Igazi magyaros megoldás csuklóból lopással gyanúsítani a vásárlót 16 darab, kiskereskedelmi forgalomban max. 2000 forint értékű, amúgy a Nespresso kávégép mellé csomagolt kávékapszula miatt, amit mindig szó nélkül pótol a gyártó. Most is ez történt, csak előbb:
A történet ott kezdődött, hogy a BestByte, Allee bevásárlóközpontban lévő üzletében vásároltunk egy Nespresso U kávéfőzőt, részben mert már régóta terveztük, részben mert levásárolható kupon akció is volt/van hozzá. Az elején minden rendben is volt, a kiszolgálás megfelelő, minden kérdésre válaszoltak. A végeredmény: mindenki boldog (mi hogy megvásároltuk, a Nespresso, hogy újabb biztos kapszulavásárlója van, és a BestByte is természetesen, mert eladta). Adminisztratívan is minden rendben: számla kiállítva, garancia lepecsételve, kupon kitöltve. Sajnos a gépet nem tudtuk rögtön kipróbálni, így 2 napig a dobozában állt. De végül eljött a pillanat hogy végre beüzemeljük. Itt kezdődtek a problémák, apróságnak tűnt, de elvi kérdés lett a végére.
Kibontás után sajnálattal tapasztaltuk, hogy a csomag részét képező 16 db Nespresso kapszula nem képezi részét a doboznak, egyszerűen nincs benne. Ok, gondoltuk van ilyen, így gyorsan felhívtam a Nespresso központi vonalát (mégiscsak az ő termékük, illetve a boltban is Nespresso hostessek szolgáltak ki). Rövid várakozás után tudtam is beszélni az egyik alkalmazottukkal, aki segítőkész volt, több lehetőséget is ajánlott a probléma megoldására: az Andrássy úti Nespresso Boutique-ban pótolják a hiányosságot, vagyis adnak egy ilyen 16 db-os csomagot, vagy felvehetem a kapcsolatot a BestByte üzlettel is (bár jelezték, hogy ott lehet nem lesz elérhető ilyen csomag).
Gondoltam mégis teszek egy próbát a BestByte-tal, mivel nekem közelebb esik. A biztonság kedvéért felhívtam őket, de ez a beszélgetés igen kellemetlenre sikeredett: Tárcsáz. Felveszik. Probléma elmond. Mondják hogy utánanéznek és visszahívnak. Eddig minden jó, DE visszahívás után megtudtam, hogy az állításom nem felelhet meg a valóságnak, és minimum rosszul érzékelem a kapszulák hiányát, bár véleményük szerint inkább az lehet a probléma hogy, idézem "elfogyasztásra kerül", mármint, és gondolom általam!
Szóval egy érdekes beszélgetés volt. BestByte álláspont szerint bizony-bizony két helyen is ellenőrizték a kapszulák meglétét. Egyszer az eladó, másodszor pedig a vevőszolgálat, amikor a garanciajegyet érvényesítette. Így hiba náluk nem keletkezhetett, egyszerűen kizárt. Pont. (Mindezt arrogáns hangvételben előadva.)
Sajnos átvételkor én sem bizonyosodtam meg a meglétükről, elfogadtam, hogy a csomagban vannak, és senki más sem ellenőrizte ezt kifejezetten (különben meglennének): az eladó ugyan kivette a kupon érvényesítésére szolgáló matricát, és tény, hogy a vevőszolgálat is kibontotta a dobozt, de csak a garanciajegy érvényesítése miatt.
Igazából az én állításom, vagy egyszerűen az a tény, hogy vevőnek problémája van senkit nem érdekelt. Mindenki összezárt a BestByte részéről, hogy itt ilyen nem fordulhatott elő. A dolog egyszerűen átfordult abba, hogy én vagyok a hazug és biztosan csak egy 16 db-os kapszulacsomaggal szeretném lehúzni őket. "Elfogyasztásra kerül" ugye, a szóhasználatukban. Illetve voltak még más cinikus megjegyzések is: "talán elveszett miután elvitte (?!)", majd pedig megjegyezték hogy az eladó a saját készletéből esetleg hajlandó lehet adni néhány kapszulát. Mintha valami jótékonysági rendezvényen lennénk és valami nagy kegyet gyakorolnának a szegény, általuk nem beszámíthatóank vélt vevővel...(higgye már el hogy ott vannak; biztosan ott kell legynek; lehet talán már megitta esetleg?) Nevetséges és egyben felháborító és abszurd is.
Zárójelben megjegyzem hogy a 16 db kapszula kb. 2.000 Ft értéke sem zavarna, de ez a hozzáállás egyszerűen nem elfogadható. Soha, semmilyen körülmények között. Persze a kapszulák hiánya némi kellemetlenséget okoz: nem lehet végigkóstolni a kávéválasztékot, így dönteni sem tudok arról milyen kapszulákat rendeljek.
Félreértés ne essék, a Nespressoval nincs problémám, jól reagálták le a helyzetet, konstruktívak voltak. A BestByte hozzáállása viszont kritikán aluli, minősíthetetlen. És ez itt a gond.
INSTANT UPDATE: Az Andrássy úti Nespresso Boutique -ban sikerült orvosolni a problémát, és remélem lesznek némi ráhatással a BestByte ügymenetére is. Már az is elég lenne ha ilyen esetekben a BestByte egyből továbbirányítaná az ügyfelet a Nespresso-hoz, mivel az eset tanulsága szerint önmaga képtelen megfelelő emberi kommunikációt folytatva eljárni ilyen ügyekben.
Persze ez nem lehet megoldás az egyéb termékek ügyfélpanaszainak rendezésére. Erről viszont tapasztalatom nincs, így az is lehet hogy a BestByte egyébként a világ legjobb ügyfélszolgálatával rendelkezik, csak én vagyok ilyen szerencsétlen, hogy egy empátia és kreativitás nélküli, rosszindulatú alkalmazottal sikerült beszélnem...
Az utolsó 100 komment: