Naiv ügyfél 6 év után vette észre, hogy az éjszakai villanyóra akkor is pörög, ha nincs rákötve semmi.
Az E-on elsőre nem talált problémát, és ki is számlázta a 15 ezer forintos "téves riasztást". Másodszorra már észrevették, és lekötötték a szomszéd bojlerét a villanyórájukról, de a 150-200 ezer forintos fantomfogyasztásukról fél éve nincs véleményük:
2012. őszén észrevettük hogy az éjszakai villanyóránk akkor is forog ha a bojlerünk nincs bekötve. Hívtunk szerelőt,aki megállapította hogy valami el van kötve. 2012. december elején telefonon bejelentettem a hibát -> telefonos kisasszony szerint ilyen hibát csak levélben, írásban lehet bejelenteni. levelet megírtam, a számlámról beleírtam ügyfélszámot, címet, óra állás stb. 15 nap múlva kaptam a választ hogy egészítsem ki hogy milyen a típusa a mérőórának és megírták ha feleslegesen jönnek ki a szerelők akkor 15000 Ft-t kiszámláznak.
újabb 15 nap ( már 2013. jan. van). 2 szerelő kijött kb 1,5 óra kínlódás után leírták hogy "Minden rendben van" nem találtak semmi hibát. (szerintük cseréltessem ki a falba a vezetéket, mert biztos ott megy el az áram.) a bojlerem kikötve maradt, órát lefényképeztem, másnap reggelre 2 kW újra elment a semmibe, a víz hideg. ( már 30 napja nincs bekötve a bojler, nincs meleg víz, de az óra szépen pörög tovább).videó, kép készítés stb.
pár nap múlva jön is a levél hogy fizessünk 15000 Ft-t. ( kérdem mire amikor hiba továbbra is meg van, melegvíz meg nincs) mivel telefonon nem boldogultam és a postai levelezés 15 napos átfutás már kicsit sok volt, átváltottam e-mail -re.
megírtam mindent -> csatoltam videót, képet.
az óra pörög, a bojlerem ki van kötve, a szomszéd kismegszakítója ki van nyomva, nála meg áram alatt van a bojler. (kamerával ezt végig vettem úgy hogy nem állítottam le). csatoltam a dokumentumokat (régi levél, munkalap másolata stb), freemail -> óriás levélbe hogy letudják tölteni. szintén 15 napra jött a válasz hogy " sajnos nem tudták megnyitni a csatolt dokumentumokat". küldjem el újra nekik ha lehet...
kb itt szakadt el a cérna-> kaptak egy kicsit más hangnemű levelet és az első munkanapon hívtak hogy a szerelők 30 percen belül ott lesznek. (a levelemben és a telefonba is kértem hogy jelezzék előre mikor jönnek, mert szeretnék én is otthon lenni amikor kijönnek, mivel édesanyámnak akármit mondanak ő elhiszi) természetesen erre nem voltak képesek. debreceni munkahelyemről, azonnal elindultam és rekord időt futva haza is értem, a szerelők már ott voltak.
szerelők:
- nem hoztak magukkal olyan eszközt amivel tudják vizsgálni az éjszakai órát, ezért elmentek érte 30 perc múlva vissza (ha hiba bejelentésben az éjszakai órával van gond akkor miért nincs náluk?? )
- első körben ők is mindent rendben találtak, bár nem értették hogy ha ki van kötve a bojlerem akkor mitől forog az óra. De azért Ők mennek...
- nem hagytam ennyibe a dolgot és 20 perces huza-vona után nagy nehezen kiderítették hogy mégis van egy kis hiba. Az elkötés az eon éjszaki áram kapcsolójában volt, a szomszéd bojlerét rákötötték amikor ezt 2006-ban lecserélték. (ezt amúgy a 2012. decemberi első levelemben leírtam)
- hibát megszüntették, a munkalapra ráírták hogy: az e-on által szerelt kapcsolóban éveken keresztül el volt kötve a vezeték.
igazából itt véget is ért volna a történetem, mivel a hibát kijavították, másnapra volt meleg víz. Igazából nem tudtam mennyi kár ért bennünket 2006-2012 év során de elegem volt az egészből és már azzal is megelégedtem hogy most már rendeben van minden.
-> na ezután jött a POFON
jött megint egy levél hogy nem fizettem be a 15000 Ft-t, a téves kiszállásért amikor januárban "mindent rendben találtak". ez kicsit sok volt a jóból. 2 hónapomba került hogy végre kijavítsák az ő általuk okozott hibát, kártérítést nem kérek -> és erre ők kiakarják fizettetni velem a szerelőjüket aki 1,5 óra alatt nem talált hibát.
Megint levél ->leírtam mi volt, január elején minden rendben -> január végén mégis van hiba. Akkor meg mire kell nekem fizetni. ill. kértem őket hogy vizsgálják meg hogy 2006 - 2012 között kb mennyi kár ért minket, az ő hibájukból, amiért a szerelőjük elkötötte a vezetéket. Ha nekem fizetni kell azért ha tévesen hívom ki őket, akkor szerintem jogos ha kártérítést kérek az ő általuk okozott hibáért.
-> válaszban csak annyit kaptam hogy a 15000 Ft-t nem kell kifizetni. OK a többi kérdésemre semmi válasz.
2013. nyarán volt megint egy kis időm. kiszámoltam a 2011. 12 évben kb mennyi áramért fizettünk és megnéztem 2013 01.01 - 06.31 közötti időszakot. leírtam mindent ami eddig történt és kiszámoltam kb 150e-200e Ft volt a kárunk az eddigi fogyasztásunk szerint. kaptam egy választ hogy az ügy folyamatban van és "várjak türelemmel." 2013 szept. 15-n jeleztem hogy én várok, de szeretnék konkrét időpontot kérni hogy meddig várjak türelmesen és mikortól lehetek türelmetlen. erre 15 napra megint megkaptam ugyanazt a választ hogy "várjak türelemmel."
ekkor döntöttem úgy hogy megvárom a 2014-t, hogy addig történik-e valami. természetesen se levél, se email nem kaptam. csatolom az utolsó levelet, fényképek, levelek, válaszok meg vannak. most várok megint 15 napot és ha nincs válasz megpróbálom a fogyasztóvédelmet.
Az utolsó 100 komment: