Anna is rájött, hogy kizárólag úgy érdemes feladni bármilyen számítástechnikai eszközt futárral szervizbe, ha lefotózza/videózza a becsomagolást. Különben vagy eltűnik belőle valami, vagy, mint esetében történt, pozdorjává zúzták a laptopját, amit 70 ezer forintért javítottak volna nem garanciálisan:
A LENOVO ideapad típusú notebookomat nem lehetett elindítani. Elvittem ahhoz a céghez, ahol vásároltam. Ott arról adtak tájékoztatást, hogy 99%, hogy az alaplapom égett le, és javasolták, hogy ezzel forduljak a LENOVO szakszervizhez. Mivel még csak másfél éves gépről van szó, így elméletileg élhettem a garanciámmal. Mivel azonban 3 napos korában székestül felborult, volt rajta egy pici horpadás, ezért bizonytalan voltam, vajon élehtek-e egyáltalán ezzel a garanciával. Felhívtam telefonon a Romániában található magyar LENOVO ügyfélszolgálatot. Ott nagyon készségesen elmondták, hogy valószínűleg a kis horpadásnak nem lesz köze a notebook működés képtelen állapotának, így élhetek a garanciámmal. A szervíz Lengyelországban található és az UPS futárszolgálattal állnak kapcsolatban. Amit tennem kellett: megadni azt a címet, ahonnan a notebookomat átveszik, amiért az UPS kollégái eljönnek, és kiviszik azt Lengyelországba. A telefonbanülön a LENOVO kollégái kérték, hogy alaposan csomagoljam be a gépet. Én mindent úgy tettem,a hogy kértek. Egy eredeti notebook karton dobozba, hungarocell borítással biztosítva alaposan becsomagoltam a notebookom. A futár jött - adott egy adatokkal teli A5-ös méretű matricát, a másik matricát pedig a dobozra ragasztotta.
Pár héttel később újra érdeklődtem az ügyfélszolgálatnál a gépemről. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy tekintettel a külsérelmi nyomokra, nem élhetek a garanciális javítással, és 252 euróért viszont megjavítják nekem. Értetlenül álltam a dolog előtt. Hosszas könyörgés után, valamint tekintettel arra, hogy a magyar származású call centeres kolléga nagyon nehezen beszélte a magyar nyelvet, és órák alatt siekrült csak megértenem, amit mondott, végül fényképekkel együtt küldtek (egy mellékelten is található) levelet. Ezeken a képeken jól látható a rongálódás, amit a gépemen okoztak. Az egyik sarka kitört, a CD része hiányzik. Megállapították, hogy ezen hibák miatt károsodott az alaplapom, és ezért nem élehtek a garanciális javítással.
Ezután kértem az eset kivizsgálást. Természetesen az eredeti telefonbeszélgetésünkön kívül semmivel nem tudtam bizonyítani, hogy a kárt nem én okoztam, hanem útközben, vagy a helyszínen történt. És miért hívtam volna fel az ügyfélszolgálatot a kis horpadás miatt (vagyis, hogy ennek ellenére érvényes-e a garanciám), ha közben a másik fele meg teljesen le van zúzva a notebooknak?
Sajnos az érv nem volt túl nyomós. Végül kaptam egy hosszú angol nyelvű levelet (miből gondolják, hogy tudok angolul kérdezem mellékesen??), amelyben tájékoztatnak arról, hogy márpedig a kárt nem ők okozták, és bizony nem javítanak.
Röviden ennyi. A notebookomat sokkal rosszabb állapotban, végül visszaküldték részemre. Valószínűleg ezek után már csak a kukáig kell eljuttatnom.
