János 2 héttel a garancia lejárata előtt próbálta meg képernyőcserére szervizbe adni Lenovo laptopját, és eléggé megszenvedett vele:
Cégünknél rendszeresített a kínai lenovo típusú notebookok használata. Megbízhatónak mondanám, csupán egyetlen típushibájuk ismert: kb. 1-1,5 év múlva elsötétül a képernyője. Ezért is van minden készülékre kiterjesztett 2 éves garancia vásárolva. Gépemet tavaly, 2013 november környékén, utolérte a blackout. Semmi gond, használom monitorral, közben újabb lenovo ideapad beszerzés, ami hamarosan meg is érkezett. Telepítés, másolgatás és máris minden megy tovább. A gép február 20-án lett vásárolva, így van még idő. Sarokba be, aztán buli… Ma hirtelen eszembe jutott, 2 hét múlva lejár a garancia. Ki tudja mi a 2 év egy garancia esetében? Lehet, mint a bankoknál 360 nap? Akkor rohannom kell.
Garanciajegy elővesz. A legközelebbi szerviz-telefonszám, ami a jótállási jegyen van, felhív. Nem jó helyen járok, ők nem csinálják meg. Megadják a magyarországi szerviz telefonszámát. Mondom nem értem mit keresnek, akkor a jótállási jegyen, de erre kinevettek: ők csak pénzért... :-O. Ok.
Felívom a magyarországi központi szervizet. Sokáig terelget egy automata, amíg embert kapok. Mondják, hogy ők a mai napon szervizelik utoljára a levonót, mert annak lehetőségét megvette a telemax. De majd a jövő héten hívjam, mert ma még nem, de ma már ők sem. Senki földjén járok. Nem baj van még 10 nap.
Következő hét hétfő. Felmegyek telemax honlapra. Egyetlen telefonszám nincs rajta. Cégnevek alapján a legközelebbi cég honlapján telefonszámra bukkanok. Felhív. Mondják, hogy csak samsung. De vigyem be, majd küldik a telemaxnak, mert valóban ők egy telemax szervizcég. Beviszem, majd csodálkoznak, hogy mit akarok. Mondom telefonáltam, amire emlékeznek, de nem tudják mégsem átvenni. Készségesen segítenek: vigyem a budaörsi telemax központba. Viszem, mert időzavarban vagyok.
Megérkezem. Nagyon kulturált ügyfélszolgálat, jó helyen vagyok, nem törtéhet baj. Garanciajegyet magabiztosan átadom. Érvényesnek tűnik, (még van 8 nap) de ellenőrizni kell a gépben… A gép szerint 2 hónapja nincs garancia. Pff, az hogy lehet? Mindegy. A gép szava számít, nem az aláírt lepecsételt jótállási jegy. Csodálkozás. Felmerült, hogy rossz a gép adata vagy valami. Szuper, akkor mégis beadhatom. Nem, mert kell a számla. Az eredeti. Az nem jó, mert Nyíregyházán van. Telefon. Nincs számla csak szállítólevél, mert lízingelt. Számla kell! Új ötlet: az értékesítő cég 3 km-en belül van.
Átmegyek oda. Számla keresés. Megvan. Szuper, nyomtassuk, elég a másolat. Nem lehet. L A lízingcég, akitől lízingelt a cucc, nem ezt vette csak, hanem még vagy 30 egyéb cuccot. Hát mégsem adnák ki egy ismeretlennek, de még másnak sem. Jogos. Vissza a telemaxhoz.
Mondom számla nem lesz se nekem se másnak erről a gépről, mivel ilyenbe nem nézegethet senki, kivéve talán a NAV. Értelmezés, processing. Patthelyzet. Számla nélkül nem megy. De akkor minek a jótállási jegy? Kérdem én. Telefonálgatás. Na jó beveszik. Adatfelvétel. Boldogság.
A végén közlik, hogy ne számítsak gyors ügyintézésre semmiképpen, mert ellenőrizni kell, hogy garanciális-e a cucc. Érvényes jótállási jeggyel a birtokomban (!), amit már odaadtam nekik és betették egy sötét dobozba. :-O Kíváncsian várom a továbbiakat.
Hozzá kell tennem, mindenhol nagyon, de tényleg, szokatlanul segítőkészek és kedvesek voltak. Ezúton is köszönöm Nekik. :)
AtiSnatch 2014.02.13. 13:44:03
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.13. 13:44:50
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.13. 13:48:27
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.13. 13:52:49
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.02.13. 14:01:33
kétféle van ugyanis. ettől függetlenül meg tudom erősíteni hogy annak a cégnek infós vonalon példamutató a szervize.
Atörökk 2014.02.13. 14:05:16
CBF 2014.02.13. 14:08:43
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.13. 14:08:48
AtiSnatch 2014.02.13. 14:17:10
gyorsabbak vagyunk, mint a mobilarena :D
andand 2014.02.13. 14:20:06
Amugy amiert attertunk: a Dellnek jo a szolgaltatasa, de a laptopjaival sok gond volt. A munkaallomasok rendben voltak.
igi1 2014.02.13. 14:23:09
Joe911 2014.02.13. 14:46:13
1., A jótállás érvényesítéséhez NEM KELL számlát bemutatni, a jótállási jegy kell más nem. Ha nem kaptál jótállási jegyet ahelyett viszont használhatod a számlát is.
2., Az, hogy mi van a gépben pont ne érdekeljen, ha van egy szabályosan kitöltött érvényes jótállási jegyed. A törvény nem azt mondja, hogy "a forgalmazó által tárolt adatbázis alapján", hanem hogy "a felsorolt termékekre kötelező jótállás van, amit jótállási jeggyel igazolhatsz".
Pont.
Amúgy remélem csak a fénymásolatot adtad oda nekik a jótállási jegyről...
gabors 2014.02.13. 15:26:09
amit nem ertek itt ha gepe lizingelunk akkor a szerzodest ugy csinaljuk a gep TULAJDONOSA u.i, lizing ceg felelos a grancia ugyekert
na mindegy a ho megint brutalis jeges esovel kombinaltan... meg 40-50km-es szellokesek ez valami isten buntetese lehet
mar egyszer lapatoltam de negint muszaly lesz estere meg -10C mondanak fasza ...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2014.02.13. 15:36:25
Valaki ellopta a telet. Rád gyanakszom.
Genius2 2014.02.13. 15:48:58
gabors 2014.02.13. 17:31:34
mindegy jol dontottem mert nem mentem dolgozni meg ha egy szabad napomba is kerul ... de most jott az email hogy bezartunk 12 kor .... b+ ... be sem ertem volna talan mire bejelentettek hogy OK mindenki mehet haza ...
kormanyzo most jelentette be a katasztrofa allapotot ...
remelem villany nem megy el ....
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.13. 18:51:14
Unatkoztál, baby? Mennyiben posztérett egy olyan történet, ahol hónapokig sarokba van baszva a főszereplő?
... Túl jól megy a sorod, baszd meg. Ha céges, ha saját, ha sajátcéges. Elképzelem a többi problémádat is. Mindegy, eleget tettél a köznépi méltatlankodási kéjelgésnek, abszolút formahelyes a cucc. Gratula.
@Joe911: és mit ér vele, ha felülírja a valóság, hely és szituáció?
@igi1: már meg int itt vagy és ésszel hóditasz.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.13. 18:56:25
Franci123 2014.02.13. 18:56:51
Black Hole 2014.02.13. 19:24:47
kacaj hangosan 2014.02.13. 21:13:49
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.13. 22:47:24
@Black Hole: rendkívül sikertelennek tűntök, igen. Milyen fajta grafikai munkák azok? Kíváncsiskodom.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.13. 23:48:13
Az én gépem egy időben szinte heti rendszerességgel volt szervizelve. Kaptam már gyárilag törött alkatrészt, szerencsére látszott rajta, hogy nem én csináltam, olyan töltőt, aminek a kábelére a soron következő szervizes srác rácsodálkozott, hogy mitől ilyen gyűrött rajta a kábel? Volt, hogy a szervizes azt mondta, helyszínen nem tudja megjavítani, több, mint egy héten át ültek rajta. Legutóbb a szerelő megállapította, hogy a hangkártya csatlakozó el van törve, a legközelebbi javításnál cseréltessem...
Szóval most akkor ott tartok, hogy fogalmam sincs, milyen gépet vegyek legközelebb, mert Dell-t, HP-t, Samsungot biztosan nem. Sajnos olyan kell, amin linux is fut, így apple-t nem vennék. A lenovoban bíztam eddig, úgy látszik most az is kiesett. :(((
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.13. 23:49:30
Nem nagyon tudok angolul káromkodni, de az asus support anno elérte, hogy kicsit megtanuljak és elküldjem a kedves supportost a kurvaanyjába. ;)
Igaz, nem notebook volt, csak router.
Hegyirablo 2014.02.14. 00:40:21
- (pötty-pötty-pötty, katt-katt-katt)
- A gép nemet mondott."
(Angolkák /Little Britain/)
Black Hole 2014.02.14. 03:34:12
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.14. 07:12:21
@álfirkász: tudsz szép, összetett mondatokat írni, még hiba sincs bennük, a gondolataid is úgy összességében értelmes ember benyomását keltik, semmi kellemetlenség, fájóság olvasás közben, ez már önmagában kincs ebben a mai, amorfizálódott világban. Erre idebiggyeszted a végére ezt a vonalas megállapítást? Mi vagy te, ezósanyuka? Hát ne már. Miért nem árnyalod a képet, s érted, s látod, hogy:
1=- volt ellenpélda: a működő, jó garanciára
2=- szériahibák és hullámzások vannak, gyártókon belül is: egyszer jobb, másszor szarabb, ettől még bőven nem érdemes leírni magát az egész márkát, mert saját ellenséged vagy így csak. Igen, utána kell járni, igen, gondolkodni is kell. Beláthatod, hogy ilyen egyszerű módszerrel kizárásos alapon elhivatottnak lenni akarni valami iránt nem fog menni, mert már is mi maradt a listádon? Semmi. Bőven ajánlható mindhárom márka, de nem bummbele alapon. Úgy tényleg egyik sem. Annyi télegigaz, hogya HP üzletijeinél tendenciózus gagyulás mutatható ki.
@Black Hole: az faszaság, bizonyos körökben azért értékelik az ilyet, elhajolhatna akár még a kalligráfia irányába is. Nem kellene teljesen kinyírni az ilyen művészeti betűket, mívelése gazdagítja a érzelmivilágot erősen. Még kimutatások is vannak erre. Igazán megérdemelne az a feleség egy 27 hüvelykes (Telenór reklámba' is hüvelyknek mondták a Colt ("), így én is) Eizó IPS monitort, majd 1 évig zsíros kenyért esztek utána, de az már részletkérdés!
MCTY 2014.02.14. 08:04:12
Garijegy bemutat,mivel más nem kell amikor a számlával trükközik a szervizes köcsög akkor egy : na jo elegem van hivom az ügyvédem és téged meg bebaszatlak a tescoba takaritani! mondattal reagálsz ás közlöd hogy a köcsögnek az egész országban nem lesz munkája ha nem kapja össze magát!! Sajnos csak igy lehet tutyimutyin elhajtanak mint a magzatvizet!Volt példa nekem is ilyenre mobiltelóval...össze is kapta magát a szervizes gyökszi mindjárt tudta hol a kibaszott helye a világban.....ha nem vagy talpraesett akkor kibasznak veled, amugy csak kérdés miért állt szegény lapi a sarokban addig??? Mindegy ez nem a témába vág.....amugy pedig imádom a sok köcsögöt akik chat helyett használják az oldalt....hihi retardok gyülekezete...nem baj ez sem a témához vág...De csak igy tudsz elöre jutni ha lemész állatba!!!
joska61 2014.02.14. 09:27:03
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.14. 10:05:56
:) kösz, ez jól esett így reggelire :)
Mi vagyok? Egy vén hülye, akinek már átment néhány gép a kezén, sok dolga volt mindenféle garanciális ügyintézéssel és odafigyel az ilyen jellegű panaszokra.
Úgy látom, mostanra valamennyi cég elkurvult.
A legtöbb régen is kritikán aluli volt. A Dell két-három éve gyárt hulladékot üzleti gép címén (mást ne mondjak, ALPS touchpad a latitude-ben), a szervizeikkel sem vagyok elégedett. Erre mit látok? HP el is kurvult, de ha jól tudom, ki is szállnak a pc és laptop gyártásból. Sony szintén, bár róluk sem hallottam sok jót. Erre itt az utolsó remény, a Lenovo... sajnos nem csak itt olvastam róluk, hogy meredeken zuhan a minőség mind gyártás., mind support terén.
peter3374 2014.02.14. 10:29:48
Szavatosság és önként vállalt jótállás az már lehet ilyen esetben is, de akkor meg a cég maga határozza meg, hogy milyen papírokat kér és mit nem.
Szóval lehet csapkodni az asztalt, de nincs igazad a jog szerint...
Burgermeister 2014.02.14. 11:17:11
2014.02.14. 11:46:52
Volt olyan ügyfelem akinek pár hónapos közel 300.000 Ft-os gépnél elutasították a javítást egy töltő csatlakozó hibánál, szétszedés után kiderült, hogy teljesen egyértelmű gyártási hiba volt.
2014.02.14. 11:48:03
vmaast 2014.02.14. 12:07:47
Black Hole 2014.02.14. 12:20:38
Solct 2014.02.14. 12:34:24
Dr. Bélus___ 2014.02.14. 13:21:20
Dr. Bélus___ 2014.02.14. 13:27:40
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.14. 14:08:54
Joe911 2014.02.14. 16:13:57
Hát több lehetőséget is látok :
1., Hatóságok
2., Nyilvánosság
3., Önbíráskodás (?) :D
Nem tudom, lehet szerencsés vagyok, de én eddig minden garanciális problémámat megtudtam oldani.
Meg ha mondjuk mindenki tisztában van a jogaival-lehetőségeivel és valahol sok ilyen probléma jelentkezik, előbb-utóbb az orrára koppintanak az adott cégnek.
De lehet túl idealista vagyok :)
Nathan Drake 2014.02.14. 17:07:13
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.14. 17:42:28
Hentes pékné módra 2014.02.15. 11:31:46
szmoker (Homo Trollicus) 2014.02.15. 14:11:22
szmoker (Homo Trollicus) 2014.02.15. 14:14:29
Van olyan amit 2 éve bekapcsolt az üffél, azóta néha újraindítja, egyébként 24/7 egy dokkolóban.
E6530, E6540 elég komoly vas :)
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.15. 15:35:13
svájci Franky 2014.02.16. 15:38:25
A fenti történet inkább vicces, mint bosszantó. Abszolút nem görcsöltem közben. Ennél csak nagyobb problémáim vannak. :-)