Tékozló Homár

Lopják a tömbjegyeket az ellenőrök

2011.06.20. 10:11 | jackyll | 172 komment

Zsófitól már a második tömbjegyét tulajdonította el egy ellenőr arra hivatkozva, hogy nem lyukasztott. A Homárnak csak ködös emlékei vannak, de mintha dátumot is nyomtatna a gép a jegyre, vagy azt csak a metróban? Így azért elég egyszerű lenne ellenőrizni, vagy túl egyszerű lenne?

A Hausszman Alajos utcánál szálltam fel a 47-es villamosra, a nemrég vásárolt tömbjegyemen a 2. jegyet lyukasztottam ki és utaztam jókedvűen. A Gellért téri megállót elhagyva a velem szemben álló hatalmas ember (épphogy a melléig értem) kivette a zsebéből a BKV-s karszalagot és hozzám lépett. Én teljesen nyugodtan, mosolyogva adtam oda a tömbjegyemet, amivel ő rögtön odébb sétált, mire közöltem, h azért azt ne vigye el talán. Ő lyukasztott egy mintajegyet, majd különösebben meg se nézte és közölte, hogy én ugyan itt nem lyukasztottam.

Hiába mondtam neki, hogy pedig de, nézze már meg, hajthatatlan volt, azt mondta, h nem hiszi el, így jártam! Mondtam neki, hogy nyilván azért van tömbjegyem, mert használom, ott van a mostani előtt is egy kezelt jegy, ahogyan benne van az épp aktuálisan felhasznált jegy is, de ha ennyire nem hiszi el, akkor lyukasszon ki egy újat, aztán akkor megnyugodhat. Közben megérkeztünk a Fővám térre, ahol rögtön leszállított és közölte, h adjam az irataimat.

De én továbbra is ragaszkodtam hozzá, h nem vagyok hajlandó büntetést fizetni, amikor szabályosan utaztam és legyen szíves visszaadni a tömbjegyemet, amit megvásároltam és az én tulajdonom. A válasz az volt, hogy majd visszakapom, ha kifizettem neki a 6000 Ft-os helyszíni bírságot. Itt már eléggé kiakadtam, úgyhogy elkezdtem vele kiabálni, hogy ne szórakozzon már és mégis mit képzel, ő pedig közben már nyomkodta a telefonját, hogy akkor hívja a rendőrséget. Mivel a villamosról leszállított és az közben elment, így a szemtanúim is odalettek, a jegyem pedig nála volt valahol, úgyhogy igazából bizonyítani se tudtam volna, hogy érvényes jeggyel rendelkeztem az utazás alatt, így a vége az lett a dolognak, hogy fogtam magam és otthagytam a tömbjegyemmel együtt, amiben még 8 felhasználatlan jegy volt. Gondolom ő ezt adott esetben remekül el tudja majd adni és megy szépen saját zsebbe a pénz.

A dologban az a különösen bosszantó, hogy nem először próbáltak ok nélkül megbüntetni. Kb. 1 éve is volt egy hasonló esetem, szintén ezen a vonalon. Akkor is volt érvényes, kilyukasztott jegyem, amire az ellenőr azt mondta, h nem jó, mert nem ott vannak a lyukak, ahol kéne. Akkor ő legalább megmutatta, hogy mit lát különbségnek - az enyémek ugyanolyan mintában, de picivel feljebb voltak, mert valószínűleg nem nyomtam bele teljesen a lyukasztóba a jegyet. Ennek ellenére ő is rögtön büntetni akart, úgyhogy én igyekeztem gyorsan leszállni és elmenni, amit úgy akadályozott meg, hogy a megállóban elkapta a vállamon lévő táskám fülét és annál fogva cibált vissza. Szerencsére egy férfi akkor odajött és leszedte rólam, hogy talán ezt nem kéne, én pedig eközben elmentem.

Ezekután azt hiszem alapszabály, hogy sose adjunk át az egész tömbjegyet az ellenőrnek! Bár most komolyan elgondolkoztam, hogy egyáltalán vegyek-e jegyet, ha úgyis ugyanúgy megbüntetnének akkor is, ha van, mintha lógnék....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.06.20. 14:33:14

@MosoMasa: miért személyeskedsz te seggfej ?

I.C.ram 2011.06.20. 14:33:24

Nem tudom, mit várunk a BKV-től, ha a metró jegyellenőröknek simlis cigányokat vesz fel, akik ordenáré stílusban dolgoznak.

csintapala (törölt) 2011.06.20. 14:36:51

A tetves bkv még mindig ilyen IQ light barlangi trollokat alkalmaz?

Meg kellett volna várni a rendőrt aztán elmesélni neki, hogy a troll erőszakkal vette el a tömböt, nem adott róla elismervényt, valamint jogtalanul akart megbüntetni. Feljelentés, panasz, stb.

Anti Anyag (törölt) 2011.06.20. 14:50:10

Egyértelműen panasz az akácfautcában.

Persze a végkifejlet nem biztos, hogy egyértelmű, a BKV-n nem hiszem, hogy fogott valamit az eltelt 20 év.

Valószínűleg elektronikus jegyérvényesítés is azért nincs ott mert:

1. Üzembehelyezés előtt ellopnák
2. Csalnának vele
3. Jórészét a tanfolyam elvégzése előtt meg kellene tanítani beszélni, számolni, így túl drága lenne a bevezetése.

Nem vagyok fideszes 2011.06.20. 15:00:49

A megoldás kurva egyszerű: beléptetőrendszert kiépíteni, és akkor az összes primitív/bunkó/tolvaj rohadék mehet is a picsába, nem lesz rájuk szükség.

P.s.: Kijevben is tökéletesen működik a metrón a kártyás/bilétás rendszer, tehát vagy lehúzod a kártyádat, vagy bedobod a bilétádat, különben nem enged be a szerkezet. Semmi fennakadás, pedig a tömeg kb. a duplája a budapestinek. Ha nyugatra nézek, ott is van jól működő megoldás, ha keletre, ott is, csak nálunk nincs, bassza már meg?

