Anita szerette volna kideríteni, hogy visszacserélik-e a Budaörsön az egy hónappal ezelőtt vásárolt, akkor 6 napja lejárt sajtot, de hiába nyomozta ki az ügyfélszolgálat titkos telefonszámát, mert elég hamar kinyomták:
Körülbelül egy hónapja nagybevásároltam a budaörsi Tescoban, de csak mikor hazaértem vettem észre, hogy a sajt amit vettem már 6 napja lejárt. Ezen annyira nem is húztam fel magam, legyünk jóhiszeműek, elfelejtették bevenni a pultokról előfordul az ilyesmi. Ráadásul a nyugta is megvolt a vásárlásról. Gondoltam felhívom a budaörsi Tesco ügyfélszolgálatát, hogy hogyan tudom becserélni majd egy nem lejárt szavatosságúra a terméket. Amiatt is beszélni akartam velük, hogy egy hónap múlva is be tudják-e cserélni a terméket, mert nem járok mindennap arra és kb. havonta szoktam egy nagyobb bevásárlást csinálni ott és akkor egybekötném azzal. Csak egy 700 Ft-os sajt miatt pedig nem akarok 10 km-t oda 10 km-t vissza leautózni, mert a benzinköltségem több lesz mint az egész probléma. Ezért ahogy korábban írtam úgy döntöttem felhívom az ügyfélszolgálatot.
Azaz felhívtam volna... A budaörsi Tesco honlapján egyszerűen nem elérhető egy telefonszám sem. Ha Google-be beírom, hogy budaörsi Tesco, akkor kidob egy telszámot: (20) 827 0000. Nosza, akkor ez biztos jó lesz, hívom egyből, majd a 4-es melléket kell választani vásárlói panasz esetén. Aztán kicseng... kicseng... és senki nem veszi fel. Legalább tízszer próbáltam különböző időpontokban: délelőtt, kora délután, késő délután, de semmi... (Itt jegyezném meg, hogy a budaörsi Tesco 0-24 órás, de vásárlói panaszkezelés csak négyig van, azaz inkább lenne). Ekkor már kezdett kicsit elszállni az agyam és most már csak azért sem hagytam annyiban a dolgot. Vissza a Tesco budaörsi honlapjára, ahol legalább egy e-mail címet kerestem, de nincs. Utána a Tesco főoldalán nagy nehezen megtaláltam a vevőszolgálatot (csak üzenetet lehet írni!), ahol leírtam a panaszomat.
Másnap e-mail-ben válaszoltak, hogy minden valószínűség szerint kezelni fogják a problémámat a lejárt termék és a nyugta ellenében (de nem mondták biztosra!) és, hogy máskor egyből a Vevőszolgálati pultnál reklamáljak. Kösz szépen és ha esetleg otthon veszem észre, hogy valami lejárt szavatosságú vagy nem stimmel vele valami (mint az esetek 90 százalékában)?!?! Kértem egy közvetlen telefonszámot a vevőszolgálati pulthoz a fentebb említett helyzet miatt (egy 700 Ft-os sajt miatt nem akarok 10 km-t oda 10 km-t vissza leautózni, hogy később is becserélhetem-e a sajtot stb.), amit megkaptam. Másnap hívom a számot: (20) 827 4173. Sokáig semmi, majd a harmadik-negyedik próbálkozásra felveszi egy nem túl kedves középkorú női hang a telefont. Elkezdem neki ecsetelni a fenti problémát és a mondandóm közben rámteszi a telefont!!! Na ezen nagyon felhúztam magam és ekkor döntöttem el, hogy írok Önöknek és a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnek is.
Utána még próbáltam elérni őket, de akkor már egyáltalán nem vették fel. Egy 700Ft-os veszteségért pedig nem fogok 1000 Ft-ot még benzinre költeni, hogy csak úgy érje meg ha megint nagybevásárolok náluk, mert akkor megint az ő bevételüket növelném, én pedig azt nem fogom azok után, hogy így állnak a vásárlókhoz. Tesconál az a panasz"kezelés", hogy ne tudj panaszt tenni, reklamálni... alternatív, de rendkívül hatásos módszer. Vagy talán hosszú távon mégse, mert én többet nem fogok vásárolni a Tescoban! Van egy francia Auchan nevezetű áruház 1 km-re tőlük, azt hallottam ott remekül kezelik a vásárlói panaszokat! Felveszik a telefont... Aztán majd a Tesco elgondolkodhat, hogy megérte-e...meg hogy hány hozzám hasonló vásárlót vesztettek már el amiatt, hogy nem veszik fel a telefont. Az is vicces, hogy a Tesco vevőszolgálati központja, ahonnan e-mail-ben válaszoltak nekem, pont a budaörsi Tescoban van... úgy tűnik még a "saját áruházukban" sem túl olajozott a panaszkezelés, akkor milyen lehet a többiben?!
Az is elgondolkodtató, hogy egy idősebb vásárló, mondjuk egy kisnyugdíjas, akinek nincsen internete, hogyan tud panaszt tenni, ha a telefont soha senki nem veszi fel?! Persze ha egyáltalán eljut odáig, hogy kinyomozza a hívandó számot... Felháborító, hogy egy ekkora multinál a vásárló tulajdonképpen csak egy zavaró tényező!
Az utolsó 100 komment: