Tékozló Homár

Logikusabb lett az otthoni jegynyomtatás - vagy mégsem?

2013.06.28. 15:14 | jackyll | 583 komment

mavonlinejegy1.jpgBár már másfél éve működik az otthon nyomtatható vonatjegy, most jöttek rá az NFM-nél, hogy az általános jegyáremelés után a változatosság kedvéért adhatnák kicsit olcsóbban is:

A vasúttársaság az NFM döntése alapján 2013. július elsejétől 3 százalékos kedvezményt ad minden olyan internetes, mobiltelefonos vásárlójának, aki az otthoni nyomtatás vagy digitális bemutatás lehetőségét választja. Az otthoni nyomtatással a belföldi, egy útra szóló menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- és kerékpárjegyeket lehet megvásárolni - a bérleteket és a nemzetközi menetjegyeket nem. A pótjegyes vonatokon (például az IC-ken) utazóknak már ki sem kell nyomtatniuk a jegyüket, annak QR-kódját digitálisan, laptopon vagy okostelefonon is bemutathatják a jegyvizsgálóknak. A rendszerben minden szociális vagy üzletpolitikai utazási kedvezmény érvényesíthető. A visszaélések elkerülése érdekében az otthon nyomtatott menetjegy névre szól, csak a rajta feltüntetett állomások között, meghatározott napon érvényes. A jegy árát visszatéríteni pedig csak elektronikusan, az utazás napját megelőző napon 12 óráig lehet (kivéve, ha az utas a vasúttársaság hibája miatt válik jogosulttá a visszatérítésre). Az árcsökkentés mellett a felhasználási feltételek is kedvezőbbek lesznek hétfőtől. Míg a jegyek eddig csak az utas által előre kiválasztott vonatokra voltak érvényesek, július elsejétől ez a korlátozás csak a pót- és helyjegyköteles járatok esetében marad meg. Így az otthon nyomtatott jegy a rajta feltüntetett napon és állomások között bármelyik pótjegy nélkül igénybe vehető - alaptarifás - vonaton felhasználható lesz.

Anomáliák még mindig vannak, de mindig minden egyre jobb. Retúrjegyet például már ugyan lehet rendelni, de otthon nyomtatni nem. Vagy mégis? A rendszer elvileg csak akkor ajánlja fel az otthoni nyomtatást, ha lehet. A képek szerint viszont mindig.

Olvasson tovább!

Későn kel a Dell ügyfélszolgálata

2013.06.28. 13:01 | jackyll | 93 komment

Naiv Dell-vásárló azt hitte, hogy a 3 év terméktámogatás azt jelenti, hogy például felveszik a telefont hétfő délelőtt az ügyfélszolgálaton. Ehelyett a robot bemondta 10:48-kor, hogy még alszanak. Amerikai időszámítás szerint üzemelnek? A Homár délután próbálta, és akkor sikerült.

Vettem egy 2011-ben Dell XPS15 laptoptot, és problémám van vele. Felhívom a honlapon található support számot (0680016157) nyomok egy 1-est mert magyar vagyok, nem feledem, hogy szolgáltatásuk fejlesztése céljából hívásom rögzíthetik, és tartom a vonalat, mert nem akarok 7 jegyű melléket tárcsázni, 1-es nyomok, mert magáncélra vettem a laptopot. Hordozható számítógép, ezért nyomok egy 2-est (kis zene), majd:

Elnézést kérünk, vonalaink jelenleg zárva vannak!

Olvasson tovább!

Oda-vissza lerobbant az OrangeWays a melegben

2013.06.28. 12:01 | jackyll | 71 komment

Naiv ügyfél csapata nem fogadja el kompenzációként az egy útra szóló ingyenjegyet az OrangeWaystől, miután legutóbb Prága felé 3,5 órát késtek, visszafelé pedig 6 órát álltak egy benzinkúton, amikor a kánikulában újra és újra lerobbant a busz:

13 társammal együtt 2013. június 19-én reggel indultunk el Prágába Paramore koncertre, az OrangeWays társaság egyik buszával. A honlapjukon látható buszhoz képest egy sokkal rosszabb állapotú, sima fehér busz fogadott minket a Népligetnél található "pályaudvaron" (egy tábla jelzi, hogy ott kell majd felszállni), és csak egy OrangeWays matrica jelezte a busz elején, hogy az lesz a mi buszunk. Az induláskor még nem volt semmi probléma, időben, reggel 8 órakor elindult a busz. 10 perccel később azonban már le is állt.

Olvasson tovább!

Végtelen akciós kamufogyókúra Lengyelországból

2013.06.27. 13:17 | jackyll | 240 komment

kamureklam1.jpgIndex-olvasók talán még emlékeznek az iszonyatosan nevetséges fogyasztóreklámra, ami az egyik nyáron címlapig jutott, és azóta is hirdetik mindenütt. A robotizált oldalon mindig épp aznap jár le az akció:

Az alábbi képeken akciós  bogyó – fogyó kúra szert értékesítő honlap szerepel. A fura benne, hogy mindig épp addig tart az akció, amelyik nap ránézünk.  Nem tudom ütközik-e valamilyen törvénybe, de szerintem jó nagy átverés.  Hogy maga a bogyó mit tud, azt nem próbáltam-próbálom ki.

Olvasson tovább!

Duplán bünteti a mozgássérülteket a Délinél a MÁV

2013.06.27. 12:35 | jackyll | 68 komment

Az Ittlakunk panaszosa szerint nem elég, hogy kerekesszékkel nem lehet egyedül megközelíteni a vécét a Déliben, a kísérőnek is fizetnie kell:

Déli pályaudvar, lépcsős wc, kerekesszékes kislánynak pisilnie kell, már sír, mert annyira kell neki. Két konduktor leviszi őt kézben, mert ugye a kerekesszék levitele nem megoldott. Miért is lenne egy pályaudvaron akadálymentesített wc! De tovább az eseményekhez. Wc-felügyelő előre kérné a pénzt, biztos nem vitt még mozgássérültet a kezében, mert akkor tisztában lenne vele, hogy elég nehéz gyereket fogva fizetni. De mindegy. Konduktorok besietnek vele, hogy majd kifelé fizetnek. Emberünk, a wc éber őre csak a jussát követeli.

Olvasson tovább!

Feljelentette csalásért a csaló Generali-Providencia

2013.06.27. 11:43 | jackyll | 26 komment

Jópofa, mit meg nem engednek maguknak a biztosítók. A Generali-Providencia azzal védekezik, hogy már nem áll alkalmazásában az a kárszakértőjük, akinek a jelentésére hivatkozva csalásért feljelentették 6 évvel ezelőtt balesetet szenvedő naiv és a vétkes autóst is:

Ahelyett, hogy a kifizette volna a vétkes autós által elismerten okozott kárt a Generali-Providencia Biztosító, előbb megfenyegette, majd fel is jelentette Juditot. Pedig amikor 2006 április 28-án a dabasi nő Budapest XIX. kerületében karambolozott, még úgy tűnt, sima ügy lesz a kocsiban keletkezett 750 ezer forintos kár rendezése. A vétkes autó sofőrje elismerte, hogy ő hibázott, így a kárfelvétel, és a javíttatás után el is küldték a számlát az autós felelősségbiztosítójához, a Generali-Providenciához. A cég azonban nem akart fizetni, majd Judit többszöri érdeklődésére hetek múlva „egyeztetésre” hívták őt. Ott legnagyobb megdöbbenésére közölték vele: a Generali által felkért szakértő szerint úgy, ahogy bejelentették, semmiképpen nem történhetett a baleset. Ezután a nő szerint nyíltan megmondták: nem fizetnek egy fillért sem. Sőt felszólították, hogy mondjon le a kárigényéről. Mikor Judit erre nem volt hajlandó, közölték: csalás miatt feljelentik.

Olvasson tovább!

Amikor a Vodafone igazoltat

2013.06.27. 10:13 | jackyll | 31 komment

Balázsnak másodszor is be kellett ballagnia a papírjaival a Vodafone-hoz, miután állandó és levelezési lakcímét felcserélték, és emiatt jegelték megrendelt előfizetését. Az ügyfélszolgálat természetesen nem tudott telefonon segíteni, csak személyesen hiszik el, hogy az egyszer már ellenőrzött adatokat tényleg ők rontották el:

Tisztelt Balázs!

Rendelésével kapcsolatban adategyeztetés szükséges. Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a 1270-es ügyfélszolgálati számon 2 napon belül, hogy a rendelés feldolgozását megkezdhessük. Visszajelzés hiányában kérését nem tudjuk teljesíteni és törlésre kerül. Megértését köszönjük!

Üdvözlettel:
Vodafone

Olvasson tovább!

A kínai vagy az orosz csomagszállítás brutálisabb?

2013.06.27. 09:22 | jackyll | 75 komment

chinesethrowers.gifElképesztő leleplező videók szabadultak az internetre, amik megrengethetik az emberiség emberiségbe vetett hitét. Nézettség alapján a kínaiak nyertek a nihilista reptéri rakodómunkással, akinek annyira rossz napja volt, hogy a csomagok felét a futószalag mellé hajigálta miközben telefonálgatott. Ezért aztán kénytelen volt telefonos segítséget kérni, hogy két emberrel újra nekifussanak a komplex feladatnak. Bennszülött kommentezők és a video készítője szerint arrafelé gyakran előfordul hasonló fennakadás, amit csak visszafogottan ellensúlyoz a repülőgép fedélzetén hallható zenei aláfestés.

Olvasson tovább!

Tilos a Sparban olvasni (frissült)

2013.06.26. 12:37 | jackyll | 344 komment

Naiv ügyfél a Cinken! Szemmel verte a nyugati Sparban naiv ügyfelet a biztonsági őr, amikor a polcra kitett szakácskönyvből nézegette ki a vacsorához valókat:

Sokkot kaptam. Állok egy polc előtt a Sparban (úgy hogy másokat véletlenül se zavarjak), lapozgatom a Goodfoodot, tanakodom, h a kinézett 3 receptközül melyiknek az alapanyagait vegyem meg. Odalép hozzám a biztonsági ő, de csak áll és néz. Ránézek, kicsit furán érzem magam. Nem értem, hogy most mi történik, de lapozgatom tovább az újságot, mikor megszólal: "Itt nem lehet olvasni."

Kikerekedett szemekkel állok, azt hiszem viccel. Körbenézek, két vásárló arrébb húzódik, én ott állok és nem hiszem el amit mond. Kérdezem: "Ne haragudjon de miért nem?."
"Mert ki van írva elöl.... ha nem hiszi el nézze meg."

A lelki terror folytatódik.

UPDATE 06/27: Nem teljesen elhanyagolható szempont, hogy a hölgy a saját újságját olvasta a Sparban, nem a polcon lévőket. Azóta helyszíni terepszemle is történt. Szily Laci megpróbálta agresszív olvasással kidobatni magát az üzletből, de szabadnapos lehetett a biztonsági őr, mert félóráig semmi nem történt, ezért kínjában kifelé menet lefejelte az üvegajtót. A lelkes együttérzők péntekre flashmobot szerveznek a biztonsági őrnek, bár továbbra sem tudni, mikor dolgozik.

A második doboz után elfogyott a sör az esküvői vacsorán

2013.06.26. 11:48 | jackyll | 156 komment

Naiv ügyfél a következő esküvői vacsoráját nem a Szolnoki Sólyom étterembe fogja szervezni, hogy legalább sör és narancslé legyen:

Június 22-én volt a lányom esküvője. Egy szűk 10 fős vacsorát rendeltünk. 5 db 2 személyes tálakat, vegyesen. Egy menyasszonyi tortát és tyúkhúslevest. Megérkezésünkkor nem volt gond fogadtak, elő volt készítve minden,terem feldíszítve, légkondi bekapcsolva,beárnyékolva az ablak.(kinti hőm.36 fok volt) Ízlésesen szépen megterítettek. Vázát hoztak a virágnak. Italrendelésnél a fiam Gösser sört rendelt,de csak kicsi volt (0.33) Majd vacsora közben még egyet, és későbbiekben a 3. sört kérte, mire közölték elfogyott a készletük. A fiam meg is jegyezte, mind a kettő? A lányom, a menyasszony narancslevet kér, de sajnos nem volt.

Olvasson tovább!