Tékozló Homár

Kidobták a vonatról, mert nem kért pótdíjat

2013.05.13. 10:30 | jackyll | 257 komment

Naiv ügyfél a kalauz jóindulatára próbált hagyatkozni, de már keményebb idők járnak. Minthogy általában azokat is igyekeznek megbüntetni, akik előre vesznek jegyet, aki variál, azt lehet, hogy egyszerűen lelökik a vonatról:

Múlt szombaton kalandos és sajnos rövid utazást tettem a MÁV kocsiján, szerencsére még gyorsvonati pótdíj nélkül, de nemsoká ez feláras lesz! Kelenföldön szálltam fel és Dunaújvárosba tartottam. Kisvártatva jött a kalauznő, akinek megmutattam a BKK bérletem és Budapest közigazgatási határtól kértem egy jegyet Dunaújvárosig. Eddig ebből soha nem volt baj, de ő közölte, hogy mivel olyan állomáson szálltam fel, ahol van jegypénztár, így csak pótdíj ellenében adhat. De mondom nekem bérletem van Nagytétény-Diósd állomásig, addig pedig bármi történhet, lehet hogy út közben meggondolom magam és leszállok, minek vennék előre jegyet. Továbbra sem volt hajlandó pótdíj nélkül kiszolgálni, ezért megmondtam neki, hogy majd Nagytétény-Diósd állomáson leszállok, utána újra felszállok a vonatra, így már egy olyan utas leszek, aki ott szállt fel, ahol nincs jegypénztár. Mire ő: "Az én vonatomra maga nem száll fel, ha egyszer leszállt." Szerényen válaszoltam neki, hogy szerintem nem ő dönti el, ki szállhat fel és ki nem, ugyanis nem állt fenn olyan feltétel, amely alapján engem kitilthatna az utazásból.

Elértük az említett állomást, ott leszálltam, majd egy másik ajtón felszálltam a vonatra, miközben a hölgy végig kiabált. Kértem egy jegyet, ismételten megtagadta hogy adjon és azt üvöltözte, hogy a szerelvény sehová nem megy, amíg én rajta tartózkodom. Kértem hogy hívjon rendőrt, de megtagadta. Ehelyett odahívta az épp szolgálatot teljesítő és épp szolgálatba induló, vagy onnan érkező kollégáit, barátait, majd ezeket és az utasokat ellenem hergelve, jó 5 peres dulakodás után egyszerűen lehajítottak a vonatról. Többször bizonygattam hogy én vennék jegyet, többször kértem hogy hívjanak rendőrt, de nem törődtek vele. Az sem érdekelte volna őket, ha egy épp arra közlekedő másik szerelvény alá zuhanok. (Remélem azért a terhes anyukákra figyelnek hasonló esetben és csak a fejüket ütik, hogy a baba ne sérüljön.)

 Ezen a Siemens vonaton egyébként kamerák vannak az utastérben - kíváncsi vagyok hogy rögzítettek-e bármit, illetve hogy megvannak-e a felvételek. Én ugyanis azonnal panaszt tettem az állomásfőnöknél, illetve természetesen a rendőrségen is feljelentettem az elkövetőket, mivel megítélésem szerint nem csak a MÁV Etikai Kódexét taposták páros lábbal, de csoportosan elkövetett garázdaság bűntényét is megvalósították.

Gyakran utazom a vonalon, dícsértem is már barátaimnak, ismerőseimnek a kiszolgálást, hogy az utóbbi időben milyen kedves kalauzokat alkalmaznak. Többségükkel látásból ismerjük is egymást, feltehetőleg jópáran közülük igazolni tudnák, hogy minden egyes alkalommal érvényes jeggyel utaztam és ezt többször tőlük vásároltam. Erre jön ez a "hölgy" (inkább nem minősítem) és lerombolja mindazt, amit a cég kemény munkával próbál jó ideje felépíteni.

Mindenesetre bizonyítandó, hogy nem épp önszántamból hagytam el a járművet, mellékelek két fotót a felkarjaimról.  Aki nem unja, annak pedig hivatkozásként itt az utaspanasz, a feljelentés és a kórházi látlelet pdf formátumban.

Köszönöm szépen ezt a feledhetetlen utazást a MÁV-nak! Este fél 10-re már haza is értem az ügyeletről. Remélem legalább annyi haszna volt az egésznek, hogy ezeket a dolgozókat többször nem kell sem nekem, sem másnak látnia a vasúti járműveken.

agresszivmav.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Supreme* 2013.05.13. 10:33:42

Ízirájder Öcsém!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:34:17

"leszálltam, majd egy másik ajtón felszálltam a vonatra"

Teljesen korrekt.

helianthus 2013.05.13. 10:34:54

Tipikus házmester effektus. Kisember kishatalommal nagy diktátornak képzeli magát. :(

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 10:35:48

Államosítani kell a MÁV-ot!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.13. 10:37:01

hm..nekem csak az jut eszembe, hoyg felszállok, nem veszek jegyet, mert hátha eszembe jut, hoyg leszállok. ű
Nem értem én ezt, vagyis attól félek hoyg értem, de még a posztolót ne.

Ettől függetlenül a kalauznak háromszoros szívlapát a képébe.

Supreme* 2013.05.13. 10:38:14

Nálam a dulakodás azt jelenti, hogy ellenálltál,tehát akár önvédelemből is lehajíthattak. Arról már nem is beszélve, hogy te is elismered, hogy megszegted az utazás szabályait, tehát már itt buktad a dolgot. Az meg, hogy bibis lett a karod azzal kb kitörölheted.

Vagy a posszttolót még nemlehet?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:38:49

@batgirl: "hátha eszembe jut, hoyg leszállok."

Volt már olyan a világtörténelemben, hogy egy vonat nem ment tovább, és le kellett szállni az utasainak.

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 10:39:08

"Erre jön ez a "hölgy" (inkább nem minősítem) és lerombolja mindazt, amit a cég kemény munkával próbál jó ideje felépíteni."

LOL

Úgy látszik, hogy a fejed is beüthetted!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:40:03

@Supreme*: "te is elismered, hogy megszegted az utazás szabályait"

Ezt hol mondta?

"a posszttolót még nemlehet?"

Vájámáegykicsit!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:41:30

@Egyéves Önkéntes: :)) Assetudom, melyik hülyeségedet lájkojjam.

Supreme* 2013.05.13. 10:42:49

@atpijkamo: "Eddig ebből soha nem volt baj, de ő közölte, hogy mivel olyan állomáson szálltam fel, ahol van jegypénztár, így csak pótdíj ellenében adhat"

Ha egyszer az a szabály, hogy ha van jegypénztár akkor ott kell venni, akkor a posszttoló a hülye, és a kalauz nem tudhassa, hogy bliccelni akart-e. Teccikérteni?

herk 2013.05.13. 10:48:49

"De mondom nekem bérletem van Nagytétény-Diósd állomásig, addig pedig bármi történhet, lehet hogy út közben meggondolom magam és leszállok, minek vennék előre jegyet."
Ez elég nagy hülyeség.
Ámde:
mivel még Nagytétény-Diósd _előtt_ próbált jegyet venni, ezért arra a szakaszra, ahol épp utazott volt jegye.

Azzal, hogy leszállt, majd felszállt olyan felszálló volt, ahol nem volt nyitva jegypénztár, igy az utasnak van igaza.

Viszont, ha van jegypénztár, vegye már meg a jegyét az állomáson, mert ha Nagytétény-Diósd _után_ akkor jegyet venni, akkor megszivja.

Viszont itt nem ez történt, igy jogos a feljelentés

Bálintka. 2013.05.13. 10:52:06

Lehet kiszúrtam volna a vonat kerekeit. Ha én se akkor ők se.

EvilHedgehog 2013.05.13. 10:52:20

@Supreme*: De hisz nem szegte meg... még szakaszhatáron belül volt.. érvényes bérlettel... mit szegett meg?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:54:03

@Supreme*: Aha! Értem a logikát, csak nem szeretem.

Diósdon leszállt, felszállt, új utas. Na ezen el lehet filozofálni, amíg nem kapunk új posztot.

panic_button 2013.05.13. 10:54:28

Járj ezentúl gyalog és nem kell pótjeggyel szarozni.

EvilHedgehog 2013.05.13. 10:56:58

@herk: Esetleg a kedves Máv ne 728 Km távolságra árusítsa a jegyeket a vágányoktól... vagy rakjon ki az elővárosi vonalon pár automatát.. Ha valaki siet a vonathoz hogy épp elérje akkor az a MÁV hozzáállás, hogy várjon 40 percet még ha fel is szállhatott volna a BKK bérlettel? Nice!

Bálintka. 2013.05.13. 10:57:37

Lehet, a vonat túl oldalán kellett volna felszállnia.

Tormas Torontal 2013.05.13. 10:57:59

Miért nem hivtál te rendőrt? Nem itt kell rinyálni!

EvilHedgehog 2013.05.13. 10:58:25

@atpijkamo: Kezdjük ott. A posztoló ki akarta fizetni az utazásának a díját.

Máv válasz: A k*rva anyádat!

Kösz Viktor!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 10:59:06

@Bálintka.: "kiszúrtam volna a vonat kerekeit"

:))

Valamelyik James Bond filmbe volt Jaws, aki elharapta volna a kerekeket. Vele kellett volna izmozni: www.youtube.com/watch?v=dc3oqKOcbNs

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 11:00:40

@EvilHedgehog: "Kösz Viktor!"

Nem hiszem, hogy Viktornak hívták a kalauznőt. Szerintem Béla volt.

Bálintka. 2013.05.13. 11:00:45

@Tormas Torontal: 25 perces dallam után bejelentkezik a rendőr, és ha jó kedve van 30 perc alatt a helyszínen van. Főleg, hogy a telefont is eltörték volna ezek az izék.

Supreme* 2013.05.13. 11:01:12

@EvilHedgehog: :DDD PErsze mert neki sok köze volt hozzá. Ne politizálj. A posszttoló gyík volt. Eddig elnézőek voltak vele, és azt hitte, hogy akkor ezt így lehet, pedig nem. Most megdőlt és megy a hiszti.

Zöldegér 2013.05.13. 11:02:44

Az ostobább kallerok fejébe egyszer régen véres verítékkel belesulykolták, milyen feltételekkel adhatnak jegyet, aztán szegényeknek azóta se sikerült abszolválni ezt a Budapest bérletes történetet, és meg vannak keveredve, mint vasorrú bába a mágnesviharban. Hogy értené már meg a nyomorult, hogy ha egyszer az adott szakaszra még van jegyem, nem vok bliccelő, és ha az utolsó budapesti állomáson nincs jegykiadás, akkor igenis köteles jegyet adni. És az a normális, hogy kiadja a jegyet, mikor elér a jegyellenőrzésben a kedves utasig.

EvilHedgehog 2013.05.13. 11:04:02

@Supreme*: Jahjj, elnézést a Viktorozásért... Tumblr-ön éreztem magam...

Mindegy mi történik -> Kösz Viktor/Orbán!

EvilHedgehog 2013.05.13. 11:06:32

@Supreme*: Érvényes bérlete volt? Igen!

Ennyike.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 11:07:50

@Zöldegér: "ha az utolsó budapesti állomáson nincs jegykiadás"

Bármelyik állomáson felszállhatott, ahol nincs jegykiadás.

És a láma még le-fel is szállt Diósdon. :)) Ezen nem lehet fogást találni.

2013.05.13. 11:08:53

két fafejű egó találkozott - ennyi a történet.
mondjuk a máv mint szolgáltató súlyosabb eset ezzel a házmestermentalitásával.
de hát ilyen országban élünk - háború dúl mindenfelé.

Bálintka. 2013.05.13. 11:09:40

Mondjuk azért kíváncsi lennék a másik oldalra is, mert a romákat sem szokták leverni a vonatról, csak határozottabban letessékelni. Lehet csak ez volt az éppeni ürügy, hogy ledobhassák, közben meg szörnyű dolgok történtek bent. Lehet hogy részeg volt, vagy fertőző beteg. Vagy csak nagypofájú, csúnyán beszélő, hangosan mobilozó, ülésre lábatfeltevő arc, akire többen is megharagudtak. Lehet vérfürdőt rendezett, és minden utasnak megette a máját.

Kíváncsi lennék azért a posztoló nemére, korára, fajára, szexuális hovatartozására, személyi szám, stb. Sokat elárulnak ezek.

EvilHedgehog 2013.05.13. 11:11:09

@Bálintka.: Mondjuk ez nekem is gyanús. Az utasok a kallert hamarabb ledobnák, ha találnának rá indokot...

elwood 2013.05.13. 11:12:56

szerintem, ha a kalauznak azt mondják, hogy akkor adhat jegyet ha nincs pénztár a felszállóhelyen akkor a kalauz szabályszerűen járt el.

nem túl ügyfélbarát, de gondolom a kalauzt nem pénztárosi munkára veszik fel.

a bicepszét villogtató poszter jobb ha készül az állami cégek ügyfélbarát korrekt hozáállására mert az állam a legjobb gazda, ezért ez a jövő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.13. 11:14:38

Két hülye találkozása újfent?
Az utas minek púposkodik, ha nincs teljesen igaza? Mert ha ahol felszáll, van pénztár, akkor is kérhet jegyet Butapest közigazgatási határától.

A MÁV eljárása azonban ettől még felháborító, amúgy igazuk lenne talán, de így már jár a faszkorbács.

" szerencsére még gyorsvonati pótdíj nélkül, de nemsoká ez feláras lesz! "
Eddig alapáron járt a késés, és a tájékoztatás hiánya :D

2013.05.13. 11:15:44

@elwood: ne feledd, hogy a posztoló olyan állomáson szállt fel (és előtte le) ahol nincs pénztár.

YEEEEEEEEEEEE

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 11:16:01

Tiranában nyolc pályaudvar van:
Keleti PU
Nyugati PU
Északi PU
Déli PU
Délkeleti PU
Délnyugati PU
Északkeleti PU
Északnyugati PU

Namármost ezek egyikén esett meg, hogy egy albánnak nem volt jegye (Albániában nem is kell amúgy, mert ingyenes minden) és mérgében ledobta a vonatot az utasokról és azok meg mehettek gyalog.

elwood 2013.05.13. 11:18:18

@Kulics: akkorra már sikerrel összeveszett a kalauzzal.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 11:30:10

Ledobták a vonatról:
- Indul a buszod, baszod.

Mészáros Laci 2013.05.13. 11:31:21

@Supreme*:

nem sértett meg semmilyen szabályt.

a kalauz talált ki egy szabályt helyben.

AtiSnatch 2013.05.13. 11:32:30

Ebben a posztban a posztert nem lehet!! Volt érvényes bérlete, utolsó állomáson leszállt,mert eszébe jutott ,hogy nem vett kenyeret!Majd hirtelen észbe kapott,hogy mégis csak vett! Hol itt a probléma?

Nem véletlen,hogy kocsit vettem, havi egy alkalommal 8 órát loptak el az életemből 480km-re ,plusz még a hasonló okosságok :)

Bálintka. 2013.05.13. 11:32:43

Annyira rossz helyen nem dobták le. Gyalog két órára van az Aldi, ahol egy vödrös jégkrémmel kezelhette volna a zúzódását, mielőtt az belilul.

vantaan 2013.05.13. 11:35:10

...még szép hogy kidobták! Magyarország jobban teljesít s kész!

ember a holdon? 2013.05.13. 11:40:33

kussolt volna diósd-ig, ott leszáll, felszáll és kér jegyet...
addig meg jó a bérlet.

Ettől függetlenül kallernak két év korbács, mert vannak normálisak, de az ilyen férgektől meg kéne szabadulnia a máv-nak.

Bálintka. 2013.05.13. 11:40:44

"Az én vonatomra maga nem száll fel, ha egyszer leszállt."

Nem volt véletlenül ráírva a mozdonyra, hogy "Garázsmenet"? Arra sem lehet felszállni, csak leszállni, de jegyet kötelező rajta kezelni.

Farkos Tsapó Gyurka 2013.05.13. 11:44:34

A f.szé nem mondott olyan állomást ahol alpban nincs pénztár, oszt a kallerrina mehetett von turbálmasz-ni egyet a lyukasztójával együtt.

Bálintka. 2013.05.13. 11:48:06

@Farkos Tsapó Gyurka: Elolvastad azt a hosszú szöveget? Emberünk olyan állomást mondott, és olyan állomáson tessékelték le, ahol nem volt pénztár.

Bálintka. 2013.05.13. 11:56:00

Lehet fogadásokat kötnek a mávosok, a felszálló-leszálló utasok arányára. Ha egy nagyobb összegben fogadott a kaller a pilóta ellen, pl hogy "szerintem lesz legalább 1 leszálló, de nem lesz felszálló utas", tét 890.500 Ft. A kaller természetes, hogy mindent elkövet azért, hogy megnyerje a fogadást (a segítőinek ad egy egy százast), míg a pilóta nem tehet semmit a volán mögött, csak azt látja a visszapillantó tükörben, hogy felszáll valaki, de aztán meggondolja magát, és visszaesik.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 11:59:38

@Bálintka.: "de aztán meggondolja magát, és visszaesik."

:))

közödeszed 2013.05.13. 12:05:28

elolvasnám a feljelentést meg a többit de nem lehet letölteni sajnos..
amúgy meg a posztolónak igaza van sztem. a vele egy kocsiban utazók is szarjanak sünt..beszari banda.

mildi 2013.05.13. 12:09:34

poszter ki akarta játszani a szabályokat. nem sikerült. a kalauz megunta, hogy hülyébbnek nézik a valóságosnál.
szal, szépen egymásra találtatok ;)
a kalauznak a direkt szabályszegőkkel is udvariasan kell eljárni. az az utasleadási lap kiállítása lett volna. aztán azzal mehetett volna a poszter az illetékes panaszhivatalhoz.
jótanács: ha már kerülöd a szabályt és a kaller jóindulatára apellálsz a helyes eljárás a kéremszépen, elaludtam, nem volt időm, de lemaradnék anyám temetéséről, nemelehetnee??? +ártatlan bociszemek.
a jogaim felsorolása, meg a nekemjár kiabálása nem jó stratégia.
a meggondolom magam-ra találták ki a visszatérítést.

England win The Ashes! 2013.05.13. 12:14:43

Micsoda muszklik, apám! Lennox Lewis ezért vonult vissza! :)))

MÁV-ot sóval felszántani, ekével beszórni.

Bálintka. 2013.05.13. 12:29:25

@Dr Jozef Vengloš: Legalább ha használta volna csupán csak kapaszkodásra azokat a karokat. Ha ezek után a kaller bemos neki egy boxereset, vagy sarlóval levágja a kezét, az sokkal hatásosabb, és hihetőbb lett volna, mint pár foltocska.

helianthus 2013.05.13. 12:30:28

@Bálintka.: "Lehet vérfürdőt rendezett, és minden utasnak megette a máját."

:D Ez mennyire életszerű már! Persze ettől még nem zárható ki, hogy ez történt, amíg nem történik meg az ellenkező eset bizonyítása, illetve cáfolása.
Mert az ellenkező eset bizonyítása esetén ez az eset hamis, cáfolása esetén ez az eset igaz, tehát tényleg megette a májukat. Már csak azt nem tudjuk, hogy nyersen vagy dinsztelve.

Bálintka. 2013.05.13. 12:37:02

@helianthus: :))) Hát jól megcsavartad, annyi szent. Kellett pár perc mire felfogtam amit írtál, ugyanakkor ha tudom meg is jegyzem eme szöveged. Nagyon jól hasznosítható, főleg szóban és hadarva. :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.13. 12:37:35

ez annyira szép, hogy minnyár sírok is.
a posztoló majd lekközelebb vegyen fel térd- megkönyökvédőt, bukósisakot és szereljen kamerát a homlokára. ja, íratkozzon be valami karetetanfolyamra is, hogy ne lehessen ledobni a vonatról sem. jegyet meg sose vegyen előre, mert az nem fontos. maaaóóóórgit!

kölcsönkenyér 2013.05.13. 12:44:48

Ha a poszter netán vérfürdőt rendezett a vonaton, akkor sem lett volna joguk ledobni, egyszerűen rendőrt kellett volna hívni, így mindenképpen neki van igaza. Arra mondjuk nagyon kíváncsi leszek, hogy a kamerák rögzítettek-e valamit, mert tudjuk, ilyenkor véletlenül baleset szokta érni a felvételt is.

helianthus 2013.05.13. 12:49:04

@Bálintka.: Ne udvarolj! :D
De tényleg, a Lajos, meg a törökk, meg az EÖ sokkal jobbakat tudnak ám. Meg a Jozef Venglos is (aki nem egyenlő Józseffel a vedéglőssel.) :)

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 12:51:39

@helianthus: viszont Bálintkánál a Valentin napot letudhatod egyben a névnapjával!
Ez se utolsó szempont ebben a gyarló, pénzéhes, felgyorsult világban!

Ugyanakkor viszont jól megcsavartad, annyi szent. Kellett pár perc mire felfogtam amit írtál, ugyanakkor ha tudom meg is jegyzem eme szöveged. Nagyon jól hasznosítható, főleg szóban és hadarva!

Bálintka. 2013.05.13. 13:02:22

@Egyéves Önkéntes: Egyszer volt kutyán Budavásár.

@helianthus: Most komolyan arra kérsz, hogy pasiknak udvaroljak?

EvilHedgehog 2013.05.13. 13:10:44

@mildi: A MÁV-ot nem éri kár ha a kallertől vesz jegyet. Max kössék ki hogy a kaller nem ad vissza... Ennyike.

rovidesz 2013.05.13. 13:24:06

@Supreme*: nem szeretek szemelyeskedni, de beirasaid alapjan csoda, hogy a hetkoznapokat tuleled ekkora IQ val...

ha van bereleted a 26 os kilometerkoig, azaz legalisan jogosan veszed igenybe a szolgaltatast egeszen addig, akkor ez azt is jelenti, hgoy addig a pontig barmikor leszallhatsz meggondolvan magad. Hogy mert nem akarsz budos vonaton utazni vagy mert beszallt egy mehecske. Senkinek semmi koze hozza. AHogy eldontheted azt is, hogy TOVABB utazol es ehhez a megfelelo POTJEGYET MEGVASAROLOD a vonaton. --Remelem eddig nincs benne felfogokepessegedet kihivasokra kenyszerito logikai bukfenc--
namost ha az utas a vita utan meg volt annyira jofej, hogy FIZIKAILAG leszallt ezzel is megoldva a jegykezelo egyetlen -egyebkent folosleges- erveleset, miszerint olyan helyen szallt fel ahol volt jegypenztar, ezzel megoldotta ezt a konfliktust. Nyilvan neked is kalauzokat meghazudtolo mennyisegu mukodokepes agycellad van ezert nem erted ezt a tenyallast. A kalauzok reakcioja jogtalan, folosleges es ertelmetlen volt. es igy is 1128-al tobb karaktert kaptal tolem, mondjuk ugy joszandekkal mint amennyit erdemelsz.

AtiSnatch 2013.05.13. 13:26:20

@rovidesz: na gyorsan cseréljetek nicknevet :)

Zirowe 2013.05.13. 13:33:10

Nagyon nem okés, hogy ledobták a vonatról, de posztolónak sem kell seggfejkednie, és akkor talán nem dobják le.

helianthus 2013.05.13. 13:52:14

@Egyéves Önkéntes: most ezt mire véljem? Biztatásnak vegyem vagy féltékeny vagy?

@Bálintka.: "Most komolyan arra kérsz, hogy pasiknak udvaroljak? "

Nem kérlek arra, csak javasoltam, ugyanakkor határozottan nem tiltottam meg neked ezt. :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.05.13. 14:00:46

Ez a "miért vegyek jegyet Budapesthatárig, mert bármi történhet" nekem fura. Ha Nyíregyházáról Budapestig utazok akkor meg csak téglásig veszek jegyet, mert bármi történhet addig? Ott meg majd veszek megint? És meddig? Meg visszaváltani nem lehet utólag. Pesten megveszi Budapesthatártól, aztán ha jön a bármi, visszaváltja.

England win The Ashes! 2013.05.13. 14:38:29

@Yooha: az biztos, hogy nem kerek a történet. Máskülönben vehetett volna jegyet Kelenföldön Tétény-Dunaújváros viszonylatban, addig meg a bérletet villantja.

VT22 2013.05.13. 14:53:01

A jegyvizsgáló nem etikusan, de a szabályok szerint járt el. Valóban a legtöbbjük kompromisszumképes, de nem kéne elvárni hogy minden esetben így legyen. Azért van az állomási jegypénztár hogy ott vedd meg a jegyet, a jegyvizsgáló az nem pénztáros, hogy az idejének 90%-át jegykiadással töltse. Jogos a vasút részéről az elvárás, hogy ahol van állomási pénztár, használja azt az utas. Szépen is néznénk ki, ha kelenföldön senki se venne jegyet a bksz-re hivatkozva.

"Eddig ebből soha nem volt baj, de ő közölte, hogy mivel olyan állomáson szálltam fel, ahol van jegypénztár, így csak pótdíj ellenében adhat."

- Igen, ez így van. Az utasok többsége sikeresen megtalálja pénztárat, te miért nem álltál sorba?

"De mondom nekem bérletem van Nagytétény-Diósd állomásig, addig pedig bármi történhet, lehet hogy út közben meggondolom magam és leszállok, minek vennék előre jegyet."

- Persze a kaller lát havonta 99 hasonló sztorit, amikor így kezdik megideologizálni a bliccelési kísérletet a rajtakapott utasok, aligha kezdi el mérlegelni hogy előtte te voltál-e a jófiú vagy nem.

"Továbbra sem volt hajlandó pótdíj nélkül kiszolgálni,"

- Nem pincér hogy kiszolgáljon, itt te nem voltál hajlandó jegyet venni.

"ezért megmondtam neki, hogy majd Nagytétény-Diósd állomáson leszállok, utána újra felszállok a vonatra, így már egy olyan utas leszek, aki ott szállt fel, ahol nincs jegypénztár."

- Azzal hogy lelépsz a peronra meg vissza, még nem zárod le az utazást és nem kezded meg az újat. A MÁV sem hülye, mert minden bliccelő ezzel a kiskapuval lépne meg a pótdíjfizetés alól. Tessék elolvasni a személyszállítási szabályzatot, mettől meddig tart a vasúti utazás: az állomás utasforgalmi területére megérkezéstől annak elhagyásáig.

"Szerényen válaszoltam neki, hogy szerintem nem ő dönti el, ki szállhat fel és ki nem, ugyanis nem állt fenn olyan feltétel, amely alapján engem kitilthatna az utazásból."

- Dehogy nem, a fentiek alapján jogosan kizárhat az utazásból, mivel továbbiakban nincs érvényes jegyed és nem vagy hajlandó vásárolni.

"Este fél 10-re már haza is értem az ügyeletről"

Megérte megspórolni a jegyvásárlást?

gabors 2013.05.13. 15:01:30

@Supreme*: mivel szegte meg ??

addig ment amig berlete volt. ott leszalt mert nem volt jegye. ott felszallt es kert egy jegyet amit a kalauz megtagadott.

nem ez volt ?

mivel sertette meg a felteteleket? ...

nem kellett volna semmit mondania mindaddig amig azt az allomast el nem hagyta a vonat ahonnan mar nem volt jegy ... kicsit rendesebb volt az atlagnal..

gabors 2013.05.13. 15:05:30

@Supreme*: na igen lett volna kis komplikacioja abbol is hogy jegyet akart venni egy masik allomasrol mint ahol eppen van ...

itt ez az utas szabalyosan jart el de meglatjuj mit mond a MAV egyenlore csak a posztolotol hallotuk a tortenetet ..

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.05.13. 15:25:10

Az hogy kiszállt az egyik ajtón és beszállt a másikon, nem azt jelenti, hogy ott szállt le. Várt volna egy másik vonatot, akkor lenne igaza.

Ha én vagyok a kalóz, fel is koncolom. Vagy kivájom a szemét a kampós kezemmel.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.05.13. 15:26:26

Ja, és a farkam az okoskodókba. Vett volna jegyet az állomáson, vagy fizette volna meg a pótdíjat.

Nagyzee 2013.05.13. 15:40:08

@rovidesz: Sajnos nem oldotta meg. Ismerni kellene az utazási feltételeket. Ha lelépsz a vonatról, majd azonnal visszaszállsz, az nem számít az utazás megszakításának.

Ha tényleg rendőrt hívtak volna, akkor a rendőr a posztolót joggal tessékelte volna le a vonatról, mert nem neki volt igaza. Ettől függetlenül természetesen a vasutasoknak nincs joguk erőszakkal ledobni az utast, a korrekt eljárás az lett volna, ha ráhívják a rendőrt. Csak akkor meg az egész vonat várhatott volna a kedves tudálékos posztolóra.

Mondom ezt úgy, hogy én is alkalmaztam tulajdonképpen pont ugyanezt a módszert annak idején, amikor külföldről vonattal jártam haza, de ha lebukok vele, akkor nem még nekem állt volna feljebb, hanem ha a kalauz hajthatatlan, és nem sikerül bociszemekkel rávennem, hogy elnézze a dolgot, akkor megvártam volna a következő vonatot. (Elég sokat tudtam spórolni azzal, hogy csak az első hazai nagyobb városig vettem nemzetközi jegyet, ahol szerencsére kb. 10 percet állt a vonat menetrend szerint. Ott leszálltam, vettem belföldi jegyet, majd visszaszálltam ugyanarra a vonatra. Egyetlen egyszer fordult elő, hogy belém kötött emiatt a kalauz, de szerencsére nem szállított le, csak felvilágosított, és megkért, hogy többet ilyet ne.)

Nagyzee 2013.05.13. 15:43:30

@gabors: Olvasd el a feltételeket, és számodra is kiderül. Azzal, hogy lelépsz a peronra, nem szakítottad meg az utazást.

2013.05.13. 15:45:28

@VT22: csak épp a lényeget hagytad ki, hogy hogy senkit sem kényszeríthetnek fizikai erőszakkal a vonat elhagyására a sínbohócok. ha probléma van, miért nem hívták a rendőrséget? gondolom az van a szolgálati szabályzatukban, hogy ilyen esetben ez a kötelességük, nem az, hogy szólj a cimboráknak és lökjék le

ha az utastól elvárt minden szabály betartása, akkor egy süsü vasutastól is elvárható lenne legalább ennyi...

Nagyzee 2013.05.13. 15:48:22

@rovidesz: Mellesleg kicsit nagy az arc. Főleg, hogy még igazad sincs. Józan paraszti ésszel tényleg nem a leglogikusabb a szabály, de attól még létezik. Attól, hogy nem tudsz róla, és emiatt azt hiszed, hogy a másik a hülye, még nem kell lemenni prosztóba.

Bálintka. 2013.05.13. 15:51:57

Mávon mikor lesz mobilfizetés? Hasonlóan mint az internetes fizetés, csak nem kéne azt a kódot kinyomtatni, hanem a kallernak bediktálni, vagy a telefon kijelzőjén a qr kódot felmutatni, az meg lecsippantaná, vagy mitomén. Ezzel mind két fél sok bosszúságtól szabadulna meg.

Amúgy a posztoló megjegyezte a vonat rendszámát, mert ő arra többet nem szállhat fel, le ne rugdossák megint.

rerros 2013.05.13. 15:56:26

@VT22:

valóban ez a szabály, hogy erőszakkal ledobatja a haverjával? :o

2013.05.13. 15:57:43

@Nagyzee: mondjuk a rugalmasság meg az utasközpontúság nem a vasutasok erőssége amúgy sem, hogy ez igazi szempont legyen, de a várhatott volna az egész vonat sem igaz, ki lehet hívni a rendőrséget a következő állomásra is
épp a dulakodás idejéig tartották fel a vonatot

Nagyzee 2013.05.13. 16:06:16

@wowww: A kalauznak nincs joga felülbírálni a szabályokat. Ha vajszívű, akkor abból akár problémája is adódhat. Ha engem leszállított volna a kalauz, nem őt hibáztattam volna, ő csak a munkáját végzi. (Na jó, persze puffogtam volna magamban, hogy miért nem elnéző egy ilyen hülye szabállyal kapcsolatban, de azért megértettem volna a dolgot.) Ha ledob, az persze más, de velem az nem fordulhatott volna elő, mert miután felszólított volna a vonat elhagyására, én elhagytam volna azt. A posztoló meg erősködött.

Mindenesetre most már legalább ott tartunk, hogy nem önbíráskodni kellett volna, hanem a rendőrökkel elintéztetni a dolgot. Ami persze teljesen jogos felvetés, nem úgy mint a posztoló azon állítása, hogy ő szabályosan járt el, és ok nélkül akarták kizárni az utazásból. Ha azt küldte volna be a posztoló a Homárnak eredetileg, hogy "ledobtak a vonatról, mert megszegtem az utazási feltételeket", akkor szerintem nem sok megértésre találna a többség részéről. Márpedig ez történt.

blah 2013.05.13. 16:10:08

szerintem nem lett volna olyan nehéz rávenni őket, hogy rendőrt hívjanak... ellenben némi kedvesség csodákra képes

Démonmac1 2013.05.13. 16:11:24

Na szép. Kíváncsi vagyok mi lesz az eredménye.

(Ha államosítva lenne, akkor is megtörténhetne ugyanez, inkább az kellene, hogy valami Európai mentalitású cég vegye át ezt a csődtömeget)

vénszivar 2013.05.13. 16:11:45

"Kidobták a vonatról..."

- Kidobták a vonatból!?
- Ledobták a vonatról!?
- A tetején utazott?

2013.05.13. 16:14:28

A leírt történettől függetlenül, Németországban, vagy Ausztriában, Franciaországban stb felszáll az utas bármelyik vonatra és a kallertől kér jegyet, a kaller mosolyogva odaadja mindenféle büntető pótjegy nélkül. Ez nem pusztán jog és szabályozás, de kulturáltság és némi rugalmasság kérdése is. Ezen felül tőlünk nyugatra a kaller minimum 2 nyelven tud társalogni az utassal, nálunk ez nagyon ritka.
Amennyiben szóról szóra igaz a leírt történet, remélem az említett kalauz nem fog többé hasonló munkakörben állást kapni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.05.13. 16:16:51

Ezt újra le kellene játszani, rejtett kamerával!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 16:18:53

@rerros: nem, álljon a személy vonat Diósdon a jobb átmenőn a keskeny peron mellett és haladjon minden egyéb vonat a 10 km/h-val járható vágányon (ha nincs ott tehervonat, de általában szokott) a rendőrök kiérkezéséig és távozásáig (jó esetben 40 perc) azért, mert egy önérzetes paraszt hepciáskodik. Ez körülbelül azt jelentette volna, hogy aznap minden vonat nyer legalább fél óra késést. Egy ilyen barom miatt, mert rendőrre kell várni.

De addigra úgyis ledobta volna a többi utas aki siet haza/munkába, úgyhogy végülis az már csak elvi kérdés hogy a kalauz, a haverja, vagy egy utas tette le a vonatról.

Démonmac1 2013.05.13. 16:20:22

NyEurópában a kalauz ad jegyet,(tudom , mert jártam így)Magyarisztánban meg ledobat a vonatról..:)

blah 2013.05.13. 16:21:12

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: tudom, tudom, az tök gáz lett volna ha a kaller ad egy jegyet a büdös kapitalista féregnek...

2013.05.13. 16:22:38

@Nagyzee: én nem vitattam mindezt, csak jeleztem, hogy nem törvényszerű az, hogy várjon a rendőr kiérkezésééig az egész vonat, én láttam már olyat, hogy a delikvenst már várták a következőnél

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 16:23:27

@dr kotász:
"Németországban, vagy Ausztriában, Franciaországban stb felszáll az utas bármelyik vonatra és a kallertől kér jegyet, a kaller mosolyogva odaadja mindenféle büntető pótjegy nélkül."

Akkor nyugaton az emberek nem is vesznek jegyet a pénztárban, hanem csak fent a vonaton????

2013.05.13. 16:25:44

@Hoppácska: Általában automatából vagy pénztárnál vesznek, de ha épp valaki se automatából, se pénztárnál, akkor a kallernál, gondolom...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 16:26:31

@dr kotász:
"Általában automatából vagy pénztárnál vesznek"

Na de minek, ha egyszer a kaller ad szívesen és mosolyogva????

ier6w7i 2013.05.13. 16:27:47

valószínűleg pro forma akár még igaza is van a kallernőnek: ha van az állomáson jegypénztár, akkor ott kell jegyet venni, nálunk Magyarországon ilyenkor az Utazási Feltételek szerint (büntető) pótjegyet kell venni (sajnos nem úgy mint szerencsésebb történelmi fejlődésű, egyes posztolók által idézett országokban).

Mondjuk miért is nem mondta a kallernőnek, hogy csak Diósdig utazik, majd amikor Diósdon (ameddig a bérlete szólt) nem száll le szól, hogy meggondolta magát és/vagy azt mondhatta volna, hogy ott szállt fel. Minek kellett rögtön jegyet venni Dunaújvárosig ezek szerint még Kelenföld és Diósd között vállalva ezzel a balhét (mert szerintem tudta jól a kedves utas, hogy szabály szerint Kelenföldön kellett volna jegyet vennie, ahol felszállt).

Mondjuk az érdekes lenne, ha valaki hajlandó lenne majd tanúsítani a másik vagonban, hogy a kedves utas tényleg csak Diósdon szállt fel (persze csak abba a kocsiba), majd jöttek a MÁV 'pribékjei' és ledobták a vonatról.

2013.05.13. 16:28:45

@Hoppácska: Figyelj, te ezt nem érted, a te gondolkodásmódod ott nem versenyképes. Szerencséd van, hogy Mo-n születtél:)

ottomoll 2013.05.13. 16:30:45

Én elég sokat utazom vonattal. Ki van írva, hogy aki jegy nélkül utazik (és olyan helyen szállt fel ahol van jegykiadás), vagy akár csak felszáll álló szerelvényre, és indulás előtt leszáll, az pótdíjazható. Persze a kalauzok általában nem kekeckednek ezzel sima 2. osztályú vonaton,de megtehetik hogy büntetnek.
Persze ha kekeckedik nem árt elővenni a szebbik arcodat, és pitizni egy kicsit. Különösen egy női kalauz esetében működhet a dolog..

2013.05.13. 16:30:59

@dr kotász: igazából asszem te írtad le a lényeget...

röhej az a hozzáállás, hogy a kalauz nem adhat jegyet, mikor minden technikai feltétel adott hozzá és még költséghatékonyabb is lenne, mint annyi pénztár fenntartása

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 16:31:10

@dr kotász:
"Általában automatából vagy pénztárnál vesznek"

Basszus éppen arra próbálom felhívni a figyelmedet, hogy ott mások az emberek.
Nemcsak a kalauzok!
Az utasok is.

A kedves utas is jó magyar ember, aki nem vesz jegyet, mert hátha meggondolja magát, és a kalauz is, aki ragaszkodik a szabályhoz...

rerros 2013.05.13. 16:33:23

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

értem, tehát valóban nem volt szabályos.

vénszivar 2013.05.13. 16:35:44

@wowww: ÉN eddigi "rövid" életemben, HA 15-max.20 X vonatoztam s az uccsó is vagy 15 éve... Mégis sejtem, tudom...

Kalauzra PÉNZT NEM BÍZUNK !!!!!!!!!!

Nagyzee 2013.05.13. 16:35:45

@dr kotász: Sajnos sem a MÁV nincs sehol a nyugati vasúttársasághoz képest, sem a magyar utasok egy elég nagy része az ottani utasokhoz képest.

Remek lenne, ha itt is így működne, de attól félek, hogy kicsit túl sokan próbálnák meg kihasználni a rendszert arra, hogy időnként ne kelljen fizetni vagy ne annyit. Ügyeskedésben elég jók vagyunk.

@blah: Nem a kalauz írja a szabályzatot / utazási feltételeket. Neki nem volt joga pótdíjazás nélkül jegyet adni a delikvensnek az adott feltételek mellett. Ha ezt hibának érzed, az nem az ő hibája, hanem azoké, akik a szabályokat kialakítják.

gabors 2013.05.13. 16:35:58

@Nagyzee: elolvasnam de hol ??

es kb milyen messzire kell a vonattol elmenni hogy az utazas megszakitottnak legyen tekintve???

EvilHedgehog 2013.05.13. 16:36:26

@VT22: Előbb tessenek a peronok mindegyikére kirakni egy jegyautomatát, hogy ne a 2 km-re lévő pénztárba kelljen rohangálni jegyért...

2013.05.13. 16:36:49

@Hoppácska: Figyelj, a poszt nem egy potyázóról szólt egyrészt. Másrészt tök felesleges a szőrszálhasogató utazási jogszabály idézés. Ez itt egy olyan eset ami tök jól mutatja ennek az országnak a betegségét, nincs közösségi összetartás. Annak a kallernak kutya kötelessége rugalmasnak lenni az utassal, mert elvileg az utas fizet, még ha a vonaton akkor is. Az emberi bánásmód, a civilizáltság ilyen esetben előbbre valóbb kötelesség mint balfasz módjára értelmezni az utazási szabályokat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.13. 16:36:59

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:

Ezt a véleményed csak addig osztod, amíg legközelebb majd téged le nem dobnak egy ad-hoc kitalált "szabály" miatt, miközben van érvényes jegyed.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 16:37:05

@dr kotász: Svájcban most lett szabály, hogy ha jegy nélkül szállsz fel 100 euró a büntetés szó nélkül. Úgyhogy azért nem úgy megy ez...

Azt meg lehetne, persze, hogy mindenki a vonaton vesz jegyet és akkor nincs büntetés. Aztán amíg a 10 kocsis vonaton végigér a kalauz, akihez eljut vesz jegyet, akihez nem, az meg ingyen utazott. Ez egy intercity-n még működhet ami két helyen áll meg 2 és fél óra alatt, de az elővárosban nem, főleg a melósjáratokon...

"tudom, tudom, az tök gáz lett volna ha a kaller ad egy jegyet a büdös kapitalista féregnek..."

Persze, adhatott volna, aztán ha esetleg egy Start-os próbavásárló, másnap be se kell mennie. Még ha látszik rajta, hogy tényleg sietett, vagy az anyja temetésére megy vagy akármi, akkor esetleg, de úgy is necces. Szerinted kockáztatni fogja az állását valaki egy ilyen önérzetes gyökér miatt? A próbavásárlók meg olyan szinten működnek mint a NAV-osok, van közöttük nyugdíjas nagymama, de öltöztek be mozdonyvezetőnek is, még menetigazolvány is volt náluk...

Ha meg a posztoló rendszeresen utazik BKSZ bérlettel akkor nagyon jól tudja, hol vehet jegyet és mennyiért. Lusta volt sorba állni Kelenföldön, így járt.

www.mav-start.hu/utazas/belfoldi_dijszabas_20100201.php?mid=14b5a424f15fdb&chapter=1

Ez alapján az első kategóriás, 500 forintos pótdíjjal megúszta volna a saját hülyeségét.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 16:38:18

@ottomoll: A posztolónak érvényes bérlete volt. Miért ne szállhatott volna fel?

VT22 2013.05.13. 16:40:11

@wowww:

A levélnek azon része teljesen demagógra sikerült, ilyen mondatokkal:

"Az sem érdekelte volna őket, ha egy épp arra közlekedő másik szerelvény alá zuhanok."

Most akkor előfordult ennek a tényleges esélye, vagy csak vádaskodik a levélíró?

"(Remélem azért a terhes anyukákra figyelnek hasonló esetben és csak a fejüket ütik, hogy a baba ne sérüljön.)"

Ténylegesen terhes nőket vernek a kalauzok, vagy csak hangulatkeltésről van szó?

Arról viszont nincs semmi részletezés, hogy a levélíró MIÉRT NEM VETT JEGYET, mert az nem érv hogy ő nem szokott, és azért álljon fejre neki a MÁV.

@rerros:

- A rendőr nem lesz illetékes hatóság MÁV díjszabási kérdésekben, annyit tud tenni ő is, hogy leszállítja az utast.
- bizonyára nagyon örülne a vonat közönsége további fél óra várakozásnak a rendőri intézkedés alatt. Ami alatt két dolog történhet: az utasok maguk dobják le főhősünket, vagy főhősünk unja meg az anyázást és maga száll le. Valami ilyesmi történt.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 16:41:29

@dr kotász:
Ja, és remélem, hogy sok-sok ilyen emberrel fogsz találkozni az életedben, mint ez az ügyeskedő jómagyarember-utas.
Aki a károdra ügyeskedik. Vagy csak megpróbál.

Nagyzee 2013.05.13. 16:42:23

@dr kotász: Te kockáztatnád az állásod azért, hogy az utas megspóroljon egy 500 forintos pótdíjat? Ha igen, az rendkívül nagylelkű tőled.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 16:43:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): én tisztában vagyok a szabályokkal, pl. azzal, hogy mi számít új felszállásnak, és azzal is, ha megpróbálom kijátszani, esetleg ledobnak a vonatról. A posztoló pedig elment diósdig az érvényes jegyével ahol nem számított új felszállónak, így 500 forint pótdíj mellett kapott volna új jegyet, mivel kelenföldön szállt fel, ahol van pénztár. Az, hogy szerinte új felszálló attól, hogy leszáll és felszáll, személyes probléma.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.13. 16:44:59

@Nagyzee: @wowww: @ier6w7i: @Hoppácska: @A.Snatch:

A jegyvizsgáló azért nem ad jegyet a pénztárral rendelkező állomáson fölszálló utasnak, akkor sem, ha van Budapest-bérlete, vagy sima MÁV-bérlete, mert a lakosság kb. 20%-ának van, és sose érne a végére, ha mindenki csak a vonaton akarna jegyet venni. Akkor ugyanis sokan egyáltalán nem vennének, csak a vonat kallerral ellentétes végébe szállnának.

Magyarországon és "nyugaton" ugyanaz az eljárás: ha fölszállás _előtt_ szólsz a jegyvizsgálónak, hogy a hosszú sor/hasmenés/késő csatlakozó autóbusz/stb. miatt nem tudtál jegyet venni, akkor fölengedhet a vonatra, és dönthet úgy, hogy pótdíj nélkül ad jegyet. Hogy ne kelljen magyarázkodnia, ilyenkor többnyire egy pénztár nélküli állomástól szoktak adni. De ez egyáltalán nem kötelessége neki a fönt említett okból kifolyólag.

A művelt Svájcban egyébként a vonatok felén nincs is jegyvizsgáló, ha nem nyomtattál a netről jegyet, vagy nem vettél az állomási automatából, akkor nincs kitől venned, az ellenőr pedig 500 frankról indít, ami a visszaesőknél erről az elképesztő összegről meredeken emelkedik. Igen, ők adatbázisba foglalják a bliccelők minden adatát, amit nem restek később újra és újra fölhasználni a szénnébírságolásukra. Ha néhány magyar utas azt játszaná Svájcban, amit itthon mer csinálni, már vitték volna a lakását...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 16:44:59

@dr kotász:
"Németországban, vagy Ausztriában, Franciaországban stb felszáll az utas bármelyik vonatra és a kallertől kér jegyet, a kaller mosolyogva odaadja mindenféle büntető pótjegy nélkül."
Hát nem egészen.

"Ezen felül tőlünk nyugatra a kaller minimum 2 nyelven tud társalogni az utassal"
Német nyelvterületen talán.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 16:45:22

@dr kotász: nem, annak a kallernak kutya kötelessége betartani az munkahelye szabályait, mert kirúgják, ugyanúgy ahogy a pénztárost is kirúgják ha elad neked egy doboz cigit, hiába leszel másnap 18 éves. Pedig ez is rugalmassági kérdés, mégse prüszköl senki.

Ennek az országnak pont az a baja, hogy mindenki szarik a szabályokra és mindenki csak a jogait ismeri (azt is rosszul, mert általában egy másik ember jogait üti vele...).

Nagyzee 2013.05.13. 16:47:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

1. Ez egy régóta létező szabály, nem ad hoc találta ki a kalauz.

2. A posztírót Diósdon dobták le, ahonnan már nem volt érvényes jegye. Pótdíjjal vehetett volna a későbbi szakaszra is, de úgy meg nem akart.

Silent Bob 2013.05.13. 16:50:04

@Nagyzee: Hát most hogy lebaszta és ezért feljelentették, talán kicsit közelebb került az állás elvesztéséhez, mint az elengedett pótdíjjal került volna. Remélem megérte. :)

2013.05.13. 16:52:42

@VT22: ez a honnan tudni, hogy valóban úgy történt az egyik kedvenc trollérv
nem tudni
lehet csak kitalálta az egészet
lehet soha nem is ült vonaton

de tegyük fel a legvalószínűbbet: nem akart pótdíjat fizetni (ebben nem volt igaza) és a vasutas brigád fizikai ráhatással tette le a vonatról (ez meg jogtalan önbíráskodás)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.13. 16:52:53

@Nagyzee: Régóta létező szabály, hogy a kalauz nem hív rendőrt, hanem ledobat a haverjaival?

2013.05.13. 16:53:54

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: a vonatról ledobásról milyen szabály rendelkezik?

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.13. 16:54:24

@Comandante en Jefe: Én nem nagyon értem ezt a nyelvproblémát. Életemben háromszor jártam Csehországban, négyszer Svájcban, háromszor Ukrajnában, kétszer Szerbiában, egyik helyen sem gyakoribb az angolul beszélő, mint Velencében a körforgalom, viszont ez alatt az idő alatt sikerült annyira megtanulnom csehül, ukránul, németül és rétorománul is, hogy a kiírásokat megértsem, a kalauz elvtárssal jól kijöjjek, és bármi sirámom van, el tudjam mondani neki. Vannak országok, ahol a turistának is tennie kell valamit a saját boldogulásáért. Ha nem nyitja ki az útikönyv szótár részét, csak várja a sültgalambot, az ugyanolyan, mintha úgy reklamálna a turistacsapda számláját látva, hogy a láthatóan az ajtóba kifüggesztett étlapot nem nézte meg előtte, vagy aki azt hitte, hogy az asztalra automatikusan letett 12 feles Becherovka ingyen volt, vagy aki szerint a belga szerzeteseknek 280-ér' kellene adniuk egy korsó sört, mert az Arany Ászok is annyi. Aki nem tud alkalmazkodni, az ne maga utazgasson, hanem fizessen be egy all-inclusive csoportos túrára, ott a magyar idegenvezető mindent megold majd neki!

(Szerény tapasztalataim szerint a magyar vasutasok sokkal inkább beszélnek "külföldiül", angolul, németül, sokan meglepő módon például franciául is, mint mondjuk a csehek vagy a svájciak.)

Silent Bob 2013.05.13. 16:54:56

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A MÁV szabályzatban pontosan hol van leírva, hogy a kalauz ledobhat a vonatról?

Nagyzee 2013.05.13. 16:54:59

@Silent Bob: Ez is igaz. És meg is érdemli az adott kalauz, ha tényleg fizikai kényszerítést alkalmazott az utassal szemben.

Sehol nem állítottam, hogy a posztoló szabálysértése jogossá tenné, ahogy arra a kalauz hogy reagált. (Bár ha ott ültem volna a vonaton, könnyen lehet, hogy én is örültem volna neki, hogy egyszerűen letették, és nem rendőrt hívtak rá.)

A posztolónak abban nincs igaza, hogy ő szerinte szabályosan járt el, és a seggfej kalauz ok nélkül akarta letessékelni a vonatról.

Atörökk 2013.05.13. 16:55:58

"De mondom nekem bérletem van Nagytétény-Diósd állomásig, addig pedig bármi történhet, lehet hogy út közben meggondolom magam és leszállok, minek vennék előre jegyet."

Az volt már, hogy: posztoló egy faszfej?

Silent Bob 2013.05.13. 16:56:30

@Nagyzee: Azt ugye tudod, hogy a rendőrhívás nem úgy működik, hogy addig áll a vonat? :) A következő állomásra hívják és ott leszedi a yard a bliccelőt, két állomás közt nem nagyon van esély lelépni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.13. 16:57:27

@wowww: Az lehetett arányos, önvédelmi célú erőszak is. Amíg nincs bizonyíték, tán ne abból induljunk ki, hogy a hölgy hirtelen átment Hulkba, és jókedvében utasokat kezdett verni, hátha kap egy kisebb prémiumot érte!

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.13. 16:59:24

@Silent Bob: Nagytétény-Diósd után a következő állomás Nagytétény-Érdliget, gyalog négy perc, vonattal valamivel kevesebb. A yard ilyen hívásra fél óra-negyven perc alatt megy ki.

Nagyzee 2013.05.13. 16:59:26

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Idézném az eredeti hozzászólásod:

"Ezt a véleményed csak addig osztod, amíg legközelebb majd téged le nem dobnak egy ad-hoc kitalált "szabály" miatt, miközben van érvényes jegyed."

Az ad hoc kitalált szabályt itt még nem a ledobásra értetted, hanem magára az utazásmegszakítással és jegyvásárlással kapcsolatos szabályokra, ami miatt amúgy tényleg nem ledobni kellett volna, hanem rendőrt hívni rá.

Talán legközelebb olvasd vissza saját magad, mielőtt reagálsz, akkor elkerülhetőek az ilyen szellemesnek hitt, de valójában kínos válaszok.

Nagyzee 2013.05.13. 17:00:46

@Silent Bob: Lehet, hogy igazad van. Felénk mondjuk a rendőrség nem ér ki 5 perc alatt egy bliccelőhöz, de lehet, hogy azon a környéken ennyivel jobbak.

AtiSnatch 2013.05.13. 17:00:56

@Benbe: el hiszem ,hogy ez a szabály,de majd akkor gyere Svájccal ,ha azon a színvonalon lesz a magyar (szar)vasút!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:01:01

@wowww: nem lenne költséghatékony, kizárólag az esti órákban amikor 20 utas van egy vonaton. Ahhoz, hogy ez csúcsban is működjön, vagononként kellene egy kalauz, és akkor is necc, mert ha van egy, aki kötözködik, akkor mellette 70 emberhez el se jut a kalauz, akik egyébként vettek volna jegyet a pénztárban. Arról nem beszélve, hogy pl. egy Szob-Nyugati zónázón vagy fordítva a váciak gyakorlatilag ingyen utaznának, mert felszállnak, és legfeljebb nem vesznek jegyet, aztán úgyis leszállnak a következő megállónál.

"a vonatról ledobásról milyen szabály rendelkezik?"

Semmilyen. Rendőrt kellett volna hívni, az szépen felvette volna az utas adatait és vagy megfizetteti az 500 forintos pótjegyet is, vagy nem engedi visszaszállni. A maradék 10000 utas aki meg 30-60 percet késik emiatt aznap, szopjon lovat, ugyebár, a teherfuvarozó cégek milliós késési kötbéreiről nem beszélve, ugyebár.

De most komolyan, szerintetek ez a helyes módja egy nem fizető utas kizárásának? Basszuk el aznap az összes vonatot mert olyan helyen kell rendőrt várni egy hülye miatt?

Mielőtt meggyanúsítotok, se kalauz nem vagyok, se MÁV-hoz nincs közöm, de ezt józan ésszel azért fel lehet fogni. Mármint, hogy ha a kalauznak joga van az utast az utazásból kizárni, akkor arra az a három módszer van, hogy rendőri segítséget kér, passzívan meggátolja az illető utazását (=nem megy tovább a vonat), vagy a nem hivatalos módszer, hogy segítenek neki leszállni, hogy inkább neki legyen rossz, mint többezer másik embernek. Elég érthető?

2013.05.13. 17:01:57

@Benbe: lehet ebben is igazság, de szerintem a 20%t eléggé alábecsülted
agglomerációs vonatokon a többség bérletes
és ott a rengeteg ingyenesen utazó
a kalauzok az út nagy részében meg ott unják maguk (látom naponta)

aztán ott van a sok kihasználatlan szárnyvonal, néhány utassal (volt hogy egy V43as, 2 kocsi, összesen egy kalauz meg én), ott valószínű győzte volna

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 17:02:19

@A.Snatch:
"el hiszem ,hogy ez a szabály,de majd akkor gyere Svájccal ,ha azon a színvonalon lesz a magyar (szar)vasút! "

Ja, addig viszont lehet ügyeskedni, bliccelni...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:04:47

@Benbe: az nem is azon a vonalon van hé... ha sima érdligetre gondolsz az meg gyalog a google maps szerint kerek 1 óra. Vonattal 4 perc inkább...

@A.Snatch: na most el kéne dönteni, hogy szar vasúton szar szolgáltatás jár és akkor le lehet dobni az utast, vagy európai vasút vagyunk amiért rá se szabad nézni csúnyán de akkor figyelembe vesszük az európai normákat meg szabályokat (és árakat... kurva olcsó a máv egy osztrák/német/brit vonatjegyhez képest...)
Az, hogy mindkettő legyen, az nem működik.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 17:05:19

@Benbe: Sz'al Svájcban nem nagyon beszélnek németül, vagy franciául, csak rétoromán nyelven. Értem.

igi1 2013.05.13. 17:05:47

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): rendőrt BŰNCSELEKMÉNYKOR hívnak: hamis diákmatrica, hamis bérlet, hamis jegy, ergó hamisításkor

VT22 2013.05.13. 17:09:02

@EvilHedgehog: Kellene fejleszteni ilyen irányba is, de az utasok 99%-a valahogy így is megtalálta a jegypénztárat, hadd ne a MÁV-Startot hibáztassuk, hogy emberünk nem esett keresztül egy jegyautomatán.

Silent Bob 2013.05.13. 17:10:18

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A harmadik módszer sajnos bűncselekmény. Nem tudom mennyiben áll ez arányban egy 500 ft-os pótjegy nem megfizetésével.

kölcsönkenyér 2013.05.13. 17:10:21

Egyértelmű hogy a kalauz az utas érdekeit nézte. Ha rendőrt hív, akkor beviszik és kihallgatják, ott pedig tudjuk mi történik, ha valaki nem tesz beismerő vallomást. =)

Silent Bob 2013.05.13. 17:12:22

@Benbe: @Nagyzee:
Na látjátok ez pont annyira szopás (a kalauznak) mint az utasnak az, hogy nem vehet bárhol jegyet a kallertól. De ahogy mondtátok, a szabál az szabál. :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 17:14:17

@Silent Bob:
"Na látjátok ez pont annyira szopás (a kalauznak) mint az utasnak az, hogy nem vehet bárhol jegyet a kallertól."

Alig hinném, hogy bármelyik kalauz örül annak, hogy jegypénztáros lett, és természetesen egy egész pénztárat magával kell cipelnie mert természetesen(!) mindig tudnia kell visszaadni, még húszezresből is...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:14:54

@wowww: vannak olyan vonalak ahol ez valóban működne. A kalauzok meg azért unják magukat amit írsz, hogy a többség úgyis bérletes, azért felesleges megállónként átsétálni a vonat egyik feléből a másikba (és ez zavarja is az utasokat, engem legalábbis rohadtul mikor némelyik sztahanovista folyamatosan fel-alá járkál és nyitogatja-csukogatja az ajtókat), 3-4 megállónként szoktak végigmenni, amikor már "megéri". Nagyon sok helyen egyébként pont emiatt nincs este és hétvégén jegykiadás, mert nettó 3 ember szokott vonatra szállni 18 és 22 óra között, ilyenkor működik hogy a kalauz ad jegyet. De pl. egy hat kocsis százhalombattai vonatnál ahol 600 utas van és 2 kalauz 40 perc menetidőre, ez működésképtelen. És a dologgal tényleg az a baj, hogy felszáll egy megállóban 80 ember amiből mondjuk 4-5 csak 2 megállót megy, ők úgy helyezkednek hogy addig ne érjen el hozzájuk a kaller és meg is úszták.

"A harmadik módszer sajnos bűncselekmény."
Nem vagyok jártas a btk-ban, de biztos ez? Nehezen hiszem el, hogy ha 4-en közrefogják és eltávolítják a magánterületről úgy, hogy maximum megszorítják a karját (ami a képen is látszódik), ami nyolc napon belül gyógyul, bűncselekmény lenne. Szabálysértés esetleg.

Amúgy saját szememmel láttam nem egyszer (felénk kicsit sok az ilyen, mikor jönnek a bodzások haza a józsefvárosiról 9-10 óra körül): motyó megfog, peronra letesz, delikvens magától megy utána, aztán ajtók csukódnak és viszlát. Egyedül akkor nem működik, ha lopott a szajré vagy nincs nála csomag egyáltalán. Aztán jogilag se nehéz megvédeni, hiszen nem tartozott a csomaghoz fizető utas.

Nagyzee 2013.05.13. 17:15:53

@Silent Bob: Viszont ha nem lenne ez a szabály, akkor elég sokan lennének, akik jegy nélkül szállnának fel, aztán csak attól az állomástól vennének jegyet, amelyiknél a kaller odaért hozzájuk.

Gyakorlatilag rizikó nélkül lehetne bliccelni is. Ha kiszúr a kalauz, akkor kifizeted az út hátralévő részére a jegyet (már ez is megtakarítás), ha nem, akkor meg ingyen volt az egész.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:17:10

Hozzáteszem, olyan jó Indexes lett a poszt címe. Mintha azt írtátok volna, hogy "lerakták a buszról, mert nem kérte a büntetést".

Silent Bob 2013.05.13. 17:17:28

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Minimum garázdaság, az tudtommal nem szabálysértés.

Silent Bob 2013.05.13. 17:18:40

@Nagyzee: Ezért mondom hogy szopás. De egy szabály be nem tartását nem kéne törvénytelenséggel szankcionálni, azt hiszem ebben egyetértünk.

2013.05.13. 17:18:44

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
mi lett volna helyes?
erre írtam, hogy ehhez rugalmasság kellene
utas Diósdon felszáll, vonat elindul - innentől pótdíjas. nem akar fizetni/se leszállni: jelzi hogy rendőrt fog hívni
- ez már önmagában elég fenyegető, de ha mégsem hat, akkor tényleg rendőrt hív a KÖVETKEZŐ állomáshoz, ahol jó esetben már várnak rá, rossz eseteben a vonat vár, de kevesebbet mint így várna

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.05.13. 17:18:58

Na, bezzeg a szagló hajléktalanokat isgenis DOBJA le a kalauz, ugye?

M. Péter 2013.05.13. 17:19:28

@dr kotász: Nem egészen, jegy nélküli utazás a Deutsch Bahnon dupla jegyárba, de minimum 40 euróba kerül.

Nagyzee 2013.05.13. 17:24:32

@Silent Bob: Természetesen. A bliccelő utasnak is jogai vannak.

Mondjuk valahogy behajthatóvá kellene tenni a vonat feltartásával általuk okozott kárt. Akkor a többségük nem akarná megvárni a rendőrt, hanem inkább leszállna.

2013.05.13. 17:25:34

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: kb. most is így van, csak olyan állomásnevet mondanak, ahol nincs pénztár...
a bérlet pedig sokkal olcsóbb (+sok helyen n kifizetik neki), ugyanúgy megérné megvenni

valóban nem minden vonalon lenne megvalósítható, de sok vonalon

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:28:01

@Silent Bob: és ez biztonsági őrrel hogy működik? Ő sem hatóság, mégis joga van feltartóztatni/eltávolítani az illetéktelen személyt. A vonat magánterület, a kérdés az, hogy a jelenlegi jogszabályok milyen lehetőséget adnak magánszemélyként eltávolítani az illetéktelen személyt.

@wowww: a következő állomás Érd, addig még ott van Érdliget és Érd felső. Mondjuk a delikvens azt mondja, Dunaújvárosig ment volna, de 80% leszáll Érd felsőn, ami megállóhely (van egy vágány irányonként és slussz). Ott ez nem működik. Persze embere válogatja, a rutinosabbja valóban így csinálja, hiszen több esély van rá, hogy tényleg ki is jönnek addigra a rendőrök, de valószínűleg az illető kalauznak pont eléggé felcseszte az agyát hogy komplett hülyének nézte a kedves utas.

Amúgy eszembe jutott egy negyedik módszer is. Volt, hogy egy hasonló paraszt helyett egy aktatáskás úriember megvette a jegyet pótdíjastul, mert sietnie kellett tárgyalásra. Szóval akik szerint neki volt igaza nyugodtan kifizethették volna helyette... :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 17:29:31

@Nagyzee: ezzel egyetlen baj van. A Start még soha egyetlen büntetést se hajtott be. Küldik a felszólításokat, amiktől sokan beszarnak és fizetnek, de ennyi. Tovább sose jut az ügy. Ismerek (sajnos) elég sok notórius bliccelőt, többen 10 éve utasleadásival utaznak, de egy árva petákot nem hajtottak be rajtuk.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 17:29:39

@Benbe:
Egy dolog alapszinten elnavigálni az utiszótár alapján, ha minden rendben, a terv szerint alakul. A másik pedig valami bonyolultabb igény vagy probléma, félreértés fennforgása. Beszélek pár nyelvet, és jópár másikon rendelkezem "beépített utiszótárral", de sajnos van olyan szitu, amikor az ember az anyanyelvén se könnyen boldogul, és sajnos semmi nem zárja ki, hogy külföldön fuss ilyen szituációba... Sajnos ha nem beszéled a nyelvet, előfordul, hogy tökéletesen érted a helyzetet, de eleve elzárkóznak a megoldástól, és akkor teljesen tehetetlen vagy. És akkor a tudatos hülyének nézésről/lehúzási kísérletekről nem beszéltünk.
(Mert bármilyen meglepő, más országban se csupa professzionális, mosolygós vasutast alkalmaznak mondjuk egy-egy Ohat-Pusztakócs kaliberű állomáson, de néha a főpályaudvaron sem.)

Reaper Man 2013.05.13. 17:34:11

Aki MÁV-val közlekedik, az nem sikeres ember. Pont.

Reaper Man 2013.05.13. 17:35:31

@Reaper Man: Aki csak kalauzig jutott a ranglétrán, az nem sikeres ember. Pont.

Reaper Man 2013.05.13. 17:37:42

@Reaper Man: Akinek még pótjegyre se futja, és aki csak kalauzképzőt végzett, az annyit is ér. (Lázár János után)

rovidesz 2013.05.13. 17:42:22

@Nagyzee: melyik reszt nem erted a " volt ervenyes berlete budapest hataraig mondatnak?

ha minden szo atment, akkor arra kerlek probald meg ertelmezni azt a tenyt, hogy ha utazas kozben az ervenyes berlettel a jobbkezedben es egy cukormentes itallal a balkezedben MENETKOZBEN eldontod, hgoy tovabb akarsz utazni akkor igenis jogosan veszel jegyet a kalauztol. Mert kaptal egy telefont es a csaj akihez mesz az egyel tavolabb megalloban var rad, mert versenyzel a vonat feletti helikopterrel. ERVENYES BERLETTEL eldontheted, hogy tovabb akarsz e menni. ez vilagos e ????

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 17:50:29

@rovidesz:

"ERVENYES BERLETTEL eldontheted, hogy tovabb akarsz e menni. ez vilagos e ????"

Így van, és ha eldöntötted, hogy továbbutazol, akkor kiegészíttetheted a jegyedet a hatályos díjszabásban rögzített viteldíj ÉS PÓTDÍJ ellenében.

kölcsönkenyér 2013.05.13. 18:01:32

@Comandante en Jefe:
És ha lett volna nála egy hordozható nyomtató meg egy laptop, interneten vesz magának út közben egy jegyet Diósdtól és kinyomtatja, akkor is pótdíjat kellett volna fizetnie? xD Elég nevetséges.

Nagyzee 2013.05.13. 18:06:58

@rovidesz: Aha. Nem veszem fel a stílusod, szóval csak annyit mondanék, hogy rosszul tudod. Olvasd végig a hozzászólásokat, már itt kommentekben is ki lett fejtve, hogy mi valójában a szabály.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 18:08:40

Közbevetőleg elmondanám, hogy aki teleültette az országot ezzel a hitvány nyárfával, az menjen a kurva anyjába!
Köszönöm a figyelmet.

igazságos 2013.05.13. 18:17:47

Sokan csinálják ez, mindig nagy divat.

Pesti bérlettel mondjuk Rákosrendezőig mennek, oszt onnantól kérik a jegyet a pénztárba.

Ha nincs az adott állomáson pénztár, oké, ha van, akkor valóban többet kell fizetni. Ez a többlet nem sok,

a poszternak ki kellett volna fizetnie a pótdíjat

pont

nem értem a rendszert, ilyenkor JEGYZŐKÖNYVET vesznek fel, minden esetben, hogy a kalauz védve legyen

aztán a másik, ki szokták tenni az utast, a legközelebbi állomáson

de ilyenkor semmiféle esetben nem hívhatnak rendőrt!!! az csak bűncselekmény megvalósulásakor lehet, miután az megtörtént

itt, ebben az esetben, miután a posztert kidobták a vonatról, a poszternak kell hívnia rendőrt, látleletet vetetni a kórházba, ugye a 8 napon túl gyógyulás esetén

mivel ez itt nem áll fenn, ebben az esetben a rendőr nem játszik, csak ha mondjuk eltörte volna a karját

most mondja meg kedves poszter, megérte az a kis összeg, a pótdíj ezeket a sérüléseket????

még ezek után is felszállt a vonatra a poszter

gratulálok

már csakazértis busszal mentem volna haza :)

de minimum elmegyek az állomásra, vagy segítséget hívok

igazságos 2013.05.13. 18:20:51

de most komolyan, MEGÉRTE az az 50-100 forint pótdíj ezért a hercehurcáért???

mennyi lett volna, ugye nem sok

komolyan, ehhez már tényleg CSÓRÓNAK KELL LENNI, szarrágás, smucig zsidóság, ha a pótdíjon akarsz spórolni

az megint lemaradt, hogy nagyon egyoldalú a sztori, milyen érdekességek hangzottak még el?

A POSZTER NEM AKART PÓTDÍJAT FIZETNI. Pont. Innentől kezdve meg viselje a következményeket is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 18:24:35

@kölcsönkenyér:

Ha kinyomtatja, mielőtt odaér a kalauz, akkor nem :)

A szabályozás egy-két pontjával én sem értek egyet, a kalaj eljárásával meg főleg nem, de:

a kalauznál váltott jegyre nem véletlenül raknak pótdíjat a világ számos vasútján, ahol van "földi" pénztár is. Hanem
- egyrészt mert azzal a kalauznak munkája van, időt vesz el a többi utas jegyének ellenőrzésétől, stb.;
- másrészt meg mert lehetőséget ad arra, hogy az utas elkerülje a jegyváltást, ha nem ér oda a a kalauz (és erre lehet tudatosan is játszani).

EvilHedgehog 2013.05.13. 18:26:11

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Az utas a leszállítása helyszínéig rendelkezett érvényes menetjeggyel... milyen alapon lehetett volna megbüntetni a lerugdosás után?

Kenderice 2013.05.13. 18:28:38

Nos, itt a hivatalos üzletszabályzat:
www.mav-start.hu/res/mav_start_szusz_1.pdf
A posztoló esetére vonatkozóan nem találtam benne semmit.
Gyakorlatilag a megállóhelyen úgy kellett volna kezelnie a kalauznak őt, mint egy ott felszállt utast és mivel ott nincs jegypénztár, pótdíjmentesen kellett volna jegyet kiadnia. Továbbá olyat sem olvastam, hogy nem lehet visszaszállni ugyanarra a vonatra.
Nos, aki erre az esetre vonatkozóan úgy gondolja, hogy a kallernak volt igaza, kérem idézze be ide a megfelelő részt az üzletszabályzatból.

igazságos 2013.05.13. 18:33:26

A pótdíjat NEM KÉRNI kell, az KÖTELEZŐ, szabályzat írja elő. Ha nem vagy hajlandó fizetni, ne vedd igénybe a szolgáltatást, szállj le, vagy leszállíthatnak.

Értelmi fogyatékos indexesek már megint!!!!

Ilyenkor írnak jegyzőkönyvet is, minden esetben, amit neked jogodban áll bármikor megtekinteni, hiszen a kalauzt mindenáron védeni kell.

auralborder 2013.05.13. 18:34:29

Ezért elcseszni egy félévet! Mekkora marha vagy te baszd meg!

Silent Bob 2013.05.13. 18:36:07

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
www.vagyonorhirek.hu/index/vagyonvedelmi_torveny_fontosabb_valtozasai_2_resz/0-31

Kicsit hülye a háttér, de le van írva a lényeg. Szóval ha a kalauzzal lenne egy szekus, az letehet.

igazságos 2013.05.13. 18:40:50

@Kenderice: ez az eset csak másodszorra állt fenn

amikor először jött a kaluznő, és akkor kérte a jegyet Dunaújvárosig, valóban meg kellett volna fizetnie a pótdíjat

de a poszter ezt nem akarta

utána leszállt az állomáson, másik kocsiba, és úgy megint kért jegyet

ott, akkor a kalauznak valóban kellett volna neki adnia

A poszter a hibát ott követte el, hogy:

A vonatra való felszállás után rögtön kért jegyet.

MINEK????

megmutatom a bérletet, kussba maradok

mikor elértük a határt, és ismét jön a kaluz, na akkor kérek jegyet

egyébként meg simán csak dilis nőt fogott ki, meg lehet érteni, hogy agyára ment már a sok hülye ilyen szempontból

igazságos 2013.05.13. 18:42:49

@Reaper Man: Aki meg még ezek után is a mávval utazik, na AZ NEM SIKERES EMBER. Pont.

Kenderice 2013.05.13. 18:43:02

@igazságos: Valóban így kellett volna tennie és akkor nincs a cirkusz. De a szabályokat nézve a poszter teljesen szabályosan tette amit tett, a kaller volt a nagyonhülye.

Silent Bob 2013.05.13. 18:44:48

@igazságos: "egyébként meg simán csak dilis nőt fogott ki, meg lehet érteni, hogy agyára ment már a sok hülye ilyen szempontból "
Kurvára nem lehet megérteni. Én fizetek (sokat) ő meg végezze a munkáját és ne legyen köcsög. Főleg ne inzultáljon fizikailag.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 18:46:35

@A.Snatch: Nincs. Nem ér le a csülköm a pedálig. Inkább vonatozok. Tudod, hív a vasút, vár a MÁV!

AtiSnatch 2013.05.13. 18:50:39

@agresszív kismalac: engem is hívott régebben, de már nem veszem fel :) egyébként a kocsit azért kérdeztem,mert nyárfa alatt parkolok, azt hittem sorstárs vagy :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 18:58:32

@A.Snatch: Nyárfa alatt azért jó parkolni, mert a legkisebb vihar is képes karvastagságú ágakat letördelni róla.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 19:13:50

@Kenderice:

A személyszállítási szerződés megszűnése részben keresgélnék...

Kenderice 2013.05.13. 19:24:35

@Comandante en Jefe: Akkor keresgélj, mert én semmit nem találtam, mint írtam...

auralborder 2013.05.13. 19:25:26

FONTOSCH infó a letölthető dokumentumokból!:

Nem tudott elmenni a féléves záróvizsgájára emiatt!

Megérte kedves poszter?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 19:38:27

@Silent Bob: én olyat még nem láttam, hogy valakinek volt rendes jegye és nem próbált meg trükközni és lerakták volna a vonatról. Legalábbis velem ilyen még nem fordult elő pedig 7 éve járok railjettől kezdve mellékvonali bzmotig mindenen, sőt, volt olyan is, hogy asszonnyal futottunk az utolsó vonathoz ahol még volt jegykiadás, és a peronon megkérdeztük a kallertól hogy ad-e jegyet, és adott, mert látta hogy tényleg futottunk a vonathoz. Az ilyen sztorikban mindig sántít valami, legalább a pökhendi hozzáállás... azt meg sehol nem tűrik jól, az okmányirodában se.

igazságos 2013.05.13. 19:56:12

@auralborder: az azért maradt le, mert randalírozott részegen máshol

oktondi

igazságos 2013.05.13. 19:58:10

@Silent Bob: a barátai inzultálták, mert odahívott segítséget

egy vonaton ugyanis minimum két kaller van

arra viszont fogadok, hogy utólag készült jegyzőkönyv

javaslom a poszternak, egy másik emberrel kérje ki

England win The Ashes! 2013.05.13. 20:05:45

@auralborder: Ohó! Akkor így mindjárt más a sit-com! Lehet, hogy eleve azért izmozott (főleg a képeket elnézve :D ), hogy írásos panaszt tehessen a MÁV ellen, a papírral meg kisírhasson egy új időpontot.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 20:06:47

@agresszív kismalac: Ez csak a szokás hatalma, semmi rosszindulat nincs benne.

- Az idő pénz - mondta a pincér, és hozzáírta a számlához a dátumot.

England win The Ashes! 2013.05.13. 20:08:05

@agresszív kismalac: dobd már be a palacsintálózóba, kicsit elmélkedhetnénk ezen. :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 20:24:57

@atpijkamo: @Dr Jozef Vengloš: Most értettem meg, mit jelent a "hátulról kettőt ér".

Neutun 2013.05.13. 20:38:36

Ha annyira fontos lett volna az a vizsga, akkor a posztoló ráhagyja az egészet az elmebeteg kallerre és kicsengeti azt a fránya pótdíjat!

A kaller viszont tuti egy arrogáns és rosszindulatú nőszemély, aki belefásult a munkájába és rühelli az utasokat.

Bálintka. 2013.05.13. 20:39:02

Miért nem ez a vonatos volt a hétvégi?

Atörökk 2013.05.13. 20:40:02

@Bálintka.:
Mert poszterre most jött rá az ötperc :D

Bálintka. 2013.05.13. 20:44:02

@Neutun: "A kaller viszont tuti egy arrogáns és rosszindulatú nőszemély"

aki ha így folytatja, decemberben megnézheti magát. Se mikulás nem fog a bocskorában figyelni, se jézuska nem fog fenyőfával csilingelni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 20:44:59

@Dr Jozef Vengloš: Sajnos továbbra sem lehet posztot telefonról szerkeszteni, én meg nem vagyok gépnél.
A mackóm akar Schoberték lukrafutásáról írni, de egyelőre nem tudja abbahagyni a röhögést.

Bálintka. 2013.05.13. 20:51:54

A poszto lovat kérdem: Ha visszatekerhetné az időt, vagy a jövőben tegyük fel tudná előre hogy ez a férfievő nő lesz a kaller az adott vonaton, akkor váltana előre jegyet?

Atörökk 2013.05.13. 20:56:51

@Bálintka.:
Ez az!!! Dominákat kalauznak!!!

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 21:04:45

Aki Dunaújvárosban lakik, sikeres ember nem lehet!

Atörökk 2013.05.13. 21:06:33

@Egyéves Önkéntes:
Nemrég nyertem pályázaton pénzt hagyományőrzésre, nyitok egy új várost, Dunarégiváros lesz a neve.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.13. 21:06:50

@auralborder: ez 99% csak bekamuzás, ha ez függ rajta, többet is kicsengetek mint 500 forint akár jogos akár nem és azután írok panaszt. Pláne hogy a levélben ezt nem tartotta fontosnak megemlíteni, viszont kevés vizsga van este nyolckor.

ottomoll 2013.05.13. 21:07:16

@agresszív kismalac: Az más. Erről nincs tapasztalatom. Akkor már csak azt kellene tudni, hogy a vonaton lehet e hosszabbítani a menettávot. Persze ebben az esetben semmiképp nem volt helyes a kallernő hivatkozása jegykiadós felszállási pontra.

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 21:10:01

@atörökk:
Sztálinvárosban születtem, Dunapentelén jártam iskolába, jelenleg Dunaújvárosban élek. Szeretnék többet látni a világból. :)

Atörökk 2013.05.13. 21:13:21

@Egyéves Önkéntes:
Nem ártana, kezdesz beszűkülni :)

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 21:14:56

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Csillagászat gyakorlati vizsga szinte mindig késő este van.
Meg a denevérélettan laborgyak is.
Sünmegfigyelés szeminárium is.
Hold albedó mérés terepgyakorlat is.
Vagy a gyakorlati cigicsempész lefülelés óra a nemzetbiztonsági egyetemen.
Stb.

Egyéves Önkéntes 2013.05.13. 21:16:57

@atörökk:
-Józsi bá, igaz, hogy kezd beszűkülni a szókincse?
- a faszt!

Atörökk 2013.05.13. 21:22:31

@Egyéves Önkéntes:
Ez kérem klásszikus :)

Mint Szirtes Ági hangos Fászomat!!! felkiáltása a Portugál c. filmben :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.13. 21:28:52

@Egyéves Önkéntes: Holdi gyakorlat általában teliholdkor van, mert akkor elfér az egész évfolyam.

England win The Ashes! 2013.05.13. 21:30:48

@atörökk: Bocs az offért, de a papa felkiáltása a Legényanyában sem piskóta. :D

Atörökk 2013.05.13. 21:32:02

@Dr Jozef Vengloš:
Melyikre gondolsz? Pedig nem oly rég láttam, de most valahogy nincs előttem :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.13. 21:35:46

@Kenderice:
Én már megtettem, és adtam némi segítséget is, de úgy látom, kevés volt.

Szóval.

A kalauznak nem volt igaza onnantól, hogy fenyegetőzött és ledobatta a vonatról, de az alaphelyzetben igen.

- Egy utazásra pedig végig érvényes jeggyel kell rendelkezni, ha meg nem, akkor _pótdíj_ ellenében lehet kiegészíttetni a jegyet. (Ezt a Díjszabásban lehet megtalálni, 1.1.15.1 3. bekezdése, Üsz. függelék 3. par (3) hivatkozik rá. www.mav-start.hu/res/mav-start_dijszabas_20130515.pdf 11.1 www.mav-start.hu/res/mav-start_dijszabas_20130515.pdf)

- Üzletszabályzat II. 1/2 alapján az utazás nem ér véget és nem kezdődik új utazás az "egyik ajtón le, másikon fel" manőver során.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 21:59:19

@atörökk: "kezdesz beszűkülni"

- Hallottam, Józsibácsi, hogy beszűkült a szókincse.
- Faszt.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:01:18

@Egyéves Önkéntes: "@atörökk:"

Én kérek elnézést az ismétlésért!

Helyette:
- Józsibácsi, gyengül a hallása?
- Római katolikus.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:03:28

@Neutun: "arrogáns és rosszindulatú nőszemély, aki belefásult a munkájába és rühelli az utasokat."

És otthon se dugja senki.

Atörökk 2013.05.13. 22:05:46

@atpijkamo: Úrinő hétköznap a szeretőjénél van, mert a hétvége a családé.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:07:01

@atörökk: Úgy látszik nem dugok úrinőt, ezért nincs ebben tapasztalatom.

Atörökk 2013.05.13. 22:08:00

@atpijkamo:
Én is csak ritkán jutottam hozzá, és régen.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:10:12

@atörökk: Szótárad volt hozzá?

Ha egy diplomata azt mondja: igen, az azt jelenti: talán. Ha azt mondja talán, az azt jelenti: nem. Ha azt mondja: nem, akkor az nem diplomata.

Ha egy úrinő azt mondja: nem, az azt jelenti: talán. Ha azt mondja: talán, az azt jelenti: igen. Ha azt mondja: igen, akkor az nem úrinő.

Atörökk 2013.05.13. 22:12:07

@atpijkamo:
Ez olyan fajta volt, nem sokat beszélt, meglehetősen khm... gyakorlatorientált volt.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:12:33

Chaplin meghívta Parkert a londoni forgatásra. Az egyik szünetben magához intette a fiatalembert:
- Úgy tudom, hogy először van Európában. Hogy tetszik London?
Parker megvonta a vállát.
- Hát, a város szép... Voltaképpen minden tetszik, csak nem találkoztam olyan merész, vállalkozó szellemű üzletemberekkel, akik nálunk százával vannak!
Chaplin elgondolkodott.
- Hát igen... Ez a fajta itt a börtönökben ül!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.13. 22:13:48

A riporter megkérdezi a filmcsillagot:
- Hány éves?
- Negyven felé közeledem.
- És melyik irányból?

Atörökk 2013.05.13. 22:15:18

@atpijkamo:
"már túl életének delén, de a közeli alkonyt sejtető vonásokkal"

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.13. 23:38:32

Az megvan, hogy azért van ennyi konfliktus, mert nem hogy 5 percen belül nincs ott rendőr, de 1 óra alatt kikönyörögni nem lehet ilyen esetekhez, sőt még lebasz a diszpécser, hogy fontosabb ügyekre sem mennek ki...

Jemi 2013.05.14. 00:51:57

Anyám komolyan van valakinek arra energiája, hogy ilyen zúzodásért meg ilyesmiért rendőrségre rohangáljon? hát nem csoda, hogy túlterheltek a rendőrök..
Amúgy a kallert szerintem ezért simán kitehetik az állásából..lehetett volna annyi esze hogy nem vereti meg a posztolót,mert ugye itt felbujtó volt kvázi szal azt még jobban is büntetik..

M. Péter 2013.05.14. 01:27:12

@Comandante en Jefe: Ha viszont gyorsan kiszalad az állomásról meg vissza, akkor már igen.

Nightrood 2013.05.14. 01:58:39

Sziasztok!

Na akkor foglaljuk össze mit tettél Poszter:
1. Basztál jegyet venni bár tudtad meddig utazol!
2. kötözködsz a kallerrel SŐT hogy basszalak meg feltartod a vonat továbbhaladását, miattad hogy vernélek szájba egy 100kg vaslapáttal, késik a vonat a faszt 5 percet inkább 10et legyünk már őszinték ha már ide is megírtad a panaszod. kitudja hány utast akadályoztál a hazajutásban.
3. Remélem elmarasztalják a kaller-t és társait a testi erő alkalmazásáért.
4. De remélem téged előállítanak a biztonságos közlekedés megzavarásáért és leülsz pár hónapot egy cellában hogy legyen időd végiggondolni hány embernek okoztál gondot a pofátlanságoddal.

U.I.: Nem lehetett túl nehéz az utasokat ellened hangolni ebben biztos vagyok :)

Ne éljünk a múltban minden 3. posztban elhangzik ez a mondat:
"Eddig ezzel nem volt gond" vagy "ezelőtt mindig így csináltam"

Attól még hogy nem mindig tartják, illetve tartatják be a szabályokat vasszigorral attól még azok a mérvadóak nem amit néha neked elnéztek te szégyen :)

A minap olvastam Japánban a vonatok átlagos késési ideje 7 másodperc.... ÉVENTE! Ha ott kötekedsz a hivatalos személlyel szerintem az utasok löknek le a vonatról de még mielőtt megáll :)

Üdv
Night

Alapjáraton hangos 2013.05.14. 08:38:14

Eszem megáll. Végre valaki kiállt a jogaiért, erre csak savazzátok. Ezért tart itt ez az ország.

didyman 2013.05.14. 08:40:36

@Neutun: Milyen jól ismered a kallert. :-D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.14. 09:37:45

@Nightrood: Azt észrevetted, hogy nem a poszter tartja fel a vonatot, hanem a nyakas kaller? A poszterre ha rendőrt hívnak, az a következő állomáson megtalálja, hiszen menet közben csak nem ugrik ki... Jó felé írányítsad haragod! :)

@Dr Jozef Vengloš: :)

Alapjáraton hangos 2013.05.14. 10:50:35

@Comandante en Jefe: "Üzletszabályzat II. 1/2 alapján az utazás nem ér véget és nem kezdődik új utazás az "egyik ajtón le, másikon fel" manőver során." - Ebben nagyon tévedsz. Az adott pont azt jelenti, hogy amíg az ügyfél a MÁV valamely állomásának területén tartózkodik, addig szerződés áll fenn a szolgáltató és közte. A szerződés gyakorlatilag abból áll, hogy a szabályzatot elfogadja és azt kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Azonban a szabályzatban semmi nincs a szerelvény elhagyásával és a felszállással kapcsolatban, így elvileg aki leszállt, az le van szállva, aki pedig felszállt, az egy felszálló - és ebből következik, hogy a posztoló miután elhagyta a vonatot, majd felszállt olyan utasnak minősült, aki jegypénztár nélküli állomáson szállt fel, ergo semmilyen szabályt nem szegett meg, ellenben a MÁV alkalmazottaival.
Ha a te hibás értelmezésed lenne igaz (de megnyugtatlak, hogy nem az), akkor amennyiben egy országos körutazást szeretnék vonattal tenni mondjuk 30 átszállással, akkor előre meg kellene vennem a jegyet a kiindulási állomástól a végső célig (ami ugye nonszensz), vagy minden egyes átszállásnál ki kellene rohannom a vasútállomás területéről, mielőtt átszállok. =)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.14. 12:45:29

@Alapjáraton hangos: ezt az országos körutazást azért nézted be, mert te magad írod a 30 átszállást. Az átszállásnál egyértelműen a vonatszám is változik ami a jegyedre kerül, úgyhogy ha te debrecenből szegedre utazol cegléden keresztül, akkor vagy bizony megveszed végig, vagy leszállsz, elmész jegyet venni, közben mivel 1 perces csatlakozás van szépen elmegy a vonat és vársz 59 percet. Vagy felszállsz és kapsz jegyet 500 ft pótdíjjal mert cegléden volt jegykiadás. Érted?

Egyébként rémlik, mintha lenne olyan hogy úthosszabbítás. Ha a jegyed érvényességének lejárta előtt szólsz a kallernak hogy figyumár, közbejött valami és mégse szolnokig mennék hanem ceglédig, akkor elvileg ad neked. Azt nem tudom, hogy ez BKSZ határon belül is érvényes-e, valószínűleg nem.

Mindenesetre a Start tök jól tenné ha összeszedné az ilyen szabályokat és emberi nyelvre lefordítva is leírná, mert én szeretem az ilyeneket bújni hobbiból is, de más nem.

Bödönödön 2013.05.14. 13:33:04

Arról nem szól a fáma,hogy ez a barom miket mondott a nőnek.Felhívás orálszexre,vagy hasonlók.Az is lehet,hogy sarló-kalapács kitűzője volt a komcsinak.Akkor meg is érdemli,minek provokál?

McZozo 2013.05.14. 14:42:29

ezeket sosem ertem, miert olyan nagy problema, otthon nem utaztam vasuton de a kodos albionban a vasparipa lett az egyik fo kozlekedesi eszkozom es itt a 6 kocsis szerelvenyen egy kaller van. Itt teljesen normalis hogy potdij nelkul lehet tole is jegyet venni es akar kartyaval is. Belefer az idejukbe es meg infot is adnak ha kersz es megis mukodik a rendszer. egy egy nagyobb allomasnal ujra es ujra elmegy es erdekes modon csak az uj emberektol ker jegyet. Valamint minden bliceclest egyszeruen meg lehetne oldani. It az allomasok nagy reszen be es kilepteto kapu van amin csak ervenyes jeggyel mehetsz at. Tehat blitszelhetsz te a vonaton de a kapun nem mesz ki. Sajat szememmel l attam mikor india srac rovidebb utra vett jegyett igy a vonaton kilukasztottak neki de vegigulte a vegallomasig majd leszalt volna a vegallomason de a kapu nem engedte ki egybol jottek neki a kapuorok segiteni es kertek a jegyet hogy kiengedhessek manualisan mert biztos a jegy serult de kiderult hogy nem rossza kapu csak baratunk csalni akart. Es meg itt se kertek tole potdijat csak kozoltek vele hogy vagy visszamegy oda ahova a jegye szol es ott kimehet vagy kifizeti a kulonbozetet es akkor mehet. Semmi faxni

McZozo 2013.05.14. 14:55:07

@Nightrood:
azert fogadjunk hogy az altalad peldanak hozott japan vonatokon nincsenek ilyen okor szabalyok mint itt es ott is megveheted a jegyed a vonaton is mint pl itt angliaba. Ez a buntetosdi csak otthon divat, itt pl sajat szememmel lattam hogy egy reszeg tarsasag bliccelni akart felszaltak az en allomasomon majd beujtaka wc re jot a kaller kerte a jegyet mire a kinnmaradottak kozoltek hogy annal van aki a mosdoban van. ok elment a kaller de visszajott 10 perc mulva es mondta hogy akkor most keri a jegyet ekkor elkezdett az elobbi mukso a tobbiekre mutogatni hogy dehat naluk van a jegy. Szo szot kovetett meg vegul egyertelmuve valt hogy nincs jegyuk. Erre mondta a kaller hogy ok akkor nala is megvehetik most. Majd mikor mindenfele mondvacsinalt indokkal ezt se tudtak teljesiteni mert hogy itt van a tarcaja meg ott van a tarcaja, akkor a kaller kozolte veluk hogy akkor lesznek szivesek lefaradni a kovetklezo allomason es ott megtalalni a penztarcajukat. De vegig udvarias segitokesz volt hangjat nem emelte fel es egy ujal se nyult hozzajuk. Mig ezek reszegek voltak karomkodtak hangoskodtak. De az allomason eleinte probaltak konyorogni, de nem mukodott, majd kilatasba helyezte a kaller hogy rendort hiv ha nem faradnak el es ugy dragabb lesz nekik mire zsortolodve ugyan de lekaszalodtak a vonatrol. De megjegyzem meg itt se buntettek meg oket csak kiszallitattak

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.14. 21:29:26

@Alapjáraton hangos:

Ott tévedsz el, hogy összekevered az utazás megkezdését/befejezését a vonatra felszállás/leszállással, pedig nagyon nem ugyanaz. De ez mind le van írva az ÜSz-ban.

A szóban forgó szerződés az utazás időtartama alatt hatályos, az pedig az utazási szándékkal az állomásra lépéskor kezdődik, és annak elhagyásával végződik. Talán rémlik is, hogy bizonyos pályaudvarokon már a peronon kérik a jegyet. Az átszállásos utazás természetesen történhet egy jeggyel is, és az végig egy utazás akkor is, ha háromszor leszállsz közben. Persze az se baj, ha szakaszonként külön jegyeid vannak, csak akkor lesz olyan időpillanat, amikor egyszerre több személyszállítási szerződés lesz érvényben közted és a vasút között. Sőt, olyan helyzet is van, hogy akár haza is mehetsz, és az utazásod nem zárul le (útmegszakítás).

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.05.14. 21:35:09

@McZozo:

"Ez a buntetosdi csak otthon divat,"
Gondolom, vonatoztál párszáz országban, hogy ezt így kijelentsd...

(Én csak olyan 25 országban, de azok többségében bizony pótdíjat/felárat kell fizetni a vonaton váltott jegy után, már ahol lehetséges.)

2013.05.14. 21:40:52

Five Star ment...

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 08:42:59

@Comandante en Jefe: Ugyebár Svájcban 500 frankról indítanak, ha megtalálnak érvényes jegy nélkül.

Németországban akkor is pótdíjat fizetsz, ha az állomáson veszed meg a jegyet a pénztárban, sőt, valamennyi pótdíjat akkor is, ha automatából. Csak akkor pótdíjmentes, ha otthon nyomtatod. Mint ahogy júniustól Magyarországon is fizetsz 3,1% pótdíjat, ha nem otthon veszed a vonatjegyed a neten.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.05.15. 14:26:09

az utasnak van igaza. annak pedig, hogy le majd felszállt az ominózus állomáson az a jelentősége, hogy addig bérlettel utazott jogszerűen; onnantól pedig új utazást kezdett volna egy újabb felszállással egy olyan állomáson ahol nincs jegypénztár, tehát a vonaton kellett volna a kallernak neki adnia.

ott azért elkövetett egy hibát, hogy rögtön az utazás megkezdése után kérte a jegyet a közigazgatási határon felüli részről a megjelenő "hölgy"-től. ezen akadt meg a kaller egyik fogaskereke. szerintem nem kellett volna még kérni a jegyet. aztán látványosan leszállni - hiába hülyeség, de ugye "szabál" (és ezzel helyesen posztoló is tisztában volt), már rég ki kellett volna adni egy utasbarát közleményt, hogy aki BKK bérletes az a vonaton is megveheti minden fakszni nélkül, elvégre a bérletnek az is az előnye, hogy nem kell 15-40 percet sorbanállni egy nagyobb jegypénztáras állomáson - aztán fellszállni. akkor is lett volna pampogás, meg "következő állomáson leszállíttatom" de nem lett volna dulakodás /egyedül nem merte volna/ (és felszállásban még mindig könnyebb akadályozni valakit, mint leráncigálni a vonatról - ergo ott biztos hívtak volna rendőrt, ha egyáltalán.)

több évtizedes történet: faterom kapott anyukámtól 50%-os kedvezményre jogosító iratot (se név se fénykép nem kellett hozzá). nem volt ideje jegyet venni (amíg kegyeskedett volna elővánszorogni az elbujdosott jegypénztáros) - a vonat meg indult. mikor jött a kalauz, felmutatta ezt, meg volt nála igazolás, hogy játékvezetőként is ténykedik (az is 50%-ról szólt). egyszerre csak egyiket használhatta volna, de azt mondta a kallernak, hogy ez is 50% meg ez is 50% százalék, akkor az összesen 100%. kaller meg bevette. :-) örök emlék neki a kaller buta ábrázata. :-) (nem sokan utaztak ingyen mávosokon, mávos családtagokon kívül azok is meghatározott feltételek mellett; a nagyfejűek meg ugye autókáztak - már amelyiknek jutott).

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.15. 23:53:13

@herk: Ha ugyanarra a vonatra szállsz vissza, az nem útmegszakítás.

lombozódó 2013.05.21. 14:23:00

@Comandante en Jefe:
Szerintem nem világos neked.
Érvényes jeggyel / bérlet szállt fel.
A kalauz keménykedett ezért a jegy érvényességi határán belül leszállt, ahol nincs pénztár. Így megszüntette az utazást. Majd ismét felszállt a majdan induló vonatra. Megteheti , kicsit rafkós, de nem szabálytalan. Az, hogy a kalauznak nem tetszik az a ő szociálódási problémája. / ő bunkó /
De tételezzük fel, hogy egyik állomáson leszáll ahol van pénztár és ott vesz jegyet / feltételezzük hogy a vonat még nem indul / majd felszáll. Akkor ez is pótjegy nélküli.

lombozódó 2013.05.21. 14:34:43

@Comandante en Jefe:
na ez már @ rágás.
Az utazást megszakíthatod úgye bárhol, mert dolgod akadt és a jegy érvényességi idején belül akkor folytathatod majd később egy másik vonaton???

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.23. 14:56:33

@Nagyzee: Elfelejtettél válaszolni, mert belezavarodtál a kifordított logikádba,

Nagyzee 2013.05.23. 15:10:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem zavarodtam bele semmibe. Te vagy az, aki össze-vissza beszélt. Te sem és én sem a ledobásra értettem a "szabályt" egészen a rendkívül szellemes riposztodig, ami egy hazug kérdés volt. (Nyilván nem vagy funkcionális analfabéta - legalábbis remélem - így tudhattad, hogy soha nem állítottam, hogy szabály lenne az, hogy a bliccelőt erőszakkal le kell dobni.)

suneva 2013.05.23. 16:49:15

B U N K Ó emberek országa.

Sátán meg a Jocó 2013.05.24. 20:44:51

@EvilHedgehog: már kezdtem aggódni hogy eleddig még senki sem említette meg Orbán Viktor személyes felelősségét az ügyben!

Adani 2013.05.25. 22:47:45

A kaller szabály szerint járt el, ez tény, és igen csak pótdíjjal adhat ki jegyet olyan állomáson, ahol van. De való igaz, kezelhette volna rugalmasabban a dolgot, a normális és jó kallerek ezt tették volna. Ez esetben "nem találkoztunk" még és később visszajön és kiadja olyan állomástól, ahol nincs jegykiadás, így nincs konfliktus, és mindenki jól jár, a vasútnak megvan az utazás ára, az utasnak nem kell pótdíjat fizetni így nem balhézik, neki sem kell konfrontálnia feleslegesen. Felesleges iylen szócsatába belemenni, elvégre úgysem lehet bizonyítani vagy legalábbis nehéz ,hogy az utas hol szállt fel, hív rendőrt, ami neki a kallernek papírmunka, a vonat késik, mindenki anyázni fog, az utas meg azt mondja a rendőrnek ,hogy ő Nagytétényben szállt fel és akar jegyet venni csak nem adnak neki, a kaller azt ,hogy Kelenföldön és nem adhat pótdíj nélkül. Most akkor kinek van igaza? Egyszerűbb kiadni azt a jegyet. Láttam olyat is ,hogy kiadta szó nélkül pótdíj nélkül a Nyugati és Rákosrendező között is a nyugatitól, bár ez sztem bukó lesz neki ,mert kaller ismerősöktől úgy tudom ezért kapnak a fejükre ha kiderül, ezért szokták egy jegykiadás nélküli állomástól kiadni, így win-win üzlet lesz, amivel mindenki jól jár. Van még egy olyan szabály, bár ez úgy tudom nem hivatalos csak afféle íratlan szokásjog, hogy ha 3 utas azt állítja, hogy nem volt pénztár itt és itt a kallernek el kell fogadnia és kiadni pótdíj nélkül a jegyet. Megesik az is ,hogy kiadja pótdíj nélkül és még kettő 90%-ost megvetet az utassal, hogy védje magát szintén mindenki jól jár.

Az is lehet egyébként, hogy vezető jegyvizsgáló vagy főellenőr vagy valaki más volt a vonaton ,aki őt ellenőrizte ezért volt kénytelen így eljárni, mert brahiból és mazochizmusból nem sokan tennék ezt meg, mindenkinek jobb ha megegyeznek

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.27. 22:48:34

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: De basszus, hisz mégse tartotta be, hisz a vonatról ledobás nem szabályszerű, mint ahogy te is elismerted. Csak persze ott már lehet jönni azzal, h inkább ne tartsák be mégse a szabályokat, mert akkor sokat késne a vonat. A késést persze nem csak a vonatról ledobással, hanem a jegykiállítással is el lehetett volna kerülni.
és ha már késés, a MÁV tényleg mindent megtesz az elkerülésükért:
hovamegyavonat.blog.hu/2013/05/16/esettanulmany_a_menetrend_szetverese_csakis_kikerulheto_hibak_eredmenyekent

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.27. 23:09:42

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ja látom már írtál oda is, és szted ott se történt semmi gáz. De akkor itt meg mit aggódsz, h nagy lett volna a késés, hha betartják a szabályokat?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.28. 12:03:20

@Nagyzee: Most is csak hebegsz habogsz. Indulattal van tele a hozzászólásod érvek helyett.

Ciklon Béla 2013.06.03. 14:47:37

Bontsuk tényekre és feltételezésekre, jó?

1. Tények:

A posztoló nem utazott a vonattal egy másodpercet sem érvénytelenül.

Akart jegyet venni-noha pótdíj nélkül.

"Eddig ebből soha nem volt baj", ezért gondolta, hogy most is elég lesz neki a kallertől megvennie a kiegészítő jegyet.

A posztoló pontosan tudta, hogy Nagytétény-Diósdon nincs jegypénztár. A kaller pedig itt vesztette el a türelmét. Nem esett jól a kicsi lelkének, hogy van, aki tudja hol van jegypénztár és hol nincs.

2. Feltételezések:

Ki mondta, hogy bliccelni akart a posztoló? Miből gondolja bármelyik bértrollkommentelő, hogy meg akarta úszni a jegyvásárlást? Rendszeresen járok Kelenföldről vonattal BKV bérlettel. Soha nem kérdezték meg tőlem, hogy meddig megyek. De az első olyan állomás után, ahol a BKV bérlet már nem érvényes, és a kaller meglátna, egyből nekem ugorhatna hogy én bkv bérletet mutattam fel és miért nem szálltam le. Ezért a bliccelés szinte értelmetlen lenne, kivéve ha max a bérlet érvényesség határán túl kb. 1-2 megállót kellene menni. De ekkor meg néhány száz forint lenne az a kiegészítő jegy szóval megint értelmetlen lenne a bliccelés.

Nagytétény-Diósd - Dunaújváros azonban 1:06 időtartamú 64 km hosszú út. Senki sem gondolhatja komolyan, hogy 1 óra alatt nem jön vissza a kaller és nem szól rá, hogy magának bérlete volt és érvénytelenül utazik.
Ezek miatt nem érdemes vitatkozni azon, hogy a posztoló bliccelni akart vagy sem.
Lehet nem tudott jegyet venni mert nagy volt kelenföldön a sor és ha vesz jegyet már lekési a vonatot.

A posztoló elmondta, hogy "Eddig ebből soha nem volt baj". Ez a bizonyos 'eddig' nem lett konkretizálva, de ha 42 alkalommal történt ilyen, hogy kallertől vett kiegészítő jegyet és tényleg semmi gond nem volt akkor éppen a 43-ik alkalommal kapott egy olyan kallert aki úgy értelmezte a szabályzatot, hogy jól megfingathassa a szerencsétlen posztolót.

Dulakodás is volt? Na itt kezd érdekesség válni a történet. "Kértem hogy hívjon rendőrt, de megtagadta." Na itt van az a pont, hogy a kaller tudta, hogy nem járt el jogszerűen és inkább nem merte kockáztatni a rendőröknek való magyarázkodást.

Amúgy meg, velem már volt, hogy keletiben nem bírtam jegyet venni, mert olyan tömeg volt a pénztárnál, hogy lekéstem volna, ha beállok a sorba. Ekkor felszálltam a vonatra. A kallernek előre szóltam mi van, korrekt volt. Kaptam Biatorbágytól egy jegyet. Elvileg meg is büntethetett volna, de még nekem spórolt meg néhányszáz forintot. Vannak azért normális kallerek is.

Mindenesetre a mostani kaller és a vonatról lelökő emberek remélhetőleg nem röhögnek majd, ha beidézik őket a rendőrségre.

Hajrá!

Sátán meg a Jocó 2013.06.06. 14:09:02

@Adani: "A kaller szabály szerint járt el, ez tény, és igen csak pótdíjjal adhat ki jegyet olyan állomáson, ahol van. De való igaz, kezelhette volna rugalmasabban a dolgot, a normális és jó kallerek ezt tették volna."

iiiigen, feltéve, ha elhisszük, hogy mindenkire, még a kiváló állapotra felgyúrt nemhiába született rejtett erőforrás-csoportba tartozókra is alkalmazza, ahogy a fenti esetben szereplő fehér, rendes adófizetői környezetből származó fiatalemberre, lévén utóbbi esetben nem kell attól tartania, hogy a köv. állomáson szembe találja magát az egészen véletlen számosra szaporodott peresputtyával.

Hú, de szép szóvirágok!

rerrosseggbebaszták 2014.03.21. 14:26:30

@rerros: te meg kisfiúkat szoktál erőszakolni? ez igaz, ma hány farok járt a végbélnyilásodban?

Adani 2014.03.23. 09:47:28

A kallerek nagy része ilyenkor azt mondta volna és ez lenen a követendő és helyes eljárás ,hogy majd visszajövök a közig határ után és akkor kiadom a jegyet, és kész. Mintha ott szállt volna fel, nincs konfliktus nincs balhé az utazás is ki lett fizetve. De mint mindenhol itt is van pár nem odavaló agyatlan, akinek arra áll fel, hogy játszhatja a kiskakast a szemétdombon meg kiélvezi azt a minimális hatalmat, amit kap és szívathat mindenkit, ahol ér. De a többség, ahogy a legtöbb normális ember is minden szituációban igyekszik a legkisebb ellenállás felé menni, hiszen az a legkényelmesebb.
Ha simán kiadta volna Nagytétény után ez a poszt meg se születik és neki sem lett volna semmi baja belőle.
süti beállítások módosítása