Naiv lakásvásárlókat váratlanul érte, hogy miután 30 nap alatt nem sikerült átiratniuk az áramot az új tulaj nevére, egyszerűen elvágták a kábelt az ELMŰ szerelői. Egy nappal később ugyan leadták a papírokat, de az aláírható szerződésről elfelejtették értesíteni őket, így 10 nap rögtön kiesett:
Az ELMÜ, mint egyedüli áramszolgáltató, embertelen, szerintem nem egészen jogszerű eljárását szeretném leírni. Bátyám (külföldön él), 78 éves idős, kissé beteg édesanyánk részére vásárolt az Óbuda-Pók utcai lakótelepen egy lakást, hogy közelebb legyen hozzám, könnyebben tudjak segíteni Neki. Lakás vásárlás a néni unokájának a nevére történt - praktikussági szempontból. Az Unoka egyetemista (vidéken). Felújítás után, végre beköltözött Édesanyánk a lakásba, amikor 2013.06.03-án megjelent az ELMÜ szerelője, hogy leolvassa a villanyóra állását (akkor még nem tudtuk, hogy azért, mert az előző tulajdonos, akkor mondta fel a szerződését). Amikor ott volt közölte, hogy 15 napon belül menjünk be az ügyfélszolgálatra és írjunk/kössünk egy új szerződést az ELMÜ-vel, mint új tulajdonos. Már akkor jeleztem, hogy a 15 nap nem biztos, hogy menni fog, mert az unokaöcsém/tulajdonos nincsen Budapesten, vizsgaidőszak van, nem biztos, hogy alá tudom iratni Vele a szerződést. Az Úr azt javasolta, hogy akkor hívjam fel az ELMÜ ügyfélszolgálatot és jelentsem be, nehogy "kikössék a villanyórát".
Így is tettem, amikor a költözést követően lehetőségem adódott (kb 3-4 nap múlva), felhívtam az ELMÜ ügyfélszolgálatát, ahol a bejelentkezéskor közölték, hogy a beszélgetésünket rögzítik (erre még azt hiszem szükségünk is lesz). AZ ügyintéző hölgynek elmondtam a problémámat, hogy valószínűleg nem tudom 15 napon belül az új szerződést produkálni, aki megnyugtatott, hogy ne aggódjak, nem lesz semmi gond, ha aláírta az Unokaöcsém a papírt, küldjem be, nem fog addig semmi történni. Vége lett a vizsgaidőszaknak, aláírta Unokaöcsém a papírt, éppen azt kerestem, hogy hol tudom e-mailban (2013.07.08-án) beküldeni, hogy gyorsabb legyen, amikor Édesanyám rémülten felhívott, hogy ott van két szerelő az ELMÜ megbízásából.
Dörömböltek az ajtóján, mert nem hallotta korábban és mire ajtót nyitott a lakásba bemenő villanyvezetéket már el is vágták, a villanyórát leszerelték. Próbáltam telefonon elmagyarázni a szerelőknek, hogy már küldjük a szerződést, az előzményeket is elmondtam Nekik, de közölték, hogy Őket ez nem érdekli, Nekik azt mondták szereljék le az órát. Édesanyám szomszédja is próbálta némi emberségre bírni a szerelőket, hogy ne tegyék ezt egy idős asszonnyal, aki nem, nem fizetett, csak egyszerűen koránál fogva nem tudja ügyeit intézni elég gyorsan.
Semmi nem hatotta meg szerelőket, ott maradt Édesanyám 30 fokban villany nélkül egy olyan lakásban, ahol minden áramról működik. Semmilyen előzetes értesítést/figyelmeztetést nem kaptunk a júniusi leolvasós Úr információján kívül. A villanyórát a lakás tulajdonosának tudta nélkül - sőt a bentlakó Édesanyám tudta nélkül - szerelték le, mely szintén nem biztos, hogy jogszerű.
Elszaladtam az Unokaöcsémért, aki véletlenül két nappal korábban ért haza, így Budapesten volt. Bementünk az ELMÜ ügyfélszolgálatára, némi várakozás után leadhattuk a papírjainkat. Kértük, hogy próbálják meg emberségből kicsit meggyorsítani a visszakötést, ezért szívesen fizetünk is különdíjat az ELMÜ-nek, de az ügyintéző hölgy vállát huzogatva közölte, hogy az nem úgy megy. Majd a szerződést iktatják (2-3 nap), majd átatdják a szerelőknek és max 8 nap áll rendelkezésükre, hogy vissza szereljék az új órát (természetesen nem ingyen). Kicsit felháborodva, kicsit elkeseredve, de tudomásul vettük a dolgot.
Már mentünk vissza Édesanyámhoz, hogy némi lelket öntsünk belé ill. megpróbáljuk megmenteni a hűtőjének tartalmát, amikor az ELMÜ-től hívtak (engem, mert az én számom adtuk le - Édesanyám nem mozog a városban, az Unokaöcsém pedig nem sokat van Budapesten), hogy bocs, de elfelejtették mondani, hogy kell egy "mérőhely hitelesítő vizsgálat" (addig nem érvényes a szerződés), amit egy független villanyszerelőnek kell elvégezni (természetesen nem ingyen). Sikerült másnapra ezt is elintézni, így gondoltuk minden rendben. A villanyszerelő közölte, hogy rendel egy "buborékot" (természetesen jó áron), mert anélkül nem működhet majd a villanyóra (ezt sem mondta eddig senki).
Vissza mentem megint az ELMÜ ügyfélszolgálatra, leadtam ezt a papírt is, megint próbáltam némi emberségre hivatkozva meggyorsítani a visszaszererlést, de ugyan azt a flegma, nemtörődöm, lelketlen választ kaptam. Ma, 2013.07.17-én merészeltem felhívni az ELMÜ ügyfélszolgálatát, hogy mi türelmesen várunk, de már a 10. napja nincs áram Édesanyám lakásában, miben reménykedhetünk. Az ügyintéző hosszas keresgélés után közölte, hogy szerinte nyugodtan menjen be az Unokaöcsém (azt nem tudom, hogy ha én nem telefonálok, akkor ezt mikor közlik) az ELMÜ Bp. Eurocenterében lévő ügyfélszolgálati irodájába, ott aláírhatja a kész szerződést (ezt sem közölték, hogy erre még szükség lesz). Szerencse, hogy paranoiából aláirattam egy meghatalmazást az Unokaöcsémmel, hogy ha újabb probléma merülne fel, legyen aki intézkedhet.
A visszaszerelésről még mindig nincs hír, várjuk a megígért telefont. Felháborítónak, embertelennek, megalázónak tartom ezt az eljárást. Nem arról volt szó, hogy loptuk az áramot, hogy nem fizettünk, mégis ugyanúgy jártak el velünk szemben. Nem vitathatjuk az ELMÜ jogszerűségét, mert tényleg nem adtuk le 15 napon belül a szerződést (igaz az ELMÜ információja alapján), de talán egy becsületes állampolgár megérhetne annyit az ELMÜ-nek, hogy legalább egy figyelmeztetést küld, mielőtt leszereli a villanyórát. Azt is tudjuk, hogy ez jó pénz az ELMÜ-nek és a vele kapcsolatban lévő villanyszerelőknek. Mire sikerül visszaszereltetnünk az új órát kb 25 e Ft-ot fogunk kifizetni. Remélem az ELMÜ-höz is eljut majd valamilyen formában ez az eset (én mindent meg fogok tenni ennek érdekében) és egy kicsit felülbírálja ezt az eljárási módot.
INSTANT UPDATE:
Tegnapi levelem folytatása, minden reményemet szétfoszlatta az ELMÜ-vel kapcsolatban. A villanyóra leszerelését követően a 10. napon "merészeltem" felhívni, az ELMÜ ügyfélszolgálatát, hogy megérdeklődjem hol áll az ügyünk. A központi ügyfélszolgálaton közölték velem, hogy a szerződés már régen elkészült, és bemehet a tulajdonos aláírni az óbudai Eurocenterben lévő ügyfélszolgálati irodába. Szerencsére van meghatalmazásom, így nem kell újra előkerítenem az Unokaöcsémet.
Az ügyfélszolgálati irodában tényleg ott volt a szerződés, melyet aláírhattam. Távozásom előtt még megkérdeztem, hogy mikor várható a szerelő, mert én nem vagyok állandóan a lakásban. Az ügyintéző hölgy közölte, hogy 4-8 nap áll rendelkezésükre a beszerelésre. Ekkor bevallom eldurrant az agyam, ettől a lelketlen, nemtörődöm hozzáállástól.
Hogy lefordítsam a dolgot: 2013.07.09-én leadtuk a szerződéshez szükséges iratokat, amikor az ügyintéző közölte 2-3 nap amíg elkészül, majd be kell menni aláírni - majd azt követően indul a visszaszerelésre rendelkezésre álló 4-8 nap -, de az is lehet, hogy a szerelő hozza ki és ott kell aláírni. Ha be kell menni, természetesen telefonon értesítenek. Miután rákérdeztem, hogy akkor max 11 nap, a válasz az volt, hogy max, de ne aggódjak általában korábban meg van. Ehhez képest a 10. napon én telefonáltam és tudtam meg, hogy mehetek aláírni, és az ELMÜ-nek az aláírást követően kezd el ketyegni a 4-8 nap. Miután könyörögtem, hogy a lakás lakott, egy beteg 80 éves néni él benne, ne csinálják ezt, az ügyintéző hölgy melletti dolgozó csak kedvesen közölte "mond Neki, nekünk is csak két kezünk van". Sírva jöttem ki az irodából, mert ezt már nem tudtam feldolgozni.
Remélem az ELMÜ megfelelő vezetői is ezt teszik olvasva levelem.
Az utolsó 100 komment: