Roland egy hónapja várja, hogy elkészüljön a félig előre kifizetett redőnye, de valami mindig közbejön:
Kedves Négy Évszak Hővédelem Bt.! 2013. augusztus hónap végén a barátnőm ------- ------- a weboldalukon keresztül leadott egy megrendelést önöknek, XY személyes kiszállása után megkaptuk önöktől az árajánlatot, amit elfogadtunk. Abban állapodtunk meg, hogy az ár felét előlegben fizetjük (17.000 Ft) aminek teljesítése után 2 héttel meg fog történni a redőny felszerelése. Az előleget 2013. szeptember 2.-án elutaltam, aminek az előleg számláját XY ígérete szerint elpostázta, de azt sem kaptam meg mostanáig. Türelmesen vártam, míg szeptember 19.-én XY azt mondta, hogy szombaton, azaz szept. 21.-én elkészül végre a redőnyünk és még a hétvégén megtörténik a felszerelése, de legkésőbb jövőhét hétfőn. Azóta minden napra kapok egy ígéretet, hogy kijönnek, de redőnyöm az sajnos azóta sincs.
Csak a mai napon kaptam ígéretet 15:00 órára, de nem jöttek, XY ürügye most az időjárás volt (enyhe esőzés), ami miatt csúsztak a szerelő kollégai (volt már ürügy a telefonja meghibásodása amivel próbálta palástolni, hogy sosem hívott vissza az ígéretei ellenére, de a dugóban araszolás miatt, sem tudtak egyszer sem eljutni, hozzánk szerelni...), de ígérte, hogy 17:00 órára itt lesznek. Nem voltak, ígérte, hogy akkor 18:00-kor, aztán 19:00-kor, na ekkor durrant el az agyam és "kedélyesen" megkértem telefonon, hogy most már nem szükséges számon kérnie kollégáit, hogy miért nincsenek még itt, hanem tegye meg, hogy elfogadja a redőnyön megrendelésének lemondását és visszautalja az előlegként befizetett összeget, amire válaszképp "rendben, majd visszaküldöm", rövid, tömör és nem utolsósorban bármi bocsánatkérő kifejezést mellőző tőmondattal válaszolt.
Ez úton jelezném, hogy az utalásra október 1.-ig vagyok hajlandó várni, ha kedd reggel még nem lesz a számlámon a 17.000 Ft amit előlegként befizettem, akkor kénytelen leszek a fogyasztóvédelmi hatóság segítségéhez fordulni.
UPDATE 10/03: Hepiend, Roland visszakapta az előleget, és már redőnyre sincs szüksége:
Rettenetesen szégyellem magam, de XY úrtól kellett megtudjam, hogy az írásom kikerült a tékozlóra. Reggel a hívása ébresztett és duruzsoló hangján, kérte, hogy mielőbb visszafizethesse az előleget készpénzben (a szept. 30.-ai "Jó napot. Du atmegy az utalas." sms-t valószínűleg félrecímezte).
Kérdezte, mikor tudnánk találkozni, az általam kijelölt időpont nem volt jó, szerette volna előbb tisztázni a dolgot és hozzátette, nem szeretne bonyodalmakat ezért töröljem a posztot, jeleztem neki, hogy nem áll módomban ilyet tenni, mert (sajnos) nem én szerkesztem azt, de erősködött, hogy én tudom törölni, én írtam, még a hozzászólásokat is tudom moderálni... A biztonság kedvéért átnéztem az oldalt, sajnos nem találtam ezt a lehetőséget. Talán most is bennem van a hiba?
Mindenesetre visszakaptam az előlegemet (hurray!), de elköszönés előtt azért még egyszer figyelmeztetett, hogy mindenféleképp töröljem a posztot a blogról, mert az ügyvédje nagyon bepörgött és neki amúgy sincs kedve meg idege, hogy bíróságra mászkáljon meg ilyenek. Érdekes, nem értem a bíróság hogyan került szóba, mert feljelentést nem tettem, de lehet megteszi helyettem, na mindegy. Örömömre szolgál a közvetett segítségük és az is, hogy a sok kommentelő felnyitotta a szemem, hogy van más módja is a sötétítésnek (-> csatolmány), így a probléma is megoldódott és a pénzem is megmaradt! :)
Az utolsó 100 komment: