Naiv ügyfél nem nagyon foglalkozott vele, hogy a Raiffeisen hozzácsapott egymilliós hitelkeretet a számlájához. Viszont mivel ezt az első adandó alkalommal nem mondta le 2300 forintért, a következő levonás már 19800 forint vont a nem kért és nem használt, gyakorlatilag nem létező szolgáltatás után:
Sajnos csak ekezetek nelkul, gepem klaviaturaja egyelore keptelen megbirkozni a magyar abece rejtelmeivel... Tizen-egynehany eve vagyok huseges es jo Raiffeisen (tisztelt erdei korokben csak "Rafazol Bank"-kent emlegetett) ugyfel. Csodalatos CHF hitelemet mindig pontosan torlesztettem, hiszen fizetesem tetemes resze a naluk vezetett szamlara erkezett, s a fedezet mindig bosegesen rendelkezesre allt. Idom nagy reszet azonban kulfoldon toltom, igy a magyar bankszamlat az ottani kifizetesek rendezesere hasznalom csupan. "Kivalo ugyfelsegemet" a Bank tavaly azzal honoralta hogy soha nem kert es nem is hasznalt hitelkeretemet triplajara emelte junius vegen.
A szokas ilyenkor az, hogy a Bank kuld egy ertesitest errol - termeszetesen szigoruan levelben, ami a mai online vilagban szinte felfoghatatlan - , mely kibocsatasanak datumatol (tehat NEM a kezhezveteltol) szamitott 15 nap all az ugyfel rendelkezesere, hogy fellebbezzen, ellenkezo esetben a Bank az ugyfel altal elfogadottnak tekinti a levelben kozolteket.
Ezzel csupan annyi problema volt, hogy miutan nem tartozkodtam magyarorszagi lakcimemen, mire a levelet megkaptam iden marciusban, legutobbi ottjartamkor, a hatarido mar jocskan letelt. Az egeszbol anno annyit erzekeltem, hogy hirtelen kozel egymillio fortinttal tobb lett a szamlamon. Nem nagyon foglalkoztam a dologgal, hiszen szerencsere joval tobb csucsult meg rajta, ezert naivan gondoltam, majd ha legkozelebb arra jarok, jelzem, hogy nincs ra szuksegem, hiszen hala az egnek, meg csak a kozeleben sem jartam annak soha, hogy bele kelljen nyulnom a nevetseges feltetelekkel es egyoldaluan rendelkezesre bocsatott hitelkeretnek.
A legkozelebbi hazakeveredes csak iden marcius kozepen tortent meg, aprilisi fizetesem pedig immaron teljes egeszeben a kulfoldi szamlamra erkezett. Akkor, korrekt ugyfel leven, besetaltam a szamlavezeto fiokomba, vartam ropke egy orat, majd tajekoztattam az ugyintezo kisasszonyt a helyzetrol, miszerint tudjanak rola, aprilistol a fizetesem nem az o szamlajukra erkezik, szeretnek ezt-azt elintezni, illetve van egy altalam nem kert, es soha fel nem hasznalt hitelkeret a szamlan, ugye nem lesz ebbol problema? Hiszen eddig sem volt ra szuksegem, a tovabbiakban sem lesz.
Megnyugtatott, hogy nem, dehogy, amig nem nyulok bele a "tutiba", addig nem lesz vele gond, de miutan a hitelkeret egy bizonyos osszeg berkezesehez van kotve, a Bank majd jol felul fogja vizsgalni, ergo majd megkeresnek. Ha ekkor jelzem, hogy le akarom mondani, ez potom 2,300 Ft-os dij megfizetese elleneben megtortenik. Na, ez az, amit ott es akkor kellett volna megtennem... De bizva bennuk es a megnyugtato tajekoztatasban, nem tettem. Az eves fordulonap ugyis junius vege, mondta a kisholgy, addig van idom. Mondtam, jo, akkor majd legkozelebb elintezzuk, ugyis megyek megint haza majus vegen.
Mult heten epp ezt a szamlat ellenoriztem a netes feluleten, s a szemembe otlott egy 19,800 Ft-os levonas, melyet a Bank eszkozolt, "kezelesi koltseg" jogcimen. Vernyomasom egybol az egekbe ugrott, azonnal telefon az ugyfelszolgalatra. Kerdeztem az - egyebkent nagyon kulturalt es kedves - holgyet, hogy ez megis micsoda? Mire o nyugodt hangon kozolte, hogy a bankszamla hitelkerethez kapcsolodo eves kezelesi koltseg. Mondom neki, hogy de hat junius vegen kaptam (eroltettek ram) ezt a megemelt keretet, miert aprilisban vonnak? S megis mit kell "kezelni" egy olyan hitelkereten, melyet soha nem kertem, melyhez soha hozza nem nyultam, s melyrol elozetesen meg jeleztem is, hogy nem lesz ra szuksegem, le fogom mondani majus vegen? Gondolkozott, zenet kapcsolt, majd kozolte, hogy hat, sajnos ez a szabaly. Nem olvastam az ASZF-et? Hat, nem, sot, a levelet sem kaptam meg (csak szerintuk, hiszen anno nem eltem fellebbezessel a 15 napos hataridon belul).
Nem pofatlansag kicsit, hogy az altalam soha nem kert, soha fel nem hasznalt, es teljesseggel egyoldaluan rameroltetett, junius vegen megitelt hitelkeret kezelesi koltseget aprilis kozepen vonjak le, plane azutan, hogy ez volt az elso olyan honap, melyben nem erkezett arra a szamlara fizetes jogcimen jovairas, s melyet en korrekt modon elore jeleztem?
Kerdezte a holgy, szeretnek-e panaszt tenni. Mondtam, termeszetesen, melyet ott es akkor rogzitett. Kerdezte, torolje-e a hitelkeretet? Persze, mondtam, most, hogy a Bank mar boldogan bezsebelte a penzt? Meg csak az kene! Szepen vizsgaljak ki a panaszt, iteljek meg, hogy jogosan tortent-e a levonas (nyilvan szerintuk igen, szerintem meg nem), utaljak vissza a szerintem teljesseggel inkorrekt modon levont penzt, s majd utana mehet a torles.
Ez a nem megfelelo tajekoztatas es a bankok hatartalan pofatlansaganak klasszikus peldaja. Hihetetlen, hogy egyreszrol hogy futnak az ember utan, kepesek hajnali haromkor - mas idozonaban vagyunk - heteken keresztul telefonon zaklatni ilyen-olyan uj termekkel, meg hetvegen is fel tudnak hivni, ha kulonosen nagyosszegu utalast indotok a szamlamrol, biztos en voltam-e, nem tortent-e visszaeles, de melyen hallgatnak az ugyfelet esetleg hatranyosan erinto ugylet reszleteirol? Undorito hozzaallas!
Ha nem itelik jogosnak a panaszomat es jogtalannak a levonast, megy a level a PSZAF-nak es a Fogyasztovedelemnek. Nem az osszegrol van szo - de, persze arrol is, de nem azon van a hangsuly - de komolyan igy dijazzak egy regi ugyfel korrekt hozzaallasat? Szegyellje magat a Raiffeisen Bank, ilyen aljas modon talat penzhez jutni! Harminc nap all rendelkezesre a panasz kivizsgalasara, utana folytatasa kovetkezik.
Udvozlettel,
Egy megtevesztett Raiffeisen ugyfel
Az utolsó 100 komment: