Tékozló Homár

Feljelentette csalásért a csaló Generali-Providencia

2013.06.27. 11:43 | jackyll | 26 komment

Jópofa, mit meg nem engednek maguknak a biztosítók. A Generali-Providencia azzal védekezik, hogy már nem áll alkalmazásában az a kárszakértőjük, akinek a jelentésére hivatkozva csalásért feljelentették 6 évvel ezelőtt balesetet szenvedő naiv és a vétkes autóst is:

Ahelyett, hogy a kifizette volna a vétkes autós által elismerten okozott kárt a Generali-Providencia Biztosító, előbb megfenyegette, majd fel is jelentette Juditot. Pedig amikor 2006 április 28-án a dabasi nő Budapest XIX. kerületében karambolozott, még úgy tűnt, sima ügy lesz a kocsiban keletkezett 750 ezer forintos kár rendezése. A vétkes autó sofőrje elismerte, hogy ő hibázott, így a kárfelvétel, és a javíttatás után el is küldték a számlát az autós felelősségbiztosítójához, a Generali-Providenciához. A cég azonban nem akart fizetni, majd Judit többszöri érdeklődésére hetek múlva „egyeztetésre” hívták őt. Ott legnagyobb megdöbbenésére közölték vele: a Generali által felkért szakértő szerint úgy, ahogy bejelentették, semmiképpen nem történhetett a baleset. Ezután a nő szerint nyíltan megmondták: nem fizetnek egy fillért sem. Sőt felszólították, hogy mondjon le a kárigényéről. Mikor Judit erre nem volt hajlandó, közölték: csalás miatt feljelentik.

Judit fenntartotta a kárigényét, mire a biztosító is beváltotta ígéretét. A nő és a másik autós ellen vádat is emeltek csalás miatt, a bíróság azonban jogerősen felmentette őket. A tárgyaláson ugyanis nyilvánvalóvá vált, hogy az eljárás egyetlen szakértői véleményen alapult. Ráadásul olyanén, akit nem a hatóság rendelt ki, hanem az ügyben érintett biztosító, így ő magánszakértőnek számít, akinek a véleménye nem döntő erejű.

Judit nagyon helyesen ugyanígy csalásért jelentette fel a biztosítót, miután a jogerős felmentő ítélet óta eltelt fél év alatt sem fizettek. Tanulság viszont nincs, mert ha 6 év pereskedéssel sem lehetett fizetésre kényszeríteni őket, akkor valami súlyos gond van a rendszerrel. Komolyan megint el kell jutnunk a kőhajítógépig?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.27. 11:45:32

Nagyjából ennyiről szól a magyar "jogszolgáltatás" - akinek több pénze van, annak nem kell fizetnie, még akkor sem, ha van ellene végzés.
Talán ha magánszemély is küldhetne behajtót? :D

Atörökk 2013.06.27. 11:47:32

Egy dolog, hogy kimondják a csalást (mármint a biztosítóra, ami persze nem is csalás a biztosító részéről, hanem sokkal inkább hamis vád lehet szerintem), az pedig egy másik, hogy a követelés jogos. Arra külön pert kell indítani a biztosító felé. Meg egy harmadikat vagyoni és nem vagyoni kártérítés iránt. Generali maúgy tényleg egy szarfaszú banda, volt hozzájuk szerencsétlenségem :/

Atörökk 2013.06.27. 11:54:39

@Dr. Kix:
Belémjöttek, a másik fél kötelezője szintén a Generalinál volt. Egyértelmű volt a dolog, elismerte, stb. Már ott eldurrant az agyam, mikor a kárszakértőjük kijött szemlézni, és az ígért 9 óra helyett fél11-re sikerült neki érkezni. Mindegy, megcsinálta. Utána elkezdte ő is az időt húzni, hogy az nem is úgy volt, meg nyilatkozzon a károkozó, meg így, meg úgy. Sikerült megszereznem a közvetlen számát (merthogy földi halandónak nem adják ám meg), először meglepődött, mikor hívtam azon, és almondtam, anyjával szórakozzon. Ja, egy kb. 80.000 forintos kárról volt szó. Aztán egyszer meglátogattam személyesen is a melóhelyén, utána érdekes módon 2 nap alatt megvolt a határozat vagy mi és rá pár napra meg is jött a pénz.

herk 2013.06.27. 11:55:19

kb 30 %-os infláció volt 6 év alatt, szóval remélem, hogy nem csak a 6 éve megitélt 750 ezer ft-ot kéri, hanem 30%-kal megemeltet. Vagy mégtöbbel, mert addig használta Judit pénzét, szóval valami alapkamat 2x esét kéne?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.27. 13:36:50

@ColT:
Küldhet!

@atörökk: most akarom átvinni hozzájuk a lakásbiztimet, fele lenne majdnem mint a mostaninál

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.27. 13:38:15

@herk:
Te se vagy jogszaGértő mi?
Sehol nem számolnak az általad vélt inflációval, hanem a PTK szerinti kamattal

Agyalap 2013.06.27. 13:49:52

Kérje a cég felszámolását, amiből megkaphatja a jussát :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.27. 13:50:12

@atörökk:
Kárszakértő azóta már lábadozik?

Atörökk 2013.06.27. 13:54:06

@horex:
Nem bántottam, egyszer álltam csak elég közel ahhoz, hogy megüssem, de végül letettem róla. Érte is anyit kaptam volna, mint egy emberért.

Atörökk 2013.06.27. 13:56:05

@horex:
Fene tudja. Nincs jó tippem, kb. ugyan az a szemét az összes, leszámítva Astra, meg Posta, szóval az ilyen fapados biztosítókat.

CBF 2013.06.27. 13:58:16

ez a legszebb reklám az ilyen gané biztosítóknak...

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.27. 14:05:28

@atörökk:
Tényleg most számoltam ki, ha átmennék, fele lenne a díj.

Egonnál tavaly lemondtam egy lakásbiztositást, most persze kiküldte újbol mintha mi se történt volna
Hülyék a másik oldalon!

Panelproli 2013.06.27. 14:13:03

A független magyar jogszolgáltatásról:
Leromboltam két autót, a piros jelzést nem láttam egy belógó faág miatt. Ez nem mentség, elismertem én vagyok a hunyó. Viszont az egyik károsult autójára egy őskövület Passatra a biztosító több kártérítést fizetett, mint amennyit az autó ért.
Perre vittem, 5 év alatt megállapították, a sima mezei Passatot VR6-os árában szemlézték, még az ép elemeket is belevették, ráadásul a szakértő megállapította a sérülések nem általam okozott balesetben keletkeztek.
A kárszakértő az autó tulajdonos haverja volt.
Na erre bíró mit olvas fel?
Bár biztosítási csalás történt, ez a Bíróság kártérítési bíróság és mivel én okoztam a kárt, ezért én vagyok a hunyó. Fellebbezésnek helye nincs!
Azóta preferálom az ököljogot vagy a kőhajítógépet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.27. 14:37:51

@Panelproli:
A szaGértő megszaGértette korábban a bíró autóját is

QUASIM0D0 2013.06.27. 15:22:42

én 12 évig pereskedtem a hb-val

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.06.27. 20:44:30

@ColT: Valójában küldhet, a bíróságnál kell kérvényezni.

Drogan 2013.06.28. 07:57:23

Ezek után a Generali Providenciát tömegesen fogják otthagyni, frászt.
A magyar birka, ostoba és lelassult.
Más esetekben ez a céget milliós veszteséggel szembesitené.

labi 2013.06.28. 14:39:11

Kedvező ítélet esetén ne tessék majd feledni, hogy felelősségi károknál a kár napjától ketyeg a késedelmi kamat, ami nem rossz befektetés.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.06.28. 14:51:36

@labi: De mostanság rossz, mert a jegybanki alapkamat folyamatosan csökken, és csak annyi jár.

2013.06.29. 20:47:01

Egyszer a melegben picit megtoltam véletlenül egy oktáviát, SEMMI látható sérülés nem volt rajta, de a tulaj balhézott én meg siettem, úgyhogy leírtuk, de felírtam a bejelentőre, hogy semmilyen sérülés nem látható, ennek ellenére a biztosítóról lehúztak 180e Ft-ot a mocskok.
Én nem csodálom, ha a biztosító is berág az ilyenekre... meg az olyan komákra, akiknek a garázspolcán van a törött lökhárító, és ha hirtelen egy kis pénzre van szükségük, iratnak egy bejelentőt valami rotyogós hülyegyerekkel, vesznek egy 80e-s számlát a műanyag lökhárító mókoló havertól, és tartják a markukat.
Szerintem max feleennyi lehetne a biztosítási díj ha a jogszabályok nem a biztosítási csalókat védenék.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.07.06. 18:08:10

"Szerintem max feleennyi lehetne a biztosítási díj ha a jogszabályok nem a biztosítási csalókat védenék."

úgy érted duplaannyi lenne a biztosítók haszna. ;-)
süti beállítások módosítása