Tékozló Homár

A bőrönd befér a reptéri kucliba, a füle nem - hopp 15 000 huf!

2014.07.29. 14:37 | Homár Hilda | 352 komment

Clipboard011.jpg

Nem derült ki, hogy Niki olvasta-e tegnapi check in agentünk népnevelő írását, mindenestre gyönyörűen rímel rá a levele. A probléma a kézipoggyász mérete körül bontakozik ki. Levélírónk alaposan megsorozza a földi személyzetet, de kap egy szúrást a Tesco is. Bevallom, többedszerre sem sikerült megértenem, hogy az utolsó bekezdés hogy kapcsolódik a történethez, azt meg még kevésbé, hogy egy bárányhimlős gyereket hogy lehet leszállítani egy repülőgépről. MERT MIT KERES OTT EGYÁLTALÁN???

Segítő Orsiként meggugliztam ezt a fül dolgot, és ezt találtam a Wizz Air honlapján lévő üzletszbályzatban:
14.1.3. Kézipoggyászként utasonként kizárólag egy darab, legfeljebb 10 kg súlyú, 56x25x45 cm összméretű csomag fuvarozható. A méretbe beleszámítanak a kerekek, fogantyúk és külső zsebek is. Minden olyan Kézipoggyász után kezelési díjat számítunk fel, amelynek mérete meghaladja a 42x25x32 cm összméretet, egyébként a Kézipoggyászt ingyen fuvarozzuk. A Kézipoggyász fuvarozásárért fizetendő kezelési díj összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál és Honlapunkon tájékozódhat.

2014. július 16-án a kora reggeli géppel Eindhovenbe utaztam (W6 2271). Tapasztalt, sokat látott fapados utas vagyok, évi 3-4 úttal, nincsenek illúzióim, miért ilyen olcsó diszkont légitársasággal repülni.

Nos, a fent nevezett napon egy kisméretű kézipoggyásszal készültem, a bőröndöt korábban a Tesco-ban vásároltam, rajta a nagy matricával, hogy ez bizony megfelel a légitársaságok kis poggyászra vonatkozó szabványméretének. Hiába kínai gyártmány, mégiscsak egy nagy cég árulja, nyilván megmérte a Tesco mielőtt ráírta - gondoltam...

A beszállókapuk előtt lévő hölgyeménynek azonban komoly gondja akadt a csomaggal, ugyanis
a bőrönd műanyag füle (!) túllógott a megengedett méreten, mintegy 2 cm-rel. A csomag maga
szabványos méretű volt, de sajnos a füle mér nem fért bele a 42 cm-es magasságba. A hölgy közölte, hogy itt és most pótdíjat kell fizetni, 15 000 forintot!

A fülkérdésről azóta sem találtam állásfoglalást sehol, hogy vajon a 42 cm az füllel vagy fül nélkül értendő, nyilván nem találták ezt olyan kritikus kérdésnek, hogy külön megemlékezzenek róla a szabályzatban. A beszállókártyán lévő móricka-árbáról az derül ki, hogy a fül nem számít a 42 cm-be, de sajnos mondhattam én bármit, hajtatatlan volt a hölgy. Próbáltam győzködni, hogy ne viccelődjön már, ez egy szabályos bőrönd, ez csak a füle, legyünk reálisak, de egyre idegesebben azt mondta, hogy a szabály az szabály és bizony a fül is számít.

Gyors fejszámolás után realizáltam, hogy jobban járok, ha nejlon-zacskóba pakolom át a holmim és bőröndöt otthagyom. Hát ezt sem lehetett akárhogyan, csakis nyitott állapotban, a fal mellé tehettem a bőröndöt, különben 60 ezer a bírságság! Mi van?! Bilincsbe nem vernek?

Itt szakadt el a cérna végképp, ezért szerettem volna a hölgy felettesével beszélni, akivel nem lehetett, majd kértem legalább az ő nevét, hogy panaszt tehessek, de közölte, hogy nem vagyok hatóság, és letakarta a névtábláját. Majd szerettem volna egy képet készíteni a bőröndről, hogy megmutathassam a Tesco-ban, hogyan jártam a portékájukkal, de mivel ez már a biztonsági zóna, ezt sem lehetett. Így ott álltam én és a nejlonszatyrom, kiszolgáltatva egy tejhatalmú, frusztrált nőszemélynek, aki mint utólag kiderült, többünket megszívatott aznap. Később ugyanis láttam másokat, amint a szintén szabványos Dunlop és Samsonite márkájú kisméretű bőröndjükön LARGE felírat fityeg. Ők kifizették a 15 ezret, a feldúlt arcuk is erről tanúskodott.

A beszállókártyák ellenőrzésével foglalkozók sajnálattal nézték a cirkuszt, állításuk szerint gyakran történik, hogy kifogunk egy szőrös szívű biztonsági őr brigádot, ők meg ilyenkor csak figyelik messziről a mozit, ma melyik fizető utast hogyan szívatják. Később a gépen a Wizzair utaskísérői is maradéktalanul segítőkészek és empatikusak voltak, hoztak nekem nagyobb szatyrot, segítettek pakolni.

De akármennyire is mosolyogtak, nem tudtak sem engem a szatyrommal, sem a másikat a kidobott 15 ezerével boldoggá tenni, pedig nekik aztán, semmi, de semmi közük sincs ehhez. Őrület az egész, tényleg semmi emberségesség, belátás, józanész sincs a reptéri dolgozókban? Ki adja nekik az ukázt és mégis mi célja vele, hogy egy rakás embert megszívasson? Jutalékot kap a pótdíjakból, mint a parkoló őrök? Vagy csak ennyire lelkesen végzi a nagyon fontos munkáját, ettől érzi magát fontosnak a világban? Nem tudom, melyik a rosszabb...

A nem kicsit profithajhász Wizzairről csak annyit, hogy amikor a bárányhimlős gyerekkel leküldtek a gépről ingyen írathattam át a jegyünket más időpontra, mert a pöttyös három éves az mégiscsak egy nyomorult beteg kölyök, aki ráadásul pityereg, mert nem tudja, mi van, tán nem rajta kéne a havi profitelmaradást behozni. Nem volt gyomra a Wizzair munkatársainak hogy még ők is szívassanak az átírási költségekkel. Végülis mi ehhez képest egy bőrönd füle és x embernek elcseszni a napját?

Niki

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.30. 08:44:01

@helianthus: Na, csak te ne vigyél sehova fél disznót, értem?!

Manyecska 2014.07.30. 08:49:09

@helianthus: tegnap le lett "üvöltve" a pincér hogy legyen szíves FRISS legyen a zöldköret, csak pislogtam mint hal a szatyorban /közben jegyzeteltem az asztal alatt/:P:DD már előtte lefordultam a röhögéstől hogy miért ajánl pont disznót egy perzsának??:P

Manyecska 2014.07.30. 08:52:11

@helianthus: köszi de még sosem volt ilyen lyellegű kápcsolatom és nem is lesz. bezzeg a százados tudna mesélni:P:D nagyon rájár a rúd mostanában:P

helianthus 2014.07.30. 08:53:52

@Manyecska: lemaradtam. Mostanában nincs rádiózás, meg úri huncutságok. Saját zene szól. Mármint nem én zenélek persze. :)
@agresszív kismalac: én nem, de van, aki igen. Sajnálom, hogy tőlem kell megtudnod. :/

Manyecska 2014.07.30. 08:57:38

@helianthus: igen, a fejedben a hangok. ismerem..:P:D

Manyecska 2014.07.30. 08:59:43

@helianthus: tudna mesélni a százados ha nem fenyegették volna meg halálosan:DDD kicsit bebuktunk.:D nem kicsit!:P

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 08:59:51

@Manyecska: már napok óta nemtom eldönteni, hogy te most télleg egy szőnyeggel kavarsz vagy menekültügyi főbiztos lettél??!!!44? :D

paperboy 2014.07.30. 09:04:14

Hat ezt nem ertem. Nekem siman engedig a borondon felul a laptoptaskat is felvinni minden kozjatek nelkul. Sot kb mindenki igy utazik akit szoktam latni. De en se pakolnek szatyorba, elobb letornem a fulet annak a szaros borondnek.

Manyecska 2014.07.30. 09:04:25

@sugargiraffusplumps.: nem, én a századossal kavarnék de most a titkárnője barátnője meg a felesége megorroltak rám mert túl folyton búgúnk egymással télleg van egy perzsa barátom..:) imádnivaló, egyetemet végzett stb.stb.. ember nagyon bírom a búráját! De rohadtul beb.sztunk.:P

helianthus 2014.07.30. 09:05:21

@Manyecska: hát szívesen, bár igazából nem tettem ajànlatot neked. :D ha ilyesmire vágyok, pláne egy hölggyel, már megvan a jelöltem!!4!!
@sugargiraffusplumps.: egy perzsa tízezredes futárral kavar. Na! Mit nem értesz?! Bariköztöt ne nagyon nézz, az sokkal bonyibb! :DDD

Manyecska 2014.07.30. 09:09:52

@helianthus: a futár? még nem vetettem rá magam..:P egy hölggyel? leszbi napraforgó?? vazze.:D@sugargiraffusplumps.: najó kicsivel több mint barát udvarolgat erősen a fickó, nadehát én hű vagyok a többi hatszázhoz, érted.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 09:19:46

@helianthus: húhh, most hogy ethóm voltam nyaralni (muhahhha) láttam belőle vagy egy részt mer anyám nézte. vót nagy fekvakarás így inkább kimentem meggyet zabálni a fárul, na az viszont hibátlan élmény!

@Manyecska: jóvan sok sikert hozzája!! :) kotont húzzatok mer arrafelé sok az ebolás!

helianthus 2014.07.30. 09:23:25

@Manyecska: de jó neked. Nekem nem udvarol a kutya se. Se a malac. Pedig szeretem a disznóságot!!4!
@sugargiraffusplumps.: főleg mosatlanul, kukacalbérlővel. Úty asz igazi!
*mondjuk meggybe nem nagyon laknak*

Manyecska 2014.07.30. 09:23:34

@sugargiraffusplumps.: köszi. A szép nőknek ez a keresztjük mindenki meg akarja dugni őket. Evvan!!:DD:D

Manyecska 2014.07.30. 09:27:03

@helianthus: nyugi, negyven felett kezdődik az élet! Az Úr kezében vagyunk mindnyájan, ámen.:D

Manyecska 2014.07.30. 09:30:44

@sugargiraffusplumps.: amúgy nem gyakorolja a vallását, sza nem kell imádkoznunk az Árpád-híd kellős közepén, ilyenek.:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.07.30. 09:31:01

@Manyecska: mer olyan áááálatok, hogy nem férnek soha a gatyájukba, még a legnormálisabbja se!. pedig má' a viccbe is megvót mondva, hogy "ne álmodozzon itten maga a muzulmán vallásrul mikó' még köröszténynek is gyöngécske!" :D :D

@helianthus: khhm, hát bevallom, vót egy kis kavarodás utána bélrencerileg, de megérte!!

anarch 2014.07.30. 09:37:36

Komolyan egy fertőző beteget akartak felvinni ahol több órán keresztül zárt légtérben van 100+ ember?

A 12 majom c. film megvolt?

Manyecska 2014.07.30. 09:45:30

@sugargiraffusplumps.: nem hát, hálaisten.:P ebola kizárva mermár húsz éve él és alkot itt. szépen beszélni magyart, a hálószobazsargont is.:PP

Manyecska 2014.07.30. 09:52:15

Elolvasom a posztot. Ez tényleg pöttyös gyereket vitt fel a gépre?:o Azt hóógy?@helianthus: éljen a nyitott házassság! Vannak előnyei. Sőt. De széplelkeknek nem ajánlom.:D meg káros a kávésbögrékre amiket elhajigálok..

2014.07.30. 09:54:34

tejhatalmú
LOL!

Atörökk 2014.07.30. 09:56:41

Nektek nincs nektek dolgotok, meg munkahelyetek, hogy itt cseteltek kora reggel?
Ehh, henye népség :D

Manyecska 2014.07.30. 10:00:22

@atörökk: hüle vagy? dolgozzanak a szegények!! elmentek tárgyalni ki kell használni azonkívül ÉN IS másnapos lehetek nem?:P

helianthus 2014.07.30. 10:12:48

@sugargiraffusplumps.: tisztítókúra, mi? ;)
@agresszív kismalac: nem tudom. :O Akarjak? Jó az nekem?

Atörökk 2014.07.30. 10:14:18

@Manyecska:
Miért, még ki másnapos?

helianthus 2014.07.30. 10:19:05

@atörökk: nekem mindez megvan, csak pénzem nincs!

pengusz 2014.07.30. 10:32:35

Jó lenne, ha pl. a korábbi check-in-es kolléga, vagy ott dolgozó segítene tisztázni pár kérdést (jómagam nem utaztam még repülővel)
Milyen mérőeszközzel mérik meg a bőröndök méreteit? Milyen mérőeszközzel mérik meg a csomagok tömegét? Ezek a mérőeszközök hitelesítve vannak? Mennyi időnként kell hitelesíteni ezeket a mérőeszközöket? Mennyi a csomagok méreteinek illetve tömegének tűrése?
A mérést végző személy rendelkezik-e megfelelő szakképesítéssel a mérés elvégzéséhez? Milyen előírások vonatkoznak ezekre a mérésekre?

Mivel nem utazok repülőn, ezért ezek csak szakmai kérdések voltak. Az ott dolgozó több diplomás emberek nyilván megértik mi a problémám. Mondjuk a mérőszalagja kevesebbet mér fél centivel. 100 csomag x fél centi = 50 cm (fél méter), már nem férnek be a csomagok a raktérbe. Vagy a mérleg nincs hitelesítve, és a sok kis eltérés miatt elfogy az üzemanyag (ugye ez volt az indoklás a korábbi posztban)
Megfordítva, ha valaki kifizeti a büntetést, perre viszi az ügyet, és a mérőeszközök nem voltak, vagy nem megfelelően voltak hitelesítve, akkor gondolom elég jó eséllyel indul a perben.
Ha jól emlékszem parkolócég is bukott így el, mert az órái nem voltak hitelesítve.
Gondolom a mérést végző személy kérésre be is tudja mutatni a hitelesítő dokumentumokat, és nem akkor hall róla először :)

Ann1294 2014.07.30. 10:33:26

En anno amikor vettem a borondot rajta volt ez a repcsis cimke, kiscsillaggal spekelve, hogy a legtobb reptarsasag elfogadja, de mindenki ellenorizze utazas elott az adott ceg szabalyait, felelosseget nem vallalnak.

Mar bocsanat, de szerintem nem a Tesco felelossege... es igen, en centivel mentem anno borondot venni. :)

Ann1294 2014.07.30. 10:38:11

@pengusz: FYI - Keretek vannak, sablonok amibe belerakod a borondot (go/no go gauge). Kalibralni nem kell, de validalni igen elso hasznalat elott. Ha meg kopik (wear) csak nagyobb lesz. :)

Szerintem itt nem ez a gond, hanem az, hogy a borondgyartok nem merik bele a kilogo dolgokat (kerek, fogantyu, tamasz) es ha a tarolo belso merete fix. akkor nem lehet lecsukni a fedelet ha ott egy tulnyulo kerek, fogantyu stb. Ebbol a szempontbol az amorf, puha taskak elonyben, az konnyebb formara gyomoszolni.

pengusz 2014.07.30. 11:24:15

@Ann1294: Ha nagyobb lesz, akkor a fentiek miatt lehet gond. Mennyire vetemednek/tágulnak hő hatására ezek a sablonok? Ki hitelesíti ezeket? Mekkora a tűrése?
Mondjuk odamegyek egy hitelesített tolómérővel, és kimérem, hogy a 42cm-es sablon 417 mm, akkor mi van? (jó tudom, hogy nem engednének be 1000-es tolómérővel :D)

Ann1294 2014.07.30. 11:40:24

@pengusz: Jelen esteben itt 2 centirol ment a vita, nem 2mm-rol... szerencsere. :)

En konfliktus kerulo vagyok, igy a borondom legyen inkabb kisebb par centivel. Az osszes repteri keretbe bele csusszan konnyen, nincs vita.

Btw, a Gauge R&R-t valaki kuldje mar at! Lehet a posztolot kell ujra treningezni... kiertekeles utan megmondom hol a hibe. :) (ez kimaradt)

biododírium 2014.07.30. 11:41:17

Még sosem volt ilyen problémám, mivel egy kis sporttáskát vagy hátizyákot szoktam felvinni a gépre, de ha valóban két centi miatt akarnának "lenyúlni", akkor ott helyben kérnék/szereznék egy harapófogót és a kurva anyjukba elküldve őket levágnám a táskám fülét :)

Ann1294 2014.07.30. 11:46:07

@biododírium: Lattam mar embereket kereket vagy kitamasztot letorni a borondrol. Meg mindig olcsobb megoldas mint fizetni es nem kell szatyrozni. Ha kinai volt egy jol iranyzott randitas is lehet eleg lett volna. :) Szoval tamogatom az otleted.

Aki-Baki 2014.07.30. 14:20:55

Nekem van olyan hattaskam, aminek ugyanigy magasabb kb 2 centivel (ures helyen kiprobaltam a Wizz kalitkaban), meg nem vettek ki, a tervem az, hogy fejjel lefele a teteje lenyomodik es lazan hozza az elvart magassagot.
De en azt vallom, hogy a Wizznel kicsi kezi egyenlo hatitaskaval, nagy kezi meg kozepes hatizsakkal.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.30. 15:26:30

Engedtessék meg:
1) a wizzair mindenestül érti a poggyászméretet. Egy ismersöm a múltkor mérgébben a bőröndje kerekét törte le, mivel az lógott túl
2) ezért smemi esetre sem a check-in agentet kell utálni, hiszen a légitársaság szabja meg a határokat, és a check in agentnek be kell tartania, vagy vele fizettetik ki az egyébként elég szar fizetéséből - nem lehet rugalmas.
3) az, hogy a teszkó mire mit ír, azt hagyjuk, nemhiába ismert szitokszó a "teszkóminőség".
4) ha a reptéren elhagysz egy csomagot, vezsélyes csomagként kell kezelni. HA azonosítható hogy ki hagyta el és meg tudnak találni, akkor ezért nagyon (fenti összegre) meg leszel büntetve. Ezt megint nem az a kicsi szerencsétlen check in agent találta ki, ismért ne ő legyen, akit utálsz érte. Azzal hoyg szólt h ne hagyd ott, pont hogy megmentett egy 60ezres bírságtól.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.30. 15:38:02

@pengusz: ha nem utazol repülővel, akkor tökmindegy, nem? Azért néhány válasz:
MINDEN hitelesítve van, INDENT rendszeresen ellenőriznek, itt repülésről van szó, ahol kis hiba halállal járhat.
Mennyi a tűréshatár? Nagyon röviden: az autó is minél több kilót cipel, annál többet fogyaszt. A repülőt megtankolják - mi alapján? Annak alapján hogy milyen távolságra repül, milyen kerülőrepterek jöhetnek szóba esetleges vihar stb esetén, milyen az időjárás, kell-e extra emelkedéseket végrehajtania mert egy vihar fölé emelkedik útközben, várhatóan azonnal tudja-e majd fogadni a célreptér, vagy köröznie fog kelleni (igen, úgy szállhat fel, hogy ezzel egyidőben leszállási engedélye is van a másik reptérre). ÉS hogy mekkora súlyt cipel. Tehát a kilókkal előre kell tervezni. Ha egy csomag nehezebb a tervezettnél, akkor azt fel kell vinni a rendszerbe, ami pillanatonként kalkulál újra mindent, és az alapján tankolnak. (nincs mINDIG tankolás ha nem szükséges, de el kell dönteni hogy kell-e tankolni, vagy elég ami benne van). A lényeg hogy ha bármit beviszel a rendszerbe, az hivatalos, ergo ha a légitársaság szerint fizetni kell érte, akkor be kell szedd érte a pénzt.
HA rugalmas akarsz leni és nem szeded be a pénzt, akkor "csalnod" kell a kilókkal. Ez esetben azonban, ha ezt sok csomaggal követed el, előbb-utóbb összeadódik és fals infók alapján lesz megtankolva a gép. Emiatt van pl , hogy a becheckolási idő LEGELEJÉN még rugalmasabbak a check in agentek, azonban ahogy telik meg a gép, ergo rugalmas volt mondjuk tízszer, utána már nem lehet az, ert akkor már nagyban befolyásolná pl a fogyasztást.

A tömegközéppontról még nem beszéltem. A vonatnak mindegy, hogy a vagon elejében van húsz utas, a hátulja meg üres, azonban ha a gép elejében több cucc van, mint hátul, akkor orrnehéz lesz, vagy fordítva farnehéz. Ezt a hátsószárny alapbeállítási szögével ellensúlyozza, és itt már milliméterekről van szó. Ha a csomagok a gép orrában mondjuk összesen nyomnak 100dbx20kg = 2000kg-ot, akkor ennek utánamegy a beállítás. Azonban ha a check in agent rugalmas volt és mindenkinek elnézett 5kg-t, az összesen 500kg tévesztés, és miután a hátsószárnyat 2000-hez állították 2500 helyett, beláthatod, hogy nem lesz jó.

Szóval minden szabálynak megvan az oka, de nem mindre van idő egyenként elmagyarázni minden utasnak. Persze jó lenne, ha valahogy minden rendesen kommunikálva lenne az ügyfél felé, akkor nem lenne annyi félreértés és annyi dühös ember.
A szülő részéről is az "azért mert azt mondtam" magyarázat a legrosszabb, ami létezik.
KÉrdéseidre válaszolva még:
a méretetet egy előre legyártott kerettel mérik, a súlyt mérleggel. Aki azt használja, "rendelkezik-e megfelelő szakképesítéssel" az eszközök használatához: le kell olvasni hogy hány kiló. Meg kel nézni hogy belefér-e a keretbe vagy nem. Nem kell hozzá szakképesítés, egyébként AMÚGY ami munkát ott végeznek, kötelező részt venniük folyamatos továbbképzéseken, igen.

MEGINT MÁS KÉRDÉS hogy mennyire etikus dolog a légitársaságok részéről minden lószarért külön pénzeket beszedni, méghozzá sokat.

pengusz 2014.07.30. 16:18:00

@Laci Today Magazin: Köszönöm a válaszodat, talán akik repülnek, azok tisztábban látnak.
Én pusztán a mérési oldalára voltam kíváncsi.
Néhány fogalommal látom nem vagy tisztában a mérésekkel kapcsolatban (nem sértésnek írtam, mert látom hogy a repüléssel kacsolatosan képben vagy)
Nem tűréshatárt írtam, hanem tűrést.
Mivel itt méréseket végzünk, ezért minden mért értéknek van tűrése.
Milyen pontosságú mérleggel mérnek? (g, dkg, kg)
Az általad említett "keret" egy mérőeszköz, aminek szintén van tűrése, ezáltal a mért darabnak is (a gyártásából adódóan).
Mondjuk valamire azt mondod, hogy a mérete 420mm (42cm), és ezt elkezded gyártani (a bőröndöt). A 420mm nem 420.00000000 mm. Attól függően mit és hogyan gyártasz lehet +-0.3 de akár +-4mm is. Gondolom egy bőröndöt nem "f" pontossági osztállyal gyártanak az MSZ ISO 2768 szabvány szerint, mert akkor a mostani bőröndök árát egyből 10-zel kéne szorozni :)
A +4mm-t pedig elég nehéz lenne átpréselni egy min. köszörült, edzett acélból készült mérőeszközön (gondolom az általad említett mérőkeret is ilyen kivitelű, ha már mérőeszközökről beszélünk)
Miből készül egyáltalán ez a "keret"? Egy olyat kell elképzelni, ami a fenti képen látható? Esetleg tudsz képet linkelni róla?
Ez a "rugalmasság" dolog meg elég érdekes, elvégre emberéletekről van szó ugye.

pengusz 2014.07.30. 16:22:45

@Laci Today Magazin: Ja meg a +0.3mm-t sem tolod át :) Ma csináltam olyan melót, ahol 10 H7-es hornyot kellett marni (10mm +0 +0.015mm), a 10-es hasáb belement, de a 10.015-os nem :)

pengusz 2014.07.30. 17:37:27

@Laci Today Magazin: "Nem kell hozzá szakképesítés"

Próbálj mondjuk elmenni az iparba MEO-snak mondjuk egy multihoz szakképesítés nélkül. :)
(a szomszédban van egy szerszámgyártó multi, ott klimatizált, zsilipes beléptetőrendszerű a mérőszoba. )
Most nem arról van szó, hogy otthon megmérek fél kg lisztet a sütihez, vagy leszabok egy szőlőkarót 1 méter hosszúra. Ahhoz nem kell szakképesítés.

pengusz 2014.07.30. 18:02:36

www.startoljvelunk.com/esetek/olcso-husnak-wizzair-a-vege/

Ugye nem az a kék színű, hegesztett keret a "mérőeszköz"? :D

telkoe 2014.07.30. 18:47:47

@pengusz: De, az a kek / lila szinu, csobol hegesztett keret a meroeszkoz. A merlegeken viszont van OMH hitelesito cimke.

pengusz 2014.07.30. 19:11:05

@telkoe: Pedig a kormányrendelet szerint a keretet is kéne hitelesíteni... (ha jól látom, akkor ugye az EU miatt ottani hitelesítő intézet is hitelesítheti)
Mondjuk ez a "mérőeszköz" max. centiméteres pontosságúnak tekinthető (feltéve ha hitelesítve van)
Ha az alja nem sík, hanem cső van belehegesztve (mint a linkelt cikkben), akkor szerintem még szabálytalan is.

telkoe 2014.07.30. 19:48:44

@pengusz: Ez igy igaz, de a beszalito kapunal eleg valoszinutlen, hogy barmifele ellenorzest kapnak.

Van egyebkent egy nagy dobozszeru eszkoz is (aminek hianyzik az alja), amit felulrol tolnak ra a csomagra.

A csomagkeret arra jo amire hasznaljak: plusz penzt beszedni attol aki nem akart fizetni a nagyobb csomagert, a repulesbiztonsaghoz sok koze nincs.

mr. Mick 2014.07.30. 21:33:58

ennyi bolond embert...! a dolgot válasszuk két felé 1 a bárányhímlős gyereknek nincs helye a gépen ez egyértelmű... 2. a bőrönd mérete adott, a méretek levannak írva mi az ami belefér és mi az ami nem ... (ám ezeket a dolgokat elől a bejáratnál illik ellenőrízni és nem ott és akkor amikor az ember már tehetetlen !!) Pontosan hasonló szitu rontotta el a nyaralásunk indulását mikor a szabványosnak vásárolt ,már többetszer utaztatott ( Vizzair járatokon is ) bőrönd hírtelen 1,5 cm magasabb -bár lényegesen keskenyebb volt mint a kaloda amiben ellenőrízték ,így nem maradt el a 45 Euro pótdíd..Nos kétségtelen szabály az szabály --ám a magam részéről a rugalmasság efféle hiányát pitiánerségként fogom fel amit egy a cég előre kiszámított és megfontoltan kalkulált húzásának tartok és ez részemről nem fér bele a korrekt eljárás fogalmába ,így a továbbiakban elkerülöm a társaságot és más lehetőséget választok ---ennyi talán velem együtt mások is eljutnak erre a gondolatmenetre és ugyanígy tesznek.Talán a fent említett cég bevételei erőseben csökkenni kezdnek mint ahogy kalkulálták talán elgondolkodnak ,hogy ciki ez a pitiánerség és vajon megéri e lejáratni magukat és ezzel a konkurrenciát hozni helyzetbe ,esetleg mi is elgondolkodhatunk azon ,hogy az olcsó tényleg olcsóbb...A nem fapados cégek kétségtelenül drágábbak többnyire ám többet ,biztosabbat és kiszámíthatót nyújtanak ...lehet hogy ez lesz a nyerő ?! ?!

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2014.07.31. 09:11:36

Pöttyös bárányhimlős gyerek NEM FERTŐZ, ezt minden szülő tudja. Csak akkor fertőz, amikor még nem pöttyös, főleg a legeljén, a láz időszakban. Játszótéren is több pöttyös gyerket láttam már, és csak a tudatlan szülők húzgálják el onnan a gyereküket, mert valójában nem lehet akkor már elkapni. Ez nem lepra.

Ann1294 2014.07.31. 10:56:53

@csib: Hat en erre ezt talaltam: "Lappangási ideje 10-21 nap, de már 1-2 nappal a jellegzetes kiütés megjelenése előtt fertőz. A kiütések beszáradása után, rendszerint 5-6 nap elteltével a fertőzőképesség megszűnik." ... szoval amig nem leszaradt pottyos a gyermek addig szerintem az agynyugalom jobbat tenne a gyermeknek es nem cipelnem kozossegbe. A posztbol ez nem derult ki ha jol ertelmeztem.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:02:57

@pengusz: a MEO-s az egy csomó dolgot ellenőriz, ebbe most ne menjünk bele, itt egy hót egyszerű mérleg leolvasásáról van szó, amitm ndjuk általános másodiktól kezdve bárki képes, kiírja hogy 18.5kg, akkor az énnálam tizennyolc és fél kilónak számít, bár én nyelvszakon végeztem, tehát ez bármi lehet, csak én értelmezem így, meg kérdés ilyen erős itthon a gravitáció ugye.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:09:37

@pengusz: igen, egy ugylonyan keretbe kell beletolni, amit a képen látsz. Ha belefér jó, ha nem nem. Tökmindegy hogy hányegész hányezredről van szó, tehát képesítés ehhez sem kell: a check in agent megnézi hogy belefér-e az adott bőrönd, vagy sem.
Sajnos még nem sikerült a mérőkeret méretét megmérnem, nincs 0.000 pontosságú mérőszalagom. Legyünk őszinték: nem 0.00ezredmillimétereken csúszik el egy csomag, ne ennyire mérnöki szemmel vizsgáld, legyél egy kicsit emberibb-megkközelítésű.
Ha a bőrönd füle nem passzol bele, az nem tizedmilliket jelent.
És ismétlem hogy nem a tizedmillikkel és a milligrammokkal van a baj, hanem azzal, hogy kis eltérésekért is óriási pénzeket szednek el. pl veszel egy 17ezres jegyet, és a reptéren hozzászednek még 18ezret AZÉRT, mert a bőröndödnek túllóg a füle. Ez a nevetséges.

Ann1294 2014.07.31. 11:12:49

@mr. Mick: " (ám ezeket a dolgokat elől a bejáratnál illik ellenőrízni és nem ott és akkor amikor az ember már tehetetlen !!) " Jo meglatas, emberiebben kellene kezelni!

Regebben (most mar nem neztem, mert egyszer hasznaltam, azota meg ugyanaz a borondom van) ahol a beszallokartyat kerem (check-in) meg a borondot adom fel ott abba a reszben is voltak ilyen katrocok. Szerintem az ember sajat felelossege ellenorizni. Persze ha erre nincs ott mar lehetoseg akkor ezt szova kell tenni es szerintem akkor ez a helyzet noramlizalodna.

Haliho1 Valaki van most ott a repteren vagy ott dologzik? Vannak most is ott ellenorzo keretek kinn? Ha nincs lehetne kirakni?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:12:52

@pengusz: igen , de a méretek is centiméterben vannak megadva.
Tehát ha az elvárás milliben lenne, a mérőeszköz meg centi, akkor ugye illetlenség.

Egyébként nem tudom van-e hitelesítés a mérőkeretre, de mindenkinek joga van megmérni, és utána megírni a homáron vagy beperelni a légitársaságot, szóval visszakérdeznék: a sok panaszkodó hang közül vette-e akár csak egyetlen is a fáradságot, hogy mielőtt támadná, LEHET hogy pontos az a keret : MEGMÉRTE bárki is? És ha igen: stimmelt?
ÉS ha nem stimmelt: jelezte?

Na, jöhetnek erre a válaszok. De ha SENKI nem mérte még meg, vagy megmérte csak stimmelt és az ugye nem hír, akkor itt ennek a vitának a továbbiakban NULLA értelme van.
Pontosítok: 0.000000000000000
(persze nem hitelesíttettem előtte)

Van egy ötletem: mindjárt megméretem a keretet és ideírom, ha megvan!
(csak hogy ne hagyjuk nyitva a kérdést, hanem legyen egy megnyugtató válaszunk)

Ann1294 2014.07.31. 11:15:15

@pengusz: @Laci Today Magazin: Na en mar irtamm erre konstruktiv javaslatot @mr. Mick: nyoman (az o kerdese vezetett ra). Nem kell bolhabol elefantot csinalni. ;)

Az ellenorzest kellene a leheto legkorabbra hozni ugye. Early Warning (R)kerem szepen (bocs Bosch).

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:20:40

@Ann1294: nem járok gyakran a reptérre. A IATA légitársaságok nem ketreceztek legutóbb (január), a fapadosoknál meg van kihelyezve ketrec, meg tudod Magadnak nézni előre.

telkoe 2014.07.31. 11:30:40

@Ann1294: Szoktak kint lenni ugyanilyen keretek is a check-in / csomagfeladas sor elott. (most eppen nem vagyok ott es nem nem is ott dolgozom, de havi 2-3 alkalommal legalabb utazom).

telkoe 2014.07.31. 11:34:56

@Laci Today Magazin: mint pengusz irta, nem az ugyfelnek kellene centivel utanameregetni, hanem elvileg a legitarsasagnak mielott elkezd vele mericskelni hitelesittetni. Bar ugy remlik, a utazasi feltetelekben ugy kerulik meg, hogy a csomagnak be kell fernie a kitett keretbe, es a meretek csak mint iranyado meretek vannak megadva.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:38:18

@telkoe: oké, de HA az a keret STIMMEL, akkor ismétlem nincs min vitatkozni, és tökmindegy hogy küön hitelesítve vna-e vagy nincs. Most tehát először mivel ez a könnyebbik: próbálom megméretni valakivel, aki a reptéren van, és közlöm az eredményt.

telkoe 2014.07.31. 11:48:16

@Laci Today Magazin: Stimmel az nem a haver lemerte es szerinte jo, hanem a jogszabaly szerint hitelesitett. Amig nem hitelesitett, de jure nem stimmel.

Ann1294 2014.07.31. 11:51:54

@telkoe: @Laci Today Magazin: Most errol az jutott eszembe, hogy nemeteknel az ismeros mondta reggeben mikor telefonon beszeltunk, hogy a repteren van. Kerdeztem repul? Nem. Vettek uj borondot es a jovo hetei nyaralas elott beleprobalja a keretbe. LOL Szabalykoveto (nem, nem birka) nemzet.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 11:57:51

@Ann1294: ergo tökmindegy mit írok ide, a ketrec akár jó méretű is lehet, Te akkor is ostorozod? Akkor én most itt ezennel kiszállok, mert ez nem egy értelmes vitatkozás, hanem egy egyoldalú ostorozás, hangulat-alapon. Nem az a lényeg,hogy jó-e a méret (hitelesítve vagy nem), hanem hogy szitkozódjatok.

Akkor rajta, jóétvágyat hozzá, nekem ehhez nincs gyomrom, kiszálltam.

Akit meg érdekel a méret, mérje meg magának.

pengusz 2014.07.31. 13:41:00

@Laci Today Magazin: A mérleged 18,5 kg-ot mutat. Nincs vízszintbe állítva. Én a hitelesített mérleggel 18-at mérek (vagy 20-at). Attól függően merre csal a mérleg lezuhan a repülő, vagy megkárosítják az utast. Tehát nem kell fizikus diploma hozzá, de a mérésed nem csak abból áll, hogy leolvasol egy számot.
Én az egészet pusztán méréstechnikai szempontból néztem. Nem az ezredeken kell lovagolni, de pl. egy ilyen hegesztett tákolmány akár 1-2 centivel is mérhet mást (megintcsak: nem fér be a repülőbe, vagy megkárosítják az utast.) Ezért kell hitelesíttetni.
Én örülnék neki, ha leméretnéd, engem érdekel az eredmény (szerintem másokat is). Amennyiben leméretted, kérlek írd meg milyen mérőeszközt használtatok hozzá, mert ez is fontos (az, hogy hitelesített-e, nem lényeges :D), csak a pontosságára vagyok kíváncsi.
Szerintem pont ezért kell beszélni erről, mert ha valaki úgy jár, mint a poszt írója, akkor igenis mérje le a keretet, és kérje el a hitelesítési papírokat. Csak így érvényesítheti a jogait!
A légitársaságoknak meg az általad leírt okok miatt muszáj hitelesített eszközzel mérni (hiszen emberéletekről van szó)

pengusz 2014.07.31. 13:42:09

@Laci Today Magazin: Esetleg ha a ketrec gyártójának van valami azonosítója a ketrecen, akkor neten utána tudunk nézni a gyártónál, mennyi a mérési pontossága ennek a keretnek.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 14:20:50

@pengusz: szeirntem ha a poszt írójának baja volt mérje meg magának, aztán dönt. Figyelj, a wizzair "nagy" kéziggyásza 56x45x25cm lehet, az Air France-nál 55x35x25cm, a LUfthansánál 55x40x20.
Ezek fényében hogy tud bármilyen Teszkó vagy más áruház olyat állítani, hogy kézipoggyászméertű egy bőrönd? Hacsak nem változtathatóméretű, de olyat még nem láttam. Sokkal nagyobb az esélye annak, hogy az a bőrönd VALÓBAN tú nagy volt és a teszkó (mármegint) hibázott, mint hogy egy nemzetközi szabványketrecet elmértek.
A mérleg vízszintbe állításáról: ez egy beépített szar, a futószalag alatt van. Tehát utas felrakja a futószalagra, check in agent CSAK leolvassa az értéket. Nem a check in agent az, aki a mérleget beüzemeli/beállítja satöbbi, tehát ismételten: neki csomagsúly szempontjából nincs más dolga, mint ránéz egy kijelzőre, és látja, hogy az mennyit mutat.
A mérleg maga hitelesítve van, és jól van beállítva. Egyelőre nem érkezett válasz a ketrec méreteit illetően. Nyilvánvalóan nem lesz senkinél fém vonalzó, holott a legpontosabban az mér a műanyagvonalzóval, a favonalzóval, meg a textil mérőszalaggal szemben. de miután mindegyik hossz 1méternél rövidebb, olyan ordító eltérés nem lehet a vonalzók között.

pengusz 2014.07.31. 14:34:52

@Laci Today Magazin: Igen, azt írták itt, hogy a mérlegen van hitelesítő matrica.
Ugyanilyennek kéne lennie a ketrecen is, mert a Kormányrendelet szerint kötelező.
Kézipoggyász méret: 55x35x20 :) A minimuma minden méretre vonatkozólag amiket írtál :D
Szerintem fémvonalzó helyett a sima mérőszalag is megteszi, de ha leegyeztetjük, nekünk a cégnél van méteres tolómérőnk 0.02 mm-es pontossággal :) (van 500-as digitális is, annak a kijelzője 0.01-os, de kb. 0.04 mm a pontossága)

telkoe 2014.07.31. 14:37:03

@Ann1294: Kicsit tul biztositja magat a baratod, egy meroszalaggal otthon is pont ugyanolyan jol le lehet merni :)

telkoe 2014.07.31. 14:40:36

@pengusz: Ez addig nem fog megtortenni, amig egy utas nem nyer pert hogy hitelesitetlen eszkozzel valo meres utan fizettetek vele extra csomagdijat. Beszallasnal viszont senkinek nincs kedve emiatt lekesni a gepet es eleg nehez bizonyitani, hogy a meres miatt erte hatrany.

pengusz 2014.07.31. 14:52:48

@telkoe: Ha nincs hitelesítve a mérőeszköz, és perre kerül a sor, semmit nem kell bizonyítani. Gondolom behívják a mérést végző személyt, és bekérik a hitelesítési papírokat első körben. Ha hiányoznak a papírok szerinted hogy döntenek? (én jogban nem vagyok túl járatos, de talán valaki ehhez a részéhez is hozzá tud szólni)

Ann1294 2014.07.31. 15:25:10

@Laci Today Magazin: Elnezest, elvesztettem a fonalat. Kit ostorozok?

telkoe 2014.07.31. 15:26:01

@pengusz: Nem art ha bizonyitani tudja a felperes, hogy meres tortent, a merest a alperes vegezte (vagy megbizottja / alvallakozoja) es a meres szabalytalansaga miatt hatrany erte, ill az elszenvedett kar merteket.

Mivel ilyenkor nem kap semmitfele jegyzokonyvet hogy miert fizettetek vele, akar az is lehet, hogy a beszallaskor csak szepen megkertek hogy fizessen +15eFt-ot hogy feladjak a borondjet amibe jofejsegbol belement :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 15:29:59

@Ann1294: lassan már vérét veszik valakinek amiért nincs hitelesítve a mérőketrec (holott effektíve senki nem írta le hogy NINCs, csak hogy mi van ha nincs de tegyük fel stimel a méret).

@telkoe: amikor fizet valamit az ember, annak van egy ellenoldala is, tehát kap róla papírt hogy túlsúlydíjt vagy bármi mást fizetett.
Itt még senki nem perelt be senkit, max rohant a homárra posztolni, de már alperesről és felperesről beszélsz.

És még mindig nyitott a kérdés hogy van-e miről vitáznunk egyáltalán, azaz LEHET, hogy valóban a táska volt túlméretes, és nem a mérőketrec a rossz, hanem a kereskedőnek azon állítása, mely szerint szabvány kézipoggyász méretű bőröndöt árul.

Ann1294 2014.07.31. 16:15:12

@Laci Today Magazin: Akkor itt most halkan megjegyeznem, hogy minden olyan gyari repcsipiktogramos logora ami a borondon rajta van, hogy kezipoggyasz kompatibilis van egy kis csillag, majd apro betu, hogy a legtobb tarsasgnal, es mindenki utazas elott bongessze at az adott tarsasag szabalyzatat.

Tovabba azt is megjegyeznem eloszor utazoknak, hogy a repteren nem egy, hanem sok kis szines keret van. A Ryanair, Easyjet, a Wizzair, a Lufthansa (volt regen Malev is) stb. mind mas megengedett meretet hasznal es sajat keretuk van. Engem nem erdekel ki kalbralja, ezen nem kukacoskodok. Mig az egyikbe meg belefer a borond csont nelkul, a masikbol mar kilog. Tapasztalat. Nem egysegesitett meg EU-n belul sem.

En reszemrol annyival lezarva - mivel felinformaciokkal ongyilkossag 8D-t nyitni -, hogy mindenki bongessze at az adott reptarsasag szabalyzatat, mericskelje le otthon vagy mar a boltban, ne higgyunk a megteveszto logoknak.
A checkinnel meg hasznaljuk a helyes (szinekkel is jelolve van meg felirattal) keretet oszt nem lesz meglepi meg csunya neni a felszallas elott. Tapasztalat.

Aki mar tudja az tudja, aki nem annak hasznos lehet.

Ann1294 2014.07.31. 16:16:21

@Laci Today Magazin: Btw, a Pokolhoz vezeto ut is joszandekkal van kikovezve. :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.07.31. 16:21:11

@Ann1294: na, én is az előbb ezt említettem, hogy a Wizz 56x45x25, az Air France 55x35x25, a Lufthana 55x40x20, és akkor bőven nem soroltam fel mindenkit, tehát ne higyje el senki a boltban a kézipoggyászkompatibilisséget.

Nyilvánvalóan ennek megfelelőe mindenkinek más ketrece van, itt engme most az érdekelt, hogy ha mondjuk adott légitársaság megállapít 56x45x25cm-t, akkor a ketrece is stimmel-e ehhez, vagy ne mondjuk 54x43x22-et, hogy garantáltan fizettessen az utassal. Egyben gynítom, hogy NEM csalnak ezzel, hiszen akkor rengeteg panaszügyük lenne, és emiatt kértem repteresektől hogy mérjék meg és dobják át nekem az eredményt, csak még nem jött válasz.

Mi az a 8D?

Ann1294 2014.07.31. 16:22:35

@telkoe: @pengusz: Szerintetek AFA-s szamlat lehet kerni?! LOL

Ann1294 2014.07.31. 16:27:07

@Laci Today Magazin: Ja a kerdes jogos. A valasz, nem tudom. Erdekes kiserlet. Kb. mint amikor lemertem itthon a gyanusan keves elelmiszereket csak onigazolasi celbol. :) Akinek erre van ideje...

------
OFF 8D: A riport is igy becezik magat a formulat, de hivatalosan: "A 8D módszer egy problémafelvető, -elemző, fejlesztő módszer, amelyet a Fordnál fejlesztettek ki. Elsősorban a gyártási minőségbiztosítás területén alkalmazzák."

Ann1294 2014.07.31. 17:15:14

@Laci Today Magazin: Mindig tanul az ember. Ezert jar blogokra.

(Vagy trollkodni/kielni napkozbeni fusztraciojat, de itt most nem ennek az esete forog fenn. "Esténként az úri közönség verekszik. Kitûnõ széklábak! Megbízható elsõsegély! Belépés díjtalan! Kilépés bizonytalan!")

Meg mindig izgat, hogy jegyzokonyv es AFAs szamla ilyenkor jar-e. ;)

telkoe 2014.07.31. 17:15:17

@Laci Today Magazin: Tessek kicsit visszaolvasni mirol volt szo - mi a helyzet a perre viszi valaki a dolgot. Perben fel/alperes van.

Azt probalja neked pengusz megmagyarazni, hogy a ketrecre ebben az esetben bizonyos torvenyek vonatkoznak, meg akkor is ha te ezt nem akarod megerteni es ugy gondolod hogy boven eleg ha valami repteri haver lemeri es jonak talalja.

@Ann1294: Biztos vagyok benne hogy adnak szamlat (bar a legikozlekedesre tudtommal nincs AFA).

Ann1294 2014.07.31. 17:41:09

@telkoe: Ertem... bar nem szeretnem kiprobalni. A helyszini birsagrol adnak nyugtat, sajnos. :)

mr. Mick 2014.07.31. 18:03:02

@csib: ez bizony így van.. egyetértek..

mr. Mick 2014.07.31. 18:08:07

@Ann1294: természetesen az adott helyzetben mi szóvá tettük ,de a hölgy elég meeven csak arra koncentrált ,hogy a 45 Euro-t beszedje.... elsősorban a rugalmasság hiányán van részemről a hangsúly ..pár cm ami nem oszt nem szoroz egy bőrönd esetében ...ha mereven a szabályokat nézzük igazuk van ám ,ha előbbre tekintünk pár cm rugalmatlan kezelése miatt elveszitettek egy fizető utast ..aki ezután a konkurrenciát gazdagítja ahol nem tökölnek pár centi miatt ..

mr. Mick 2014.07.31. 18:24:22

úgy gondolom a sok bába között elvész a gyerek ! a lényeg szerintem az ,hogy centiken pitiánerkedik egy cég aminek ténylegesen nincs túl sok jelentősége (150x 1-2 cm miatt nem fog lezuhanni a gép és a pakolás sem okozhat problémát ,hiszen van egy olyan kitétel ,hogy "az utasnak kezelni kell tudni a kézipoggyászát" tehát ez az ő felelőssége és baja )a probléma inkább az ,hogy a fapados olcsóbbságot ilyen tudatos trükkökkel próbálják kompenzálni,ami oda vezet ,hogy az utasok rájönnek a fapados nem is olcsóbb összességében!! és visszapártolnak a biztonságosabb ,korrektebb cégekhez. Autós ember lévén egy autós példát hadd írjak: Ma Európában az emberek zöme megvan őrűlve a diesel autókért mert azok kevesebb üzemanyaggal beérik---ám ,ha a valós összköltséget számoljuk bizony jóval többe kerül már a fenntartásuk mint a benzineseké..Japánban ,Amerikában ezt tudják mert ott nemigen kapósak az olajüzeműek..persze a dolgoknak mindíg két (esetleg több)oldala van így a WIZZAIR most ezt a politikát választotta (ill. eltűri ) ,nos ne csodálkozzanak ,ha esetleg nem jön be és máshova pártolnak esetleg az utasaik...egy ilyen pitiáner dolog miatt!

nandras01 2014.07.31. 18:41:43

a valamelyik napi repülésügyi illetékes posztnál azt gondoltam, hogy felesleges volt, mivel annyira azért nem hülyék az utasok.
aztán jött az élet és a szemembe röhögött, hogy debizony, olyan hülyék.
sőt, még annál is hülyébbek, mivel képesek felháborodott posztot írni a saját ostobaságukról.
(ja, a bárányhimlős gyerekkel való utazási kísérlet már igazán awesome kategória)

Ann1294 2014.07.31. 19:19:55

@mr. Mick: Ezert fapadosak. Olyan is a kiszolgalas. Ok a sarcokbol elnek, a dolgozokat meg szigoruan ellenorzik.

En valasztottam, megszivtam, tanulsag levonva. Legkozelebb nem megyek oda ha nekem ez nem tetszik vagy elfogadom a jatekszabalyokat. A penzemmel voksolok. Majd megy mas akinek ez a vaskalapossag megfelel. :)

Egyetlen dolgozo sem kockaztat, hatha ellenor vagy. Kikonyorgod, megbunteted, levonast kap a berebol. Minden ilyen munkatol kieg az ember. Az ezredik aki beprobalkozik... neki egyre megy. A szabaly az szabaly, zero tolerancia. Masik tarsasagnal dragabb, de nem bunkok. Lehet valasztani.

mr. Mick 2014.07.31. 19:48:22

@Ann1294: ez így van, egyetértünk a lényegben ,ha a cégnek ez így jó akkor csinálják legfeljebb elpártolnak a potenciális utasok ..(és persze ez azzal is jár ,akkor is el kell küldeniük a dolgozót mert kevesebb utasra kevesebb ember is elég tehát hosszabb távon neki is mindegy ! )

Ann1294 2014.07.31. 19:59:44

Lehet ez jo iranyu is, a valatozas nem feltetlen rossz. Kitisztul a piac vagy valtoztatnak a strategian. A Ryanair is javult egy cseppet... na a jotol meg Mako-Jeruzsalem tavra van.

Ez a kereslet-kinalat talalkozasa: piac.

pengusz 2014.07.31. 20:03:04

@Ann1294: Persze hogy lehet. Kivéve ha ezek a tételek áfa mentesek :)

@Laci Today Magazin: Én tényleg nem támadni akarlak, sőt kifejezetten örülök, hogy veszed a fáradságot és utánanézel ezeknek. Ebből okulnak az utasok.

pengusz 2014.07.31. 20:05:19

@Ann1294: Egyetértek veled. Példának ott a BKV (most BKK). Eleinte törvényen felül álltak: saját maguknak vizsgáztatták a járműveket, egyedül nekik nem volt kötelező az EÜ doboz stb. stb. De páran utánamentek, és ezek megváltoztak.
Vagy hozhatjuk példának a parkolócégek óráinak hitelesítését stb.

pengusz 2014.07.31. 20:09:39

@telkoe: Mondjuk 5 ügyvéd utazik egy fontos tárgyalásra külföldre egy milliárdos válóperére (történetesen az egyik MEO-s volt korábban, tiszta életszerű :D), jegyzőkönyvet vetetnek fel, közben lekésik a járatot, ezzel buknak fejenként 1M $ sikerdíjat. A bíróságon meg egybehangzóan azonosítják a mérést végző személyt. Próbapernek :D

telkoe 2014.08.01. 08:20:12

@pengusz: Kicsit amerikai filmes lett a tortenet :). Nem kell meosnak lenni, sok nemet ugyved pl egesz jol otthon van meresugyben, mert egy idoben errol az oldalrol tanadtak a tarffipaxos gyorshajtas eseteket. Ilyen esetben egyebkent karenyhitesi kotelezettsege van a masik felnek, ezert jo esetben nem 1M USD karteritest itel meg a birosag, hanem 15eFt + nemi koltseget. Ennyiert meg nem nagyon pereskedik senki es ezt tudjak a fapadosok is :)
(mas esetek is vannak amikor a fapadosak nem szeretnek fizetni de vannak erre specializalt ugyintezok akik sikerdijert kihajtjak beloluk a penzt)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.01. 13:15:57

@telkoe: nem, én azzal egyetértek hogy hitelesítsék, sőt LEHET hogy hitelesítve van, fingom sincs, meg kéne nézni. Viszont attól függetlenül hogy hitelesítve van-e, LEHET, hogy pontosak a méretei, és ha azok, akkor min vitázunk? Egy pecséten?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.04. 10:38:02

@pengusz: na, hétvégén kaptam választ: Wizzair LEMÉRVE 56x45x25cm

Wizzair honlapján pontosan ugyanezek a méretek vannak megadva, tehát innét kezdve függetlenül attól, hogy hitelesítve van-e, vagy sem, legalábbis a ketrec méretei stimmelnek.

Répázó 2014.08.04. 11:57:02

Milyen érdekes, én épp tegnap repültem vissza Londonba a Wizz-airel, elolvastam minden kitételt a csomagokra vonatkozóan, interneten megvettem a nagyobb poggyász opciót és még csak a mérőkeretbe sem tették bele, simán felmehettünk a gépre két nagyméretű kézivel. A gép percre pontosan indult és érkezett minden gond nélkül. Ajánlom a posztolónak, hogy legközelebb olvassa el az utazási feltételeket alaposan és talán elkerülheti, hogy szánalmas véglényként, lehülyézve mindenkit, idiótának nézzék az internet nyilvánossága előtt.
Az utolsó bekezdés árulkodott leginkább agyi kapaciításának csekély voltáról. A bárányhimlő egy igen ragályos gyermekbetegség, ami cseppfertőzéssel terjed. Ekkora barom nem lehet valaki, hogy egy ilyen gyermeket repülőn utaztasson. Természetesen ott is mindenki más hülye volt, kivéve a posztert. Gratulálok!

Leadfoot 2014.08.04. 12:55:34

Valószínűleg majd' egy héttel a poszt élesedése után kevesen fogják majd olvasni, de legyen itt:

A hétvégén épp a Tescoban bevásároltam, és mikor a bőröndök előtt mentem el, eszembe jutott ez a poszt. Odamentem hát, és mi lógott az összes kézipogyó elején? (Hozzá se kellett érnem, jól láthatóan ott csüngött, csak előkaptam a telefont, és lefotóztam):

www.kepfeltoltes.hu/140804/2014-08-02_09.52.11_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pengusz 2014.08.07. 11:30:07

@Laci Today Magazin: Köszi, hogy utána néztél. Mint mondtam, a hitelesítés azért fontos, mert a mérésnek jogkövetkezményei vannak.
Gondolj bele, hogy téged bemérnek traffipaxszal, pedig te 100% tudod, hogy nem hajtottál gyorsan, a trafi meg mondjuk +20km/h-t mutatott, mert nem volt hitelesítve, és Kovács főtörzs eltekergetett rajta valamit :)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2014.08.07. 11:35:17

@pengusz: értem, ezzel együtt a hasonlatnál maradva a traffipax pontosan mért, avagy tehát nem a reptéri ketrec mért rossul, hanem a Tesco volt félrevezető, mégis a ketrecet állították pellengérre. AZT nem kérdeztem meg hogy hitelesítve van-e, tehát még mindig nem tudjuk, azaz lehet hogy úgy egyébként hitelesítve is van. De ismétlem, a lényeg hogy nem mér rosszul, nem a ketrecben van a hiba.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2014.08.10. 21:43:46

Anyuka, te tényleg ennyire idióta vagy? Nem tudod, hogy a bárányhimlő FERTŐZŐ BETEGSÉG?
Ha terhes nő utazik a te dögrováson lévő kölyköddel, tudod te mit csinál a betegség az ő még meg sem született gyerekével? Normális vagy????
Te is csak szaporodni tudsz, nem nagy kunszt... :-/
süti beállítások módosítása