Zol nagyon rendesen, Homárolvasó-barát módon egy rövid és egy hosszú verzióban is megírta a Samsung világában zajló történetét. A hosszú tényleg hosszú lett, de azt javaslom olvasásra inkább, mert a részletek és a tanulságok szokás szerint ott rejtőznek, és tök magyarul van meg minden. A kérdőív az én munkám, remélem tetszik.
Kedves Homár,
Nem tudom, elég érdekes-e az alábbi, de ha úgy látod, hogy igen, két okból is szeretném a nyilvánossággal megosztani: egyrészt hátha érint pár hozzám hasonló szerencsétlent, másrészt érdekelne, hogy érdemes-e felvenni a kesztyűt és továbbvinni az ügyet.
Röviden a türelmetleneknek:
Samsung tévét vettem két éve. Garancia két év, plusz egy, ha regisztrálod a Samsung honlapján. Megtettem, tévé beregisztrálva, igazoló szelvény van. Idén egy meghibásodás után kiderült,hogy a plusz egy év (2015-ig szóló) garancia semmis, mert a regisztrált sorozatszám hiányos volt, a teljes kód alapján ez nem magyar piacra szánt termék, bocs... A Samsung oldala anno hibásan fogadta be a tévé sorozatszámát és adott ki róla garanciahosszabbítást, így jártam.És részletesebben az érdeklődőknek:
Két éve vettem egy Samsung Smart tévét (Dream TV Kft, mindegy, nem léteznek már; 11. kerben volt az egyik boltjuk). Alapból két év garancia járt hozzá, plusz egy év, ha regisztrálod a tévé sorozatszámát a magyar Samsung honlapján. Létrehoztam egy saját Samsung fiókot, regisztráltam ahogy kell, típus, sorozatszám, stb. Dobozról és számláról olvastam le az adatokat. Később ez fontos lesz. Kaptam egy szép igazoló szelvényt, csatoltam.Tévével minden király, de egyszercsak elromlik a beépített wifi, irány a magyar Samsung Ügyfélszolgálat. Kedves volt a hölgy, A profilom alapján megtalálta a regisztrált tévét, megbeszéltük, hogy akkor kiküld egy szerelőt, hamarosan hív. Hívott is és elmondta, hogy a tv regisztrált sorozatszáma egy karakterrel kevesebb, mint ami kellene, hogy legyen; de nem baj, fényképezzem le a tv hátulján lévő matricát és küldjem el, azon rajta van a teljes kód, majd ők kijavítják a weboldalukon, és akkor majd tényleg küldik a szerelőt.
Jelzem, anno a Samsung weboldala probléma nélkül elfogadta a kódot. Ha ma próbálnád beütni azt a sorozatszámot, ami a termék dobozán vagy a számlán általában található, akkor a regisztráció már nem enged tovább. A teljes sorozatkód magán a terméken található. Most már tudom, mert idén regisztráltam más Samsung termékeket, és mindig közvetlenül a tévéről, ssd-ről stb. kellett leolvasnom a teljes kódot,vagy legalábbis az utolsó betűt, különben nem engedte regisztrálni a cuccot.
Miért ragozom túl ezt a sorozatszámos dolgot: egy nap múlva visszahív a hölgy, hogy bocsi, de mivel a sorozatszám utolsó kódja alapján úgy látják, hogy ezt a tévét nem magyarországi piacra szánták (valószínű a szlovákoktól hozták be), vagy nem hivatalos magyar Samsung márkakereskedőtől vettem, ezért a garanciahosszabbítás érvénytelen.
Ön honnan nézi le frissen vásárolt tévéje sorozatszámát?Próbáltam érvelni, hogy egyrészt ők adták ki ezt a garanciahosszabbítást két éve, meg hogy nem jelezték a termék sorozatszámának hibáját sem akkor, sem utána, ő csak annyit tudott ismételgetni, hogy a kód hiányos volt, az oldal hibásan regisztrálta azt, ez nem magyar piacra szánt termék, stb.
Nem is nagyon akartam vele vitázni, tudom, hogy szegény csak a munkáját végezte, kértem, hogy küldje el mindezt írásban is, hogy a fogyasztóvédelmi panaszbejelentésnél tudjam majd csatolni. Adott egy emailcímet, sehsupport@samsung.com, vegyem fel velük a kapcsolatot. Meg is tettem. 20 napig tartott, amíg ezt a "sokatmondó" emailt megkaptam:
"Mindenekelőtt szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy társaságunk kész a hatályos jogszabályoknak megfelelően segítséget nyújtani Önnek a készülék kijavításával vagy a csereutalvány biztosításával kapcsolatban, ehhez azonban szükséges a készülék szervizmérnök által végzett teljeskörű bevizsgálása, az Ön érdekeit szem előtt tartva, a hiba jellegétől és az esetleges javításhoz szükséges alkatrészektől függően döntést hozhassunk az ügyében."
Számomra továbbra is értelmezhetetlen, hogy most akkor érvényes a hosszabbított garancia, vagy csak akkor, ha nem kerül sokba nekik. Készek segítséget nyújtani (ez király, na végre), de kell a kivizsgálás (nyilván meg kell állapítani, mi a tv baja, rendben), hogy döntést hozzanak az ügyben (milyen ügyben???)
Nyilván van egy csomó más megoldás is, mint itt siránkozni meg felesleges köröket futni: javítsam meg saját pénzen, vegyek egy wifis sticket, próbálkozzak vezetékes nettel, stb., de nagyon baxa a csőrömet, hogy így átvertek, ráadásul még ki is oktatnak, hogy én voltam a hülye, nem ők meg a szerencsétlen weblapjuk.
Na mindegy, a trolloknak jó szórakozást (sajnos nem hitelre vettem, meg nem az auchanban, de bízom bennetek, hajrá), aki meg esetleg konstruktív tanáccsal szolgálna, hogy érdemes-e ezt piszkálni, fogyasztóvédelemhez menni stb. vagy hagyjam a p-ba az egészet, annak előre is kösz.
Ha lesz valami új, megírom.
Üdv,Zol
UPDATE 09.02. 13:31
Zoli beszámolt a fejleményekről,SPOILER: megoldódott az ügy!
a honlapon volt egy link a regisztrált tévém mellett, hogy "Helyszíni javítás igénylése"... Úgy gondoltam, az ügyfélszolgálat hamar dönt az ügyben és beismerik, hogy hibáztak, ráadásul azt hittem, hogy ha ezt az internetes segítségkérést választom, az is náluk köt ki, szóval eltelt pár hét, mire mérgemben kipróbáltam ezt az opciót. Mentegetem magam, de valójában hülye voltam, hogy nem néztem meg hamarább, nem volt evidens, hogy ezzel ki tudom kerülni az Ügyfélszolgálatot. Katt a linkre, Samsung oldalán kitölt egy űrlapot, másnap már hívott a szerviz, hogy jönnek, mi a baj. Már vágták is, hogy wifikártya, kértek pár nap türelmet, amíg megrendelik a cserét.
Most végzett a szerelő, TV megjavítva, garanciát rendben találta. Remélem a Samsung Ügyfélszolgálat olvas homárt, mert én ezek után biztos nem szólok nekik, hogy probléma megoldva, bekaphatják.
És ezer köszönet a Samsung szerviznek, így is lehet!
Az utolsó 100 komment: