Az alsóbbrendű, közértekben/drogériákban kapható hajszínező termékek használata biztos kudarcra van ítélve, amint erről naiv blogger is meggyőződhetett, bár neki fodrász végzettsége miatt tudnia kellett volna. A L'oreal extrém platina hajfesktéke a kép bal oldalán látható eredményre jutott a 20 éve szőkített hajjal. A L'oreal kárpótlásul színvédő sampont és balzsamot küldött, amit viszont már nem kentek fel. Így a következő körre meggyógyulhattak a túlélő hajszálak a hagyományos hajfestéktől (a fenti kép jobb oldala):
Márciusban anyukám úgy döntött vásárol az ígéretes L’Oréal Paris Préference Extreme Platinum hajfestékből a Müller Drogériában, hiszen egyébként is 20 éve festett szőke haját még világosabb “platinaszőkére” szerette volna festetni. Igényes, exkluzív csomagolás (hohóóó még a kesztyű is fekete benne, mint a menő professzionális fodrász szalonokban), barna hajból is szép szőke színt tud varázsolni a leírás alapján, mi gond lehet? Már csak, ha az árát tekintjük is: DM üzletekben 3300 Ft, Müllerben 2700 Ft körül. Hosszú hajról van szó, ezért két dobozzal is vásárolt, az 5400 Ft, ami hajfestéknél nem kevés! Főleg, hogy azért ne felejtsük el, drogériás termékről van szó!
Részben születésnapi meglepinek és megújulásnak szánta, közeledett is a szülinap így egyből sor került a hajfestésre, amit én követtem el. 2008-tól én festem a haját, tehát van benne rutinom, valamint végzettségemet illetően fodrász vagyok. Mindig azzal a festékkel dolgozok, amit ő kiválaszt magának, nem szoktam visszakozni, pláne, hogy anyukámról van szó! Magam sem gondoltam, hogy ez fog kisülni a dologból…
Szokásos menet, felvittem a festéket, aminek egyébként szuper krémes állaga volt, semmi szúrós kellemetlen szag, “szívta” is rendesen a hajat. Hatóidő letelte után hajmosás, de hoppá, itt valami nem oké! Nagyon nem! Vizesen is látványosan rikított a “szín”, a haj állagáról pedig… legszívesebben sírva fakadtam volna, még így is, hogy nem az enyémről volt szó! Rettenetesen nyúlt, mintha a legolcsóbb minőségtelen szőkítőporral estünk volna neki és agresszívan leszőkítettük!
Szárítás
Mondanom sem kell, szépen törtek le a hajvégek, teljesen elroncsolta a festék! Száraz, sprőd, fénytelen, élettelen lett az előtte egészséges, fényes, ápolt hajtömeg, arról nem beszélve, hogy ez a festék csak leszedte az előző gyöngyszőke színt! Kaptunk helyette egy lepigmentált, színtelen mégis csibesárga roncsolt foltos csíkos hajat! Mintha nem is az én munkám lett volna. Borzalmas látvány volt és hatalmas csalódás!
Ilyen szintű károsodás után nem szerettünk volna azonnal nekiesni újabb festékkel, még a jól beválttal sem, kezdjük el táplálni és kezelni a kárt. Azonnal gép elé ültem és elkezdtem véleményeket olvasni erről a remek termékről. És lám, csupa negatív eredménybe botlottam, pontosan azokat írták le mások is, amiket mi is tapasztaltunk.
Másnap írtam a hivatalos L’Oréal Paris Magyarország facebook oldalán belső, privát üzenetet. Napokig válaszra sem méltattak, megkerestem az e-mail címüket, írtam oda is, azonnal visszadobta a rendszer a levelem.
Itt már kicsit kezdett eldurranni az agyam, így nyilvánosan tettem fel a kérdést a facebook üzenőfalukon, mi lehet a baj, miért nem kapok választ?! Ezt a bejegyzésemet törölték, önmagában már ez elég érdekes hozzáállás, de mivel üzenetben végre válaszoltak, így betudtam azzal, hogy valószínűleg ezért törölték, talán már nem ott van a helye. A válaszra nem tudom azt mondani, hogy bunkó vagy lekezelő lett volna, ugyanakkor igazán segítőkész sem.
Mentek a levélváltások, a huzavona, időhúzás, ámítás, mellébeszélés. Kezdtem úgy érezni, hogy teljes mértékben hülyének néznek, holott a cég magát tette nevetségessé. Egy-két levelen már valóban mosolyogtam.
Arra kértem őket, hogy találjunk valamilyen módot ennek a történetnek a megoldására és kompenzálására, akár a vételár visszafizetésével, akár valamilyen hajregeneráló csomag felajánlásával. Szerintem ilyen esetben ez a minimum, főleg egy ilyen volumenű neves nagy múltú cégtől!
Továbbra sem éreztem segítőkészséget, nem akartam folytatni a semmiről szóló levelezgetést. Talán a fogyasztóvédelem majd megért és segít, ezt a L’oréalnak is leírtam. Erre jött a válasz, hogy küldenek egy csomagot.
Rendben, megadtam a címünk, elérhetőségünk és vártuk a csomagot, amivel elkezdhetjük ápolni az igénybevett hajszálakat.
Eltelt 1 hét, 2 hét, csomag sehol. Én írni már nem szándékoztam, viszont anyukámnak feltűnt facebookon, hogy a L’oréal üzenőfalára érkezett egy hosszabb vélemény, szintén csalódásról, csak épp vörös festékről volt szó. (vörös helyett fekete lett a hajszín) Csomagunk még mindig sehol, ezért ezen felbuzdulva már anyukám írt nekik a hölgy véleménye alá és külön bejegyzésben is.
Ezeket természetesen eltávolították, majd kaptam belső üzenetet, hogy legyek türelemmel, küldik. Nekem erre már végképp nem volt kedvem válaszolni sem ezek után.
Pár nap után jött is a csomag és vele együtt az újabb döbbenet.
Egy nagy méretű borítékban idelökve kaptunk két darab terméket, amik körülbelül semmire nem jók, de még csak nem is szőkített, roncsolt hajszerkezethez való. Szóval kaptunk egy Elseve színvédő sampont és hozzá balzsamot. Nos, először is nem színvédésre van szükségünk, valamint ezeket a termékeket inkább vörös árnyalatú hajakhoz használjuk. Nem hiszem, hogy ekkora cég mögött ne állnának fodrász szakemberek, akik tudnák ilyen esetben a hajnak mire van szüksége. Nyilván nem luxustermékeket vártunk, de minimum egy-két olyan terméket, ami valóban hatásos lenne. Gondolok itt hajpakolásra vagy hajvégápoló olajra, amit ilyenkor kíván a haj. Ne értse félre senki, nem vagyunk telhetetlenek, de ez a történet és hozzáállás elkeserítő. A csomag pedig egyenesen megalázó! 5400 forintért sikerült tönkretenni a haja minőségét és színét, segítségül pedig ezt kaptuk.
Közben eltelt annyi idő, hogy sor került újabb festésre, a régi jól bevált hajfestékkel. Nagyon szép színe van újra és maximálisan elégedett vele anya, kezeljük a saját minőségi hajápolóinkkal és szerencsére már javulás látszik, de rengeteg hajszála kihullott, így a haj a tömegéből is vesztett, hála a L’oréal festéknek.
Professzionális hajvégápolókkal és pakolásokkal kezeljük (TIGI, Toni & Guy, argánolaj), nem mezei samponnal és balzsammal, mivel ez erre édeskevés!
A csalódásunk olyan mértékű, hogy ettől a márkától végleg eltávolodunk, mert ezek után megkérdőjelezendő bármely más termékük minősége is.
Aki járt hasonlóan, ne tartsa magában a véleményét és ne törődjön bele, ennek a terméknek nincs helye a polcokon és a forgalomban! Hozzáteszem azóta a DM-ben elkezdték kiárusítani, 3300 forintról jelenleg 1990 forintért lehet megvásárolni. Ez a hozzáállás csak nálunk jellemző sajnos és nagyon szomorú!
Mellékelek fotókat is, lentről felfelé haladva mutatom a folyamatot. A felső és egyben utolsó képeken látványos a változás, mennyivel szebb lett!
Az utolsó 100 komment: