Tékozló Homár

Fizetős MMS kézbesítés nélkül a Telenornál

2013.08.23. 16:21 | jackyll | komment

Lacc nem érti, hogy mire számolta fel a Telenor az MMS-díjat, amikor a saját honlapjukon tudta volna megnézni édesanyja üzeneteit, tehát kézbesítés nélkül:

Flottás csomagunk van a Telenornál, egyébként nagyon kedvező díjakkal. Nemrégiben azonban a következő történt: édesanyám, aki a számlatulajdonos, küldött nekem 2 MMS-t. A telenor küldött nekem erről értesítést, de ha a képeket látni szeretném, regisztrálnom kell az internetoldalukon, ott megnézhetem. Eltelt néhány óra mire lehetőségem lett volna regisztrálni. Mivel nem vagyok előfizető, nem tudom a szolgáltatáshoz tartozó jelszót, édesanyám pedig épp nem volt elérhető. Utána a helyzet aktualitását vesztette. Ami viszont feldühített, hogy ez a 2, lényegében el nem küldött üzenet a számla szerint 280 Ft-ba kerül két azonos flottán belüli, egymással ingyen beszélő telefonszám között. Ergó, a telenor olyasmiért számlázott, amit nem teljesített. Náluk nem reklamálok, valószínűleg nem is értenék, miért nem jó nekem az internetes megtekintés - nem olvastam Üzletszabályzatot, de az MMS józan parasztész szerint telefon és telefon között kellene működjön.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fausto(tm) 2013.08.23. 16:35:18

Az anyuka elküldte, a fia telefonja nem tudta fogadni, valószínű nincs aktiválva az MMS szolgáltatás vagy nincsen beállítva a telefon. Nem hinném, hogy a telenor a hibás.

Mákony Béla 2013.08.23. 16:44:06

Na jó, posztoló, ezt azért felejtsük már el.

A szolgáltató baromira nem felelős azért, hogy a címzettnek nincs jól beállítva a telefonja az MMS fogadáshoz. Defaultból egyébként jó a beállítás, ha tőlük veszed, nem kell elnyomkodni, és jó is marad.

Elküldte a telenor az MMS-t? El.
Meg tudod nézni? Meg.

Egyébként meg szinte biztos vagyok benne, hogy nem kell tudnod az előfizetői jelszót az MMS webes megtekintéséhez. Legalábbis pl. a vodánál nem kell, kapsz egy webcímet és a telefonszámoddal be tudsz lépni + esetleg van valami egyszeri SMS azonosítás hozzá.

Hartmy 2013.08.23. 16:45:12

2

Lacc térjen vissza szikratávíróra.

Mákony Béla 2013.08.23. 16:47:07

Telenor ÁSZF - szerintem elég egyértelműen fogalmaz:

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a tekintetben, hogy az MMS-üzenet megérkezik a
fogadó Előfizető mobiltelefonjára, azonban kiszámlázza az üzenetküldés díját, ha
 a fogadó Előfizető nem rendelte meg az MMS szolgáltatást, vagy ha mobiltelefonja
nem alkalmas MMS-üzenetek fogadására;
 amennyiben az MMS nem létező hívószámra lett elküldve;
 a címzett nem ismeri az MMS-üzenet fogadásának (letöltésének, elolvasásának)
módját;
 a címzett mobiltelefonjának vagy egyéb műszaki berendezésének memóriája megtelt,
és ezért a készülék vagy berendezés nem képes újabb MMS-üzenet fogadására;
 a címzett nem kapcsolja be mobiltelefonját vagy egyéb műszaki berendezését, vagy a
szolgáltatási területen kívül tartózkodik a tárolási idő alatt (annak elteltével ugyanis
az üzenet automatikusan törlődik a Szolgáltató MMS-központjából);
 a címzett nem tartózkodik a Szolgáltató mindenkori lefedettségi területén;
 illetve ha az MMS megérkezését valamilyen más, a küldő vagy a fogadó Előfizetőnél
felmerülő ok akadályozta meg.

hobbitroll 2013.08.23. 16:51:10

ugye nem ez lesz a hétvégi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.23. 17:23:34

"valószínűleg nem is értenék, miért nem jó nekem az internetes megtekintés - nem olvastam Üzletszabályzatot, de az MMS józan parasztész szerint telefon és telefon között kellene működjön."
Nem, viszont számlázni a küldőnek illene, nem annak, aki megnézi.
Meg igen, MMS képes telón meg kéne tudni nézni.

@Mákony Béla: Hát a Telenor bekaphatja, mert OK, hogy ez van az ÁSZF-ben, de ez méretes faszság. OK, ne vállaljanak felelősséget, de ne számlázzanak, ha úgy kapsz MMS-t, ha nem fizettél rá elő. Honnan tudjam, hogy ha valakinek küldök, annak elő van-e fizetve?

Supreme* 2013.08.23. 17:34:12

Anyuci elküldte az mms-t tehát ő fizeti a költséget, nem a fiacskája, tehát a szolgáltatást igénybe vevő tudta használni a szolgáltatást. Hol a hiba?

A poszttolót lehet már?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.23. 17:35:01

@Mákony Béla: Ja tényleg, azt nem írta, hogy kinek került 280-ba. Ha a fogadónak, akkor tartom, amit mondtam, ha a küldőnek, akkor tényleg nincs igaza a postolónak.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.08.23. 17:35:03

Egy Aldi háziasszony megoldotta volna ezt a problémát.

Hartmy 2013.08.23. 17:38:27

@ColT: Én is küldtem már mms-t olyan telóra, ami mint később kiderült, nem tudta fogadni. Nekem számláztak, ellenben jó kérdés, hogy mi a megoldás rá. Azt hiszem telefonban állítottak valamit és utána működött, szóval postolónak ez most nem jött be szerintem. Mellesleg, ha írna a telenornak, akkor lehet, hogy ők elmagyaráznák, hogy hogyan is kell ezt megoldani.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 17:45:32

"Náluk nem reklamálok"

Hanem hol? Nem zeti sóhivatalba? Azért posztoló is érzi, ha nem is jutott el a tudatáig, hogy nincs igaza.

Nekem a zseblámpám nem tud MMS-t fogadni, mégis kiszámlázzák, ha valaki küldeni próbál. Mármint a küldőnek számlázzák ki, pedig nem tudom megnézni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 17:47:43

Tévedések elkerülése végett az ezer forintos zseblámpámban van GSM, tudok vele SMS-t küldeni, fogadni, csak MMS-t nem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 17:55:17

@Hartmy: Már mér ne világítana egy zseblámpa? Az 5-ös billentyűvel lehet aktiválni, szuper fénye van, nappal is látszik.

És van benne egy szuper rádió is meg valami szar játékok, meg 3 ébresztóra, meg határidőnapló. Butateló, de nálam többet tud.

Azt gondolom, hogy panaszt teszek, mert nekem a játékok meg a határidónapló nem kell, lehet, hogy a felét, 500 forintot visszaadnak.

Hartmy 2013.08.23. 17:57:33

@atpijkamo: Nekem okosnak mondott telefonom van, de jelen helyzet szerint én többet tudok remélem. Mondjuk akárhogy nyelem le a sim kártyát és utána nyomogatom a tenyerem, valamiért az én GSM funkcióm nem működik. Lehet mégis okosabb a telefonom.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 18:00:56

@Hartmy: "én többet tudok"

OK. Ha két perc alatt átállítod cirilbetűsre, akkor elhiszem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 18:10:27

@Hartmy: Persze. Okosabb vagy nála, secperc alatt megoldod. :))

hobbitroll 2013.08.23. 18:18:09

@atpijkamo: akkor annyira nem lehet buta :D

Hartmy 2013.08.23. 18:18:48

@atpijkamo: Ok, megvan. nagyjából 1 perc kell hozzá, ha tisztában vagy a telefonnal. Menü/beállítások/nyelv és idő/ régió beállítása és ott ki lehet választani egy cirill betűs nyelvet. De nélküle telefonálni még mindig nem tudok :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 18:31:43

@Hartmy: Na büszke vagyok rád! Elég okos vagy hozzá, megérdemled a telefonod.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 18:32:53

@hobbitroll: Monygyuk köbgyököt gyorsabban von nálam, de a "hülye" szóra én több szinonímát tudok.

Aureliano Buendía 2013.08.23. 18:41:08

Én pont ma küldtem hülyetelefonról tesómnak okostelefonra, ő is csak linket kapott. Ez valami nagy összeesküvés lehet.
Ja, szintén egymás közt ingyér beszélős csomag. A Telenor monnyon le! Csakis blúfon 33 forintért.

A kép amúgy egy Schenk vendégfogadó, ma raktam össze. Kb ez: p2.vatera.hu/photos/54/6f/2ba6_1_300.jpg

Hatalmas élmény volt, és jóvátehetetlen károkat szenvedtem, amiért az én drága vérem nem kapta meg. Ha kell, Strassbourg-ig megyek a Zigazamér!

