Tamás egy sajátos modorú eladóval találkozott az Újmobilshop üzletében, aki szinte azonnal meghibásodó telefonját azóta sem hajlandó visszavenni, valami nyilvánvaló hazugságra hivatkozva:
Ez év április 23-án online rendeltem egy mobiltelefont. 23-án e-mailben kaptam az értesítőt, hogy a készüléket átvehetem. 24-én személyesen átvettem a készüléket a boltban és készpénzben fizettem. Később sajnos problémák adódtak a készülékkel.
Az újmobilshop ahol a készüléket vettem a honlapján is feltünteti, hogy lehetőség van a törvény adta 8 munkanapos elállási joggal élni. 30-án visszavittem a mobilt a boltba, ahol közölték, hogy felejtsem el, hogy visszaveszik a telefont, maximum esetleg beküldik szervizbe. Az eladó taktikája "az egyből hangunkat felemelve támadunk" fajta volt. Én ekkor még nem képeztem ki magam annyira jogból, hogy tudjam mik is a pontos lehetőségeim. Egy darab papírra felírta, hogy a készüléket átvette és utána utamra bocsátott, közben folyamatosan azt hangoztatta, hogy hülyeségeket beszélek. Többször kérdezte tőlem, hogy hány éve árulok telefonokat, mert ő bizony 8 éve már ezt csinálja és higgyem el ő ezt nagyon is tudja...Ő arra hivatkozott ugyanis, hogy amennyiben személyesen veszem át a terméket nem vonatkoznak rám az online vásárlási jogok. Itt jegyezném meg, hogy eddig háromszor fordult velem elő, hogy 8 napon belül vissza kelljen vinnem egy online vásárolt terméket, amit előzetesen személyesen vettem át, de ebből soha nem volt semmi probléma.
Miután a boltból eljöttem beszéltem egy jogász barátommal és két kereskedő ismerősömmel is. Egyértelműen mindegyikük azt mondta, hogy nekem van igazam. A jogász barátom segítségével megírtunk egy hivatalos levelet, amit másolatban megküldtem a fogyasztóvédelemnek is. Ide bemásoltuk a törvény szövegét és egyúttal ezen levél szolgált a vásárlástól való elállás írásban történő lemondásának nyilatkozataként is.
Erre a bolttól egy nagyon "érdekes" stílusban megírt választ kaptam ( pl. sem megszólítás, sem aláírás), ahol felhívták rá a figyelmem, hogy amennyiben szellemi képességeim engedik kérnék, hogy próbáljam meg értelmezni az ott leírtakat.Ezek után felhívtam a fogyasztóvédelmet. A hölgy akivel beszéltem nagyon segítőkész volt és emberséges. Ezúton is köszönet illeti őt! Megnyugtatott, hogy teljes mértékben jogosan szeretnék eljárni és igazam van. Kérdezte, hogy bármilyen jegyzőkönyv vagy papír készült-e arról, hogy a telefont hibátlan állapotban vették át tőlem. Mondtam, hogy nem. Javasolta, hogy menjek vissza a készülékért vagy írassak velük egy papírt, mert ebből később szokott gond lenni. Azt mondta, hogy nyugodtan hívjam fel a boltból is, mert akár beszél az eladóval is.
Visszamentem a boltba. Az eladó éppen telefonon beszélt valakivel, de már búcsúzóban volt. Amikor meglátott feltette a lábát az asztalra, majd közölte beszélgető partnerével, hogy még ráér. Vagy 10 percig váratott. Végre odajött és kérdezte, hogy megint mi a problémám. Kérdeztem, hogy ő írta-e a kedves hangvételű levelet. Azt válaszolta, hogy igen.
Jeleztem, hogy beszéltem a fogyasztóvédelemmel és kérnék egy írásos nyilatkozatot arról, hogy a készüléket hibátlan állapotban vette át tőlem. Erre úgy bedühödött, hogy mit képzelek mégis. Visszahozta a telefont és mondta, hogy vigyem ahová akarom neki ugyan nem kell, mert nem fog semmilyen papírt írni jó ha tudom. Jó lenne, ha eldönteném, hogy garanciális ügyintézést kérek vagy a 8 munkanapos elállással szeretnék élni.Mondtam, hogy továbbra is a 8 munkanappal szeretnék élni, ez az egész küldjük szervizbe dolog az ő agyszüleménye volt eddig is nem az enyém. Mondtam, hogy értse meg ez nem így működik. Kértem ha nekem nem hisz beszéljen a hölggyel a fogyasztóvédelemtől, felhívom. A válasz a fogyasztóvédelemnél nem tudnak semmit, ő már 8 éve árul telefonokat, jobban tudja... de majd akkor megyünk a bíróságra és most már csak a jogi képviselője jelenlétében hajlandó bármit mondani. Kértem a vásárlók könyvét. Mondta hogy ott van a sarokban vegyem el ha kell. Kértem tollat, nagy nehezem azt is adott. Majd hátat fordított és szólt a kolléganőjének, hogy most már foglalkozzon innentől kezdve ő velem.
Leírva talán nem jön át, hogy milyen is volt ez az eladó. Annyit biztosan mondhatok, hogy ilyen kereskedővel még soha nem találkoztam... Újmobilshop. Kerüljétek el messze ha jót akartok, mert ha bármi probléma van kimutatják valódi énjüket...
Az utolsó 100 komment: