Tékozló Homár

A posta nem adja ki ingyen, kinek kézbesítették a csomagját

2014.01.21. 09:57 | jackyll | 114 komment

János nem érti, hogy miért kellene neki azért fizetnie, hogy a postán kiderítsék, kinek adták oda a csomagját illetéktelenül.

A Magyar Posta, ahelyett, hogy a címzettnek kézbesítette volna a küldeményt, valahol máshol, valakinek másnak adta át. A követett küldemény után érdeklődő jogos tulajdonostól KÉRNEK PÉNZT (nem ELNÉZÉST, hanem PÉNZT?????) azért, hogy „adatot” szolgáltassanak? Hölgyem, Önöknek nem „adatot” kell szolgáltatniuk, hanem a feladott csomagot, és nem külön díjért, hanem kártérítést fizetve a késlekedésért, és elnézést kérve.


Üdvözlettel, és a Posta mihamarabbi csődbe menését szívből kívánva:
egy (sajnos) ügyfelük.
 
Sent: Friday, January 17, 2014 11:15 AM
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. Tájékoztatjuk, hogy a Posta a postai szolgáltatások teljesítésével és a küldeményekkel kapcsolatos adatokról a feladó, a címzett vagy meghatalmzottaik illetve a jogszabályban erre felhatalmazott szerv írásbeli megkeresésére az okiratok őrzésére meghatározott ídőn belül adatszolgáltatást biztosít. Postai küldeményre vonatkozó adatkérést a Posta csak könyvelt küldemények esetében a postai küldemény egyedi azonosítószámának ismeretében tudja teljesíteni. Az adatszolgáltatás díja 680 Ft.

Az adatszolgáltatás bármelyik postán kérheti.

Megértését köszönjük.

Eredeti szöveg
Elküldve: 15.01.14 08:19:20

Érkezett a számomra egy RCxxxxxxxxCN számú, alkatrészeket tartalmazó csomag. A feltüntetett címre való kézbesítés helyett valamiért a 62. sz. postahivatalba továbbították a csomagomat, ahol valaki átvette. Miután én (a címzett) senkinek sem adtam sem a továbbításra megbízást, sem az átvételre meghatalmazást, kérem, hogy számomra az átvevő adatait megküldeni szíveskedjenek, hogy a megfelelő eljárást megindíthassam.

Üdvözlettel:

János
 
segítségét előre is köszönöm.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2014.01.21. 10:51:53

Az fel sem merülhet, hogy a kínai fal ragszámot adott meg a posztolónak?
Kaptam már én is olyan számot, ami RU-ba tartott... :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.21. 10:53:02

Fel kell jelenteni a postát, hűtlen csomagkezelés miatt. Mindjárt előtudja szedni, hoyg kinek adta el a csomagot. Ingyen.

Manyecska 2014.01.21. 10:57:36

www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
biztos hogy a csomagazonosítót nézed?? nem is lehet a végén betű elvileg /?/..pont most követem én is a sajátomat..

Manyecska 2014.01.21. 10:59:06

@TomP: hígul a szakma, ja. Nekem síléceket kellett volna tárolnom az irodában. Dizájnos, nem?:D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.21. 11:02:43

@batgirl: ne is mongy ilyeneket. Sebeket tapsz fell.:( Mostmár ellenpontozd valami jóval.

DarkFuture 2014.01.21. 11:11:57

@Szőkenő Szarvas: bármilyen lehet a nyomkövető kód minden ország postahivatalának más és más kódrendszere van nem szabványt használnak.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.21. 11:14:37

Telefon felemel, posta felhív, illetékesek kérése, fejük leüvöltése perrel fenyegetés közben. Ha nem jön be, akkor írásos panaszbejelentés, majd per. Nem egyszerű, de egy ilyen után a szart is ki kell verni belőlük.

Csigorin 2014.01.21. 11:18:56

feljelentest ISMERETLEN TETTES ellen teszunk. Mindig. Kulonben meg lehet hogy minket huzkodnak meg.

Majd kerhetnek 680 forintot a rendorsegtol ha azok lesznek akkora madarak hogy fizessenek nekik.

Manyecska 2014.01.21. 11:28:31

@DarkFuture: nade pont ez lenne a lényege!:)

helianthus 2014.01.21. 11:35:14

Kimaradt a lényeg!
Ez a csomag megalapozva tűnt el vagy megalapozatlanul?
Egyébként is gyanús a sztori. Ki más tudhatott a csomagról a címzetten kívül?
Na?
Segítek.
A postások netántán.
Akkor ki vette fel a csomagot?
Na?

MRN 2014.01.21. 11:42:13

@Szőkenő Szarvas:
De bizony lehet. Ez esetben a CN azt jelöli, hogy Kínából jött a csomag.

Manyecska 2014.01.21. 11:51:56

@MRN: ja, akkor megvan a másik posztoló csizmája!

helianthus 2014.01.21. 11:54:47

@Szőkenő Szarvas: :D de hazavitte a póstás Józsi a zasszonynak! Ezt bukták.

Tisztviselőtelep 2014.01.21. 11:57:28

Nem értem mi bajotok van a Posta nem azért van, hogy kézbesítse a csomagokat.
A BKV sem azért, hogy az utasokat kiszolgálja.
Ők szívességet tesznek hogy elviselnek titeket. Hitetlenek!

Manyecska 2014.01.21. 12:07:26

@Tisztviselőtelep: a lovam Top Commenter a fészbukkon.. /lásd kommentek!/ egyetértek vele!!:P

igi1 2014.01.21. 12:45:40

Ez viszont igazi lopás, és a posta nem csak bűnrészes, hanem AZ ELKÖVETŐK EGYIKE, azaz az elsőrendű vádlott. Merthogy, aki átvette, akár véletlen, akár nem, ő csak másodrendűnek tekinthető, hiszen lehet, hogy önhibáján kívül kapta ő is a kéretlen csomagot.
Azért ez meg már durva. Valószínű, hogy névrokonság?

Miért nem lehet RENDESEN LEÍRNI AZT A KURVA CÍMET???

Most 62, vagy 52? nem mindégy
De el tudom képzelni, hogy a poszter is balfék volt, mert képtelen rendesen megcímezni egy levelet, a szép Scmitt kéz -, és helyesírásáról nem is beszélve.

igi1 2014.01.21. 12:48:12

Azt pedig, hogy ki vette át, aláírás bizonyíthatja csak.

Mert feltételezem, hogy 680 ft-ért, ajánlott volt.

Nekem nemrég egy válaszleveles, fénymásolt iratokkal teli borítékom tűnt el karácsony előtt, decemberben, úgyhogy azóta nem tudok valahogy nyugodtan aludni, hogy nem kaptam meg.

igi1 2014.01.21. 12:53:17

@Csigorin: ha a szomszéd körzetbe ment a levél, valószínű, hogy a címzéssel volt valami probléma.

Láttam én már olyan egyest kézzel írva, amit kettesnek néztek többen is, szóval nem kell a duma.

V. 62, 52, vagy 61,63-as

Tehát a poszter a VI. kerületbe lakik és a teréz körútra vitték a postáját valószínűleg a szondi utca helyett

itt pedig címzéshiba állhat fenn

Csigorin 2014.01.21. 12:56:48

@igi1: nade itt nem az a fo gond hogy elment mashova! hanem hogy ott valaki FEL IS VETTE.
Na ez a valaki az aki 'lenyulta' a csomagot.
Most ha a posztolot tortenetesen Kovacs Janosnak hivjak es pont ott pont abban a keruletben ugyanolyan nevu utcaban stb ugyanugy egy Kovacs Janos lakik, akkor igazad van.
Amugy nem.

é3hesvagyok 2014.01.21. 13:01:31

Vegyen a posztoló két kaparós sorsjegyet, meg egy szernCSEKK-et, és akkor majd nyerhet annyi pénzt, hogy ki tudja fizetni a 680Ft-ot!

A posta élére meg nevezzék ki Vitézy Dávidot, mert pártállástól függetlenül tény hogy a BKK pozitív irányba változott mióta az a buzi vezeti.

igi1 2014.01.21. 13:05:52

@Csigorin: éppen ez az, hát nem bizonyosodsz meg arról, hogy tényleg ő-e az? személyivel vagy valami? oké, engem ismernek itt, de még néha így is kell személyit mutatnom

Így nem lehet ítélni elsőre, ám az biztos, hogy a posta nagyot hibázott

Ám valószínűleg, a poszter sem ártatlan.

Csigorin 2014.01.21. 13:07:20

@igi1: persze, a fo hiba szerintem se az hogy mashova ment a csomag, az nem biztos hogy a posta sara, lehetett olvashatatlan a cimzes stb. Meg azt en se hiszem hogy csak ugy minden ok nelkul total mashova kuldtek egy csomagot...

az viszont hogy ott kiadtak egy hottmas embernek, na AZ mar mindenkepp a posta hibaja.

igi1 2014.01.21. 13:07:35

@é3hesvagyok: a vitézy nem buzi, még tarlós se bírta megfingatni

Okés?

Buzi a BKV-s bagázs, ott is a fejesek,

Hogy azok minek vannak még.

igi1 2014.01.21. 13:12:10

@Csigorin: az, hogy legyen valaki aki hasonló néven lakik hasonló kerületben

akkor márpedig többször elő kellett fordulnia annak, hogy a csomagot egyszer-egyszer a másik fél veszi át, holott nem az övé

Csigorin 2014.01.21. 13:13:48

@igi1: nem hasonlo nevu kell, hanem pontosan ugyanolyan nevu, raadasul pont ugyanolyan nevu utcaban es hazszammal.
Azert ez mar elegge valoszinutlen.

Mert meg ha a keruletet el is irja, de az adott keruletben NINCS olyan nevu utca akkor hibas cimzessel kell visszamennie a csomagnak, ha pedig van de ott nem lakik olyan ember, akkor meg cimzett ismeretlennel.

igi1 2014.01.21. 13:19:42

@Csigorin: ez a probléma, hogy onnantól kezdve, hogy VALAKI ÁTVETTE, a poszter nem nagyon tehet semmit

Mert a feladó tudja igazolni, hogy elküldte, hiszen az ajánlott papírka nála van, és ott rajta van a címzés, talán nála kellene először érdeklődni, hogy mutassa meg az ajánlott szelvényt.

Biztos jó cucc volt benne, ha nem vitték vissza a postára.

Ha viszont nincs felhatalmazás, és tényleg idegen személy vette át, akkor a posta igenis PERELHETŐ, mert itt már nemcsak lopás, hanem egyebek is közrejátszanak. Mert teszem azt, mi van, ha a poszter RENDES CÍME rajta volt a csomagban, és egyéb fontos adatok? Pl. olyan számla, amin más is szerepelt?

Szóval a poszter helyében érdeklődnék először a feladónál, hogy ők járjanak utána a postánál az ügynek, hiszen a másik félt kár érte, amit csak az aláírással lehet bizonyítani.

Nehéz ügy, de nem vesztes ügy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.21. 13:47:33

@batgirl: Vagy ismeretlen tettest lopásért - mert más csomagját átvenni, az nem olyan egyszerű.

MRN 2014.01.21. 13:55:20

@igi1:

A küldemény külföldről jött, a 680 Ft az a díj, amit a posta kér (eléggé felháborító módon) az adatszolgáltatásért, hogy kinek adta ki a poszter csomagját.
Külföldről érkező regisztrált küldeményt (mint amilyen a poszteré is volt) csak személyesen a címzettnek, illetve a megfelelő meghatalmazással adnak csak át. Így aztán tényleg nem értem, hogy fordulhatott ez elő. Itt a Posta egyértelműen hibázott, az lenne a minimum, hogy ingyen adatszolgáltat, illetve kártalanít.

MRN 2014.01.21. 13:58:50

"Szóval a poszter helyében érdeklődnék először a feladónál, hogy ők járjanak utána a postánál az ügynek, hiszen a másik félt kár érte, amit csak az aláírással lehet bizonyítani. "

A betűjel alapján kínai csomag, és a nyomkövető szám segítségével nyilván kiderült a feladó számára, hogy megérkezett a küldeménye. Csak éppen nem ő vette át.

MRN 2014.01.21. 14:00:04

@MRN: Bocsánat, a címzett számára.

Atörökk 2014.01.21. 14:23:33

Ez az a bizonyos 76 ezrelék? Ja, nem, el nem lopták, csak másnak adták oda.

Tisztviselőtelep 2014.01.21. 15:01:40

@atörökk: ez nem igazolt lopás ne ronccssúk a Pósta átlagát kéremszépen!
Követelem a Nemzeti Postaboltot!

McZozo 2014.01.21. 16:09:36

Erdekes mert ha kiviszik es atadjak valakinek azt meg el tudom kepzelni, d ehogy a postan masnak adjak ki az erdekes mert vinni kell az ertesitot anno meg szemelyit is kertek tolem szal el se tudom kepzelno hogy landolt valaki masnal a csomag. ettol meg chilit a psta hatsojaba de erdekes az ugy

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 16:40:56

@Szőkenő Szarvas: "Nekem síléceket kellett volna tárolnom az irodában."

:)) Találkoztam ma egy bánatos postással, két pár síléccel a vállán hordta ki a leveleket. Csodálkozó kérdésemre keserűen közölte, hogy egy hülye k. nem engedte, hogy lerakja őket.

Aureliano Buendía 2014.01.21. 16:52:09

„A Tékozló Homár blog rendszeresen foglalkozik a Magyar Posta által kezelt csomagok eltűnésével, megrongálódásával. A közvélemény hiteles és pontos tájékoztatása érdekében ugyanakkor azt is fontos elmondani, hogy a Magyar Posta Zrt. 2013 decemberéig bezárólag több mint 715 millió darab küldeményt kézbesített belföldön. Ebből a megalapozott eltűnések aránya 0,00076% volt.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a panaszos ügyeket mielőbb alaposan kivizsgáljuk. Ha beigazolódik, hogy a Magyar Posta Zrt. nem, vagy nem az elvárt színvonalon teljesítette a vállalt szolgáltatást, akkor a jogszabályban, illetve az Általános Szerződési Feltételekben meghatározottak szerint az ügyfelek kártérítése, a szükséges személyi konzekvenciák levonásával együtt megtörténik.”

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 16:56:11

@é3hesvagyok: "tény hogy a BKK pozitív irányba változott mióta az a buzi vezeti."

Tény hogy a BKV pozitív irányba változott mióta a Tarlós a főpolgármester. Nem mintha vele 100% meg lennék elégedve.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 16:58:20

Azon töröm a fejem, ha a poszter kideríti, kinek adták oda a csomagját, akkor mennyivel lesz előbbre?

Inkább verje ki belőlük a kártérítést, minthogy etesse őket.

igi1 2014.01.21. 16:59:24

@atpijkamo: pont hatásosabb ha egy cég intézkedik a postánál, mintha egy ügyfél, aki kárvallottnak mondja magát

A cég így bizonyos lesz, és a poszternek meg nem kell kifizetni azt a 680 ft-ot.

igi1 2014.01.21. 17:03:21

@MRN: nekem eddig 2 cuccom tűnt el, igaz mind a kettőben Apple-termék volt, olyan, amit itthon nem lehet kapni, szóval eléggé bántam.

Egyébként külföldről alkatrészt venni még nagyobb szakértelmet igényel, hiszen ott eleve mások a gépek is, az itthoniakhoz képest, legyen az bármi.

Mindegy, én megmondtam, hogy a külföldi küldeményeket különösen szeretik lopni.

És mondjuk a külföldi küldeményeket nem is kell aláírni, úgy emlékszem, nekem sosem kellett eddig, vagyis átvehette bárki.

igi1 2014.01.21. 17:06:18

@MRN: oszt én azt honnan TUDJAM, hogy kínaji?

Betűjel alapján?

akkor meg feltételezem, hogy az ebayről vette, ott meg egyszerűen kapsz visszatérítést a paypal miatt

Így viszont, hogy külföldi a csomag, én kifizetném a 680 ft-ot, mert ha valaki ÁTVETTE ÉS NEM VITTE VISSZA, akkor értékes lehetett a csomag, még alkatrészként is.

igi1 2014.01.21. 17:10:40

Azért nekem is már feltűnne az, hogy olyat kaptam, amit én nem rendeltem, se a rokonaim.

Akkor visszavinném a postára a csomagot, a poszter is megkérdezhetné, nem került-e vissza véletlenül.

kawaii malac 2014.01.21. 17:26:57

@é3hesvagyok: ...mivel addig nem is volt BKK.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.01.21. 17:52:43

@vv uraaam: 54340 db eltüntetett küldemény. Ez a hivatalos (!), szándékosan torzított adat.
Ízlelgessük csak :)

54340 db küldemény
33 ezer dolgozó

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 18:37:04

@vv malac: Békáká, békávé, ugyanaz, csak máshova tolták az íróasztalokat.

Hogy a Dávidka mire képes, nem tudhatjuk, és nem is érdekes. Ha egy Einstein a négyzeten, akkor se dugdossuk a rokonokat pozíciókba. Bizonyítsanak a magánszektorban állami megrendelés nélkül. És ennek az ellenkezője történik. Naggyon szomorú.

A Tarlós legalább csinál valamit. Eltakarította demszki után maradt metró-szerződés-szemetet. Sok nem tetszik benne, de nagyrészt végzi a dolgát. Végre valaki!

igazságos 2014.01.21. 19:32:07

@atpijkamo: a tarlós 1 BALEK, semmi mas

Rohadtul nem ert semmihet amit csinál

A puccskísèrletévwl is csak rajta lehet röhögni

Szánalmas pondró alak rosszabb minden politikusnál

Azoknak legalább megvan a "normájuk"

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.01.21. 22:14:41

@atpijkamo: Rövid idő alatt a második pofáraesésem. Nem vagyok ehhez szokva, úgyhogy vissza kéne vennem a hozzászólogatásból.

Aureliano Buendía 2014.01.21. 22:19:35

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: ha a te csomagod tűnik el, akkor szerintem kurvára nem vigasztal az arány.

Meg ez csak az, amit bevallanak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 22:20:54

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ne sápadj, csak lökd a dumát! Van aki csak baromságot képes hozzászólni, úgyhogy van még sokkal lejjebb. :))

Itt legalább kendőzetlen kritikát kapsz.

igazságos 2014.01.21. 22:21:37

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: kellenek a pofáraesések mer később azoktól leszel jobb ember :)

@vv uraaam: ugye a nem megalapozottakat nem szamolva

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.21. 22:22:41

@vv uraaam: :)) Még lehet, hogy az ő száma a pontos.

Atörökk 2014.01.21. 22:31:30

@Tisztviselőtelep:
Lopni csakis igazoltan! Elvégre posta ez, nem kupleráj, hát legyen már rend, baszki!

Aureliano Buendía 2014.01.21. 22:41:48

@atpijkamo: az az érdekes, hogy mindenkinek van egy története, ami vagy vele, vagy egy közeli ismerősével történt meg. Ha ezt elfogadjuk, akkor már nagyobb az arány a M.Kir.Posta által megadotténál.

@atörökk: jólmegmondtadmitiszol

Atörökk 2014.01.21. 22:48:56

@vv uraaam:
Pina!
Ja, nem, kéccer! Becherovkát!

Aureliano Buendía 2014.01.21. 22:55:37

@atörökk: az nem rossz, a kedvenc folyékony mézeskalácsom. Van valami 3/4 liter a szekrény tetején, de most a magyar konyha áldásos produktuma van célkeresztben.

Atörökk 2014.01.21. 23:00:31

@vv uraaam:
Azok is jók. Sajnos eléggé leapadt a készlet, tankolnom kell :)

igazságos 2014.01.21. 23:01:10

@vv uraaam: nekem azert elhinnéd ugye!? :)

Aureliano Buendía 2014.01.21. 23:02:11

@atörökk: tankolásnál számold rá azt is, amit hartmí, sznaccs és és megiszunk majd, nehogy grízben maradj, és le kellejen ugranod a nonsztopba péterpálért.

Aureliano Buendía 2014.01.21. 23:03:56

@igazságos: az az igazság, hogy javarészt inkább a sztoriknak hinnék, mint a postának. És gyanítom, hogy szinte minden hazánkfiának van ismerőse, akivel ilyen történt.

Nem túl jó márkanév a Posta.

Atörökk 2014.01.21. 23:05:32

@vv uraaam:
Nektek eleve Péterpált vennék. Tudom, hogy szerények és udvariasak vagytok, jóféle házipálinkával csak zavarba hoználak titeket :)

igazságos 2014.01.21. 23:05:47

@vv uraaam: engem is az izgat éjjelente h mennyi a nem megalapozott eltűnesek aránya

Aureliano Buendía 2014.01.21. 23:09:24

@atörökk: hidd el, nem szerénykedünk, hozzáértő társaság vagyunk, így nyugodtan előveheted a 6 éve elrakott becsesebb darabokat is fogjuk értékelni.

@igazságos: engem inkább reggelente érdekel, hogy hova tűnnek az álmaimból a jó nők:)

De kezdem gyanítani, hogy te valami bukolikus postáskisasszony lehetsz Ököritófülpösről.:P

Atörökk 2014.01.21. 23:10:19

@vv uraaam:
Ha volna 6 éves pálinkám, nem volna.

igazságos 2014.01.21. 23:12:12

@vv uraaam: gondolhatod h ha egy vibrátorba pl. Büdösborzot tennék nyomkövetővel, ellopnák!? :)

Aureliano Buendía 2014.01.21. 23:13:59

@atörökk: nem egészen, mert számodra fontos a mi szakértő véleményünk, így ha volna, addig fütyülnél és tapsolnál, míg meg nem érkeznénk:)

@igazságos: a hétvége óta nincs rá szükséged?:D

Atörökk 2014.01.21. 23:17:07

@vv uraaam:
Csak akkor hagyom abba a fütyölést meg a tapsolást, ha iszok :D

igazságos 2014.01.21. 23:17:08

@vv uraaam: há nem hatha vmelyik postasfiú rágerjed :)

Aureliano Buendía 2014.01.21. 23:19:57

@atörökk: miután mi megérkeztünk. Természetesen. (!!!)

mis 2014.01.22. 04:57:03

@igi1: Lehet, hogy írták már, de ha van ragszámod (tracking), akkor a feladó azzal bizonyítja, hogy feladta...a paypal meg nem térít (bármit is reklámoznak)

Secnir 2014.01.22. 05:35:58

csak tájékoztató jelleggel: a ragszám utolsó két karaktere annak a postakódja, amelyik a szállítást végzi, nem azt, hogy melyik országból adták fel. nekem hongkongból rendelt termékre, német posta szállítja elsőbbségivel, így a ragszám RX********DE

Secnir 2014.01.22. 05:39:24

mindamellett nem tudja valaki véletlenül, hogy vám elé állított csomagot mennyi idejük van bevizsgálni a NAV-nak? van valami törvényi határidőmaximum megszabva?
csak azért kérdem, mert két hete áll a vámon a csomagom, kaptam is egy feldúlt válaszlevelet:
"Tisztelt ****** ******!
Küldeménye vámszemlére vár. Amint a hatóság döntést hozz értesítjük önt. Akkor kérem az okmányok csatolását .
Köszönöm."

az egy levélben előforduló helyesírási hibáktól most tekintsünk el.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.22. 06:05:37

@Secnir: "kaptam is egy feldúlt válaszlevelet"

:))

"van valami törvényi határidőmaximum megszabva?"

Mondjuk van. Akkor majd meghosszabbítják kétszer egy-egy hónappal. Aztán azt is túllépik egy hónappal. Majd kapsz egy hónapokkal visszadátumozott határozatot. De ha nem, akkor se bírságolhatod meg őket, pedig úgy lenne helyes.

Nekik vannak jogaik, neked vannak kötelességeid. Ez így szimmetrikus. Ha egy határidőt elmulasztasz, majd jól megbírságolnak.

Piszkáld őket hetente!

belgabela 2014.01.22. 06:06:10

A Posta olyan drága és bürokratikus, hogy ha van más lehetőség is, én azt választom. De az csúcs pofátlanság, hogy még én fizessek, mert ők rosszul dolgoztak? Hogy lehet ilyen egy szabályzat? Ki az., aki ezt megengedi nekik?

Gyűjtőjegyes 2014.01.22. 06:08:02

@TomP:
Nos, ez így működik:

Van a közönséges külföldi "levél", amit rendelsz pl Ebayen és van, hogy befér a postaládába (és mivel közönséges, azaz nem ajánlott, ott a helye), van, hogy nem. Ilyenkor jófejségből felviszi a postás, mert elég lenne simán leértesíteni...

Vannak a tételes küldemények. Röviden, ezek az ajánlott, de külföldi küldemények. Ehhez kell aláírás.

Valamint vannak a különleges figyelmet igénylő tételes küldemények. A FELADÓ határozza meg, hogy pl CK legyen (azaz kizárólag címzett kezébe adható és slussz, még meghatalmazott SE veheti át ilyenkor).

Az, hogy neked mindhárom ugyanúgy néz ki, elfogadható, hiszen nem postás vagy :)

Gyűjtőjegyes 2014.01.22. 06:11:26

@Secnir:

Nem egészen :) A tételes küldeményeknél az utolsó két karakter mindig az utoljára feladó ország kódja. DE vég azt jelenti, hogy németek adták tovább.
Nem elsőbbségieknél, hanem ajánlottnál. A kettőt természetesen lehet halmozni. Az R önmagában azt jelenti, hogy ajánlott.

Gyűjtőjegyes 2014.01.22. 06:13:31

A posztban szereplő tételes küldemény viszont kínai. Mind az RC, mind a CN betűjel erre utal.

belgabela 2014.01.22. 06:20:34

@Gyűjtőjegyes: Az itt nem annyira kérdés. Az a kérdés, ha nem a címzettnek szolgáltatták ki a küldeményt (illetve itt nyilván ellopta a postás, mert az kizártnak tartom, hogy valaki bemegy és odaadnak neki egy küldeményt ami nem is az övé, illetve amiről nem is tudhat), akkor miért a címzettnek kell fizetni, hogy ezt kivizsgálják? A reklamációra hivatalból kellene kivizsgálás. Mondjuk, ha bebizonyosodna, hogy mégis a címzett vette át, akkor lehetne kérni pénzt, akár nagyon sokat is. Mivel a címét, nevét, személyigazolvány számát ismeri a posta, nem lehet nehéz behajtani, ha nem akar fizetni.

Mákony Béla 2014.01.22. 09:40:39

Nyihaha nyihaha, ezzel a mókával már munka során szembesültem pár éve.

Ajánlott küldeményként adtunk fel ajándékokat, amit ügyfelek nyertek, de valami többszázat. Az egyik egyszer csak nem érkezett meg az ügyfélhez.

Felhíttam a postai kaccsolattartót, hogy mi a teendő.
- Tudakozódást kell indítani rá, akkor volt ez 5-600 forint
- Tudakozódásról 2-3 hét alatt kapunk választ azzal, hogy meddig sikerült követni a küldemény útját. Ha eleszettnek nyilvánítják, azaz nem vette át a célszemély, akkor...
akkor...
akkor...
További szintén kb 5-600 forintos díjért beadványt nyújthatunk be az elveszett küldemény miatt, amit ha jogosnak találnak, visszaadják a küldemény feladási díját :D:D

Tehát 1000-12000 forintért visszakphattuk azt a 320 forintot.

gabors 2014.01.22. 11:09:03

Na megint 30 centi ho felmeteres ho atfuvasok es =12C fok....

nem antarktikarol jelentek !!!

ilyen egy telen meg nem volt mar evtizedek ota ..

igi1 2014.01.22. 12:37:03

@Mákony Béla: igen a legszemetebb ez h nyereményt nyúlnak le

V vesznek ki belőle

Pláne ha gyerektől lopnak mondván jó lesz a postás gyereknek is

ferand1979 2014.01.23. 10:02:21

A Posta hasonló nevű utcába szállítja szinte rendszeresen a leveleimet. 3 utcával lejjebb, Korponai helyett Korompaiba... Szegény Postás nem tud olvasni... Néha az ottani leveleket mi kapjuk meg.
2013. nyarán viszont 2-szer is kivitt két Önkormányzati levelet, tehát így 4 értesítőt hagyott ott a levelemről, mert nem vették át, nem voltak otthon.
Közben én 2-szer voltam bent az Önkormányzatnál, hogy átvegyem a küldeményt, de elküldtek, hogy postán fogom megkapni.
Tehát bizonyítottan nem arról van szó, hogy nem akartam átvenni, mert nem is fizetésről volt szó benne, hanem egy tervhosszabbításról.
Visszaküldték a leveleinket az Önkormányzathoz, ahonét 1 hónap után Jegyzői meghagyással, nagyobb boritékba beletéve a leveleinket ajánlottan újra elküldték, megkérdezve, hogy miért nem vettük át.
Átvettük, innet indult a vizsgálat.. Át a szomszéd utcába, ott már "nem emlékeztek rá", hogy kaptak-e ilyet... (valószínűleg de, de mivel nem volt kedve áthozni az értesítőt, letagadta). Le a Postához, hogy tisztázni a félreértést, mert egy hasonló esetben egy NAV-os mulasztásnál ezreket-100 ezreket fizethetünk... A Posta MOSSA KEZEIT, mert "nem lehet rekonstruálni" hogy hova dobhatta be a postás az értesítőt...
Próbáltam megtudakolni, hogy ki volt akkor abban a hónapbana helyettesítő postás, de erről nem adtak ki infót.
Megígérték, hogy megrovásban részesítik majd, amint kiderült, hogy ki járt akkor a körzetben... PErsze erről mi nem értesültünk...
Ez a Magyar Posta... És még állam védelem alatt áll..... Gratula!!!

Nem lepődök meg hasonló eseteken, mit amit a posztoló írt... Az, hogy dobálják a csomagokat, rálépkednek a levelekre, stb.. Ez mindennapos

ferand1979 2014.01.23. 10:14:36

fizetsz egy szolgáltatásért, majd annak teljesítése hijján fizetsz azért, hogy megtudhasd miért nem teljesítették.. Fizetsz azért, hogy kidaják ki miatt nem teljesítettél, majd azért is fizetsz, hogy a teljesítési hiba miatt legalább azt kapd vissza, amit eredetileg befizettél...
Semmi olyan nincs, hogy megvizsgálják mindenek előtt, hogy mekkora kár érhetett, hogy az újabb fizetéskor összevessék, hogy a tényleges befizetett összeg, az erkölcsi kár és esetleg pénzbeli kár hogy függ össze...
Ez gáz...

joska61 2014.01.23. 10:45:24

@nem érek rá: Ezek a szavak nem a szolgáltatók szótárából hiányoznak csak, hanem úgy anblokk a magyar szótárból...

nyelvtanaci 2014.01.23. 13:42:48

@joska61: az "anblokk" sincs a magyar szótárban

helyesen: "en bloc" (francia)

2014.01.24. 10:40:15

@helianthus: Azért nem olyan egyszerű, mert ha mondjuk Kovács Ferencnek hívják a postolót, és olvashatatlan ákombákom a címzés, akkor jószándékulag is mehet rossz helyre... de akkor is a posta kutya kötelessége előkeríteni vagy kártalanítani a feladót.

2014.01.24. 10:48:59

@ferand1979: Nekem Norvégiába ment vissza a levelem "nem kereste" matricával. Azt hittem, agyvérzést kapok, amikor átküldte a novég a fotóját. Most az egy dolog, hogy a hét hat napján folyamatosan itthon vagyok mert itthon dolgozok, és direkt mindig adok egy százast a postásnak, hogy legyen kedve becsöngetni, no de ha már kinézte azt az egy napot, amikor elmentem, legalább egy kva értesítőt dobott volna be! És nem csak velem basztak ki, hanem saját magukkal is, mert küldhették vissza a feladónak feladási díj inkasszálása nélkül...
És ez sajnos nem egyedi eset.
Most arról nem is beszélve, hogy egy belföldi kézbesítés egytől hat napig terjedhet, viszont a letéti hivatal egy hét után visszaküldi a feladónak a cuccot, szóval gyakorlatilag egyetlen egy napon lehet rákérdezni, hogy "nincs-e levelem?", mégpedig a feladás utáni hetediken. A nyolcadikon lehet, hogy már útban van vissza (ha gyorsak voltak), a hatodikon meg még lehet, hogy nem érkezett meg (ha lassúak voltak). Egy rossz vicc az egész.

joska61 2014.01.24. 11:24:53

@nyelvtanaci: Nem is a magyar szótárba írtam, hanem egy blogra.

Gyűjtőjegyes 2014.01.25. 09:06:11

@Hajszás Láncos:
"Most arról nem is beszélve, hogy egy belföldi kézbesítés egytől hat napig terjedhet, viszont a letéti hivatal egy hét után visszaküldi a feladónak a cuccot, szóval gyakorlatilag egyetlen egy napon lehet rákérdezni, hogy "nincs-e levelem?", mégpedig a feladás utáni hetediken. A nyolcadikon lehet, hogy már útban van vissza (ha gyorsak voltak), a hatodikon meg még lehet, hogy nem érkezett meg (ha lassúak voltak). Egy rossz vicc az egész."

Azért ez nem így van.

Ajánlott küldeménynél az értesítést követő 10 munkanap (egyszerűbb népeknek: 2 hét) után megy vissza a levél.
Hivatalos iratnál:
Első értesítést követő 5 munkanap után (aka 1 hét) második értesítés, utána 5 munkanap után megy vissza.
Közönséges küldeménynél (túl nagy belföldi/külföldi) szintén 10 munkanap. Ahogy az ajánlott külföldinél is.
Utalványokra is 10 munkanap (kivéve nyugdíj, az pöppet más)

Ez benne van az ÁSZF-ben is természetesen. Ezt a "hatodik napon visszamegy" féle marhaságot nem tudom, hogy honnan szedted, de nem fedi a valóságot :)

Nyáron úgy volt, hogy az ajánlott küldeményekre volt 5 munkanap, ezt ősszel megnöveltél 10-re a sok sírás miatt, utalványokra 10 munkanap volt akkor is.

2014.01.25. 14:18:04

@Gyűjtőjegyes: A posta telefonos ügyfélszolgálatán mondta egy csaj, amikor ragszám szerint érdeklődtem, hogy hol a csába van már a csomagom.

Gyűjtőjegyes 2014.01.25. 16:24:17

@Hajszás Láncos:

Akkor az hülye volt...
Citáljam be az ÁSZF idevonatkozó részét?:) Vagy hiszel egy kézbesítőnek? ;)

Callisto 2014.01.26. 15:59:06

@helianthus: Olyan cégnél dolgozok, ahol napi szinten több 10 ajándékcsomagot küldünk ki nyerteseknek. Fordult elő a kedves postával olyan, hogy egy X.Y.-nak címzett, tértivevényes, érték nyilvánított küldeményt (értsd nyeremény) C.D.-nek kézbesítettek ki, totál másik címre. Persze a papírmunka nekünk volt vele, hogy a kártérítést megkapjuk.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.26. 16:05:06

@Callisto: Erről mondj még többet! A haverjának vitte ki, másik város, másik név? Aztán megosztoznak? Vagy ártatlan hiba?

Callisto 2014.01.26. 16:22:45

@atpijkamo: nem tudom, majd 680Ft.-ért megkérdezem a postát, ki volt a kézbesítő, és megkérdezem tőle.. problémád?
süti beállítások módosítása