Naiv ügyfélnek szerencséje van, hogy csak annyi a problémája az Aqua számtechüzlettel, hogy az azonnal hibás monitorja árából levonták a visszaszállítás költségét:
Tisztelt Szerkesztőség, az Aqua Electromax Kft-vel kapcsolatos tapasztalatomat szeretném Önökkel megosztani, hátha más is tanul az esetből. Az alábbi levelet osztottam meg velük:
Olyan céggel, mint Önök, eddig még nem találkoztam, és remélem soha többé nem is fogok. A kiszolgálásuk, ügyfélszolgálatuk kritikán aluli. A megvásárolt termékük hibás (monitor), jelzem még aznap, kötözködnek, le akarnak vonni a visszatérítendő árból amikor jelzem, kérem vissza a pénzt. Majd miután a megfelelő jogi hátteret ismertetem (fogy.védelmi törvény) egyből elhallgatnak és viszakoznak: "persze, persze, küldje csak vissza a terméket, visszatérítjük a vételárat.Rákérdezek, hogy az elszállítási költség Önöket vagy engem terhel (eddig mindig a hibás terméket a forgalmazó szállította el, de az Önöknél tapasztalt morál ill kiszolgálás végett inkább rákérdezek). Több kollégája is hangsúlyozza, hogy nem, nem kell fizetnem az elszállításért. Jön a futár, tényleg nem is fizetek érte ... ám a visszautalásnál több ezer forinttal (2-3 ezer forinttal) kevesebbet utalnak vissza. Több napi és többszöri keresési kísérlet után nagy nehezen hajlandóak felvenni a telefont, előadom a problémámat, érdemi válasz nem érkezik rá. Ezt követően e-mailben is jelzem a problémát, melyre egyik kollégájuk végre hajlandó válaszolni. Végül több napi levelezést követően azt ajánlják fel, hogy levásárolhatom a termék árát ill INGYENESEN kiszállítják a választott terméket (ugyanis még1x nem tudnak utalni, legalábbis ezt mondták, sandít, de oké).
Megrendelem a terméket, hetek telnek el, még mindig semmi. Majd január elején jön egy levél, hogy holnap jön a futár. Másnap a futár jön, de a postaköltséget is (2.000 Ft) kéri. Felhívtam a központjukat (péntek) megígérték, hogy hétfőn újraküldik ahogy ígérték, INGYEN. Hétfő: futár jön, megint postaköltség ... Ekkor már finoman szólva sem voltam jókedvemben. Újabb ígéret, hogy persze, kiküldjük újra .... (a telefonszámlám összegéről inkább nem is beszélek) nagy nehezen megérkezik, végre INGYEN a csomag ... kibontom a rendelt DVD csomagot és mit látok? TÖRÖTT A DVD henger tartó része, a teljes álló belső része tőből kiszakadva.
Tisztelt AQUA electromax, felindulásomban egy hajszálon múlik, hogy megyek-e a fogyasztóvédelemhez, vagy sem. Amikor azt mondom, hogy életemben nem találkoztam még egy ilyen trehány, nem odafigyelő, (megkockáztatom: hozzá nem értő) "vállalattal", akkor azt a lehető legkomolyabban mondom."
Amit nem írtam bele a levélbe, de az ügyhöz kapcsolódik:
Arról nem is beszélve (ezt nem is írtam bele), hogy van egy ajándékkártyám, 1500 Ft értékben, amit azért kaptam, mert nem személyesen, hanem átvételi ponton vettem át a monitort, és csak 60 nap áll rendelkezésre, h levásárold. Mondom, ha már kihozzák a csomagot, hozzácsapom ezt az 1500 Ft-osat is, mert ami jár az jár: Reakció, nem nem vásárolható le ... majd legfeljebb rendeljen külön és akk úgy vásárolja le (a szállítási díj 1000-2000 Ft) tehát gyakorlatilag semmire se mennék ha most magában használnám fel.
Arról nem is beszélve, hogy eredetileg NEM ajándékkártyáról volt szó, amivel ellentételezik a szállítási költséget (amikor a legelső terméket vásároltam, tehát a monitort, amit visszaküldtem, és amiből lett a bonyodalom), hanem ingyenes kiszállításnak hirdették meg, amikor átvettem a terméket, akkor szembesültem csak azzal, hogy a szállítási költséget is ki kell fizetnem.
Tehát összegezve: Eredetileg egy monitort vásároltam az AQUA-tól, INGYENES kiszállítással, ami kiderült, hogy nem ingyenes, hanem ajándékkártya formájában visszakapod a szállítás díját (és ha nem élek vele? már ez itt fogyasztói megtévesztés véleményem szerint), majd amikor jeleztem, hogy az átvett termék hibás, a fentebb felsorolt hibák sorát követték el.
UPDATE 01/15: Az Aqua szerint a monitor nem volt hibás, 8 napon belüli elállásnál pedig a vásárló fizeti az elszállítás költségét:
A kedves vásárló, házhozszállítással webshopunkon keresztül megrendelt egy LG monitort. Akció keretében a szállítási díjat ajándékutalvány formájában megkapta a termék mellé, ezt hírlevelünkben, illetve a honlapon is jeleztük, félretájékoztatás nem történt. A monitor kézhezvétele után jelezte felénk, hogy nincs megelégedve a termékkel, állításával ellentétben a monitor paraméterei pontosak voltak.
Az ügyfélszolgálaton történt telefonbeszélgetésnél a kolléga helyesen tájékoztatta, amennyiben a monitor hibás, úgy a visszaszállítás költségét mi álljuk. Ám a termékkel csak az ügyfél nem volt megelégedve, hibás nem volt, ezért az ún. 8 napos elállás jogával élt. Az elállással élve a visszaszállítás költsége a vásárlót terheli, illetve az elállással az ajándékkártya is érvényét vesztette.
A termékért futárt küldtünk, rendben megérkezett hozzánk a termék, ezt követően átutaltuk az ügyfélnek a monitor árát, a szállítási díj nélkül.
Hosszas levelezés után puszta jó indulatból a szerviz engedélyezte, hogy a jogosan levont szállítási díjat 1 990 Ft az ügyfél levásárolhatja webshopunkban.
Ezt követően megrendelt 10 darab írható DVD-t henger kiszerelésben, rendelésekor nem tüntette fel, hogy ingyenes kiszállítást kér kollégánkkal történt egyeztetés után, így a rendelés feladásakor kollégáink nem tudták, hogy díjmentesen kell kiküldeni a terméket. E-mailt küldött szervizünknek, melyben jelezte, hogy leadta rendelését, viszont levelét a kollégák sajnos csak megkésve tudták elolvasni. A csomagot második szállításkor rendben átvette az Ügyfél. A DVD rendelését ingyen szállítottuk ki, és a rendelését is ingyen kapta meg. A csomag megérkezése után Ügyfelünk írt egy levelet, hogy a terméket rendben megkapta, viszont kibontás után észrevette, hogy a termék törött. Felajánlottuk, hogy természetesen kicseréljük, viszont az egyeztetés során az Ügyfél azt állította, hogy már 7 DVD-t elhasznált, és megjegyezte, hogy igazából csak akkor vette észre, hogy eltört a tartó, amikor az utolsó 3 darabot akarta elhasználni. Ebben az esetben a terméket már nem tudjuk cserélni. Úgy gondoljuk, cégünk korrekten állt hozzá Ügyfelünk kéréséhez, próbáltuk kárpótolni, így indokolatlannak érezzük a lejáratást.
Az utolsó 100 komment: