Győzőék telenoros flottáját gyakorlatilag elpusztította az egyik cégről másikra átírás. Első körben csak az összes PIN-kódjuk veszett el. Aztán kiderült, hogy 10 év után az új cég új ügyfélnek minősül, és mint ahogy ezek szerint szokás, porba korlátozták. A havi 200+ ezer forintot mostantól 4 naponta kell befizetniük részletekben, miután az ügyfélszolgálat speciális elhárító egysége a panaszukat felülvizsgálva 16500-ról 26500 forintra emelte a limitet.
Több, mint tíz év céges előfizetés után az adótanácsadóm javaslatára átírattuk a céges telefonokat egyik cégünkről a másikra. Nem nagy cég, 16 előfizetésről van szó. Az ügyfélszolgálat arról tájékoztatott, hogy minden a régiben fog maradni, nem változik sem a díjcsomag, sem pedig az egyéb feltételek. A telefonok átíratása zökkenőmentesen megtörtént. Legalábbis azt hittem. Egy rövid idő elteltével sms-t kaptam, amelyben értesítettek a magas forgalmi limitről. WTF??? Soha nem hallottam róla. Aztán egy kolléganőm is kapott, akinek két nappal később egy hétvégén kikapcsolták a kimenő hívásait. Kicsit idegesen beballagott a legközelebbi Telenor üzletbe és kifizetett 11,500 forintot. Aznap én is megkaptam a sokadik üzenetet a magas forgalmi limitről, hát úgy gondoltam, hogy véget vetek a bohóckodásnak és felhívtam az ügyfélszolgálatot. Ekkor kiderült, hogy nem tudnak segíteni, ugyanis az átírás során törölték mind az egyenkénti, mind pedig a cégszintű pin kódokat.
Rohadt ideges lettem, szombat este bevágódtam az autóba, hogy a 9-ig nyitvatartó Mamutban üzletbe beérjek. Ott arról tájékoztattak, hogy nem tudnak tájékoztatni, mert nincs nálam az aláírási címpéldányom, hiába igazolom hat egyéb okmánnyal, hogy én vagy én, aki amúgy átírta a telefonokat és, akinek lefénymásolták, beszkennelték a céges papírjait az átírásnál.
A jelenlévő illetve még korábban a telefonos droid azonban elárulta, hogy mivel új ügyfél vagyok (sic!), ezért a Hírközlési törvény értelmében limitet kell tenniük az előfizetésre. Mondom, hogy oké, mutassák meg a hírközlési törvény idevágó passzusait. A droid hátraballagott, majd két perc múlva előkerült az üzletvezetőnővel. Hozták az ÁSZF-t. Elolvastam az idevágó passzusokat. Mondtam nekik, hogy csodás, de ebben egy büdös szó sem esik a Hírközlési törvényről még csak referencia szintjén sem. Hebegtek-habogtak végül dolga végezetlenül eljöttem, mert ugye nincs aláírásim. Hozzáteszem, roppant módon életszagú, hogy valaki magánál tartsa az említett dokumentumot, ugye?
Rákövetkező hétfőn kissé ingerülten, de már az aláírásival felfegyverkezve bementem abba az üzletbe, ahol átírták a telefonokat. Visszaállíttattam a kódokat, töröltem a nyomorult hangpostafiókot, aztán megkértem a fickót, hogy ugyan emeljük már fel az MFL-t. A tag közölte, hogy ezt telefononként kell megtenni, egyenként fel kell hívni az ügyfélszolgálatot. Remek!
Mivel két órával később az én készülékemen is korlátozták a kimenő hívásokat, megragadtam az alkalmat, hogy beszéljek az ügyfélszolgálattal. Ekkor meglepetés hegyek következtek.
- Az ügyfélszolgálatnál nem lehet ezt csak úgy elintézni, erről egy külön csoport dönt.
- 24 órával később a külön csoport döntött, és igazán nagyvonalúan felajánlották, hogy megemelik a forgalmi limitet 16500 forintról egészen 26500 forintig.
- Ha nem tetszik, akkor majd három hónap múlva újratárgyaljuk az egészet, de addig is a forgalmam alapján legyek oly' kedves és perkeljak be minden három - négy napban 11,500 forintot személyesen valamelyik üzletben különben jön a limitálás.
Tények az én oldalamról.
- Több, mint 10 éves előfizetés.
- Van olyan telefonszám is a cégben, amely jövőre már 20 éves lesz, hiszen az üzlettársam a 101. előfizetője a cégnek.
- Havi átlag forgalom 200,000 forint felett, de közelítette már a 300,000 ezret is.
- A Telenor állítása szerint a régi céges előfizetésemen is volt limit - állítólag 88,000 forint -, de érdekes módon, amikor heteket töltök üzleti érdekeltségek miatt Ománban, Jemenben vagy éppen Seychellesen és a számlám meghaladja a 100,000 forintot akkor sem kaptam soha a büdös életben egyetlen egy sms-t sem, amelyben figyelmeztetnek a MFL-re.
Konzekvencia:
A Telenor telefonos- és személyes ügyfélszolgálata:
a) hülye,
b) hazudik,
c) inkompetens
Egyrészről azt állítják, hogy én új előfizetőnek számítok, ami a üzleti logikát nézve, akár még igaz is lehet, ellenben azt sehogy sem tudják megmagyarázni, hogy ha új előfizető vagyok, akkor mégis hogyan lehetséges, hogy egy olyan számlacsomagom van, amelyet már több, mint egy éve nem, vagy nem ilyen néven árusítanak, továbbá az sem fér bele az "új előfizető" titulusba, hogy június végén lejár az említett tarifacsomag miatt vállalt hűségidőm.Mindezeken túlmenően többszörösen hivatkoznak rögzített hangfelvételen a Hírközlési törvényre, csak éppen a saját ASZF-ük nem mond erről semmit - holott kellene, ha már lépten-nyomon utalnak rá.
Mi a végső tanulság? Nem tudom... Talán annyi, hogy még egy nyugat-európai cég is balkániként kezeli az itt lakókat, holott a balkáni állapotokat legtöbbször saját maguk hozzák létre az értelmetlen és önellentmondó szabályozással. Nálunk kétszáz kilométerre nyugatabbra egy olyan előfizetőt, aki közel húsz éve hűséges, pontosan fizető ügyfele a cégnek reklámokban mutogatnának. Nálunk meg...
Azon felül, hogy itt panaszkodok és óva intek mindenkit, hogy Telenorral szerződjön illetve átvigye a Telenor előfizetését egyik cégéből a másikba sokat nem tudok tenni. Természetes jogérzékem azt mondja, hogy ezt ne hagyjam ennyiben, egy fogyasztóvédelmi jogász már készíti a levelet mind a Fogyasztóvédelemnek, mind pedig más illetékes hatóságnak. Ebből nekem előnyöm nem lesz, hiszen a jogászt én fizetem, de egyszerűen nem hagyom, hogy szórakozzanak velem. És talán ezt követően másokkal is kevesebbet fognak, hogy ha egy néhány tízmilliós bírság után valamelyik illetékes idióta a Telenornál átnézi az önellentmondó üzleti szabályzatot.
A magam részéről itt befejeztem a Telenoros kalandomat, így nem fogunk ezüstlakodalmat ülni . Sok más lehetőségem nincs, kénytelen vagyok a két másik mobilszolgáltató közül választani. Nincsenek illúzióim, valószínűleg pont ugyanolyanok, mint a harmadik és már előre félek, hogy micsoda gikszerek fognak felmerülni a számhordozás kapcsán.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.05.22. 14:36:45
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.22. 14:40:44
holdlányka 2013.05.22. 14:43:39
A Telenor kakáljon sünt...
Már sokadszor bizonyította nem éppen ügyfélbarát üzletpolitikáját.
igi1 2013.05.22. 14:44:16
Aki meg mg ezek után se lèp le tőlük, annak jár a faszkorbács jogosan!
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.22. 14:44:55
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 14:45:47
IQ huszár 10 év alatt nem tanulta meg.
"az ÁSZF-t. ... de ebben egy büdös szó sem esik a Hírközlési törvényről"
A Hírközlési törvény mondja meg, milyen fasságok kell az ÁSZF-ben legyenek.
"Mi a végső tanulság?"
Fizess be annyit, amennyi fedezi a havi számlát, oszt jónapot.
A barom hangposta azonnali törléséért viszont pont jár. Sokan asse tuggyák van nekik, hisz magát senki se hívja, oszt ismik bőszen hagynak rajat üzit.
Mária 2013.05.22. 14:48:24
Az, hogy az egyik cég dolgozói a másik cég számlájára telefonálgatnak, az nem adócsalás?
Csak kérdezem, nem tudom.
igi1 2013.05.22. 14:50:31
Attól is függ, ezt ki teheti meg
Adótanácsadóim, ééérted?
Offshore....
Mária 2013.05.22. 14:52:54
Miért ne?
Engem érdekel, azért kérdeztem, hátha tudja valaki.
CBF 2013.05.22. 14:52:57
Mária 2013.05.22. 14:55:51
Az se világos, hogy ha flottában fizet elő, akkor az alkalmazott, aki csak használja - ráadásul egy MÁSIK cég - telefonját, hogy mehet be, hogy kp.-ben rendezze a flottatag telefon saját számláját.
De ezt is csak kérdezem.
Manyecska 2013.05.22. 14:56:10
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.22. 14:56:13
Mária 2013.05.22. 14:58:30
Akkor most az van, hogy valamelyik konkurens cég marketingese beküldött egy kamu posztot, hogy a kommentekben szétszpemelhesse a saját ajánlatukkal a kommentlistát?
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 14:59:13
igi1 2013.05.22. 15:01:10
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.22. 15:04:28
Manyecska 2013.05.22. 15:11:17
vénszivar 2013.05.22. 15:12:43
vénszivar 2013.05.22. 15:13:54
Dr. Kix 2013.05.22. 15:18:41
rio.pete 2013.05.22. 15:20:13
A poszter:
a) hülye,
b) hazudik,
c) inkompetens
Ha egy jogilag teljesen új előfizető nevére kerülnek a SIM-kártyák, miért kéne a szolgáltatónak megelőlegeznie havi 200 ezer forintot? Honnan tudják, hogy be fogják fizetni? Ott rontották el, hogy erről nem szóltak a posztolónak.
Edömér 2013.05.22. 15:29:17
Az is teljesen szabályos, ha két cég közös flottát kér.
elwood 2013.05.22. 15:31:26
jaj már, mire ez a pesszimizmus. mindjárt jön a nemzeti mobilszolgáltató, ahol stabil, olcsó szolgáltatás lesz.
fiktiv állat 2013.05.22. 15:43:44
Bálintka. 2013.05.22. 15:49:28
Türkménbasi 2013.05.22. 15:53:15
Próbált okos lenni, előre tájékozódni, aztán az, hogy még se úgy lett, az nem az ő hibája.
Atörökk 2013.05.22. 15:55:57
elwood 2013.05.22. 15:57:14
Türkménbasi 2013.05.22. 16:04:37
Gondolom ha adakozol és kapsz érte egy igazolást, amivel az adomány összegével csökkented az adóalapodat, nem érzed magad adócsalónak.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.22. 16:12:59
Besenyő Pista bátyám behalna.
igi1 2013.05.22. 17:08:20
:)
azér, ha telefonon is megrendelsz valamit, régi előfizetőként is, akkor is kapni kéne a postán új papírokat, vagy kérni, hogy küldjék ki
igi1 2013.05.22. 17:21:39
akkor is annak megfelelő új csomagot kapsz, egy kis ráfizetéssel, vagy kicsivel többe kerülőt, de ugyanolyat nem fogsz kapni, hiába volt neked az a legjobb
AZ ADÓTANÁCSADÓKRA MEG SOSEM HALLGATUNK! Törvénysértő dolgokat javasoltak, a végén még meglátogat a NAV is, te gyökér becsületes magyar vállalkozó!!!!!
FDToth 2013.05.22. 17:26:37
ga-ap · http://soundcloud.com/gaap/classic-breaks-vol1 2013.05.22. 17:27:04
igi1 2013.05.22. 17:36:48
ne kérdezzé te se ostobaságokat, na
majd lesz pénz a 200 000 forintra, ha úgyis a másik cég fizeti a költségeket
na, ezért tart itt az ország, ahol
mer az egyik cég dolgozóinak jó, a másik cég dolgozói meg mehetnek a sunyiba
Charles63 2013.05.22. 17:38:24
Ez a módszer többnyire be szokott jönni. Nekem a vodánál volt gondom. Otthagytam a cégem, a cég meg jelentette a vodának, hogy már nem vagyok ott, így nem járnak a flotta-kedvezmények. Erre én is "belengettem" az ügyfélszolgálatnál a váltást. Mondta is mindjárt a munkatárs, hogy ez nem megy ilyen egyszerűen, előtte fel kell hívnom belső telefonon a központot, ott majd meg fogják kérdezni, hogy miért akarok váltani. Így is történt. Lepapíroztuk, de közölték, hogy 1 hét az átfutási idő, addig nem aktíválódik. 2 nap múlva felhívtak a központból és felajánlottak egy 40%-al olcsóbb díjcsomagot a telefonálási szokásaimat elemezve. Így most volt cégem "jóindulatú jelzésének" köszönhetően majd feléért használunk 3 előfizetést, amiben foglalt lebeszélhetőséget/sms-t szinte 100%-ig kihasználjuk. Tehát szerintem érdemes próbálkozni a szolgáltatóváltás "belengetésével".
Atörökk 2013.05.22. 17:43:10
Miért lenne balfasz, ha törvény által biztosított lehetőséget igénybe véve csökkenti az adóját? Te tényleg ritka korlátolt vagy.
@Charles63:
Ja, ennyi :)
igi1 2013.05.22. 17:52:20
nem is tanultál könyvelést, így elhiszed, hogy ez legális
akkor a te problémád
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 17:58:57
Na! Mindkettőtöknek igaza van, csak egy kicsit bele kellene gondolni a másik mondandójába.
(Itt mindenki lüke, csak én vagyok tökéletes!)
igi1 2013.05.22. 18:26:06
én sosem állítottam, hogy mindenhez értek, de én tanultam könyvelést, úgyhogy most kivételesen tudom, amit tudnom kell :)
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 18:29:58
Atörökk 2013.05.22. 18:30:56
Most kurvára mellélőttél, csaxólok. Kicsit lejjebb kéne szállni arról a lóról. Tudod, attól hogy, nem hangoztatom itt lépten-nyomon azt, hogy mit tanultam és mihez értek, attól még lehet fogalmam azokról a dolgokról ;)
igazságos 2013.05.22. 18:34:19
olvasod is azt, amit leírsz?
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 18:36:50
"Szögezzük le az elején: NEKEM MINDIG IGAZAM VAN. Akkor is, amikor szerintetek nincs, meg akkor is, amikor szerintem sincs. Nem ez a lényeg. Hanem az a reakció, amit olykor-olykor kiváltok belőletek. Mert, ha nincs reakció, akkor az KUDARC."
igazsagos.blog.hu/2013/04/25/ha_igazam_van
Atörökk 2013.05.22. 18:36:52
Nem, nem olvasom, mert általánosban harmadikra sem tudtam elvégezni az első osztályt, így kirúgtak. Na további jó észosztást, nekem dógom van.
igazságos 2013.05.22. 18:38:26
igazságos 2013.05.22. 18:39:34
akkor köcce :D
CID 2013.05.22. 19:37:59
Benoke2 2013.05.22. 19:47:07
igazságos 2013.05.22. 19:59:21
de jól tudod, csak én nagyothalló vagyok, süket majd csak 60 éves koromra leszek, remélem :D
SINOSZ kártyás flotta csomag a legjobb :D
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.05.22. 20:52:34
vadász vadász...
igi1 2013.05.22. 20:55:27
vagy ahoj
de te is ezt firtatgatod, csak másképp :D
CID 2013.05.22. 21:09:10
CID 2013.05.22. 21:12:42
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.22. 21:14:27
adele 2013.05.23. 02:35:08
De rossz hírem van: ha most váltasz át másik szolgáltatóra, ott ugyanúgy új ügyfél leszel, korlátozásokkal.
Hacsak nem végtelenített tarifát választasz.
adele 2013.05.23. 02:54:34
adele 2013.05.23. 03:02:07
Munkahelyeket teremt és tart fent, becsülettel adózik is. Vagy magas telszámlája csak a bűnözőknek lehet szerinted?
Hihetetlen, hogy mennyi itt a rosszindulatú ember...
VT Man 2013.05.23. 07:47:49
A posztolónak igaza van, és helyes, hogy kiáll az igazáért. Ha több ilyen ember lenne, akkor a szolgáltatók visszavennének az arcukból és embernek tekintenék az ügyfelet.
Az aláírási címpéldánnyal a posztoló a balfasz, mindenhol azzal pattintják le az embert, hogy "aláírási címpéldány van? nincs? akkor szevasz!"
Igaz, ezt állami hivatalok és posta esetében megszoktuk, más esetben azért lehetne némi rugalmasság az ügyintézőkben.
"Ha egy jogilag teljesen új előfizető nevére kerülnek a SIM-kártyák, miért kéne a szolgáltatónak megelőlegeznie havi 200 ezer forintot?"
Talán azért, mert van ésszerűség is, nem csak a nyers bürokrácia.
Állami hivatal esetén nincs ésszesűség, de a Telenor esetén lehetne.
rio.pete 2013.05.23. 08:47:33
Panelproli 2013.05.23. 09:16:10
Nincsen véletlenül munkaerő felvétel ennél a cégnél?! Akár intézném a telefonszámlákkal kapcsolatos problémákat is!
Havi 300 ezres költségnél már illene egy saját ügyintéző a Telenornál. Most nem magam ellen beszélek, de...
CID 2013.05.23. 09:34:57
CID 2013.05.23. 09:43:14
Punxsutawney Mormota 2013.05.23. 09:51:40
Punxsutawney Mormota 2013.05.23. 09:59:28
Ha jogilag új belépőként kezelnének, akkor bizony új (a régivel megegyező) tarifacsomagot kellett volna ajánlaniuk, egy vagy két éves hűség idővel. Ezen túlmenően mi nem újak vagyunk a Telenornál, hanem csak az előfizető személye változott.
Remélem érzed a jogi ellentmondást illetve a tájékoztatás teljes hiányát.
Punxsutawney Mormota 2013.05.23. 10:17:31
A tájékoztatás teljes hiánya, a félrevezető információk azok, amelyek feldühítenek, nem az, hogy le kellene tenni 300,000 forintot kauciónak. Ilyet senki nem ajánlott, senki nem kért és a magas forgalmi limitről tájékoztatást sem kaptam.
Gondolj bele! Elköltözöl a pároddal valahova. Eddig a Te neveden volt a villany és rendesen fizettél, havi átlag mondjuk 15,000 forintot. Az új helyen már a párod az előfizető, ezért az ELMÜ közli veletek, hogy mivel Ő még új belépő, ezért havi 5,000 forintba limitálja a felhasználható energia mennyiségét. Ha nem tetszik, akkor majd három hónap múlva tárgyaljátok újra a feltételeket. De addig is, rohangálj be minden héten az ELMÜhöz és töltsd fel az egyenlegedet. Mit szólnál ehhez?
CID 2013.05.23. 11:59:18
Kifordított kacagány 2013.05.23. 12:03:05
McZozo 2013.05.23. 12:24:07
azert nincs igazad mert 10 eve nyitotta a szamlait es azota valoszinuleg ket naponta nem nyitogatott, es amugy meg nem keregetnek cimpeldanyt mikor valami olyat akarsz ami tobb penzel jar nekik. akkor eleg a szemelyi csak mikor valami kellemetlent akarsz ugyintezni szopatnal halalba. Amugy meg tudom erositeni, mi anno ugyan ezeken mentunk at mert Telenor viszonteladojanal a pantelnel voltunk es baratom megvaltoztatta a ceget bt rol kft re es detto ezt jatszottak vegig.
Amugy a masik reszre meg ugyancsak ellentmondanek neked mert mi az hogy fizesse be eddig is befizette csak az a n yugje h ogy elkezdtek hokozi befizetesekkel es korlatozasokkal szopatni. Te is reklamalnal hogy most mia faszert kell ezt amig eddig megfelelo volt hogy havonta rendben befizeted.
CID 2013.05.23. 12:24:17
Te vagy az Attila? :D
McZozo 2013.05.23. 12:25:08
CID 2013.05.23. 12:29:37
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.23. 12:46:42
"elkezdtek hokozi befizetesekkel es korlatozasokkal szopatni"
Pont ezért kéne befizetnie egy hóra előre, és mindenki boldog. Ha nincs ennyi likviditása, nagyobb bajok is vannak ott.
Havi 300000 telefonszámla 16 telefonra, az 15-20 ezer telefononként. Ha ennyit telefonálnak, akkor nincs idejük dolgozni.
McZozo 2013.05.23. 13:52:54
A nincs idejuk dolgozni megjegyzesedre meg csak annyit hogy SZVSZ egy 15-20000 szamla szerintem pont nem tartozik az egesz nap a telefonon ul kategoriaba. 90 es evekben maganszemelykent volt hogy havi szamlamra 50000 jott ki pedig meg en se ultem a telefonon egesz nap. ceges esetekben, meg aki olyan munkakorbe van nem egyszer halottam akar 100 000 koruli szamlat is szoval nem hinnem hogy az valami kiemelkedo hasznalatra utalna. Ezt a hokozi basztatast amugy is hulyesegnek tartom de elismerem egyes esetekben a tapasztalatok miatt rendben van. De en olyan esetbe lattam csak hogy mondjuk az ilelto szamlaja altalaban 20000 volt es k iutazott kulfodre es a roming mioatt mondjuk mar fel honapnal 40000 nel tartott es akor kapott egy sms t hogy ugyan fizesse mar be mert elter a megszokottol a szamlaja. De mopnt egy ilyen 15-20000 szamlanal meg nem halottam hogy zaklatni nezdenek a usert hogy fizetgessen hokozbe. pont ez tunik nekem mar az atesesnek a lo tul oldalara. hogy ok nem bizonnk az emberekben, de hogy mar ennyire az mar azert erdekes.
orlando2012 2013.05.26. 07:05:59
Mocsár 2013.05.31. 13:41:33
A szolgáltatás korlátozása
137. § (1) Az előfizetői szolgáltatás igénybevételének korlátozására, így különösen az előfizető által indított vagy az előfizetőnél végződtetett (az előfizető hozzáférési pontjára irányuló) forgalom korlátozására, az előfizetői szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentésére a szolgáltató az előfizető egyidejű értesítésével a következő esetekben jogosult:
[....]
d) az előfizető fogyasztása túllépte az adott szolgáltatás tekintetében az általános szerződési feltételekben, illetve az egyedi előfizetői szerződésben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy hívás, üzenet, illetve adatmennyiséget.
Elégedett, cégvezető úr?