Tamás egy ilyen semmitmondó elutasítást kapott a T-Home-tól, amikor internetet rendelt. Aztán kiderült, hogy az előző tulajdonos számlatartozása miatt hajtották el, amit az összes létező papírjának bemutatásával tulajdonképpen orvosolhat. Legalább nem bekötés után kapcsolták ki a címen maradt tartozás miatt, bár ez még bekövetkezhet.
Nemrég szerettem volna a T-Home-tól Internet szolgáltatást rendelni. Kitöltöttem a megrendeléshez szükséges adatokat az on-line felületükön, hátradőltem és vártam, hogy csörögjön a telefon, hogy jönnek bekötni. Pár nap múlva fel is hívott az egyik munkatársuk, igaz, csak annyit kérdezett, hogy én rendeltem-e a szolgáltatást és korábban volt-e már a házban telefon, mert a bekötést külső vállalkozó végzi (volt telefon, az előző lakónak, legalábbis a padláson a vezeték erről tanúskodik, amikor megvettük kb. 5 éve készülék nem volt már sehol).
Meglepett, amikor a megrendelés után mintegy másfél héttel levélben arról tájékoztattak, hogy Társaságuk az igényemet sajnos nem teljesítheti, hivatkozva az ÁSZF 2.1.2.4. pontjára (ami 5 alpontot foglal magában és gyakorlatilag felölel mindent a díjtartozástól az okirat-hamisításig, tehát nem igazán segítség).
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy megtudjam mi az oka a megrendelés elutasításának. Miután a regisztráció során kapott azonosító alapján nem sikerült kideríteni az okot, megkérdezték a létesítési hely címét. Ekkor derült ki a, hogy az előző lakónak számlatartozása volt (mivel telefonra nem volt szükségünk, fel sem merült, hogy átíratnánk mint a víz/áram/gázszolgáltatást, tehát ki sem derült).Megoldható lenne a vonal létesítése, ha bemegyek egy T-Pont üzletbe, bemutatom az ingatlan adásvételi szerződést, közüzemi számlákat 3 hónapra visszamenőleg, viszek jövedelemigazolást illetve lakcímkártyát amivel igazolom, hogy ott lakom. A cégcsoporttól van egyébként egy mobiltelefon-előfizetésem, amit 10+ éve rendesen fizetek.
A kérdés az, hogy miért a jelenlegi tulajdonost bünteti a szolgáltató, akinek semmi köze az előző lakó Magyar Telekomhoz fűződő kapcsolatához? Sőt, mennyire normális dolog az, hogy egy ilyen előfizetés nem az előfizető személyéhez, hanem egy ingatlan címéhez van kötve? Ezek szerint, ha a tarozást felhalmozó korábbi lakó más címen igényel szolgáltatást, akkor minden további nélkül köthet új szerződést, tartozás letudva?
Sajnos kis városunkban nem lehet nagyon válogatni a szolgáltatók között, összesen van kettő és sajnos technikailag a T-Home a jobb.
Az utolsó 100 komment: