József csak azután vette észre, hogy az AXA az ő számlájáról vonta le a fia törlesztőrészletét, hogy 4 nappal a fizetési határidő után saccra befizették az összeget. Az AXA a hitelrészlet sikertelen beszedésének másnapján fordult a kezes szintén náluk vezetett számlájához:
A fiamnak van egy lakáshitele, meg egy kisebb összegű szabad felhasználású hitele. Mindkettő svájci frankos (ez a mi bajunk), a lényeg, hogy én is, meg a nejem is adóstársak vagyunk, mivel a jelzálogban a mi lakásunk is benne van. A nagyobb összegű havi részleteket a fiam szokta egy másik banktól utalni, a másikat én, mégpedig az AXA-nál vezetett folyószámlámról. A következő történt: A bank 2-3 nappal az esedékesség dátuma előtt SMS-ben közölni szokta az árfolyam szerinti aktuális Ft összeget, de mivel a fiam telefonja bedöglött, ezt nem kapta meg, ezért elfelejtette az utalást. Ezt április 19-én kellett volna teljesíteni. A másik utalás határideje a hónap 23. napja, az ehhez tartozó SMS-t a fiam át szokta nekem küldeni, de most természetesen nem tette, mivel nem is kaphatta meg, és az egészről megfeledkezett. Nekem eszembe jutott 23-án, és figyelmeztettem a fiamat is, aminek hatására aznap gyorsan utalt a szükségesnél nagyobb, saccolt összeget. Én este akartam a saját utalásomat teljesíteni, amikor megdöbbenve tapasztaltam, hogy az én privát folyószámlámról a bank leemelt 20-án (!) szombaton 43 ezer Ft-ot, hiteltartozás beszedése jogcímen a határidő lejártát követő napon. Így az április havi utalás nem is duplán, hanem még annál is nagyobb összeggel lett teljesítve.
Én ezt hatalmas felháborodással vettem tudomásul, nem értem, hogy egy bank a nála vezetett folyószámláról hogyan emelhet le pénzt, a tulajdonos tudta és beleegyezése nélkül. (Azt hittem ez csak a NAV privilégiuma.) Én a folyószámlámra eddig úgy tekintettem, mint egy elektronikus pénztálcára, ami szent és sérthetetlen, még a bank számára is. Teljesen az az érzésem, hogy a bank belenyúlt a bukszámba, és kivett 43 ezer Ft-ot a tudtom nélkül, magyarán meglopott. Lehet, hogy küldött SMS-t erről, amit nem kaptunk meg, de ez semmit sem változtat a tényen. Mi van, ha a folyószámlámon nem marad pénz, és mivel nem tudok róla, egy boltban szembesülök ezzel, és szégyenülök meg?
Persze ezt nem hagytam ennyiben, még aznap küldtem az AXA-nak egy hasonló tartalmú levelet, amire több mint egy hét eltelte után sem történt semmi reakció. Én naiv, még azt is feltételeztem, hogy esetleg visszautalják a többletet.
Megjegyzem, jó adósok vagyunk, ugyanis öt év alatt, mióta megvannak a hitelek, néhány alkalommal voltunk kis összeggel hátralékban, amikor még nem volt SMS szolgáltatás, és nem tudtuk a pontos összeget, de ezeket gyorsan rendeztük. Egyszer a fiam véletlenül a diákhitel összegét utalta, ekkor 4 CHF-ért (kb 1000 Ft), küldtek felszólító levelet (és számlát), persze azonnal utalva lett a hiányzó összeg.
Természetesen ezek után bankot váltok, nem érzem a pénzemet biztonságban az AXA-nál. Mi a biztosíték arra, hogy nem állapítanak meg visszamenőlegesen többszázezer Ft tartozást, amit le is emelnek. (Esetleg az, hogy nincs, és nem is lesz rajta ennyi pénz.)
Kérem aki olvassa ezt a bejegyzést, és jártas ilyen ügyekben, erősítsen meg abban, hogy a bank nem is tisztességtelenül, hanem egyenesen törvénysértő módon járt el velem szemben. Erősen gondolkodok azon, hogy a PSZÁF-hoz fordulok.
Végül az AXA-nak üzenem: ha még duplán is visszautalnák, és elnézést kérnének akkor sem maradnék egy ilyen banknál, az ismerőseimnek is ezt fogom javasolni. Adódhat olyan helyzet, hogy egy embernek fontosabb, hogy ne haljon éhen, mint egy bank koppra történő kielégítése. (Ráadásul a bank számára ilyen piti összeggel.) Éhen éppen nem haltam, de nagyon kellemetlenül érintett, még akkor is, ha a bankárok számára esetleg ez meglepő. Néhány évvel ezelőtt, amikor még nem küldtek SMS-t, e-mail-ben feltettem önöknek egy olyan kérdést, hogy nem lehetne-e csoportos beszedéssel teljesíteni a kiegyenlítést, akkor az volt a válasz, hogy nincs jogosultságuk erre. Azóta úgy tűnik annyira megnőtt a jogosultságuk, hogy felhatalmazás nélkül is megtehetik ezt.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.05.03. 14:18:04
Manyecska 2013.05.03. 14:19:04
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.03. 14:20:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.03. 14:30:15
A nedves postoló felé, ha a banknak lenne tartozása, akkor gondolom nem lennének ilyen gyorsak.
Na, ezért szeretjük a bankokat.
Dr Gregory House 2013.05.03. 14:32:04
kakukk11 2013.05.03. 14:34:45
kakukk11 2013.05.03. 14:36:46
kb az az eset mikor a munkáltatótól kérsz kölcsön, és ha nem fizeted ki neki az adott hónapot, akkor a következő alkalommal levonja a béredből. Abból a bérből amiért te megdolgoztál, ami neked jár, ami szent és sérthetetlen.
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.05.03. 14:37:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.03. 14:40:07
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 14:42:13
Komondoros poszt nem lesz?
Úgy olvasnék már egy olyant, hogy "Átvágott a komondortenyésztő, mert vak kutyát sózott rám", vagy valami hasonlót...
2013.05.03. 14:42:22
Tisztességesen: mert benne volt az aszf-ben hogy megteheti
Törvényesen: mert benne lehetett az aszf-ben, hogy megteheti
max nem erkölcsösen: rögtön már másnap... durva :)
Atörökk 2013.05.03. 14:45:22
Kifordított kacagány 2013.05.03. 14:46:43
@ProhiOtti: az pedig, hogy a törvények nem jók, mert nem az emberekért vannak már részletkérdés, mint mindig.
Jokkura 2013.05.03. 14:50:04
Peerszee...A bank meg megvárja míg a gyereknek ezsébe jut ,hogy fizetnivalója volt. Mert a bankok pont erről híresek :)
épp olyan ,mint iskolás koromban ,egy oszt.társ mindig késett a beadandó leckékkel; indokok közt a legszebb: A házi a zongorán volt ,amit épp aznap adták el és szállították.
Tanár cak egyet kérdezett: olvastad-e Karithy :Tanár úr kérem-ét? Nem? akkor 0 (nullát írt a osztálykönyvbe)
Jokkura 2013.05.03. 14:53:09
AGondolkodo 2013.05.03. 14:53:20
Nyilván lehet hőbörögni, pedig bármely értelmező szótárban meg lehet találni mind a két kifejezést, még a Polgári törvénykönyvet sem kell hozzá kinyitni.
Egyébként pedig tapasztalataim szerint a közjegyzők - vagy a nevükben eljárók, de az egy másik történet... - meg szokták kérdezni, tisztában vannak-e a fogalmakkal, amikor felolvassák a szerződést. Gondolom, ott jó ízesen tetszettek bólogatni, mert ugye akkor még nem volt aljas a bank, amikor bemondásra fizetett...
Egyébként én örülök annak, hogy az AXA Bank ilyen gyorsan a pénze után megy, mivel kicsiny megtakarításom nekem is náluk van, márpedig naiv ügyfél hitele az én pénzemből is van.
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.03. 14:53:34
Ezer fotint egy jobb mobil, és akkor megkapja az esemeseit.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 14:55:36
D
Jokkura 2013.05.03. 14:57:05
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.03. 14:57:36
de ha a júzer fizetett volna időben, akkor nem lenne min csipognia most.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 14:59:40
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.03. 15:07:31
England win The Ashes! 2013.05.03. 15:09:14
McZozo 2013.05.03. 15:12:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.03. 15:15:39
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.05.03. 15:17:55
vénszivar 2013.05.03. 15:18:07
McZozo 2013.05.03. 15:19:36
Nem ismerem pontosan az axa szabalyzatat de azert meg lennek lepve ha az normalis lenne hogy egy eddig jol fizeto ugyfel 4 napos kesese utan annelkul hogy mondjuk kuldenenek ertesito levelet vagy barmilyen tajekoztatast, felszolitast, plane mondjuk a kezesnek is hogy csokolom az ados nem fizetet ha nem rendezi 8 napon belul emelunk. leemelhetne a kezes szamlajarol a tartozast.
Atörökk 2013.05.03. 15:23:44
Ehhez a hitelszerződést kéne látni, hogy abban benne van-e.
McZozo 2013.05.03. 15:27:23
nem lennek meglepve ha nem lenne. mint fenn irtam nekem is csinaltak a trukkot hogy garancia hitelt nyitottak a hitelem melle. Na ez sehol nem votl az en hitelszerzodesemben. Utananeztem. Aztan mikor morogtam nekik akkor befejeztek de mig eszre nem vettem csinaltak siman
Atörökk 2013.05.03. 15:37:10
Ebben az esetben, ha erről a számlanyitásról külön nem állapodtál meg velük, akkor az olyan, mintha nem is történt volna meg, lévén ilyen jellegű szolgáltatásról megállapodni csak írásban lehet.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.03. 15:40:17
És ehhez elég egy adminisztrációs hiba.
Atörökk 2013.05.03. 15:45:04
Érdekes mód nekem még soha nem nyitottak ilyen számlát. Egyszer küldtek ki egy kártyát a céges számlához valami szép levél kíséretében, amit nem kértem, hogy használjam egészséggel, beballagtam vele a fiókomba, kettévágva visszaadtam nekik, és mondtam, ha emiatt nekem egyetlen forint plusz költséget fel mernek számolni, akkor igen nagy botrányt rendezek. Semmit nem számoltak fel.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.03. 15:52:41
elwood 2013.05.03. 15:56:36
én is így tekintettem a nyugdíjpénztári számlámra. de hát változnak az idők.
elwood 2013.05.03. 15:59:41
ott se fogok számlát nyitni.
Atörökk 2013.05.03. 16:01:01
Éppen azt sem tiltja semmi, hogy olvasd el, mi az, amit aláírsz.
Kifordított kacagány 2013.05.03. 16:03:13
nem tudom ki, hogy van vele, de én el tudom fogadni, hogy vannak olyanok akik nem értenek a szakmámhoz. sőt, az elfogadáson túl még ahhoz sem érzek késztetést, hogy emiatt jól lehúzzam és megalázzam őket ha hozzám fordulnak.
elwood 2013.05.03. 16:11:17
Mondjuk felhívná, hogy
- Tisztelt Uram, elmaradt a poronty a tartozással.
- Hát megette a komondor a telefont, nem tudjuk mennyit utaljunk.
- Ha Önnek megfelel egyszerűen levonnánk a számlájáról és nincs is több teendője !
- Jó lesz. Köszönöm.
- Mi is köszönjük. Viszonthallásra.
ferand1979 2013.05.03. 16:12:11
Még egy jó kérdés, hogy mindek a csudának van a kezes BANKSZÁMLASZÁMA feltüntetve a hitelhez... Nem elég hogy a lakása ott van fedezetül?
Nos ha beleegyeztek, hogy a számlaszáma is ott legyen a hitelnél, akkor valami záradék lebeghet ott, hogy mikor mire használhatják a számlaszámot.. NO NEM AZÉRT, HOGY VISSZAFIZESSENEK....
Szerintem így a számlaszámát sem fogja tudni megzüntetni... Mivel az "FEDEZET" a banknak a fia nemfizetésekor...
Erre nem gondolt a posztoló?
Atörökk 2013.05.03. 16:12:24
Mivel a komondor gyomrában van a telefon, hiába telefonálna :)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.03. 16:14:06
bankokkal nem lehet cicázni, mert nem ők a karitasz. tudják, hogy rájuk vagy utalva-mondhatjuk úgy is: ki vagy nekik szolgáltatva, tehát ha jót akar magának az ember, akkor nem felejti el a fizetnivalóit és percre pontosan, kínos alapossággal odafigyel erre.
nem azért mert igazuk van, hanem mert nem akarok megcseszerintve lenni általuk.
na ez most olyan igis lett, de most úgysincs itt :D
elwood 2013.05.03. 16:25:41
Rosszindulatú Vászka 2013.05.03. 16:30:17
Atörökk 2013.05.03. 16:35:47
Az apjáéknak is van komondorjuk?
Atörökk 2013.05.03. 16:44:20
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 16:48:14
Bálintka. 2013.05.03. 16:50:10
Kifordított kacagány 2013.05.03. 16:51:06
a bankok meg egyenesen maga a fertő. folyton a magas lóról beszélnek és ha ők hibáznak akkor is nekik áll feljebb és annak a kárát is veled akarják kifizettetni. lehet erre azt mondani, hogy jogos, meg törvényes, meg benne van az ászf-ben, de akkor is csak disznóság.
Atörökk 2013.05.03. 16:51:14
Akkor a komondor a hibás!!! Tőle kell levonni a pénzt!!!
elwood 2013.05.03. 16:52:27
elwood 2013.05.03. 16:54:25
Kifordított kacagány 2013.05.03. 17:07:59
2013.05.03. 17:14:30
Az AXA átesett a vak komondor másik oldalára!
Atörökk 2013.05.03. 17:17:39
Azt értem én, hogy a banknak négy lába van, mégis megbotlik, no de hogy vak komondor is talál telefont...
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 17:18:25
Atörökk 2013.05.03. 17:20:28
Na ez a baj... Régi telefonnal ilyen nem fordulhatott volna elő, abban még volt anyag. Nem beszélve a régi komondorokról.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 17:34:24
Kifordított kacagány 2013.05.03. 17:49:30
@Jani haverja: manapság a komondort is hitelre adja az axa, de a hitelbírálat kimutatta, hogy nem kaphatsz régebbi komondort, mert arra túl magas a kockázat. ezért adnak vak komondort, akár kell, akár nem. persze mondhatod ha nem kéred, hiszen már befizetted a csilliódollárnyi hitelbírálati díjat, meg az értékbecslést, a féregtelenítést, bolhairtást és az alap kozmetikát.
Atörökk 2013.05.03. 17:53:31
Kifordított kacagány 2013.05.03. 17:55:04
Atörökk 2013.05.03. 17:55:42
Jó, émmiattam lehet utána is, én igazán nem sajnálom.
2013.05.03. 18:09:31
Meg ha az ember fia eltángálta az asszonyt, akkor nem fogta a kutyára mert régen családi program volt részegen leverni anyut és senki nem talált kivetnivalót benne!
2013.05.03. 18:11:07
Egy Komondor 64-re csak telik?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.03. 18:11:25
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 18:24:24
2013.05.03. 18:39:01
Ahol volt, ott nem keverték bele a kutyát! :)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.03. 18:46:45
England win The Ashes! 2013.05.03. 18:48:12
A kedvenc számom.
England win The Ashes! 2013.05.03. 18:50:34
P.Boby 2013.05.03. 19:07:16
Iróniát félretéve, azért ennyi felelősségtudat lehetne benne, hogy tudja mi a kötelezettsége.
2013.05.03. 19:21:04
goes 2013.05.03. 21:42:15
zünüke 2013.05.03. 22:56:59
2013.05.03. 23:27:58
"Szegény" AXA amúgy is szarban van (az anyavállalat is), már adogatják el ingüket-gatyájukat.
tattila 2013.05.04. 00:24:10
Ha jól töröm a jogásznyelvet, akkor amit a számládon látsz egyenlegként az a bank pénze, valamint a te követelésed a bank felé. Szóval nem a te pénzed.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.04. 08:43:57
Leírod, hogy jó adós vagy, aztán negyed órán át ecseteled, hányszor nem sikerült normálisan fizetni...
Mehetsz más bankhoz, mindenhol beszedik a folyószámládról a másik számlával kapcsolatos tartozásodat. Sőt még a vállalkozói-lakossági átjárhatóság is megvan.
Panelproli 2013.05.04. 08:46:53
Ezt mindenki tudja és nem ebben látom a problémát.
A nagy gond itt az, hogy ha tartozol a banknak, akkor azonnal kiabálni kezd, a többlet utalást viszont még egy hét elteltével sem véleményezték. Nem hogy visszautalták volna. Szóval nem csak a szerződésmódosítás egyoldalú, hanem a kommunikáció is az!
Micimacko 2013.05.04. 09:14:10
A BANKOK ILYENEK :( :(
Eleve a hitelbírálatra csak a megkötött szerződés után kerül sor, tehát, ha nem adják meg a kért összeget, akkor a hiányt "a föld alól is" adósnak kell előteremtenie. Nem működik a normális mód, hogy először a bank megmondaná, hogy mennyi hitelt hajlandó adni, adós meg utána kötne szerződést, hogy van X ígérvényem a banktól.
MERT A BANKOK MEGTEHETIK :( :(
Az öreg hal 2013.05.04. 10:09:42
Elszomorít az a több rosszindulatú hozzászólás, melyekben azt akarják sejtetni, hogy a fiam nem is akart fizetni, és a rossz telefon csak magyarázkodás. A fimnak van egy munkahelyi telefonja, és a párjának is van saját, tehát nem volt életbevágóan fontos egy másik telefon. A banki SMS-ről én is megfeledkeztem. 23-án sem volt még SMS, így én is TÖBBET utaltam!
A másik: A hiteleket 2008 vettük fel, én az AXA-nál 2010-ben nyitottam folyószámlát. Akkor sokkal jobb feltételeket ajánlottak, mint az előző bankom. (Mostanra már megváltozott.) Tehát a szerződésben nemigen lehetett ilyen kitétel.
Végül üzenem annak, aki leparasztozott, hogy a 3 hónapnál régebbi tartozású adósokhoz képest, szerintem igenis jó adósok vagyunk.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
SarahConnor 2013.05.04. 10:49:55
Viszont a lakástörlesztőt ne egy sms segítsen fejben tartani. Ez annál jóval fontosabb, tessék naptárakba, határidőnaplókba beírni a fizetési határidőket jó előre egész évre. Nem azért, mert annyira szervilisnek kell lenni, de az ember nagyon sok kínt spórol meg magának, ha nem felejti el az ilyet.
Panelproli 2013.05.04. 10:51:32
Példának okáért a munkáltatóm, az a gyökér paraszt Állam elkésik egy hónappal a fizetéssel.
Az is eszembe jutott, hogy én csakis kizárólag akkor gyökérparasztozok, amikor szemtől szemben vagyok az illetővel, nem pedig egy ╞╕ , valamint ▓▓▓▓▓☻ mögé bújva. Kibaszott illetlennek tartom idegen emberek ilyentén való jellemzését, csakúgy mint a csúnya beszédet.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.04. 11:54:42
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.04. 12:11:45
"MERT A BANKOK MEGTEHETIK :( :("
Magyarországon igen, máshol meg nem. Ennek egyrészt az az oka, hogy sz@r a banki szabályozórendszer, másrészt pedig az az oka, hogy kevés fajta bank van Magyarországon, kicsi a konkurencia nyomása, és tetejében a dolgok jelenlegi állása szerint még ebből a kevésből is néhány kivonul a közeljövőben, úgyhogy még kevesebb fajta bank lesz.
Mindkettő ok a rendszerváltás utáni összes magyar kormány hibája, és nem a bankoké. A bankok ugyanis nem jótékonysági intézmények, hanem üzleti vállalkozások.
Micimacko 2013.05.04. 12:28:16
Taxomükke (UK) 2013.05.04. 13:49:51
Taxomükke (UK) 2013.05.04. 13:50:49
vénszivar 2013.05.04. 14:10:22
Zoan11 2013.05.04. 15:18:43
PannonBoy 2013.05.05. 01:43:22
Egyébként inkább örülni kéne ha beszedi önként a követelését, mintha késedelmi kamatot terhelne.
whale 2013.05.06. 06:14:15
whale 2013.05.06. 06:22:20
Így nem csoda, ha azt csinál, amit akar a diktátorpalánta...
encir 2013.05.06. 09:19:04
VT Man 2013.05.06. 09:34:05
"Ez az az eset, hogy teljesen törvényesen járt el a bank, csak úgy egyébként a jó édes anyját."
Pontosan. Az AXA jogszerű volt, de mégis barom. Miért kell elzavarni egy több éve jól fizető, tejelő ügyfelet?
Én már megszüntettem az AXA-s számlámat 2-3 hónapja, bár szerencsére nem volt ott hitelem.
VT Man 2013.05.06. 09:36:19
"Amikor én hitelt vettem fel, akkor el kellett menni a közjegyzőhöz okiratot készíteni. Azóta is hálás vagyok neki, mert nagyon korrekt közjegyző volt. MINDENT el- és megmagyarázott, hogy tulajdonképpen az egyoldalú tartozáselismerő nyilatkozattal TELJES hatalmat adtunk a banknak az ingatlanunk felett (nemcsak a tartozás arányában!!!). Külön kiemelte, hogy olyan durva az okirat, ha egy napot késünk egy törlesztőrészlettel, ezen okirat alapján a bank másnap(!!!) értékesítheti az ingatlant, levonhatja a tartozást és a maradékot visszautalja ..."
Ja, persze. Csak éppen jelenleg 140 ezer lakáshitellel vannak több mint 90 nap késésben az ügyfelek, de mégse értékesíti azokat a bank.
Azt jól látod, hogy szinte minden szerződéses pont a bank javára szól, ezt hívják erőfölénnyel való visszaélésnek.
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.06. 09:51:26
A hangsúly a "heti"-n van. Különböző bank vannak, különböző kölcsönök, és különböző ingatlanok. Egy gecibb banknak egy jó ingatlan esetén érdeke lehet érvényesíteni ezt a pontot.
Atörökk 2013.05.06. 10:03:26
Ez nem egészen így van, illetve egészen nem így van. Tévhit, hogy a banknak érdeke kényszerértékesíteni az ingatlant. Főleg a mostani helyzetben, eleve csak nyomott áron tudja eladni, a végrehajtási eljárásnak/árverésnek egy csomó költsége van, arról nem beszélve, az így bedőlt hitel után a banknak plusz tartalékot kell képezni (ami szintén plusz költség neki). Szóval a banknak az az érdeke, hogy fizesd szépen vissza a hitelt.
Félre ne érts, nem akarom őket védeni, tudjuk, hogy nem jótékonysági intézmények, csak hülyeségeket ne írjunk már, ha nem muszáj :)
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.06. 10:06:15
Atörökk 2013.05.06. 10:11:37
Hidd el, akkor sem érdeke. Akkor is egy csomó macera, idő, költség, stb.
vape 2013.05.06. 11:09:37
"a hitelbírálatra csak a megkötött szerződés után kerül sor"
Ez melyik banknál van így? Az, hogy beadsz egy hitelkérelmet, nem jelent szerződést. Szerződést akkor kötöd meg, amikor a bank a bírálat végén megmondja, hogy mekkora összeget hajlandó hitelezni neked (mennyi időre, stb.).
Posztolónak egy rövid komment: ha egy adós néhány alkalommal késve fizette meg a törlesztőrészletet vagy annak egy részét, az már nem nevehezhető jó adósnak. A jó adós MINDIG határidőre fizeti be a havi részletet.
Micimacko 2013.05.06. 11:16:50
Atörökk 2013.05.06. 11:25:30
Ha rossz szerződést kötsz, akkor igen. Nem tudom, milyen ügyvéded volt, ha ezt nem magyarázta el...
Micimacko 2013.05.06. 11:34:44
Oké elfogadom, hogy minden hitelszerződés rossz, mert aki pénzt ad, az feltételeket is ad mellé. Tehát az egy adottság volt, hogy a megkötött adásvételi FELTÉTELE a hitelkérelemnek (ez történt 2005-ben, azóta óvakodok az ilyesmiktől). Ez nem ügyvédi kérdés, a bank így ad pénzt (vagy mehetsz máshova...) Erre az ügyvéd annyit ajánl, hogy megfelelő határidőket kell kikötni. A bank arra sem vállal határidőt, hogy mennyi idő alatt bírál el, és a bírálat folyamán joga van a feltételeket alakítani. Tehát esetemben olyat kérni, amiről előtte kétszer is nyilatkoztak, hogy nincs rá szükség.
Ügyfél közvetlenül nem hitelbírálóval kommunikál, a piszkos munkát az ügyintézőre hagyják...
Atörökk 2013.05.06. 11:38:56
Nem hitelszerződést, hanem adásvételi szerződést. Feltételes foglalós szerződésnek hívják.
Micimacko 2013.05.06. 11:53:11
Akkor adtunk is el és vettünk is, tehát ültünk az asztal mindkét oldalán. A hitelbírálathoz semmilyen "feltételes" vagy "előszerződést" nem fogadtak el, csak tényleges (földhivatalilag érkeztetett) adásvételit, mely úgy szólt, hogy a vételár utolsó részlete hitelből kerül megfizetésre, ha vevő kevesebb hitelt kap, azt önerőből pótolja...
Ugyandehogy (törölt) 2013.05.06. 20:47:37
Az öreg hal 2013.05.06. 21:07:45
Ma, egy nap híjján 2 héttel az ominózus eset után, egy kedves hangú ügyintéző (hölgy) felhívott, azt tudakolva miért történt túlfizetés. Nekem úgy tűnt, hogy nem tud az előzményekről. Elmondtam pontosan a körülményeket, mire megkérdezte, hogy kérem-e a többlet visszautalását, vagy számítsák be a következő havi részletbe. A visszautalást választottam, erre tájékoztatott, hogy talán már holnap meg fog történni.
Mindezektől függetlenül a bankváltás eltökélt szándékom, ilyen helyzetbe nem akarok kerülni mégegyszer. Ok, hibásak voltunk, de akkor is brutálisan érintett. A hétvégi bevásárlást kölcsön pénzből tudtuk megejteni, mivel pont ma lett utalva a fizetésem.
Köszönöm a hozzászólásokat!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.06. 21:11:03
Meg hogy mi lett a magánnyugdíjpénztári megtakarításoddal. Arra is.
Vittore. 2013.05.06. 21:31:21
Persze a suttyó-szótárból mindig ugyanazokat a kifejezéseket veszik elő:
1. rohadt zs.dó a bank
2. barátnőm sok százezret keres az ügyfélszolgálaton, úgysem érti meg a kisembert
3. megy a betelefonáló a pszáfhoz
4. megy a betelefonáló másik bankhoz
és általában mindig azok fenyegetőznek bankváltással, akiknek a 125 forint a számlájukon, vagy már vastagon mínuszban vannak, de naponta 20x hívják az ingyenes banki infó vonalat
Magyarországon az a baj, hogy az emberek 99%-ának tökéletesen hiányzik a pénzügyi alapműveltsége
Az öreg hal 2013.05.10. 13:29:15
A bank 7-én, kedden visszautalta a leemelt összeget. Elővettem az eredeti (akkor még ELLA bankos) szerződést, és átrágtam rajta magamat. Olyanról, hogy a bank leemelheti a saját számlámról a részletet szó nincs benne. Pusztán annyi van, hogy késedelmes fizetés esetén késedelmi kamatot számít fel. Ha ilyen pontja lett volna a szerződésnek, biztos, hogy emlékeztem volna rá, és 2010-ben nem nyitottam volna folyószámlát az AXA-nál. Én továbbra is jogtalannak tartom az eljárást.
@Vittore: 20-án emeltek le 43000 Ft-ot váratlanul, tehát nem 125 Ft volt a számlámon. A bankváltás már korábban is megfordult a fejemben, ugyanis a korábbi kondíciók nagyon kedvezőtlenül változtak. Pl: havi 300 Ft kártyadíj, összegtől függetlenül 350 Ft automata díj, utalások nem ingyenesek, csoportos beszedés (nekem sok van) egyenként 30 Ft-ba kerül.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.10. 19:21:50
www.axa.hu/static/axa_internet/sw/file/Hitelezesi_uzletszabalyzat_2013_01_14_clean.pdf
8.4 Egyetemlegesség
Az Adósokat a hitelszerződés szerinti jogosultságok és kötelezettségek egyetemlegesen illetik, illet
ve terhelik. (...)
Az ugyanabban az ingatlanban Zálogkötelezetteket a zálogszerződés szerinti jogosultságok és kötelezettségek
egyetemlegesen illetik, illetve terhelik. (...)
A készfizető kezeseket a kezesi megállapodás szerinti jogosultságok és kötelezettségek egyetemlegesen illetik,
illetve terhelik. (...)
Úgyhogy menjél szépen a következő bankhoz, de sokban lefogadnám, hogy ott sem olvasol majd szerződést!
Az öreg hal 2013.05.12. 13:35:36
Mi van, Te vagy a bankok önkéntes szószólója? Vagy esetleg a papa az AXA-nál dolgozik? Te osztod az észt, akinek 2 egyszerű mondat elolvasása, és értelmezése negyed óráig tart? Tőled idézek: "gyökér paraszt vagy, nem pedig "jó adós"! Leírod, hogy jó adós vagy, aztán negyed órán át ecseteled, hányszor nem sikerült normálisan fizetni..." Idézet vége.
Továbbá: Szerintem egy bank több tíz, vagy száz oldalas üzleti szabályzatának megértése átlagos halandó számára nem egyszerű feladat. Főleg nem a hozzám hasonló gyökér parasztoknak. De Te persze átolvasod, és megérted. Rajtad kívül nem hinném, hogy sokan.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.13. 11:29:30
Nem vagyok semminek a szószólója.
Annyi közöm van az AXA-hoz, hogy édesanyám náluk ÖNyP tag. Ez nem túl sok.
Ezek szerint lassan olvasok, de legalább olvasok :)
Én olyat nem írok alá, amit nem olvastam el és értettem meg. Ha pedig aláírnék, akkor nem lázadnék nyilvánosan, hogy a szerződött fél a leírtaknak megfelelően jár el.
A gyökér parasztsághoz vezető útnak egy lényeges mérföldköve, hogy olyanért panaszolsz valakit nyilvánosan, ami nem jogos, melynek következtében a hozzád hasonló keveset/felületesen olvasó többség agyában egy olyan képet alakítasz ki, ami nem valós.
Az öreg hal 2013.05.15. 21:05:40
1. Annak, hogy bankot akarok váltani a fő oka az, hogy az AXA nem fogja tudni (határidő után egy, vagy több nappal sem) leemelni a pénzt, a másik pedig az, hogy a folyószámla költségei jelentősen emelkedtek. Annál a banknál fogok új számlát nyitni, ahol a fiamnak is van, Ő részletesen elmondta a sokkal kedvezőbb feltételeket. Nem értem miért támadnak többen azzal, hogy ott sem fogom a szerződést elolvasni, hiszen ott NEM LESZ semmiféle hitelem!
2. A hitel felvételekor (2008-ban), átolvastuk a szerződést közjegyző jelenlétében, az Ő magyarázatát meghallgatva, de abban nem volt olyan pont, hogy a bank leemelheti a pénzt számlámról. Mint korábbi hozzászólásomban jeleztem, most újra elolvastam (kb 20 oldal), de ilyenről nincs szó benne. (Mégsem vagyok gyökér paraszt, mert amit aláírtam, el is olvastam.) Arról, hogy az AXA sok oldalas üzleti szabályzatának x-edik oldalán van ilyen, miért kellett volna tudnom? Úgy gondolom, hogy az általunk aláírt szerződés a mérvadó.
Az öreg hal 2013.05.31. 12:12:59
Megnyitottam az új folyószámlámat, sokkal kedvezőbb feltételekkel. A csoportos beszedések átvitele folyamatban van. Persze ez eltart egy ideig, van már tapasztalatom. Az új bank szerint gyorsan megtörténik, bevittem az összes közüzemi és egyéb számlákat, berögzítették az azonosítókat, én aláírtam, másnap már továbbították is a szolgáltatók felé.
Mint a korábbi hozzászólásaimban említettem, már régebben is megfordult a fejemben a váltás, de lehet, hogy megrekedtem volna a fontolgatás szintjén. Az AXA megadta a kezdő löketet...