Azt, hogy az UPS, vagy a LENOVO szakszerviz hibázott-e, nekem nem áll módomban kinyomozni. Amennyiben az UPS, akkor a LENOVO szakszerviz véleményem szerint igen roncsolódott dobozban kellett, hogy megkapja a laptopot, vagy esetleg addigra már másik dobozba került a gépem, ez esetben a matrica kellett, hogy hiányozzon róla. A LENOVO valószínűleg leszarja, hogy mi történt, és örül, hogy nem kell garanciálisan javítani, így nehezen hiszem, hogy komoly nyomozásba kezdtek volna.
Ha valakinek van ötlete, hogy mit lehet tenni az ügy érdekében, kérem jelezze. Nekem sanda érzésem, hogy nagyjából semmit.
Annyit viszont mindenkinek javasolhatok: a jövőben, ha garanciális javításra átad bármilyen terméket, előtte fotózza le, és az átvevő személlyel irassa alá a fényképet, vagy egy részletes állapot leírást.
AtiSnatch 2013.07.17. 13:14:45
Atörökk 2013.07.17. 13:17:46
Manyecska 2013.07.17. 13:20:41
2013.07.17. 13:22:01
VESSZEN TRIANON!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 13:23:15
2013.07.17. 13:23:22
Kanyarban, vagy jobbkezes utcában, nem mindegy?
Manyecska 2013.07.17. 13:27:26
AtiSnatch 2013.07.17. 13:28:59
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:29:38
chloe queen 2013.07.17. 13:33:06
elwood 2013.07.17. 13:35:07
utána kibonthatom a csomagot és kilophatom, összetörhetem, és úgy adom fel.
csak kérdezem, ne legyen rá szükségem.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:35:26
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
A szerviz nem víz.
4199 karaktert írhatsz még.... Nem írok.
2013.07.17. 13:35:52
Most mi a baj? Ez a török gyerek megvágta, magyar gyerek gyógyítja modern kori változata.
chloe queen 2013.07.17. 13:36:19
chloe queen 2013.07.17. 13:37:27
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 13:38:15
@elwood: Nehezebb kifogást találnia az üfsz-nak :D
AtiSnatch 2013.07.17. 13:38:39
elwood 2013.07.17. 13:39:27
aztán a linkkel együtt panaszt tennék valami felsőbb lenovo képviseleten.
nem biztos, hogy segítene, de jobban érezném magam.
igazságos 2013.07.17. 13:39:32
Sajnos az érv nem volt túl nyomós.
:P
hát ez nagyon nagy, még mindig röhögök
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:40:39
2013.07.17. 13:41:20
A medve nem játék.
A vasaló nem ló.
De a veréb is madár!
Vedd le az olvsószemüveged és úgy homározz, akkor nem kell szaroznod az ékezetekkel! :)
Atörökk 2013.07.17. 13:42:55
A sör nem alkohol. A munka nem hízlal. Valamit visz a víz. A medve nem fából vaskarika.
AtiSnatch 2013.07.17. 13:44:00
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:45:06
Manyecska 2013.07.17. 13:45:48
AtiSnatch 2013.07.17. 13:47:12
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:47:44
Atörökk 2013.07.17. 13:48:04
Megrakják a szűzet!
@Manyecska:
Ez dúlva!
Manyecska 2013.07.17. 13:48:52
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:49:58
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:50:56
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:53:56
"Jó pap holtig tanul, s holtig tanít.
Ne csak a papok, mindenki élhetne így."
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:54:38
Ádám 2013.07.17. 13:54:41
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.17. 13:55:14
Nincs mencség, ha nem vagyok bisztos benne, megguglizom.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.17. 13:56:37
2013.07.17. 13:56:55
Atörökk 2013.07.17. 13:57:48
Két dugás egy csárdában.
2013.07.17. 13:58:03
Csak elsőzni akarsz mi?
2013.07.17. 13:59:02
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 13:59:16
2013.07.17. 14:01:06
Kinek a pap, kinek a paplan!
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 14:01:51
Tony Almeida 2013.07.17. 14:02:35
2013.07.17. 14:04:30
Anna! 3 napos laptop még nem tud egyedül széken ülni!
dsdvvvdvff (törölt) 2013.07.17. 14:04:44
szerviz, egyébként :O
Manyecska 2013.07.17. 14:04:54
Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.17. 14:09:55
Én kérek elnézést.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.17. 14:21:06
igazságos 2013.07.17. 15:29:50
herk 2013.07.17. 16:17:56
Egy szarrá tört dobozt nem vett volna át a szerviz
hobbitroll 2013.07.17. 19:47:57
@poszter:
A hibás alaplap javítását/cseréjét követelheted a forgalmazótól a jelenleg hatályos (m)agyarországi törvények szerint. Ha ettől elzárkózik, irány a fogyasztóvédelem. Nekik (a forgalmazónak) kell bizonyítani, hogy a burkolat sérülésének következményeként vált működésképtelenné a laptopod.
Nem kell hívogatnod semmilyen külföldi telefonszámot, nem kell beszélned semmiféle a magyart törve beszélő ügyfélszolgával. Annak eldöntése, hogy átveszi-nemveszi nincs a forgalmazóra bízva. Át _KELL_ vennie. Nem küldhet máshova. Ajánlhatja a gyártó (m)agyarországi szerződött szervizpartnerét, de nem kötelezhet arra, hogy oda menj. A TE döntésed, hol-kivel intézed. TE a forgalmazóval állsz szerződéses viszonyban, nem a szervizzel.
hobbitroll 2013.07.17. 19:55:23
Ill. egy feketelista a megrendelt/elvégzett munkát kifizetni nem akaró parasztokról. Csak ez sajnos néminemű adatvédelmes jogokat feszeget. Még a végén jönne valami ombucmanó, hogy miért kürtölöm világgá a nemfizető gyökér nevét/címét/adószámát (pedig ez most pont aktuális lenne, tegnap borított ki ezzel 1 paraszt, hogy ő ezt nem akarja kifizetni. jó, akkor én meg nem akarom odaadni, ez már persze annyira nem tetszett a nyomorultjának)
Taxomükke (UK) 2013.07.17. 21:26:38
Hát párszor már majdnem összetört, amikor mérges voltam...
samcro 2013.07.17. 23:32:48
"Annyit viszont mindenkinek javasolhatok: a jövőben, ha garanciális javításra átad bármilyen terméket, előtte fotózza le, és az átvevő személlyel irassa alá a fényképet, vagy egy részletes állapot leírást."
A futárt _nem érdekli_, mi van a csomagban, nem fogja nézegetni, főképp nem aláírni.
hobbitroll 2013.07.18. 04:17:44
2013.07.18. 08:38:30
Aztán rájöttem elvileg csak csomag kézbesítését írom alá nem azt, hogy mi van benne így aláírtam, majd megkértem maradjon 1 percet lássuk nincs-e tégla benne. Szóval futárok nagyjából leszarják az ügyfél kis lelkivilágát kivéve ha önszorgalomból nem.
hobbitroll 2013.07.18. 20:07:00
"önszorgalomból" : azt azért jó ha tudod, címenként fizetik, nem órabérben.
na, azt még megkérdezném, mi van, ha tégla van a csomagban? Akkor ignorálja a további címeket, és kísérjen el a yardra feljelentést tenni? Esetleg vegye vissza a csomagot? Mi a koncepció?
2013.07.18. 21:06:50
hobbitroll 2013.07.18. 21:20:22
előre egyeztetett időpontot lásd fentebb ("csak leugrottam a boltba cigiért...", de ettől függetlenül, több okból sem megoldható.)
2013.07.18. 21:24:44
hobbitroll 2013.07.18. 22:35:00
Ha rendelsz vmi műszaki cikket, és az tönkremegy x napon belül. Valahol meglátod a futárt napközben a városban. Odamész hozzá, hogy beszart a cucc amit hozott, vigye vissza?
"Az előre egyeztetett időpont hiánya miatt tartom pocséknak és drágának a futárszolgáltatást."
