Vodafone-nak küldött levelekből biztos ami biztos a behajtócég is mindig kapott. Kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy vagy a kommunikációs, vagy telefon hiánya, vagy írni, olvasni nem tudás akadályozta meg a behajtócéget abban, hogy a kapcsolatot a megbízóval felvegye, és a panaszt vizsgálja.
A következő út így esetükben a PSZÁF-hoz vezetett. Még onnan nem kaptunk választ.
Javasolom mindenkinek, hogy a Vodafone számláit alaposan nézze meg. Ha nem fizet időben, akkor az üzletben való befizetéssel csak a tartozást fogja generálni, mert az aktuális számla állást nem tudják az üzletben. A befizetést sem tudni, hogy melyik számlára számolják el. Ezért a -Ft-os számla ne tévesszen meg senkit sem.
Férjem esetében 4 napra duplán számoltak fel előfizetési díjat. Egyszer amikor az aktuális havi számlát készítették, másodszor a megszüntetéskor, amikor 8 napra akartak díjat még felszámolni. Csak nem egyeztették, hogy arra már volt egyszer számolva. A másik a késedelmi kamat. 900,-Ft-ra 4 napra 331,-Ft-ot felszámolni az mekkora éves kamat? Az ÁSZF-t vettem alapul. ami 14% éves kamatot ír elő. Így közel 251.000,-Ft tartozás jött ki. Sosem volt ekkora havi díj a 2 év alatt. Vagy ha nem ezekre a napokra akartak számolni, akkor azt meg kellene adni, nem újra félrevezetni a volt ügyfelet. Szóval a NAV is képbe került, mert ez bizony igen jogtalan, számviteli problémákat találtam. És a behajtócég ezt a tartozást már teljes egészében tőke tartozásként vette át. Tehát sokszorosan kamatot akarnak felszámolni a kamatra is.
Szóval tudna valaki segíteni, hogy a falon kívül hova tudok még fordulni, hogy segítséget kaphassak, vagy egy szép kövér bírságot kaphassanak ezek a cégek? És persze nem értem miért kell ilyen ügyekkel a bíróságok munkáját szaposítani.
England win The Ashes! 2013.03.29. 12:30:24
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.03.29. 12:31:58
igi1 2013.03.29. 12:39:01
ja, hogy hülye vagyok ezért
igi1 2013.03.29. 12:42:56
most azzal, hogy a felét fizetted, felét nm, ELISMERTED, hogy te vagy a hunyó, tovabbra is baszakodni akarsz
England win The Ashes! 2013.03.29. 12:47:58
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.29. 12:54:19
England win The Ashes! 2013.03.29. 12:55:09
serfecs (törölt) 2013.03.29. 12:56:29
- miért fizetett, ha szerinte jogtalan a követelés
- hogy jön ide a PSZÁF (ez NMHH hatáskör)
- miért nem várja meg a Voda válaszlevelét, mielőtt feltételezésekbe kezd
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.29. 12:57:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.29. 12:58:49
@igi1: " A férjem az ÁSZF szigorú előírásának megfelelően, akkor és ott az üzletben a szerződés megszüntetésekor befizette azt az összeget, amit a cég szakemberei kiszámoltak és az ÁSZF előír."
Na itt volt a vége, már a felét se kellett volna befizetni a behajtónak.
igi1 2013.03.29. 13:01:28
vagy fizetsz, vagy nem
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.29. 13:05:55
De ha a felét kifizette, azzal nem ismert el semmit, csak fizetett a semmiért.
Manyecska 2013.03.29. 13:06:56
igi1 2013.03.29. 13:08:47
igi1 2013.03.29. 13:10:02
na jó, inkább simogatnivalót, amit lehet püfölni
vidd ki a hóba, hátha eltűnik benne :)
igi1 2013.03.29. 13:11:33
degeszre kerestem magam idén
most már csak a neten kellene pasit fogni!
Manyecska 2013.03.29. 13:17:22
helianthus 2013.03.29. 13:20:18
Ha sűrűn írsz ilyeneket-> "degeszre kerestem magam idén" szerintem hamar összejön.
Atörökk 2013.03.29. 13:27:29
Mint a derék ... kerületi önkormányzat, ahol megint súlyadót akartak fizettetni velem a kb. 10 éve eladott autóm után. Közöltem velük, ha hitelt érdemlően bizonyítani tudják, hogy az autó a mai napig az én tulajdonomban van, akkor fizetek. Egyébként meg szakadt volna a fejük az anyjukba.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.29. 13:31:06
Ha odamegyek hozzá, hogy azonnal adj nekem egy ötezrest, és te adsz egy ezrest, akkor elismered, hogy tartoztálk nekem egy ötezressel, holott még soha nem is találkoztunk?
Csak én nem értem?
@helianthus: Asszem páran tudnának meredek társkeresős dolgokat mesélni :D
@atörökk: Ennyi!
England win The Ashes! 2013.03.29. 13:53:29
yaksi 2013.03.29. 14:31:08
"Nem figyelt az érkező levelekre..."
Kellett volna. Vagy mit gondolt, a szolgáltató jókedvében írogat levelet a volt ügyfeleknek??
A lezáró számla mindig utólag, levélben érkezik.
Micimacko 2013.03.29. 15:41:06
bregana 2013.03.30. 06:57:32
bregana 2013.03.30. 07:01:12
Bonbonbandita 2013.03.30. 11:07:31
metal · http://electric.blog.hu 2013.04.02. 10:23:59
Liliom08 2013.04.02. 17:42:28
Szarazkoro 2013.04.04. 15:07:53
00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.04.04. 16:44:01
Ha igen, akkor a lehetőségek a következők, vérmérséklet függően:
- a vodafone-os levelek (akár felbontatlanul) bele a szelektív hulladékgyűjtőbe
- szólni nekik, hogy tévesen kiküldtek egy követelést
- parázni és szarakodni velük
- jogi eljárást eszközölni velük szemben, amiért jogtalanul követelnek valamit
De bárhogyan is: nekik kell bizonyítaniuk a követelésük jogosságát a bíróság előtt és hagyni kell, hogy ők forduljanak bírósághoz, ha nem fizetsz.
Nem az első eset lesz, hogy ebben a fázisban jön rá egy szolgáltató, hogy nincs semmi jogalapja a követelésének és mivel már minden lépcsőt megjárt, ezért az eredetileg pár ezer Ft-os jogtalan követelésük miatt több tíz vagy száz ezer Ft-os költségnél tartanak a bevont szereplők miatt, plusz még a megvádolt ügyfél is kártérítési perre viheti a dolgot...