Tékozló Homár

Torkos Csütörtök tollas gyrossal

2014.03.07. 08:29 | jackyll | 97 komment

torkonakadt.jpg

Idén hamar lecsapott a kétesélyes gasztroünnep: az első áldozatok Szegeden rendeltek gyrostálakat, amikbe érthetetlen módon tollastul került a csirke meg bónuszként egy zacskódarab is. Fizetésnél persze kiderült, hogy csak a problémás ételekre vonatkozott az 50%-os kedvezmény:

Elég friss az élmény, mivel kb egy órája történt, mi is úgy gondoltuk, hogy igénybe vesszük a torkos csütörtök kínálta lehetőségeket. Szegeden a  pizza futár mellett döntöttünk, kár volt. A kollégáimat rábeszéltem, hogy csak nem lehet semmi átverés egy pizzériában, elmentünk 8-an ebédelni. Telefonon foglaltam asztalt, és előre megrendeltük a kajákat, direkt rákérdeztem, hogy akkor féláron van e minden. Diszpécser hölgy mondta, hogy természetesen. Kértünk 4 gyrostálat, 2 salátát, 2 lasagne-t és egy tortillát.

Odaértünk, nem is volt gond, hoztak mindent időben, elkezdtünk enni, mikor is az egyik kollégám gyrosából előkerült egy kb 2x2 cm-es zacskódarab, ezt látta a felszolgáló hölgy is, aki bevitte a konyhára "megmutatni" a szakácsnak. Ezután még 3 db csirkeháj került ki a gyrosokból tollal szőrrel mindennel. Ezeket is elvitték megmutatni. Nagyon sajnálják stb...

Szerettük volna a számlát bontva kérni, erre sem volt mód. Nem gond kifizetem én egybe. Ekkor jött a gond, a salátákra és a tortillára nem vonatkozik a fél ár.

Amikor mondtam, hogy ez nincs sehol feltüntetve, és a diszpécsernél direkt rákérdeztem, annyit mondtak csak, hogy a diszpécserek egy külön csoport. Ezt nem teljesen értettük, de az ügy szempontjából lényegtelen mivel a felszolgálók a kompetensek minden ilyen jellegű problémában, legalábbis én úgy gondolom.

Nem ajánlottak fel semmit, hogy esetleg fizessünk akkor felárat, ha már zacskós tollas csirkét kaptunk, semmilyen  kompenzációt. Nem az anyagi része volt a gond, hanem a hozzáállás. Nem baj, jó kis tanulópénz volt, többet nem megyünk, csak, mivel én szerveztem a többieknek az ebédet nagyon kellemetlen helyzetbe hoztak Engem is.

Remélem azért akadt akinek jól sikerült a torkoskodás,
üdv:a kollégák

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.07. 08:49:07

Mi a munkája posztolónknak? Az írás maga még jó is lett volna, de ez az Engem, ez üt. Sajnos nem tudunk továbbjuttat-

-niElsőőőőőőőőhőhő.

Hő.

<
Eladom a sólymot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 08:52:13

Chuck Norris egy pizzériában gyrost rendelt. És kapott!

Nem hiszem, hogy tovább tudnék enni bármit, amiben csirketollt találok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.07. 08:53:34

" A kollégáimat rábeszéltem, hogy csak nem lehet semmi átverés egy pizzériában, "
Naív vadászok? :)

joska61 2014.03.07. 08:53:51

Kár, hogy ez a torkoscsütörtök sok vendéglátósnál még mindig Zimmer Feri...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.07. 08:55:04

" Ezután még 3 db csirkeháj került ki a gyrosokból tollal szőrrel mindennel."
Azért az kemény. Mert még ha 1 toll belekerül..

Igazi jó magyarosch vendéglátás (Igi megmondja majd, hogy a vendég tette bele a tollat) (a zacsit is)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 08:55:35

"tollal szőrrel mindennel"

Báránybőrbe bújt csirke.

goolky 2014.03.07. 08:57:36

Féláron enni...? Annál még jobb, ha közel féláron lehet nyaralni. Egy nyugdíjas, meg egy előfoglalási, és már 45%-nál tart. redir.ec/nekikvalo

AtiSnatch 2014.03.07. 09:17:14

@atpijkamo: ma ebből lesz a cu(na)mi :D

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.03.07. 09:20:27

"...csak nem lehet semmi átverés egy pizzériában..."
Vicces mondat :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.07. 09:25:13

"Nem ajánlottak fel semmit,
hogy esetleg fizessünk akkor
felárat, ha már zacskós tollas
csirkét kaptunk..."
Már az is baj, hogy nem kellett többet fizetni? Pedig a zacsi nem ingyen van ám!

kell az 2014.03.07. 09:32:39

atpijkamo · 2014.03.07. 08:55:35
Meglátszik hogy városi vagy
Igen a csirkén is van szőr, kopasztás közben a szőrt le szokták perzselni

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.07. 09:35:11

Fele szőr, és fele toll,
örvendezz, hogy láthatol!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.07. 09:51:12

Ilyen korán? Máris?

Én is panaszkodhatom, hogy rosszul csinálták meg a cukkinit ma ebédre?

@ColT: Csirkeháj. Olyan is van?

@kell az: Én "falusi" vagyok, aztán a pipicici mégis nyúzva gyün, nem pörzsölünk mi ottan semmit, mert haránt sederedik. :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.07. 09:56:15

@csabapayne: női poszt, nyilvánvalóan. Kár, hogy kussol. Ez egy izgalmas történet?

Számotokra mi volt a legizgalmasabb homár poszt? Ki milyen kategóriát kedvel leginkább?

AtiSnatch 2014.03.07. 09:59:12

@Kellemes Zérókomponista: én aztat szeretem amikor felbasz a poszt és elküldöm a 3.14csába a posztert, meg az Ededebedezodoroztadmagad féléket! Olyant nem tucc?

dailyvicodin 2014.03.07. 10:14:48

mióta raknak a gyrosba szárnyashúst?
hát hovalett az originál?

Void Bunkoid 2014.03.07. 10:35:46

Ne képmutatóskodjatok mán egy kis toll miatt, szaruból van. Itt finnyáztok, de közben a körmötöket (szintén szaru) lerágjátok, meg a piroslámpánál a taknyotokat is megeszegetitek (IGEN, igen gyakori látvány a lámpánál fikalakomázó sofőr :P)

2014.03.07. 10:38:36

a csirkeháj amúgy finom, ha le van jól kopasztva, és tepertőre sütve...
Persze a kacsa meg a liba az igazi.
Mondjuk kacsamell taluzás közben szükségem van fél liter pálinkára...de megéri! :D

Void Bunkoid 2014.03.07. 10:39:09

@dailyvicodin: ja és igen, +1

a gyros BIRKAHÚSBÓL készül.
a hamburger MARHAHÚSBÓL.
a tatárbifsztek szintén MARHAHÚSBÓL van.

szal nincs "csirkegyros", "csibeburger", és "zöldségtatár". Ezek a vásárló tudatos megtévesztésére szolgálnak csak.

Esetleg nem akar valaki venni tőlem igazi kínai iphonet csak 5 ezer forintért? Pont úgy néz ki, akkor iphone, nem? :)

jjc 2014.03.07. 10:45:50

kuponozni ősi román szokás.

helianthus 2014.03.07. 10:47:11

@kell az: az nem szőr, pehyelytoll. Tényleg szokták perzselni, gyorsabb, mint kitokozni a csireket.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.03.07. 10:53:47

Miért megy pizzériába 8 ember, ha egyik sem akar pizzát enni?

@Void Bunkoid: A gyrost tipikusan csirkéből vagy disznóból készítik a görögök, nagyon ritkán bárányból vagy borjúból. A bárány inkább az iráni kebabra, török dönerre és az arab shawarma-ra jellemző.

talpi 2014.03.07. 10:56:07

még mindig jobb csirketollat találni a "gyros"-ban, mint macskaszőrt. és még fizettetek is? vadász, vadász......

Atörökk 2014.03.07. 11:06:58

Kezdődik!!!
Ma ilyen A vadászok zabálni mentek tematikus nap lesz?

cucurbita pepo 2014.03.07. 11:10:25

@Void Bunkoid: atyaég, hogy jut eszedbe egy ilyen gondolatmenet! Sírok!!!! :-)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 11:33:23

@kell az: "Meglátszik hogy városi vagy
Igen a csirkén is van szőr"

:))

@Tanácstalan: "Csirkeháj. Olyan is van?"

Meglátszik hogy városi vagy. Hát a csirke is lehet zsíros.

Labancz 2014.03.07. 11:34:15

Aki prolicsütörtökön étterembe megy, az ne csodálkozzon semmin.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 11:38:08

@Void Bunkoid: "a gyros BIRKAHÚSBÓL készül."

Én is így tudtam.

"A görögöknél többnyire bárány-, marha-, disznó-, vagy csirkehúst használnak az elkészítéshez."
hu.wikipedia.org/wiki/G%C3%ADrosz

Atörökk 2014.03.07. 11:44:22

@atpijkamo:
Rendes gyros az bárány, esetleg borjú. Más kérdés, sajnos kb. 90%-ban csirkéből, netán pulykából csinálják. Merthogy arra van igénytelenség.

mihály nyilas 2014.03.07. 11:59:30

ha ez egy ilyen szar hely minek mennek oda a zemberek, nem mennének mán ég lehúzta volna a rolót... de amíg madár van etetni kell...

7esbusz 2014.03.07. 12:04:29

"Ezután még 3 db csirkeháj került ki a gyrosokból tollal szőrrel mindennel."

Na itt álltam volna fel, oszt uzsgyi.

heidt 2014.03.07. 12:10:56

1./ A pizzéria csak azt akarta demonstrálni, hogy a csirke 100% csirkéből van. :)
2./ Eredetileg a gyros nem készülhetett baromfiból (sertésből sem), mert azon az éghajlaton nagyon könnyen megromlott. A jelenlegi csirkés/pulykás verzió csak néhány évtizede létezik.
3./ Soha nem értettem, milyen az a "baráti" társaság, ahol külön-külön kérik a számlát. Nem bíznak meg egymásban? Nem bírják egymás között elosztani? Esetleg nem ismerik az alapvető matematikai műveleteket?
4./ Ha valahol nekem nejlonzacskós, vagy tollas ételt hoznak ki, akkor én azonnal felállok és eljövök. Amelyik konyhában ez előfordul, ott minden más is előfordulhat.
5./ Azért a pizzéria is megérdemelné, hogy nevén nevezzék.

A "torkos csütörtök" akció alapvetően nem lenne rossz kezdeményezés, csak a résztvevők erősen felhígultak. Eredetileg arra találták ki, hogy olyan helyekre csalogassák be a vendégeket, ahová az árak miatt addig nem nagyon mentek be. Pl.: kipróbálni egy eredeti Argentin steak-et, ami eredetileg 6-10.000 Ft/adag, de 3-5 ezerért már érdemes megkóstolni. Ha az étteremről kiderül, hogy az árai ellenére jó az ár/érték arány, akkor szereztek egy visszatérő vendéget. Ez egy egyszerű és hatásos reklámfogás. A baj ott van, hogy néhány étterem ezt nem annak tekinti, hanem egyszerű lehúzásnak. Fél áron - fél adagot és abból is a szemetebbjét. :(

Mrs. Clayton 2014.03.07. 13:29:21

@heidt: szerintem meg hülye lenne egy étterem is akár argentín akár wagyu marhát fél áron adni, ezzel egy nap alatt csinálna akkora veszteséget, hogy győzné magát összeszedni
aki nem járt még egy étteremben nézzen meg egy étterem kalauzt, aztán megtudhatja, hogy érdemes-e egy marháért bármennyit is fizetni
autószalonban sem adnak fél áron semmit, csak hogy a kedves fogyasztó eldönthesse, hogy akar-e Aston Martint vagy jó neki a Kia is

2014.03.07. 13:30:38

A tollas csirkebőr a csirke valagáról származik ott a nehezebb megpucolni a feldolgozóban normál esetben hulladék. TORKOS esetben értékes árú.
Miért nem lehet kiírni a pizzéria nevét ha ilyen genny népség?

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.07. 13:34:42

Elég merész dolog valamit reklámozni és utána rosszat adni. Azzal többet ártanak mint használnak.

Atörökk 2014.03.07. 13:37:50

@atpijkamo:
Arra gondolsz, a csirke seggét, ami értékes árú, nem pucolták meg rendesen a szervízben?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 13:46:01

@atörökk: :)) Én is szeretlek.

Viszont nem szeretek buta rejtvényeket felyteni. Írja le magyarul, ha valami közlendője van, pozitív lesz a fogadtatás.

helianthus 2014.03.07. 13:46:56

@Jess G: a torkos csütörtök nem kötelező. Ha jól tudom. Vagy volt változás? Akkor ne vegyen részt benne!
Max 1 napig nem lesz rendelése, mert mindenki máshol kajál, az túlélhető.
Ha részt vesz benne, csinálja rendesen!

!!!!444!!!

oszt jónapot 2014.03.07. 13:52:20

hülyék vagytok bazdmeg, hogy egy fillért is fizettetek.

igi1 2014.03.07. 13:54:23

Izls az van de akkor MR NEM OLASZ ÉTTEREMBE ment a poszter!?

nem megmondtam tegnap?

ErrOr 2014.03.07. 13:55:25

@atörökk: A rendes gyros disznóból van, párszor teszteltem tavaly nyáron :)

Le-fel-fel-le 2014.03.07. 13:55:45

@kobalt: A hely neve a Pizza Futár,nincs elhallgatva :)

oszt jónapot 2014.03.07. 13:55:47

@Jess G: Ezt úgy hívják, hogy reklám és általában pénzbe kerül, viszont nem kötelező.

igi1 2014.03.07. 13:57:33

Vagy már az a modi h hozatjuk a kaját otthonra!? de hat akkor is megnézzük, honnan rendelünk

ha már torkos csütörtök, nem óccsó helyről választok kaját, hanem olyanról, ahová a büdós életbe nem mennék, mer drga, mint pl. a dallasból, ahol 3000 egy hambi.

egyébként meg új fogalom a problémás ételek külön problémas étlapoal!? ilynkor hol az antsz?

igi1 2014.03.07. 13:59:08

Pedig a gyrosz hamisítatlan török étel szal itt a törökk lenne a szakrtő

igi1 2014.03.07. 14:00:11

@ErrOr: bárny marha disznóhűs szal téged átvertek

2014.03.07. 14:00:39

@atpijkamo: az eladónak vazze..

Atörökk 2014.03.07. 14:00:56

@ErrOr:
Disznóból, hogyne. Főleg a törököknél, meg az arab országokban.

2014.03.07. 14:01:53

@ErrOr: Aha, tényleg , csak a kisbetűből nehezen jöttem rá.. de köszi ..:)

ErrOr 2014.03.07. 14:05:17

@atörökk: 6 különböző helyen ettem Görögországban, mindenhol disznó volt. A 3. után megkérdeztem az idegenvezetőnket, hogy mi a helyzet ezzel, azt mondta, hogy Görögországban hagyományosan disznóból csinálják.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.07. 14:06:52

@igi1: Ezen még gondolkodjál egy kicsit. Izlelgesd a szót: girosz. Tényleg tiszta törökös hangzása van.

igi1 2014.03.07. 14:08:11

@agresszív kismalac: pedig oszmán birodalom kajája a görögök lenyúlták csak

igi1 2014.03.07. 14:09:15

@agresszív kismalac: török döner szóból ered a gyros ami tükörfordítás

igi1 2014.03.07. 14:10:56

Ha a görögöknél csak disznőhúsos volt akkor az átverés mert pont nluk használják a fenti kombt megszorva esetleg csirkehússal

pizzaboy 2014.03.07. 14:14:02

Aki egy pizzafutártól "4 gyrostálat, 2 salátát, 2 lasagne-t és egy tortillát" rendel sikeres ember nem lehet!

igi1 2014.03.07. 14:18:24

Akkor se értem h van ez a problmás tel kategria ilyenér bezáratnám a helyet egyből kerdés nélkül

Drago Brutic 2014.03.07. 14:34:41

A Torkos csütörtökön érdemes olyan helyeket felkeresned, ahova egyébként nem mennél az ára miatt. Ratyi pizzázókban gyrost enni, nos az valóban nem túl sikeres dolog. Kevés pénzből bármikor zabálhatsz (kínai, török, stb)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.07. 14:42:45

@heidt: sosem ertettem, hogy miert okoz nehezseget, ha kulon-kulon kerik a szamlat
miert fizessem en a kollegam ebedjet
/foleg ha kartyaval fizetunk, utana meg mindenki mennyen el egy ATM-hez?, total egyszeru kulon szamlazni, csak lustak...//

igi1 2014.03.07. 15:05:13

@hagyma: azt mindjr gondoltuk h nincs arra pénzed

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.07. 15:17:05

@igi1: hat szivem egy valoszinuseggel naladnal tobb van, de megest megfogtad a probleam lenyeget
ami a vilag normalis felen a legtermeszetesebb, hogy ugy kerem a szamlat egy etteremben ahogy akarom, ez otthon szivesseg, sot keptelenek ra
/ persze majd elmegyek a barataimmal vacsorazni es kifizetek mindent, azutan meg jonnek egeyenkent ideadjak, szamolgatunk, kalkulalunk, mert a pincer lusta
ja, otthon szivem, otthon
de nem itt
vagy valaki uzleti vacsorara megy
ket arati hazaspar
fejlettebb orszagokban kulon szamlat kernek
csaxoltam
de a posztolo volt a birka
ragaszkodni kellett volna a kulon szamlahoz
mit tud csinalni, attol meg hogy egy asztalnal ettek nem kell egyvalakinek fizetni
legkozelebb majd az egesz etteremnek fizetem
/na ma is tanultal valamit/

amugy kivel gondoltatok, hogy nem tudnek 4 szoros giroszt kifizetni?

FDToth 2014.03.07. 15:28:27

Torkos csutortok tonkeppen kuponos szolgaltatas, meghozza 50%-os. Egy normalis, jol mukodo etterem nem kenyszerul ilyen okorsegekre mint a torkos csutrortok, hanem onallo akcioval hivogatja vendegeit.
A posztolot meg nem ertem: ha az egyik etel tele volt ida nem illo dolgokkal, akkor miert fizette ki? Salate meg mittomenmi nem volt 50%-os. Kivancsi lennek h ha kerte volna a posztiro a torkosra vintakozo szabalyzatot, akkor meg tudtak volna -e mutatni h mire nem vonatkozik a kedvezmeny?
Nem eleg h 50%-os szarral forgalmat generalnak, meg szukseg van lehuzasra is?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.07. 15:34:06

@FDToth: "Egy normalis, jol mukodo etterem nem kenyszerul ilyen okorsegekre mint a torkos csutrortok"

Már mondták előttem. Ilyenkor egy olyan vendég is betér egy drágább helyre, aki normálisan nem fizetne teljes árat egy menüért. Pizzázni nem való, abban igazad van.

Aureliano Buendía 2014.03.07. 16:03:41

Mélytorkos csütörtök.
Biztos volt már, nem baj.

Aureliano Buendía 2014.03.07. 16:07:56

A Tollaskígyó utolsó visszatérése.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.07. 16:09:37

@Jess G: hat azert az ettermek zome, foleg a jobb ettermek, kb 100 %-os /sot inkabb tobb/ arressel dolgoznak
egy napot kibirnak a reklam vegett
arrol nem beszelve, nem tudom hogy van, de gondolom az ital nincs felaron
szerintem nem hulyeseg, hogy van egy ilyen nap egy evben
persze, ha a vendeglosok nem nyugnek tekintik, mert akkor nem kell csatl;akozni
aznap bezarnak oszt jonapot

neet 2014.03.07. 18:58:42

@hagyma: nem kell bezárni, csak nem kell résztvenni az össznépi szivatásban

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.03.07. 19:48:45

Rutintalanok!
1; Panaszkönyv elkér...
2; gyorstálat, azannyát beletenni....
3; könyvet becsukni...
4; "sexuáljátok meg a kedves mamát", jelszóval elköszönni...

Black Hole 2014.03.07. 21:02:58

@Kellemes Zérókomponista: az "Engem" az engem is mellbe vágott. Plusz ezt nem tudtam értelmezni: "Nem ajánlottak fel semmit, hogy esetleg fizessünk akkor felárat,"

Black Hole 2014.03.07. 21:12:10

@atörökk: az nem csirkesegg, hanem püspökfalat!!!! A kedvencem. Kivétel a sassegg, mert az meg a saslik.

Répázó 2014.03.07. 21:15:55

Hát aki a gyrost csirkével eszi, az egye is meg a tollát.

2014.03.07. 21:16:52

@atpijkamo: leszarom hogy érted

Black Hole 2014.03.07. 21:19:46

@kobalt: könyörgöm ne hívjuk csirkevalagnak!! Had legyen már püspökfalat!! Mindjárt sírva fakadok:'(
A kedvencem az egész madárból.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.07. 21:32:20

@neet: hat nem kotelezo, de ha a kornyeken van 3-4 tovabbi etterem felaron es hasonlo szinvonalu, akkor aznap naluk nem sokan lesznek...

heidt 2014.03.07. 22:29:31

@Jess G: Ez nem egészen így van. Az autószalonokban 8-15% a haszonkulcs. Az éttermekben 150-300%. Ebből lehet engedni és akkor még nem beszéltünk az italokról (szintén 150-300%), amikre általában nem vonatkozik a kedvezmény.

heidt 2014.03.07. 22:31:13

@Le-fel-fel-le: Bocsi, de a posztban kisbetűvel volt írva, nem tudtam, hogy az tulajdonnév. Szegeden pedig nem vagyok ismerős.

heidt 2014.03.07. 23:13:42

@hagyma: Valóban vannak szituációk, amikor külön kell kérni a számlát, de egy gyros-büfiben érdektelen. Megnéztem az árait:
Gyros tál: 1190.00 HUF
Gyros tortilla: 890.00 HUF
Lasagne: 1190.00 HUF
Saláta: 750.00 HUF
Erre vették igénybe az 50%-os kedvezményt. Ez aztán a habzsi-dőzsi! Gondolod, hogy az ilyen embereknek van egyáltalán kártyájuk?

Hozzátenném, hogy azokon a helyeken, ahová be szoktunk térni, általában tőlem - mint asztalfoglalótól, "házigazdától" - diszkréten, már előre megkérdezik, hogy közösen, vagy külön fogjuk-e kérni a számlát. (Kivétel, mikor egyértelmű, hogy családi vendégség van.) Ennek pedig az az oka, hogy ha előre tudják, eleve úgy ütik be a gépbe. A gondok akkor vannak, ha ezt nem tudják előre és a már bevitt adatokat kell módosítani. Sajnos Magyarországon olyan abnormális adózási szabályok vannak, ami nehezen teszi lehetővé az utólagos módosítást. Tehát ez nem jelent gondot normális helyeken, de illik előre szólni.
Az meg már csak hab a tortán, hogy szerintem - bár nem tudom, mert nem vagyok vendéglátós - több a borravaló a külön számlázásnál. Ezt abból gondolom, hogy egy 9000 Ft-os számlánál simán otthagyják az ezrest (már csak azért is, mert esetleg látják a többiek), de egy 90 ezres számlára nem hagynak plusz tízezer forintot.

2014.03.08. 07:53:47

@Black Hole: Oké legyen püspökfalat amit én is szeretek de a "csirkegyárban" a kloáka körüli részt ami tele van un. toklásszal lásd csirke farhát,szívesen rajt hagyják ..úgy látszik itt a pizzásnál is rajt hagyták...(mit szólsz a csirkesegg-hez?) vagy csirkepopó,csirkebula,csirkekuffer....:))

Black Hole 2014.03.08. 12:32:50

@kobalt: maradjunk a püspökfalatnál. Az összes lehetséges csirkéből készült ételt úgy eszem, hogy a hátat hagyom utoljára, és a püspökfalat a beteljesülés, maga a katarzis. Persze gondosan megtisztítva. De a poster ha egyszer pizzériába ment, miért nem evett a barátaival püspökfalatos pizzát? Elég birka egy társulat lehetett, mert én egy békés ember vagyok, és mindig a kompromisszumra törekszem, de ha a pénzemért nem azt kapom ami jár, akkor nyűgös leszek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.08. 16:23:02

@heidt: erre egy kurva egyszeru gep van
ugy hivjak micros
nem kell elore megkerdezni semmit se diszkreten, se indiszkreten
hat ha 20-an vannak es 20 szamlat kernek, nem egy orom, mert 3 perccel tovabb tart a szamla, de ez a munkajuk
az tok mindegy mennyi az ara, akarkivel ulok egy asztalnal, kiveve ha eleve en hivom meg a tarsasagot es elore kozlom en fizetek, akkor nem fogok mindenkinek fizetni es utana osztozkodni
a pincernek az a dolga, hogy ugy hozza ki a szamlat ahogy kerem, ha azt mondom az en kajamat akarom, meg fizetem a tarsasag italat, akkor ugy stb.
hat itt kb 20 % az elfogadott borravalo, ha minden rendben van/
ha 20 emeber 1000 ft-ot eszik, az 20x200=4000
ha egyben fizetnem, majd cseszek, az 20000 ezer utan is 4000

/termeszetesen csaladi rendezvenyek, szulinapok / holnap megyunk Marivel eppen ma foglaltam asztalt, nem kerek kulon szamlat, foleg hogy a bankszamlank is kozos:) eseten nem fizetumk kulon, hacsaknem az egesz nagycsalad jon
de kollegak, haverok eseteben minek bonyolitsam, hogy valaki fizet azutan osztozkodunk, ez a pincer dolga, hozza ki a szmlat ahogy en akarom

de a lenyeg ami lenyeg es 100 szonak is egy a vege, nem erdekel sem az etterem sem az adozas, ha en kulon akarom fizetni akkor kulon fogom fizetni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.08. 16:30:27

amugy ezek nem egetrengeto dolgok, csak eppen befolyasoljak az eletminoseget es 1000 apro dolog negativban
mert mi az, hogy nekem nem tudja kulon szamlazni a fogyasztasomat?
raadausl tudom, hogy tudna
csak lusta

Jerryco 2017.04.14. 10:03:29

@Atörökk: Hogy lehet a "rendes gyros" bárány, ha szerinted 90%-ban csirkéből készül? Nem lehet, hogy a rendes gyros az csirke, de van néhány elvetemült, aki bárányból csinálja?
Csak kérdem.

Jerryco 2017.04.14. 10:07:55

@igi1: Írni nem tudsz, de bezáratnál egy helyet. Aha, mesélj még.

Jerryco 2017.04.14. 10:13:35

@hagyma: Baráti társaságok - láttam, tudom - nem számolgatnak, hanem egy fizet, a többiek meg bedobják az asztalra a pénzt. Baráti társaság az, ahol nem merül fel a "Miért én fizetném a másik rendelését?" kérdése.
Kikérik a számlát, nagyjából mindenki tudja, mennyit fogyasztott, és azt beadja. egy, a társaság "hangadója" összeszedi a zsét, majd ha esetleg nem elég - mert barátok között is van zsugori majom - nagyvonalúan kipótolja - mert szeret a barátaival lenni és nem egy zsugori majom - majd fizeti a számlát. Ha elégedettek voltak nagyjából - általában pont a zsugori majom nem az - akkor megdobják némi borravalóval is, mert tudják a baráti társaságok, hogy ha jól jattolnak, jobban emlékeznek rájuk és legközelebb a személyzet igyekszik még kellemesebbé tenni az estéjüket.
Ezt te azért nem ismered, mert véleményed alapján nincs "baráti társaságod".

joska61 2017.04.18. 10:59:28

@Jerryco: Válaszolgatsz 3 évvel ezelőtti kommentekre? Mesélj még :-D

Jerryco 2017.04.18. 21:23:47

@joska61: Miért? Törölték a bejegyzést? Nem. Van mód írni hozzá? Van. Ha valaki későn olvassa el, az nem írhat? Hol van ez szabályozva? Mesélj nekem. :)

joska61 2017.04.19. 12:33:26

@Jerryco: A nálad hiányzó józan ész szabályozza.

Jerryco 2017.04.19. 17:34:59

@joska61: Jól van Jóska. Akkor már ketten vagyunk.
süti beállítások módosítása