Tékozló Homár

Autóüveg fólia vs. műszaki vizsga

2013.05.24. 14:28 | jackyll | 438 komment

Naiv autóst két évvel a hővédő fóliák felrakása után meglepték a műszaki vizsgán, hogy ez igazából sötétebb, mint ami szabályos, és le kell szedni. A ragasztó persze az ablakon maradt. A fóliázó cég ugyan elismerte, hogy nem engedélyezett típust tett fel, de részükről ennyi.

2 éve fóliáztattam le az autót, van róla hivatalos papír, bizonylat. Direkt legális, elsősorban hővédő fóliát kértem, nehogy gond legyen. Nem szeretem, mikor leég a kezem vezetés közben. Fóliával jóval hatékonyabb a klíma is. Összességében megérte megcsináltatni. Szóval én abban hitben éltem, hogy minden szabályos, papírok rendben. Aztán ugye eltelt két év, és műszakira kellett mennem. A szokásos márkaszervizbe vittem, talán mégse oda kellett volna. Egyébként voltam ugyanott műszaki vizsga előtt állapot felmérésen, átmegy-e, illetve van-e valamilyen gond. Akkor azt mondták minden a legnagyobb rendben, mehet a vizsgára. Létezik, hogy nem is foglalkoztak akkor vele?  Mindenesetre fura. A műszaki vizsgán közölték, hogy gond van. Mondom nem lehet, 2 hete voltam, azt mondtátok minden ok. Műszakilag igen, de! Ez így nem szabályos, az első ablakok csak 60%-ban engedik át a fényt, és 70% a határérték. Csak akkor megy át a műszakin, ha leszedik.

Olvasson tovább!

Szépséghibás helyett buherált roncs

2013.05.24. 13:15 | jackyll | 60 komment

Naiv ügyfél véletlenül bepillantott a színfalak mögé, pedig tudhatta volna, hogy akciós hűtőnek ne nézze a kompresszorát. A szepseghibas.com webshopjában vásárolt tűzhelyéről és hűtőjéről is kiderült, hogy egyik sem szépséghibás új termék, hanem feltuningolt használt cucc:

Kedves vásárlók vagy leendő vásárlók, a következő dolog ha nem velem történik el sem hittem volna! Nemrégiben vásároltam a jelzett boltban egy elektromos tűzhelyet. Előzőleg már vettem ugyanott egy komoly hűtőt és egy ruhaszárító készüléket. A ruhaszárítóval kezelési gondjaim támadtak, ismerősömtől kaptam egy jó szakembernek a telefonszámát aki némi utazási költség ellenében eljött hogy, segítsen. Megérkezése után boldogan mutattam az én büszkeségeimet. Azonban néhány perc múlva könnyes lett a szemem. A Mester nagyon kedvesen segített, és elmagyarázta a helyes programozást. Megkérdeztem menyi ideig lehet jó egy ilyen új készülék. Elmondta hogy az új készülékek sokáig mennek de ez sajnos nem új.

Olvasson tovább!

Nem sikerült lehúzni 50 ezer forintra

2013.05.24. 12:10 | jackyll | 78 komment

Nemannyira naiv ügyfél tartotta magát a minimum 2 független információforrás megerősítéséhez, ezért az Andrássy úti Orex után átment a Bazilika melletti óráshoz is. Az orexesek szerint 47 ezer forintos kárt okozott órájában egy elszabadult csavar, a Seiko-szervizben viszont ingyen visszacsavarták a kilazult, de még a ehlyén lévő csavart. Poénból viszament az Orexbe megmutatni a szituációt, ahol azt is letagadták, hogy látták volna az üzletükben:

Van egy Certina típusú automata órám és tegnapi napon megállt, amit eddig sosem csinált még. Elvittem az általam korábban párszor már látogatott Tempora Szakszervízbe, ami az Andrássy úti OREX-ben üzemel (korábban a Hercegprímásban) és elvileg Svájban tanult profi órások dolgoznak ott. Utoljára egy hónapja voltam arra, mert óracsatott kellett cserélnem. Akkor nem volt semmi gond bár a mai eset után visszagondolva lehet már akkor is becsaptak. Szóval bevittem az órát, elmondtam, hogy egy napja megállt és kérem nézzék meg mi lehet vele. Az órások itt egy üveggel elzárt műhelyben dolgoznak és van egy pult ahol 2 asszisztens foglalkozik az ügyfelekkel. Elviszi a hölgy az órámat, odaadja az egyik órásnak, majd 5-6 perc elteltével visszajön és közli, hogy egy csavar kiesett, elszabadult és mindent tönkretett, EZÉRT a javítást 47.000Ft áron tudják elvállalni.

Olvasson tovább!

Az évente széteső Dell tablet

2013.05.23. 15:07 | jackyll | 146 komment

Zümi a német Media Marktnál és a Dellnél panaszkodott, hogy általában egy év alatt pusztulnak el Streak 7-es táblagépei. Amiket viszont szó nélkül cserélnek, csak sajnos ugyanarra a modellre. Egyszer csak elfogy.

Eme talányra mondjatok nekem megoldást. 2 éve a páromtól kaptam egy Dell Streak 7-es Tabletet. Németországban élünk, az itteni Media Marktban vásárolta - tudom, lehet kövezni. Előrelátó Kedvesem 4 éves extra garanciát is vásárolt rá - ismer engem is, a furfangos számítástechnikát is. Mit ad az ég, a Tablet egyik pillanatról a másikra, közel egy éves használat után egyszer csak meghalt. Se bekapcs, se nem tölt, másnap vittük is vissza a Mediaba. Közölték, hogy vissza kell küldeniük a gyártónak, majd telefonon értesítenek. 2 hét múlva jött a hívás, lehet menni erte. A meglepetés akkor ért, amikor átvettem, tudniilik egy teljesen új Tabletet kaptam kézhez. Magyarázat semmi, párom nem is kérdezősödött tovább, örüljünk.

Olvasson tovább!

Fantomkészlet az Ekönyvolvasók.hu-nál

2013.05.23. 13:24 | jackyll | 49 komment

Minek írják ki az oldalukra, hogy másnapra szállítanak, ha valójában több hétig tart ez a művelet?

Párom már régóta áhítozott egy Kindle e-könyvolvasóra azonban csak 3-4 hónapja jötte el az, hogy össze is spórolta az árát. Már csak azon tanakodott hol is vegye meg. Mindenképpen csak netes rendelés jöhetett szóba ugyanis a közelben egyetlen épkézláb hely sem volt ahol árultak. Két internetes áruházat is kinézett, egy szlóvák áruházat illetve az E-Könyvolvasót. A szlovák oldalon még olcsóbb is volt a termék azonban furcsállta, hogy a termékről csupán google translate-es magyar fordítás volt látható és ez volt az egyik ok ami miatt a magyar oldal mellett döntött. A másik ok az volt, hogy ahogy még továbbra is látható ha bárki behozza az oldalt hogy nagyban virít felső-közép tájon, hogy "Ha déli 12 óráig leadja megrendelését, másnapra ott lesz Önnél". Tekintettel arra, hogy szerda volt gondolta másnap megrendeli. Csütörtökön nagyjából reggel 9 óra felé meg is rendelte. Ha jól emlékszem (bár lehet hogy ebben tévedek, ez esetben elnézést kérnék) semmilyen visszaigazolást nem kapott.

Olvasson tovább!

Nem fizet a felrobbant ház után a Posta Biztosító

2013.05.23. 11:16 | jackyll | 96 komment

A biztosítási díjra azonban továbbra is igényt tart, hiszen még nem zárták le a káresemény vizsgálatát.

Előzményként pár mondat káreseményemről. Lakóházam leégett, felrobbant egy gázpalack. Kidőltek a falak, minden elégett. A ház teljesen megsemmisült, közte az összes ingóságom nulla maradvány értékkel. Természetesen a Posta Biztosító nem akar fizetni, mindenbe beleköt.

Olvasson tovább!

Újabb fejlesztések Lisztferihegyen: gigakonténer és hotdog

2013.05.23. 09:09 | jackyll | 157 komment

gigakontener.jpgTegnap köszöntöttük a Budapest Airport új fizetős poggyászkocsijait, erre most olvasom, hogy egy hete megnyílt a fapadosoknak épített gigakonténer váró is. Az eső már a télire felállított sörsátrakba sem esett be, de ez már következő szintű technológia. Leülni ugyan még mindig nem lehet, de vannak junkfood-automaták és pottyantósvécé. A WizzAir a bádogcsarnokok határtalan luxusa láttán azonnal csatlakozott a többi fapados társasághoz, bár még nem az összes utasát indítja gyalog a betonra. És még nincs vége!

Olvasson tovább!

A CBA nehezményezi a szóhasználatot

2013.05.23. 08:08 | jackyll | 104 komment

Naiv ügyfél fia megelégelte, hogy 5 hete várja a hivatalos bocsánatkérést a CBA-tól, miután lopással vádolták édesapját. Emailben az alábbi üzenetet juttatta el nekik:

Tisztelt CBA,

Családom rendszeres vásárlója a  szám alatti élelmiszer üzletüknek és mélységesen felháborító az utóbbi pár hónapban a dolgozók magatartása. Édesapámra fennhangon durván rászóltak, hogy "Mit lopott? Mutassa a zsebét!" bármilyen illedelmes megszólítás vagy udvariasabb köszönés nélkül. A vád természetesen alaptalan volt, mint kiderült, de a tiszteletlen pénztáros bocsánatkérése is elmaradt, mintha mi sem történt volna. Édesapám a megalázó helyzet után már nem is vásárol Önöknél.

Olvasson tovább!