Egy ideje heti rendszerességgel elfüstöl a 3-mas metró. Az Index lehozta egy metróvezető tapasztalatait, aki arra a végköveztetésre jutott, hogy - mint az élet megannyi területén - itt is szándékosan pusztították le életveszélyes szintre a létesítményt, hogy több támogatást kapjanak az államtól. Ezt már kétszer sikerült elérni, tehát ha Ön a közeljövőben egy kigyulladó metrón lesz kénytelen vesztegelni az alagútban, gondoljon a két éve a csődpánikban eltapsolt 15 milliárd forintra vagy "a stabil működésre és fejlesztésére" nemrég kapott 14 milliárd forintra, amiből bizonyára minden hibát azonnal orvosolni fognak - amint valaki meghal.
A járművek füstölésének több oka van. Az első az alagútmosás teljes hiánya. Az alagutakat már legalább egy évtizede nem mosták ki nedves mosással. Se a 2-es, a 3-as vonalon meg pláne nem. [...] A BKV szerint persze rendszeresen megtörténik a mosás –szóban. Még nyílván hamisítanak hozzá papírokat is, bármit.
A második problémakör a 2011 decemberében bevezetett, egész vonalra kiterjedő 60-as sebességkorlátozás bevezetése, elrendelése volt. A 3-as vonalon 1991 óta Automatikus vonatvezető rendszer (továbbiakban: AVR) működik, amely automatikusan vezeti a szerelvényeket, más és más sebességtartományban.
A vonatszemélyzetek kézi vezetéssel vezetnek az AVR állandó kontrolálása mellett, amit a rendszer idegesítő, pittyegő, hangjelzéssel jelez, s amit nem lehet teljesen lehalkítani. Ez önmagában is stresszt eredményez, még ha nem is mindenkit idegesít e hang. Sokszor emiatt is történnek vészfékezések, ami nemcsak zajjal jár, hanem felveri a port a pályáról is. Azonkívül a járműveknek és az utasoknak sem tesz jót a felesleges rángatások. Automata közlekedésnél mindez nincsen.
Arról nem is beszélve, hogy az ilyen gyakori füstöléseknél a kézi vezetés komoly (akár végzetes) veszélyforrás is lehet. Ha ugyanis menetközben keletkezik füst vagy tűz, és pánik keletkezik, illetve a vezető megijed, vagy bevészfékez az AVR, s esetleg a leoldás lehetetlenné válik (vagy ha sikerül, az is időveszteség), akkor a szerelvény nem tud bejutni a következő állomásra az utasokkal.
A jelek szerint a teljes BKV-vezetőségét le kellene cserélni automatára, sőt az igazat megvallva a mindenkori kormány és a teljes bürokrácia végrehajtói feladatára is alkalmasabbak lennének. Minek jattolni a politikusoknak, amikor közvetlenül a népet is le lehet fizetni? Majd az interneten megszavazzuk, hogy mennyi ingyenkifliért engedjük fejenként, hogy évente 1000-1700 milliárd forintot lopjanak el a költségvetésből, ehhez telejsen felesleges a Parlamentet fűteni.
Manyecska 2013.11.27. 12:32:21
AtiSnatch 2013.11.27. 12:32:21
Fausto(tm) 2013.11.27. 12:33:02
Manyecska 2013.11.27. 12:33:23
cobre 2013.11.27. 12:48:39
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.27. 12:53:01
a kisvakond 2013.11.27. 12:54:55
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.27. 12:59:12
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.27. 13:02:05
Tisztviselőtelep 2013.11.27. 13:02:37
Faus to 2013.11.27. 13:02:50
ferand1979 2013.11.27. 13:05:54
Van ahol 1 év alatt 40 km.-t építettek.. Itt a tizedét sem..
Manyecska 2013.11.27. 13:06:32
Faus to 2013.11.27. 13:09:21
hobbitroll 2013.11.27. 13:12:21
amúgy érdekes? mert akkor talán még el is olvasom
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.27. 13:19:08
Egy darab van, páratlan lelet!44!
Fityelem!
Tarhonyaszedőket keresnek Hollandiába!
Jelentkezni: "Jó píííz!" jeligére a kiadóba.
ferand1979 2013.11.27. 13:19:28
Lásd Margit híd felújítása.. 14 milliárdra taksálta a szakértői brigád, majd 21-ért vállalta valaki és ehhez képest majd 30-ba került....
több mint a duplája..
Közben a bankok is jól járnak az időközben felvett hitelekkel, meg a szakértők, ügyvédek, stb.. És a "kapavágás"-ra az eredeti összeg töredékét adnak.. A tényleges munkáért töredékét kapják csak
Manyecska 2013.11.27. 13:38:32
elwood 2013.11.27. 13:59:31
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.27. 14:31:43
Nem. A homlokodra fogják tetoválni. Már készül hozzá az alkotmánymódosítás.
elwood 2013.11.27. 14:35:04
Aureliano Buendía 2013.11.27. 17:21:24
metrózni csak negyedévente kocsmázni:)
toportyánzsóti 2013.11.27. 17:39:09
CID 2013.11.27. 18:30:58
JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2013.11.27. 18:39:55
Aureliano Buendía 2013.11.27. 18:47:16
Utolsó két alkalommal bringával mentem el, a második betyáros volt, sikeresen hazateleportáltam magam bringástól:D
szmoker (Homo Trollicus) 2013.11.27. 19:04:07
Aureliano Buendía 2013.11.27. 19:20:22
a legjobb itthon inni, persze rokonokkal ismerősökkel. Vagy olyanokhoz átmenni, akik gyalog sinscenek messze:D
Xezs 2013.11.28. 21:22:03
Ami azt jelentené, hogy a részvényesek megvennék, azonnal kibasznák a felsővezetést a picsába és hozzáértőket ültetnének a helyükre.