Tékozló Homár

Évekig fizették a szomszéd bojlerét az E-on miatt

2014.01.20. 12:57 | jackyll | 102 komment

Naiv ügyfél 6 év után vette észre, hogy az éjszakai villanyóra akkor is pörög, ha nincs rákötve semmi.
Az E-on elsőre nem talált problémát, és ki is számlázta a 15 ezer forintos "téves riasztást". Másodszorra már észrevették, és lekötötték a szomszéd bojlerét a villanyórájukról, de a 150-200 ezer forintos fantomfogyasztásukról fél éve nincs véleményük:

2012. őszén észrevettük hogy az éjszakai villanyóránk akkor is forog ha a bojlerünk nincs bekötve. Hívtunk szerelőt,aki megállapította hogy valami el van kötve. 2012. december elején telefonon bejelentettem a hibát -> telefonos kisasszony szerint ilyen hibát csak levélben, írásban lehet bejelenteni. levelet megírtam, a számlámról beleírtam ügyfélszámot, címet, óra állás stb. 15 nap múlva kaptam a választ hogy egészítsem ki hogy milyen a típusa a mérőórának és megírták ha feleslegesen jönnek ki a szerelők akkor 15000 Ft-t kiszámláznak.

újabb 15 nap ( már 2013. jan. van). 2 szerelő kijött kb 1,5 óra kínlódás után leírták hogy "Minden rendben van"  nem találtak semmi hibát. (szerintük cseréltessem ki a falba a vezetéket, mert biztos ott megy el az áram.) a bojlerem kikötve maradt, órát lefényképeztem, másnap reggelre 2 kW újra elment a semmibe, a víz hideg.  ( már 30 napja nincs bekötve a bojler, nincs meleg víz, de az óra szépen pörög tovább).

videó, kép készítés stb.

pár nap múlva jön is a levél hogy fizessünk 15000 Ft-t. ( kérdem mire amikor hiba továbbra is meg van, melegvíz meg nincs) mivel telefonon nem boldogultam és a postai levelezés 15 napos átfutás már kicsit sok volt, átváltottam e-mail -re.

megírtam mindent ->  csatoltam videót, képet.    

az óra pörög, a bojlerem ki van kötve, a szomszéd kismegszakítója ki van nyomva, nála meg áram alatt van a bojler. (kamerával ezt végig vettem úgy hogy nem állítottam le). csatoltam a dokumentumokat (régi levél, munkalap másolata stb), freemail -> óriás levélbe hogy letudják tölteni. szintén 15 napra jött a válasz hogy " sajnos nem tudták megnyitni a csatolt dokumentumokat". küldjem el újra nekik ha lehet...

kb itt szakadt el a cérna-> kaptak egy kicsit más hangnemű levelet és az első munkanapon hívtak hogy a szerelők 30 percen belül ott lesznek.  (a levelemben és a telefonba is kértem hogy jelezzék előre mikor jönnek, mert szeretnék én is otthon lenni amikor kijönnek, mivel édesanyámnak akármit mondanak ő elhiszi)  természetesen erre nem voltak képesek. debreceni munkahelyemről, azonnal elindultam és rekord időt futva haza is értem, a szerelők már ott voltak.

szerelők:

  1. nem hoztak magukkal olyan eszközt amivel tudják vizsgálni az éjszakai órát, ezért elmentek érte 30 perc múlva vissza (ha hiba bejelentésben az éjszakai órával van gond akkor miért nincs náluk?? )
  2. első körben ők is mindent rendben találtak, bár nem értették hogy ha ki van kötve a bojlerem akkor mitől forog az óra. De azért Ők mennek...
  3. nem hagytam ennyibe a dolgot és 20 perces huza-vona után nagy nehezen kiderítették hogy mégis van egy kis hiba. Az elkötés az eon éjszaki áram kapcsolójában volt, a szomszéd bojlerét rákötötték amikor ezt 2006-ban lecserélték.  (ezt amúgy a  2012. decemberi első levelemben leírtam)
  4. hibát megszüntették, a munkalapra ráírták hogy: az e-on által szerelt kapcsolóban éveken keresztül el volt kötve a vezeték.


igazából itt véget is ért volna a történetem, mivel a hibát kijavították, másnapra volt meleg víz. Igazából nem tudtam mennyi kár ért bennünket 2006-2012 év során de elegem volt az egészből és már azzal is megelégedtem hogy most már rendeben van minden.

-> na ezután jött a POFON

jött megint egy levél hogy nem fizettem be a 15000 Ft-t, a téves kiszállásért amikor januárban "mindent rendben találtak". ez kicsit sok volt a jóból. 2 hónapomba került hogy végre kijavítsák az ő általuk okozott hibát, kártérítést nem kérek -> és erre ők kiakarják fizettetni velem a szerelőjüket aki 1,5 óra alatt nem talált hibát.

Megint levél ->leírtam mi volt, január elején minden rendben -> január végén mégis van hiba. Akkor meg mire kell nekem fizetni. ill. kértem őket hogy vizsgálják meg hogy 2006 - 2012 között kb mennyi kár ért minket, az ő hibájukból, amiért a szerelőjük elkötötte a vezetéket. Ha nekem fizetni kell azért ha tévesen hívom ki őket, akkor szerintem jogos ha kártérítést kérek az ő általuk okozott hibáért.

-> válaszban csak annyit kaptam hogy a 15000 Ft-t nem kell kifizetni. OK a többi kérdésemre semmi válasz.

eonvalasz.jpg

2013. nyarán volt megint egy kis időm. kiszámoltam a 2011. 12 évben kb mennyi áramért fizettünk és megnéztem 2013 01.01 - 06.31 közötti időszakot. leírtam mindent ami eddig történt és kiszámoltam kb 150e-200e Ft volt a kárunk az eddigi fogyasztásunk szerint. kaptam egy választ hogy az ügy folyamatban van és "várjak türelemmel." 2013 szept. 15-n jeleztem hogy én várok, de szeretnék konkrét időpontot kérni hogy meddig várjak türelmesen és mikortól lehetek türelmetlen. erre 15 napra megint megkaptam ugyanazt a választ hogy "várjak türelemmel."

ekkor döntöttem úgy hogy megvárom a 2014-t, hogy addig történik-e valami. természetesen se levél, se email nem kaptam. csatolom az utolsó levelet, fényképek, levelek, válaszok meg vannak. most várok megint 15 napot és ha nincs válasz megpróbálom a fogyasztóvédelmet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2014.01.20. 13:09:54

Ez kemény egy történet. Kitartást a poszt-tolónak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.20. 13:10:05

de szép sztori. ezt a pénzt peren kívül sosem fogod viszontlátni.

elwood 2014.01.20. 13:11:46

a szomszédnak sem tűnt fel, hogy 6 éve ingyen zuhanyzik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.20. 13:15:50

Igazi eon tempó!

Mondjuk 6 év után észrevenni egy vellanybojler plusz fogyasztását, az elég epic.

Illetve akkor most ez áramlopás vagy nem?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.20. 13:17:25

bár gyanítom, hogy azzal a résszel fognak elhajtani a picsába, hogy számlareklamáció csak mittomén hány napig lehetséges a számlák kézhezvétele után, szal sanszos, hogy esélytelen az egész.

viszont cserélhetnél a szomszéddal, most hat ő évig fizethetné az összes áramot.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.20. 13:34:08

a pénzt a szomszédnál hajtsd be.

Manyecska 2014.01.20. 13:38:01

@ColT: szerinted hat évig éjszaka zuhanyozott a szomszéd?:DD ennyi pénzt honnan teremcsen elő hirtelen főleg ha nem is tudott róla..?:) lehet a medencét fűtötte éjszaka?:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.20. 13:41:47

@Szőkenő Szarvas: A szomszédnak is vellanyos a böjlere, így az is éjjel fűt...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.20. 13:44:03

@ColT: ha annakidején a szomszéd kente meg az eonosokat, hogy az ő bojlerjét is rákössék, akkor az. ha nem tudott róla, akkor nem.

Manyecska 2014.01.20. 13:47:09

@zsiráfffff: lehet az ő vizét meg a szomszéd..@ColT: lehet. nálunk a cirkó termosztátját kötötte be fordítva az a balf@sz, de mi észrevettük. Gyanús volt a 22 foknál a 28..:DD:((

Kifordított kacagány 2014.01.20. 13:54:51

@zsiráfffff: ez nem számlareklamáció, mert a számlával minden rendben volt, annyit fizettek amit az óra mutatott. az e-on hibás munkavégzése miatt viszont kár érte őket. a szomszédhoz meg semmi köze, azon hajtsa be az e-on, ők állnak a szomszéddal üzleti kapcsolatban.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.01.20. 13:54:57

Szomszéd nem tehet róla nem őt kell szidni. Neki már 6 éve megvolt a rezsicsökkentés (by eon)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.20. 13:58:37

@Kifordított kacagány: jogos. de a nyakamat tenném rá, hogy be fognak próbálkozni vele.

Kifordított kacagány 2014.01.20. 14:09:43

@zsiráfffff: nyilván, feltéve, hogy a halogatási technikájuk nem válik be.

SH4RK 2014.01.20. 14:10:52

Én a helyedben meglátogatnék egy ügyvédet, mert az fix, hogy neked 150000 Ft-ot nem fognak visszafizetni maguktól, fogyasztóvédelem meg vicc.

Atörökk 2014.01.20. 14:12:13

Jó reggelt. Mágneses viharba kerültem. Ez már a hétvégi?

Kifordított kacagány 2014.01.20. 14:12:35

az mindenesetre elvárható lenne, hogy ha az e-on a saját javára ki tudja számolni hibás, vagy lekötött óra után, hogy mennyi jár neki, akkor ebben az esetben is hasonló profizmusról tesz tanúbizonyságot.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 14:22:26

@Kifordított kacagány: Igen, nagyon is.

És kérje is, aitől nem kérte, és adja is vissza annak, akitől elvette.

Nem is értem, hogy lehet véletlenül félrekötni. Véletlenül fél óráig fúrták a falat a szomszédba?

Atörökk 2014.01.20. 14:25:32

@zsiráfffff:
Minden háznál megállt. Beretvaéles eszemmel egy idő után rágyöttem, átvertek, és az nem busz, hanem kukásautó!!!

Black Hole 2014.01.20. 14:25:56

Az volt vicces, mikor arra mentem haza, hogy le van plombálva a villanyóra. Mivel nem volt sem tartozás, sem semmi előjel, hogy ilyen van készülőben, levágtam a plombát, és bementem a szolgáltatóhoz. Ott aztán mondták, hogy vastagon túlfizetésben vagyok. Valamint mondták, hogy 4500 ft-ot fizeti kell a plomba eltávolításáért. Mondtam az ügyintézőknek, hogy 2 okból nem fizetek. Egyik az, hogy ők cseszték el, miért fizessek? Második ok az, hogy én már levágtam, mert nyár van, és nem akartam megvárni, míg a hűtő és fagyasztó felmelegszik, a nem kevés kajával. Erre mondja az ügyintéző, hogy a plomba levágása miatt, hivatalból fel kellene, hogy jelentsen, de ha befizettem a pénzt, akkor majd úgy rendezi, mintha már ők levágták volna. A nejem mondta, hogy nagyon nem hiányzik egy ilyen szarság, inkább fizessünk.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.01.20. 14:27:49

@atörökk:
Szálem Alejkum!4
Ennyit aludni eccerre nem egésséges!

Manyecska 2014.01.20. 14:28:02

Savazzák a Futárt, ámde:
"A közösségi közlekedés járműveit 30 jelzőlámpás helyszínen részesíti előnyben. Ezzel nem csupán az utazási idő válik rövidebbé, hanem a szolgáltató számára is jelentős megtakarítást eredményez." pont.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 14:35:48

@Szőkenő Szarvas: És mér nem tíz éve csinálták meg? Azóta ennyit fejlődött a számítástudomány? Háromszáz buszra hatmilliárdból, az buszonént húszmillió. Tíz éve drágábbak voltak ezek a kütyük, de ennyibe belefért volna.

Atörökk 2014.01.20. 14:36:28

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Nemis vagyok egésséges. Beteg vagyok, mint a kutja :D

Manyecska 2014.01.20. 14:41:36

@atpijkamo: mert még a Dávid gyerek volt..XD

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.20. 14:42:48

Csak egy megjegyzés:
Nem az eon szereli ezeket a dobozokat. Hanem egy sima villanyos muksó akinek van engedélye az eontól. Eonos ember nem szerel.
A dobozokban, villanyórák mögött csak az tudja mi van aki szerelte. vagy még ő sem...
Most nyáron volt egy ilyen vezetékezésem a gerincről a villanyórán át a belső biztosítéktábláig. Végig sasoltam a szerelőt mit hova köt. Így legalább láttam hogy minden ok.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 14:45:13

@Hurrá Torpedó: Azért biztos ami biztos, verjél le minden villanyt a lakásban, és sasold meg, forog-e az óra. :))

ferand1979 2014.01.20. 14:49:33

és 6 évig NEM volt melegvíz a posztolónak? Ven nekije Felesége, ASSZONYA, Barátosnője? Legalább ő észrevette volna... Franc szeret hideg vízben fürdeni---
Ha pedig gázzal (vagy fával) csinált melegvizet, akkor miért fizette az ÉJJELI árramot? Éjjel nem kell tévézni, meg ilyesmi hogy fogyjon az áram, ráadásul az éjjeli órát CSAK bojlerra kötik, ha jól tudom másra NEM...
Ha valaki úgy fizet ki dolgokat, hogy nem néz utána, akkor így járt..
Pénzt vissza aligha fog kapni.. Max peres úton, vagy a szomszéd kirablásábal...

helianthus 2014.01.20. 14:50:19

" de szeretnék konkrét időpontot kérni hogy meddig várjak türelmesen és mikortól lehetek türelmetlen. "
:D ez jó. Az ügyfélnek van humorérzéke. Miért akarják mindenáron kiölni belőle, amikor ez úgyis ritka kincs? :O

helianthus 2014.01.20. 14:51:27

@atörökk: előkerültél elveszett? Igivel voltál?
Megpocsékoltad????

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.20. 14:51:32

@atpijkamo: tényleg ott álltam mellette, és amíg ő pihent, én húzkodtam be a kábeleket a csatornába, meg egy szomszéd aki villanyszerelő (csak neki eon engedélye nincs). tehát minden szuper.

a vicces az volt amikor levette a villanyórát ugye 3 vezeték jött be a gerincről. mindhárom piros volt :)

Atörökk 2014.01.20. 14:52:26

@helianthus:
Nem nyilatkoSZhatok. Nőknek kéccer nem!!4!

lutria 2014.01.20. 14:54:39

A szomszéd meg 6 évig bizonyára boldogan mesélte mindenkinek hogy milyen kevés a villanyszámlája a bojler fogyasztása ellenére is(-150-200.000 Ft),ezentúl meg tutira nem fogja szeretni a panaszost miután megkapja a valós számlákat,+ a szolgáltató meg kifizetteti vele a 150-200e-t...

FDToth 2014.01.20. 14:55:14

Az a szomoru az egeszbeh ilyen ugyben sajnos kizarolag a birosagi ut jarhato,m ert nfh tobol szarik majd az egszre, at adja vmileyn szervnek, akiknel elkallodik, ulnek rajta, stb.
En sokaig felvettema harcot ilyen-olyan szolgaltatokkal, kereskedokkel, kertem az nfh segitseget is, de mivel 0 hataskoruk van(minek vannak???) es nemt udnak erdemben segiteni, igy a harcot fel kell adni, nem jarhatok birosagra naponta...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 14:55:47

@Hurrá Torpedó: "3 vezeték jött be a gerincről. mindhárom piros volt"

Biztos piros a fázis. Három fázisú áramot kaptál. :))

Két villanyszerelő áll az állvényon.
- Néni, kérem! Fel tudná adni azt a kék drótot?
- Köszönöm! Na ugye Jenő, mondtam, hogy a fekete a fázis.

cobre 2014.01.20. 14:56:34

Nem értem, mire vár még. Vagy nem hiányzik a pénz?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.20. 15:05:17

Most kicseréltettem mindent ha már ott a muki. szép új vastag színhelyes rézkábelek.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.20. 15:07:36

Kedves posztoló: Nehéz úgy olvasni egy szöveget, hogy az igekötők külön vannak írva amikor egybe kellene, a kötőszóként használt meg viszont egybe van írva az utána lévő igével!
Amúgy javaslom egy ügyvéd megkeresését és polgári polgári perre vinni a dolgot. Azt azért vegye figyelembe, hogy valószínűleg 3-5 év körüli elévülési idő lesz és így csak az utolsó 1-2 évet van esélye behajtani. De lehet, hogy gyorsabb lesz, ha a szomszédjával beszél és rajta vasalja be, hisz helyette fizette évekig.

Kukabúvár【ツ】 2014.01.20. 15:53:23

Másik személynek átadni az EON áramát jogtalan kereskedésnek minősül. Postolót lecsukni, a fegyházban meg sünt a valagájába!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.20. 15:55:20

@Kukabúvár【ツ】: a saját áramát adta át, hisz kifizette. és nem pénzért adta, tehát nem kereskedett vele.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.20. 16:31:46

@lutria: ne kezdjed már te is a hülyeséget. Az e-onnak megvan a 150-200 ezerje! Az mán mindegy kitől, de megvan. Minek bolygatnák az ügyet.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 17:47:54

„kértem őket hogy vizsgálják meg hogy 2006 - 2012 között kb mennyi kár ért minket, az ő hibájukból”

Pontosan annyi kWh, amennyi belement a mérőbe, ha jól értem, mivel a te órád a szomszéd bojlerét hajtotta. Az igazi szakemberek.

Asszem, felcserélt számlázás miatt 5 évre lehet visszamenőleg jóváírást/pátszámlát csinálni, és nekem az lenne logikus, hogy 2012-től kell számolni, ott jelentetted be először. Bár azt nem értem, miért vártál ennyi időt.

e.onnak szívlapát, MEKH emlegetése sűrűn.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 17:49:43

@atörökk: tuggyuk, hogy igivel hetyegtél, rengett is a föld.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 17:53:34

@Hurrá Torpedó: az e.on, mint hálózati engedélyes hivatalos alválallkozója szerelheti csak, az e.on megbízásából. Van róla munkalap, miegymás, valaki azt aláírta, és vállalta a felelősséget.

Atörökk 2014.01.20. 17:57:40

@vv uraaam:
Akkó' télleg dúlva hétvége lehetett!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 18:15:45

@vv uraaam: "és vállalta a felelősséget."

Na igen, de miben áll a felelősségvállalás? Nyilván nem arra árványes, hogy megtérít egy hat éves telefonszámát, még akkor is, ha bizonyíthatóan ő cseszte el.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.20. 18:16:59

@atörökk: "@vv uraaam:
Akkó' télleg dúlva hétvége lehetett!"

:)) Hülyék.

efi 2014.01.20. 18:24:14

Ej, ha azt a szomszéd előbb észre vette volna!
Alacsony áron árulhatta volna az ingyen áramot, pár hónap alatt a környékről még ki is szoríthatta volna az e.on-t!
Akár a poszt-tolónak is, hogy teljes logikai képzavarral éljek. És akkor már csak fele áron fizette volna a szomszéd ingyen áramát, vagy hogy is van ez.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 18:30:32

@atpijkamo: ha az e.on nevében tevékenykedik, akkor az e.on kell, hogy rendezze a számlázás korrekcióját. Merthogy ez valójában csak egy részben műszaki reklamáció, a nagyobb része számlázással kapcsolatos, márpedig a számlát az e.on állítja ki.

Ha van róla munkalap (márpedig van), hogy felcserélt számlázás történt, akkor 5 évre visszamenőleg el lehet/el kell készíteni a korrekciót.

Anno jártam a HIK-be, az ottani ruhatáros bátyóval haverkodtam össze. Neki a kékek cserélték fel a nappali és a vezérelt mérőt, 10 éven át a vezéreltről ment a fogyasztása java, de csak 5 évre visszamenőleg verték rá a cehhet. Őt amúgy sajnáltam, tök jó fej ember volt.

Itt engem konkrétan az érdekelne, hogy a posztolónak a vezéreltje hova lett kötve? Az is ugyanarra a vezetékre? És a szomszédé vajon mit mért? Az övét?

Atörökk 2014.01.20. 18:32:52

@vv uraaam:
Igen, de nem lettek jók. Állandójan ugrál a kép.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 18:36:53

@atörökk: az nem a kép volt, hanem igi rajtad.

Atörökk 2014.01.20. 18:43:29

@vv uraaam:
Akkor engem kurvára átvertek!!!

Aureliano Buendía 2014.01.20. 18:57:46

Egy öreg elmegy a kupiba, sok pénzt kifizet, mire a madam a legcsinosabb és legvérmesebb lányt adja mellé. Felmennek a szobába, levetkőzik az öreg, a nő meg kihajítja az ablakon az öreg összes ruháját.
- Megörültél kislány, mit veszek reggel magamra?
- Nyugi papa, egész éjjel szexelni fogunk, reggelre lötyögnének magán azok a ruhák.
Levetkőzik a lány is, mire az öreg fogja a ruháit és kidobja az ablakon.
- Na, most bosszút állt?!
- Ugyan, dehogy! Csak aranyom mire felállítod a szerszámom, addigra teljesen más lesz a divat..

Aureliano Buendía 2014.01.20. 19:01:44

@atörökk: már mindegy, a nászt elháltátok. Na, ezt magyarázd meg otthon töki!:)

Atörökk 2014.01.20. 19:04:22

@vv uraaam:
NEKEM nem kell magyarázkodni ;)

telkoe 2014.01.20. 19:14:54

@vv uraaam: Neki a kékek cserélték fel a nappali és a vezérelt mérőt, 10 éven át a vezéreltről ment a fogyasztása java, de csak 5 évre visszamenőleg verték rá a cehhet.

Ez egy kicsit furcsa. 10 even at nem vette eszre hogy neha elmegy az aram napkozben (vezerelt ora)? Es milyen kulonbozetet kellett kifizetni - ha csak felcsereltek a sajat orait akkor o fizetett, o hasznalta fel mindossze muszakilag nem volt helyes a bekotes.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 19:33:14

@telkoe: nemtom, nem vagyok hozzáértő, itt nincs hely éjszakai mérőre sajnos. A pontos részleteket nem tudom, és amúgy is jó 7-8 éve ennek. Azt tudom, hogy elég szép összeg volt, kibírta röhögés nélkül, mikor meglátta a számlát. Viszont a szolgáltató baszta el a bekötést, így az 5 éve időszakra készült számlára meg is kapta az 5 éves részletfizetést.

Mivel a nappali és az éjszakai más tarifával megy, így az olcsóbban használta azt, amivel a drágábbat kellett volna, szóval nem pusztán műszaki gebasz volt.

nandras01 2014.01.20. 21:48:24

@Black Hole:
"A nejem mondta, hogy nagyon nem hiányzik egy ilyen szarság, inkább fizessünk."

menekülsz gyáva!?
és ennek folyománya:
gyáva népnek nincs hazája!
és végül:
még a rezsicsökkentett díjat sem próbáltad kiharcolni??

Aureliano Buendía 2014.01.20. 21:57:34

@nandras01: ahol blekhól van, ott nincs nagyon rezsőcsökkentés:)

Black Hole 2014.01.20. 21:58:51

@nandras01: ez így nem igaz, mert nem vagyok olyan, aki hagyja magát, erről sokat tudnék mesélni. Ez pont egy olyan időszak volt, mikor ennél sokkal komolyabb dolgok kötötték le az időm, és nem akartam még egy ilyen bagatell szart is pluszban. De ne aggódj, volt amikor habzó szájjal ordítottam az önkormányzaton:)

nandras01 2014.01.20. 22:01:21

@Black Hole: az önkormányzaton??
mié', azok mit plombáltak le?

Black Hole 2014.01.20. 22:06:14

@nandras01: mikor építettem a házam, akkor volt egy fajta támogatás az önkormányzattól. Minden feltételnek megfeleltem, és nem kaptam. Olyanok meg kaptak, akiknél kizáró okok voltak. Na akkor láttál volna, mikor bementem megkérdezni, hogy ha én nem, akkor xy miért kapott? Nagyon behúzott nálam a relé. 5-kor érkeztem a hivatalba, 6-ra újra elbírálták az én ügyem soron kívül. El tudod képzelni, hogy milyen lendülettel érkeztem? :)

Atörökk 2014.01.20. 22:08:23

@Black Hole:
Kitalálom: a kisebbség, azazhogy a börtönben ülő többség tagjai mekkapták :)

Aureliano Buendía 2014.01.20. 22:14:23

@atörökk: na, ez igazán nem volt nehéz feladvány.

Black Hole 2014.01.20. 22:21:11

@vv uraaam: de van itt is. Mikor szerződést kötsz egy szolgáltatóval, az egy évre garantál nagyon jó árat. De az a cég, akinél felmondod a szolgáltatást, az egy év múlva kopog nálad, és 5-10% kedvezményt ad. És a cégek rendezik egymás között. Tehát neked csak egy aláírás, hogy igen, váltani akarsz. :)

Black Hole 2014.01.20. 22:25:16

@atörökk: nem, hanem olyanok, akik 7-es bmw-vel mentek igényelni, meg már a 2 hónapos gyereknek is volt lakás a nevén, de ez a kis támogatás jól jött a 3. nyaralóhoz a velencei tó partján. Hidd el nekem, hogy ezek több kárt okoznak az országnak, mint a pírézek.

Aureliano Buendía 2014.01.20. 22:28:19

@Black Hole: amiről te beszélsz, az itteni fogalmakkal a versenypiac, mikor a szolgáltatók ajánlataiból választhatsz.

De van ezen kívül a saját szolgáltatód, ő a közüzem. Otthagyhatod a versenypiac miatt, de ez utóbbin egy évig fiksz az ár, míg a másikat az állam határozza meg. Most épp csökken. Azóta óránként 12 perccel tovább fűtöm a szobát:)

Aureliano Buendía 2014.01.20. 22:35:14

@Black Hole: ezzel vitába szállnék. Az én véleményem szerint azok ártottak a legtöbbet, akik beadták a pirézeknek, hogy mindenre joguk van, és elsősorban jogaik vannak, a kötelességeik huszadrangúak.
Egy jelentős részül azelőtt a galambos pártban tömörülve űzött csúfot a liberális szóból.

Black Hole 2014.01.20. 22:51:54

@vv uraaam: ez egy érdekes téma, még a komcsiba nyúlik vissza, mikor ugye meg kellett mutatni a mocskos nyugatnak, hogy itt nincs faji megkülönböztetés. Itt mindenki jól él. Amikor délelőtt betonoztam délelőtt a házam alapját, délután meg mentem dolgozni, és indulás előtt kajáltam, a rádió meg mondta a hírekbe, hogy a fasz tudja hol össze döntik a putrikat, és lakást kapnak, akkor majdnem bele basztam a szifont a rádióba. Hogy a belem kidolgozom, ezek meg a semmire kapják.

Fazakas László 2014.01.21. 05:15:04

Nálunk a házban szintén volt (talán még meg is van?) olyan "érdekesebb" eset.
Az egyik tulaj egyszer felhívott magához, nézzem már meg a fűtését, mert amikor bekapcsolja, nem mozog rá az óra.
Ehhez tudni kell azt is, a lakásában az összes cserépkályhába villanyfűtés volt beépítve (már elég régóta). És a múltkoriban azt vette észre, hogy bár keményen fűt a kályha, mégsem forog a mérő.
Nálunk a kerületben nem E-On van, hanem ElMű, de ez a legkevésbé lényeges. Csak az van, hogy én nem vagyok villanyszerelő, tehát én is csak úgy néztem - és tényleg ment a fűtés. Lekapcsoltuk a villanyórát, az automata biztosítékokat, kitekertük az olvadókat, mindent ... tehát a lakásban már egy deka áram se volt, ám a kályha fűtött - rendületlenül.
Hogy ez az árammennyiség nem hiányzik senkinek sem sehonnan, az eléggé érdekes dolog, mert ezek bizony kilowattos nagyfogyasztók!
És ha így egész télen ingyér fűthet a tulaj - na az ám az igazi rezsicsökkentés! És sok-sok éve már

Kaptabakta 2014.01.21. 08:28:56

Mi a TIGÁZ-zal jártunk kanosszát, miután átvettek minket az EMFESZ-től.
Többször érdeklődtünk, hogy fogyasztói közösségként (3 lakásos társasház egy kazánnal) vettek-e nyilvántartásba.
Jött a válasz, hogy igen. Után röpke 2 évbe (rohadt sok levélbe és fenyegetőzésbe került), hogy azt a tarifát is számlázzák le és írják jóvá a különbözetet. Utána röpke 4 hónapig nem kellett számlát fizetni, mert annyi volt a túlfizetés.

Igaz, a végén már fogyasztóvédelemmel, Energiahivatallal és perrel fenyegetőztem.

Netuddki. 2014.01.21. 08:34:46

@Hurrá Torpedó: "Nem az eon szereli ezeket a dobozokat. Hanem egy sima villanyos muksó akinek van engedélye az eontól. Eonos ember nem szerel."

Teljesen mindegy. Te az eonnal vagy kapcsolatban, az illetőt meg az eon bízza meg. Ergo az eon felelőssége.

Mellesleg ha a levélíró nem használta az éjszakai áramot, akkor miért nem nyomta ki a megszakítóját. Ugyanis minden órához legalább 2db biztosíték van. Egy előtte, a többi meg mögötte.

Ettől függetlenül ha az eon hibázott akkor a kárt is neki kellene kamatostul egy normális országban megtérítenie. Aztán rendezze le az eon a szomszéddal.
Qrvára naiv a levélíró ha nem veri le rajtuk az összes költségét, és gyakorlatilag a többiekkel is kabaszik mert az eon azt hiszi itt bármit megtehet büntetlenül...

peter3374 2014.01.21. 08:46:07

Mondjuk nem tudom mit akar a posztoló a fogyasztóvédelemtől ebben az ügyben...
Simán el fogják hajtani és még igazuk is lesz.
Bár talán rájuk vernek egy kis büntetést...
De nem kell várogatni, kell egy tértivevényes fizetési felszólítás, hogy ennyi és ennyi kár ért, ezt fizessék ki, különben, fizetési meghagyást fogsz benyújtani.
Ha nem fizetik ki, akkor irány egy közjegyző és be kell nyújtani a meghagyást, azt vagy kifizetik, vagy per lesz.

Egyéves Önkéntes 2014.01.21. 10:20:46

@vv uraaam: egy kicsit azért ennél bonyolultabb, mert ha elegánsan túllépünk azon, hogy nem az óra hajtja a bojlert, hanem fordítva, még akkor se tudjuk, hogy az összes fogyasztásból mennyi volt a szomszéd bojlerje és mennyi a posztoló saját fogyasztása

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.21. 11:23:54

Én egyszer csak arra mentem haza, hogy nincs fűtés (hőtárolós villanykályha, éjszakai tarifával). Felhívtam a szolgáltatót (nem emlékszem a nevére, Pest megye északi részén), azt mondták, hogy a szomszéd nem fizetett, ezért levágták az oszlopról, de mivel a HF vevő nála van, ezért nálam sincs éjszakai. Azt is mondták, hogy szokjam meg, mert ha a szomszéd nem fizet, akkor legközelebb is ez lesz, vagy szereltessek fel én egy külön HF vevőt (új bekötés, új szekrény, százezrek). WTF? Mondtam nekik, hogy érvényes szerződésem van és perelni fogok. Aztán visszakapcsolták a szomszédot, én el is felejtettem a dolgot, mígnem egyszer jöttek órát cserélni. Rá két-három napra észre vettem, hogy a plomba zsinóron kint van a fázis, mert a cserekor az egyik csavart ügyesen beletekerték a szekrény mögötti fázisvezetőbe. Kihívtam az embert, hogy csinálja meg, akinek elmeséltem, hogy mi volt a HF vevővel. Azt mondta, hogy van neki a kocsiban, 5000-ért berakja. Megegyeztünk. De ez volt az a szolgáltató is, amelyiktől az alul méretezett, szar hálózata miatt 230 helyett 180 V-ot mértem a konnektorban, ők meg meg akarták magyarázni, hogy biztos nálam van a hiba, meg várattak napokig.

Egyéves Önkéntes 2014.01.21. 13:35:32

@Miazmás: nekem egyszer a konyhai csapban nem volt meg a 100 liter víz, csak 80!

Aureliano Buendía 2014.01.21. 17:27:09

@Black Hole: azért az átkosban még tudták a helyüket. Loptak ugyan, de nem ennyire szemtelenül. Megfélemlíteni meg max őket a rendőrök. Most menj végig a Nyugati aluljárójában.

Aureliano Buendía 2014.01.21. 18:56:15

@Egyéves Önkéntes: értsd jól.
Az a kérdés, hogy mindkét bojler egy órára volt-e kötve, avagy felcserélték a két órát.

Black Hole 2014.01.21. 22:42:45

@vv uraaam: a komcsiban ott lógott ki a ló lába, hogy mindenkinek volt munkahelye, mert ugye olyan nem lehetett, hogy nincs. Na, de meg is lehetett nézni, hogy kiket varrtak be közveszélyes munkakerülésért. Akkor sem voltak jobbak, csak a rendőrnek volt nagyobb tekintélye.

Aureliano Buendía 2014.01.21. 22:46:49

@Black Hole: persze-persze, de volt tekintélye. És ez nagyon sokat számít.

Vagy, ha úgy adódott, akkor a közösség megoldotta a hatóság közreműködése nélkül is ezeket az konfliktusokat. Mondjuk, megjelent a fél utca a putrinál. Ma fordítva lenne.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.22. 08:13:20

@Egyéves Önkéntes: Remélem, hogy legalább te érted a marhaságot, amit leírtál. Feltételezem, hogy fogalmad nincs a problémáról. A két dolog ugyanis nem ugyanaz. Ha hülye vagy, minek szólsz hozzá? Ja, mert nem tudod, hogy hülye vagy.

Egyéves Önkéntes 2014.01.22. 10:45:59

@Miazmás: eddig nem tudtam, hogy hülye vagyok, de most már tudom! kösz, hogy szóltál!
hová utalhatom az 5000 forintot?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.01.22. 11:12:43

@Egyéves Önkéntes: Szívesen, nem tesz semmit. Az 5000 forintot pedig szerintem utald valami alapítványnak vagy egyesületnek.

Egyéves Önkéntes 2014.01.22. 12:48:36

@Miazmás: veszek belőle okosba egy HF vevőt!

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2014.01.23. 10:26:01

Véleményem szerint az áramszolgáltató hibája, ezért komoly kártérítést lehet elérni polgári peres úton.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2014.01.23. 10:30:16

@Hurrá Torpedó:

De te az áramszolgáltatóval állsz jogviszonyban, nem a muksóval. Az, hogy kivel végeztetik el a szakmunkát, az ő dolguk.

joska61 2014.01.23. 10:46:20

No az ilyen kiszámlázások (15.000 kiszállásért) lettek az eredménye a nagy rezsicsökkentésnek.
süti beállítások módosítása