Tékozló Homár

Mindenképp büntetnek Szegeden a parkolóőrök

2013.08.07. 10:19 | jackyll | 72 komment

szegediparkolas.jpgEzentúl ha bármilyen problémájuk van a budapesti parkolással, egy perc néma csenddel emlékezzenek a szegedi autósokra, akiknek mindig sokkal rosszabb. PM szerint a 60-es évekbeli lyukkártyás rendszer teljesen értelmetlen, cserébe viszont a helyi parkolóőrök mindenkit csalással gyanusítanak:

A szegedi parkolás szerintem önmagában megérne egy Homár-bejegyzést. A nem szegediek számára röviden ismertetném, hogy érthető legye a történet. A rendszer úgy működik, hogy az ember újságosnál, trafiknál stb. megvesz egy parkolószelvényt („negyedes”, „feles”, „egész”), amely a három különböző parkolózónában más-más időtartamra enged parkolni. A szelvényen kis perforált korongokat kell kitépkedni, amelyek a parkolás kezdetének megfelelő hónap-nap-óra-perc-et jelzik. Az ellenőr pedig a zónának és szelvény fajtájának megfelelően kikalkulálja, hogy meddig érvényes a szelvény.


Korábban is az volt a véleményem, hogy ez a világ legértelmetlenebb és legbonyolultabb rendszere, és gyönyörű városunk szégyenére válik. Például ha egy turista, átutazó vagy ne adj’ Isten külföldi próbál parkolni Szegeden igen rossz élményekre számíthat. Ha nagy’ nehezen rájön a tábláról, hogy mit is kellene csinálni, ha jogkövető állampolgárként akar parkolni, akkor is el kell indulnia megkeresni a legközelebbi árusítóhelyet, amelynek hollétéről fogalma sem lehet. Szinte cinikus, hogy a táblákon kiírják, hogy melyik utcában található a legközelebbi ilyen bolt, de aki először jár megyeszékhelyünkön, az honnan tudhatná, hogy vajon ez az utca hol lehet? Mindez persze magyarul, tehát külföldi vendégeink eleve esélytelenül indulnak. Ha sikerült is megtalálni, hogy hol lehet szelvényt venni, akkor is meg kell kockáztatni, hogy amíg az ember a szelvényt vásárolja, egy szemfüles ellenőr megbünteti, utána pedig próbálhat reklamálni. Másik lehetőség, hogy sms-en próbál az ember parkolni, ami viszont igen bonyolult, ha az ember először csinálja. Ráadásul, az sms elküldése pillanatában nem lehet tudni, hogy ha veszek egy adott szelvényt, akkor az adott zónában meddig jó. A visszaigazoló sms már közli ezt, de előre csak tippelhetünk…

Érdemes megjegyezni, hogy az ide 25 km-re fekvő, Szeged harmada-negyede méretű, nem megyeszékhely Hódmezővásárhelyen bárki első elolvasásra megértheti, hogyan kell sms-sel fizetni. Ráadásul ott csak el kell indítani a parkolást és egy egyszerű „stop”-pal le lehet állítani, amikor az ember végzett. Persze csak költői kérdés, hogy a Napfény Városában miért nem lehet egy hasonlóan egyszerű rendszert kiépíteni?

Július 15-én a délelőtti órákban Szeged belvárosában parkoltam. A parkolószelvényen kilyukasztgattam a megfelelő időpontot és elmentem a dolgaimat intézni. Vissza is értem öt perccel a lejárat előtt, és már szálltam volna be az autóba, amikor megláttam a piros csomagot a szélvédőn. Az első gondolatom az volt, hogy lehet, hogy nem jó napot vagy órát lyukasztottam ki, hiszen ebben a fent leírt rendszerben a tévedés lehetősége is erősen benne van. Kiderült, hogy még csak nem is ez történt.

Az volt a bűnöm, ahogy arról az ügyfélszolgálati munkatárs erőltetett nyugalommal felvilágosított, hogy a szelvényről a kis papírkorongok némelyikét nem választottam le teljes terjedelmükben. Volt, amelyeket letéptem, de volt, amelyeket csak kilyukasztottam és „visszahajtottam”. Így a szelvény már nem is érvényes, mivel ez „esetleg lehetőséget ad a visszaélésekre”: azaz az ember ügyesen újra visszahajtogatja, és kisimítgatja, hogy ne látsszon, hogy az adott korongot már egyszer kilyukasztották.

Hát itt nekem elborult az agyam, és emelt hangon megkérdeztem az ügyfélszolgálati munkatárstól, hogy hol tehetek panaszt. Kiderült, hogy emailen ez nem lehetséges, és vagy postai úton lehet reklamálni vagy pedig személyesen 7.45 és 17.00 óra között az ügyfélszolgálaton, ami Szeged belvárosában van, parkolási zónában, azaz ismét fizetni kellene nekik a parkolásért és megkockáztatni, hogy valamilyen újabb indokkal ismét megbüntessenek. Itt már egy kicsit kezdett groteszk lenni az egész ügy. Mivel nem szerettem volna újabb lehetőséget adni nekik, hogy megbírságoljanak, ezért inkább az ajánlott postai küldeményt választottam, ami nyilván szintén költséggel jár. Persze tudjuk, hogy az a cél, hogy minél kevésbé lehessen jogorvoslattal élni az elvtelen pénzbehajtás ellen.

Megírtam a parkolótársaságnak, hogy azonnal vonják vissza a büntetést, mivel az álláspontom szerint én teljesen jóhiszeműen jártam el és az értelmetlen, bonyolult rendszerük szabályai szerint próbáltam parkolni, és mindent megtettem annak érdekében, hogy ezeknek megfeleljek. Az az érvelés, hogy a visszahajtogatás visszaélésre adhat okot teljesen alaptalan, hiszen ha az embernek ilyen galád szándéka van, akkor azt is megteheti, hogy szépen óvatosan távolítja el a kis korongot és később ügyesen visszailleszti. Ezzel szemben én nagyrészt letépkedtem a korongokat és még be is szakítottam a papírt a tépéskor, tehát a szelvény egyáltalán nem lesz használható visszaélésre (lsd csatolt fotó). Ha pedig mégis, akkor az az ő fent leírt, idióta rendszerükből adódik, amit javítsanak ők ki, és ne a jóhiszemű autósokat vegzálják. Innentől kezdve egyértelmű, hogy a dolog célja nem a visszaélések elkerülése, hanem a büntetések és ezáltal a cég bevételének maximalizálása. Az is érdekes kérdés, hogy miért nem állít fel (illetve állított fel már régen) rendes parkolóautomatákat a cég? Természetesen azért, mert annak költsége lenne, így pedig a monopolhelyzetükkel és az egyszerű jogorvoslati lehetőség hiányával visszaélve kényükre-kedvükre, kényelmesen büntethetnek mindenféle mondvacsinált okokra hivatkozva.

A reklamációmat persze elutasították, a fenti észrevételek egyikére sem reagálva, csak megismételve azt, hogy a hátrahajtogatott szelvény nem minősül érvényesnek. Mivel az autó céges, és a hivatalos leveleket a munkáltatómnak küldik el, ezért nem akarok további problémát, így a jogtalan büntetést be fogom fizetni. Nem a befizetett pénz, hanem az igazságtalanság és kiszolgáltatott tehetetlenség dühít, és gondoltam, nem hagyom teljesen szó nélkül a dolgot. Egyrészt, hátha ezzel ha csak egy kicsit is, de hozzájárulhatok ennek a minősíthetetlen, szégyenletes rendszernek a hosszútávú megváltoztatásához, másrészt, hogy mások ne járjanak úgy, mint én. És persze azért, hogy egy kicsit kiadjam a gőzt ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Charles63 2013.08.07. 10:43:06

Na! Helybéliként hamarabb eljut a infó, hogy ilyen előkelő helyen kezdek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.07. 10:43:44

"Persze csak költői kérdés, hogy a Napfény Városában miért nem lehet egy hasonlóan egyszerű rendszert kiépíteni? "

Akkor hogyan büntetnének szénné mindenkit? :D

Különben igaza van :)

Charles63 2013.08.07. 10:55:51

Sajnos csak megerősíteni tudom a poszt toló által leírtakat. És kiegészítem még pár apró szösszenettel. A "zöld legyek" vagyis ahogyan a parkolóőröket hívják Szegeden különös állatfajta. Nem véletlen a találó csúfnév: ott kerülgetik a kocsit, mint a döglegyek, amelyiknek mindjárt lejár a parkolószelvénye, és már megy is a videó, nyomtatják a büntit, mikicsomag a szélvédőre.Természetesen mindig az ő órájuk jár jól,ami valamiért mindig siet! Ez nálunk így műkszik. A külföldinek pedig rosszabb esetben a pókautó elviszi a kocsiját, és szerencsétlen persze először mire gondol: ellopták a kocsimat! Ha nem, akkor a parkolósok elvitették. De még hogy: 50-70 km/h sebességgel vontatják a félig felemelt, esetenként mankókerekeken csalinkázó autókat. Náluk nem számít, hogy mennyivel lehet egy ilyen vontatmánnyal közlekedni, végig az egész városon.

Sokszor én is csak úgy tudtam ezt megúszni, hogy a kocsim mellett sürgölődő parkolósoknak megmutattam, hogy szelvényért voltam a közeli boltban, és a bolti blokkon rajta van a vásárlás időpontja is. Volt olyan, amikor a szülészeti klinika előtt büntették meg apukát, amint a márciusi "télben" beszaladt új csalástagjáért a klinikára a bejáratig. Nagyon gyorsak! Az ügyfélszolgálaton pedig nincs ártatlanság vélelme. Abból indulnak ki, hogy csak nekik lehet igazuk, és a reklamáló ügyfélre bűnözőként tekintenek. A reklamáció folyamata és végeredménye pedig, amit a posztoló is leírt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.07. 10:58:19

Hova lett ez a post a főoldalról?

Charles63 2013.08.07. 11:03:23

Én a zindexen találtam.

Atörökk 2013.08.07. 11:05:52

Szorgos népünk odabasz!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.07. 11:20:32

ameddig ilyen dolgokat megtehetnek magyarországon, addig balkánhoz tartozunk.
És sziámiikres sünt a szegedi parkolócégnek.

2013.08.07. 11:23:18

Nem kell csodálkozni!
Itt nálunk komcsi vezetés van,itt alig változott a szemlélet azóta,hogy a CPG együttes elnevezte anno PolPot megyének.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.07. 11:30:49

A szegedi parkolóőrök jobban teljesítenek! Mondjuk, én mindig egész naposat veszek SMS-be', így aztán mindenki kinyalhassa.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.07. 11:40:31

@estrella negra: én meg nem állok fizetős parkolóba..

Charles63 2013.08.07. 11:43:23

Azért mégiscsak jobb a pesti sms-parkolás. Nem kell kirohangászni a kocsihoz új szelvényt kitenni, ha még nem akarsz/tudsz elmenni onnan, figyelmeztet a lejárat előtt, stb. Ez kellene Szegeden is.

Charles63 2013.08.07. 11:45:01

@batgirl: Nos Szeged nem olyan hatalmas város, mint Pest, de ha a belvárosban akad dolgod, akkor akár 1 km-t is sétálhatsz a nemfizetős zónából.

duddva 2013.08.07. 11:47:19

Ilyen lyuggatós parkolócetlit eddig csak Szerbiában láttam. A posztolónál nem profibb módon tépegettem, szerencsére nem büntettek meg.

Tölgyasztal 2013.08.07. 11:50:19

Egy évvel ezelőtt voltam utoljára Szegeden autóval. A parkolás után kezdtem volna az autómata után kutatni, mikor néhány helyi lakos tájékoztatott a rendszerrel. Elsőként egy jót nevettem a parkolási rendszeren!

A trafik egy utcával arébb volt, ahol parkoló jegyet lehet venni, ill. szóltak,h valaki maradjon a kocsinál, mert amíg elszaladok jegyet venni, addig simán megbüntetnek!

A posztot írót megértem, szánalmas az egész!
Az ártatlanság vélelme megillet mindenkit, így ha visszaéléssel vádol meg, amiatt nem lehet őket beperelni? Ill. egy parkoló társaság megvádolhat vkit egy el nem követett szabálysértésért?

wwxxww 2013.08.07. 11:53:03

@nyomdasz63: ugye tudod, hogy a Szegedi önkormányzatban Fidesz-Jobbik többség van, és a városi cégek vezetőit a Fidesz és a Jobbik jelölte és szavazta meg?

Volti 2013.08.07. 11:56:27

kemény, hogy az autókat elszállítják, ez egy terror

Pedig pont javasoltam volna, hogy külföldiként minek fizetni, úgysem tudják behajtani

Akinek meg ilyen " munkája " van az annyira értelmetlen és társadalmilag káros, hogy már az is jobb lenne ha adott személy éhen halna konkrétan

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.07. 11:56:47

Az a kérdés, hogy a szabályzatukban pontosan le van-e írva, hogy hogyan kell kilyukasztani? Ha igen, akkor sajnos bukó a dolog. Ha nincs, akkor mehetnek a sunyiba, az, hogy valami lehetőséget ad a visszaélésre, nem indok. Amúgy a kitépettel is vissza lehet élni, ha nincs valami olyan perforáció, ami segít megállapítani a dolgot. Ugyanis az őr nem látja csak a tetejét a cetlinek. alulról simán cellux is foghatja a már egyszer kitépett cetliket.

Hartmy 2013.08.07. 11:58:02

Vajon a cetli szabályos használata fel van tüntetve rajta valahol?

Charles63 2013.08.07. 12:02:48

Én azt szoktam csinálni ha pl. a 13 éves gyerekkel vagyok, hogy otthagyom a kocsiban, esetlen nyitott ajtóval, szól a rádió a kocsiban, ekkor az orkok úgy tekintenek rá, mint ha valaki csak várakozik, vagy beugrott valahova. Ha mégis próbálkoznak, akkor a gyerek szól, hogy apa elment parkolószelvényért. Ez eddig bevált.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.07. 12:03:26

@Charles63: ha be kell mennem a belvárosba, leteszem a kocsit valamelyik metró mellé, és tömegutazom.

Charles63 2013.08.07. 12:12:29

Egyébként a már fentebb említett szegedi "zöld legyeknek" van még egy rendkívül gusztustalan szokásuk! Vannak Szegeden is olyan helyek, ahol a parkolási zóna alakját pl. egy társasházakkal körülvett területet piktogramon jelölök a bejáratnál. Egy kollégám ilyen helyen parkolt, de a zóna mellett a füves területen, ami láthatóan autók által kitaposott, vagyis parkolásra használt terület. Nos a kedves parkolósok lefényképezték a kocsit, majd átadták a köztereseknek, akik megbüntették a kollégámat 10.000 Ft-ra. OK, hogy az ember ne parkoljon a füves részre (ami az adott helyen éppen senki nem zavart, akadályozott) de ez az "önkéntesrendőrösdi" ez egy tipikusan magyar dolog. Én nem bírlak megbüntetni? Akkor átadlak a köztereseknek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.07. 12:15:02

@Charles63: Azért ezt a vonalat a helyedben (főleg volt rendőrként) nem erőltetném.

Charles63 2013.08.07. 12:40:15

@estrella negra: Szerintem ne személyeskedjünk! Az általam leírtakat magánemberként tapasztaltam. Velem is előfordulnak visszatetszést okozó történések. Miért ne oszthatnám meg?

2013.08.07. 13:05:50

@Charles63: már bocsi, de a füvet letaposni elég tapló dolog, szóval ebből a dologból pont nem a parkolósok jöttek ki rosszul, hanem a kollégád.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.08.07. 13:06:38

elárulom, amit már úgyis mindenki tud: a posztoló egy igazi barom .

Charles63 2013.08.07. 13:09:34

@Kulics: Nem tudom mennyire figyelmesen olvastad el amit írtam, de ez is benne volt: "OK, hogy az ember ne parkoljon a füves részre". Tehát én sem értettem egyet vele, a másik része, az "önkéntesrendőrösdi" volt, ami negatívumként jött elő nálam.

Charles63 2013.08.07. 13:21:04

Nem mint ha a köztereseknek nem lenne lehetőségük Szegeden nagyobb fogást is találni?! Tele van a belváros (Fekete Sas utca, Kígyó utca, Széchenyi tér) rokkant kártyával parkoló luxusautókkal, őket kellene levadászni. Csak azt ki kéne várni, amíg a vastagnyakú fuxos sofőr visszamegy a kocsihoz. Na ekkor jön az a fránya konfrontáció: megkérdezni tőle,hogy milyen testrésze rokkant a kigyúrt fazonnak? És ez kellemetlen szituációkba torkollhat! Nem egyszerűbb a részben "füves" de egyébként homokos részen parkolót távollétében megbírságolni?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.07. 13:39:36

@Charles63: Aki a parkolási díj elkerülése érdekében tilos helyen parkol, az ne járjon már jól.
(Nem személyeskedésnek szántam )

Charles63 2013.08.07. 13:45:04

@estrella negra: Hozzászólásodnak na zárójeles részére értettem.

Serivor 2013.08.07. 14:54:59

Az a poén a szegedi rendszerben, hogy a cetlin levő szöveg szerint a kitépkedett számokat jól láthatóan el kell helyezni a műszerfalon! Szeles időben próbálkozhatsz napestig...

Charles63 2013.08.07. 15:21:05

@Serivor: Na ez még nekem is új! Bár én az utóbbi időben inkább sms-sel parkoltam.

Charles63 2013.08.07. 15:24:46

@Serivor: Arra nem gondoltak, hogy ezt is ki lehet játszani? Régebbi használt szelvényből is ki lehet tépni és odatenni a műszerfalra. Akkor mibe kötnek bele? Elemzik mikroszkóp alatt a tépés nyomán? Vagymi?

2013.08.07. 15:27:26

@Charles63: ez egyáltalán nem önkéntesrendőrösködés, hanem a feladatuk.
ÉS egyáltalán:
ha nem lennének ilyen gyökerek az emberek, hogy szarok mindenre, akkor nem lenne köztéri graffitizés, meg kábellopás meg minden köztéri tárgy ellopása.
Ez nem önkéntesrendőrösködés, hanem a közösség értékeinek megóvása.
Te biztos szereted az adó forintjaidból a rongálókat, park széttaposókat támogatni.
Ezért tart itt az ország. (:-))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.07. 15:39:04

@Kulics: mint ahogy elkerulni a parkolasi dijjat:)
ott hagytja agyerket a tuzo napon, hogy ne kelljen fizetni, amit masnak kell , erdekes felfogas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.07. 15:41:44

na emmellett ilyen buzi parkolasi rendszerrol eletemben nem hallottam
tulajdonkeppen nem is ertem, hogy mukodik
az egy vicc, hogy el kell mennem 1-2 itcat, hogy vegyek cetlit
azutan magamnak lukasztom
beteszem a kocsiba
a parkoloorok meg lesik
vicckategoria

Charles63 2013.08.07. 15:51:10

@Kulics: Az nem zavar, hogy a füvönparkolást nem én csináltam, és már kétszer is leírtam, hogy elítélem?

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.07. 16:12:48

@hagyma: Van ennél jobb is! Budakeszin az önkormányzathoz kell elmenni, és megvenni a jegyet, utána parkolhatsz:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.07. 16:20:09

@metal: Budakeszin egyaltalan minek kell parkolojegy?
felenk ahol megallok van egy oszlop, oszt bedobom a lovet
ketsegtelen, hogy kell hozza 25 centes, vagy bankkartya
parkolohazban meg van portas

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.07. 16:24:35

@hagyma: Gondolom azért, mert sokan használták "P+R"-ként a parkolókat, mert ott átszálltak BKV-ra. És ebben forrást látott az önkormányzat. Tele sose voltak ezek a parkolók (már ahogy elmenve mellettük láttam), tehát a szokásos érv nem játszott:)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.07. 17:39:47

Ezt a remek rendszert a miskolci volt-volt fideszes polgármester és a sleppje vette, tán Izraelből. Vagy egy hétig tanulmányozták a rendszert helyben.
Aztán ők adták el más magyar városnak. Vagy legalábbis, amikor kérdőre vonták őket ez volt a duma, hogy ők nem nyaraltak közpénzen, hanem egy értékes licencet vettek, amin majd a város szarrá keresi magát, amikor eladják ezt a többi lúzer településnek.

De tudtommal Szeged baszott fizetni érte, volt per is, ahol tán a szegediek nyertek, merhogy hiába pont olyan a szegedi parkolójegy, mint a miskolci, de a parkolójegy nem áll szerzői jogi oltalom alatt.

Na, most ezt cumizzák a szegediek, azóta már Miskolcon is a jó kis pénzbedobálós-sms-es parkolás van.

telkoe 2013.08.07. 17:52:05

@Charles63: Egyszerubb bizonyitani hogy a fure parkolassal szabalytalankodtal, mert ott a kocsi fenykepe eleg, a rokkantkartyanal meg elo kell szedni a vezetot es meg mindig hivatkozhat ra hogy a rokkant nagymamat vitte oda / hozza el. Ettol meg ugyanolyan tahosag marad a fure (helyere) parkolni meg akkor is ha te csinalod es nem kellene pampogni ha megbuntetnek erte.

@hagyma: Becsben is ugyanilyen cetlis rendszer mukodik, ott nem lukasztani hanem tollal beikszelni kell.

Charles63 2013.08.07. 17:58:16

@telkoe: Most harmadszor írom le: nem én parkoltam a füvön hanem egy kollégám!

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.07. 18:16:04

@Charles63:
csúnya dolog a fűre parkolni. A gyermekeid földjét teszed tönkre a fűre parkolással. Én soha nem tennék ilyet.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.07. 18:20:27

Mert mindenki, aki a fűre parkol, azt mondja, hát csak pár szál fű, úgyis újra kinő! De nem nő ki, mert jön az újabb autó, az is kiírt pár szál füvet, és így tovább, és nem marad zöld, és így pusztítják az esőerdőket. A gyerekeinknek meg ezért nem marad oxigén!!!

telkoe 2013.08.07. 18:44:20

@Charles63: Viszont te pampogsz azon hogy a parkoloeellenorok nem elmentek mellette hanem a taho kollega megkapta a neki kijaro seggberugast.

A te kis vilagodban ugy vegzed a munkad hogy ha latsz ilyet vallat vonsz es leszarod ezert a nagy sipakolas ha a parkoloor / kozteres rendesen vegzi a munkajat.

McZozo 2013.08.07. 20:02:20

a pesti parkolocegek is szemetek de egyszer volt szerencsem nekem is szegedhez es valoban az minden kritikan aluli. bar engem nem buntettek meg, de ettol a rohangaljunk a ujsagoshoz a cedulaert majd lukasztgassyuk ki technikatol en is elhultem. ha mar lehuzzak az embert azert ami anno a mi adonkbol epult himihumi politika kozeli cegek. ako rlegyenek mar kedvesek egy nyomorult automataba legalabb beruhazni. botrany nem tudom ezt miert hagyjak ott az emberek. bar ez az egesz orszagban ervenyes

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.08.07. 20:28:55

Na, fiúk/lányok!
Véleményem fontos, ezért megosztom veletek! :D

Mikor Szegedre utaztam, előtte jól megnéztem, hogy van-e helyi parkolómaffia, majd jól megnéztem, miként működik. Aztán megláttam, hogy mekkora Szeged és jól elhajítottam a kocsit a zónahatártól néhány utcányira. A rendszer szimpatikus volt annyiban, hogy nem jársz úgy, hogy a 10 méterre lévő automatából nem szabad venni a jegyet, hanem az utca végén lévőből, mert az másik utca automatája...
Továbbá azért is szimpi volt, mert a zónahatáron tudtad, hogy milyen zónában vagy (nem úgy, mint pöstön, hogy szart sem jelez a zónatábla, csak hogy zóna van).
De ezt én is becoptam volna, ha nem lettem vón ócójancsi.

passziv 2013.08.07. 21:24:00

Leragadtam a külföldi rendszámos autóelszállításos sztorinál. A mi városunkban minden külföldi rendszámos autó ingyen parkolhat. Legtöbbször papír- és műanyagzacskó-takarékossági okokból nem is kapnak mikuláscsomagot, de ha mégis, akkor - kivéve, ha naiv turisták - bevágják az első kukába. Nincs autóelszállítás és hasonlók. Viszont a magyar rendszámosokat öt perc időtúllépés esetén is büntetik, de csak azért, hogy mindenki láthassa', ebben a városban rend van.

Vladimir Harkonnen 2013.08.07. 22:30:56

@Hartmy: Bizony, hogy rajta van a jegyen! Sőt az is rajta van, hogy az autó bal oldali szélvédőjére kell kifüggeszteni úgy, hogy a hátsó fele is jól látsszon!

Nem vagyok szegedi, csak járok oda már vagy 20 éve rendszeresen. Ez a rendszer pedig már vagy 15 éves.

Vladimir Harkonnen 2013.08.07. 22:32:47

Ja és amikor még jegyet használtam, akkor vettem a benzinkúton még a külvárosban!

Vladimir Harkonnen 2013.08.07. 22:37:34

Tatabányán is az újságosnál kell venni parkolójegyet, de ott még SMS-sel se lehet parkolni idegeneknek! POntosabban lehet, ha előtte beregisztrálsz az önkormányzatnál...
Kérdeztem miért ez a szar rendszer, mire azt mondták, hogy állítólag egy kormányrendelet miatt nem lehet új SMS rendszert létrehozni.

holdlányka 2013.08.07. 22:49:38

Mi az, hogy nem lehet új SMS-es rendszert bevezetni?
Nem is kellene, mindenhol a jól bevált Mpark, vagy ahhoz hasonló rendszer kellene, mint ahogy az több városban működik. Egyszer kell beregisztrálni, illetve megvenni a kártyát, onnantól elég SMSt küldeni. Ha teszem azt, Debrecenben regisztráltál, ugyanúgy használhatod Esztergomban is.

A trollkodás és a döglegyeskedés minden parkolótársaság alkalmazottaira jellemző sajna, (biztosan jutalékos rendszer van), és az ügyfélszolgálatok segítőkészége is a nullával egyenlő, te egy utolsó csaló vagy mindenhol.
Ezeket a múlt századi papíros-lyukasztós szarságokat meg el kéne felejteni. A büntetésekből beszedett bevételből telhetne már egy normális automatás rendszerre. (Ezzel is vissza lehet ugyan élni, de mégis bizalomgerjesztőbb...)

A félszemű Télapó 2013.08.08. 09:23:25

@Charles63: Nem szép dolog a füvön parkolni!!!

2013.08.08. 09:29:34

@Charles63: persze hogy nem zavar ! én szórakozni járok a homárra.
Te miért ?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.08. 09:38:45

Aíííí, de szertném ezt a rendszert pesten! A kézügyességem jó, összevissza újraragasztgatnám nagy élvezettel.

manes 2013.08.08. 11:42:09

Egyáltalán miért is kérnek pénzt a rohadt,csaló társaságok? Mit tettek,tesznek azért,hogy pénzt kérjenek érte? Ők épitették az utcát,vagy netán takaritják? Lófaszt.

mt-03 2013.08.08. 13:00:46

csak ugy mondom becsben is hasonlo fecnis rendszer van, meg gagyibb, raadasul motorra is kell venni fecnit...

VT Man 2013.08.08. 15:22:26

Na, belökte már valaki ide, hogy Szeged MSZP-s város?

Szégyen ez a kaparós sorsjegyes rendszer.

lionking 2013.08.08. 22:04:55

Nemrég voltunk mi is arra
Sikerült is majdnem büntit szerezni, mert míg nyomoztunk hogy hol árulnak ilyen fos cetliket mert hogy kiírva az a legritkább esetben sincs a boltokra ahol venni lehet (nem is értem mért, hiszen biztos nem jószolgálati tett ingyér)
Szóval sikeres vásárlás után már vizslatás alatt volt az autó, de mivel még éppen jóidőben így felmondták a szöveget és lekamerázták a jegyet, és annyi. Kicsit beszélgettünk a 2 parkolósnéppel egészen normálisak voltak, mondták,mikor kérdeztem hogy mért ez az idiótaság a jegyekkel, hogy régebben voltak órák de állítólag a lakosság azaz az ott lakók járták ki, hogy ne legyen és ahelyett lett ez a jegy dolog.
Ami amúgy azért is lázítja a vért, merthogy Pesten sincs olyan drága parkolás (a vár és a Margitszigetet kivéve) mivel a sima parkolás 480 !!! ft /óra. A pesti marhadrága is "csak" 440.
Amúgy azt is mondták hogy a jegyet ELŐRE!!!! kell megvenni és nem ott rohangálni a belvárosban.
Ami megint nettó hülyeség, mert
1. ha először járok arra honnan a pék farkából kéne tudnom
2. ha váratlanul kell beautózni és parkolni, akkor szintén hogy vegyek már előre jegyet?
értem én hogy minden magyar és persze arra járó külföldi autós vegyen minimum 1-2 db. jegyet mert hátha kell, és így elég jó pénzekkel támogatja a szegedi parkoló társaságot, de talán mégsem ez a megfelelően jó megoldás.
Az egész rendszer kompletten idióta és nagyon szar a jegyek kitépkedése meg röhejes oltári barom, egy órát tudsz kitépni, a következő jegyen meg folytathatod azt meg úgy kell tépni hogy a folytatása legyen az elsőnek és így szép kis "virágoskertet" gyárthatsz a szélvédő mögé.
Egy szép város tele idióta dolgokkal...

telkoe 2013.08.09. 14:28:44

@lionking: Hat meg ha egyszer elvetodsz Becsbe abbol mekkora csodalkozas lesz....

Megoldó 2013.08.09. 22:07:26

Egyre jobban megértem a terroristákat, sőt!

Untermensch4 2013.08.13. 20:55:39

egy csak egy hozzászólót olvastam aki eljutott a probléma gyökeréig. miért is kell fizetni? ha kibogarászod a céges betűket/helyiönkormányzati renndeletet akkor "parkolási szolgáltatás". a parkolást értem. mi a szolgáltatás benne? a parkolóhely közterületen van. ők takarítják? nálunk igen, ha nem áll ott senki a megadott időben, ha igen akkor megbüntetik. ők építették? ha igen, akkor sem magánbefektetésből. végül arra jutunk hogy a "szolgáltatás" az hogy ha takarítási időben parkol valaki azt megbüntetik, ezért egyéb nappali időszakokban mindenkinek fizetnie kell. a közterületért amit egyébként a befizetett adónkból tartanak fenn. alternatív megoldás: közlekedés kétkerekű segédmotoros kerékpárral. az ingyen parkolhat, olyan helyeken is ahol autó nem.

cao 2013.09.03. 09:23:51

Egyetértek az általános felvetésekkel. Elég nagy szégyen ez a parkolási rendszer... Édesanyámat egy évvel ezelőtt pont úgy büntették meg, hogy kisbolt után kajtatott a szomszédos utcákban.
Szerintem abszurdum azt is elvárni, hogy ha egy Magyarországon élő magyar ember autóval meg akar látogatni egy olyan magyar várost, ahol még nem járt, minden egyes alkalommal kénytelen legyen megnézni minimum a város honlapját vagy más módon utánakutatni, hogy hogyan kellene parkolnia. Kinek jutna eszébe egy ilyen rendszert sejteni bárhol?
Egy hónapja külföldi barátaimmal is voltam Szegeden, az egy évvel ezelőtti esetből kiindulva már okosabbak voltunk, de az is elég kellemetlen volt, hogy szinte kiabálnom kellett a saját barátaimmal, fogják már fel, hogy a kocsi mellett kell maradnia valakinek (és esetleg menniük pár kört a kocsival, ha feltűnik egy közterületes), amíg én elmegyek 10 percre jegyet keresni - szegények nem értették, egy szép városban miért nem sétálhatnak velem mind. Én sem értem persze, de ez van.
Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de én a tábla alatt kiírva nem láttam, hol van a legközelebbi bolt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.09.03. 19:37:06

@cao: Az nem abszurd, hogy ha beteszed a lábad egy település közig. határán, már tisztában kell lenned az összes helyi önkormányzati rendelettel?
süti beállítások módosítása