Tékozló Homár

Akasztják a hóhért: posztol az eladó

2014.09.18. 14:14 | Homár Hilda | 169 komment

otti_shopkeeper.jpg

Ismét egy eladó mesél arról, hogy milyen a kassza vagy épp a pult mögött állni. Ha nincs is mindenben igaza, - hiszen arról aztán egyáltalán nem a vevő tehet, ha őt az első napján lehetetlen küldetésként beteszik kasszázni -, de elég szemléletes képet fest a néha varacskos disznó- vagy büszke páva-szerű vásárlófajtáról.

Üdv!

Régóta óta hűséges olvasója vagyok az oldalatoknak, és körültekintőbben járok el azokkal a helyekkel kapcsolatban, amit a pórul járt "fogyasztók" tesznek közzé. Az akasztják a hóhért című megmozduláson felbátorodva gondoltam megosztom az én "sztorimat" is.

A kereskedelemben dolgoztam öt évig, végigjártam a szamárlétrát. Kezdeném a diákélményeimmel. Főleg a legelsővel, mikor mindenfajta alapképzés nélkül 10 perc "szomszédkasszamelléállásésnézés" után saját kasszába lettem állítva. Mondanom sem kell mennyi empátiával szembesültem rögtön.

Szidtak, hogy minek állok én a kasszába, miért nem tudom fejből megmondani mi mennyibe kerül. Egyébként a vásárlók hajlamosak azt hinni, hogy az eladók, üzletvezetők fejből tudják mindennek az árát, nemleges válasz esetén meg tombolnak, utánanézést megígérve pedig rávágják, hogy nem érnek rá :) Első napom végére az tette fel a pontot, mikor a vásárló kezéből kicsúszott egy üveg bor és szemtanúk híján rám mutogatott, hogy én törtem el, illetve a másik vevő - mivel virított rajtam a diák névtábla - nem szólt, hogy 8 zsugor ásványvizet 8-as darabáron húztam be. Így kezdődött minden.

Drogériában előfordult, hogy lyukas volt a polcról levett dobozos mosópor oldala, odajött hozzám a "kedves" néni és teleszórta a kasszapultot és engem is mosószerrel, hogy nézzem meg, mindezt féktelen indulattal. Ugyanitt egy üveges bio szilvalevet levert a kedves vevő a raktárajtó előtti polcról, de nem volt hajlandó szólni, a főnököm meg szanaszét vágta a bokáját, mert nem vette észre.

Plázában található drogériában a kassza az üzlet nem lehatárolható bejáratánál a "kedves" kinti vevők előszeretettel lopkodták a folyosóról az akkor még ingyenes szatyrokat. A rózsadombi üzletben szokás volt a 200Ft-os papírzsebkendőket, 69Ft-os Cerbona müzliszeleteket 20 ezressel fizetni, az ott élő "arisztokrácia" komplett megalázásával volt egyenértékű, ha még is aprót mertem kérni (visszatérő vásárlókról van szó főleg).

Sokszor olvastam visszáruval kapcsolatos sztorikat. Mindenki abszolút hidegvérűnek tűnik az olvasmányokból, de maximum kissé morgósnak. Nos, lehet én élek rossz bolygón, de a vásárlók 80%-a minősíthetetlen hangnem kíséretében hozza vissza az árut, és olyan szinten von felelősségre, mintha magam varrtam volna a nadrágot. Nos, panasz létezik, kulturált hangnemmel általában mindenhol készségesebbnek mutatkoznak csereügyben. 

Címszavakban további élmények:
- egy hivatalos személy (a foglalkozása most mindegy) mikor egy ruhadarabban felejtett riasztó miatt verte az asztalt unintelligensnek titulált. Mikor visszakerestem a blokkját, rá volt tűzve az áfás számla, aminek ő maga töltötte ki a címét.. utca helyet "ucca" szerepelt.. ki az unintelligens?
- a kedves vásárló, aki majdnem kiszedett a pultból, amiért nem tudtam neki 5 Ft-ot visszaadni
- rendszeres "betegség" a gyártási hibából adódó tönkrement cipőket retkesen, büdösen, sarasan visszahozni
- hófehér női pólók tucatjait selejteztük, mert nyilván csak 500 kiló alapozó réteggel lehet próbálni, ami elég csúnya nyomot hagy, és eladhatatlanná teszi a ruhát
- visszárunál kedvencem, mikor nyilvánvaló volt a nem gyári hibából adódó károsodás pl. cipőnél: "Márpedig ezt te visszaveszed bazdmeg"
- fülkében hagyott mások által eltulajdonított dolgokért ordítozás (Ki van írva, hogy a fülkében hagyott tárgyakért felelősséget nem vállalunk, egyébként ha megtaláltuk akkor mindig eltettük ameddig nem jelentkezett érte az illető)
- félig lehúzott rácson zárás után kérdezés nélkül bejön, szabadkozva, hogy csak szétnéz, és mi ehhez 12-13 óra talponállás után vágjunk jó képet (nem vágtunk egyébként, hanem kizavartuk:) )
- a rendszeres alkudozás, afrikai piacokat megszégyenítő módon
- "Te csak egy eladó vagy, azt csinálod amit mondok."
- A soha véget nem érő glamour és joy napok, mikor kiabálnak, anyáznak, borítanak és túrnak a "kedves vásárlók"
- a trükkös vásárlók akik percre pontosan minden 5. hónap végén érkeznek a láthatóan általuk tönkretett termékkel (összetűztük a cetliket, 3. visszáru után nincs csere - rendszer bevezetése után hirtelen nem jöttek többet)
- A tolvajokról külön nem is akarok regélni, őr híján mi láttuk el a securitys feladatokat, nem sokat ért, többször is riasztóval együtt emelnek le 6-7 darabból álló ruhastócokat, és futnak, mire őrök jönnek, ők persze sehol, kin csattan az egész? Rajtunk.

Mindezek függvényében nem ártana kicsit máshogy állni az eladókhoz. A nagy hangú habzó szájú vásárlóknak örömmel ajánlanék munkát egy boltban. Pár hónap alatt szinte biztos vagyok benne, hogy 180 fok fordulatot venne a hozzáállásuk. 

Ennyi.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.18. 14:25:52

Ahogy szokták mondani.. Aki kurvának áll ne csodálkozzon ha megbasszák.

Kedves Poszter.. nem kötelező kereskedelemben dolgozni. Ha mégis Te választottad akkor meg el kell viselni a vásárlókat. Elvégre az ő pénzükből kapod a fizetésed.

AtiSnatch 2014.09.18. 14:32:20

Jééé, én is régóta óta olvasom a homárt. :)

Komojtalan 2014.09.18. 14:33:27

Mondok egy újdonságot a magyar kereskedőknek: Ők élnek belőlünk és nem fordítva.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.18. 14:39:23

Az Ennyi nevű pószternek üzenem, hogy az ucca, az igenis két cé!!44
És a mondat végi írásjel mindig nagybetű!

Black Hole 2014.09.18. 14:41:25

Azt itt lehet, hogy sunáznám?

kakukk11 2014.09.18. 14:44:07

Azon fennakadni, hogy valaki húszezressel fizet, nem vall komoly IQ-ra. Van úgy nevezett váltó. És tudod a kereskedelemben, általában pénzzel fizetnek, de mondok neked valami újat: a húszezres is pénz. Simán csak vissza kell adni belölle és kész. Nem olyan bonyolult, lehet segítségül hívni a számológépet is.

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2014.09.18. 14:46:06

Ismerlek! Te szoktál rámdühongeni, hogy nincs apró a kasszában, 5-10 Ft-tal felmaradsz, baj?? Miután végighallgattam a kassza mellett álló kolleginával elkövetett locsogásodat, baj volt.Másnap a húszezrest nézted tíznek.

herk 2014.09.18. 14:47:29

@amsz: nem a vásárlók pénzéből kapja a fizetését. Hanem a munkaadója adja. Nagy különbség.

kakukk11 2014.09.18. 14:53:59

@herk: Pontosan a vásárlók pénzéből kapja a fizetést csak a munkaadója adja oda. Mit gondolsz, ha nem lenne vásárló, honnan a francból lenne pénze a munkaadójának? A fizetése, a nyugdíjáruléka, a szabadsága, a gyermeke taníttatása is a vásárlók pénzéből van, ha nem is közvetlenül, de közvetve igen. És ha ezt nem képes felfogni, akkor simán csak hülye.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 14:55:38

@amsz: @Komojtalan: A 200 forinttal csak a papírzsebkendőt vetted meg, a tahóság jogát nem. Az eladó azért van, hogy neked segítsen, nem mentális boxzsák.

diszkriminans (törölt) 2014.09.18. 14:57:15

"Mindezek függvényében nem ártana kicsit máshogy állni az eladókhoz. A nagy hangú habzó szájú vásárlóknak örömmel ajánlanék munkát egy boltban. "

Ok, de ennek az egésznek mi a köze ahhoz, ha mondjuk tényleg jogos a vásárló panasza, és az eladó vagy a boltvezető az inkorrekt, mint ahogy a posztok egy részében így is van? Mert a felsorolt példákban nem így volt, az nem azt jelenti, hogy a többi panaszos vásárlónak is változtatni kell a hozzáállásán, főleg ha mondjuk csak a sokadik kör után állt hozzá ingerülten a dologhoz?

Kicsit ebből a posztból az jön le, hogy a posztoló egyes hülye vásárlók miatt a többit is rühelli. Ami nem baj, csak akkor miért nem választ más munkát?

diszkriminans (törölt) 2014.09.18. 14:58:17

A helyesírás meg nem intelligencia kérdése, egy teljesen analfabéta is lehet intelligens, egy tökéletes helyesírású ember is lehet buta.

Leadfoot 2014.09.18. 14:58:24

Ez az "akasztják a hóhért" rovat most már kezd kicsit átbillenni a rossz oldalra.

diszkriminans (törölt) 2014.09.18. 15:05:46

@kakukk11:
Én pont ezért szeretem az automata pénztárat, mert az nem mondja azt, hogy "Kisebb nincsen?", vagy hogy "Abból biztosan nem fogok tudni visszaadni.".

Amúgy én például igyekszek nem túl nagy címlettel fizetni, de azért ez nem mindig kivitelezhető. Az eddigi legdurvább eset az volt, mikor egy közepes méretű szupermarketben 5 ezresből nem tudott visszaadni, olyan 2 ezer körüli vásárlásnál, és még tőlem kérdezte, hogy mi lesz, mikor nem volt nálam kisebb, hogy akkor mi lesz, ahelyett, hogy megpróbált volna segíteni, úgy hogy szól egy kollégájának (nem csak az az egy kassza volt). Annyira megdöbbentem, hogy ugyan fizethettem volna bankkártyával is, ott hagytam a francba az árut, és mentem másik boltba, azóta egy kezemen meg tudom számolni, hányszor jártam ott, pedig jó helyen vannak, de ez már az utolsó csepp volt akkor a pohárban, mert amúgy mindig bunkók voltak az eladók.

Pörög a lufi (törölt) 2014.09.18. 15:08:57

@Leadfoot: Már átbillent.

Manyecska 2014.09.18. 15:09:31

Poszter állatkertben dolgozik. OFF megnyertem a perem mától nagykanállal eszem ismét :D !:DD ON a temetésemre kűggyetek sárgarózsát!! Köszike. És köszi a halakat!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:13:21

Szoktam 800 forintos vásárlásnál ártatlanul megkérdezni, hogy ezresből tud-e visszaadni. Vagy 18700 forintosnál, hogy húszezresből. Vagy ő vigyorodik el, vagy én mulatok a megdöbbent arcán.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:15:21

@Manyecska: A szomszéd ellen, akit pizsiben videóztál? (Mármint te pizsiben.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.18. 15:26:42

@atpijkamo:
Vagy a nyulat perelte be angolos távozás miatt!

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.18. 15:28:22

@herk: Aham.. és a munkaadójának honnan van bevétele ha nem a vásárlókból? Fogadjunk te a Matolcsy közgazdász képzés előkészítőjére jársz...

@atpijkamo: Azokat el kell engedni. Aki a kereskedelemben / vendéglátóiparban dolgozik és az ilyeneket magára veszi, az ne csodálkozzon ha pár év múlva gyomorfekéllyel, őszülve fog kórházi kezelésre járni.

Manyecska 2014.09.18. 15:28:34

@atpijkamo: nem, jóváhagyták egy letiltó végzésemet amit beadtam-pár százezer Ft - most kaptam meg a bírósági papírt:) végre tudok egy kib.szott pohár vizet rendelni magamnak randin:P- eddig is tudtam ha nem lennék lusta elmenni az automatáig folyton meg nem kötöm senki orrára..:P- lényeg hogy győztem már év eleje óta ment a hercehurca!!:))) Annyira örülök végre a sok sz.r mellett mostanában ennek, már úgyis van időpontom a pszichológushoz:(((( is..ON

Manyecska 2014.09.18. 15:29:44

@dr. phil. Sün‼ ツ: a nyúl nem távozott, jobb ha tőlem tudod:))) amúgy KUSS.:D

Atörökk 2014.09.18. 15:29:55

Szegény posztoló. Ez most is releváns?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.18. 15:31:15

basszus! a rózsadombi lények, is vásárolnak papírzsebkendőt , meg müzliszeletet?? És van pofája 20 ezressel fizetni???????????Micsoda dolog, hogy nem vásárolta le az egész összeget.
Szabad már a posztolót??
Kedves..menj el aszfaltozni, ott nemigen kell ilyen dolgokkal törödni.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 15:31:48

@atpijkamo:
Ez pontosan így van. Ajánlom minden kedves olvasócimbinek a hozzászólást. Ki kéne valahogy emelni.

Azzal, hogy "ott költöm el a pénzem", nem jár az, hogy egy utolsó barom módjára megalázzam az ott dolgozó népeket. Aki úgy gondolja, hogy de, az nem is való emberi társadalomba.

Más mese, ha a pult mögött álló barmabb, mint a vásárló. Hülyebarmok mindenütt akadnak, a nagy számok törvénye alapján viszont egy rendes pultos-pénztáros-akármi előbb fog összeakadni tucatszám ilyen vásárlókkal, mintsem fordítva...

Manyecska 2014.09.18. 15:32:55

@atpijkamo: az jó sztori volt:)) azóta is tökjóban vagyunk:)))

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 15:34:12

@batgirl:
Izé, mintha lenne egy törvény olyanra, hogy 20 000-est nem kötelező elfogadni a boltnak, ha a váltás túl "pepecs". Valami 50%+1 Ft (tehát 20 000 Ft-t akkor KÖTELES elfogadni egy bolt, ha abból 10 001 Ft-ot el is költesz). Megkeressem, vagy megkeresed? :)

Chas01 2014.09.18. 15:36:06

Én már automata kasszánál is jártam úgy, hogy 5k körüli árú fizetésre vár, nálam húszas. Beveszi a gép, majd csak kerreg... kettőt, hármat, aztán kiírta, hogy nincs elég pénz... Hívom a nénit aki felügyel, az hívja az őrt, mert ki kell nyitni a gépet és akkor nem 2 forint van veszélyben, őr jön, majd odébb megy, a néni meg mi volt mit tenni kinyitotta a gépet, és leszámolta 500 forintosokból a 15000 visszajárót a mellé amit már kiadott a gép.
Szóval néha a gép is megkérdezi, hogy nincs kisebb?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:36:35

@Gyűjtőjegyes: Persze. Flegma eladóból sok van. Mindig meglepődöm a vietnámin, aki tíz csomagot is kibont, a szomszéd boltba is átszalad, hogy megfelelő méretű pólót adhasson el nekem. A lényeg, hogy üres kézzel ne engedjük el a vásárlót, a nyereséget majd lefocizzák egymás közt.

Manyecska 2014.09.18. 15:38:13

@Chas01: amikor megkérdezik nincs máááásik..azt szoktam mondani 1: hálistennek..! 2: de, 20ezres. :)

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 15:39:02

@atpijkamo:

Valahol olvastam egy cikket, talán origón, vagy indexen, ahol bemutattak egy várost, ahol egy kis csatornán, csónakkal lehetett közlekedni (többek között, kb, mint Velence, csak valahol India táján), ott meg egy kampós végű bottal pecázzák az eladók a vásárlókat. Ott van lehorgonyozva a szélen, elmész mellette, bottal odanyúl, beakasztja a csónakodba és odaránt maga mellé, hogy "vegyé' vegyé' cépócó"...

Atörökk 2014.09.18. 15:42:00

@Gyűjtőjegyes:
De ugye? Monnyuk én, ha bemegyek egy boltba, kocsmába, attól, hogy az ott dolgozónak az a feladata, hogy engem kiszolgáljon, még ugyanolyan ember, mint én. Szóval udvariasan köszönök neki, aztán meglátjuk, milyen a fogadjisten, onnantól tudok én rendkívül jó fej is lenni :D

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:42:07

Az vicces, mikor a dühös nyugger az ötforintos zsemlét nyitás után félórával húszezressel akarja kifizetni.
- Nekem jogom van.
- De nem tudok visszaadni.
- Nekem jogom van.
- De értse meg, NEM TUDOK visszaadni.
- De mér nem?
- Mert ma reggel már öt ilyen agyhalott elvitte a kezdő apróm. És nem fogok milliókkal nyitni. A postán váltson pénzt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:44:58

@Gyűjtőjegyes: :)) Különböző kultúrák. Nem baj. A különböző kultúrálatlanságok. Na, az baj.

Az araboknál meg alkudni is lehet. Mit lehet! Kötelező.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 15:46:23

@atörökk:
Én is így szoktam cselekedni :) De a munkám során (lehet köpni, de sokan tudják: postai kézbesítő) is ugyanezt alkalmazom. Érdemes, hogy 3500 ügyfélből (2 járás, havi váltásban) összesen 10-el van "probléma", de ők is tudnak tanulni. Nem, nem a jattolásról van szó, hanem az alapvető emberi hozzáállásról. Volt, aki azt akarta kikövetelni, ököllel, hogy úgy vigyem ki a nyugdíjat az anyjának, hogy az még a postára se érkezett (első nyugdíjnap teszem azt 15-e, ő meg már 9-re követelte). Rendőrt kellett hozzá hívni a vészcsipogómon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 15:47:12

Kedves eladó, a hülyéket el kell viselni, mást nem lehet velük.
Ennyi. Releváns volt?

" a trükkös vásárlók akik percre pontosan minden 5. hónap végén érkeznek a láthatóan általuk tönkretett termékkel (összetűztük a cetliket, 3. visszáru után"

1. általában addig dolgozok, amíg egy csomó üzlet nyitva van, tehát akkor tudok beesni, elég jelentős része a későn érkezőknek innen van.

2. Hogy maga tette-e tönkre, az azért nem minden esetben igaz, mert tönkremegy sok minden magától.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 15:48:14

@atpijkamo:

Emlékszem Tunéziára... nem akartam alkudni (legelső vásárlás, tapasztalatlanság), az eladó KÉRDEZTE meg, hogy nem akarom-e olcsóbban megvenni? És ő tanított meg alkudni. Szép aranyékszer volt. Ő bedobta kezdésnek a 90%-os árat, és lementünk 60%-ig. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 15:48:30

@ColT: Jó, aki maga teszi tönkre, annak nyilván faszkorbács.

@atpijkamo: Na de ha az eladó kezdi a tahóságot :D

Manyecska 2014.09.18. 15:53:04

@AtiSnatch: mér megyek szombaton? Hilda a tanúm mint akit lemeszeltek úgy nézek ki:( sz.rul is vagyok. az alperes meg eccer már majdnem kinyírt puszta kézzel, szóval semmi problem,ti érezzétek jól magatokat! Nem hiányzom én oda.:)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 15:58:17

@Gyűjtőjegyes: :)) Nem tudom mért, de megalázod, ha nem alkudsz.

@ColT: "ha az eladó kezdi a tahóságot"

Akkor nem vásárolok ott. A lábammal szavazok. Néha van, hogy le se szar. Akkor szépen kifordulok a boltból. Egy-egy helyen először, és egyben utoljára.

A piacon mesziről is rámköszönnek, mit parancsolok, pedig csak elmegyek előtte. Olyankor szoktam menni, amikor még nincs sok vásárló. Ahol becsapott, vagy kétszer záp volt a tojás, oda vissza nem megyek. Ahol szép az áru, gyakran járok, mindig kedvesek.

Az eladó is lehet elnéző, ha kicsit ingerültebb, vagy kultúrálatlanabb a vevő. De ez nem jogosítja fel mindenre.

AtiSnatch 2014.09.18. 15:58:29

@Manyecska: na így változtatja meg az embereket a pénz... :D de azé gyere :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 16:00:02

@atpijkamo: Hát ennyi. De ezt az esetet is vegyük bele a kalapba.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:01:36

@Manyecska: :)) :(

"van időpontom a pszichológushoz"

Mondd le. Szerintem ha meglátod a Csürhét, rájössz, hogy nem neked kell.

Belana 2014.09.18. 16:04:21

Egyszer a munkahelyem melletti utcában parkoltam, szombat volt, 10-kor nyitottunk, 9 körül parkoltam le, odajött egy ember és mondta, hogy ő tudja, hogy én hol dolgozom és mondjam meg, hogy van-e X termékből készleten, mert akkor nem jön vissza, ha nincs. :)
És megsértődött mikor mondtam neki, hogy sajnos nincs számítógép a fejem helyén :D

Manyecska 2014.09.18. 16:05:25

@atpijkamo: hüpp, ezt nagyon szépen mondtad!:))) KÖSZI!!:) nekem őrzővédő szolgálat IS kéne, dehát..:( :P mind1, van nálam önvédelmi fegyver:( ez nem vicc. na ON, hazatekerek.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:07:18

@amsz: "Aki a kereskedelemben / vendéglátóiparban dolgozik és az ilyeneket magára veszi"

Én is foglalkozom néha embrekkel, de ha rajtam akarna valaki gyakorolni, biztos elhajtanám a halál faszára.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:10:11

@venszivar: :))

@Manyecska: :)) Reszeld hegyesre a körmöd. Az mindig kéznél van. Nem kell nagyon meredeken, csak trimmelj bele középen egy csúcsot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:14:31

@AtiSnatch: "@Manyecska: na így változtatja meg az embereket a pénz"

:)) Ha!

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.09.18. 16:32:45

@atpijkamo: Nem kell az ilyenekkel foglalkozni. Az ilyen "emberek" direkt akarnak belevinni téged is egy vitába. Jobb elengedni....

Kurbaszov 2014.09.18. 16:35:14

Ucca.... a paraszt...

Manyecska 2014.09.18. 16:43:22

@atpijkamo: mitsem ér ha valaki lendületből lenyom a kanapéra és fojtogatni kezd..:(@AtiSnatch: azér hogy azt hallgassam amit három napja a fészen: fehérmájú, ribi, stb..?? hülye vagy??:D
pedig egyedül leszek megint hétvégén..

Manyecska 2014.09.18. 16:45:13

@atpijkamo: ha. mi? azt írják 50%-ban levonják kapásból a fizetését. Szerintem nem élem meg a szombatot:( :D:D :O

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:46:04

@Manyecska: Legalább a hulla körmei alatt lesz elegendő DNS.

A szemre menj rá, ha teheted. Ha megvakul, az nem a te bajod. Meg a többi lágy részre.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:47:38

@Manyecska: :))

A "Ha!" csak indulat szó volt. Meglepődést fejezett ki.

Manyecska 2014.09.18. 16:47:46

Belecsúsztunk az offolásba, boccs!! :(
üzenem a baromállat pirossuzukisnak hogy nem illik leszorítani 50km/h-val az úton pláne ha már amúgy is kis gallyak csapkodják a pofámat, oldalról:(( amúgy tök fasza bicikliutak vannak majd végig, lámpákkal stb.

Manyecska 2014.09.18. 16:49:18

@atpijkamo: oké, ez jó ötlet!!:) úgy közlekedik itthon mintha még mindig itthon lenne, sajnos:(( még mindig itt egy pár cucca.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:54:43

@Manyecska: Ja, az X-d az alperes. Családon belüli erőszakhoz nem értek, az nekem kínai. Vagy marslakó.

Bérelsz 3 hónapra egy raktárt, lefényképezel mindent, tanúval lezárjátok, ajánlottban postázod a kulcsot, szerződést, átruházó nyilatozatot.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 16:57:40

@Manyecska: "baromállat pirossuzukisnak"

Szerelsz a biciklire ilyen bal oldalra fél méterre kihajtható narancssárga műanyag bizbaszt, a végén macskaszemmel. Fél métert nyersz, ami rengeteget számít.

Manyecska 2014.09.18. 17:12:56

@@atpijkamo: tudom, már gondoltam rá:)
amúgy ez első szerelem, és 13 év hosszú idő egy fiatal életében, van aki hátrányára változik sajnos. Pláne mellettem:P káanyját jódolgában hülyült meg.:D ON!!!

Manyecska 2014.09.18. 17:14:59

@atpijkamo: sokat OFFolsz csaxólnék! nem is 13, hülye vagyok, vagy nyolc évet húztunk le házasság előtt, együtt. Felvettem a jeggyűrűt nehogy szombaton valami barom rámmásszon..:D

Manyecska 2014.09.18. 17:18:40

@atpijkamo: ..amúgy rácsesznek egy csomó végrehajtási illetéket is még grátisz:D..így hajtassatok be..

Manyecska 2014.09.18. 17:23:33

Poszter is csak picsog jódolgában, esse becsüli meg azt ami van, namindegy. Én dolgoztam 14 évesen eladóként /nyáron/, eladtam a télikabátokat is 40 fokban..:D, de akkor még nem volt ennyi buzi. Valóban! Bár volt aki "elfelejtett" fizetni és utána kellett mennem.:)

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 17:26:26

@Manyecska:
Utána már fizetett? Hogy vetted rá? Megvetted? Vagy...megruháztad?

Manyecska 2014.09.18. 17:28:18

@Gyűjtőjegyes: nem, eléálltam és tartottam a tenyeremet. ÉN jó családból származom /tényleg/, ellentétben a proletár urammal..:P,... ráadásul franciák voltak ..:)......*forgatja a szemeit* flansziazsidók.:D

Manyecska 2014.09.18. 17:35:13

@Gyűjtőjegyes: szerinted a vénszivar megvehető?? kéne egy őrzővédő, erősen, hiába ügyködöm a pasikkal, mostanában, nem jön össze:P

Manyecska 2014.09.18. 17:38:56

@AtiSnatch: viccen kívül: legalább ti érezzétek akkor jól magatokat. Senki nem kíváncsi rám ezt tudtomra adták. Akkor miért rontsam el a találkozót? Bár Hildaért /is/ elmentem volna:)

AtiSnatch 2014.09.18. 17:53:01

@Manyecska: menny má a pitsába, ha nem lennénk rád kíváncsiak már rég megszavaztattam volna a kirakásod :D úgyhogy szedd össze magad és gyere!

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 18:02:32

@Manyecska:

Ahogy a régi vicc is mondja...

Milliárdos sétál az utcán, meglát egy szép nőt. Odamegy hozzá:

-Lefeküdne velem 1 millió dollárét?
-Hááááát.... igen, le.
-És 100 dollárért?
-Minek néz maga engem??
-Azt már megbeszéltük, hogy mi maga. Most már csak az árról vitázunk.

Manyecska 2014.09.18. 18:04:22

@AtiSnatch: ád1: mennyetek ti a pitsába ááád 2: ha valaki kíváncsi rám máskor is talizhat velem /pl. cicmennel is söröztünk-söröztünk!!-volna mer errefelé járkál mindennap, azt meghívott egy korsóra:D/ ád 3: úgyis agyonvernek addig ád4: négy kg-t fogytam két hét alatt leszarok mindent.:P :D ád5: ha mindenki közölte másik asztalhoz ül hová menjek?? a vécébe?? .. :) Szóval öreg vagyok már bohócnak. Valami ilyesmi?:D

Manyecska 2014.09.18. 18:07:08

@Gyűjtőjegyes:jó, azt a részét nemtom, és nagyon nem is érdekel, DE elég állatnak tűnik. bár az exem is kb 90kg. Nem tudom kikerülni hogy találkozzak vele, mer a gyerekkel jön-megy..

AtiSnatch 2014.09.18. 18:09:31

@Manyecska: szerintem Cukorborsó súlyosan cenzuráza a kommenteket fészen és ezáltal lemaradtam valamiřől vagy te veszel valamit túl komolyan.

ittazaki 2014.09.18. 18:19:05

Brutál jó poszt...
Mostanra értettem meg hogy nem vevőről+eladóról hanem emberekről szól.:)

Aureliano Buendía 2014.09.18. 18:19:36

@amsz: ugyanez volt az első gondolatom.

Ugyanakkor azért tényleg sok a türhő vásárló (mi persze sosem vagyunk azok;))

Aureliano Buendía 2014.09.18. 18:22:56

@Manyecska: nem távozott, csak nciket cserélt:)

Manyecska 2014.09.18. 18:23:33

@ColT: viszek személyit:D@AtiSnatch: én nem vagyok magamnál csak sajgó lélekkel létezem:(( nem akarok többet.

Aureliano Buendía 2014.09.18. 18:25:44

@Gyűjtőjegyes: pont eszembe voltál mostanság. Kétszer nem kaptam meg a Múlt-Kor nyári számát, mert valahol eltűnt a rendszerben. Most ajánlottan küldi a kiadó, Megírjam?:D

Manyecska 2014.09.18. 18:33:31

@Aureliano Buendía: nőciket? ja, előfordul a legjobb családban is..tudnék mesélni:D..hozol pálinkát?? ill.vigyél.hátha benézek..

Manyecska 2014.09.18. 18:39:20

mennyünk vissza a fészre OFFni, részemről mosás-vasalás jön.:) !!!

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 19:14:07

@Aureliano Buendía:

Tudnék olyat mesélni, hogy miért nem kapod/kapjátok meg, de nem hiszem, hogy attól jobb lenne :)

Az OLK központban finomhangolják a válogató gépeket, és olyan késések vannak emiatt, hogy jujj... kb 3 napja egy szál sima levél (nem ajánlott, nem elsőbbségi) nem érkezik hozzánk. Az ajánlott levelek olyan 4-5 napos csúszással jönnek, minimális mennyiségben. Ha "megjavul" a gépsor, akkor annyi szar fog a nyakunkba ugrani, hogy ihaj. Addig meg küzdünk a dühös ügyfelekkel.
Esélyes, hogy az újságodat is megette az OLK gépsor... majd 1-2 hónap múlva megkapod duplán, mire kiköpi :)

Aureliano Buendía 2014.09.18. 19:18:49

@Gyűjtőjegyes: pedig tényleg érdekelne.

Mióta finomhangolják? Csak azért, mert még a nyári számról van szó, aminek júniusban kellett volna megérkeznie. Az őszit megkaptam. Vagy lehet, hogy a magazinom már Burundiban jár? De mind a kettő?:)

Én nem vagyok amúgy dühös, a főszerkesztő korrekt volt, először újraküldte, majd miután az sem jött meg, megírta, hogy küld egy harmadikat ajánlottan.

jézushka 2014.09.18. 19:35:18

pökhendi a posztíró, nem is csoda, hogy utálták a vásárlók.

konigjanos 2014.09.18. 19:36:45

Ettől a poszttól nem, hogy 180, hanem 360 fokos fordulatot vettem...

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 19:40:40

@Aureliano Buendía:

Kb 2 hónapja és október végéig tart a "tesztüzem". Nagyon hektikusan büfizi a leveleket.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.18. 19:44:42

Iginek kéretik jelentkezni!
Szógálati közlemény!44
SOS!

Thomas Dantes 2014.09.18. 20:23:56

@amsz: Mondod ezt egy olyan országban ahol alig akad munka, hatalmas a munkanélkülség, akinek munkája van összeszorított foggal remeg, hogy ki ne rúgják. Kicsit gondolj már ebbe bele. Nem azért dolgozik valaki a kereskedelemben, mert nem szeretne mondjuk sok pénzért keveset dolgozni, hanem mert nincs más lehetősége!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.18. 20:34:37

@Thomas Dantes: "dolgozik valaki a kereskedelemben"

Azért dolgozik mindenki a kereskedelemben, mert nem gyártunk semmit. A gazdaságunk arra épül, hogy az importált dolgokat eladjuk egymásnak.

Thomas Dantes 2014.09.18. 20:38:00

Egyébként látszik a kommentekből is, hogy mi a baj. Az ,hogy nulla együttérzés, nulla empátia van a magyar emberben. Teljesen mindegy, hogy vevő ,vagy eladó. Mindegy, bunkó, ostoba, sértő, és nem gondol bele abba, hogy másik aki ott áll vele szemben, az egy EMBERI LÉNY.

Pökhendi az eladó? Miért? Mert elvárná, hogy a vevő emberként viselkedjen? Mi ebben a pökhendi?

A zárás után ajtót rázó vevő általános jelenség. És igenis bunkóság, és ez nem ok arra, hogyde ő addig dolgozik csak akkor ért oda vásárolni. Elárulok egy titkot: a bolt eladója is ember, van családja, a munka idő lejárta után szeretne hazamenni. oldja meg mindenki, hogy nyitvatartási idő alatt vásároljon. Sehová nem megyünk nyitvatartási időn túl. Jól is nézne ki, balhéznék a mozi előtt, hogy nekem most vetítsék a filmet mert mos érek rá. Hát ilyen nincs.

Pénzvisszadadás. Nos ezt lehet bunkón és normálisan intézni. A bunkó eladó leugatja a vevőt, hogy miért nem fizet kisebbel. Na, az ilyennél nem is fizetek többé semmivel. A normális eladót meg lehet érteni, mert elfogyhat a váltópénz, és nem tud váltópénzt az eladó a semmiből szülni. Kellemetlen dolog, de lehet normálisan viselkedni.

Az eladő van a vevőért? Igaz, de fordítva is. Hogy a bánatba vásárolnátok? Ha mondjuk gépek lennének eladók helyett. A gépnek mentek balhézni, hogy márpedig cserélje be az árut, stb? Az érdekes lenne.

BugyBugy 2014.09.18. 21:01:57

Hát nem szívesen írom le, de még is.

Ha nem tetszik, hogy eladónak kell lenni, az egyetemek nyitva állnak, lehet továbbtanulni, például műszaki területen, és utána már nem kell eladónak lenni.

Ja, hogy túl sötétnek tetszik lenni egy felsőoktatási inzézmény elvégzéséhez?

Akkor bizony eladó tetszik maradni!

Atörökk 2014.09.18. 21:05:23

@BugyBugy:
Ez nem elég empatikus.

Poszt tolónak ajánlom:

Laár András: Hogyha birka lennák
(Írta: Laár András verse)

Hogyha birka lennák,
ennák birkatápot,
birkaólnak néznám
a büdös világot.
Csatakos hátsómet
nem takarné gatya,
fejembe' kuksolne
egy hülye birka agya.
Csipás kis szememmal
ide-oda néznák,
ványadt kis hangommel
egyre csak bégetnák.
Azt bégetnám egyre:
"be-be-be-be-bebbe".
Értelme nem vóna,
de legalább rímelne.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.18. 21:12:02

@dr. phil. Sün‼ ツ: kezd lelkiismeret furdalásom lenni, mindjárt dugámba dőlök
:P

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.09.18. 21:14:58

@batgirl:
Ne dőjjél!
Nem alkalmazunk Adrian Cronauert, amennyire tudom!44!

Rosszindulatú Vászka 2014.09.18. 21:31:00

Nohát... sír a qrva, hogy mögbaszták?

Valóságos skandallum! Ja, nem. Csak kofalárma.

Most jön az, hogy a pap vinnyog, hogy vasárnap is dolgoznia kell?

BugyBugy 2014.09.18. 21:36:34

@atörökk: Empatikus-empatiku!

Vótam ma egy helyen, pulton keresztüli kiszolgálós, ha tehetem kerülöm ezeket, pont a stílus miatt. Na, hát az áruló hófehérke teljesen olyan volt, hogy az egész kurva világ hibás érte, hogy neki a pult megett köll állnia. Mert valójában ő elvarázsolt királyjány, akit a gonosz boszorkány tett a pult mögé, és hamarosan átváltozik celebbé, tehetségkutató győztessé, topmodellé, stb, és akkor otthagyhatja végre a pultot. Csak azért áll most is ott, mert mindenki összeesküdött ellene, már az iskolában a tanárnő is, hogy megbuktatta matekból, pedig tudja ő, hogy 2+2 egyenlő 5, de a tanárnő irigy volt rá, mert sokkal szebb tanárnőnél, egyébként is kitörölheti a szaros matematikus diplomájáva, hát mi az, összeadni számológéppel pár számot, és még diplomát is adnak érte!?!

Hallottam a rádinyóban egy műsort, arról beszéltek, hogy általános értelmiség-ellenesség van ma Magyarországon. Ami véleményem szerint szimplán csak irigység.

Anomalocaris (törölt) 2014.09.18. 21:37:28

Rám akkor szoktak csúnyán nézni, ha elkezdik fémpénz után kotorászni. Pedig attól muszáj szabadulni, mert lehúzza a nadrágot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 21:44:38

@Manyecska: Atól még nem lesz ott :D Meg én sem:(

Atörökk 2014.09.18. 21:53:05

@BugyBugy:
Igen, szemét egy világ ez. Ha sokan csak negyedannyit fordítanának tanulásra, mint irigykedésre meg mások fikázására, lényegesen előrébb lennének.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 21:59:15

@BugyBugy:
Jelzem, nekem két főiskolai végzettségem van (gazdasági és informatikai), mégis postai kézbesítő vagyok. Hogy miért? Mert amikor sürgősen kellett a pénz, elvállaltam. Azóta nem tudok kikeveredni belőle, hiszen annyit nem hoz, hogy hatszázötven évre félretegyek (sőt, 1 hónapot se tudok kihagyni, mert 80K-ból nem marad semmi a rezsi és kaja után), míg munkát váltok, és mellékesen, időm sincs elmenni interjúkra.
Esetleg talán lehet, hogy a posztoló is hasonló cipőben jár?
Esetleg ebbe nem tetszett belegondolni? Miért nem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 22:03:01

@Gyűjtőjegyes: Azért ha nagyon akar az ember, az interjúra járás megoldható. Szabid neked is van.
Azért ezekkel a végzettésgekkel meg csak csurran-cseppen mellékes is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.18. 22:06:25

Az menniyre gáz, amikor az off a post témájához kapcsolódik? Azt se szabad? Bekapom?

@Gyűjtőjegyes: Másrészt. Haa postoló nem is szeret eladó lenni, legalább azon ne csodálkozzon, hogy minden tahó beesik a boltba. Ez a meló ilyen.

@BugyBugy: Meg értetlenség, mondjuk az ún. értelmiség egy része okot is ad rá (bölcsészpicsákkal az élen).
Alap, hogy akinek nincs végzettésge, nem érti azt, hogy milyen rendesen elvégezni valamit. Az már csak olaj a tűzre, hogy vannak 10 évig magyar szakra járó "egyetemisták", akiket mondjuk én sem értek.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 22:07:24

@ColT:

Szabival egy a gond, nincs helyettes ember. Ha kimaradok, akkor másnap dupla munka vár, tehát nem 10 óra alatt végzek, hanem haza se megyek, ott alszom a levélkiosztó helységben 1-2 órát, mire kezdődik a következő műszak (volt már, hogy este 10-re értem vissza a postára, odabent 2 óra leszámolás van...)
Tehát a kézbesítők jelentős része nem vesz ki szabit. Kiírják, de nem veszi ki. Jobban jár.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 22:09:44

@Gyűjtőjegyes:

Nem is tudom, mikor voltam utoljára rendesen szabin, az 1 hetes szabi meg még tiltott is. Persze szeretett postaigazgatónk most utazik el 2 hétre a családjával egy kis kikapcsolódásra. Utoljára 1 hónapja volt 1 hetes szabin. De hát ilyen ez a popszakma. Evvan.

Gyűjtőjegyes 2014.09.18. 22:12:42

Én elfele, jó éjszakát a topikolóknak, holnap vár a nyugdíjasok hada (egy kis öröm az ürömben :) )

ptspts 2014.09.18. 23:00:17

Az én lakókörnyezetemben minden bolt és utcai árus meg tudta oldani a pontos összeg visszaadását, és nem fanyalogtak sehol, amikor sokat kellett visszaadni. Lehet, hogy a többi lakó mindig pontosan fizet (és csak én adok túl nagy címletet), vagy a boltoknak van egy hatékonyabb módszere a napközbeni készpénz-utántöltésre. Amikor csak tehetem, kártyával fizetek.

Mifelénk a zárást is ügyesebben kezelik. Nincs félig lehúzott rács. Ha zárás után sikerül belépnem az üzletbe, akkor vagy hagyják, hogy vásároljak, vagy megmondják, hogy sajnos most zárva vannak, és mikor nyitnak legközelebb. Ha zárás előtt léptem be, de zárás után is bent kóválygok, akkor udvariasan megkérnek, hogy fáradjak a kasszához. Ismerek olyan üzletet (máshol), ahová zárás előtt 15 perccel már nem engednek be. Egyszerűen megoldhatnák, ha 15 perccel korábbi zárást írnának ki. De ha ennyi tiszteletet sem adnak a vásárlónak, akkor ne számítsanak rá, hogy visszatérek.

Kevesen tudják például, hogy a Media Marktban is lehet eredményesen alkudni. Egy élelmiszerbolt-láncban ugye nem szokás, de a vevő miért ne próbálhatná meg akárhol? Én vevőként az udvarias, tájékoztató válasznak örülök, akár lehet alkudni, akár nem. A lenéző viselkedést az eladó részéről nem díjazom semmilyen helyzetben.

A bolt vezetője választja meg, hogy a bolt részt vesz-e napi akciókban (pl. Glamour-napok, Joy-napok). Ha a bolt nem képes kezelni a tumultust, és nem áll készen a kispénzű vásárlók kiszolgálására, akkor inkább ne vegyen részt.

BugyBugy 2014.09.18. 23:04:16

@Gyűjtőjegyes: Ismered azt a mondást, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen?

Ha te két diplomával kézbesítő vagy, akkor - le merem írni - egy kretén vagy.

Artech 2014.09.18. 23:24:30

@diszkriminans: Csak nem Schmitt Pali bácsira gondolsz? Egyébként mutass egyet.
Várj. mi a különbség a kettő közt?
" egy teljesen analfabéta is lehet intelligens, egy tökéletes helyesírású ember is lehet buta. "
Kérlek nevesíts....

Hedley Lamarr 2014.09.18. 23:36:16

Egyrészt imádom mikor valaki iltelligensnek próbál mutatkozni olyan szavak használatával, hogy "unintelligens", honnan szedi ezt? nem meri azt mondani, hogy buta?

Másrészt képzelje úgy, hogy hülye munkatársak helyett hülye vásárlók vannak. Hülye munkatárs pedig mindenhol van amúgy!

Hedley Lamarr 2014.09.18. 23:37:20

@Hedley Lamarr: még nekem sem sikerült intelligensen leírnom amit akarok, hogy sikerülne másnak? bármi?

Artech 2014.09.18. 23:37:24

@Belana: Na, akkor, válts munkahelyet. Bolti eladóként, nem tudod, hogy mid van raktáron? (polcon). Bocsáss meg, de alkalmatlan vagy a feladatra...
Ha csak, nem egy génmódosított rizsboltban dolgozol. "Egyszer a munkahelyem melletti utcában parkoltam, szombat volt, 10-kor nyitottunk, 9 körül parkoltam le, odajött egy ember és mondta, hogy ő tudja, hogy én hol dolgozom és mondjam meg, hogy van-e X termékből készleten, mert akkor nem jön vissza, ha nincs. :)
És megsértődött mikor mondtam neki, hogy sajnos nincs számítógép a fejem helyén :D" Akkor mit adsz el? Szombaton, 10-kor van nyitás, nem lehet nagy bolt....
De tényleg alkalmatlan vagy erre a munkára. A helyes válasz valahogy így szólt volna: Szerintem van, de ha visszajön, bővebbet tudok mondani.Vagy: jöjjön velem, megnézzük... etcetera...
Elnézést ha megbántottalak.
Csak halkan jegyzem meg.
Anno egy kb. 450 fős cégnél voltam központi raktáros, s sok minden más.
Ha épp külföldön voltam, s a főnököm felhívott hogy mit hol talál, a 9 raktárból, nem csak a raktárszámot mondtam meg, hanem a pontos helyét is.
Ehhez az kellett, hogy szeressem a munkám....

MrZed001 2014.09.19. 01:49:24

@BugyBugy:
Igen, ezzel totálisan egyetértek. Tényleg értelmiség ellenesség van.
Az alapja szerintem az irigység. Nem fogják fel, hogy igen, más 20-25-... évet tanult folyamatosan, hogy valami speciális dologból kibebszottul jó legyen és sok tudást halmozzon fel, ezért keres ő annyira sokat (dolgozó emberekhez képest sokat csak!).

De az alapja is megvan ennek az irigységnek. Amikor azt látja az ember, hogy 5 általánost elvégzett celebek, meg bűnözők (politikus nomenklatúra, no meg a kisebbségi) zsírúj ójdival meg terepjárókkal járnak, akkor bizony igencsak ledegradálódik egy diploma értéke.

Ideje lenne tényleg végre egy tudás alapú társadalmat építeni (úgyse fog menni amíg a volt kőműves, meg sóderbányász fia meg hozzá hasonló, magánszektorban sosem dolgozott emberek vezetik az országot, uram-bátyám alapon)

A kedves kis eladó meg értse szépen meg, hogy a 8 általánosával, meg kamu kerós papírjával, ráadásul igen alacsony IQ, memória és empátiájával (ügyfélközpontúságot már meg sem említem), hát, PONT ENNYIT IS ÉR.

Amúgy meg tessék újra nézni a Szomszédok teleregényt. Lehet ám Lenke néni módjára egyszerű eladóként is tisztességesen megöregedni. Igaz sose lesz ójdija, de attól még élhet boldog életet.

Gyűjtőjegyes 2014.09.19. 06:01:31

@BugyBugy:
Ezek után én meg le merem írni:

Teljes szívemből, őszintén kívánom neked, hogy kerülj hasonló helyzetbe, mint én. Komolyan kívánok neked olyan veszteségeket, mint amit nekem át kellett élnem, veszíts el a családtagjaidat, ahogy én tettem. És meglátjuk, ki a kretén. Komolyan írom: őszintén kívánom neked ugyanezt, és remélem, hogy minél előbb bekövetkezik, hadd mondhassam neked: kretén vagy. Puszcsi.

Gyűjtőjegyes 2014.09.19. 06:12:43

@MrZed001:
Azért a ruhatár-büfé szakos kis "mindentmegoldok" mentalitású semmiresejó emberkéket ne nevezzük értelmiséginek :)
Valós történet:
Általános iskolai osztálytársam, újgazdag családból, ELTE bölcsészkaron végzett (tudjisten milyen szakirányon már, rég volt). Élete és tanulmányai kimerült a "beszív-sűrít-lent tart-kipufog" életszemléletben, aztán először rajvédő lett, majd szép lassan munkanélküli és csöves. Most néha megtaláljátok a körtért környékén, miközben dülöngélve táncikál.
Oh, hogy miért lett homless? Annyira szart a munkájába, hogy kitették a szűrét, és úgy gondolta, hogy majd a családi vagyon élete végéig eltartja. Aztán jött egy APEH vizsgálat apucikára és hopp, ugrott minden. Ezek után kijelentette, hogy ő nem fog olyan munkát végezni, ami neki nem tetszik és kivárja, míg visszaveszik oda, ahonnan kitették.
Nos, azóta is vár. Örömmel nézem a szép lassú haláltusáját, megelégedéssel tölt el.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.19. 07:04:35

@Gyűjtőjegyes: Nekem is van olyan ismerősöm, aki azért nem dolgozik diplomával, mert szerinte csak vezetői állásra jogosult. Amit persze nem kínáltak még fel, de csak idő kérdése. Most kb 5 évnél tart. Még jó, hoyg a szülei eltudják tartani, bár már ők sem nagy örömmel teszik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.19. 07:28:17

SPAM
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/847801438586189/?type=1&theater

@Gyűjtőjegyes: Te, akkor Homárolni hogy van időd? Ez már a munkaügyi bíróságra kívánkozik, és ha ilyen állapotok vannak, akkor inkább simán fel kéne mondani...

Illetve, most így is ki tudsz venni, ha meg felvettek, akkor legalább vége szakad.

@batgirl: LOL. Gáz.

Manyecska 2014.09.19. 08:07:42

@Gyűjtőjegyes: tudod van akinek apuci/anyuci alapból a pi..csája alá tol mindent, az úgysem érti!! Ha lesz nálunk üresedés, szólok! fejlesztő cég vagyunk.

Manyecska 2014.09.19. 08:11:54

@ColT: aztán ha felveszik máshová mi a garancia hogy ott nem hasonló lesz a helyzet? nekem van a legjobb dolgom, itt spárgázok az irodámban éppen:DDD, betekertem /fél óra/, valami isteni milyen lejtő van itt: 100m-t simán legurulsz vagy harmiccal:))):D

Manyecska 2014.09.19. 08:22:07

@Gyűjtőjegyes: mondjuk itt is szarul fizetnek de keresek könyvelőtársat a zirodánkba /olyan is van/ mer egyedül nem bírom :((..kva jó ügyfélkörrel /kézműves cipők, stb./..2.éve loptuk ki a cégeket:D

Belana 2014.09.19. 08:37:18

@Artech: Jó hogy abból, hogy 10-kor nyitunk leszűröd, hogy mekkora cég lehetünk, mennyi áruval :) Gratulálok!

Amúgy nem vagyok eladó, csak ott dolgozom.
Több mind 100 000 termékünk van.
Te bizonyára pontosan meg tudtad volna mondani neki, hogy az amit keres, az van raktáron, melyik polcon van, hány darab van belőle, stb...

Igen, valószínűleg 9-kor ki kellett volna nyitnom egy több száz négyzetméteres üzletet EGYEDÜL, beállni a pult mögé, kiszolgálni, majd beülni a kasszába, hogy fizetni is tudjon, de akkor ha már úgyis kinyitottam 9-kor, akkor nyitva is maradhattam volna :)
Ezt biztos mindenki megtette volna :)

Még jó hogy vannak olyan emberek mint te, akik akármikor akármit fejből megmondanak :)

Nem tudom, biztos rosszul gondolom.... Nekem a nyitvatartási idő azt jelenti, hogy az ott dolgozók azon idő alatt segítenek nekem és nem várom el, hogy a saját szabadidejükben az én ügyeimen pörögjenek.
Mert ha már bezártak akkor nem X cég alkalmazottja, hanem Gipsz Jakab magánszemély.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.09.19. 08:41:51

@Gyűjtőjegyes: az utolsó mondatod tökéletes jellemrajz. Rólad. Vélhetőleg semmit sem tudsz az illetőről, hogy valójában miért is tette amit tett.
Hogy valaki nem tudja sajnálni az illetőt, az egy dolog. De hogy örülsz, amiért így járt... szerintem jobb lenne, ha helyet cserélnétek.

----------------------------------------
A posztról csak annyit: a beküldője tipikus példája azon "kereskedőknek", akik miatt két látogatás után elmaradnak a normális vásárlók. (Igen baszd meg, ha kereskedő vagy, kutya kötelességed ismerni az árakat, gondoskodni arról, hogy a kasszában minfig legyen váltópénz stb)

Belana 2014.09.19. 08:44:05

@Thomas Dantes: ez egy normális hozzáállás. Csak még kevesen vagy :)))

2014.09.19. 08:48:11

Sunázni már lehet ?

nem volt szimpatikus a posztoló.

Most írjam le milyen nehéz volt a III.-as aknán földalatti csillésként dolgozni ? Egész nap töksötétben és huzatban vagy, mert a ventillátorok nyomják a levegőt különben felforr az agyunk a negyven fokos kőzetek között, 1200 méteres mélységben. Izzadsz és mindenhol rád ragad a szénpor ami viszket mint a nyavalya. A sújtólégrobbanásról már nem is beszélek amikor darabokra szakadtam.

Manyecska 2014.09.19. 09:07:40

@Kulics: akkor már értem hogy került a csizma az asztalra. Na fellebegek egy szintet itt a zirodaházba, a másik cégemhez.:D

2014.09.19. 09:10:19

@Manyecska: bizony, arról nem is beszéltem még, hogy a fejtéskor a szénpor lekötésére vizet nyomnak a kőzetbe, ezért bokáig tocsogunk a sárban egész nap cuppog a gumicsizma.
oszt mégse nyafogunk mint a posztoló.

AtiSnatch 2014.09.19. 09:20:00

@Kulics: tudtam én, hogy a wifit is bányásszák.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.19. 09:24:26

@Kulics: de szerencsére kaptál a közértben ragasztót

Manyecska 2014.09.19. 09:31:53

@Kulics: én szülésznő voltam; nincs szebb mikor elmosogatod a véres-nyálkás cuccokat, méhlepényt elviszed lemérni és zutty belehányod a fagyasztóba, a négy hónapra abortált picik mellé:((( meg amikor az egyszerhasználatos gumikesztyűket belevágják a nagyvödörbe hogy aztán elmossák! és újra felhasználják őket-mosogatáshoz, pl. Régi szép idők!:) beugró vagyok néha most is..

2014.09.19. 10:00:18

@Manyecska: na azért se irigyellek. Ez az egész szülés dolog olyan csámpás, izzadásos, fájdalmas, véres, nyunyás dolog már. Egyszerűbb lenne a neten rendelni gyereket, vagy simán letölteni torrentel egy megfelelő korú és érettségűt... nem eljátszani a pisi kaki büfi hányás dac korszakot.

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:00:53

@Chas01:
Úúú, szerencsére én nem jártam még így. Mondjuk nyilván gondoltam, hogy abban sincsen végtelen váltópénz. :-)

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:02:08

@Chas01:
Más kérdés, hogy a pénztárosok már akkor is húzzák a szájukat, mikor még van váltójuk bőven, csak tartanak tőle, hogy később nem lesz. Ilyet viszont tényleg nem csinál az automata.

joska61 2014.09.19. 10:02:37

Látom a posztoló minden egyes esetre emlékszik :-) Akkor most sorolja fel a normális vevőket is, mert azért úgy árnyaltabb lenne a kép. De egyenként ám.

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:11:14

@atpijkamo:
Én a "nyugger" helyében a második ilyennél nem mennék többet oda. Ugyanis a korábbi tapasztalatok és egyszerű valószínűségszámítással meghatározható, hogy mennyi váltó kell ahhoz, hogy 99%-os megbízhatósággal ne legyen probléma. Ahol rendszeresen nem tudnak visszaadni reggel, ott már nem véletlenről van szó.

Egyébként egyik facebookos kommentelő írta, hogy miért nem 9-re végződően veszik fel az emberek a bankautomatából a pénzt. Nos, én pont ezt teszem, kivéve ha olyan automatával van dolgom, aminél megválaszthatóak a címletek, utóbbiból sajnos kevés akad, de ha mondjuk felveszek 49 ezret, attól még ugyanúgy van 4 darab 10 ezresem, vagy 2 darab 20 ezresem, azt meg bizony valahol el fogom költeni. Ha ráadásul nagyáruházakban inkább bankkártyával fizetek, és inkább a kis vásárlásaimat intézem készpénzzel, akkor bizony kell lennie egy nem hipermarket méretű boltnak, ahol egy nem túl nagy értékű vásárlásnál vissza kell tudniuk adni 10-esből vagy 20-asból...

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:15:05

@ColT:
Na meg az a hozzáállás, hogy 3. után nincsen visszáru, arra motiválja a boltot, nagykert, gyártót, hogy gyártson olyan szart, ami tuti tönkremegy 6 hónapon belül, mert úgyis elfogy a cserék száma. Nem véletlenül törvénytelen ez a gyakorlat, vicces, hogy a posztoló még büszkén döngeti is a mellét, hogy milyen hatásos. Ja, az még hatásosabb, ha nem vállalnak szavatosságot, mert akkor tényleg elfogynak a reklamálók...

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:21:10

@BugyBugy:
Honnan tudod, hogy nincsen büfé-ruhatár szakos diplomája? :-)

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:31:14

@Artech:
Nem nevesítek. Valószínűleg a te őseid sem voltak nálad kevésbé intelligensek, mivel az átlagos intelligencia jelentősen csak evolúciós léptékekben tud változni, viszont 99%-uk 300 éve biztosan nem tudott olvasni, írni.

Az írás tanult képesség, semmi köze nincs az intelligenciához. Ja, de van, annyi, hogy aki intelligens, az általában könnyebben megtanulja, de ez sem minden esetben igaz, mert egy diszgráfiás is lehet intelligens, ha más területekhez jó képességei vannak. Mondjuk Paya pont nem jó példa rá...

nnnnnnnn 2014.09.19. 10:35:21

@MrZed001: azért itt látszik, hogy hiába a 20 év tanulás, ettől még lehet egy bunkó fasz valaki, a két dolog nem igazán függ össze.

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:36:47

@MrZed001:
Ma majdnem mindenki megszerzi az érettségit, és az érettségizők fele bekerül a felsőoktatásba, igazából csak az nem, aki nem akar, vagy anyagilag nem teheti meg. Innentől kezdve nem lehet diplomásra és nem diplomásra osztani a társadalmat, és nem lehet a diplomásokat általánosan értelmiséginek nevezni. A buta eladó picsa 99,9%-hogy érettségizett és nem csak 8 általánost végzett, de még az is lehet, hogy diplomája van. Ettől még nem lett értelmiségi. Sőt, ma már annak a szónak nincs is értelme, hogy értelmiségi, mert még akikre rá is lehetne mondani, az a réteg érdeklődési és kulturális szempontból sokkal szerteágazóbb, mint egykor.

Martinicske 2014.09.19. 10:37:02

Rohadt egy munka ez a kereskedelem. Rohadt.

Csak nem kötelező csinálni. Ma már a gyárakban sokkal jobban fizetnek egy betanított munkásnak is, mint egy drogériában az eladónak.

Mi a francnak vesz valaki a nyakába ennyi gondot, ha nem bírja?

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:38:45

@MrZed001:
"Amúgy meg tessék újra nézni a Szomszédok teleregényt. Lehet ám Lenke néni módjára egyszerű eladóként is tisztességesen megöregedni. Igaz sose lesz ójdija, de attól még élhet boldog életet. "

És Lenke néni, vagy az a nyugdíjas típus, akit megtestesít a sorozatban, boldog életet él, miközben állandóan arról panaszkodik, hogy "nincs pénc", és a közegében mindenki lenézi a náluk kicsit is sikeresebb embereket, mert azok csak szélhámosok lehetnek?

Girhes Joe 2014.09.19. 10:40:57

"félig lehúzott rácson zárás után kérdezés nélkül bejön, szabadkozva, hogy csak szétnéz, és mi ehhez 12-13 óra talponállás után vágjunk jó képet"

Az ilyet persze korrekt megoldás kiküldeni, bár jobb megoldás teljesen lehúzni azt a rácsot (ill. bezárni az ajtót), és probléma megoldva.

Vevőként viszont az ellenkezőjére vagyok rettenetesen allergiás. Amikor van még 10-15 perc a zárásig, és ha bemegyek, három eset létezik:
- legjobb esetben is felháborodott tekintettel méregetnek,
- közepesen rossz esetben már felmostak, hadd érezzem magam kínosan, hogy be merek jönni azzal a retkes cipőmmel,
- legrosszabb esetben be se engednek, mondván, "már zárunk".

Namostkéremszépen. A nyitvatartási idő azt jelenti, hogy a bolt NYITVA van a vevők előtt. Az arra való, hogy akkor lehet vásárolni. Ha én 3 perccel zárás előtt sétálok be, de 1 perccel zárás előtt már a kasszánál fizetem az 1 darab túró rudimat, akkor amiatt engem kéretik nem vegzálni. Felmosni, kasszát zárni, kollégákkal hülye vevőket kitárgyalni záróra UTÁN kell. Ha meg úgy nem oldható meg, akkor tessék korábbi zárást kiírni.

További "kedvenceim" a témában:
- a fentebb ecsetelt korábbanzárási rutin megkombinálása a nyitás 5-10-20 perces megkésleltetésével a kiírthoz képest (ez főleg hivatalokban fordul elő)
- eleve lehetetlen nyitvatartási idők, szintén hivatalok és bankok szeretik, de némely kevésbé ügyfélbarát üzlet is simán megjátssza: mondjuk csak hétköznap 9-17 óra, na most ha szolgáltató szektorról beszélünk, akkor talán gondolni kéne azon ügyfelek kiszolgálására is, akik hétköznap napközben úgynevezett munkahelyeken tartózkodnak. (Igen, tudom, hogy a bolt dolgozóinak a bolt a munkahely, de mint mondottam: ezzel jár a szolgáltató szektor. Jól néznénk ki, ha a mozik, a színházak, az éttermek, meg a tömegközlekedési eszközök is 9-től 17-ig üzemelnének, mondván az ott dolgozóknak ez a munkaideje.)
- "rögtön jövök", "ebédelni mentem", meg hasonló táblák kifüggesztve nyitvatartási idő alatt, és még a várható visszaérkezés időpontja sincs kiírva
- zárás előtt már csak egy kassza van nyitva, hadd torlódjon fel a sor, aztán vevők szidása, hogy zárás után mit keresnek még a boltban

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:43:14

@Gyűjtőjegyes:
"Azért a ruhatár-büfé szakos kis "mindentmegoldok" mentalitású semmiresejó emberkéket ne nevezzük értelmiséginek :)"

Miért, téged, aki a két főiskolai diplomád ellenére postai kézbesítőként dolgozol, talán értelmiséginek kellene nevezni? Mert ok, hogy a szakmájában dolgozó és jól kereső mérnök, informatikus vagy éppen orvos lenézi a kamuszakot végzett, max. mekiben dolgozó embereket, de neked semmi alapod nincsen lenézni, a szerinted kamu szakot végzetteket, miközben te sem mentél semmire a 2 diplomáddal.

nnnnnnnn 2014.09.19. 10:45:47

@diszkriminans: miért lenne ok, hogy valaki lenéz másokat a végzettségük miatt?

Manyecska 2014.09.19. 10:57:26

@Kulics: áááá, nézz bele egy újszülött szemébe-benne van az egész világ!! nem hülyék csak kicsik. még most is jókat röhögök a fiamon /15 éves/, sőt,..

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 10:59:18

@$$$=$$$:
Nem, ok csak költői túlzással élve azt szemléltettem, hogy Gyűjtőjegyes úgy nézi le a "büfé-ruhatár szakos" embereket, hogy közben ő is elvégzett kettő szakot, amivel aztán nem tudott ezidáig mit kezdeni. Mert még ha ő piacképes tudással jól keresne, ugyan akkor is tahóság lenne lenézni azt, akinek kevésbé keresett végzettsége van, de akkor legalább konzisztens lenne az érvrendszere, így viszont kb. olyan, mint ha magát fikázná.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.19. 12:30:00

Szép munka a kereskedői szakma. Csak azok a vásárlók ne lennének!

diszkriminans (törölt) 2014.09.19. 12:31:34

Amúgy mi a tök az a Glamour meg a Joy nap?

otgorbebogre 2014.09.19. 12:41:22

miota kulfoldon elek extran erzodik hogy a magyar eladok milyen bunkoak. ebbol a cikkbol is.

van amiben igaza van a cikkironak (lopasok pl)

de kulfoldon a boltban valo balesetekert a bolt vallal feleloseget (biztos van biztositasuk vagy ugy gondoljak az eladok is tornek ezt azt bele van kalkulalva)

a penz visszaadasa miatt se idegeskedett meg egy boltos se. ha vegkep nem tudnak visszaadni mindig a vevo javara dontenek es inkabb tobbet adnak vissza egy otossel mint kevesebbet.

kulfoldon a boltok regen kitalaltak hogy adnak a sminkes arcra valamit amivel be lehet takarni innen nem is lesznek sminkesek a ruhaik (milyen egyszeru a megoldas te jo isten!)

viszarut szo nelkul cserelnek bar egy hatar ott is van. de mar lattam nyitott ragot szo nelkul boltot visszavenni. a vevo annyit mondott hogy nem izlik.
mivel ilyen egyszeru visszvinni ezert sokszor inkabb megveszem ugyis vissza tudom vinni. itthon nem.

altalaban magyar boltba nincs is kedvem visszamenni olyan rossz a kiszolgalas.

Macropus Rufus 2014.09.19. 14:22:49

ha jól értem, egyes kommentelők azt sugalják, hogy mivel a vásárlókból él, ezért a vásárló lehet vele paraszt...
Sztem meg nem így van. Én speciel már kűldtem el vásáról a picsába azért mert az eladóval tapló volt. Én is csak vásárló volt abban a boltban, de a bicska kinyílt a zsebemben, olyan tapló hangenemet ütött meg a vásárló. Volt is kuss utána rendesen a részéről. Mert hibázni bárki hibázhat. De azért az is tény, hogy a várásló meg nem az atyaúristen, viselkedjen normálisan. Amikor adott esetben személyeskedésig megy a dolog, akkor meg simán közbe léphet más vásárló is. Akár igaza van a vevőnek akár nincs.
Akkor valahogy mindig elmegy, a harci kedvük. Ezt a feljebb írt eset kapcsán, tapasztalatból mondom.

2014.09.19. 14:25:45

@hibahibahátán:
1, ékezetek miatt felesleges leugatni a másikat.

2, tévedsz, az eladók az ottani társadalom hasonlóan alacsony szintjén élnek mint itthon. Ne a nominál bért hasonlítsd össze !!!
Amúgy VALÓBAN milliószor kedvesebbek és mosolygósabbak a kinti eladók/kiszolgáló személyzet. Nem találni ilyen arroganciát és fásult közönyt mint itthon. Ez EGYÁLTALÁN nem pénz kérdése.

2014.09.19. 14:37:39

@Manyecska: én a lányomon szoktam jókat röhögni (25 éves)

blasiusii 2014.09.19. 15:03:29

nem lehet leányálom az agresszív/bunkó vásárlókkal... de manapság nekik áll a világ, sokszor ők is vezetik.

galaxiscsirke 2014.09.19. 15:41:35

Én összesen 2 és fél napig voltam eladó , a húgomat helyettesítettem egy 7végén újságosbódéban egy kempingben. A kapun kívül volt 1 másik újságos, valamiért a Bildet csak ő árulhatta,mi nem,tehát nálunk nem volt. A németek persze jöttek sorban,és mindegyiknek az 1. kérdése volt,hogy van-e,ezért akkoriban nem egész 1 óra alatt tökélyre fejlesztettem a "Leider, Bild ist nur in die anderen Kiosk" mondat kiejtését... péntek este otthon kinyomtattam 1 A4-es lapra jó nagy,feltűnő betűkkel és nyíllal,hogy Bild itt sajnos nincs,csak a másiknál. Megfigyeltem,hova néznek először a németek,és oda kiraktam,meg 1 kisebb példányt a pult mellé. Ki lehet találni,hogy mennyivel kevesebben kérdezték meg,miután ránéztek a táblámra... Így van,pontosan 0-val csökkent a kérdezők száma. Ha mind új ember lett volna,még talán érthető,hogy megkérdezik,hátha mégis... de minden nap jöttek a reggeli "törzsvevők", meg a délutániak, és MINDEN EGYES alkalommal megkérdezték. De a húgom előtte hetekig árult ott,és mesélte,hogy ugyanezeknek minden egyes alkalommal elmondta. Ilyenkor azért felmerül a kérdés,hogy lehet,hogy hasonló értetlenség esetén nem minden esetben az eladó a bunkó, lehet,hogy csak simán elege van. Persze ez nem mentség,ettől nem bunkózhat,de talán nem kell ráborítani az asztalt,ha esetleg a válaszából kiérezhető némi türelmetlenség...

galaxiscsirke 2014.09.19. 15:47:08

@Girhes Joe: Igen,erre a nyitvatartási időre én is allergiás vagyok, többször volt már az,hogy papíron nyitva kellett volna lenniük,de ajtó zárva,sehol senki,kiírva semmi... ha írt volna "ebédszünet" táblát,nem érdekelt volna,de semmi. Az ilyen boltokra kéne küldeni ellenőrt ilyenkor,aki először csak megemlítené kedvesen,hogy a nyitvatartási idő bizony betartandó,különben sokba kerül nekik a dolog...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.09.19. 16:43:13

hááát, ez a poszt, meg a kommentjei semmiben sem különböznek mondjuk a biciklis vs. autós posztoktól.

az a helyzet, hogy a magyar társadalom bármelyik részhalmazában ugyanannyi a taplók száma, mint az egészben. sok.

én leginkább azért szoktam pipa lenni, amikor az eladó úgy viselkedik, mint ha én tennék szívességet, amiért el akarom ott költeni a pénzemet. jó néhány üzletet otthagytam már ilyen miatt. persze - gondolom - maradt elég vevője mindegyiknek, de legalább én nem idegesítem magam.

a vásárlók egy feltűnően nagy része meg úgy áll az eladóhoz/felszolgálóhoz/stb., mint ha amaz a csicskája lenne.

a másik oldalon is ember áll. de persze ezt egyetlen magyar embernek sem kell figyelembe vennie...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.19. 17:58:35

@Gyűjtőjegyes: Ne hallgass a sok huhogóra. Szeretem olvasni, amiket írsz. Csak csináld tovább a munkád, és ne hanyagold a Homárt se.

Bamba Barack 2014.09.19. 20:43:10

@amsz: jó lenne erről a hülye szövegről leszokni....attól ,hogy a pénzét a vásárlóktól kapja még nem jogosítja fel a vevőt arra ,hogy úgy kezelje az eladót mint egy szardarabot....rendkívül utálom ezt a hozzáállást...a váltópénzről meg annyit ,hogy elég degenerált dolog nagy címlettel fizetni kisebb tételt.én mindig felmérem ,hogy hova megyek vásárolni és igyekszem ahhoz mérten a pénzt adni = nem fizetek 200 forintos tételt 20 ezressel.....aki meg jön a váltópénzes dologgal ,tutira ő fizeti ki a 69 forintos müzli szeletet 20 ezressel,csak mert ő a vevő,a császár akinek a seggét is ki kell nyalni...biztos sosem lennék eladó,nem bírnám a sok idiótát.

Artech 2014.09.19. 23:38:35

@Belana: "szombat volt, 10-kor nyitottunk," Kedves, nevesíts már, mert el nem tudok képzelni Pesten egy boltot, ami 10-kor nyit, több mind 100 000 termék, s nem vagy eladó, de ismernek, s be kell menned dolizni.
Ne kínozz. Mi ez a bolt?????????
1."Te bizonyára pontosan meg tudtad volna mondani neki, hogy az amit keres, az van raktáron, melyik polcon van, hány darab van belőle, stb..."
Ha raktáros vagyok ott, igen, meg.
2."Igen, valószínűleg 9-kor ki kellett volna nyitnom egy több száz négyzetméteres üzletet EGYEDÜL, beállni a pult mögé, kiszolgálni, majd beülni a kasszába, hogy fizetni is tudjon, de akkor ha már úgyis kinyitottam 9-kor, akkor nyitva is maradhattam volna :)
Ez volt a válaszom: A helyes válasz valahogy így szólt volna: Szerintem van, de ha visszajön, bővebbet tudok mondani.Vagy: jöjjön velem, megnézzük... etcetera....
Nem az hogy nyissál ki. (de ezt meg sem tehetted volna, mert nem vagy eladó.)
Apropó. Miért nem ezt mondtad a vevőnek?
3."Még jó hogy vannak olyan emberek mint te, akik akármikor akármit fejből megmondanak :) "
Igen vannak, mi vagyunk a deviánsok. Mi szeretjük a munkánkat.
4. "
Nem tudom, biztos rosszul gondolom.... Nekem a nyitvatartási idő azt jelenti, hogy az ott dolgozók azon idő alatt segítenek nekem és nem várom el, hogy a saját szabadidejükben az én ügyeimen pörögjenek.
Mert ha már bezártak akkor nem X cég alkalmazottja, hanem Gipsz Jakab magánszemély."
Ebben is igazad van. De akkor Én-mint vevő- azt várom el, hogy ha belépek a boltba, rögtön gyere hozzám, ne foglalkozz mással, ne kávézz, ne nyomkodd a telód a faszbúkon, és a többi.
Ja, mond egy boltot, ahol a munkaidő alatt, minden vevőre, bármikor jut eladó. Ö.Ö.Ö.Ö. Ugye hogy nincs? :)
És még egy: a vevő adja a te fizetésed.....
Tisztelettel: Varga János

Belana 2014.09.22. 14:06:04

@Artech: "Kedves, nevesíts már, mert el nem tudok képzelni Pesten egy boltot, ami 10-kor nyit, több mind 100 000 termék, s nem vagy eladó, de ismernek, s be kell menned dolizni."
Nem nevesítek, mert senkinek semmi köze hozzá, de attól, hogy te nem tudod elképzelni, még létezik.

Nem tudom, hogy anélkül, hogy kinyitottam volna, hogy nézem meg neki, hogy van-e amit akar (azért kíváncsi lennék, hogy a szabadidejükben hányan tették volna meg egy ismeretlennek, aki az utcán odamegy hozzájuk és megkopogtatja a vállukat, hogy ő tudja hol dolgoznak és mondja meg....)
Egyébként meg teljesen biztos vagyok benne, ha azt mondom, hogy igen, van, akkor a következő az lett volna, hogy akkor ő nem jön már vissza, hadd vegye meg...

Szerintem ott az utcán ő nem vevő volt, én meg nem eladó vagy X cég alkalmazottja, hanem egy ugyanolyan járókelő, mint én.

(Megmondtam neki, hogy nem tudom, hogy van-e, jöjjön vissza, szerinted beérte vele?? - nyilván nem az volt az első válaszom, hogy nincs számítógép a fejem helyén)

A fizetésem nem a vevő adja, hanem a tulajdonos, akinek a vevőkből van bevétele.

Nyilván nem vagyunk egyformák, de én mint vevő, ha bemegyek egy boltba egyáltalán nem várom el, hogy rögtön odajöjjön hozzám valaki, ha segítségre van szükségem, akkor kérni fogok - ha meg éppen nem ér rá, akkor megvárom míg sorra kerülök.
Engem kifejezetten idegesít, ha egy eladó a sarkamban van.
És az se érdekel, hogy mit csinál éppen, ha segítséget kérek és segít, akkor elégedett vagyok.
Mégcsak azt sem várom el, hogy folyamatosan mosolyogjon, legyen kultúrált és normális.
Nekem nem kell külön eladó.
És szeretem a munkámat.
süti beállítások módosítása