Kaptunk egy újabb történetet, amelyben az éjszakai ellenőr egy egész tömb gyűjtőjegyet tett zsebre illegálisan leszállított utastól. Tényleg ott tartunk, hogy minden utazás elején le kell fényképezni telefonnal a jegyet, hogy maradjon bizonyíték? Tényleg:
Október 7-én éjjel 1.15 perckor a Zichy Géza utcánál a 979-es éjszakai járatra felszállva figyelmetlenségből egy metrószakaszjegyet érvényesítettem, aminek a járatra való érvénytelenségére a buszvezető és a körszakállas ellenőr is felhívta a figyelmemet. Ezután elővettem 10 db jegyet tartalmazó gyűjtőjegyemet és egy addig kezeletlen jegyet szabályosan lekezeltem ugyanannál a jegykezelőnél, mint a metrószakaszjegyet. A busz elindulását követően rögvest odajött hozzám az ellenőr, elkérte a gyűjtőjegyemet, amit én jóhiszeműen odaadtam. Ő pedig ugyanott, ahol én érvényesítettem a sajátomat kilyukasztott egy próbajegyet, majd a gyűjtőjegyemmel együtt zsebre vágta és közölte, hogy kezeletlen jeggyel utaztam, ezért fizessek 8 ezret vagy szálljak le. Mivel közteres nem volt a közelben és egy koncert után éjszaka nincs kedvem rendőrt hívni és bizonygatni, hogy már pedig volt érvényes jegyem, egyszerűen leszálltam. A cikk végére ki fog derülni, hogy ez rossz ötlet volt, hiszen a jegyellenőr vélhetően kitépte a kezelt jegyemet a jegytömbből és így csatolta a jelentéséhez. Ez egy nagyon jó húzás volt a részéről, hiszen így nem tudom bizonyítani, hogy volt kezelt jegyem és sajnos azt sem, hogy Ő tépte ki.
Ezek után leveleztem egy jóízűt az ügyfélszolgálattal. Elpanaszoltam nekik az egész esetet és kiemeltem, hogy mivel először egy metrószakaszjegyet érvényesítettem és megőriztem, ezért küldjenek egy fényképet a gyűjtőjegyben található jegyekről, jelentésről és össze lehet hasonlítani. Véleményem szerint egyszerű lopás történt, ezért a rendőrséghez is szerettem volna fordulni, de az ellenőr adatainak kiadását megtagadták. Mellékesen jegyzem meg, hogy volt egy hölgy a buszon, akinek tényleg nem volt jegye, de szeretett volna vásárolni egyet, pénzzel a kezében szállt fel a buszra. Neki is azt mondta az ellenőr, hogy fizessen 8 ezret vagy szálljon le, mivel 2012 júniusa óta nem kötelessége jegyet adnia. Kíváncsi lennék rá, hogy ez tényleg így van-e. Másfelől állandóan hangoztatják, hogy a BKK érdeke nem a pótdíjazás, hanem hogy minél többen vegyenek jegyet, bérletet. Az ellenőr magatartása ezzel a szemlélettel összeegyeztethetetlen, de ha az üzletszabályzat szerint nem köteles jegyet adni, akkor a saját üzletszabályzatuk is az.
Bemásolom a válaszlevelükből a releváns részeket, mert több levélváltás is volt köztünk, természetesen eredménytelenül:
„Az Ön által jelzett esetről az ügyben érintett jegyellenőr a történtek után, 2012. október 7-én szolgálata befejezésekor jelentést írt, melyhez csatolta az észrevételében is említett 10 db-os gyűjtőjegyet is. A munkatársunk által írt jelentés egyértelműen tanúsítja, hogy Ön kezeletlen jeggyel utazott a 979-es jelzésű autóbuszon, melyet a gyűjtőjegyhez csatolt ellenőri próbajegy is igazol. Jegyellenőrünk tájékoztatta Önt a pótdíjazási ügy rendezési lehetőségeiről, melyet követően Ön a 035/283819 számú gyűjtőjegyet hátrahagyva távozott a járműről.
Kérésének megfelelően visszaadjuk az említett gyűjtőjegyet, tekintettel azonban arra, hogy a járművön a pótdíjazástól elzárkózott, így kizárólag annak megfizetését követően van lehetőségünk az 5 db kezeletlen jegyet is tartalmazó gyűjtőjegyet visszajuttatni. A helyszíni 8.000 Ft összegű pótdíj megfizetésére lehetőséget adunk szakterületünk épületében, az alábbi helyszínen és időpontokban:
Cím: 1146 Budapest, Thököly út 173.
Ügyfélfogadási idő: Hétfő – csütörtök: 7 órától- 15 óra 30 percig, Pénteken: 7 órától 14 óráig.”
„Tájékoztatjuk, hogy nem áll módunkban a kérésének eleget tenni, miszerint nagy felbontású képet küldjünk a leadott jegytömbről és a jelentésről. Abban az esetben ha befárad az illetékes szakterületünkhöz a leadott jegyet a helyszíni pótdíj megfizetését követően visszaadjuk. Tájékoztatjuk, hogy a gyűjtőjegyben nincs a járatra érvényes kezelt jegy, a jegytömbben 2 db metró területén, 2 db eltérő kódú kezelt jegy, és 5 darab kezeletlen jegy található.
Társaságunk komolyan veszi a jogszabályokban foglaltakat, és azoknak lehetőségeinkhez mérten a legmagasabb szinten eleget kívánunk tenni. Álláspontunk szerint a jegyellenőr a szakterületünkön érvényben lévő szabályzatoknak megfelelően járt el az intézkedése közben. A munkavállaló érdekeinek védelme is kötelessége Társaságunknak, ezért nem áll módunkban az adatait kiadni az Ön részére.”
Amit a levélváltásból tehát kiemelnék az az, hogy összeszámolva a gyűjtőjegy tartalmaz 9db jegyet és nem hajlandóak képet küldeni róla. Én sosem szoktam kitépni, meg ha ki is tépném, miért pont csak egyet tépnék ki?
Egyetlen bizonyítékom maradt az éjszakáról: a kezelt metrószakaszjegy, amelyről mellékelek is egy képet. Ezt legalább össze lehetne vetni a a leadott próbajeggyel, hogy egyezik-e. De még erre sem voltak hajlandóak. A gyűjtőjegyet állítólag a mai napig őrzik, szeretném visszakapni, de fizetni nem vagyok hajlandó, mert volt érvényes jegyem. Remélem ez is eljut a BKK Sajtókommunikációs Irodába és végre visszaadják azt, amit elloptak Tőlem.
A jogi háttér ismertetésével és a mellébeszéléssel már tele van a padlás. Nekem pedig elegem van az egészből! Kérem, akit hasonlóan rászedtek, mint a korábban posztolt hölgyet vagy engem, feltétlenül írja meg a történetét és fogjunk össze közösen a BKK ellen, mert ez tisztességtelen piaci magatartás. És különben is hol marad az örök érvényű szabály mely szerint a vevőnek mindig igaza van? A becsületemet eltiporják, a tolvaj ellenőrt meg szárnyaik alá veszik.
Ezek után szeretnénk kérni - persze a gyújtőjegy fotója is jó lesz, de inkább - egy részletes leírást a közalkalmazott ellenőrök jutalmazási/büntetési rendszeréről, mert van egy olyan gyanúnk, hogy a teljesítménykényszer hatására kénytelenek mindenáron büntetni.
Az utolsó 100 komment: