Tékozló Homár

Nem cserélte a Jysk a hibás komódot (frissült)

2014.01.15. 12:33 | jackyll | 134 komment

Csak összeszerelés közben derült fény az ajtók közötti hézagokra, így viszont már a kicsomagolt állapotra hivatkozva vizsgálatot akart a Jysk csere helyett.

Tisztelt Jysk ügyfélszolgálat / Baranya Megyei Kormányhivatal - Fogyasztóvédelmi Felügyelőség / Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog! A mai napon (2014. január 11) a pécsi Jysk áruházban (Pécs. Makay u. 13. 7634) vásároltam egy Komód 1 fiókos 2 ajtós BRUXELLES elnevezésű terméket 12.500 Ft értékben. A termék csomagolásából hiányzott egy csavar, ez azonban még nem ért traumaként, jómagam is tudtam volna pótolni. A termék összeszerelése közben, az ajtók felhelyezését követően azonban arra lettem figyelmes, hogy a két ajtó között, valamint a fiók két oldalán kb. 1 cm széles hézag van (az ajtók között középen kb. 1 cm, valamint a fiók két oldalán kb 0.5 – 0.5 cm).

Ezt követően telefonon érdeklődtem az áruháztól, hogy mi a teendő. Az értékesítő elmondta, hogy vigyem be a nagyjából már összeszerelt terméket, megnézik nem-e én rontottam el valamit. Ha nem, akkor kivizsgálják azt. Már ekkor gyanús volt, és mondtam is a telefonban, hogy 3 munkanapon belül vagyunk, nincs kivizsgálás, cserét kérek, vagy pénzvisszafizetést. A telefonban azt mondták, hogy menjek be az áruházba.

Bementem az áruházba, ahol, mivel egyértelműen látszott, hogy a termék hibás, a munkatárs elkezdte felvenni a jegyzőkönyvet (n205697). A jegyzőkönyv kitöltését követően közölte velem, hogy a terméket be kell vizsgálniuk, majd kérte, hogy a jegyzőkönyvet írjam alá. Felhívtam a figyelmét arra a tényre (először szépen, majd később – hirtelen dühömben – káromkodva, és ordítva, melyért miután lenyugodtam elnézést is kértem), hogy 3 munkanapon belül történt a vásárlás, és nincs mérlegelési joga, vagy pénzt vissza, vagy termék csere (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, 7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.). A forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.

A fogyasztói jogommal élni kívántam, melyet annak kinyilvánítása után is határozottan (felsőbb utasításra hivatkozva) elutasítottak. A jegyzőkönyvet aláírni nem voltam hajlandó. Panaszomat a kifüggesztett, és részemre átadott Vásárlók Könyve BE997522-es sorszámú lapján lejegyeztem, valamint jeleztem az ügyintézőnek, hogy fogyasztóvédelmi bejelentést teszek.

Először, mivel a jegyzőkönyvet nem voltam hajlandó aláírni (mivel abban szerepel, hogy elfogadom a kivizsgálást), a terméket nem kívánták átvenni. Később, telefonon utasítást kérve abban maradtunk, hogy a jegyzőkönyvre rávezeti, hogy nem voltam hajlandó aláírni, és hogy a hibás árut átvették, ezt lefénymásolva és cégszerűen aláírva mintegy „átvételi elismervényként” átadták.

Az ügyben érintett (jelenlévő – pl. Pénztáros, Értékesítő, aki a termék kiválasztásánál segédkezett, és egy valószínűleg munkaidőn kívüli munkatársuk, civilben) munkatársak amúgy az eljárás során kedvesek, és barátságosak voltak. Ennek is köszönhető, hogy bánom, hogy káromkodtam és kiabáltam velük, azonban az eljárás, mely a jelenlévő alkalmazottak szerint a cégnél gyakorlat, teljesen kiakasztott. Ezek miatt azonban több alkalommal is elnézést kértem.

Felhívtam viszont a figyelmüket arra, hogy a munkáltatójuk nem kötelezheti őket a törvények, és jogszabályok áthágására. Ha ezt mégis megteszik, azáltal cinkosokká válnak, a vásárlók megkárosításában.

Panaszom:

  • Bár a termék árát hiánytalanul kifizettem, azt rendeltetésszerűen egy percet sem tudtam használni.
  • Részben összeszerelt állapotban kérték, hogy visszavigyem az áruházba (23 kg, illetve kell hogy beférjen az én autómba?)
  • A hibát a jogszabályoknak megfelelően nem kívánták elhárítani, ezért engem további többletköltségek terhelnek (a kivizsgálás után újra el kell mennem a termékért, tehát saját költségen viszem vissza, és újból el kell mennem majd érte)
  • A termék javítását mondták, mint valószínű javítási mód (nagyobb ajtót szerelnének fel), pedig én ragaszkodom a termék cseréjéhez, vagy a pénz visszafizetéséhez (3 napon belül nem ajánlhat javítást!)
  • Az én pénzemet ellenszolgáltatás nélkül használják
  • Tesznek a Magyarországon érvényben lévő jogszabályokra
  • A Jysk hibásan teljesít, melyért a felelősséget nem kívánja vállalni, az ügyfelet (vásárlót) több ízben is megkárosítja (anyagi és nem anyagi tekintetben is) (1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről - 305. § / 306. §)


Panaszomat hivatalos keretek között, az ügyfél kapun keresztül is benyújtom a Baranya Megyei Kormányhivatal - Fogyasztóvédelmi Felügyelőség részére.

Pécs, 2014. január 11.
Üdvözlettel: Sándor.

UPDATE 01/16: Azóta a Jyskben is összerakták a komódot, ami még mindig fél centis hézaggal üzemel, amire azt mondták, hogy az normális:

Fejlemények:
- Állítólag összeszerelési hibás volt a termék. Lehet, nem vagyok asztalos, azonban az ő szakszerű beállításuk után is kb. fél centis rés van középen (a maradék fél centit valami kis csavar állítgatásával az ajtók szélein elosztották, merthogy az a csavar arra való - És valóban arra való, de ez a leírásban nincs benne. Erre a leegyszerűsített válasz: A mikróba sem teszünk macskát - ami igaz, de épp a hozzá nem értő emberek miatt ezt a készülék leírásába beleírják), valamint a beszerelt fiók is jobbra balra lötyög.
- Ő szerintük úgy általánosságban az összes jogszabályt rosszul értelmeztem, erre annyit mondtam, hogy majd kiderül. Nem vagyok jogász, de én is kereskedek - és mi ezt nem engedhetnénk meg magunknak. Igaz nem vagyunk multik, és nincs külön megállapodásunk a fogyasztóvédelemmel.
- Elismerték, hogy valóban nem lettem volna köteles visszavinni a hibás terméket, azért ők jöttek volna (Erre a jogalapra hivatkozva kaptam végül a lent említett kedvezményt)
- Szerintük: "Normál beállítás után az ajtók és fiókok működéséhez 3-5 mm hézag megengedett a bútorlapok között. Ez most így is van. Azonban sem gyári sem anyaghiba nem merült fel. Az összeszerelési hiba viszont nem jótállási hiba." Nos az összeszerelési hiba is jótállási hiba, amennyiben: "Ha az összeszerelést magunk végeztük el, a szakszerűtlen összeszerelés szintén hibás teljesítésnek tekinthető, ha az a termékhez adott használati útmutató hibájára vezethető vissza.". Namármost, a szerelési útmutatóban szó sincs hézagokról, csavarról amivel ezt a hézagot be kell állítani, valamint arra vonatkozóan sem volt semmiféle leírás, hogy mekkora rés a megengedett.
- Persze ezek után már jöttek azzal, hogy nem ez volt a kifogásom, és kötekedni akarok. És valóban, mivel nem tudtam róla hogy szerintük ekkora rés normális, és a fiók is rendeltetésszerűen lötyög, ezt első alkalommal nem tettem szóvá (én amúgy végig abban voltam, hogy a gép gyártás közben simán néhány milliméterrel kisebbre vágta a fiókot és a szekrényajtókat).
- Megnéztem a termékcsalád többi tagját tüzetesebben (ez a modell nem volt kiállítva sajnos anno, és a testvérmodelleket csak felületesen tekintettem meg), és valóban, ipari hulladék az egész. Most már ezt is tudom. Jó, persze ennyi pénzért ne várjak csodát, de szerintem nagyon túl van árazva a termék, a minőségéhez képest.
- A hibás teljesítéssel kapcsolatos válaszuk: "A JYSK nem vállalt az összeszerelésért semmilyen felelősséget, így azért nem vagyunk elmarasztahatók. Azonban segítőkezet nyújtva, megoldottuk az Ön panaszát." Tény, megoldották a problémát. Tény, segítettek. Tény, hogy az útmutató egy kalap szar, gyakorlatilag egy rajzos ábra, 0 szöveggel, és ezért az én álláspontom szerint fennáll a hibás teljesítés (mivel az összeszerelési útmutató hibájára vezethető vissza)

Elmentem a termékért az áruházba. Frankón összerakták (amit ebből a minőségből ki lehet hozni, kihozták). Ez úton is köszönöm. Az üzletvezető roppant kedves és barátságos volt. Egy rossz szavam nem lehet rá. Végül a terméket elhoztam, és kaptam 1500 Ft kedvezményt. Ettől függetlenül a panaszaim fenntartom. A termék minősége botrányos. Senkinek sem ajánlom. Beszéltünk az Ikeás minőségről is, és sok minden másról is. Valóban, az Ikeás bútoraim jellemzően vékonyabb anyagból vannak, viszont EGYIK SEM nyeklik-nyaklik össze-vissza. Bár a bútorra szükségem volt (ezért nem az Ikeából szereztem be), ha felajánlották volna hogy visszaveszik, szívfájdalom nélkül otthagyom, és megoldom a problémámat másképpen. Mivel fel nem ajánlották, és a Fogyasztóvédelem malmai lassan őrölnek, milliomos pedig nem vagyok, így a kisebb rosszként a terméket elhoztam. Ettől függetlenül, ha véletlen a Fogyvédelem idővel majd nekem ad igazat, igyekszem majd megszabadulni ettől a szeméthalmaztól.

Összefoglalva, Ikeás helyi főnök, munkatársak 5*. Termék 0*. Jysk központi üzletmenete kb 2*.

UI: A kommentelőknél nyilván szarrágó leszek az 1500 Ft miatt, hogy elfogadtam. Egyrészt, kényszerből el kellett volna hoznom kedvezmény nélkül is a bútort, mert a panaszkodásomra nem adják vissza a pénzt, hogy máshol más terméket vegyek. Másrészt, ha úgy lesz ahogy én gondolom, úgyis megszabadulok idővel ettől a terméktől. Ha meg nem, akkor legalább ennyivel kevesebbet bukok.

Köszi!

Sanyi.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.15. 13:27:21

@helianthus: Hát lehet, hogy amúgy akiállított darabon jó volt az illeszkedés. A franc tudja.

igazságos 2014.01.15. 13:28:36

@batgirl: pedig a Dormeot nem szidni, és abban nem sima szivacs van, még akkor is, ha te asziszed.

mi mind dormeo fedőmatracon alszunk és nagyon állat

az alvásnak is meg kell adni a módját

csakúgy mint az ételek elkészítésének

mert magaddal teszel jót

és nem, még mindig nem sima szivacs van a memóriahabosba :)

Atörökk 2014.01.15. 13:30:25

Át köll alakítani tabernákulummá. Vagy madáretetőnek.

igazságos 2014.01.15. 13:30:46

@Leadfoot: Rosszkor mentél rossz helyre.
Van az úgy .
De ettől még miért gondolod, hogy soha nincs ott senki? :P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 13:34:19

@igazságos: "a Dormeot nem szidni, és abban nem sima szivacs van, még akkor is, ha te asziszed."

Nem
hiszi
azt.

Ő Dormeot akart venni, de sima szivacsot akartak neki eladni. Az eladó azt hitte, azt jelenti a memóriahab, hogy emékszik az ERDETI állapotára.

Manyecska 2014.01.15. 13:35:53

@atpijkamo: ő a IkeaAnna, ne báncsd!:D

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 13:36:41

Nemton mi bajotok van a Domestosal, most is azt iszok és elég ütős cucc.

helianthus 2014.01.15. 13:38:56

@batgirl: "közölte, hogy de, mert ha belenyomja az ujját, visszaugrik."
Jujj. :)
Szakképzett eladó volt akkor...

igazságos 2014.01.15. 13:39:54

@atpijkamo: Multkor nagyon hirdettek memória habos matracot. Megnéztem. Sima szivacs volt

ennyi

igazságos 2014.01.15. 13:41:36

@helianthus: de miért dugdosta bele az ujját? :P

gyanús

lehet vmi perverz vót?

én is megnéztem, és sima szivacsnak látszott elsőre, de anyám egyből rávágta, hogy nem, nem az, mégha szivacsnak is néz ki

nem mindegy, mert aki nem szakértő, az rávágja, hogy nem memóriahabos és kész

de az, attól még, hogy szivacsnak néz ki

Atörökk 2014.01.15. 13:45:08

Szerintem csak egy statikus tuggya megmondani, memórijahabos-e a matrasz.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 13:46:22

@igazságos: eccer meglátogatlak, kikötözlek és leragasztom a tabidon szixallaggal az entert. Ezt már régóta meg akartam neked mondani.

igi1 2014.01.15. 13:49:03

@batgirl: a te eladód se értett nagyon a dologhoz.
Nem attól memóriahabos hogy visszaugrik.
Hanem attól, hogy ráteszed a kis fejecskédet a párnára, akkor az alkalmazkodik a fejformádhoz, így biztosít egyenletes tartást miközbe alszol, és amint felkelsz, nem marad úgy a párna, hanem a párna eredeti formáját kapja vissza.

Ugye. pl. mint én, akinek nagy melle van, rossz alvás közbe helyezkedni, és leginkább a fejemen támaszkodok vagy a karjaimat teszem a melleim alá, meglehetősen kényelmetlen így aludni.

ezért kell memóriahabos párna, hogy megtámassza a fejemet, a nyakamat, és jobb legyen az alvásszögem. :P

Ám az tény, hogy a fedőmatrac jobb, mint a párnájuk.

Ja, és szintén jobb a rendes párna mint az S-vonalús. Na ott már látszana az, hogy nem sima szivacs van benne, még ha te úgy is gondolod.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 13:49:14

És ha eccer már qrtunk a memóriás matracom, akkor megjegyzi és attól fogva csak úgy lehet?

igi1 2014.01.15. 13:50:18

@Rosszindulatú Vászka: jó igyekszem leszokni róla, bár Kompi is hiába próbált befenyíteni.

igi1 2014.01.15. 13:52:07

@Rosszindulatú Vászka: az biztos, hogy ennyi pénzér már csak nem hagynád ki azt a k.úrást ezen a matracon, tekintve h. kb. annyiba került a fedőmatrac mint maga az ágy. :)
De batgirl kezdte a témát.
Kompi is tanusíthatja, hogy attól még, hogy én mit képzelek az agyamba, még nem biztos, hogy az úgy is van.
Első ránézésre mindenki rávágja, hogy sima szivacs van a párnába.

Atörökk 2014.01.15. 13:55:52

@igi1:
"Kompi is tanusíthatja, hogy attól még, hogy én mit képzelek az agyamba, még nem biztos, hogy az úgy is van"
Ezt többen is tanusítják.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 13:56:02

@igi1: nekem gésapárnám van és tutijó memóriás, mer őrzi a formáját akárhogy fexek rajta.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 13:56:17

@igi1: "@batgirl: a te eladód se értett nagyon a dologhoz.
Nem attól memóriahabos hogy visszaugrik."

Pont
ezt
mondta.

igi1 2014.01.15. 13:57:01

@atpijkamo: miután batgirl rávágta, hogy sima szivacs.
Multkor nagyon hirdettek memória habos matracot. Megnéztem. Sima szivacs volt. Mikor szóltam, hoyg ez nem memoriahabos, akkor közölte, hogy de, mert ha belenyomja az ujját, visszaugrik.
hülye.
Sehogy se tudsz ebből kikecmeregni

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 13:59:33

@igi1: "batgirl rávágta, hogy sima szivacs."

Igen, mert sima szivacs volt, mert azonnal visszaugrott, miután elengedte.

"ha belenyomja az ujját, visszaugrik."

Pont
ezt
mondta
Batgirl.

Manyecska 2014.01.15. 13:59:39

Az semmi én memóriahabos krémest ettem múltkor.

Atörökk 2014.01.15. 14:00:13

Duktak-é a komódon? Merarról nagy a csend!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 14:00:55

@Szőkenő Szarvas: "memóriahabos krémest ettem"

Kocka alakút szartál?

igi1 2014.01.15. 14:01:52

@atörökk: nalátod

@Szőkenő Szarvas: ajjaj. akkor az nem jó krémes vót

egyébként meg krémesből is franciásat

@atpijkamo: erőlködj még egy kicsit.

szeretem

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 14:02:36

@atpijkamo: az nem úgy van.

Előbb kitolta a tetejét, mer mindenki elébb a krémes tetejét eszi meg és csak utána gyütt a sárgakrém.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 14:04:28

@igi1: Te is olyan csökönyösen buta vagy, mint a Lencsés Nempityu. Belehelyezkedsz egy nyilvánvaló tévedésbe, és foggal körömmel véded.

Na mindegy, így is szeretlek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.15. 14:05:42

@igi1: Édeske..nem kell elmagyaráznod, én tudom mi a memoriahabos matrac.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 14:07:38

@AtiSnatch: Azt álmodtam, hogy megettem 5 kiló vattacukrot. Reggelre eltűnt a kispárnám.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.15. 14:07:55

@Rosszindulatú Vászka: én olyan krémest eszek, amin elősször a tejszínhab gyün, és utána a sárga izé.

Atörökk 2014.01.15. 14:08:24

@atpijkamo:
Ha reggel nem láttál tollas sünt, nem van baj.

igi1 2014.01.15. 14:09:36

@batgirl: persze azért dugattad bele az ujját az eladónak a matracba, mert akkor is tudtad :)

@atpijkamo: hja most már betámadsz?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.15. 14:12:10

@igi1: Dehogy támadlak! Csak próbáltam a félreértésedet tisztázni. Mindegy, Batgirl tömörebben elmagyarázta.

Manyecska 2014.01.15. 14:26:40

Én még emlékszem amikor vicces volt a Homár..:D rég vót.

Manyecska 2014.01.15. 14:31:13

@atpijkamo: @Rosszindulatú Vászka: mennyetek már a picsába, kézenfogva..:D

Rosszindulatú Vászka 2014.01.15. 14:46:20

@Szőkenő Szarvas: az úttörő, mint ojan, ahol tud, seggít!

@batgirl: tudom, tudom. Már megyek is a picsába.

Manyecska 2014.01.15. 15:06:23

@zsiráfffff: nem is, olvastam csak..Én szerény vagyok.:D

Majmász Gedeon 2014.01.15. 15:40:33

"megnézik nem-e én rontottam el valamit." -> megnézik, nem én rontottam-e el valamit.

kawaii malac 2014.01.15. 15:43:43

@Majmász Gedeon: Na, épp a minap hiányolt valaki.:-)

Black Hole 2014.01.15. 16:19:39

@batgirl: az első feleségem a memóriás matracon bukott meg. Mikor neki állt magyarázkodni, csak rámutattam a gyanús helyre, és megkérdeztem, hogy talán egy méretes lecsókolbászt nyomot bele, az egyik végén 2db tojással?

Black Hole 2014.01.15. 16:22:37

@igi1: beindultak a hormonok nálad, és azért kombinálod a matracot a franciával?

Black Hole 2014.01.15. 16:25:58

Centis hézag meg azért kell a bútor ajtaja mellé, hogy ha valaki oda csukja az ujját, akkor ne tudja eltörni. Biztonságos bútor, kell ennél több gondoskodás a gyártó részéről?

igi1 2014.01.15. 18:09:37

@Black Hole: élvezni kell a zéletet, na, vagy rosszul mondom?

A hézag meg azért kell, hogy a kisegér be tudjon fészkelni oda. :)

Black Hole 2014.01.15. 18:43:49

@igi1: ja, élvezni kell...ööö, az életet, aztán jöhet a franciakrémes :) ha mindezen túl vagyunk, akkor meg kit érdekel már a szekrény :)

Manci néni, a szomszéd 2014.01.15. 21:06:57

Drágáim, megesküszöm, hogy nem mi voltunk ezek :)

Egyébként meg üzenem a posztolónak, ha nem az oldalát tenné a tetejére meg az aljára, még lehet, hogy használni is tudta volna.

Harlek 2014.01.16. 10:36:14

Csak hogy a poszthoz is hozzászóljon valaki, csöndben jelezném, hogy mi is pontosan ugyan ezt tapasztaltuk (csak épp Budapesten), azonban mi sajnos kicsúsztunk a három napból, ugyanis nem volt időnk és lehetőségünk egyből összeszerelni. A csiricsárén álló Bruxelles komódon jobbra-balra dőltek az ajtók, hiába állítgattam a távolságot a pántokkal, illetve a fiókok annyira el voltak méretezve, hogy beleakadtak a szekrény tetejébe, egymásba és még az ajtókba is (melyik fiók épp melyik részbe). Ezek után cserét szerettünk volna kérni, képeket és videót és készítettem, amiket megmutattam a Jyskben, mire mondták, hogy hozzam be. Mondtam, hogy nincs otthon akkora autó, amibe egy összeszerelt komódot be tudok rakni, úgyhogy kijött az üzletvezető megnézni. A srác, miután konstatálta, hogy igen, ezt tényleg nem az igazi, mondta, hogy kicserélni nem tudják, Jysk üzletpolitika, ez van, de van nála fúró, úgyhogy szívesen megcsinálja.

Mi a tanulság? Habár szeretem a Jysk áruházakat és sok hasznos cuccot vettem már náluk, de összeszerelős bútort soha többet nem veszek Jyskben, hiába a "mesés" kedvezmények.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 11:23:21

@Harlek: szar funérból készült gányolástól többet nemigen lehet várni. keress egy asztalost, az megcsinálja neked fából, szépre. igaz, hogy nem tízezer lesz az ára de többet nem kell venned az életben.

kawaii malac 2014.01.16. 11:34:00

@zsiráfffff: CsaxólnÁk, hogy "funér" szó nem létezik. Pláne nem jelenti azt, amire te gondolsz.
A többi stimmel.

vladiszlav 2014.01.16. 11:42:54

Szerintem valahol félúton van az igazság. Egy eladó azt nem tudja megítélni, ill. nincs jogköre megítélni egy termékről, hogy azt ki kell-e cserélni, vagy visszafizetni a pénzt 3 napon belül. Egy pénztáros meg főleg nem. Tehát az üzlet igen is jogosult azt megvizsgálni, megvizsgáltatni, hogy valóban szakszerűen szerelte-e össze a vásárló a terméket, ill. szakszerűen használta-e. Pld. Valaki vesz egy CD lejátszót és beledugja a 380 V-ba, vagy beleborul egy pohár víz amit letörölget és másnap visszaviszi, hogy cseréljék ki mert nem jó. Vagyis az alap esetben nézze meg a szerviz azt a bizonyos komódot és ha valóban el van méretezve, akkor azonnal cserélje ki, vagy adja vissza a pénzt. Ne javítgassa. De ne a pénztáros vagy az eladó döntse el, hogy szerinte hogy van.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 11:44:58

@vv malac: tán sok vót a lencse vacsorára? felénk a tanyán azt funérnak mondják, oszt mindenki megérti a városi ficsúrokon kívül :P

kawaii malac 2014.01.16. 12:03:43

@zsiráfffff: Jó szóval oktattalak, játszani is engedlek. Szívesen mérek bármekkora szeletet a tudásomból, mert jut is, marad is.
Meg te is rájössz, hogy van élet a tanyavilágon túl.

Jimbo75 2014.01.16. 12:08:43

Faszér' problémázol 0.5 centin?

kawaii malac 2014.01.16. 12:11:47

"Összefoglalva, Ikeás helyi
főnök, munkatársak 5*."
Wtf???
Másrészt, ha a kiállított bútorról ránézésre megállapítható, hogy egy kalap szar, hát nem veszem meg.
Kiváltképp, ha azzal a közismert ténnyel sem vagyok tisztában, hogy egy bútor pántjai miként állíthatóak.
Ez utóbbi ráadásul józan paraszti ész felhasználásával kettő másodperc alatt detektálható.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 12:17:58

@vv malac: ezzel én is pont így vagyok :D

"hogy egy bútor pántjai miként állíthatóak." hát ponnezt írtam fentebb én is. az más kérdés, hogy ezeken a nyikicsuki szarokon bármit is beállítani egy kínszenvedés, de akkor meg minek veszi meg? sose értettem, hogy az emberek mért költik a pézüket ilyen foschokra.

HUNited80 2014.01.16. 14:04:49

@zsiráfffff: Azért, mert egy fizetésből kell eltartani a két gyerkőcöt, így inkább rájuk költöm a pénzt, mint drága bútorra.

Ráadásul a Jysk az én fejembe nem volt egyenlő a gagyi minőséggel, elég sok mindent vett már ott a családom (bútort ezidáig nem, és a jövőben sem fogunk). Szar minőség nálam na az kb a praktiker. Bár ilyet ott is vehettem volna, és még közelebb is vannak! :D

UI: Igen, én tolom a posztot.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 14:09:33

@HUNited80: értem, de az nem mentség. ha csak szart tudok megengedni magamnak, akkor inkább nem veszek mert hatszorannyiba fog kerülni a végén. régebben egy csomó cuccom volt használtan vagy ingyér vagy tábla csokiért, akkor már inkább az, mint a vécébe lehúzni a pénzt.

HUNited80 2014.01.16. 14:13:20

@vv malac: Mi a wtf azon, hogy bár panaszom van a termékkel kapcsolatban, azok az emberek akikkel kapcsolatba kerültem, barátságosak voltak?

Az meg, hogy egy bútor pántjai miként állíthatók, maximum annyira közismert tény (én pl. nem tudtam), mint hogy nem teszünk macskát a mikróba (ez volt ugye a konkrét példálózás). Csak amíg a mikró leírásában benne van, hogy mit tehetsz bele, és mit nem (a macska amúgy konkrétan, hála amerikai fogyasztóknak), addig itt kaptam egy A3 méretű papírt néhány ábrával, és nulla leírással.

De szerintem én is tudnék neked olyan közismert tényt mondani, amit te nem tudsz. És a Jysk ajtajára nem volt kiírva, hogy figyelem, minimum bútoripari végzettséggel vásároljon csak nálunk.

HUNited80 2014.01.16. 14:19:36

@zsiráfffff: Mondom, nem tudtam hogy szar. Nem ez volt a Jysk-es tapasztalatom. Ráadásul ez egy "PLUSZ" minősítésű termék (a Jysk-ben 3 árkategória van, BASIC, PLUS, és GOLD), tehát feltételezhető volt hogy jó. Van valóban bűnöm, hogy a modellcsalád többi tagját nem vizsgáltam meg sokkal tüzetesebben. Pl. ha a fiókos szekrényt jobban megnéztem volna, tuti nem veszem meg ezt a terméket. Akkor inkább megvettem volna ezt ( jysk.hu/750/775/3659350/a/catalog ), 6.000-ért. Erről legalább feltételeztem, hogy szar.

Igazából ha ez a bútor mondjuk 8-9.000 Ft lett volna, akkor most nem is lennék csalódott. Mert az én csökött agyamban, ennyit ér ez a minőség. (Amúgy lejárt az akció, ma már 16.900 Ft a bútor, amit egy ilyen pici szekrényért nem neveznék kevés pénznek).

kawaii malac 2014.01.16. 14:21:00

@HUNited80: Ja, hogy neked nem evidens, hogy nem rakunk macskát mikróba? Értelek. Akkor már csak azt magyarázd el, hogyan kerültek az IKEA (I-K-E-A) kiváló munkatársai a történetbe, lécci.
Gondolkodni meg úgy látom luxus. "Fasznak ez a sok csavar? Hö, mind1! Inkább visszaviszem a cuccot a bótba, Há'nem? Há'de!"

