Tékozló Homár

Újított a Vodafone: már a szerződést sem találják

2013.12.30. 11:58 | jackyll | 21 komment

Balázs flottás csomagjában a Vodafone lekorlátozta a lebeszélhető hívásokat hálózaton belülre. Minthogy erről nem értesítették a változtatás előtt, megreklamálta, és kapott havi 150 percet korlátozás nélkül. Illetve csak kapott volna, mert az erről készült szerződést már el is hagyták:

10 éve vagyok a Vodafone előfizetője. Jópár évig feltöltőkártyás, kb egy éve flottás. Különösebb gondom nem volt velük még, de amit az utóbbi időben megengednek maguknak az már durva. Sokszor a telefonos ügyfélszolgálat teljesen elérhetetlen. 2 óra várakozás után magától megszakad a vonal.

Az én kálváriám közel negyed éve kezdődött. A szolgáltató október elsején módosította az ÁSZF-et, amiben a havidíjban foglalt előtte bármilyen irányba indítható hívásokat korlátozta hálózaton belülre. Erről a változásról egyik kollégámtól értesültem október 3-án. A jogszabály szerint 30 nappal a módosítás előtt a számlalevélben kell értesíteni az előfizetőt a módosításokról. Megnéztem hát a számlákat. Ezekben van egy szép kis bekeretezett hely fenntartva, direkt az ilyen értesítéseknek. Szinte minden hónapban benne is van a felhívás, hogy mikor módosul az ászf és, hogy ez engem mennyiben érint. De az októberiről nem volt egy árva szó sem.

Felhívtam hát az ügyfélszolgálatot és bő fél óra várakozás után megkérdezhettem, hogy miért nem kaptam értesítést. Az ügyintéző azt mondta, hogy valamit újítanak a rendszeren és a számla mellékleteként kapom meg az értesítést az e-számla rendszerben pár napon belül. Persze ez a "pár napon belül" nagyon nem elégíti ki a 30 nappal korábban szabályt.

Pár napra rá hívott a Voda: felajánlottak 100 lebeszélhető belföldi percet. Méltatlankodtam kicsit, így feltornázták 150-re. Bementem a legközelebbi ügyfélszolgálatra, a szerződést aláírtuk és mindenki örül. Én örültem, mert kaptam 2 évig havi 150 percet. Voda örült, mert nem akadékoskodom tovább.

A következő számlánál, november 28-án viszont jött a feketeleves: a 150 lebeszélhető perc nincs sehol. Az ügyfélszolgálat nem vette fel a telefont másfél óra után sem, ezért e-mailben indítottam el a számlareklamációt. Ilyenkor ha a számla végösszegét reklamálom a fizetési határidő meghosszabbodik a kivizsgálás idejével, de kifizettem, mert korábban is volt már hasonló reklamációm és hiába hosszabbodik meg a határidő, azért a Voda serényen küldte a 600 Ft-os SMS-ben a fizetési felszólítást. A reklamáció mellé elküldtem a beszkenelt, mindkét fél által aláírt szerződést is.

A reklamáció kivizsgálására 30 napja van a szolgáltatónak a törvény szerint, úgyhogy a 29. napon jött a válasz.


Abban az esetben, ha Ön rendelkezik a 150 perc beszélgetés elfogadására vonatkozó aláírt dokumentummal, kérjük, szíveskedjen azt megküldeni ügyfélszolgálatunk felé, hogy mielőbb segítségére lehessünk!


Itt feltenném a jogos, de nem túlcizellált kérdést: Miért?
Ők hagyták el az eredeti szerződés náluk maradó példányát. Ők kakálják telibe, hogy én elküldtem nekik az első mail mellé. És még elvárják, hogy harmadszor is elküldjem, hogy megint várhassak 30 napot, mire nagy kegyesen válaszolnak. De nem azért, hogy megoldódjon a probélma, hanem mert így törvényszerű.

A szolgáltató súlyos gerincproblémáit támasztja alá az is, hogy egy későbbi telefonos beszélgetés során még engem néztek hülyének, hogy nem láttam az értesítést az oldalon, pedig az ott volt nyár közepe óta. De amikor elmondtam, hogy van egy október 3-án készült képernyőmentés az oldalról, ahol nincs semmiféle értesítés akkor visszavett a nagy arcából.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meta 2013.12.30. 12:05:40

1? voda? komolyan?

Rosszindulatú Vászka 2013.12.30. 12:06:39

Kofalárma.

Ne hisztizz, küldd el!

Atörökk 2013.12.30. 12:08:26

Nemzeti mobilszolgáltató kell, akárki meglássa. Még Stevie Wonder isch.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.30. 12:24:15

akkor most az a baj hogy el köll küldeni? ezidáig melyik bolygón teccett lakni?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.12.30. 13:10:59

Egyik se érzi és nem is fogja soha, hogy a lehető legirrevelantabb tényt képes kirakatba helyezve, elmaradhatatlanul közölni azzal, hogy TÍZÉV? Nem csak, hogy senkit, de még senkit se nem érdekel.

Találtam egy órát. Kászió, mutatós.

Black Hole 2013.12.30. 13:58:50

@Kellemes Zérókomponista: szerintem vágd földhöz jó erősen, majd tedd bele vízbe. Ha ezek után is működik, akkor elmondhatod, hogy van egy víz és ütésálló órád.

Black Hole 2013.12.30. 14:11:17

A vodka 1 jó cég. Kb 10 évvel ezelőtt voltam náluk, kb 3 hónapig. Volt valami olyan szolgálatatás, hogy használat után, mindig kaptak sms-t, a maradék egyenlegről (feltöltős volt). Egyszer szombaton jön tőlük 1 sms, hogy a maradék egyenleg mennyi. Az érdekes az volt, hogy nem is használtam. Pár óra múlva megint jön 1 sms, hogy a maradék egyenleg mennyi, pedig akkor sem használtam. Vasárnap este, meg jött 1 sms, hogy már le is fogyott az összes pénz. Reklamáltam, azt mondták, hogy ilyen nincs. Én meg mondtam, hogy de mégis van. A telefon végig a kezem ügyében volt, tehát nem a gyerekek voltak a hunyók. Szóval a sim kártyát kidobtam, oszt' azóta nincs velük semmi bajom.

Black Hole 2013.12.30. 14:13:53

@Black Hole: egy "m" betű helyett "k" betűt írtam, ha valakit zavar, akkor cserélje ki.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.30. 16:33:36

@Black Hole: "van egy víz és ütésálló órád."

:))

- Jenő! Kézeld, vettem egy ütésálló üvegtálat. Nézd, ha ledobom a földre... Ja nem, hőálló...

Mocsár 2013.12.30. 19:35:49

Ó te fogyatékos. Ha papírszámlád van, akkor a júniustól érkező számlák valamelyikével kaptad meg a tájékoztatást, ha meg e-számlád (mint ahogy nekünk is), akkor szintén júniustól, de elektronikus mellékletként. Ha voltál olyan szerencsétlen, hogy egyiket se nézted meg, akkor így jártál.

Core 2013.12.31. 05:05:32

@Eugenie Danglars:

Oh, Te szerencsétlen. A Vodafone értesítés mindössze annyi volt, hogy az ÁSZF változik és egy link. Igen, az emberek többsége dolgozik és élni szeretne, nem ilyen sz@rságokkal foglalkozni. Rengeteg szolgáltatást használunk, így le a kalappal, ha naprakészen olvasgatod az ÁSZF lexikonokat. Valószínűleg nagyon sok szabadidőd van.

2011. november 17. óta van egy olyan az elektronikus és hírközlési törvényben, hogy:

"az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg."

Ha lövésed sincs a dolgokhoz, akkor ne "fogyatékosozz", mert Te magad vagy az. Ezt a pontot épp azért vették fel a törvénybe, hogy a szerződéskor aláírt 15 Ft-os percdíjad másnaptól ne lehessen 150 Ft. A bármely hálózatba 100%-ban lebeszélhető havidíj 100%-ban hálózaton belül lebeszélhetőre módosítása mindennek nevezhető csak előfizető számára előnyösnek nem. Még egy apróság. Ha a ugyfelszolgalat.vodafone.hu oldalról töltötted le a PDF számlákat és nem az e-szamla oldalukról, akkor abban még ez a link sem szerepelt, pedig ugyanazok a számlák. Én például ezért nem tudtam a módosításról. 10 évig voltunk Vodafone ügyfelek, de ezzel a hulladék lépéssel otthagytuk ezt a bandát. Pont az ilyen szerencsétlenek miatt tesznek meg az emberekkel, amit akarnak. Ki kell állni a jogokért, mert a 2 éves hűségszerződés elfogadhatatlan, hogy rablánc legyen. A szolgáltató is vállalt, s ha nem teljesíti, akkor szopott és otthagyhatod következmények nélkül. Szerinted a szolgáltatókat érdekli, ha a Te életedben történik "gazdasági" változás és emiatt nem tudod teljesíteni a szerződésben foglaltakat? Nem! Lesz@rják! Akkor???

belgabela 2013.12.31. 09:04:29

Van választék. Ott kell hagyni őket!

na__most__akkor 2013.12.31. 09:52:40

@belgabela: Aztán hova a pi##ába?
A másik meg máshogy szar.

Lassan már a mobilosok meg internetesek is úgy működnek, mint a pártok.
(Nem, egyiket se nevezem meg. Az ember tanul.)

prfecó 2013.12.31. 10:02:43

Érdekes mióta beráncigáltam őket a Bírósági eljárást megelőzendő előzetes jogi vizsgálatra, ahová egy jogász írt valami kóbor szamárságot. A Bírósági határozatot Vodafone ajánlásnak tekintette . Továbbkerült az ügy Budapest Fővárosra első fokon úgy döntött Vodafone szabálytalan volt . Kötelezte őket visszafizetni mindent, (költségektől kezdve utolsó igazolható papír zsebkendő beszerzéséig)

Érdejkes módon nem fellebbeztek fizettek (nem kérdőjelezték költségeimet, jogi panaszlevél megírás , fénymásolás , utazási költség , stb )
Most általában jobban figyelnek írásos problémáimra. Telefon alapú Ügyfélszolgálatot mindig érdemes tájékoztatni "minőségbíztosítás céljából nem csak ők Én is rögzítem a beszélgetést ) és azt később akár Bíróság előtt is jogérvényes.

Egyébként flottaként használom , magántelefon másiknál. Egyik kutya másik eb igaz, de M-Telefonnál már Platina ügyfél vagyok és eléggé meg vagyok elégedve

egry 2013.12.31. 11:23:52

Én ugyan igy vagyok a vodafonnal. Mivel készülékvásárlás miatt meg van kötve a kezem, lépni nem tudok. 20.000.- al fizettetnek többet havonta velem, 3 céges telefonra.
Pofátlan áremelés, alig várom, hogy megszabaduljak 11 év után ettől a mocsok cégtől.

Mákony Béla 2013.12.31. 14:14:17

@Core: Ha lövésed sincs a dologról, akkor ne "ne fogyatékosozz", mert Te magad vagy az.

1.) Magyarisztán polgárai imádnak törvényt értelmezni, de sajnos nem megy nekik, neked sem.
A jogszabály-módosítás lényege az, hogy egyszerű módosítással, külön értesítés nélkül ne lehessen egyoldalú módosítást végezni. Ettől még lehet, de ezt a számlalevél mellett vagy külön küldeményként el kell küldeni az ügyfélnek, és ekkor nyitva vn a lehetőség a hűségidőn belüli felmondásra.

2.) Az elektronikus számlában a számlamellékletek között található, nem a számla PDF-ben, és ahogy az előttem szóló írta, valamikor nyár végén érkezhetett, hiszen előre kell tájékoztatást küldeni,

3.) az ugyfelszolgalat.vodafone.hu-ról nem lehet "számlákat letölteni". ez egy céges ügyfelek számára elérhető analizáló felület, ahol PDF formában is leszedhetők a számlaoldalak, de ez nem számlabemutató rendszer, az itt található PDF-ek nem minősülnek számlának. Ha "tízévavagyvodafoneügyfél mészapiacfelügyelethezmegapéeszáefhez", erre már ráébredhettél volna.

okostojás fikagép

Mákony Béla 2013.12.31. 14:15:31

@egry: ha figyeltél volna, a módosításkor gond nélkül lemondhattad volna. A csapból is ez folyt.

kpityu2 2013.12.31. 17:58:22

Mit nem lehet érteni? A rendszer megújítás fokozódik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.31. 18:22:47

Számla írásban megreklamál, nem befizet.
Utána a szolgáltató átadja az adósságkezelő cégnek. Azt is megreklamál. Ez perré alakul, viszontkeresetet indít, hogy a szolgáltató kiadta az adatait egy 3. félnek. (adósságkezelő)
Kártérítést követel, 6 számjegyűt. Ennyi.

takacsgabor 2014.01.07. 01:28:49

Akit szintén érint a dolog, kérem csatlakozzon, én nekimegyek a szolgáltatónak, és addig nem nyugszom, amíg (1) vagy el nem törlik ezt a mocsokságot, (2) vagy milliós bírságot nem kapnak!

www.facebook.com/groups/238617532966304/

Egyúttal tisztelettel kérem a Homár blog íróit, szerkesztőit, ne töröljék a hozzászólásom ha esetleg szabályzatba ütközne, mert csoportos érdekeket próbálnék meg képviselni. Ügyvéd is van már.

Köszönöm! És légyszi osszátok!
süti beállítások módosítása