2011.06.20. 15:08:54

@Lófasz Hadnagy: Ez olyan helyen lehet megoldás, ahol egyetlen helyen meg lehet fogni az utasáramlást egy kapuval.
A 4-6oson, amikor kinyitja a 15 ajtaját, akkor hogyan oldnád ezt meg, vagy a gyors7esen a körtéren a reggeli tömegben ?
Svédországban a fűszoknyás sofőr mellett van a csippantó szerkezet és ott kell érvényesíteni a kártyát. Se jegy, se bérlet nincs. De olyna kevesen vannak a buszokon, hogy elég az első ajtós felszállás.

Nem vagyok fideszes 2011.06.20. 15:12:58

@Kulics:

Ha jól tudom, Törökországban van egy olyan megoldás, hogy maga a megálló van körbekerítve, úgyhogy eleve oda is úgy jutsz be, ha csippantasz. Onnan meg már akár 20 ajtón keresztül is tódulhat fel a jónép, mivel már be kellett hogy csekkoljon aki ott van, így nincs probléma.

Nem vagyok fideszes 2011.06.20. 15:14:33

@Kulics:

Továbbá nem volna többet vitás kérdés, hogy hány méterre számít megállóhelyen való rágyújtásnak, ha valaki cigizik. Kerítésen belül igen, azon kívűl nem, csókolom.

2011.06.20. 15:20:10

@Lófasz Hadnagy: igen az is megoldás. Számold ki mekkora giga költség körbekeríteni minden budapesti villamos, troli, busz megállót... egy olyan országban, ahol minden állampolgárra 2 millió külföldi államkölcsön jut.

Jó Estét 2011.06.20. 15:20:49

@MosoMasa: bazdmeg megfajdul toled a fejem ne kiabalj, vegyel be nyugtatot.

Amugymeg sztem nem feltetlen luzer az, aki 4x kilos no letere nem megy neki a nala ketszer akkora ellenornek, akar verbalisan is. Engem sose basztatnak, mondjuk tobb vagyok kicsit 40 kilonal es nem nagyon van nalam magasabb ellenor, de siman megertem miert nem akarnak sokan vitaba bocsatkozni az ellenorokkel. Eleve az hogy igazad van ebben az orszagban nagyon sokszor nem eleg...

MosoMasa 2011.06.20. 15:20:58

@Kulics: Már vártam ezt az érvet, az anyázás mellet a második legütősebb egyesek tarsolyában, amit használnak ha kell, ha nem , ha tudják mit jelen, ha nem - de végső konklúzióként azt gondolják remekül hangzik és ezzel ők valamiféle szellemi magasságokba kerülnek.
De nem.

tryclops 2011.06.20. 15:22:45

Hát szerintem belefutottál egy álellenőrbe (vagy egy nagyon paraszt valódiba, de erre kicsi az esély). Ragaszkodnod kellett volna ahhoz, hogy hívjon rendőrt oda ahol te akarsz leszállni, és majd ott tisztázzátok a dolgot. Közben pedig lyukasztani egy másik papírfecnit, hogy neked is legyen bizonyíték a kezedben. Az, hogy eljátszotta, hogy rendőrt hív ügyes blöff volt a részéről, te meg bedőltél neki. :((
Ha igazi ellenőr volt, mindjárt visszakapcsolt volna a nagy pofájából, mert "picit" megszegte a saját szabályzatukat: a jegytömbödet nem kobozhatja el csak úgy, a minimum hogy ad átvételi elismervényt róla. Ha meg csaló, elég gyorsan olajra lép.

A másik lyukasztós story meg szintén szép, de a megoldás szintén egyszerű: fényképes telefon már mindenki zsebében van, egy kattintás meg nem túl megerőltető a két jegyről. Aztán meg rendőrt kell hívni, ha szívatni akarnak, és tudják hogy neked van igazad, úgyis leszállnak a a magas lóról.

DanZi 2011.06.20. 15:22:59

az ilyen férgek óta rakom én is egyesével a jegyeket a tárcámba.... volt hasonló esetem

bekbórd! 2011.06.20. 15:23:19

szerintem a miele szerelője elbarmolta a lyukasztó csúszósínjét.

MosoMasa 2011.06.20. 15:23:33

@Jó Estét: Milyen kiabálásról beszélsz?
Mi köze a kilóknak a jogokhoz és tartáshoz és hogy valaki nem birka, aki lenyel mindent?

Nem vagyok fideszes 2011.06.20. 15:24:42

@Kulics:

Ellentétben mindenki megvenné a jegyet, mert másképp fizikailag nem jut fel a járművekre. Mennyi a BKV vesztesége a bliccelés miatt? Ha ez kiesne, mennyi idő alatt jönne be a beléptetőrendszer ára? Továbbá azok is használnák a tömegközlekedést, akik eddig azért nem tették, mert nem óhajtották a hajlékonyokat szagolni.

De persze mindenre van kifogás, hogy miért NE változtassunk rajta...

kacagány 2011.06.20. 15:25:37

Kirívóan egyoldalú poszt, megér egy sünt jackyll ánuszába is:
1. "Zsófitól már a második tömbjegyét tulajdonította el egy ellenőr" Mikor volt az első tömbjegy-eltulajdonítás? Merthogy erről egy árva szó sincs a posztban.
2. Remekül lehet a hangulatot kelteni vele, miközben semmi bizonyíték arra, hogy az említett eset valóban megtörtént.
Ha egy ellenőr így tesz velem, akkor vagy ott arcoskodom vele, vagy utána is csenben maradok. Homáron fröcsögni utólag, mindenféle bizonyíték nélkül román szokás. Mint ahogy beszerkeszteni is.
Nem félreérteni: szeretem a Homárt, de csak akkor, ha alá is támasztható, ami megjelenik. Különben csak trollkodás névtelenül.

Démonmac1 2011.06.20. 15:28:26

"mosolyogva adtam oda a tömbjegyemet"
nem adod oda, felémutatod, megnézheti de fogod, "tudja, nagyon sok a tolvaj, aki csak úgy kikapja az ember kezéből" szóval fogod, lapozgathatja ha akarja.

Pont tegnap láttam egy helyes buszt a 61 es vonalán, hátsó lukasztóba bele volt gyilkolva egy rágógumi.

kabelbarat (törölt) 2011.06.20. 15:29:24

Nem szabad jeggyel utazni. Ha nem működik a lyukasztó, akkor is megbüntetnek. Ha látni vélték, hogy utólag lyukasztottál, akkor is.
6000ft lapuljon a zsebedben, oszt jónapot!
Hosszú távon olcsóbb a jegynél, ha keveset utazol akkor még a bérletnél is.

asf123asd 2011.06.20. 15:30:05

engem még kisebb koromban egyszer megszivatott egy ellenőr.az akkori diákomat meg kellett mutatni ő meg azt mondta hogy hamisítvány a matrica és büntetést fizettem.pici voltam tudom.de azóta ha ugy adódik hogy bkvn kell utaznom akkor nincs az az Isten hogy én odaadjam a jegyemet kézből megmutatom de nem állok meg és nem adom oda.megfigyelhető az a sunyi mozdulat ahogy mosolyog és közben közelebb araszolva probálja az ember kezéből kitépni a jegyet..:D

MosoMasa 2011.06.20. 15:30:14

@Jó Estét: Egyébként a fejfájásod nem az én problémám, van aszpirin vegyél be, másfelől meg nem kell elolvasni akkor a hsz-emet, ha ennyire irritál.
Tudod: jogod van nem elolvasni -> jogod van reklamálni a 1500 Ft-os kóláért, meg a jegytömbödért és a fizetett utazásodért!
De ha neked fontosabb a fejfájásodon nyavajogni... hát mondom, az a te gondod, ez itt egy szabad blog.

Tedat 2011.06.20. 15:31:27

@*zsu:
"Mindent kikapnak az ember kezéből, rutinosak, mert viszonylag kevés a valós bliccelő"

Nem olyan kevés a valós bliccelő, de nyilván járattól is függ.
Bizonyos helyeken (nyócker!) ha ellenőr van, akkor a következő megállóban szinte kiürül a villamos/busz, és lesz ülőhely :-)

"keveste tudnak legálisan büntetni, és általában a bliccelök közt sötétbőrű, azt nehéz büntetni, föleg hogy sokszor oda se mennek azokhoz..."

Hát igen, ez a másik, a pofátlan diszkrimináció a cigányokkal szemben. Ezt nem szabadna hagyni!
Egyenlő esélyt és elbánást a kisebbségnek is! :-)

Lesi_the_Globetrotter 2011.06.20. 15:33:19

Sajnos ma Magyarországon alap, hogy kitépem a tömbből az aktuális jegyet. De az ilyet tényleg meg kéne csapdosni valami roppant kemény és dudoros tárggyal....

penelope garcia 2011.06.20. 15:38:09

Vagy nagyon fiatal még a posztoló, és nem tanult meg kiállni magáért, vagy valami mégsem stimmelt azokkal a jegyekkel.
Nem szabad elmenekülni a helyszínről. Rendőrt akar? Hívja.
Ezen a ponton úgyis eldől, hogy ki blöfföl.

Jó Estét 2011.06.20. 15:38:40

@MosoMasa: Az hogy a 40 kilos kiccsaj osszefossa magat ha egy 120 kilos allat paraszt modon szol hozza, csupan csak annyi. Es, de, kiabaltal. Ez egy szabad blog valoban, pont ezert semmi ertelme a hepciaskodasodnak amit itt tolsz.

Zabkása 2011.06.20. 15:38:50

nagydarab erős, edzett embernek kell lenni.... velem még egy ellenőr se szórakozott :D

paladinn 2011.06.20. 15:39:41

büdösgeci jöjjön kérje tőlem

gertb76 2011.06.20. 15:42:54

" de ha ennyire nem hiszi el, akkor lyukasszon ki egy újat, aztán akkor megnyugodhat"

a kibaszott lógós köcsögjét, nem volt ott lyukasztva azon semmi

asf123asd 2011.06.20. 15:45:08

@Kulics: mondjuk nem adod át a jegyed bérleted megmutatod de nem adod át.hívjon rendőrt..:D naés?:D

képtelen 2011.06.20. 15:46:32

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Szerintem még nem mindegyiken van elektronikus jegykezelő, bár valamikor márciusban buszoztam utoljára.

Igen, a pénzérmés trükköt ismerem. Csak az a baj ezzel, hogy emiatt nem tudsz lyukasztani, akkor is megbüntetnek (mondván: keresned kellett volna egy működő lukasztót), és nem nagyon vidám dolog a tömött villamoson átküzdeni magad a vicces kedvű utastársaid miatt. De még azt is el tudom képzelni, hogy maguk az ellenőrök dobálják bele az ötösöket, hogy könnyítsenek a dolgukon.

MosoMasa 2011.06.20. 15:46:41

@Jó Estét: Hol kiabáltam?
Te meg itt okoskodsz akkor, ha aszondod szabad blog, miért utasítgatsz "rendre"?

Egy esetből elég baj, ha ilyen konkluziót vonsz le - semmi alapja.
A 40 kilós csajok nem olyan elesettek mint azt te képzeled, ez merő általánosítás - persze, biztos van olyan is.
Egyébként is elég közönséges dolog az "igazadat" egyedi, szélsőséges esetekkel igazolni.

2011.06.20. 15:52:05

@MosoMasa: te milyen magasságban vagy amikor hülyegyerkezel és lemajmozol számodra idegen embert csak mert érveivel sarokba szorított.
Nem kell válaszolnod erre, nem beszélek veled többet te félkegyelmű.

penelope garcia 2011.06.20. 15:54:43

@Kulics:

Szerintem ebben az "utcán megvárjuk a rendőrt" szituban éppen ez, hogy ott maradsz és megvárod mutatja azt, hogy te biztos vagy az igazadban. (Vagy elképesztően pofátlan hazug vagy.)
Ez egyfajta pszicho-bizonyítéka ártatlanságodnak / jóhiszeműségednek.
És nem, nem gondolom, hogy rendőr automatikusan az ellenőrnek adna igazat. A rendőr is ember ugyanis. Egyrészt vannak haverjai, rokonai, akiknek bizonyára vannak kellemetlen ellenőrös tapasztalatai. Kinek nincsenek?
Másrészt ő valóban a törvény és a rend megtestesítője, míg az ellenőr többnyire csak egy hataloméhes barom, és a rendőrnek ez nyilván legalább annyira bicskanyitogató, mint nekünk. Tán még jobban is, hiszen az ő hatáskörébe akar belekontárkodni a figura.

bgp 2011.06.20. 15:55:41

Sajnos nem lehet bízni az ellenőrben. Ha valamit a kezébe adsz, azt nem biztos, hogy visszakapod. Jártam már így én is.
Sajnos, nem vágtam jól szájon :(

Jokkura 2011.06.20. 15:56:03

Valaki írta,hogy álellenőr lehetett, ez valószínű.
Ha egy valódi ellenőr van az nagy valószínűséggel ( nem stimmel a jegy és kontroll jegy kódja) eltép egy origi jegyet és ezzel letudja a dolgot.Mondjuk én ilyennel már találkoztam. A klasszikus 2-4 lyuket csináló lyukasztót meg nem hiszem,hogy végállomásonként átkódólnák. Régen kb 2 hónapig jártam hajnalban a 4 -es busszal és mindig ugyanaz a busz volt ,ugyan az a jegy kóddal. ( 3 alkalom után volt egy állandóra lyukasztott jegyem, olcsobb volt mint a bérlet,akkor volt lila a jegy )

2011.06.20. 15:56:16

@képtelen: nem büntetnek meg. Milliószor láttam már és én is csináltam így, hogy nem működött a lyukasztó, ellenőr megnézi az originál jegyet, eltépi és megy tovább. Egy szót sem szólt.

kéne 1 nick 2011.06.20. 15:56:19

Ha annyi eszed van, hogy bármit kiadsz a kezedből, akkor meg is érdemled.

Kaelon 2011.06.20. 15:57:27

Amikor rendszeresen jártam BKV-val, akkor bérletem volt, de sohasem adtam ellenőr kezébe...
Egyszer helyközin egy ellenőrnek nem volt ez elég, és el akarta venni. Felhívtam a figyelmét rá, hogy nézni nézheti, de ha hozzányúl, akkor lesz pár kínos perce a balesetin. Értelmes ember volt, mert megértette, és nem nyúlkált tovább.
Sajnos ebben az országban ha nem vagy agresszív bunkó, akkor sokan azt gondolják, hogy feletted állnak, és mindent megtehetnek...

MosoMasa 2011.06.20. 15:58:43

@Kulics: Melyik az az érved amivel sarokba szorítottál?
Érvvel sem találkoztam veled kapcsolatban, nemhogy sarokkal!

2011.06.20. 16:00:01

@Lófasz Hadnagy: kérlek egyetlen egy másodpercre állj meg a gondolatmenetedben és nézz utána az ilyen köztéri munkákat milyen horror árért csinálják. Ezt szorozd be a bkv megállóinak sok ezres számával.
Nem arról van szó hogy a bkv direkt szabotálja ezt hanem irreális költsége lenne a megállók körbekerítésének. rengeteg helyen meg se valósítható mert nem lehetne lezárni a gyalogjárdát, hisz olyan keskeny sok helyen.

Egyéves Önkéntes 2011.06.20. 16:00:24

Egyszer még Miskolcon kiszámoltam, hogy nem is kéne olyan sok jegy, hogy minden kombináció lyukasztva legyen, és ha jön az ellenőr, akkor odaadod, hogy itt van közte.
Mondjuk akkor még diák voltam és ahol tudtam loptam-csaltam-hazudtam.
Azóta felnőttem és még rosszabb a helyzet! :D

Jó Estét 2011.06.20. 16:00:38

@MosoMasa: te bazdmeg hulye vagy :D nembaj, szeretek hulyeken rohogni :) Milyen igazamat bizonygatni? Leszarom, hogy neked barmit is bizonygassak, te jottel ide leszolni mindenkit aki nem tud mindig a sarkara allni. De majd megneznelek egyszer mikor 2 120 kilos "teso"-nak kell bizonygatnod az igazad :)

penelope garcia 2011.06.20. 16:03:14

Egyébként ha a jegy ára nem lenne csillagászati, a legtöbben nem szaroznának blicceléssel.
De az, hogy a legolcsóbban is 620 ft legyen egy oda-vissza út valahová (és átszállásokkal ennek két-, háromszorosa akár), az nonszensz.
Én jelenleg annyira csóró vagyok, hogy nem tudok bérletet venni, helyette egy tömbjegyet veszek egy hónapban, és trükközök, ahogy tudok, hogy kitartson négy hétig.
Ha a jegy mondjuk 100 forint lenne, a bérlet 3000, szerintem MINDENKI inkább venne, mert a fenének van kedve menekülő embert játszani mindennap.
Kamaszként még szórakoztató, de később, mikor már nem anycinak kell kifizetni a büntetést, megkeresi a bérletre és egyébre valókat, hirtelen már nem annyira vonzó az izgalom.

2011.06.20. 16:09:04

A helyzet a következő:
Amennyiben a kaller nem adott bizonylatot a tömbről, azonnal feljelentés lopás miatt a kaller ellen. (És mivel már párezer Ft-ért is jár a "rabosítás".... :))
Persze erre mondhatja a kaller, hogy meg akarta írni. DE. A gyüjtőjegyed akkor sem kobozhatja el, legfeljebb, ha hamis. Csak azt az egy adott jegyet tarthatja magánál belőle. Szal meg kellett volna várni a rendőrt. Majd amikor a kaller azt mondja hogy nem stimmelt a jegy, akkor azonnal helyben megtenni a feljelentést, majd megkérni, hogy mutassa be ő, hogy az a lyukasztó volt az, amelyiken ő kezelte le a teszt jegyét, ugyanaz volt, amelyiken te. (persze a járaton egyeznie kellene, de emberi mulasztásból nem biztos. Ergo. Ha o a 6000 Ft-jét követeli, akkor te helyben feljelented, azt jónapot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.20. 16:09:29

@képtelen: Az összes buszt egyszerre állították üzembe, azonos felszereltséggel, van még pár antik villamos a remízben, néha azokat is kiküldik, lehet, azon kínlódott a mama.

@penelope garcia: Méghogy trükközöl? Lopsz, te kis szocioparazita, csak (még?) nem vasúti sorompóból a rézkábelt...

roadrunner 2011.06.20. 16:11:48

@penelope garcia:
Te szerencsetlen hulye fillerbaszo magyar proli.
Ennyi a jegy ara.
Egyaltalan nem sok.
Mashol a vilagban is ennyi.
Nem kell minden nap jegyet venned arra talaltak ki a berletet.
Nehogy mar ne legyen 10 ezer forintod egy olyan berletre amit barhol, barmikor hasznalhatsz.

Nem kellene menekulo embert jatszani ha vegre bevezetnek az elso ajtos felszallast es a belepteto kapukat.
Akkor ki kellene fizened a jegy arat.
3000 forint agy berletert.
Magadnal vagy te?
Nehogy mar 10 liter benzin araert utazgass egesz honapban.
A kulonbozetet ki fizeti ki?
A Nyiregyhaziak vagy a Gyoriek?

2011.06.20. 16:19:30

@roadrunner: Tévedsz !
Minden nyugat európai országban kb ennyi a jegy ára: 1.00 - 1.30 Euro, de ott az átléagfizetések messze magasabban mint itthon. Ez így nem korrekt.
Ráadásul a bkv magyarországi (alacsony) fizetést ad a dolgozóinak, miért kér el nyugat európai szintű jegyárat akkor ????

Cr 2011.06.20. 16:20:28

Jellemző, hogy csak nőkkel szemétkednek..... de azért ennyire nem kell elanyátlanodott szerencsétlent játszani, állj a sarkadra.... hát ne már

roadrunner 2011.06.20. 16:20:35

@Kulics:
Nem kell korbekeriteni.
Elso ajtos felszallas !!!
Letezik 10 nagyobb varosban is mint Bp.

Azt mar meg sem merem emliteni, hogy van olyan orszag ahol torlodas eseten a buszok hasznalhatjak a leallosavot.

A poszt cime meg milyen szenzaciohajhasz?
Nem lopta el senki a hulye picsa jegyet.Aki meg lyukasztani sem tud normalisan.
Hanem o ment el es hagyta ott.
Miert nem varta meg a rendoroket.

De nem baj, erre a cimre jon a sok sikeres ember.

Sokan pofaznak meg tovabb hogy nem kell atadni a jegyet.
Es aztan miert nem?
A Mav vonaton hogy kezelteted a jegyedet ha nem nyujtod at ti sok okostojas.

A szemelyi igazolvany valoban nem kell atadnod csak felmutatnod.

Olyan szanalmas emberek vagytok hogy hihetetlen.
Jogotok van de kotelesegeitek azok nincsenek.

roadrunner 2011.06.20. 16:21:56

Hol a masodik kommentem?

2011.06.20. 16:24:31

@roadrunner: "Elso ajtos felszallas !"
Te budapesti vagy ? Menjél kérlek ki a nagykörútra és nézd meg a combinót. Mondjuk a nyugatinál ahol ötven ember akar felszállni, hogyan oldanád meg az elsőajtós felszállást ? És ezt az ötletedet vállalnád névvel, címmel, fényképpel is ? Kb a második napon meglincselne a tömeg.

A példának hozott nyugateurópai elsőajtós felszállások nem ilyen méretű tömegközlekedésre készültek, jellemzően azokbna a nagyvárosokban a metró sokkal nagyobb tömeget szállít és a felszinire kevesebb utas jut mint pesten.

2011.06.20. 16:27:35

az miért van, hogy velem utoljára akkor szívóztak ellenőrök, amikor még lógtam/direkt szemétkedtem velük?

Mióta kérés nélkül azonnal mutatom a bérletet, (pedig nincs rajta a szám, szal elvileg nem is érvényes), még csak hozzám sem szólnak, max egy köszönömöt...

roadrunner 2011.06.20. 16:28:30

Na azert!
@Kulics:

Azt termeszetesen tudom.
De elarulom neked hogy az Europai unio nalunk elorehaladottabb orszagaiban minden ugyananyiba kerul mint mah=gyarorszagon.
Az ingatlan dragabb sokkal.
Az hogy a fizetes alacsony azt az alacsony hatekonysagu allamnak es vallalati strukturaknak lehet koszonni.
Valamint a tulzott adoknak.
Lopasnak is persze.
Nemely esetben a magyaorszagi vallaltok is kifizetnek annyit egy munkavalalo utan mint nyugaton.
Ne felejtsuk el a munkaadoi jarulekokat.

Es persze miert fizessenek tobbet ha megcsinaljak kevesebbert is?

Magyarisztan.

roadrunner 2011.06.20. 16:35:35

@Kulics:
Buszrol volt szo!
Lehet elfelejtettem irni.
Nem a combinorol.
Az kotott palya.
Siman ki lehet epiteni belepteto kaput.
Akaras kerdese.
A blicelok sokkal nagyobb veszteseget okoznak.
Persze nyilvan ellopjak a penzt a bkv-nal is egy kis kozbeszerzes,tanulmany keszites es hasonlo cimszoval.
Amiket szigotuan a piaci ar 3-4 szereseert csinalnak meg alvalakozoi lancon keresztul es amibol ha szerencsesek ,akkor a tenyleges munkat vegzok is kapnak valamit.
Bar az nem nagy divat.

Az meg hogy a plebs mit pofazik nem szabadna erdekelni senkit.

Elso ajto a buszoknal es kesz.
Rendort, biztonsagiort oda az elso idoben.
Ami meg tenyleg olyan forgalmas buszjarat azt meg elkeriteni es valami megoldast oda is kitalalni.

Nehogy mar ne lehessen megoldani.
Magyar embert iranyitani es kenyszeriteni kell mert egyebken az van ami.

MosoMasa 2011.06.20. 16:37:14

@Jó Estét: A példáid által sugallt igazad ugye, ha nem értenéd.
De tessék, megint szélsőséggel jössz.
Egy: mi beszélni valóm van nekem két 120 kilós tesóval - főként jegyekkel kapcsolatban, ha már arról beszélünk ugyi.
Kettő. Magam is jó súlyban vagyok és nem a zsíroktól.
Mámeg röhögsz? Eddig fájt a fejed.

2011.06.20. 16:38:14

@roadrunner: A bevétel nem lenne arányosan több, mert a bliccelők nem bérletet/jegyet vennének, hanem kiszorulnának a közlekedésből. Ami nem lenne rossz (homlesszek), de bevételt nem növelne.

roadrunner 2011.06.20. 16:43:16

@Kulics:

Meglepodnel mennyi ember bliccel.
Eni s csinaltam.
Magyar vagyok nem tudom letagadni.
De egybekent nem azon mulik milyen orszag polgara valaki hanem a kulso korulmenyektol.
Nehez legyen vagy lehetetlen bliccelni.

Jó Estét 2011.06.20. 16:45:51

@MosoMasa: ellenorok bazdmeg errol szolt a cikk, de latom lenyugodtal, igy köll veled beszelni :)

MosoMasa 2011.06.20. 17:01:40

@Jó Estét: Én eddig sem voltam ideges, neked fájt a fejed.
És ha két 120-as ellenőr odajön, akkor nekem (vagy bárkinek) félnem kellene? Vagy mire gondolsz?
És miért is kellene félni?
Ha meg nem kell félni, akkor van jelentősége a 120 kilónak, vagy bárminek is?
Ha ilyen dolgok felmerülnek benned, az elég érdekes lelkivilágra enged következtetni, de egyáltalán: mely országról beszél ebben az esetben?

Netuddki. 2011.06.20. 17:02:22

Azt kellett volna mondanod, hogy majd TE hívsz IGAZI RENDŐRt...

Jó Estét 2011.06.20. 17:05:56

@MosoMasa: Magyar... Mint ahogy a posztolo is leirta, h legutobb elkezdtek rangatni, illetve itt is meg mashol is voltak olyan cikkek h megvertek az ellenorok valakit. Nem ertem ehez mi koze az en lelkivilagomnak mondjuk, ezt kifejtened? Nem ertem miert olyan hihetetlen szamodra, hogy valaki megijed egy nala nagyobb, aggresszivan fellepo embertol?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.20. 17:08:55

@roadrunner: azt elfelejtetted, hogy ha utazni akar a pógár vehessen jegyet is, ne csak az ótomata nyelje el a zsetonokat. Vagy írják rá, hogy nyerőgép, és csak az kap jegyet, aki bedobott 600ft-ot + 3 ászt pörgetett.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.20. 17:12:50

@roadrunner: bkv-ról van szó, nem a máv-ról! bkv-s orknak max. kézigránátot adunk át, vagy vmi fertőző betegséget, de jegyet/bérletet/igazolványt soha.

Sixday 2011.06.20. 17:13:02

Az ellenőrök (tisztelet a minimális kivételnek) rohadt mocskos pofátlan tolvajok.
Pár hete a feleségemet (aki ázsiai származású és emiatt külföldinek néz ki pedig nem az, magyar állampolgár) aki szintén tömbjeggyel utazott már messziről kiszúrta magának az ellenőr.
Természetesen csak rápillantott a jegyre és már mondta is hogy: "Not good, not good".
Erre kicsi feleségem úgy válaszolt hogy:
"Igeen? És ezt a főnöke is így fogja vajon gondolni?"
Erre az ellenőr nagy szemeket meresztett és szó nélkül úgy elhúzott a retekbe hogy 5 másodperc múlva már látni sem lehetett.
Nesze neked országimázs b@meg.

KG2000 2011.06.20. 17:13:39

Én mindig letépem a jegyet a tömbből, mert világosan le van írva, hogy meg lehet azt tenni. De ezek után kétszeresen is ügyelni fogok erre, köszönet a szenvedő utasnak.

Gaborszeged 2011.06.20. 17:16:03

Biztos kellettek a jegyek az ellenőr barátainak a hétvégi parádéra:)

MosoMasa 2011.06.20. 17:32:48

@Jó Estét: Ijedjen. De akkor ez azt jelenti, hogy mindenkinek félnie kell okvetlen az ellenőrtől? Ez legyen az alapfelállás?
Nem pedig az, hogy tisztában legyünk a jogainkkal és mindenféle fölös szájkarate nélkül hivatkozunk rá és élünk is velük?
Nem ez lenne?

Szóljál akkor, mert indítunk egy népszavazást, hogy a polgároknak semmiféle jogaik nincsenek, utcára sem mehetnek, nemhogy villamosra üljenek! Csak külön engedéllyel vagy előzetes verés után.
Az ellenőröknek adjunk fegyvert, korbácsot, hogy helyben retorziót alkalmazhassanak, hogy jogos legyen a félelmünk.
Nem tudom miért kell akár még sugallni is, hogy félni kell!
Ok, volt egy pár eset, hogy verés, egyéb volt. De ugyanez az utcán, a vonaton, a reptéren, étteremben, stb. is megesett, akkor mindenhol rettegjünk?
Vagy azt gondolod, hogy ez magyar sajátosság?
Hát nem barátom. Barom mindenhol van, de ez nem jelenti azt, hogy félelemben kellene élned.
Legfeljebb máshol következetesek a számonkérésben, de ott a polgárok is következetesebbek és jobban tudják a jogaikat.

Jó Estét 2011.06.20. 17:48:31

@MosoMasa: lehet kiforgatod a szavaimat, de nembaj, megyek sörözni, uh le van mindenki szarva :)

MosoMasa 2011.06.20. 17:56:47

@Jó Estét: Csak vigyázz, mert sörözés közben többször verik meg az embert a 120-asok, mint jegykezelés közben!
... ha már egyszer ennyire szeretsz félni... ,)

penelope garcia 2011.06.20. 18:04:43

@roadrunner:

94700 forintból tartok fenn egy lakást, vezetek háztartást és nevelek gyereket.
Nem, kedves toleráns kommentelő, nincs 10000 forintom arra, hogy bérletet vegyek.
De nagyon örülök annak, hogy neked van.

roadrunner 2011.06.20. 18:19:44

@penelope garcia:
Akkor nagyon egyszeru.
Nem kell igenybe venni.
En ugyanis meg kozvetve sem akarok beszalni a te szemelyes eletviteled tamogatasaba.
Kepzeld.
Vannak emberek akiknek lakasuk sincs amit fel kelljen tartani.

MosoMasa 2011.06.20. 18:25:05

@penelope garcia: Kedves fizetésből élő, tömbjegyet vevő!
Az hogy mennyi a pénzed, nem jogosít lopásra - mert ugye a bliccelés lopás.
Gondolom az áramot sem lopod, a boltban az ételt sem, a gyerekeidnek a ruhát sem és a többi és a többi.
Magyarázatod pusztán csak ürügy és üres kifogás.
Fordítsuk meg a dolgot: ha te és a többi nem lógnátok, nem lenne ennyi az jegy ára, kvázi nem tudnátok ezen nyígni. Pesze akkor az az ár lenne sok, és így menne tovább.
Lógjál, értjük, de legalább ne magyarázd, vagy "szebb" szóval ne ideologizáld meg tetted, mert hovatovább ily módon akkor egyéb jóval súlyosabb bűncselekményeket is jogosnak kellene vélni.
De ha kicsit messzebb nézünk: az adófizetés még mindig olyan kategóriába sorolandó itthon, hogy szükségesen kijátszandó.
Aztán megy a sírásrívás, hogy szarul élünk. Hát van annak is oka, ... ugye látjuk az összefüggéseket!?

Csigorin 2011.06.20. 18:53:01

nem csak ezutan, eddig is total evidensnek kellett volna lenni hogy semmit! az ellenornek at nem adsz, legfeljebb azt az egy darab jegyet.
Ilyen erovel egy ketezrest is a kezebe nyomhattal volna.
Nem is ertem hogy ez hogy lehet kerdes?

piqq 2011.06.20. 19:14:02

Békávéztál? Dehogy kávéztam bé!

Főúr1127 (törölt) 2011.06.20. 20:14:12

@MosoMasa:
Szerintem ha a BKV-nak kétszer ennyi FIZETŐ utasa lenne akkor is ugyanekkora lenne a jegy ára. Miért? Mát mert monopol helyzetben vannak. Ha a fél városon át kell kelned ahhoz, hogy munkába menj, mit tehetsz?

1, Kerékpárra ülsz. Ez persze a reggeli csúcsban egyrészt nem életbiztosítás, másrészt ha át kell kelned a budai dombokon erőnlétet igényel, harmadrészt 10 kilométeren felül a dolgozók többségének kevéssé járható utat jelent.

2, Motorra ülsz. A biciklinél jobb, nem kell erőnlét, gyorsabb is, bár ez sem életbiztosítás. A dugót megúszhatod, elférsz köztük (ha kevés tahó húzza rád a kormányt). Olcsóbb mint egy autó, gyorsabb mint a kerékpár, de teljesítménytől függően lehetnek korlátai, az időjárásnak kitettséget nem említve.

3, Autót használsz. Drágább, rohadhatsz a dugóban, ha időre mész valahova rendesen rá kell számolnod, mert a reggeli közlekedési helyzet nem éppen rózsás (emiatt a napi 2 x 10 km-en könnyen veszíthetsz 2-3 órát az életedből). Plusz hol fogsz parkolni akkor, ha a munkahelyeden nem biztosítanak neked parkolást. És akkor mennyiért is?

4, BKV-ra szállsz. A tömeg lehet problémás, de nem kell szenvedned a pakolással. Az eső sem esik rád, megfagyni sem fogsz (bár ez nem biztosított csak április és szeptember között). Persze a jegy drága, dolgozónak a bérlet is, az ellenőrök bunkók, és a színvonal pár járattól eltekintve kritikán aluli.

5, TAXI: ezt hadd ne részletezzem.

Lényegében NINCS konkurensük. Azt tesznek amit akarnak. A legtöbb ember nem tud váltani, mert vagy időben, vagy pénzben nem áll úgy, hogy más szolgáltatás után nézzen.

penelope garcia 2011.06.20. 22:05:08

@MosoMasa:

Masa, neked teljesen igazad van. Megvallom, szégyellem is, hogy ide jutottam.
Évtizedeken keresztül meg tudtam menedzselni, hogy mindig legyen bérletem, egyetemistaként is, dolgozóként is.
Idén februárban kellett meghoznom ezt a döntést, és hidd el, nem vagyok rá büszke. A gyereknek továbbra is veszem a bérletet, de nekem csak a tízes tömb jut. Remélem, hogy ez a helyzet csak átmeneti, legalábbis mindent megteszek azért, hogy kijussunk ebből a gödörből. Én lennék a a legboldogabb, ha találnék valami jobb megoldást, egy jó állást például, hogy ismét vehessek bérletet.

MosoMasa 2011.06.20. 22:47:22

@Főúr1127: Ez nem konkurencia kérdése, ez morális kérdés, illetve némi értelmi képesség kell hozzá, hogy ne minden helyzetben a kibúvót a sumákolást keressék az emberek, hanem a mikro világukon kívülre is lássanak, és az egyéni ( gyakran csak vélt) helyzetükön tovább tudjanak lépni.
Én is azt mondtam egyébként, hogy ilyen hozzáállással ezeknek az embereknek tök mindegy mennyi a jegy ára.
A többség meg dolgokat képes belátni, még ha savanyú is a szőlő.

Manci néni, a szomszéd 2011.06.21. 00:42:32

@roadrunner: "Nehogy mar 10 liter benzin araert utazgass egesz honapban."

De igenis! Én autóval (trabant, 27 éves, kék színű) járok dolgozni és bőven kijövök havi 3000ből. Ugyanez jeggyel vagy bérlettel 10 rugómba kerülne.

Decens Vizualista (törölt) 2011.06.21. 02:07:06

Nem olvastam végig a hozzászólásokat mert alapvetően féregségi ügylet az egész és hál'istennek engem nem érint mert nem abban a fosdzsungelben lakok. DE az eszébe ötlött-e már valakinek, hogy az a BKV ellenőr nem is BKV ellenőr volt? Bizony a mellkasáig ért és bizony teli van a Budapestum nagykópékkal, s az ő mindenféle módszereikkel. De ezt ugyebár nem kell ecsetelnem.

Megdobbent 2011.06.21. 02:19:42

Biztos szazan irtak elottem, de akkor itt egy 101. is: rendort megvarni, faszit lefotozni (mert ugyis meglep a zsaruk elott) es ha ott a rendor es az ellenor is, akkor rablas miatt szepen megkered a rendort, hogy intezkedjek. Es akkor lesz jegyzokonyved, benne az ellenor nevevel, az meg csak jo lesz meg valamire, mondjuk 2x akkorak berlese utan egy kis haztuznezo okan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.21. 04:56:39

@EÖ: en is, en is, most nincs kedvem szamolni olyan 6080 jegy kell maximum a mi9nden variaciora
el is terveztem, csinalok jegytartot, abban az ossze variacio, valamint probajegyek papirbol, lukasztok, megnezem a kodot es keszenletbe helyezem amegfelelo jegyet

Megdobbent 2011.06.21. 06:02:25

@EÖ: "Mondjuk akkor még diák voltam és ahol tudtam loptam-csaltam-hazudtam.
Azóta felnőttem és még rosszabb a helyzet! :D"

Lam-lam, tudtam en, hogy az utkozepi fenyuzes a ciposdobozzal rossz emberre tesz! De hat, aki ciposdobozba szuletik, az el sem tudja kepzelni, milyen cudar a vilag odaki' ;(

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.21. 09:17:39

@penelope garcia: A szalámit is lopod, meg az áramot is?

Nálunk sem több az egy főre eső, ezért kerékpárral járunk, pedig kocsink is van (még), de azt drága lenne sűrűn üzemeltetni. És még lakáshitelt is törlesztünk. A munkahelyem meg rövidesen megszűnik - nem miattam.
Egyedül a kisebbik fiamnak van diákbérlete, mert nem az a kimondott sportmanci a barátnője, meg elég veszélyes is lenne bringázva kéz a kézben andalogni...

Egyébként csöndes hajnalokon sörösüveg-gyűjtésből még majd'ugyanannyi jövedelmed lehet...

zsiráffff (törölt) 2011.06.21. 09:50:39

@EÖ: Ez jó, eccer valami humorista is megjáccotta ezt, márnemtom ki volt, ilyen szép nagy mappába volt belegyűjtve minden lehetséges jegyvariáció, aztán lehetett lapozgatni és válogatni amikor jött a kaller.

zsiráffff (törölt) 2011.06.21. 09:51:43

"A viziló is ronda állat, és büdös a szája, mégse mondja, hogy: "Jegyeket, bérleteket ellenőrzésre tessék felmutatni!" " - L'art pour L'art

zsiráffff (törölt) 2011.06.21. 09:54:19

@Jó Estét: hagyd a csudába, én már két hsz után feladtam. Valaki vagy érti amit mondasz neki, vagy nem.

Jó Estét 2011.06.21. 10:33:45

@Aki a zsiráfotszereti: ja közben rájöttem, hogy a magyar nyelven írt szöveg értelmezése problémákat okoz neki, uh feladtam :)

2011.06.21. 11:25:17

@Manci néni, a szomszéd: 3000 Ft-ért jó esetben 8 liter benzint kapsz. Ez városi üzemmódban kb 80 km távolságra elég, a 22 munkanappal számolva napi 3,6 km autózás, tehát a munkahelyed és a lakhelyed között 1,8 km távolság van. Tehát szabad szemmel odalátsz.
Nem mindenki ilyen szerencsés, például pesten 10-20 km-es utazási távolságok átlagosnak számítanak, az odavissza mondjuk 20-30 km, az egy hónapban mondjuk 600 km, ennek üzemanyag költsége 19-20 ezer Ft. A bkv bérlet pont a fele ennek.
Amúgy sunáznám !

Papundekli 2011.06.21. 12:12:24

Én csak azt rühellem a nagy fővárosunkban, hogy néha használnám a békávét, de jogszerűen nem tudom. Este jegy sehol, az automaták halottak, marad a bliccelés. Nem szeretek bliccelni, de az éjszakai ellenőrökkel teli járaton is tudok bliccelni.

Lehoz_Tamás 2011.06.21. 15:30:37

Úgy tűnik az utóbbi 3 évben sem sikerült ezt megváltoztatniuk, az ellenőrök egy része még mindíg kirabolja az utasokat:
homar.blog.hu/2008/02/26/lopjak_a_jegyet_a_bkv_ellenorok

kitfisto 2011.06.21. 22:54:03

de gyerekek tanuljatok mar meg a tombjegybol kitepheto a jegy es nem kell mar a tombjegy sem hozza kulonallo jegykent kezelheto.

Manci néni, a szomszéd 2011.06.22. 00:04:20

@Kulics: Napi 8 km és trabantom van (kék színű és 27 éves).

trolololo 2011.06.22. 11:56:55

Jelentsd fel az ellenőrt, ez simán a lopás kategóriába tartozik.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.23. 17:49:15

Ö, az, hogy nem aduk ki a jegyet, bérletet, igazolványt a kezünkből(!) volt már?
Szemét, nevelőszándékú ellenőrnek teremtett volna az úristen, lehet, hogy bejátszanám, hogy miután odaadta a balek, megbüntetném, mert jegy nélkül utazott. Van nála? Nincs! Hátakkormeg.
Tessék már a fejet is használni, azégszerelmére!!!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.25. 00:28:40

@Kulics: Londonban pöppet többen vannak, mégis működik az első ajtós felszállás, hm????

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.06.25. 00:32:48

Jaerrefele ha nem is sok vilinger, de egy kettő van. Megoldás: megállókban csippantó. (de akár lehetne a szerelvényen is)

Yumurdzsak 2011.07.04. 16:00:29

@EÖ: amikor még csak lyukasztós kezelők voltak, láttam olyat,h egy nő felszállt, kilyukasztott egy fehér lapot, előkapta a jegygyűjteményét, kivette a megfelelőt, oszt jónapot.

korrekt emberek leszálláskor bent hagyják a jegyet a lyukasztóban.

képtelen 2011.07.05. 11:34:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az eset több éve volt, villamos-troli még biztosan lyukasztott, de akkor még talán a buszok is. Most leteszteltem a buszokat (trolit akartam, de sajnos nem jár), és az már valóban bélyegez. Szenvedett is vele egy pasas, kicsit gyűrött volt a jegye, folyton rossz helyre kanyarodott be a papír a készülékben, és nem sikerült kezelnie.

@Yumurdzsak: +1 a lyukasztóban hagyásra. :)
süti beállítások módosítása