Atörökk 2013.08.23. 19:04:13

Minden jel szerint a józan észt a Telenornál kikezelték.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.23. 19:11:06

@Hartmy: Igaz. Az nem tiszta, hogy most akkor kinek számlázták? Ha a küldőnek, akkor jogos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.23. 19:14:56

@atpijkamo: +1.
Sosem veszek olyan telót, amiben nincs zseblámpa lehetőség.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.23. 19:16:19

@ColT: Lehetőség, piha! Egy baromi erős ledje van erre a célra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.23. 19:42:19

@atpijkamo: Lehetőség. A C5-ösömre kellett egy app, ami a vaku helyett levő ledet használja zseblámpának.
Gyárilag nem tudja. De az nem zavar, csak lehessen megoldnai.

CID 2013.08.23. 23:56:10

Lófasz! Olvasni, értelmezni, a te esetedben mégegyszer értelmezni, aztán ha jogos a kritika fikázni. Ha nem így teszel, ostobának tűnsz, mint jelen esetben. ;)

Mákony Béla 2013.08.24. 09:04:24

@ColT: normál díjas belföldi forgalomnál nem létezik olyan, hogy a fogadó fizet. Mindig a hívást/üzenetet indító félnek számlázódik.

Egyedül emelt díjasnál van olyan, hogy előfizetsz díjköteles fogadott üzenetekre, de az más sztori.

Mákony Béla 2013.08.24. 09:05:32

@hüjehalyó:
Mer' egy vendégség mindig óriási kihívás, de maj' mi megmutassuk, hogy lehet jobban, szebben, okosabban!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 09:16:04

@Mákony Béla: Akár létezhet is, mert a telefoncégek mindenre képesek :D A postoló meg hülyén fogalmaz.

bekbórd! 2013.08.24. 09:33:04

Az ajánlott levelél is ugyanannyiba kerül a feladónak, ha a háznál vették át, ha a postán.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.24. 09:45:28

@Mákony Béla: "belföldi forgalomnál nem létezik olyan, hogy a fogadó fizet"

Más, fejletlenebb országokban van olyan, hogy a fogadó fél is fizet.

2013.08.24. 11:07:31

az volt már hogy a júzer a hibás mert a szar telefonján nem tudta fogadni az mms-t ? mart akkor nem mondom :-)

ememest csak őstermelőtől

napalm 2013.08.24. 13:28:27

van még olyan aki mms-eket küldözget??!!

Mákony Béla 2013.08.25. 20:43:04

@atpijkamo: Pl hol?

Én nem tudok róla, nem tudom elképzelni, hogy ilyen legyen, értelmes jogszabályoknak nem szabadna ezt engedni, mert szinte kizárólag panaszt és visszaélést eredményezne.

Hogyan akadályozod meg akkor azt, hogy valaki véletlenül/szándékosan a te kontódra küldjön neked egy üzenetet?

Mákony Béla 2013.08.25. 20:45:28

@atpijkamo: Max olyat tudok elképzelni, hogy az MMS letöltéséért számláznak GPRS adatforgalmat, de az nem ugyanaz

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.25. 20:47:14

@Mákony Béla: Usában.

Az a logikája, hogy aki urizál (mobilozik), az fizessen. A hívó fél nem tudja, hogy mi van a túlvégen.

Visszaélés? Ha nem akar vele beszélni, nem veszi fel.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.08.26. 08:52:23

a vodafone-nál lehet kérni, hogy sms-ben küldjék ki az mms-beállításokat. ingyenesen kiküldik, el kell fogadni, és attól kezdve lehet mms-t fogadni. szerintem a telenornál is lehet ilyet kérni. ha nem, akkor a honlapjukon meg kell nézni a szükséges paramétereket, és bepötyögni a telefonba.

shimizu 2013.08.26. 13:10:43

mibe fogadunk, h a csomag nem tartalmazza az ingyenes MMS-t? Kizárólag a beszédet, esetleg SMS-t.
Amúgy meg anyuci küldte, őtőle az adatcsomag elment, tehát kiszámlázhatja neki a cég.
gyerek meg állítsa be/aktiválja az MMS szolgáltatást. nem mai találmány és mégsem tudja, h kellene? netet is be kell állítani, mielőtt használni kezdjük...

kacaj hangosan 2013.09.05. 23:03:38

édes jó istenem...

elküldte az mmst? el.
Megkapta? meg
Hova ment? netre
Megkapta? meg
MEgnézte? nem
Ki a hibás? PerszehogyaszerencsétlenTmobile
süti beállítások módosítása