Ez nem futárszolgálat. Sajnos nem lehet normálisan kiírni, mert az nektek (vevőknek) nem lenne érthető.
futárszolgálat = futár felveszi a csomagot (a) pontban majd azt elviszi (b) pontban, leadja, és indul a következő címre, ahol megint felvesz valamit, azt elviszi, leadja, ésígytovább. Ennek ára van bp-n belül, csomag méretétől függően mostanában olyan 3e -től indul. Bp-n kívülre xft/km díjjal kell számolni (x, futárszolgálatonként változik, de függ a csomag méretétől/súlyától is [sok, drága, kibaszottdrága, megfizethetetlen])
ami egy ilyen (gls, dpd, ups, etc) cégnél történik, azt úgy hívják : gyűjtő fuvarozás. Az autón nem csak az az 1 csomag van, amit neked visz (bármennyire is tetszene ez neked), hanem még több száz másik is. Hiába egyeztet veled időpontot, ha bármi okból csúszás keletkezik egy előtted lévő címen, beláthatod, hogy _nem_ fog hozzád odaérni a megbeszélt időre. Amin persze _te_ felháborodsz, azt pedig leszarod, hogy azért késett, mert 5 címmel előtted nem 1db 45x25x5 750gr -os doboz volt a "csomag", hanem 40db 30x30x30 2kg -os, amit kipakolni is időbe telik, esetleg várnia kellett az emberre x percet aki átvette a csomagot, sorompó/dugó/ufó/bármi okból. Tehát, inkább nem mondanak előre időpontot, mert _képtelenség_ lenne betartani.
Ha rendelnél tőlem valamit 15eFT értékben (amire esélyed sincs, de tegyük fel, valahogy mégis sikerülne), ha a klasszikus értelemben vett futárszolgálatal küldeném (mondjuk miskolcra) az olyan 20~25eFT -os szállítási költséget jelent (tehát átvételkor 35~40e FT-ot kellene fizetned). Kifizetnéd? Nem. Mi marad? Gyűjtőfuvarozás. Azért kerül 2~3eFt/csomag -ba a szállítás, mert nem csak a TE 1db csomagodat viszik, hanem a tiéd mellett esetenként több száz másikat is. Tetszik vagy sem, ez így működik. Ha nem tetszik, két dolgot tehetsz a., bemész a boltba és átveszed személyesen amit rendeltél; b., nem rendelsz.
Azért ragaszkodnak hozzá, mert még így is megbízhatóbb mint a posta, ill. ha elveszik a csomag (sajnos előfordul, volt már rá precedens), könnyebben visszakapja a feladó a csomag értékét (ha postán feladok egy csomagot elsőbségivel, biztosítva, értékmegjelöléssel, már többe kerül mint ha "futárral" küldeném. + ha baxol átvenni (ilyen is volt már), a posa esetén azért külön kell fizetni, hogy _visszakapjam_ azt, ami az enyém. Ezzel szemben ha gls-el küldöm, biztosítás automatice van (most meg nem mondom mennyi, annó HJE 500.000ft -ig szólt az alap), ha a címzett nem található/nem vette át (2x vagy 3x? próbálják kézbesíteni, figyeled? kézbesíteni, nem bedobnak egy cetlit, hogy menj érte) visszaviszik a feladónak (és nem hetekig kóvályog a "rendszerben")
És végül: ha a posta ingyen lenne, akkor sem használnám.
2013.07.19. 00:08:33
Az lenne az érdekes, ha hagynám, hogy felbontatlanul elmenjen, aztán én maradok a téglával amit senki nem hisz el nekem.
A normális az lenne, hogy egyeztessenek időpontot, és pofázás nélkül várják meg az ember nézze meg mi van a csomagolásban. Az ő felelőssége is, hogy azt kapjam amit kell. Futár sem kevésbé tolvaj a postásnál csak mert 3 betűs cégnél dolgozik...
hobbitroll 2013.07.19. 00:18:31
Te tényleg ennyire sötét vagy?
Honnan tudná a futár, hogy minek kell a csomagban lennie?
Szerinted ott áll minden egyes csomag összeállításakor, és leltározza, hogy annak feladója mit pakol a dobozba? Gondolkozzál már ember!
te hülyébb vagy helyből, mint vénszivar nekifutásból
mindegy is, részemről téma lezárva, remélem soha nem kerülünk üzleti kapcsolatba (sem)
2013.07.19. 00:19:51
hobbitroll 2013.07.19. 00:34:53
mellesleg:
A JÓ ÉDES ANYÁDAT GYANÚSÍTSD LOPÁSSAL!
épaetekmogyoo 2013.07.19. 09:36:15
Itt ülök egy szakajtó popcorn-nal az ölemben, erre meg vége szakad a mónikasónak???
hobbitroll 2013.07.19. 11:00:54
neked ugatok 2013.07.19. 19:56:27
tegyük is hozzá gyorsan, hogy 1 évig.
utána már a kereskedő is lepattinthatja a vevőt, mert 1 év után már nem kötelező, hanem szerződéses garancia van a gépre amit a garancialevélen megnevezett szerződött partner vállal (maga a garancialevél a szerződés erről és a feltételeiről) és nem az eladó.
ezért is van a töltőre és az akkura általában csak 1 év, mert az kötelező de utána kiveszik a szerződésből.
amikor megvásárolod ezeket el is fogadod.
neked ugatok 2013.07.19. 20:15:10
ne erőlködj, láthatólag nem képes felfogni amit mondasz neki.
ő az a fajta aki betelefonál a futárcéghez és porig alázza a diszpécser kiscsajt mert nem olyan színű terméket kapott mint amilyet kért ÉS ÉN KIFIZETTEM A FUTÁRNAK KÉREM VISSZA A PÉNZEM...
fogadjunk hogy a feláras telefonos egyeztetést vagy a délelőtti kiszállítást persze már nem hajlandó kifizetni mert sóher, de azért az alapdíjért neki már igényei vannak mert vesz valamit háromezer forintért.. tipikusan olyan vásárló akit még a jóérzésű kereskedő is elküld a picsába...
hobbitroll 2013.07.19. 21:53:56
na igen, ő az a fajta "ember", akire még az anyja is azt mondja "jobban jártunk volna, ha apád sámlit csinál helyetted"
neked ugatok 2013.07.19. 23:40:59
4-es és 5-ös pont.
egy egyszerű példa: a gyártó vállal 20 év garanciát valamire. nyilván nem a kereskedő fog mondjuk 10 év múlva eljárni (ha egyáltalán létezik még)..
egyszer volt 1 ilyen vásárlóm, a diszpécser hölgy hívott sírás közepette hogy a címzett nem akarja kifizetni a cuccot amíg nem bonthatja ki és betelefonált a központba és az anyjába küldte el a csajt prosztó személyeskedések közepette és hogy most ott van a futár és mi legyen?
hát az lett hogy lemondtam a szállítást és visszakértem a cuccot, a faszi meg felhívott hogy mit képzelek amikor Ő A VEVŐ.
pedig csak egy prosztó volt akit nem szolgáltam végül ki...
Xezs 2013.07.27. 21:44:08
szmoker (Homo Trollicus) 2013.08.04. 12:12:50
a magyarországon vásárolt Lenovoval felhívod a románokat, akik elküldenek a lengyelekhez?
Mi ez a baromság?
Minden normális márkának (Dell, HP) van vagy helyszíni gar opciója vagy helyi szerviz (csak bp-n van vagy 10 szervizük ezeknek).
Egyebet meg (Asus, Acer, Alma, stb) okosan nem vesz a polgár, mert nem akar szopni. Most már te is tudod.
Xezs 2013.08.04. 12:13:32
pcmentor · http://pcmentor.hu/ 2019.10.29. 16:55:46