Tékozló Homár

Önkényesen számlázza a semmit a Telenor

2013.11.15. 12:07 | jackyll | 52 komment

Sok suttyóságot kaptak idén a naiv ügyfelek a Telenortól, de talán mind közül a legarcátlanabb a töredék hónapok teljes értékű szolgáltatásként kiszámlázása. Honnan vették a bátorságot ehhez a nyilvánvaló lenyúláshoz? Jövőre átállnak az egy összegben előre fizetendő éves számlázásra?

Évről évre találkozunk olyan esetekkel, rossz gyakorlatokkal, amelyek miatt egy cég nevének hallatán  a „pofátlanul lenyúlás” , vagy szimplán fogyasztóellenesség jut az eszünkbe.  A negatív színben tündöklő cégek sorához kíván(?) csatlakozni egy új cég - a Telenor. FB posztok alapján esetem nem egyedi, de a magam példáját elmondom, ha időd engedi.

Családommal felmondtuk a Telenornál az előfizetésünket, a havi számlafordulót követő 2. napon. Történt ilyen már mással is, eddig nem egyedi az esetünk. Mi történik ilyenkor korrekt ügyintézés során? A szolgáltató a tört időszakra kiállít egy végszámlát, a felek az addigi szépre emlékezve korrekten búcsúznak egymástól. Ez más szolgáltatónál működik.

A cég régebbi gyakorlatát (ahol +pár nap elteltével szűnt meg a szerződés) megszüntette: mára a szerződés felmondáskor A TELENOR A TELJES HÁTRALEVŐ HÓNAPOT KISZÁMLÁZZA. Lehet családi csomagod (persze különdíjért a tagok között), +5 perces kedvezményed (persze különdíjért),  internet (persze különdíjért)  a párod csomagja mellett: lényegtelen. Bár felmondás után SEMMIT NEM VETTÉL IGÉNYBE, de MINDENT FIZESS  - nem két napra, hanem arra a teljes hónapra.  


Mindezt hogyan? Úgy, hogy a felmondást követően a telefonunk süket volt. Tehát a Telenor  NEM SZOLGÁLTATOTT SEMMIT – azonban FIZETNI KELL ÉRTE. Nem ezt hívjuk lenyúlásnak? Szolgáltatás – ellenszolgáltatás (teljes) aránytalanságának?

Törekszem a korrektségre: a Telenor  írásos véleménye szerint ők arra a hónapra megadták a lehetőséget arra, hogy kihasználjuk a havi előfizetésünket, mi mondtuk fel a szerződést. WTF?!

Szerinted ez hogyan volt lehetséges, s a válasz mennyiben korrekt, ha a telefonunk süket?

Na, viccet tovább: tájékoztattak arról is, hogy a korábbi tört időszakos számítás rengeteg félreértést eredményezett, ezért módosították az ÁSZF-et. haha…  Gondolom új előfizetőknek sem biztosítják  a tört időszak számítását, ott is kapásból rávernek minden új ügyfelükre egy teljes hónapot, még ha hó 28-i az előfizetés, akkor is. De ez csak olyan cinizmus részemről, amelyet a Telenor tanúsított irányunkba.

Az, hogy implicit módon lehazugoztak/lehülyéztek minket (nekik írt levelünkben utaltunk az ügyintézőjük felmondáskor tett szóbeli tájékoztatására, ti. jól tesszük, hogy számlazáráskor mondjuk fel az előfizetést – na, szerintük a szóban elhangzottak nem igazolhatóak: tehát vagy hazudunk, vagy az ügyintéző helyesen tájékoztatott minket, de mi hülyék voltunk kihasználni a teljes hónapot) már csak hab a tortán.

Szóval. A Telenor Etikus vállalatnak hirdeti magát. Kampánya is van a témában…. Ennek tükrében meglehetősen furcsa a gyakorlatuk, hozzáállásuk. Miért?  Valahogy nem tűnik korrektnek, s etikusnak (és hosszútávon  kifizetődőnek ) egy ilyen szolgáltatói magatartás.  

Levelem céljáról. Szeretném, hogy a címzettek is lássák: mindez bizony megtörténik. Ha nem változtatunk, később velünk, barátainkkal, ismerőseinkkel is újra megtörténhet. Amennyiben a Telenor előfizetés megszűnésével kapcsolatos számlázási gyakorlatát te sem helyesled, kérlek küldd tovább a levelet, valamint  tegyél egy +1 jelet a Telenor Facebook oldalára.

Nem többet, köszönöm.

Ja, még valami: amit az ügyintézéssel, hozzáállással a Telenor biztosan elért: a családban maradt két post-paid kártyára több pénz nem kerül. Nem nagy ügy. Eddig havonta ment rájuk 1500-1500 forint. Ment, múlt időben. A törtszámlás vitatott tétel  10000 forint. Lehet számolni, mennyire jártak jól…

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigmac 2013.11.15. 12:10:05

Elsőzni ősi mongól szokás...

Atörökk 2013.11.15. 12:13:07

Ez mindennek a netovábbja.

a kisvakond 2013.11.15. 12:17:55

Nem kellett volna felmondani a szerződést. Ilyen egyszerű.
Ezzel az állandó variálással az agyamra mentek. :o)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.15. 12:20:54

" A Telenor Etikus vállalatnak hirdeti magát. Kampánya is van a témában…. "
Az is, a befektetői felé biztos mindig fizet... :D
Userek hol érdeklik? :D

Manyecska 2013.11.15. 12:24:54

"később velünk, barátainkkal, ismerőseinkkel is újra megtörténhet. ":)
ezt valami ufós-könyvből meríthette? Komolyan, még most is ráz a hideg..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.15. 12:41:32

benne vana záeszefjükbe. zargassad meg vele az ombucmanót, asse kávézgasson már egész nap olyan nyugodtan.

Manyecska 2013.11.15. 12:42:15

@Rocco az erdei állat: ..ráadásul vécére se merek menni mer az előtt lépett be rajta kívülről a karbantartó tisztára mint idegenekről szóló filmben..Elég volt!..:D ON

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.11.15. 12:43:50

Gondolom benne van az ÁSZF-ben amit a szerződés kötéskor basztál elolvasni, most meg itt picsogsz.

Manyecska 2013.11.15. 12:45:36

Az volt már hogy benne van az ÁSZF-ben?

Darth Revan 2013.11.15. 12:45:56

Ha az elofizetesi dij tartalmas lebeszelheto/elsmsezheto/elinternetezhetoreszt, akkor azt jogosan szamlaztak ki, hiszen azt akar az elso 2 nap is felhasznalhattad.

helianthus 2013.11.15. 12:58:05

Ez pofátlanság. Szerintem. Àszf ide-vagy -oda. És szimpla lopás. Ha levonja a hónapot, akkor működjön addig a szolgáltatás. Kb az az eset, hogy kifizeted a kávéd és a pultos kislány megissza.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.15. 13:01:22

A norvégok és a svédek mostanában úgyis rendkívül erős retrográd ontogenezisen átesetten viszonyulnak az irányunkban. Felkészül: Finnország.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.11.15. 13:01:50

@helianthus: Miért lenne lopás?

Benne van az ÁszF-ben? -> Igen
elfogadtad szerződéskötéskor? -> Igen
Elolvastad? -> Nem

Nem lopás hanem user a barom. Ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.15. 13:05:33

@amsz: Jó, persze, nem lopás, "csak" jó erkölcsbe ütköző szerződés. Ami még mindig semmis.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.15. 13:06:04

@helianthus: csak nem gondolod tán, hogy azér van a világ hogy jól érezzed magad benne? hát még a bibliát is azzal kezdik, hogy elbacódott az egész egyazegybe. na látod :D :D

Manyecska 2013.11.15. 13:07:00

@amsz: én belenéztem az áeszefbe a ténél, hát ember legyen a talpán aki elolvassa, értelmezi, stb..:XD!

Manyecska 2013.11.15. 13:10:11

...még olyan is van hogy féltörthónap vagy mi:D..

Manyecska 2013.11.15. 13:11:35

@Kitalátor = másként_gondolkodó: arról hogy némelyek még egy köpködő lámát is megmásznának alkoholos befolyásoltság alatt??:P:D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.11.15. 13:12:31

bármi van a ÁSZF-ben, a teljesítés nélküli számla kiállítása csalás...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.15. 13:14:10

@Kitalátor = másként_gondolkodó: az lehet. de ha nem így történt vóna az eset, akkor most hiába keresnéd a zingyenpornót a neten, egy se lenne. kocsma se lenne meg veresbor se.

helianthus 2013.11.15. 13:20:22

@amsz: biztos, hogy ez volt benne és nem menetközben módosìtottak rajta? ???
@Art.No.88/36 PP: bevallom elkezdtem, de zavaros volt az egész. Kicsit sem éreztem, hogy nekem szól vagy az èn világomról. :O vettem egy okosságot belőle, szeresd felebarátaid, és ezt próbálom betartani. :) hű, de nehéz!!!

chloe queen 2013.11.15. 13:21:26

@amsz: az ÁSZF-be sem lehet ám mindent beleírni, mert attól még nem lesz törvényes, hogy aláírta mindkét fél (lásd bankok elleni perek).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.15. 13:23:31

@Art.No.88/36 PP:
Ingyenpornó: Nem szorulok rá (még?).
Kocsma: Tőlem mind bezárhatna, évek telnek el anélkül, hogy bemennék. Pedig most már a füst sem zavarna. Szeptemberben bementem kávézni az egyikbe (az volt a legközelebb a tanfolyam helyszínéhez), a következő képzési napra vittem kávét magammal.
Vörösbor: Az teljes mértékben (de nem mértéktelenül!) Istentől való. Olyan már a Paradicsomban is lehetett volna, ha nem türelmetlenkedik a mami.
@Rocco az erdei állat: Nem azért lettek az ősök kiebrudalva Paradicsomból. Ádám még nem olyan volt, de Évának lehet, hogy furcsa képzettársításai támadtak a kígyó hosszú, izmos, fürge teste láttán...

Atörökk 2013.11.15. 13:24:29

@Art.No.88/36 PP:
Nodea a Biblija az nem a világ :D

Atörökk 2013.11.15. 13:27:37

@helianthus:
Persze, mert a Biblia nem mondja meg, HOGYAN!44!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.15. 13:36:18

@Kitalátor = másként_gondolkodó: szimbolikusan vót értve a dolog, miszerint hiányozna-é nekünk a világ romlottsága ha nem tudnánk róla? mind1.

@helianthus: szerintem az teljesen rennbevan! :D

@atörökk: na most képzeld el ha mindent beleraktak volna átulcettig. semmi kihívás nem maradt volna nekünk, meg min vitatkozhatnánk akkor egymással ha minden egyértelmű lenne? :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.15. 13:39:30

@helianthus: Van abban még ellenségszeretet is! Amúgy meg nem szabad az elején kezdeni. Nem történelem- vagy természettudományi könyv az, hogy az elején legyenek a fogalmak definíciói!

Először Márk evangéliuma (az a legrövidebb), utána az Apostolok cselekedetei, majd az apostoli levelek, utána az evangéliumok, először Lukács, utána János és csak a végén Máté. Aztán a bölcsességi könyvek, majd a Királyok könyve és a kispróféták, utána a Kivonulás könyvétől végig ami kimaradt az Ószövetségből, és a végén a Teremtés könyve.

Aztán ha ülepedik pár évet, akkor az Ókeresztény írók (Szerk. Vanyó L.) II. kötete, az apokrif iratokkal, különös tekintettel az apokrif apokalipszisokra, mint műfajra és műalkotásokra, és a legvégén Jánostól a Jelenések könyve.

Ekkor jön rá teljesen az ember, hogy mennyire nem tud semmit az egészről.

Kezdheti a tematikus (nem szisztematikus) feldolgozást, az egyes írások összevetését, és amikor azt hiszi, hogy már valamelyest tájékozott, besunnyog egy tudós biblikus (pl. Fodor György) előadására. Akkor aztán nagy valószínűséggel megvilágosodik számára, hogy a felismert összefüggések, "igazságok" döntő többségét fordítási hibákra alapozta a kor és a környezet történelmének, kultúráinak, nyelveinek ismerete hiányában...

Atörökk 2013.11.15. 13:42:03

@Art.No.88/36 PP:
Olyan nincs, hogy mindig minden egyértelmű, vitatkozni mindig van min :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.15. 13:42:40

@Art.No.88/36 PP: Az a Korán volt egyes erősen fanatikus muzulmánok szerint, ezért gyújtották fel az Ókor legnagyobb tudományos gyűjteményét, az Alexandriai Könyvtárat. Mivelhogy ami lényeges, az benne van a Koránban, ami meg nem, az felesleges, tehát ártalmas.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.15. 13:44:44

@helianthus: ja, mint én, mikor süldõként méltatlankodtam az internetszolgáltatónak, hogy ne hajcsák már be egybe a többhavi elmaradásom, hisz' nem is használtam a nettet! (téleg nem) Nnah, tehát úgy vannak a dolgok ahogy vannak. Teljesen felesleges századjára is felhördülni. Nem pofátlanság, hanem üzletpolitika. Kennyt pedig megölték. Mit àllìtunk? Megöltèk. Mièrt? Mert szemetek. Viccnek jó, felnõtt embitõl komoly ábrázattal viccnek is rossz.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.15. 13:46:29

@atörökk: de van nincs!!! :D

@Kitalátor = másként_gondolkodó:

innen származik a híres mondás is: ki korán lelt, az maradt el! :D

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2013.11.15. 13:55:38

Én azt hiszem alapítok egy telekommunikációs céget.

Manyecska 2013.11.15. 14:21:15

@Robiekin: áfát igényeld vissza, gondosan!!:))

helianthus 2013.11.15. 14:35:15

@atörökk: :D
@Kitalátor = másként_gondolkodó: no drága, ha nekem ennyi időm vóna, akkor ezt mind meg is csinálnám. Így meg csak átolvastam az újszövetséget, mert hát azt azért mégis, meg az elején eljutottam valameddig, aztán letettem róla. Ha lesz olyan szerencsém, hogy megöregszem és időmilliomos leszek, talán nekifutok még egyszer. Az is lehet, hogy nem.

Kenderice 2013.11.15. 14:46:36

@amsz:
Nagyon tévedsz. Attól, hogy benne van még nem biztos, hogy törvényes.
Ha kifizetteti, köteles szolgáltatni is.
Szolgáltatás hiányában nem jár a díj, hiába van benne az ÁSZF-ben...

hüpike 2013.11.15. 15:42:34

@helianthus: igazad van. Ha fizetsz egy kávét, két perc múlva kimész a kávét pedig az asztalon hagyod, meddig őrizgessék? Amúgy mondták neki hogy számlazárásKORmondja fel, nem azután 2 nappal. Így járt.

EmmA 2013.11.15. 16:05:48

@hüpike:

1., értékesítési pont azt mondta, hogy jókor lett felmondva a szerződés. Ilyenkor kell, számlazáráskor.
Olvass.
2., ha kimegyek a moziból, akkor arra vissza is mehetek. Ha Telenor azt mondja, hogy teljes hónapra kell neki a pénz, akkor ne legyen süket a vonal. Azért nyújtsa a markát, amiért szolgáltatott. Amikor nem szolgáltat, azért ne kérjen semmit.
Gondolkozz.

hüpike 2013.11.15. 16:33:09

@EmmA: szóbeli tájékoztatás: jól teszik hogy számlazáráskor mondják fel = előzőleg tájékozódtak majd nem azt tették amit mondtak nekik. Gondolkozz. ;)

killerkaller 2013.11.15. 17:31:48

@Robiekin: Van pár fészekalja postagalambom, persze USB-s, hátszélben jobban hasít, országos lefedettségű, roaming megoldható

killerkaller 2013.11.15. 17:39:30

Fejlesztések: telenormálatlan ezután minden megkezdett perc után 1 órát számít

panic_button 2013.11.15. 19:31:23

Tkomnal kiszereles utan meg nyolc napot szamlaztak, kapjanak rezsicsokkentest meg tobbet.

megfigyelt 2013.11.15. 20:29:31

A Telenor által készített szerződés 7.4. pontja így szól "Jelen Szerződés kizárólag a Felek közös írásbeli megállapodásával módosítható. " ennek ellenére kaptam egy egyoldalú szerződésmódosítást amit nem fogadtam el mert a minden hálózatba történő teljeskörű lebeszélhetőséget ugy módosította,hogy 50% a saját 50% az egyéb hálózatba beszélhető le. A számlát az eredeti szerződés szerint fizettem erre megszüntette a kimenő hívásokat. Panaszt tettem a HIRKÖZLÉSI HATÓSÁGNÁL ahol a panasz kivizsgálását a 60 napról 90 re változtatta a semmiért fizetni kellett 3 000 ft eljárási díjat a SÓHÍVATAL számlájára. FERTŐ AMI EBBEN SZ ORSZÁGBAN VAN.

asdf 2013.11.15. 21:24:58

@Darth Revan: "Ha az elofizetesi dij tartalmas lebeszelheto/elsmsezheto/elinternetezhetoreszt, akkor azt jogosan szamlaztak ki, hiszen azt akar az elso 2 nap is felhasznalhattad."

Kulturalt helyeken ezt ugy szokas megoldani, hogy idoaranyositjak mind az elofizetesi dijat, mind a benne foglalt lebeszelhetoseget es internetet, es ha mondjuk ugy jon ki, hogy az elofizetes hetedik napjan mond fel az elofizeto, de a havi 200 ingyen percbol mar 150-et elbeszelt, a havi 500 mega netbol meg mondjuk 380-at, akkor az idoaranyos reszen tulit kiszamoljak a tulforgalmazasi dijakkal, majd pedig ezt osszehasonlitjak a teljes havidijjal, az ugyfellel pedig kifizettetik a szamara _kedvezobb_ dijat. Csak ezt ugye le kene programozni. Ja, meg akarni is kene ;), de ugy nez ki, sokkal egyszerubb lehuzni inkabb a tavozo elofizetot (meg utoljara).

silent76 2013.11.17. 18:36:23

Pre paid kártyátra gondoltál a post végén?
süti beállítások módosítása