Tékozló Homár

Bónuszokért veszélyeztetik a metrózók életét?

2013.11.27. 12:28 | jackyll | 29 komment

metro.jpgEgy ideje heti rendszerességgel elfüstöl a 3-mas metró. Az Index lehozta egy metróvezető tapasztalatait, aki arra a végköveztetésre jutott, hogy - mint az élet megannyi területén - itt is szándékosan pusztították le életveszélyes szintre a létesítményt, hogy több támogatást kapjanak az államtól. Ezt már kétszer sikerült elérni, tehát ha Ön a közeljövőben egy kigyulladó metrón lesz kénytelen vesztegelni az alagútban, gondoljon a két éve a csődpánikban eltapsolt 15 milliárd forintra vagy "a stabil működésre és fejlesztésére" nemrég kapott 14 milliárd forintra, amiből bizonyára minden hibát azonnal orvosolni fognak - amint valaki meghal.

A járművek füstölésének több oka van. Az első az alagútmosás teljes hiánya. Az alagutakat már legalább egy évtizede nem mosták ki nedves mosással. Se a 2-es, a 3-as vonalon meg pláne nem. [...] A BKV szerint persze rendszeresen megtörténik a mosás –szóban. Még nyílván hamisítanak hozzá papírokat is, bármit.

A második problémakör a 2011 decemberében bevezetett, egész vonalra kiterjedő 60-as sebességkorlátozás bevezetése, elrendelése volt. A 3-as vonalon 1991 óta Automatikus vonatvezető rendszer (továbbiakban: AVR) működik, amely automatikusan vezeti a szerelvényeket,  más és más sebességtartományban.

A vonatszemélyzetek kézi vezetéssel vezetnek az AVR állandó kontrolálása mellett, amit a rendszer idegesítő, pittyegő, hangjelzéssel jelez, s amit nem lehet teljesen lehalkítani. Ez önmagában is stresszt eredményez, még ha nem is mindenkit idegesít e hang. Sokszor emiatt is történnek vészfékezések, ami nemcsak zajjal jár, hanem felveri a port a pályáról is. Azonkívül a járműveknek és az utasoknak sem tesz jót a felesleges rángatások. Automata közlekedésnél mindez nincsen.

Arról nem is beszélve, hogy az ilyen gyakori füstöléseknél a kézi vezetés komoly (akár végzetes) veszélyforrás is lehet. Ha ugyanis menetközben keletkezik füst vagy tűz, és pánik keletkezik, illetve a vezető megijed, vagy bevészfékez az AVR, s esetleg a leoldás lehetetlenné válik (vagy ha sikerül, az is időveszteség), akkor a szerelvény nem tud bejutni a következő állomásra az utasokkal.

A jelek szerint a teljes BKV-vezetőségét le kellene cserélni automatára, sőt az igazat megvallva a mindenkori kormány és a teljes bürokrácia végrehajtói feladatára is alkalmasabbak lennének. Minek jattolni a politikusoknak, amikor közvetlenül a népet is le lehet fizetni? Majd az interneten megszavazzuk, hogy mennyi ingyenkifliért engedjük fejenként, hogy évente 1000-1700 milliárd forintot lopjanak el a költségvetésből, ehhez telejsen felesleges a Parlamentet fűteni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.11.27. 12:32:21

Végre egy izgi téma!:)

Fausto(tm) 2013.11.27. 12:33:02

Ezt már korábban lehozta a BKV Figyelő is, ezek szerint azóta nem sok minden változott.

cobre 2013.11.27. 12:48:39

Ah, lekéstem a metrót. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.27. 12:59:12

Ugyanitt vasalódeszkára szaró tengerimalac eladó!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.27. 13:02:05

A metrózás nagyon jó dolog, de ügyeljünk arra, hogy használata közben ne gyújtsunk fel másokat ok nélkül.

Tisztviselőtelep 2013.11.27. 13:02:37

A BKV-nál... izé az Aldinál ilyen nem fordulhatna elő!

Faus to 2013.11.27. 13:02:50

@dr. phil. Sün‼ ツ: van több is vagy csak egy? És a deszka borítása ki van égetve?

ferand1979 2013.11.27. 13:05:54

ez egy vicc, hogy ennyi ideje egy nyamvadt metrót építenek.. Minek ennyi idő hozzá?
Van ahol 1 év alatt 40 km.-t építettek.. Itt a tizedét sem..

Faus to 2013.11.27. 13:09:21

@ferand1979: ha sok ember sokat lop akkor a munka helyett azzal foglalkoznak, nem a haladással. És a végén kb. olyan "sikere" lesz, mint az M6-os autópályának.

hobbitroll 2013.11.27. 13:12:21

nemelső, de nem is utolsó :P
amúgy érdekes? mert akkor talán még el is olvasom

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.27. 13:19:08

@Magyar seggbe NEMZETI KAPSZULÁT:
Egy darab van, páratlan lelet!44!

Fityelem!
Tarhonyaszedőket keresnek Hollandiába!
Jelentkezni: "Jó píííz!" jeligére a kiadóba.

ferand1979 2013.11.27. 13:19:28

eleve azt, hogy egy nagyvállalkozó (esetleg egy konzorcium) felvállalja a munkát, majd kiadja kisebb vállalkozóknak, akik kiadják tovább... Ez kicsit sejteti, hogy annyi éhes szájat kell betömni, annyi veszélye van annak, hogy a tovább-tovább számlázásokkor valakit nem fizetnek ki.. De követhetetlen az ára..
Lásd Margit híd felújítása.. 14 milliárdra taksálta a szakértői brigád, majd 21-ért vállalta valaki és ehhez képest majd 30-ba került....
több mint a duplája..
Közben a bankok is jól járnak az időközben felvett hitelekkel, meg a szakértők, ügyvédek, stb.. És a "kapavágás"-ra az eredeti összeg töredékét adnak.. A tényleges munkáért töredékét kapják csak

Manyecska 2013.11.27. 13:38:32

Javaslom, "matrózokra" kicserélni a "metrózók" kifejezést így nagyobb olvasoccsága lesz!:P:D

elwood 2013.11.27. 13:59:31

ráírták-e már a bkv jegyre mennyivel csökkent az idén a rezsije ?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.27. 14:31:43

@elwood: :))

Nem. A homlokodra fogják tetoválni. Már készül hozzá az alkotmánymódosítás.

elwood 2013.11.27. 14:35:04

@atpijkamo: seggig érő homlokom van. oda tetoválnám szívesen az összeset név szerint.

Aureliano Buendía 2013.11.27. 17:21:24

autóval járok
metrózni csak negyedévente kocsmázni:)

toportyánzsóti 2013.11.27. 17:39:09

Nem sokat számít ha a metróban is meghal pár ember,ha a kórházaink ezrével ölik a betegeket,hála a narancs idióták racionalizálásának!

CID 2013.11.27. 18:30:58

@uraaam: Negyed évente jársz kocsmázni, te szegény? Nem enged el a házisáfrány???:D

Aureliano Buendía 2013.11.27. 18:47:16

@CID: Engedne, én lustultam el (nagyon helytelenül amúgy) sajnos. De az bizros, hogy nagy élmény mindig metrózni (pont a hármas vonalán mozgok olyankor). Kicsit időutazás a fiatalkoromba. A metró, és az arcok ugyanolyan lepattantak, mint akkor, annyi a változás, hogy régen mindenkit könyvet bújt, most meg a kütyüket.

Utolsó két alkalommal bringával mentem el, a második betyáros volt, sikeresen hazateleportáltam magam bringástól:D

Aureliano Buendía 2013.11.27. 19:20:22

@szmoker (Homo Trollicus): :)

a legjobb itthon inni, persze rokonokkal ismerősökkel. Vagy olyanokhoz átmenni, akik gyalog sinscenek messze:D

Xezs 2013.11.28. 21:22:03

Le kéne már végre szakítani a BKV-t az anyacsecsről (az államról) és piaci alapokra helyezni.

Ami azt jelentené, hogy a részvényesek megvennék, azonnal kibasznák a felsővezetést a picsába és hozzáértőket ültetnének a helyükre.
süti beállítások módosítása