HUNited80 2014.01.16. 14:21:16

@zsiráfffff: Hja, és inkább tárolom a cuccokat egy lötyögős fiúkú komódban, mint például a földön, így kis pénzből olcsót vesz az ember :)

kawaii malac 2014.01.16. 14:28:16

@HUNited80: Mán meg akartam kérdeni, fiú vagy-e vagy lány, de aztán láttam, hogy Sándornak hívnak.
Hát, nem lehet mindenki MacGyver.

HUNited80 2014.01.16. 14:28:17

@vv malac: Mivel (többek között) mikrókkal kereskedik a cég ahol dolgozok, így elég sok minden evidens a számomra, a mikrókkal kapcsolatban :)

Igen, látom már mi a probléma, Jysk helyett IKEÁ-t írtam, megkövetlek valóban. Sajnos ilyen egység nincs Pécsett (pedig ígérik egy ideje), így csak a vágyaimban szerepelt a fenti történettel kapcsolatban, de természetesen a Jysk pécsi egységének munkatársaira gondoltam.

Az említett beállító csavar nem önálló egység volt, hanem a sarokpánt (jól mondom? amivel az ajtó csatlakozik a szekrény testére) része, és az útmutatón semmi, vele kapcsolatos teendő nem volt kiemelve. Nem is foglalkoztam vele. Innentől kezdve, neked szíved joga engem balfasznak tartani, de attól még nekem szívem joga, hogy az álláspontom a hibás teljesítés legyen, mivel a leírás eme fontos beállítás megejtésére nem terjedt ki. Ennyi. Jogszabály. Hülye balfasz vevő minek vesz ilyet ha nem tudja? Hát kérlek tessék normális leírást csinálni! És balfasz vevő, aki nem annyira ügyes, ám tud olvasni, megpróbálja összetenni a cuccot. És ha így sem megy neki, akkor balfasz vevő életképtelen, és ne panaszkodjon.

HUNited80 2014.01.16. 14:29:58

@vv malac: Mekk elek viszont bárki lehet, ugyebár.

Amúgy informatikus vagyok, nem szokott gondot okozni a szerelés (pár tucat számítógépet - egy komódnál kicsit talán bonyolultabb - összeraktam már).

HUNited80 2014.01.16. 14:31:59

De nyugodtan túlléphetünk a csavar problémáján, mert az alap problémám, úgy mint nagy rés (amit a szakértő sem tudott eltüntetni, így "ez normális"-nak lett elkönyvelve), és lötyögő fiók, a professzionális asztalos sem tudott volna változtatni, a rendelkezésre álló anyagokból. Tehát ez a csavar mizéria csak egy kis kitérő, a termék ettől még egy túlárazott szemét...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 14:32:34

@HUNited80: értem én csak nem értem. mindig aszondom, hogy én nem engedhetem meg a szart magamnak mert az az igazi luxus, hogy kidobáljam a pénzem az ablakon. ha nagyon nincs pénz akkor meg használt vagy ikea. csúnya de működik és legalább nem fáj annyira a zsebem utána.

Manyecska 2014.01.16. 14:33:52

Nicsak!! Szopósmalac!:DDD

kawaii malac 2014.01.16. 14:36:02

@HUNited80: Nem tartalak balfasznak, csupán arra próbáltam utalni, hogy néha kell az, hogy nyugodtan leülj, és csendben átgondold a dolgokat, hátha mégsem a többiek mennek szembe az autópályán.
Amúgy, ha nem láttad a komódot összeszerelve, mi alapján vetted meg?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.16. 14:37:48

@HUNited80: "hogy egy bútor pántjai miként állíthatók, maximum annyira közismert tény"

Akkor hívsz egy bútorasztalost, aki szépen összerakja neked a szekrényt.

HUNited80 2014.01.16. 14:38:19

@zsiráfffff: Az ikeával én is kiegyeztem volna, de kellett, így nem volt időm pécsről felmenni érte.

Pont előtte való héten vettem az IKEA-ban egy ilyet: www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/40093059/

Nézd meg az árát!
Nézd meg a méretét! (jóval nagyobb mint a jysk-es)
Nézd meg a hozzá adott útmutatót! (ami amúgy a weboldalról is letölthető...)
Nézd meg a nappalimban, szépen összeállt, nem lötyög, jól működik a sín rendszer is. Vékonyabb anyagból van, oké... mégis ezerszer masszívabb.

Össze nem hasonlítható a minőség, pedig az egyik 16.900 Ft (akció nélküli ár, de akciósan is 12.500 Ft), a másik pedig 10.990 Ft.

Ilyenkor úgy irigylem a Budapestieket! :)

HUNited80 2014.01.16. 14:39:54

@vv malac: A weboldal és a leírás, a Jyskbe vetett bizalmam (korábban sosem csalódtam), és a SZÜKSÉG miatt. A praktikerbe be sem mentem... (már bánom).

HUNited80 2014.01.16. 14:41:09

Miért bánom a praktikert? Mert ilyen szart ott is tudtam volna venni, olcsóbban.

Mivel csóró kis senki vagyok, így nem az a bajom, hogy szar a termék, hanem az, hogy ilyet olcsóbban is kaptam volna.

HUNited80 2014.01.16. 14:42:52

@atpijkamo: Ezt megtette helyettem a Jysk-es szerelő, és sokra mentem vele? Attól a termék még szar. Csak nem gyártási hibás szar, hanem alapból :D

kawaii malac 2014.01.16. 14:45:04

Ráadásul a Praktikerbe' a Reviczky Gabi szolgál ki.
...mondjuk, azt nemt'om, hogy a pécsibe is.

kawaii malac 2014.01.16. 14:48:03

@HUNited80: "Mivel csóró kis senki vagyok..."
Hm... "Egyik ember annyi, mint a másik."
Főleg, ha két gyereke van.

HUNited80 2014.01.16. 14:50:25

A pécsibe csak életunt bunkó és hozzá nem értő eladók jutottak, akiktől ha bármit kérdezel, semmire sem tudják a választ, de legalább elég bunkók is ahhoz, hogy kifordulj az áruházból és máshova menj, így 1-2 sikertelen próbálkozás után feladtam a történetet jópár éve (ha esetleg ez az elmúlt években változott volna, és már nem bunkó hozzánemértő faszok dolgoznak a pécsi praktikerbe, akkor bocsánatot kérek, tudják be annak, hogy pár éve "na ide sem jövünk többet" felkiáltással otthagytam őket.)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.16. 14:54:17

@HUNited80: A fél centi hézag tényleg szar.

@vv malac: "a Praktikerbe' a Reviczky Gabi szolgál ki."

Dehogy! Biztos forrásból tudom, hogy a Balatonon ad ki szobát. Vagy azt mondod, idényen kívül a Praktikerbe vállal munkát? A sztahanovistája.

HUNited80 2014.01.16. 14:57:05

@atpijkamo: Úgy látszik, hogy már a színészkedésből sem lehet megélni. Pedig hogy irigykedtem rájuk. :D

Bár nekem is mondták már, hogy informatikusként tuti a csillagos eget keresem, pedig nem (najó, egy Jysk pénztárosnál azért többet keresek).

HUNited80 2014.01.16. 15:01:48

@zsiráfffff: A használt amúgy nem is rossz ötlet, ha sikerül megszabadulnom ettől a hulladéktól, akkor majd megkérlek hogy segíts keresni olyat, ami max 80 széles, 40 mély, 68 magas, és 15.000 Ft alatt van az ára, ja igen és Pécs környékén van :)

(próbáltam, 0 találat)

De komolyra fordítva a szót, nekem is ez volt az első ötletem, és csak a második a Jysk. Ettől függetlenül azért bújom majd még az apróhirdetési oldalakat, hátha akad valami jofogas.hu :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 15:08:58

@HUNited80: tudom, nem releváns, csak dicsekedni akarok, hogy nekem eccer volt szárított kukoricaszárból készített polcos szekrénykém, én csináltam sajátkezűleg a kert végében termett kukorcákból. tiszta dizájnos kinézete volt, hasonlított ezekre a bambuszbútorokra, ilyesmiféle mint ez, csak a polcai is szárakból voltak:

www.mastergardenproducts.com/bambooshelf6.jpg

HUNited80 2014.01.16. 16:11:01

@zsiráfffff: Az teljesen korrektül nézhetett ki. A feleségem imádna egy ilyet.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 16:38:32

@HUNited80: uccu neki, vágj bele! jó forró nyár kell hozzá, egy sniccer meg egy kis türelem.

HUNited80 2014.01.16. 17:40:47

@zsiráfffff: Nincs érzékem az ilyesmihez. Neki inkább lenne :)

SarahConnor 2014.01.19. 10:45:54

Basszus, emberek, namost az van, hogy elővettem a centit, és szaladtam egy kört a lakásban.
Az összes ajtós bútorom két ajtólapja közt van fél centi.
Most mi lesz?

Én amúgy nem vagyok egy nagy fizikus, de szerintem a nyíláshoz kell egy kis rés, mert különben egymásba akadnak az ajtók.
Javítsatok ki, ha ezt csak álmodtam.

Nem értettem eddig se, és most se értem a fél centi rés miatti problémázást.

Az, hogy nyeklik-nyaklik, azt előre garantáltam volna a poszternak látatlanban - egyszer kipróbáltam egy kiállított ágyat a Jysk-ben, ráfeküdtem, de ha megmozdítottam valamimet, kimozgott oldalra az egész. :)

Jysk-ben nem veszünk bútort, max ilyen kis asztal alá való újságtartó ládikát - ez kb aranyszabály.
süti beállítások módosítása